Збірка_91. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.3) Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтромBMW E30 оснащувалися двома типами обігрівачів салону. Відповідно, до кожного типу обігрівача був свій радіатор, клапан радіатору, електромотор вентилятора та проводка. Ці всі деталі не взаємозамінні між двома типами обігрівачів, і повинні відповідати один одному. Звісно, що корпуси обігрівачів теж абсолютно різні. Але, повністю в зборі з усіма цими деталями обігрівачі взаємозамінні. Різниця може бути тільки в роз'ємі C204, якщо міняти між рестайлінгом та до рестайлінгу. Обидва типи були доступні і до рестайлінгу, і після рестайлінгу - то ж варіантів комбінацій багато
Крім цього, ці два типи обігрівачів були ще в декількох варіантах кожен.
Отже, типи обігрівачів салону BMW E30:
Тип 1
1.1 - обігрівач
1.2 - обігрівач з автоматичним регулюванням температури
1.3 - обігрівач з навісним кондиціонером (можливо, це дилерське чи афтемаркет дооснащення)
Тип 2
2.1 - обігрівач
2.2 - обігрівач з фільтром салону
2.3 - кондиціонер без рециркуляції (я тільки десь читав про нього, але ніколи не бачив)
2.4 - кондиціонер з рециркуляцією
2.5 - кондиціонер з автоматичним регулюванням температури (клімат-контроль), та з рециркуляцією
Перший тип, - це просто обігрівач. Але для нього існує комплект дооснащення кондиціонера, хоча зустрічається рідко, в основному, на ранніх машинах.
Другий тип, - може бути просто обігрівачем, або кондиціонером. Фільтр салону може бути встановлений тільки в другий тип і тільки для варіанту обігрівача. У варіанті кондиціонера на його місце встановлюється випарювач. Трохи дивне рішення, як на мене.
У мене був встановлений самий простий варіант - обігрівач (1.1), до рестайлінгу. Зараз я буду встановлювати кондиціонер з рециркуляцією (2.4), рестайлінг. В цій частині мова буде про збірку самого корпусу обігрівача/кондиціонера.
Виглядав він так:
Тому потрібно було спочатку його повністю розібрати, помити, почистити та привести в належний вигляд і стан.
Відкручуємо та знімаємо всі навісні деталі.
Корпус складається з верхньої та нижньої частин, які скріплені скобами.
Скоби легко знімаються тонкою викруткою, головне їх всі знайти.
Розділивши нижню та верхню частини, стало зрозуміло, що для того, щоб вийняти проводку, потрібно верхню частину розділити ще на ліву та праву частини. Вони склепані чотирма заклепками в місці установки електромотора вентилятора - дві зверху
Та дві знизу
Та ще чотирма заклепками внизу корпусу.
Висвердлюємо заклепки.
Потім потрібно викрутити саморіз у верхній частині. Для цього потрібна дуже довга тонка викрутка.
Та ще один саморіз в нижній частині.
Окрім цього, край корпусу виявився запаяним (риски на фото).
Акуратно зрізаємо пайку і, нарешті, верхня частина розділена.
Акуратно виймаємо їх з пазів. Центральну заслонку я не знімав. Між частинами корпусу був тонкий гумовий ущільнювач.
Тепер можна зняти проводку та перемотати її.
1 - роз'єм C204 для підключення до основної проводки
2 - роз'єм реле регулятора температури
3 - роз'єм датчика температури випарювача
4 - роз'єм запобіжника (2A)
5 - роз'єм клапана радіатора
6 - роз'єм резистора швидкостей вентилятора
7.1 - роз'єм живлення електромотора вентилятора
7.2 - роз'єм "маси" електромотора вентилятора
8 - роз'єм сервоприводу лівої заслонки рециркуляції
9 - роз'єм реле лівої заслонки рециркуляції
10 - роз'єм реле правої заслонки рециркуляції
11 - роз'єм сервоприводу правої заслонки рециркуляції
12 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
13 - роз'єм перемикача швидкостей вентилятора
14 - роз'єм кнопки кондиціонера/рециркуляції
15 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
16 - роз'єм для підключення до моторної проводки Motronic (пін 40, 41)
17* - роз'єм лампи підсвітки прикурювача. У мене замість лампи, відповідно до інструкції EBA, там встановлений роз'єм для підключення проводки підсвітки ручки КПП (про це напишу пізніше)
18.1 - роз'єм живлення прикурювача
18.2 - роз'єм "маси" прикурювача
* так виглядає додаткова проводка підсвітки прикурювача та ручки КПП
Частини корпусу були ретельно помиті та вичищені від вікового пилу та бруду. Але з корпусом була одна, "класична" для E30, проблема - зламана заслонка рециркуляції. Навіть не те щоб зламана, а повністю саморобна з пластику від "жигулів"!
Хтось дуже старався, але воно все-одно заклинювало і не працювало.
Кришка реле ВАЗ
І тут мені пощастило! На барахолці знайшов напіврозібраний корпус кондиціонера - з випарювачем, та з приводами заслонок, і з ЦІЛИМИ заслонками!
Переставив заслонку і поклеїв на всі заслонки нові ущільнювачі зі сплену 4 мм.
До речі, шаблони для всіх заслонок я зробив у .pdf форматі, то ж, якщо комусь вони будуть потрібні, можна роздрукувати і вирізати по ним. Розмірі перевірені на практиці! ;)
https://drive.google.com/file/d/1pBzVuRbMJMIqI9nzqfZI5OLQCn9WMA6J/view?usp=drive_linkОтже, корпус можна починати збирати,
Спочатку вставляємо проводку та роз'єм резистора електромотора вентилятора. Також не забуваємо вставити корпус гумового клапана.
В пази корпуса вставляємо гумовий ущільнювач. Я купив моток звичайної гумки у магазині для риболовлі - коштує копійки
Хоча всього там потрібно декілька метрів. В місцях установки саморізів був якийсь герметик, тому я там також намазав трохи чорного прокладочного герметику.
Тепер акуратно з'єднуємо дві частини, при цьому треба попасти в усі пази, і щоб ніде не випав гумовий ущільнювач. Трохи поморочився, але таки склав! Закручуємо два саморіза, заклепуємо нові заклепки через металеві пластини, та запаюємо край.
Верхня частина корпусу зібрана - все, як і було.
Тепер можна ставити бічні заслонки. Вставляємо вісь та фіксуємо її стопорними шайбами з обох боків.
Ставимо червону тягу, чіпляємо до неї трос із червоною міткою. Не забуваємо надіти на вісь червону гумку. Загадкова деталь - я довго думав навіщо вона там, і таки придумав!
Пізніше покажу ;)
Також нові ущільнювачі на заслонки.
Заслонки ставим акуратно, щоб не зламати - просовуємо тягу та надіваємо заслонку з іншого боку, при цьому заслонки повинні стати в свої пази.
Щарніри всіх заслонок змастив тефлоновим мастилом.
Встановлюємо кронштейни кріплення корпусу обігрівача до кузова - просто щільно заводимо їх у пази.
Троси приєднані до відповідних тяг. До речі, я не знімав з корпусу всі троси, бо деякі приклепані. Але хтось раніше мабуть вже знімав не акуратно і пробив дірку, - довелось запаювати.
Нарешті верхня частина корпусу обігрівача повністю зібрана. Дивно, що вона складається з багатьох деталей, але в ETK йде, як одна деталь. Хоча, наприклад, на тих же заслонках є номери, але вони не знаходяться в ETK.
З нижньою частиною простіше - це просто корито з великою заслонкою. Також йде по ETK, як одна деталь. Почищена та поклеєні нові ущільнювачі.
Отже,
Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтромДеталь №1 - корпус верхня частина
Деталь №2 - корпус нижня частина
Деталь №3 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 936)
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 937)
Прокладки можна купити нові, але їх ціна дещо завищена, як на мене...
Тому я їх вирізав сам з аналогічного матеріалу.
Деталь №5 - скоба (64 11 1 370 938) Скоби для скріплення частин корпусу. Всього потрібно наче 22 шт., хоча точно вже не пам'ятаю...
Деталь №6 - резистор (64 11 1 370 927)
Деталь №7 - кришка (64 11 1 370 929) - тільки для обігрівача. На фото інша кришка - для кондиціонера.
Деталь №8 - повітряний канал лівий (64 21 1 370 619) та правий (64 21 1 370 620)
Деталь №9 - гвинт (64 11 1 370 949) - 6 шт. Для кріплення кришки та повітряних каналів.
Деталь №10 - кришка (64 11 1 372 670) - 2 шт. Використовується тільки на 2-дверних машинах, при відсутності каналів в задню частину салону. В моєму випадку не використовується.
Якби це був просто обігрівач, то можна було б його вже повністю зібрати. Але, оскільки це кондиціонер, то потрібно ще встановити всі його навісні деталі. Про це далі.