Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 373083 раз)

0 Пользователей и 7 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +617/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 4059
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1110 : 11 Апреля 2024, 16:38:51 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_127. ЕТК_62_Контрольні прилади. Деталі комбінації приладів

    Панелі приладів є двох виробників - VDO та Motometer. В обох випадках панелі є двох типів - до 86 року, та після 86 року. Відрізняються, в основному, SI-платою, шкалою "oilservice/inspection" та кодером.
    До 86 року шкала має 5 зелених діодів, 1 жовтий та 3 червоних. Встановлюється механічний кодер для тахометра.
    Після 86 року шкала має 5 зелених діодів, 1 жовтий та 1 червоний, також доданий символ "щорічного обслуговування" у вигляді годинника між написами "oilservice inspection". Встановлюється електронний кодер для тахометра.

    Підрозділ
    Деталі комбінації приладів




    Деталь №1 - панель приладів (62 11 1 372 221). У варіанті для "молодших" моделей з годинником скло та корпус має додатковий отвір для кнопки корегування стрілок годинника. В панелях з тахометром цей отвір відсутній.
    Деталь №2 - накладка (62 11 1 368 8720. Декоративна пластикова рамка.
    Деталь №3 - саморіз ST2,9X16 (07 11 9 902 423) - 2 шт. Для кріплення панелі приладів.

    Деталь №4 - саморіз ST2,9X9,5 (07 11 9 902 399) - 2 шт. та саморіз B2,9X23 (62 11 1 372 267) - 2 шт. Для кріплення рамки. Дуже ВАЖЛИВО! Не переплутати довгі саморізи із короткими! Довгі закручуються внизу по краях, а короткі - внизу по середині! Якщо по середині закрутити довші саморізи, то вони пошкодять доріжки на SI-платі. Нижче на фото це видно - хтось до мене їх вже переплутав! :)

    Деталь №5 - плата панелі приладів (62 11 1 372 255)
    Деталь №6 - SI-плата ( 62 11 1 394 267). Буває і без шкали "oilservice/inspection", але я таких ніколи не зустрічав.
    Деталь №7 - SI-плата (62 11 1 372 258)


    Деталь №8, 9 - не використовується.
    Деталь №10 - механічний кодер (62 11 1 377 668). Механічний кодер для тахометра. Відрізняється для 4 та 6-циліндрових моторів. Встановлюється із задньої сторони панелі приладів за тахометром.



    Деталь №11 - Електронний кодер для тахометра. Відрізняється для 4 та 6-циліндрових моторів. Також має відмінності і по різних моделях E30. Встановлюється з передньої сторони панелі приладів під тахометром.
    Деталь №12, №13 - світлофільтри для контрольних ламп. Відрізняються в залежності від моделі чи комплектації машини.
    Деталь №14 - світлофільтр контрольних ламп покажчиків поворотів та дальнього світла (62 11 1 372 253).
    Деталь №15 - світловод контрольних ламп покажчиків поворотів та дальнього світла (62 11 1 372 247). Пластиковий кронштейн для ламп.

    Деталь №16 - світлофільтр контрольної лампи CHECK (62 11 1 377 674).
    Деталь №17 - світловод контрольної лампи CHECK (62 11 1 372 266). Пластиковий кронштейн для лампи.
    Деталь №18 - тяга для обнулення нижнього одометра.
    Деталь №19 - не використовується.
    Деталь №20 - кнопка (62 12 1 363 213). Для обнулення нижнього одометра.
    Деталь №21 - кнопка для корегування стрілок годинника. В даному випадку не використовується.
    Деталь №22 - патрон лампи (62 11 1 376 716) - 3 шт. Для ламп підсвітки та контрольної лампи зарядки акумулятора.
    Деталь №23 - лампа 12V 3W (07 11 9 905 358) - 3 шт. Лампи підсвітки та контрольної лампи зарядки акумулятора. Важливо не встановлювати більш потужні лампи, інакше можуть по плавитись янтарні ковпачки-світлофільтри. До речі, вони не вказані в ETK.
    Деталь №24 - лампа 12V 1.2W (62 11 1 368 299) - 11 шт. Лампи контрольних ламп.

    Деталь №25 - саморіз ST3,5X16 (07 11 9 907 783) - 9 шт. Для кріплення корпусу панелі приладів.
    Деталь №26 - саморіз ST2,9X13 (07 11 9 906 706) - 8 шт. Для кріплення спідометра та тахометра до корпусу панелі приладів.
    Деталь №27 - щиток (62 11 1 377 373). Корпус панелі приладів.
    Деталь №28, №29 - не використовується.
    Деталь №30 - корпус роз'єму (62 11 1 372 218). Додатковий зелений роз'єм.

    Отже, моя панель приладів мала такий вигляд.


    Вона точно не від цієї машини, і судячи зі всього - зібрана з декількох панелей приладів. В корпусі є отвір для корегування стрілок годинника, але на склі отвору нема, так як встановлений тахометр. Корпус VDO , але всі прилади і плати Motometer. Корпус світло-сірого кольору. Я не впевнений, чи були такі варіанти, хоча на фото в інеті зустрічаються панелі приладів аналогічного кольору. Можливо корпус просто пофарбували. Але головне, що всі прилади працюють і зовнішній вигляд з таким кольором мені подобається! :)
    Але ж де-що потрібно було виправити. Відполірував скло та ковпачки світлофільтрів підсвітки.


    Відновив ліве кріплення корпусу за допомогою "ремкомплекту" за допомогою 3D-друку.


    Тепер можна збирати панель приладів.
    Встановлюємо світловоди підсвітки, які не вказані в ETK, світлофільти та світловоди контрольних ламп, SI-плату, тягу для обнулення нижнього одометра. В моєму випадку ще потрібно заклеїти отвір для кнопки коригування стрілок годинника, щоб він не світився :)


    Вставляємо світлофільтри контрольних ламп.


    Я додав ще декілька ламп - тому додав на світлофільтр і відповідні піктограми для них. Просто вирізав з іншого фільтра і наклеїв.
    Тепер у мене є лампа CHECK ENGINE, як на машинах для США


    Та лампа R заднього ходу, хоча через накладання жовтого кольору на зелений вийшло трохи гірше...


    Також встановив опційну лампу покажчика поворотів причепа, але без фаркопа та без причепа, вона не буде світитись. :)

    Далі прикручуємо до плати спідометр, встановлюємо ковпачки світлофільтів на лампи підсвітки, встановлюємо всі лампи.


    З іншого боку встановлюємо механічний кодер тахометра - так, щоб стрілка співпала зі стрілкою на корпусі.




    Номер кодера видно через спеціальний отвір під шкалою тахометра. 10 - кодер для 6- циліндрового двигуна.


    Отвір в корпусі був заклеєний папером, я також його заклеїв стікером.
    Встановлюємо додатковий зелений роз'єм для опцій, що використовують сигнал швидкості зі спідометра. Це може бути круїз-контроль, магнітола, телефон та АКПП з електронним управлінням. Також цей роз'єм використовується опцією для США - контроль лямбда-зонду (O2 sensor). Роз'єм просто вставляється в отвори в корпусі.


    Панель приладів має два основних роз'єми - білий та синій.
    Жовтий роз'єм є на всіх панелях приладів, але використовується тільки при наявності цифрового годинника з термометром, або бортового комп'ютера. На "молодших" моделях в жовтий роз'єм може підключатись звичайний годинник, що є опцією при заміні годинника в панелі приладів на тахометр. На корпусі передбачені два затискачі для фіксації проводки до жовтого роз'єму.
    Додатковий зелений роз'єм, при необхідності, може бути встановлений на будь-яку панель приладів.


    Отже, панель приладів зібрана і готова до установки.


    Підключаємо всі роз'єми, вставляємо додаткові лампи.


    Вставляємо панель приладів в торпеду та прикручуємо її кронштейни.


    Встановлюємо декоративну рамку та прикручуємо її. Ще раз нагадую - саме тут важливо не переплутати довгі та короткі саморізи! Крайні по боках панелі приладів - довгі, середні над рульовою колонкою - короткі! НЕ НАВПАКИ!!!


    Прикручуємо рамку зверху до торпеди двома короткими чорними саморізами, які не вказані вETK.


    Панель приладів підключена та встановлена.


    Перевіряємо - все працює.


    Після підключення світяться жовтий та три червоних діода, тому я зразу обнулив і шкалу "oilservice/inspection" - тепер світиться 5 зелених діодів, як і має бути.
    Про те, як працює та обнуляється ця шкала я вже давно і детально писав, та й в інеті достатньо інформації, тому повторюватись не буду.
    Далі про установку панелі бортової системи контролю.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1111 : 12 Апреля 2024, 22:10:55 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_128. ЕТК_62_Контрольні прилади. Додаткові інформаційні прилади



    Додаткові інформаційні прилади




    Деталь №1 - цифровий годинник. Буває в двох варіантах - з янтарним дисплеєм та чорними цифрами, або з чорним дисплеєм і янтарними цифрами. До 85 року в базовій комплектації ставився на машини з 6-циліндровими двигунами, або як опція на інші машини.

    Деталь №2 - стрілочний годинник (62 13 1 376 903). Після 85 року в базовій комплектації ставився на машини з 6-циліндровими двигунами, або як опція на інші машини. Мені друзі подарували його ось в такому "настільному" варіанті! ;)


    Деталь №3 - гвинт M3X10 ( 07 11 9 907 6050 - 4 шт. Для кріплення рамки годинника.
    Деталь №4 - накладка стрілочного годинника (62 13 1 376 904)
    Деталь №5 - рамка кріплення годинника (62 13 1 380 009). Підходить для всіх типів годинників.
    Деталь №6 - блок БСК (Activ Check Control). Буває в різних варіантах, з написами на різних мовах, та з різними додатковими лампами в залежності від комплектації машини, відповідно з різними номерами ETK. В моєму варіанті це топовий варіанn для ринку Японії з всіма додатковими лампами та з написами на англійській мові. На фото зверху. Нижній варіант для дизельних Е28.

    Деталь №7 - спрощений варіант для машин з 4-циліндровими двигунами, лише з додатковими лампами (63 31 1 376 895).
    Деталь №8 - лампа 1,2W (62 11 1 368 299) - 2шт. Лампи підсвітки годинника та блоку БСК. При наявності додаткових ламп, їх кількість відповідно збільшується.
    Деталь №9 - фіксуюча пружина (62 14 1 369 638) - 2 шт. Для кріплення блоку БСК.
    Деталь №10 - скоба (62 14 1 373 174) - 1 шт. Для кріплення блоку БСК.


    Замість годинника у мене встановлений бортовий комп'ютер, тому деталі №1, 2, 4, 5 не використовуються.
    Я вже раніше писав про бортову систему контролю (Activ Check Control), про її функції та проводку, тому зараз напишу лише про установку самого блоку ламп.
    Встановлювався він на машини із 6-циліндровими двигунами, або в спрощеному варіанті на деякі моделі з 4-циліндровими двигунами, при наявності в них відповідних опцій.
    Для фіксації блоку в потолочній панелі потрібно встановити в її пластиковий кронштейн деталі №9 та №10.




    Після установки потолочної панелі, підключаємо блок до проводки та щільно вставляємо в панель.


    Поки що я встановив блок лише з однією додатковою лампою для подушки безпеки, але пізніше, коли всі додаткові функції будуть працювати, - встановлю топовий варіант на всі чотири додаткові лампи.

    В цьому розділі залишився останній підрозділ:
    Цифровий годинник з індикатором температури зовнішнього повітря


    Раніше він був встановлений у мене, але я його замінив на бортовий комп'ютер - я про це вже писав. По сути це той же годинник, тільки з функцією нагадування кожну годину та вимірюваня температури. Датчик та гонг аналогічний тому, що і в бортовому компп'ютері.
    Отже, на цьому з розділом контрольних приладів завершено.

    Може колись я встановлю ще й додаткові прилади Zender чи Hartge, але не впевнений в цьому... ;)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1112 : 30 Апреля 2024, 14:44:37 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_129. ЕТК_65_Приладдя радіоприймача

    Ледь не забув написати про одну штуку - касетницю.

    Це останній підрозділ з розділу Аудіо, навігація, інформ. системи

    Приладдя радіоприймача






    Деталь №1 - блок для касет (65 14 9 056 554). Це спеціальна консоль важеля ручного гальма з вирізом для установки в нього касетниці C-box.
    Деталь №2 - вставний блок для касети (65 11 1 375 261). Блок для однієї касети, з яких можна набирати блоки для різної кількості касет.
    Деталь №3 - не використовується.
    Деталь №4 - салфетка для чистки антени (65 12 9 056 514). Вже не доступна до замовлення. Може десь знайду потім...
    Деталь №5 - картридж для 5 CD-дисків (65 12 9 061 583). Для CD-програвача. В моєму випадку не використовується.

    Всі касетниці я купував випадково і назбирав цілу колекцію, всіх їх типів. Але всі вони були в досить поганому стані. Деякі, навіть з касетами. :)


    Повністю їх розбирав, мив, чистив.


    Головна проблема - ржаві пружини та зламані защьолки.






    З усіх склав тільки дві повністю в робочому стані.




    Блоки збираються по три штуки та вставляються в пластикову рамку.


    Разом з рамкою блоки защьолкуються в отвір в консолі важеля ручного гальма.
    В той час такі касетниці C-box встановлювались практично на всі марки і моделі автомобілів. Для кожної моделі була своя спеціальна рамка під різну кількість блоків для касет. Для E30 було три типи касетниць на шість блоків.
    Самий ранній варіант - з білими кнопками.




    Аналогічна касетниця, але з індикаторами заповнення касет. Кожен блок має "віконце". Пустий блок - біла мітка. При установці касети, мітка стає червоною. Потрібно десь знайти ще два не зламаних блока ;)




    Мабуть після 85 року, а може після рестайлінгу почали встановлювати касетниці з чорними кнопками та з індикаторами заповнення касет.




    Аналогічні касетниці встановлювалися і на E32, E34, E36, але там вони ще малу підсвітку індикаторів заповнення та рамку з кришкою. Я не впевнений чи встановлювались такі касетниці на E30, хоча на пізньому варіанті можливість підсвітки була передбачена. Але, при бажанні, це можна зробити, додавши лампу підсвітки.

    Отже, я приміряв всі три типи касетниць, але встановлювати я їх не буду, так як у мене там вже встановлений телефон.
    Але для ринку США був ще один варіант касетниць для такого випадку - в дверний карман. Але там трохи інша конструкція блоків - вертикальна.


    Я бачив таку касетницю в продажу лише один раз, купити не встиг. Спробую зробити самостійно. Поки що купив "донорські" касетниці для експерименту.

    Ранній варіант. Потрібно знайти ще два блоки.




    Більш пізній варіант.




    Я ще не вирішив над яким варіантом буду експериментувати, але головне, що обидва добре працюють, навіть без чистки та мийки.




    Про результат напишу пізніше.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1113 : 07 Мая 2024, 12:42:21 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_130. ЕТК_03_Підлокітник передній

    В продовження попереднього запису - напишу про передній підлокітник, який я також не буду встановлювати. :)

    Це розділ ETK Дооснащення, аксесуари

    Підлокітник передній


    Деталь №1 - підлокітник передній (82 11 9 413 202). Це доволі зручна та корисна опція, але, на мій погляд, її реалізація в E30, м'яко кажучи, не вражає. Виробником передніх підлокітників для E30 була фірма HUSCO. В такому ракурсі підлокітник виглядає не погано (всі фото оригінального підлокітника з інету):


    Але ж його кріплення, - то це ж просто жах! Схоже на якусь "кустарщину"...


    Функціонал також зовсім не вражає. Підлокітник має висувні підстаканники, але судячи по відгукам власників, вони дуже не надійні та крихкі. При установці підлокітника, виключається можливість нормально користуватися поличкою на консолі, або касетними блоками. Про телефон то я взагалі вже мовчу.


    Жахливе наскрізне кріплення болтами до консолі. Як тут користуватися касетними блоками?


    Не дивлячись на це, такий підлокітник є дуже раритетною штукою і має неадекватну ціну, як на мене! :) Мабуть це той випадок, коли свого часу він нікому не був потрібен, через спірний його функціонал, тому його майже не замовляли. За те тепер, - це раритет по космічній ціні! )
    На мою думку, підлокітник від E34 - значно кращий варіант і по дизайну, і по функціоналу, і по кріпленню. Встановлюється замість касетного блоку.


    Але ж в мене там стоїть телефон. Тому я купив та встановив афтемаркет підлокітник для E30 від фірми KAMEI.
    Почистив, обновив фарбу.


    Кріплення рами


    Кріплення подушки


    KAMEI


    Збираємо




    Та встановлюємо.


    Зовнішній вигляд підлокітника KAMEI схожий на вигляд оригінального підлокітника HUSCO


    А по функціоналу він на багато краще. Підлокітник відкидний, і не заважає користуватися поличкою, або касетними блоками, або телефоном.


    Має додатковий ящик для дрібниць. Також має регулювання кута нахилу подушки та поздовжнє регулювання її положення.


    Кріплення не потребує свердління консолі. Рама підлокітника фіксується болтами, разом із передніми сидіннями. Кріплення жорстке та надійне. Крім цього, рама ще й служить "захистом" для задньої попільнички, яку часто задні пасажири ламають ногами, якщо їх троє :)


    Кріплення не заважає поздовжньому регулюванню сидінь.


    Отже, на мою думку, афтемаркет підлокітник KAMEI по всіх параметрах значно кращий, ніж оригінальний HUSCO. Єдине, що в ньому нема підстаканників. Але для мене це навіть краще - ніколи нікому не дозволяю щось їсти чи пити в своїй машині! :)


    Заразом напишу ще про одну зручну дрібничку - сітка для речей. В ETK для E30 її чомусь нема, але вона є в списку оригінальних опцій для E30 - S414 Сітка на боці переднього пасажира.
    Ніяких номерів на ній нема, сучасні такі сітки виглядають інакше, тому не можу стверджувати, що це оригінальна сітка саме для E30, але знята вона була з турінга E30.


    Кріплення саморізами через пластикові затискачі.


    Встановлюється на тунель КПП з боку пасажира. По розміру підходить ідеально.




    Наступного разу напишу про передні сидіння.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1114 : 09 Мая 2024, 13:24:56 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_131. ЕТК_52_Сидіння. Спортивне сидіння BMW.

    Сидіння

    В салоні все готово для установки передніх сидінь.
    Трохи загальної інформації про них.
    Для E30 було доступно три варіанти передніх сидінь: стандартні сидіння, спортивні сидіння BMW (Sportsitze), та спортивні сидіння RECARO.
    В М3 EVO, встановлювались спортивні сидіння RECARO SR3, що мали інтегровані підголівники, додаткову бокову підтримку та можливість установки 4-точкових ременів безпеки.
    Про сидіння напишу детальніше, у вигляді FAQ:
    В 2-дверних та 4-дверних седанах та турінгах передні сидіння, конструктивно відрізняються тільки ручками та механізмом відкидання спинки вперед, але, в принципі, вони взаємозамінні. Ручки та механізм відкидання спинки вперед можна встановити на будь-яке сидіння.
    Направляючі стандартних та спортивних сидінь однакові, але спортивні сидіння RECARO мають іншу конструкція важеля поздовжнього регулювання. Існує два типи направляючих - до 85 року, та після 85 року.
    Я не впевнений, але десь читав, що направляючі для кабріолетів вищі, ніж для седанів.
    Задні та передні підголівники однакові (окрім передніх RECARO).
    Підігрів для переднього сидіння відрізняється для стандартних та спортивних сидінь, та для тканинної або шкіряної обшивки.
    Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами.

    В залежності від року випуску, двигуна, типу обшивки та комплектації машини, сидіння мають дуже багато номерів ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.

    Отже, тепер про конкретні мої сидіння. Спочатку були встановлені взагалі різні сидіння- праве стандартне, а ліве з E36. Тому майже одразу я їх повністю замінив на спортивні сидіння BMW (Sportsitze) з машини 92 року (мабуть з турінга). Перешив їх в чорний колір та встановив підігрів. Сидіння в дуже доброму стані, тому не було сенсу розбирати їх "на молекули", ради того, щоб сфотографувати і зібрати назад! :)
    Отже, тут я не буду по-детально все описувати - просто загальні фото - спортивне сидіння BMW (Sportsitze).

    Спортивне сидіння BMW




    Розблокування спортивного сидіння BMW

    Як я вже казав вище, ручки та механізм відкидання спинки вперед з сидінь для 2-дверного седану можна встановити на сидіння для 4-дверного седану. Якщо є така необхідність.
    Деталі кріплення передніх підголівників аналогічні заднім. Підголівники просто вставляються в отвори. Можуть регулюватися по висоті та нахилу. Про них я вже писав в розділі про заднє сидіння.

    Підголівник спортивного сидіння BMW



    Задні та передні підголівники однакові для стандартних та спортивних сидінь (окрім передніх RECARO).

    Задня панель спортивного сидіння BMW



    Задня панель спинки кріпиться зверху скобами, а знизу двома саморізами.

    Обшивка спортивного сидіння BMW


    Обшивка на метри




    Як я вище вже сказав, в залежності від року випуску, двигуна, та комплектації машини, сидіння мають дуже багато варіантів обшивки з різними номерами ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
    Була доступна обшивка з тканини, зі штучної шкіри та з натуральної шкіри. Основні кольори - чорний, синій, зелений, коричневий, бежевий, сірий, червоний. До рестайлінгу, та після рестайлінгу ці кольори мали різні відтінки та текстури. Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами. Були ще спеціальні обшивки для ексклюзивних та індивідуальних комплектацій - M-Technic, Edition та інші. На всіх E30 обшивка має повздовжні шви, окрім кабріолетів - там шви поперечні.
    По VIN коду в моїй машині була обшивка із зеленої тканини PINIENGRUEN (0149) - для машин з 4-циліндровими двигунами (316). Але я купив машину вже з іншим салоном. Дверні обшивки були 0211 ANTHRAZIT, а сидіння перешиті в схожу тканину. Після заміни всіх сидінь я довго шукав тканину 0211 ANTHRAZIT, яка була доступна з 85 року для машин із 6-циліндовими двигунами - те, що треба для моєї нинішньої комплектації! І таки знайшов і купив, завдяки товаришу.


    Але по факту, колір виявився не чорним, а коричневим... нажаль...


    На той час чорну "гусячу лапку" я так і не знайшов, тому вирішив перешити сидіння просто в чорний колір, з поперечними швами, як на кабріолетах. Вийшло теж дуже гарно. Але ідея зробити весь салон в чорну "гусячу лапку" мене не залишає... :) Та й така тканина зараз вже попадається в продажу... У мене вже є задня спинка та чотири підголівника в оригінальній тканині 0211 ANTHRAZIT. Колись, може, у мене таки буде весь салон "гусяча лапка" 0211 ANTHRAZIT. Або синій "гусяча лапка" 0212 PACIFIC - дверні обшивки також вже є ;)

    На фото на спинці видно декоративні накладки M TECHNIC (52 10 1 927 000).

    Для E30 на передні сидіння вони були доступні лише для M3. Але я їх теж встановив - з ними вигляд салону значно кращий! ;)Проколюємо ними обшивку, та загинаємо їх спиці всередині. Один нюанс - хоча я їх замовляв новими, на водійському сидінні колір наклейок швидко почав стиратися... Тому я їх "заламінував" прозорою клейкою плівкою.

    Отже, сидіння хоч і в доброму стані, але ж якесь мінімальне їх "обслуговування" я таки зробив - почистив та змастив всі механізми регулювань, трохи обновив фарбу на направляючих, та почистив обшивку.

    Направляючі спортивного сидіння BMW


    Направляючі бувають двох типів - до 85 року, та після 85 року. Конструктивно вони суттєво відрізняються, але по кріпленню до кузова взаємозамінні. Направляючі до 85 року кріпляться до кузова трьома гайками та одним болтом ззаду біля тунелю КПП. Направляючі після 85 року кріпляться до кузова двома гайками спереду та двома болтами ззаду. В ETK в одному випадку використовуються прості шайби, в іншому пружинні шайби, або взагалі не використовуються - не зрозуміла логіка. Тому я приготував і прості шайби і пружинні шайби, а по факту використовував тільки пружинні. У мене кузов 84 року, а направляючі 92 року - тому кріплення трьома гайками і одним болтом.


    Пластикові декоративні ковпачки для гайок також бувають двох типів. Обидва типи вже не доступні до замовлення. Більш ранні (до 85 року) високі, а пізні (після 85 року) - низькі. Високі ковпачки не підходять для направляючих після 85 року - заважають поздовжньому регулюванню сидіння. Довелось замовляти низькі ковпачки на 3D-друк.


    Направляючі почистив, трохи підфарбував та змастив всі механізми тефлоновим мастилом.




    На фото видно роз'єм обігріву, який фіксується в спеціальний пластиковий кронштейн на пружинному каркасі сидіння. В той же кронштейн фіксується і роз'єм водійського замка ременя безпеки.

    Накладки спортивного сидіння BMW


    Фурнітура спортивного сидіння BMW


    Деталі сидіння


    Всі механізми працюють добре, тому я не став їх розбирати - просто почистив та змастив.










    1992 рік




    Після цього для "профілактики" почистив обшивку "торнадором"


    Залишилось тільки прикрутити замки ременів безпеки.


    Ранні замки без проблем підійшли до пізніх направляючих. Болт закрив декоративним ковпачком.


    Тепер сидіння повністю готові до установки.
    Підключаємо роз'єм обігріву сидінь та водійського замка, якщо він є. Краще зразу підняти сидіння на максимальну висоту на направляючих. Встановлюємо сидіння на кузовні шпильки та прикручуємо.


    Прикручуємо ремінь безпеки, болт закриваємо декоративним ковпачком.


    Гайки кріплення також закриваємо ковпачками.


    Регулюємо положення сидінь - встановлено.






    Тепер залишається лише прикрутити кермо! :)
    До речі, наступного разу буде останній запис по збірці салону - про рідкісну опцію для E30 - S435 Виконання з цінних порід дерева

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 187
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1115 : 10 Мая 2024, 10:13:47 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо, жду продолжение.....
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1116 : 14 Мая 2024, 12:35:27 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_132. ЕТК_03_Дооснащення, аксесуари. Виконання з цінних порід дерева.

    Для E30 була доступна опція, яка частіше зустрічається на більш "люксових" 5 та 7 серіях - S435 Виконання з цінних порід дерева. На E30 ця опція зустрічається не так часто. В основному на машинах від ALPINA. Хоча, там іноді встановлювались і "афтемаркет" комплекти дооснащення. Але зараз мова саме про оригінальний комплект дооснащення. Це дійсно справжнє дерево, а не вінілові наклейки! ;)

    Це розділ ETK Дооснащення, аксесуари

    Виконання з цінних порід дерева




    Деталь №1 - комплект накладок торпеди
    Деталь №2 - накладка на консоль торпеди
    Деталь №3 - комплект накладок на передні дверні обшивки
    Деталь №4 - комплект накладок під панель приладів
    Деталь №5 - накладка на центральну панель
    Деталь №6 - накладка на ящик для дрібниць

    Отже, повний комплект складається із семи накладок. В попередніх записах про установку торпеди я вже згадував про деякі із них. На даний час у мене їх тільки дві - накладка на ящик для дрібниць, та накладка на вмикач світла. Накладки вже не доступні до замовлення, зустрічаються дуже рідко, тому зібрати весь комплект доволі складно. Добре, що вони були доступні тільки в одному кольорі - це хоч трохи спрощує пошуки. Як мінімум, я ще хочу встановити накладку під панель приладів, та не передні дверні обшивки. Накладка на центральну панель мені не дуже подобається. А накладка на консоль торпеди, взагалі, виглядає, наче дешева китайська вінілова наклейка. Особливо, при наявності шести кнопок електросклопідйомників. Тому її я не буду встановлювати. Якщо так і не вийде знайти ці накладки, спробую виготовити їх на замовлення.

    Окрім цього комплекту, була доступна дерев'яна ручка важеля КПП.

    Дооснацення ручкою КПП, дерево




    Деталь №1 - дооснацення ручкою КПП, дерево корінь горіха (82 11 9 413 231). Дерев'яна ручка без верхньої вставки.

    Після рестайлінгу була доступна ще одна дерев'яна ручка важеля КПП - 25 11 1 434 497. Із верхньою вставкою. Саме така ручка встановлена в моїй машині.


    Ну, і для повноти "дерев'яної картини" :) - дерев'яне "афтемаркет" кермо MOMO.
    Отже, весь мій комплект дерева.


    Всі елементи потребують реставрації, але цим я буду займатися, коли буде зібраний весь комплект. А поки що "маємо те, що маємо". (с)
    На кермі просто обновив фарбу.








    До речі, у мене вже дуже давно лежить раритетне кермо BBS із вставкою "карбон". Планую переробити вставку в "дерево". В оригіналі там щось схоже на "аквапринт", тож спробую так і зробити. Оригінальна кнопка звукового сигналу відсутня, тож спробую зробити її самостійно - заготовки вже зробив.


    А поки що, встановлюю те, що є.
    Кермо.


    Ручку важеля КПП поки що нема на що встановлювати. :) Але є ще плани по її "апгрейду" підсвіткою.

    Накладка на вмикач світла.


    Накладка на ящик для дрібниць.


    Загальний вигляд.








    Повний відреставрований комплект буде виглядати значно краще. ;)

    P.S.
    Як виявилось, для дизельних машин пластикові накладки в ящику для дрібниць також мають додаткову оригінальну шумоізоляію. Тож для повного ефекту, зняв їх та додав аналогічну шумоізоляцію і туди.






    P.P.S.
    Якщо хтось уважно дивився фото, то помітив, що відсутня обшивка лівого переднього динаміка, та ручка регулювання фар. Це тому, що я ще не встановив на водійські двері магнітний замок сигналізації. Встановлю його після фарбування разом з іншими деталями. На цьому збірка салону буде повністю завершена.


    А далі - новий сезон цього довгого серіалу! :) Підготовка та збірка мотора.
    Витягнув його на середину гаража, щоб було зручно зі всіх сторін чистити та мити. Адже, в такому вигляді я його точно не буду ставити! ;)






    Далі про мотор.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1117 : 23 Мая 2024, 13:49:15 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_133. ЕТК_11_Двигун. Силовий агрегат

    Отже, починаю наступний сезон серіалу! :)
    Двигун

    Незадовго до того, як розібрати машину на реставрацію, я повністю відремонтував двигун. Він в доброму стані, і ніяких нарікань на його роботу не було. Саме тому, повністю розбирати його я не збираюсь. Будуть проведені суто "косметичні" роботи - чистка, мийка, фарбування та збірка, відповідно до каталогу ETK.
    Силовий агрегат


    Хоч двигун в доброму стані, але зовнішній вигляд у нього не дуже красивий. :)






    Перш за все, зняв КПП - про це будуть окремі записи. Потім мийка, чистка та фарбування. Фарбувати вирішив термостійкою фарбою - маю надію, що вона буде триматися краще, ніж звичайна фарба з попереднього ремонту. Також буду використовувати алюмінієву та цинкову фарби.


    Після очистки стало добре видно всі номери та маркування. Все відповідає для моделі BMW 325i.


    В тому числі і номер двигуна. До речі, з ним була цікава історія ще при купівлі машини. При оформленні документів експерт дуже довго шукав номер двигуна, щось там чистив, витирав, заглядав... але так і не знайшов. І в решті решт, зробив запис - "номер двигуна знищено корозією"! :) Воно й не дивно, - бо шукав він його на великій  верхній площадці, а не внизу! ))) Почистивши нижню маленьку площадку, я, нарешті, тільки зараз узнав номер свого двигуна! :)


    Як бачите, номер якийсь не звичний. Номери в такому форматі я знайшов тільки на фото американських E30. Дивно. На європейських машинах, зазвичай, номер двигуна вказаний в такому форматі:
    256E
    25 - 2,5 літра
    6 - 6 циліндрів
    E - інжектор

    У мене ж просто вказано - 325і, та якісь цифри. Якщо хтось знає, що значать ці цифри - буду вдячний за інформацію.

    Трохи похвалюся абсолютно цілим піддоном! :) Це після багатьох років їзди по наших "чудових" дорогах на жорсткій статичній підвісці із заниженням -60...80 мм і без додаткового захисту мотора! ;)


    Піддон та головку блоку циліндрів я вирішив не фарбувати, а просто добре вимив та механічно почистив щіткою.

    Механічна чистка блока двигуна.


    Декілька разів оброблено перетворювачем ржавчини. Мийка та обезжирювання розчинником.


    Фарбування в два шари чорною термостійкою фарбою, з гарячою просушкою.


    Колір цікавий, але занадто матовий - схоже на грунтівку. Тому, поверх ще шар термостійкого прозорого лаку, з гарячою просушкою.


    Все те ж саме і з іншого боку.








    Шестерні також почищені та пофарбовані цинковою фарбою, алюмінієва кришка - алюмінієвою фарбою. Як я вже сказав, розбирати їх не бачу сенсу - всі прокладки та сальники були замінені при ремонті двигуна.


    Маховик почищений механічно щіткою.


    А клапанна кришка поки що не пофарбована.


    Я ще не вирішив, залишати її чорною, чи фарбувати в сріблястий колір, чи взагалі, ставити іншу кришку, не фарбовану. А може пофарбувати в колір кузова? як думаєте? :) В будь-якому разі, фарбувати її буду мабуть порошковою фарбою разом із впускним колектором - тоді й з кольором буду вирішувати.







    Виглядає гарно, як на мене. ;)






    Більшість деталей також вже готові до збірки. Залишилось купити де що з дрібниць - прокладки, гумові кільця, шайби.


    Навісні агрегати також практично повністю готові.
    Наступного разу напишу про збірку.

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 136
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1118 : 23 Мая 2024, 15:30:20 »
  • 0
  • 0

  • Красота!!!!!!
     (muscle) (muscle) (muscle) (muscle) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 187
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1119 : 27 Мая 2024, 11:51:04 »
  • 0
  • 0

  • Красотища..... Как по мне то кл. Крышка и коллектор только в чёрный....
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 187
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1120 : 27 Мая 2024, 11:52:01 »
  • 0
  • 0

  • Особенно новый жолтый цинк очень нравится..... Сам делаешь гальванику?
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1121 : 27 Мая 2024, 15:59:16 »
  • 0
  • 0

  • Красотища..... Как по мне то кл. Крышка и коллектор только в чёрный....
    А не перебор з чорним буде... ?

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1122 : 27 Мая 2024, 16:00:17 »
  • 0
  • 0

  • Особенно новый жолтый цинк очень нравится..... Сам делаешь гальванику?
    Та нє, на гальваніку віддаю на завод.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1123 : 13 Июня 2024, 11:46:45 »
  • 0
  • 0

  • Давненько нічого не писав, - не було часу, але збірка мотора потроху просувається.
    Приїхали всі "розхідники", всі деталі пофарбовані, кріплення оцинковані. То ж процес йде, хоч і доволі повільно. Ще й через сраних рашистів в гаражі світла більше часу нема, ніж є - це також суттєво затримує.














    P.S.
    За цей час моя машина знову потрапила на вибори машини дня на топ драйві і вже втретє їх виграла - приємно! Дякую всім, кому цікаво читати мою писанину! ;)




    В "другому турі" на виборах машини тижня результати поки що не дуже... )) Та й таке... )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1124 : 13 Июня 2024, 13:55:34 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_134. ЕТК_11_Двигун. Водяна помпа системи охолодження. Корпус термостата

    Отже, зборку починаємо з водяної помпи.
    Водяна помпа системи охолодження




    На моїй E30 вся система охолодження була встановлена з E34. Як на мене, то радіатор із вбудованим розширювальним бачком виглядає під капотом більш естетично, ніж окремий виносний бачок з його додатковими шлангами. Ранній бачок E30, взагалі, виглядає якось архаїчно, а пізній бачок мені нема куди встановлювати, бо на кузові відсутній кронштейн для його кріплення. Та й там буде стояти інший бачок, але про це напишу в свою чергу. Отже, я залишаю все, як було. Але є один нюанс - помпа була встановлена від до рестайлінгової E30 (11 51 9 071 561), тому на ній було відсутнє кріплення для металевої трубки системи охолодження. Тому помпу я купив нову, - вже для рестайлінгу E30 (11 51 9 070 758), щоб було все, як потрібно.

    Деталь №1 - водяна помпа (11 51 9 070 758). Я купив аналог від виробника INA 538016310. В комплекті була паперова прокладка.


    Деталь №6 - ущільнююча прокладка (11 51 1 722 677). Паперова прокладка мені чомусь не дуже сподобалась, тому купив більш якісну прокладку ELRING 774634
    Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 3 шт.
    Деталь №11 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 3 шт.
    Всі інші окремі деталі помпи вже не доступні.

    Для порівняння: ліворуч - помпа до рестайлінгу, праворуч - після рестайлінгу.




    Відмінність тільки у наявності відводу для розширювального бачка, який у мене раніше був заглушений. Тепер замість нього буде "ухо" для кріплення металевої трубки системи охолодження.
    Протираємо поверхню блока, та прикручуємо помпу через прокладку трьома болтами.


    Помпа встановлена.


    Далі встановлюємо корпус термостат з датчиками температури.
    Корпус термостата системи охолодження




    Деталь №1 - корпус термостата (11 53 1 730 470). Я колись вже писав, що існує декілька видів корпусів термостата, що відрізняються кількістю отворів для датчиків, але по ETK вони всі мають однаковий номер. Дивно. Я замінив корпус, в ньому є ще два додаткових отвори, що закриваються різьбовими пробками.
    Деталь №2 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 2 шт.
    Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
    Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 53 1 722 692) - 1 шт. Ціна оригінальної прокладки, як на мене, то завелика, а аналогів я не знайшов, тому вирізав її сам.


    Деталь №5 - термостат 80CEL (11 53 1 710 953)
    Деталь №6 - кільце круглого перерізу 60X3,5 (11 53 1 265 084) - 1 шт.
    Деталь №7 - кришка (11 53 1 265 059)
    Деталь №8 - гвинт для видалення повітря (11 53 1 275 881) - 1 шт.
    Деталь №9 - болт M6X25 (07 11 9 913 589) - 3 шт.
    Деталь №10 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 3 шт.


    Деталь №11 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 3 шт. Алюміній 14мм.
    Деталь №12 - датчик температури 1-POL (12 62 1 710 512) - 1 шт.
    Деталь №13 - датчик температури 2-POL M12X1,5 (13 62 1 709 966) - 1 шт.
    Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 1 шт. Алюміній 12мм.
    Деталь №15, №16 - не використовуються. Замість них встановлені різьбові пробки 14мм.


    Закручуємо датчики та пробки, встановлюємо термостат та гумове кільце, і збираємо корпус термостата.




    Встановлюємо корпус термостата на двигун через прокладку. Про всяк випадок я змастив прокладку герметиком. І тут знову через клятих москалів, вимкнули світло!... Прикручував в темряві.


    Термостат встановлено.




    Далі ремінь ГРМ та мітки.
    « Последнее редактирование: 13 Июня 2024, 14:01:05 от The_Glory »
    Записан