Збірка_131. ЕТК_52_Сидіння. Спортивне сидіння BMW.СидінняВ салоні все готово для установки передніх сидінь.
Трохи загальної інформації про них.
Для E30 було доступно три варіанти передніх сидінь: стандартні сидіння, спортивні сидіння BMW (Sportsitze), та спортивні сидіння RECARO.
В М3 EVO, встановлювались спортивні сидіння RECARO SR3, що мали інтегровані підголівники, додаткову бокову підтримку та можливість установки 4-точкових ременів безпеки.
Про сидіння напишу детальніше, у вигляді FAQ:
В 2-дверних та 4-дверних седанах та турінгах передні сидіння, конструктивно відрізняються тільки ручками та механізмом відкидання спинки вперед, але, в принципі, вони взаємозамінні. Ручки та механізм відкидання спинки вперед можна встановити на будь-яке сидіння.
Направляючі стандартних та спортивних сидінь однакові, але спортивні сидіння RECARO мають іншу конструкція важеля поздовжнього регулювання. Існує два типи направляючих - до 85 року, та після 85 року.
Я не впевнений, але десь читав, що направляючі для кабріолетів вищі, ніж для седанів.
Задні та передні підголівники однакові (окрім передніх RECARO).
Підігрів для переднього сидіння відрізняється для стандартних та спортивних сидінь, та для тканинної або шкіряної обшивки.
Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами.
В залежності від року випуску, двигуна, типу обшивки та комплектації машини, сидіння мають дуже багато номерів ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
Отже, тепер про конкретні мої сидіння. Спочатку були встановлені взагалі різні сидіння- праве стандартне, а ліве з E36. Тому майже одразу я їх повністю замінив на спортивні сидіння BMW (Sportsitze) з машини 92 року (мабуть з турінга). Перешив їх в чорний колір та встановив підігрів. Сидіння в дуже доброму стані, тому не було сенсу розбирати їх "на молекули", ради того, щоб сфотографувати і зібрати назад!
Отже, тут я не буду по-детально все описувати - просто загальні фото - спортивне сидіння BMW (Sportsitze).
Спортивне сидіння BMWРозблокування спортивного сидіння BMW
Як я вже казав вище, ручки та механізм відкидання спинки вперед з сидінь для 2-дверного седану можна встановити на сидіння для 4-дверного седану. Якщо є така необхідність.
Деталі кріплення передніх підголівників аналогічні заднім. Підголівники просто вставляються в отвори. Можуть регулюватися по висоті та нахилу. Про них я вже писав в розділі про заднє сидіння.
Підголівник спортивного сидіння BMW
Задні та передні підголівники однакові для стандартних та спортивних сидінь (окрім передніх RECARO).
Задня панель спортивного сидіння BMW
Задня панель спинки кріпиться зверху скобами, а знизу двома саморізами.
Обшивка спортивного сидіння BMW
Обшивка на метри
Як я вище вже сказав, в залежності від року випуску, двигуна, та комплектації машини, сидіння мають дуже багато варіантів обшивки з різними номерами ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
Була доступна обшивка з тканини, зі штучної шкіри та з натуральної шкіри. Основні кольори - чорний, синій, зелений, коричневий, бежевий, сірий, червоний. До рестайлінгу, та після рестайлінгу ці кольори мали різні відтінки та текстури. Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами. Були ще спеціальні обшивки для ексклюзивних та індивідуальних комплектацій - M-Technic, Edition та інші. На всіх E30 обшивка має повздовжні шви, окрім кабріолетів - там шви поперечні.
По VIN коду в моїй машині була обшивка із зеленої тканини PINIENGRUEN (0149) - для машин з 4-циліндровими двигунами (316). Але я купив машину вже з іншим салоном. Дверні обшивки були 0211 ANTHRAZIT, а сидіння перешиті в схожу тканину. Після заміни всіх сидінь я довго шукав тканину 0211 ANTHRAZIT, яка була доступна з 85 року для машин із 6-циліндовими двигунами - те, що треба для моєї нинішньої комплектації! І таки знайшов і купив, завдяки товаришу.
Але по факту, колір виявився не чорним, а коричневим... нажаль...
На той час чорну "гусячу лапку" я так і не знайшов, тому вирішив перешити сидіння просто в чорний колір, з поперечними швами, як на кабріолетах. Вийшло теж дуже гарно. Але ідея зробити весь салон в чорну "гусячу лапку" мене не залишає...
Та й така тканина зараз вже попадається в продажу... У мене вже є задня спинка та чотири підголівника в оригінальній тканині 0211 ANTHRAZIT. Колись, може, у мене таки буде весь салон "гусяча лапка" 0211 ANTHRAZIT. Або синій "гусяча лапка" 0212 PACIFIC - дверні обшивки також вже є ;)
На фото на спинці видно декоративні накладки M TECHNIC (52 10 1 927 000).
Для E30 на передні сидіння вони були доступні лише для M3. Але я їх теж встановив - з ними вигляд салону значно кращий! ;)Проколюємо ними обшивку, та загинаємо їх спиці всередині. Один нюанс - хоча я їх замовляв новими, на водійському сидінні колір наклейок швидко почав стиратися... Тому я їх "заламінував" прозорою клейкою плівкою.
Отже, сидіння хоч і в доброму стані, але ж якесь мінімальне їх "обслуговування" я таки зробив - почистив та змастив всі механізми регулювань, трохи обновив фарбу на направляючих, та почистив обшивку.
Направляючі спортивного сидіння BMW
Направляючі бувають двох типів - до 85 року, та після 85 року. Конструктивно вони суттєво відрізняються, але по кріпленню до кузова взаємозамінні. Направляючі до 85 року кріпляться до кузова трьома гайками та одним болтом ззаду біля тунелю КПП. Направляючі після 85 року кріпляться до кузова двома гайками спереду та двома болтами ззаду. В ETK в одному випадку використовуються прості шайби, в іншому пружинні шайби, або взагалі не використовуються - не зрозуміла логіка. Тому я приготував і прості шайби і пружинні шайби, а по факту використовував тільки пружинні. У мене кузов 84 року, а направляючі 92 року - тому кріплення трьома гайками і одним болтом.
Пластикові декоративні ковпачки для гайок також бувають двох типів. Обидва типи вже не доступні до замовлення. Більш ранні (до 85 року) високі, а пізні (після 85 року) - низькі. Високі ковпачки не підходять для направляючих після 85 року - заважають поздовжньому регулюванню сидіння. Довелось замовляти низькі ковпачки на 3D-друк.
Направляючі почистив, трохи підфарбував та змастив всі механізми тефлоновим мастилом.
На фото видно роз'єм обігріву, який фіксується в спеціальний пластиковий кронштейн на пружинному каркасі сидіння. В той же кронштейн фіксується і роз'єм водійського замка ременя безпеки.
Накладки спортивного сидіння BMW
Фурнітура спортивного сидіння BMW
Деталі сидіння
Всі механізми працюють добре, тому я не став їх розбирати - просто почистив та змастив.
1992 рік
Після цього для "профілактики" почистив обшивку "торнадором"
Залишилось тільки прикрутити замки ременів безпеки.
Ранні замки без проблем підійшли до пізніх направляючих. Болт закрив декоративним ковпачком.
Тепер сидіння повністю готові до установки.
Підключаємо роз'єм обігріву сидінь та водійського замка, якщо він є. Краще зразу підняти сидіння на максимальну висоту на направляючих. Встановлюємо сидіння на кузовні шпильки та прикручуємо.
Прикручуємо ремінь безпеки, болт закриваємо декоративним ковпачком.
Гайки кріплення також закриваємо ковпачками.
Регулюємо положення сидінь - встановлено.
Тепер залишається лише прикрутити кермо!
До речі, наступного разу буде останній запис по збірці салону - про рідкісну опцію для E30 - S435 Виконання з цінних порід дерева