BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30

BMW E30 Тень Интеллигенции

<< < (223/258) > >>

The_Glory:
Збірка_128. ЕТК_62_Контрольні прилади. Додаткові інформаційні прилади



Додаткові інформаційні прилади




Деталь №1 - цифровий годинник. Буває в двох варіантах - з янтарним дисплеєм та чорними цифрами, або з чорним дисплеєм і янтарними цифрами. До 85 року в базовій комплектації ставився на машини з 6-циліндровими двигунами, або як опція на інші машини.

Деталь №2 - стрілочний годинник (62 13 1 376 903). Після 85 року в базовій комплектації ставився на машини з 6-циліндровими двигунами, або як опція на інші машини. Мені друзі подарували його ось в такому "настільному" варіанті! ;)


Деталь №3 - гвинт M3X10 ( 07 11 9 907 6050 - 4 шт. Для кріплення рамки годинника.
Деталь №4 - накладка стрілочного годинника (62 13 1 376 904)
Деталь №5 - рамка кріплення годинника (62 13 1 380 009). Підходить для всіх типів годинників.
Деталь №6 - блок БСК (Activ Check Control). Буває в різних варіантах, з написами на різних мовах, та з різними додатковими лампами в залежності від комплектації машини, відповідно з різними номерами ETK. В моєму варіанті це топовий варіанn для ринку Японії з всіма додатковими лампами та з написами на англійській мові. На фото зверху. Нижній варіант для дизельних Е28.

Деталь №7 - спрощений варіант для машин з 4-циліндровими двигунами, лише з додатковими лампами (63 31 1 376 895).
Деталь №8 - лампа 1,2W (62 11 1 368 299) - 2шт. Лампи підсвітки годинника та блоку БСК. При наявності додаткових ламп, їх кількість відповідно збільшується.
Деталь №9 - фіксуюча пружина (62 14 1 369 638) - 2 шт. Для кріплення блоку БСК.
Деталь №10 - скоба (62 14 1 373 174) - 1 шт. Для кріплення блоку БСК.


Замість годинника у мене встановлений бортовий комп'ютер, тому деталі №1, 2, 4, 5 не використовуються.
Я вже раніше писав про бортову систему контролю (Activ Check Control), про її функції та проводку, тому зараз напишу лише про установку самого блоку ламп.
Встановлювався він на машини із 6-циліндровими двигунами, або в спрощеному варіанті на деякі моделі з 4-циліндровими двигунами, при наявності в них відповідних опцій.
Для фіксації блоку в потолочній панелі потрібно встановити в її пластиковий кронштейн деталі №9 та №10.




Після установки потолочної панелі, підключаємо блок до проводки та щільно вставляємо в панель.


Поки що я встановив блок лише з однією додатковою лампою для подушки безпеки, але пізніше, коли всі додаткові функції будуть працювати, - встановлю топовий варіант на всі чотири додаткові лампи.

В цьому розділі залишився останній підрозділ:
Цифровий годинник з індикатором температури зовнішнього повітря


Раніше він був встановлений у мене, але я його замінив на бортовий комп'ютер - я про це вже писав. По сути це той же годинник, тільки з функцією нагадування кожну годину та вимірюваня температури. Датчик та гонг аналогічний тому, що і в бортовому компп'ютері.
Отже, на цьому з розділом контрольних приладів завершено.

Може колись я встановлю ще й додаткові прилади Zender чи Hartge, але не впевнений в цьому... ;)

The_Glory:
Збірка_129. ЕТК_65_Приладдя радіоприймача

Ледь не забув написати про одну штуку - касетницю.

Це останній підрозділ з розділу Аудіо, навігація, інформ. системи

Приладдя радіоприймача






Деталь №1 - блок для касет (65 14 9 056 554). Це спеціальна консоль важеля ручного гальма з вирізом для установки в нього касетниці C-box.
Деталь №2 - вставний блок для касети (65 11 1 375 261). Блок для однієї касети, з яких можна набирати блоки для різної кількості касет.
Деталь №3 - не використовується.
Деталь №4 - салфетка для чистки антени (65 12 9 056 514). Вже не доступна до замовлення. Може десь знайду потім...
Деталь №5 - картридж для 5 CD-дисків (65 12 9 061 583). Для CD-програвача. В моєму випадку не використовується.

Всі касетниці я купував випадково і назбирав цілу колекцію, всіх їх типів. Але всі вони були в досить поганому стані. Деякі, навіть з касетами. :)


Повністю їх розбирав, мив, чистив.


Головна проблема - ржаві пружини та зламані защьолки.






З усіх склав тільки дві повністю в робочому стані.




Блоки збираються по три штуки та вставляються в пластикову рамку.


Разом з рамкою блоки защьолкуються в отвір в консолі важеля ручного гальма.
В той час такі касетниці C-box встановлювались практично на всі марки і моделі автомобілів. Для кожної моделі була своя спеціальна рамка під різну кількість блоків для касет. Для E30 було три типи касетниць на шість блоків.
Самий ранній варіант - з білими кнопками.




Аналогічна касетниця, але з індикаторами заповнення касет. Кожен блок має "віконце". Пустий блок - біла мітка. При установці касети, мітка стає червоною. Потрібно десь знайти ще два не зламаних блока ;)




Мабуть після 85 року, а може після рестайлінгу почали встановлювати касетниці з чорними кнопками та з індикаторами заповнення касет.




Аналогічні касетниці встановлювалися і на E32, E34, E36, але там вони ще малу підсвітку індикаторів заповнення та рамку з кришкою. Я не впевнений чи встановлювались такі касетниці на E30, хоча на пізньому варіанті можливість підсвітки була передбачена. Але, при бажанні, це можна зробити, додавши лампу підсвітки.

Отже, я приміряв всі три типи касетниць, але встановлювати я їх не буду, так як у мене там вже встановлений телефон.
Але для ринку США був ще один варіант касетниць для такого випадку - в дверний карман. Але там трохи інша конструкція блоків - вертикальна.


Я бачив таку касетницю в продажу лише один раз, купити не встиг. Спробую зробити самостійно. Поки що купив "донорські" касетниці для експерименту.

Ранній варіант. Потрібно знайти ще два блоки.




Більш пізній варіант.




Я ще не вирішив над яким варіантом буду експериментувати, але головне, що обидва добре працюють, навіть без чистки та мийки.




Про результат напишу пізніше.

The_Glory:
Збірка_130. ЕТК_03_Підлокітник передній

В продовження попереднього запису - напишу про передній підлокітник, який я також не буду встановлювати. :)

Це розділ ETK Дооснащення, аксесуари

Підлокітник передній


Деталь №1 - підлокітник передній (82 11 9 413 202). Це доволі зручна та корисна опція, але, на мій погляд, її реалізація в E30, м'яко кажучи, не вражає. Виробником передніх підлокітників для E30 була фірма HUSCO. В такому ракурсі підлокітник виглядає не погано (всі фото оригінального підлокітника з інету):


Але ж його кріплення, - то це ж просто жах! Схоже на якусь "кустарщину"...


Функціонал також зовсім не вражає. Підлокітник має висувні підстаканники, але судячи по відгукам власників, вони дуже не надійні та крихкі. При установці підлокітника, виключається можливість нормально користуватися поличкою на консолі, або касетними блоками. Про телефон то я взагалі вже мовчу.


Жахливе наскрізне кріплення болтами до консолі. Як тут користуватися касетними блоками?


Не дивлячись на це, такий підлокітник є дуже раритетною штукою і має неадекватну ціну, як на мене! :) Мабуть це той випадок, коли свого часу він нікому не був потрібен, через спірний його функціонал, тому його майже не замовляли. За те тепер, - це раритет по космічній ціні! )
На мою думку, підлокітник від E34 - значно кращий варіант і по дизайну, і по функціоналу, і по кріпленню. Встановлюється замість касетного блоку.


Але ж в мене там стоїть телефон. Тому я купив та встановив афтемаркет підлокітник для E30 від фірми KAMEI.
Почистив, обновив фарбу.


Кріплення рами


Кріплення подушки


KAMEI


Збираємо




Та встановлюємо.


Зовнішній вигляд підлокітника KAMEI схожий на вигляд оригінального підлокітника HUSCO


А по функціоналу він на багато краще. Підлокітник відкидний, і не заважає користуватися поличкою, або касетними блоками, або телефоном.


Має додатковий ящик для дрібниць. Також має регулювання кута нахилу подушки та поздовжнє регулювання її положення.


Кріплення не потребує свердління консолі. Рама підлокітника фіксується болтами, разом із передніми сидіннями. Кріплення жорстке та надійне. Крім цього, рама ще й служить "захистом" для задньої попільнички, яку часто задні пасажири ламають ногами, якщо їх троє :)


Кріплення не заважає поздовжньому регулюванню сидінь.


Отже, на мою думку, афтемаркет підлокітник KAMEI по всіх параметрах значно кращий, ніж оригінальний HUSCO. Єдине, що в ньому нема підстаканників. Але для мене це навіть краще - ніколи нікому не дозволяю щось їсти чи пити в своїй машині! :)


Заразом напишу ще про одну зручну дрібничку - сітка для речей. В ETK для E30 її чомусь нема, але вона є в списку оригінальних опцій для E30 - S414 Сітка на боці переднього пасажира.
Ніяких номерів на ній нема, сучасні такі сітки виглядають інакше, тому не можу стверджувати, що це оригінальна сітка саме для E30, але знята вона була з турінга E30.


Кріплення саморізами через пластикові затискачі.


Встановлюється на тунель КПП з боку пасажира. По розміру підходить ідеально.




Наступного разу напишу про передні сидіння.

The_Glory:
Збірка_131. ЕТК_52_Сидіння. Спортивне сидіння BMW.

Сидіння

В салоні все готово для установки передніх сидінь.
Трохи загальної інформації про них.
Для E30 було доступно три варіанти передніх сидінь: стандартні сидіння, спортивні сидіння BMW (Sportsitze), та спортивні сидіння RECARO.
В М3 EVO, встановлювались спортивні сидіння RECARO SR3, що мали інтегровані підголівники, додаткову бокову підтримку та можливість установки 4-точкових ременів безпеки.
Про сидіння напишу детальніше, у вигляді FAQ:
В 2-дверних та 4-дверних седанах та турінгах передні сидіння, конструктивно відрізняються тільки ручками та механізмом відкидання спинки вперед, але, в принципі, вони взаємозамінні. Ручки та механізм відкидання спинки вперед можна встановити на будь-яке сидіння.
Направляючі стандартних та спортивних сидінь однакові, але спортивні сидіння RECARO мають іншу конструкція важеля поздовжнього регулювання. Існує два типи направляючих - до 85 року, та після 85 року.
Я не впевнений, але десь читав, що направляючі для кабріолетів вищі, ніж для седанів.
Задні та передні підголівники однакові (окрім передніх RECARO).
Підігрів для переднього сидіння відрізняється для стандартних та спортивних сидінь, та для тканинної або шкіряної обшивки.
Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами.

В залежності від року випуску, двигуна, типу обшивки та комплектації машини, сидіння мають дуже багато номерів ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.

Отже, тепер про конкретні мої сидіння. Спочатку були встановлені взагалі різні сидіння- праве стандартне, а ліве з E36. Тому майже одразу я їх повністю замінив на спортивні сидіння BMW (Sportsitze) з машини 92 року (мабуть з турінга). Перешив їх в чорний колір та встановив підігрів. Сидіння в дуже доброму стані, тому не було сенсу розбирати їх "на молекули", ради того, щоб сфотографувати і зібрати назад! :)
Отже, тут я не буду по-детально все описувати - просто загальні фото - спортивне сидіння BMW (Sportsitze).

Спортивне сидіння BMW




Розблокування спортивного сидіння BMW

Як я вже казав вище, ручки та механізм відкидання спинки вперед з сидінь для 2-дверного седану можна встановити на сидіння для 4-дверного седану. Якщо є така необхідність.
Деталі кріплення передніх підголівників аналогічні заднім. Підголівники просто вставляються в отвори. Можуть регулюватися по висоті та нахилу. Про них я вже писав в розділі про заднє сидіння.

Підголівник спортивного сидіння BMW



Задні та передні підголівники однакові для стандартних та спортивних сидінь (окрім передніх RECARO).

Задня панель спортивного сидіння BMW



Задня панель спинки кріпиться зверху скобами, а знизу двома саморізами.

Обшивка спортивного сидіння BMW


Обшивка на метри




Як я вище вже сказав, в залежності від року випуску, двигуна, та комплектації машини, сидіння мають дуже багато варіантів обшивки з різними номерами ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
Була доступна обшивка з тканини, зі штучної шкіри та з натуральної шкіри. Основні кольори - чорний, синій, зелений, коричневий, бежевий, сірий, червоний. До рестайлінгу, та після рестайлінгу ці кольори мали різні відтінки та текстури. Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами. Були ще спеціальні обшивки для ексклюзивних та індивідуальних комплектацій - M-Technic, Edition та інші. На всіх E30 обшивка має повздовжні шви, окрім кабріолетів - там шви поперечні.
По VIN коду в моїй машині була обшивка із зеленої тканини PINIENGRUEN (0149) - для машин з 4-циліндровими двигунами (316). Але я купив машину вже з іншим салоном. Дверні обшивки були 0211 ANTHRAZIT, а сидіння перешиті в схожу тканину. Після заміни всіх сидінь я довго шукав тканину 0211 ANTHRAZIT, яка була доступна з 85 року для машин із 6-циліндовими двигунами - те, що треба для моєї нинішньої комплектації! І таки знайшов і купив, завдяки товаришу.


Але по факту, колір виявився не чорним, а коричневим... нажаль...


На той час чорну "гусячу лапку" я так і не знайшов, тому вирішив перешити сидіння просто в чорний колір, з поперечними швами, як на кабріолетах. Вийшло теж дуже гарно. Але ідея зробити весь салон в чорну "гусячу лапку" мене не залишає... :) Та й така тканина зараз вже попадається в продажу... У мене вже є задня спинка та чотири підголівника в оригінальній тканині 0211 ANTHRAZIT. Колись, може, у мене таки буде весь салон "гусяча лапка" 0211 ANTHRAZIT. Або синій "гусяча лапка" 0212 PACIFIC - дверні обшивки також вже є ;)

На фото на спинці видно декоративні накладки M TECHNIC (52 10 1 927 000).

Для E30 на передні сидіння вони були доступні лише для M3. Але я їх теж встановив - з ними вигляд салону значно кращий! ;)Проколюємо ними обшивку, та загинаємо їх спиці всередині. Один нюанс - хоча я їх замовляв новими, на водійському сидінні колір наклейок швидко почав стиратися... Тому я їх "заламінував" прозорою клейкою плівкою.

Отже, сидіння хоч і в доброму стані, але ж якесь мінімальне їх "обслуговування" я таки зробив - почистив та змастив всі механізми регулювань, трохи обновив фарбу на направляючих, та почистив обшивку.

Направляючі спортивного сидіння BMW


Направляючі бувають двох типів - до 85 року, та після 85 року. Конструктивно вони суттєво відрізняються, але по кріпленню до кузова взаємозамінні. Направляючі до 85 року кріпляться до кузова трьома гайками та одним болтом ззаду біля тунелю КПП. Направляючі після 85 року кріпляться до кузова двома гайками спереду та двома болтами ззаду. В ETK в одному випадку використовуються прості шайби, в іншому пружинні шайби, або взагалі не використовуються - не зрозуміла логіка. Тому я приготував і прості шайби і пружинні шайби, а по факту використовував тільки пружинні. У мене кузов 84 року, а направляючі 92 року - тому кріплення трьома гайками і одним болтом.


Пластикові декоративні ковпачки для гайок також бувають двох типів. Обидва типи вже не доступні до замовлення. Більш ранні (до 85 року) високі, а пізні (після 85 року) - низькі. Високі ковпачки не підходять для направляючих після 85 року - заважають поздовжньому регулюванню сидіння. Довелось замовляти низькі ковпачки на 3D-друк.


Направляючі почистив, трохи підфарбував та змастив всі механізми тефлоновим мастилом.




На фото видно роз'єм обігріву, який фіксується в спеціальний пластиковий кронштейн на пружинному каркасі сидіння. В той же кронштейн фіксується і роз'єм водійського замка ременя безпеки.

Накладки спортивного сидіння BMW


Фурнітура спортивного сидіння BMW


Деталі сидіння


Всі механізми працюють добре, тому я не став їх розбирати - просто почистив та змастив.










1992 рік




Після цього для "профілактики" почистив обшивку "торнадором"


Залишилось тільки прикрутити замки ременів безпеки.


Ранні замки без проблем підійшли до пізніх направляючих. Болт закрив декоративним ковпачком.


Тепер сидіння повністю готові до установки.
Підключаємо роз'єм обігріву сидінь та водійського замка, якщо він є. Краще зразу підняти сидіння на максимальну висоту на направляючих. Встановлюємо сидіння на кузовні шпильки та прикручуємо.


Прикручуємо ремінь безпеки, болт закриваємо декоративним ковпачком.


Гайки кріплення також закриваємо ковпачками.


Регулюємо положення сидінь - встановлено.






Тепер залишається лише прикрутити кермо! :)
До речі, наступного разу буде останній запис по збірці салону - про рідкісну опцію для E30 - S435 Виконання з цінних порід дерева

vlad-e30:
Спасибо, жду продолжение.....

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии