BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
--- Цитата: vlad-e30 от 27 Мая 2024, 11:51:04 ---Красотища..... Как по мне то кл. Крышка и коллектор только в чёрный....
--- Конец цитаты ---
А не перебор з чорним буде... ?
The_Glory:
--- Цитата: vlad-e30 от 27 Мая 2024, 11:52:01 ---Особенно новый жолтый цинк очень нравится..... Сам делаешь гальванику?
--- Конец цитаты ---
Та нє, на гальваніку віддаю на завод.
The_Glory:
Давненько нічого не писав, - не було часу, але збірка мотора потроху просувається.
Приїхали всі "розхідники", всі деталі пофарбовані, кріплення оцинковані. То ж процес йде, хоч і доволі повільно. Ще й через сраних рашистів в гаражі світла більше часу нема, ніж є - це також суттєво затримує.
P.S.
За цей час моя машина знову потрапила на вибори машини дня на топ драйві і вже втретє їх виграла - приємно! Дякую всім, кому цікаво читати мою писанину! ;)
В "другому турі" на виборах машини тижня результати поки що не дуже... )) Та й таке... )
The_Glory:
Збірка_134. ЕТК_11_Двигун. Водяна помпа системи охолодження. Корпус термостата
Отже, зборку починаємо з водяної помпи.
Водяна помпа системи охолодження
На моїй E30 вся система охолодження була встановлена з E34. Як на мене, то радіатор із вбудованим розширювальним бачком виглядає під капотом більш естетично, ніж окремий виносний бачок з його додатковими шлангами. Ранній бачок E30, взагалі, виглядає якось архаїчно, а пізній бачок мені нема куди встановлювати, бо на кузові відсутній кронштейн для його кріплення. Та й там буде стояти інший бачок, але про це напишу в свою чергу. Отже, я залишаю все, як було. Але є один нюанс - помпа була встановлена від до рестайлінгової E30 (11 51 9 071 561), тому на ній було відсутнє кріплення для металевої трубки системи охолодження. Тому помпу я купив нову, - вже для рестайлінгу E30 (11 51 9 070 758), щоб було все, як потрібно.
Деталь №1 - водяна помпа (11 51 9 070 758). Я купив аналог від виробника INA 538016310. В комплекті була паперова прокладка.
Деталь №6 - ущільнююча прокладка (11 51 1 722 677). Паперова прокладка мені чомусь не дуже сподобалась, тому купив більш якісну прокладку ELRING 774634
Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 3 шт.
Деталь №11 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 3 шт.
Всі інші окремі деталі помпи вже не доступні.
Для порівняння: ліворуч - помпа до рестайлінгу, праворуч - після рестайлінгу.
Відмінність тільки у наявності відводу для розширювального бачка, який у мене раніше був заглушений. Тепер замість нього буде "ухо" для кріплення металевої трубки системи охолодження.
Протираємо поверхню блока, та прикручуємо помпу через прокладку трьома болтами.
Помпа встановлена.
Далі встановлюємо корпус термостат з датчиками температури.
Корпус термостата системи охолодження
Деталь №1 - корпус термостата (11 53 1 730 470). Я колись вже писав, що існує декілька видів корпусів термостата, що відрізняються кількістю отворів для датчиків, але по ETK вони всі мають однаковий номер. Дивно. Я замінив корпус, в ньому є ще два додаткових отвори, що закриваються різьбовими пробками.
Деталь №2 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 2 шт.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 53 1 722 692) - 1 шт. Ціна оригінальної прокладки, як на мене, то завелика, а аналогів я не знайшов, тому вирізав її сам.
Деталь №5 - термостат 80CEL (11 53 1 710 953)
Деталь №6 - кільце круглого перерізу 60X3,5 (11 53 1 265 084) - 1 шт.
Деталь №7 - кришка (11 53 1 265 059)
Деталь №8 - гвинт для видалення повітря (11 53 1 275 881) - 1 шт.
Деталь №9 - болт M6X25 (07 11 9 913 589) - 3 шт.
Деталь №10 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 3 шт.
Деталь №11 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 3 шт. Алюміній 14мм.
Деталь №12 - датчик температури 1-POL (12 62 1 710 512) - 1 шт.
Деталь №13 - датчик температури 2-POL M12X1,5 (13 62 1 709 966) - 1 шт.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 1 шт. Алюміній 12мм.
Деталь №15, №16 - не використовуються. Замість них встановлені різьбові пробки 14мм.
Закручуємо датчики та пробки, встановлюємо термостат та гумове кільце, і збираємо корпус термостата.
Встановлюємо корпус термостата на двигун через прокладку. Про всяк випадок я змастив прокладку герметиком. І тут знову через клятих москалів, вимкнули світло!... Прикручував в темряві.
Термостат встановлено.
Далі ремінь ГРМ та мітки.
The_Glory:
Збірка_135. ЕТК_11_Двигун. Зубчастий ремінь ГРМ. Корпус блока ГРМ
Зубчастий ремінь ГРМ
Як я й казав раніше, мотор розбиратися не буде, так як недавно вже був відремонтований, тому зараз тільки заміна ременя та ролика. Та й то, - більше для профілактики та краси.
Деталь №1 - зубчастий ремінь Z=127 (11 31 1 713 361). Буває двох видів - на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ремінь Continental CT520 на 127 зубців.
Деталі №2...№15 - шестерні газорозподільного механізму. Їх я просто почистив та пофарбував, не знімаючи.
Деталь №16 - натяжний ролик (11 31 1 711 154). Буває двох видів - для ременя на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ролик INA 531000110 для ременя на 127 зубців.
Важливо, щоб ролик відповідав ременю по кількості зубців! Кількість зубців вказана на ньому.
Деталь №17 - гвинт (11 31 1 272 433) - 1 шт. Шпилька для кріплення ролика.
Деталь №18 - пружина (11 31 1 267 746) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №19 - штифт (11 31 1 280 960) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №20 - болт M8X20 (07 11 9 915 093) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
Деталь №21 - наклейка заміни зубчастого ременя (11 31 1 739 073) - 1 шт. Всі заводські наклейки я буду клеїти вже після завершення зборки. А поки що приклею наклейку, що була в комплекті з ременем.
Прикручуємо ролик до блока шпилькою, але не затягуємо. Вставляємо штифт з пружиною, та максимально стискаємо її. В такому положенні фіксуємо ролик болтом.
При установці зубчатого ременя дуже важливо правильно виставити шестерні колінчастого та розподільчого валів по заводських мітках!
Нижня мітка - риска на фланці колінчастого валу повинна співпадати з вирізом на нижній кришці.
Верхня мітка - стрілка на шестерні розподільчого валу повинна співпадати з рискою на головці блоку циліндрів.
Виставляємо обидві мітки і в такому положенні надіваємо ремінь на шестерні. Потім відпускаємо болт ролика, щоб він натягував ремінь. Робимо два повних оберти колінчастого валу, і перевіряємо, чи не збились мітки.
Якщо мітки на місці, затягуємо болт та шпильку ролика. Ремінь встановлено. Поршні з клапанами не зустрічаються! :)
Наклейка Continental чудово підходить по розміру для цієї площадки. Потім запишу в неї дату виїзду ;)
Далі встановлюємо кришки ременя.
Корпус блока ГРМ нижній
Цю кришку я не знімав, просто почистив та пофарбував.
Деталь №1 - кришка (11 14 1 272 390)
Деталь №2 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 2 шт. Купив ці втулки, але вони не пригодились.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №4 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 2 шт.
Деталі №5...№9 - сальники та прокладки мінялись при ремонті двигуна.
Блок циліндрів / додаткові елементи
Сальник та прокладка задньої кришки мінялись при ремонті двигуна.
Корпус блока ГРМ верхній
Деталь №1 - щиток верхня частина (11 14 1 714 863) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Але має однаковий номер. Відрізняється наявністю кріплення для пластикового щитка проводки та кріплення для металевої трубки системи охолодження.
Деталь №2 - щиток нижня частина (11 14 1 271 862) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Відрізняється наявністю кріплення для датчика положення колінчастого валу. В моєму випадку він більш ранній, тому кріплення для датчика на ньому не використовується.
Деталь №3 - болт M6X22 (07 11 9 904 505) - 1 шт.
Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 2 шт.
Деталь №5 - болт M6X55 - 1 шт. Тут в EKT якась помилка. №5 не вказано, а замість нього вказано №6 (07 11 9 912 351) M6X60. Не знаю чому, але у мене він виявився довгим і до кінця не закручувався. Тому я вкоротив його до 55мм.
Деталь №6 - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 3 шт.
Деталь №7 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №8 - гумова прокладка (11 14 1 269 557) - 1шт. Гумовий захисний щиток.
Деталь №9 - не використовується.
Деталь №10 - гачок (11 14 1 706 959) - 1 шт.
Деталь №11 - датчик положення колінчастого валу (12 52 1 279 695) - 1шт. Про нього потім напишу окремо у відповідному розділі.
Деталь №12 - кронштейн (11 14 1 713 173) - 1 шт. Кронштейн датчика положення колінчастого валу.
Деталь №13 - не використовується.
Деталь №14 - кронштейн (11 14 1 716 134) - 2 шт. Кронштейн пластикового щитка для проводки датчика.
Деталь №15 - щиток (11 14 1 716 133) - 1 шт. Щиток для проводки датчика.
Деталь №17 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 1 шт.
Деталь №18 - центруюча втулка D=8,5X13MM (11 12 1 726 244) - 1 шт.
Втулки №17 у мене чомусь не було, - через неї кріпиться гачок за який піднімається мотор, тому для безпеки, звісно, що там повинні стояти ці втулки. Встановив.
Тепер гачок буде надійніше триматись на втулках.
Прикручуємо спочатку нижню кришку, потім верхню. До речі, в ETK не вказана гайка M8, що фіксує обидві кришки. Затягувати її не треба - пізніше там ще буде кріпитись нятяжна планка генератора.
Вставляємо у верхню кришку пластикові кронштейни щитка, та защьолкуємо в них щиток, проклавши під ним провід датчика. Датчик встановлюється на кронштейн, що прикручений до блока двигуна.
На провід датчика, щоб він не пошкодився шківом, надівається ще захисна пластикова спіраль, але про неї напишу у відповідному розділі.
На задню частину кришки надівається захисний гумовий щиток. На щитку затискається провід датчика.
Всі захисні кришки ГРМ встановлено.
Далі, адаптер масляного фільтра.
Навигация
Перейти к полной версии