Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 389276 раз)

0 Пользователей и 4 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +624/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 4069
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1140 : 09 Июля 2024, 15:35:01 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_146. ЕТК_13_МКПП

    Переходимо до розділу ETK
    МКПП

    Отже, коробка передач працювала абсолютно нормально, тому теж не бачу сенсу повністю її розбирати. Просто чистка, мийка та заміна деталей кріплення.

    МКПП




    Деталь №1 - Оборотна 5-ступ. КПП с підвищеною передачею 260/5.15-NW (23 00 1 220 893).

    Ось такий вигляд вона мала після поверхневої мийки.


    Верхніх болтів кріплення взагалі не було, бічні болти відкрутились просто рукою, а з чотирьох нижніх було тільки два. "Дякую" за це майстру, який це зробив!..
    Номери на КПП відповідають для моделі 325i та номерам ETK
    Модель GETRAG 260


    Версія 038284NW


    Починаю з чистки та мийки - розчинник, очищувач, щітки, та багато терпіння! Особливо всередині "колокола" - пил та сажа від зчеплення дуже погано відмивались.


    Зовні було трохи простіше, але вичистити оці всі "квадратики" на корпусі, було теж не просто!


    Під час чистки та перевертання, помітив, що з під цієї кришки тече мастило.


    Про всяк випадок я її відкрутив, почистив, та прикрутив на прокладочний герметик. Під кришкою три пружини - верхня коротша та товща - важливо не переплутати.


    Результат чистки всередині


    Та зовні


    Спочатку хотів її пофарбувати, але потім передумав - і так виглядає не погано.


    Номер версії МКПП вказаний між двома верхніми отворами для болтів кріплення.


    Кріплення коробки передач


    Купив комплект оригінальних болтів кріплення, почистив та оцинкував їх.


    Деталь №1 - болт Torx M12X45 (23 00 1 222 890) - 2 шт. Верхні болти кріплення.
    Деталь №2 - болт Torx M12X75 (23 00 1 222 893) - 2 шт. Бічні болти кріплення.
    Деталь №3 - прокладочна шайба 13-140 HV-ZNS (07 11 9 931 699) - 4 шт. Верхні та бічні болти кріплення.
    Деталь №4 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 7 524 470) - 2 шт. Я про них вже писав в розділі про блок двигуна - вони вже встановлені.


    Деталь №5 - болт Torx M8X50 (23 00 1 222 887) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
    Деталь №6 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
    Деталь №7 - болт M6X16 (07 11 9 913 015) - 1 шт. Кріплення металевого щитка.
    Деталь №8 - болт Torx M10X65 (07 12 9 904 681) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
    Деталь №9 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 122) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
    Деталь №10 - гайка M10 (07 12 9 904 864) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.

    Тепер МКПП у мене буде закріплена так, як потрібно.

    Кріплення КПП




    Деталь №1 - траверса МКПП (23 71 1 176 574).
    Деталь №2 - подушка МКПП (23 71 1 175 939) - 2 шт. Я використовую подушки Febi 07999.

    Деталь №3 (№6, №9) - гайка (07 11 9 904 032) - 6 шт.
    Деталь №4 (№8) - прокладочна шайба ( 33 31 1 108 205) - 4 шт.
    Деталь №5 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 2 шт.
    Деталь №7 - болт з квадратною голівкою M8X18 (23 71 1 130 250) - 2 шт.

    Деталь №10 - не використовується.

    Встановлюємо подушки на траверсу.


    Траверса готова до установки.


    Getrag 260/5/50 Картер і додаткові елементи


    Як я вже казав, коробка передач повністю не розбиралась, тому напишу тільки про ті деталі, які знімались, або замінювались.


    Деталь №1 - картер коробки передач (23 11 1 222 658).
    Деталь №2 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 527 440) - 1 шт. Пробка для заливки мастила.
    Деталь №3 - втулка (23 13 7 545 703) - 1 шт. Металева втулка.

    Деталь №4 - штуцер для прокачки (23 13 1 224 084) - 1 шт. Пластиковий ковпачок.

    Деталь №5 - стальний сапун (23 13 1 204 841) - 1 шт. Якщо я правильно розумію, то використовується або деталь №5, або деталі №3 та №4. В моєму випадку №5 не використовується.
    Деталі №6...№11 - сальник та його кришка з кріпленням, штифти та задня кришка - не знімалось.
    Деталь №12 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 546 876) - 1 шт. Пробка з магнітом для зливки мастила.

    Деталь №13 - задній сальник 40X55X8 (23 12 1 205 342) - 1 шт. Я використовую сальник 813528600 Victor Reinz.
    Деталь №14 - не використовується.
    Деталь №15, №16 - болти та шайби кріплення задньої кришки - не знімались.
    Деталь №17 - сальник 15X21X5 (23 12 1 222 677) - 1 шт. Я використовую сальник 812401000 Victor Reinz.

    Деталь №18 - вмикач ламп заднього ходу M12X1,5 (23 14 1 354 0710 - 1 шт. Не знімався.

    Деталь №19 - не використовується.
    Деталь №20 - болт кріплення задньої кришки - не знімались.
    Деталь №21 - заглушка (21 11 1 225 047) - 2шт. Пластикові заглушки. Оригінальні коштують неадекватно, тому я просто підібрав по розміру.

    При заміні сальника, я ще встановив нову стопорну шайбу (23 21 1 490 120), якої у мене чомусь взагалі не було. Вона показана в розділі про внутрощі МКПП, про які я не буду нічого писати, оскільки МКПП не розбиралась.
    В ETK є ще розділ про спортивну МКПП, але це дуже рідкісна штука, і знайти її не просто. Якщо раптом колись знайду і куплю, то тоді напишу! ;)

    МКПП була дуже сильно забруднена мастилом в задній частині, тому я вирішив замінити обидва задніх сальника. Отже, відкручуємо та знімаємо хвостовик. Маленький сальник я витягував за допомогою вкрученого в нього саморіза, а великий легко вийнявся викруткою.
    Замінюємо обидва сальника.


    Відпісочив та пофарбував хвостовик та гайку. Стопорна шайба нова.


    Встановлюємо та прикручуємо хвостовик. Стопорна шайба надівається на гайку та фіксується буртом в три пази на хвостовику. Я зафіксую її вже після установки на машину та після повної затяжки гайки.


    Прикручуємо траверсу до МКПП.

    Вставляємо дві пластикові заглушки в отвори корпусу МКПП.


    Ці отвори використовуються для установки датчика обертів та датчика мертвих точок на ранніх версіях Motronic чи на Jetronic. В моєму випадку там просто заглушки.
    Закручуємо знизу пробку для злива мастила, та збоку праворуч пробку для заливки мастила.
    Мастило буду заливати вже при установці.
    До речі, для ринку США в такі МКПП по ETK йшло мастило ATF. Я чув, що з ним передачі перемикаються більш м'яко. Хотів також перейти на ATF, але мабуть таки залишу, як і було - 80W90. Буду вдячний за якісь рекомендації, чи поради з цього приводу.

    Отже, коробка передач готова до установки. Залишилось встановити на неї деталі зчеплення.




    Мій помічник-контролер - замучився бідолага з цією коробкою! :)


    Далі про зчеплення.
    « Последнее редактирование: 09 Июля 2024, 15:41:43 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1141 : 09 Июля 2024, 17:47:01 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_148. ЕТК_21_Зчеплення. Зчеплення

    Я вже давно писав про установку приводу зчеплення, а тепер прийшов час написати і про саме зчеплення.
    Переходимо до розділу ETK
    Зчеплення

    Підрозділ
    Зчеплення


    Всі деталі зчеплення були замінені раніше, при ремонті двигуна, тому вони в прекрасному стані. Отже, роботи суто косметичні - чистка, мийка, фарбування, оцинковка.



    Деталь №1 - нажимний диск D=228MM (21 21 1 223 026) - 1 шт. Я використовую SACHS 3082001454.

    Деталь №2 - ведений диск D=228MM (21 21 1 223 097) - 1 шт. Я використовую SACHS 1861661133.

    Деталь №3 - важіль вижимного підшипника (21 51 1 204 229) - 1 шт.
    Деталь №4 - вижимний підшипник (21 51 7 521 471) - 1 шт. Я використовую SACHS 3151231031.
    Деталь №5 - втулка H=15MM (21 51 1 202 659) - 1 шт. Я її не знімав з корпусу МКПП.

    Деталь №6 - скоба (21 51 1 204 327) - 1 шт. Кріплення важеля.

    Деталь №7 - болт (07 11 9 919 939) - 6 шт.
    Деталь №8, №9 - не використовується.
    Деталь №10 - комплект деталей зчеплення D=228MM (21 21 1 223 102). Мабуть це оригінальний ремкомплект.

    Отже, основні деталі SACHS в прекрасному стані, тому просто все почистив. Товщина диска, як у нового.


    Але потрібно якось же його відцентрувати. Оригінального інструменту у мене нема, і купувати його заради одноразового використання недоцільно. Може потім зроблю саморобний. А зараз використовував підручні засоби - свердло 12мм, та головка 16мм ;)


    Головка 16мм майже ідеально входить в отвір диска. До речі на диску написано німецькою - "сторона коробки передач". Щоб не помилитися, і правильною стороною встановити диск.


    В отвір головки ідеально стає свердло 12мм.


    Так же ідеально свердло 12мм стає в отвір підшипника маховика. Вставляємо свердло, надіваємо на нього головку - і " special tool" готовий! ;)


    Надіваємо на нього диск.


    І прикручуємо нажимний диск, рівномірно затягуючи болти. Для болтів я використовував різьбовий фіксатор.


    Зчеплення встановлено.
    Тепер встановлюємо деталі зчеплення в корпус МКПП.
    Прикручуємо двома гайками M8 новий робочий циліндр зчеплення.




    Встановлюємо важіль та вижимний підшипник. Місця їх контакту трохи змащуємо.


    Важіль фіксуємо скобою в отвори корпусу МКПП.


    Тепер коробка передач та зчеплення повністю готові до установки на машину.


    Машина теж готова! Нарешті, я поставив її колесами на підлогу! :)


    Все готово....майже....чекаю на дрібні детальки...

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 187
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1142 : 11 Июля 2024, 11:22:03 »
  • 0
  • 0

  • Крутецкая красотища.... Ждём финал.... Жду обзор по кондею
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1143 : 11 Июля 2024, 16:22:59 »
  • 0
  • 0

  • та, до фіналу ще далеко.... особливо по кондєю...

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1144 : 01 Августа 2024, 13:09:55 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_149. ЕТК_11_Двигун. Водяний шланг системи охолодження

    Для 1985 року це повинно виглядати так:
    Водяний шланг системи охолодження


    Але на моїй машині вся система охолодження була встановлена з E34 M20B25. В тому числі і радіатор із вбудованим розширювальним бачком. Нижнє кріплення його було саморобне. Тепер у мене встановлене штатне кріплення для рестайлінгу, і відповідно, радіатор буде закріплений штатним кріпленням. Радіатор буде більший, для кондиціонера. Отже, я не бачу сенсу повертатись до системи охолодження зразка 1985 року. Тим більше, що навіть візуально, той розширювальний бачок виглядає занадто архаїчно, як на мене. А рестайлінговий розширювальний бачок я не можу встановити, бо на тому місці вже стоїть інший цікавий бачок, але про нього пізніше.
    Нарешті, прийшли всі дрібнички, і можна продовжувати зборку двигуна.


    Отже, система охолодження M20B25 E30, по аналогії з M20B25 E34. Може хтось скаже, що це "колхоз", а я скажу, що це "апгрейд"! :)
    Водяний шланг системи охолодження




    Деталь №1 - водяний шланг (11 53 1 287 651) - 1 шт.
    Деталь №2 (№5) - хомут L42-48 (07 12 9 952 119) - 2 шт.
    Деталь №3 - тримач шлангу (11 53 1 714 433) - 1 шт.

    Деталь №4 - водяний шланг (11 53 1 722 214) - 1 шт.
    Деталь №5 (№2) - хомут L42-48 (07 12 9 952 119) - 3 шт.
    Деталь №6 - хомут L37-43 (07 12 9 952 117) - 3 шт.
    Деталь №7 - водяний шланг (11 53 1 722 486) - 1 шт.
    Деталь №8 - трубка (11 53 1 719 788) - 1 шт.
    Деталь №9 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 1 шт.
    Деталь №10 - болт з шайбою M6X16 (07 11 9 915 123) - 1 шт.

    Деталь №11 - водяний шланг D=45MM (11 53 1 718 982) - 1 шт.
    Деталь №12 - шланг подачі (64 24 1 374 911) - 1 шт. Подача на обігрівач салону. Цей шланг з E30.
    Деталь №13 - шланг обратки (11 53 1 720 524) - 1 шт. Обратка з обігрівача салону. Цей шланг з E34.
    Деталь №14 - хомут L28-33 (07 12 9 952 113) - 3 шт.
    Деталь №15 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 2 шт.
    Деталь №16 - хомут D=24,5MM (61 13 1 379 580) - 2 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігрівача салону.
    Деталь №17 - бандаж 120MM (61 13 1 379 580) - 2 шт. Пластиковий ремінець для шлангу (№13) обігрівача салону. Вставляється в отвори на лівому лонжероні рестайлінгового кузова. На моєму кузові цих отворів не передбачено, тому у моєму випадку ця деталь не використовується. Замість них я буду використовувати металевий кронштейн для до рестайлінгового кузову.
    Деталь №5 на першій схемі для 1985 року - кронштейн (11 53 1 279 946) - 1 шт.

    Деталь №18 - водяний шланг (13 54 1 705 568) - 1 шт. Подача на обігрів дроселя. Цей шланг з E30.
    Деталь №19 - водяний шланг (13 54 1 289 976) - 1 шт. Обратка з обігріву дроселя. Цей шланг з E30.
    Деталь №20 - хомут L15-18 (11 15 1 727 509) - 4 шт.
    Деталь №21 - тримач проводу (61 13 1 378 529) - 2 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігріву дроселя.
    Деталь №22 - тримач шлангу (12 51 1 309 471) - 1 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігрівача салону. Для рестайлінгу E30.


    Металеву трубку (№8) я встановив ще раніше, разом зі шківом водяної помпи.


    До речі, саме через її кріплення до помпи довелось міняти і саму помпу. Тому що до рестайлінгу на помпі не передбачено це кріплення.


    Установку шлангів починаю зі шлангів обігрівача салону.
    До речі в розділі ETK по опаленню та кондиціонеру є окремий підрозділ по цих шлангах.
    Додаткова водяна помпа / водяний шланг




    Деталь №1 - шланг обратки (11 53 1 720 524) - 1 шт. Обратка з обігрівача салону. Цей шланг з E34.
    Деталь №2 - шланг подачі (64 21 1 380 527) - 1 шт. Подача на обігрівач салону. Цей шланг з E30.
    Деталь №3 - хомут L28-33 (07 12 9 952 113) - 3 шт.
    Деталь №3 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 2 шт.
    Всі інші деталі для M20B25 не використовуються.

    Всі шланги оригінальні в доброму стані, тому не бачу сенсу їх міняти на нові китайські, що тріснуть через рік... Всі хомути теж оригінальні, частина старі, частина нові.
    Отже, починаю зі шлангів обігрівача салону. На фланець головки блоку циліндрів встановлюємо шланг подачі на радіатор обігрівача салону.


    Прокладаємо Т-подібний шланг обратки від радіатора обігрівача салону до основного радіатора та термостата.


    На металевий кронштейн встановлюємо два пластикові хомути (№16) та фіксуємо в них шланг.




    До радіатора шланг буде йти по лівому лонжерону.


    Там він буде фіксуватися металевим кронштейном до лонжерону.




    Далі прокладаємо шланги обігріву дроселя.


    Прикручуємо їх до фланців дроселя.


    На фланець блоку циліндрів встановлюємо шланг подачі на обігрів дроселя.




    На металевий кронштейн встановлюємо два пластикові хомути (№21) та фіксуємо в них шланги.


    Шланг обратки з обігріву дроселя прикручуємо до нижнього фланця термостату.


    Шланг фіксуємо в пластиковий хомут (№21).


    Пластиковий тримач шлангу (№22) поки що я встановив ось так - на трубку масляного щупу.


    Не впевнений що саме так має бути, але інших ідей у мене нема :) Може після установки двигуна той тримач можна буде використати для фіксації паливного шлангу... не знаю. Потім по місцю побачу.

    Переходимо до основних шлангів системи охолодження.
    Встановлюємо тримач шлангу (№3). Вставляється в отвір на скобі і фіксується штифтом.


    Я вже писав, що проклав провід від імпульсного датчика 6 циліндра разом з проводом датчика положення колінчастого валу. Так от, це не правильно! На тримачі шлага є спеціальне вушко для цього проводу. Довелось його витягувати, те перекладати правильно.


    Далі фіксуємо його в гумовий щиток


    І виводимо до кронштейна.


    Встановлюємо шланг та фіксуємо його в тримачі.


    Прикручуємо шланги до водяної помпи та трубки.


    Та до термостату.


    Всі шланги системи охолодження встановлено.


    Далі про підвіску мотора.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1145 : 01 Августа 2024, 14:40:13 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_150. ЕТК_11_Двигун. Підвіска двигуна / демпфер


    Підвіска двигуна / демпфер



    Деталь №1 - опорний кронштейн лівий (11 81 1 176 565) - 1 шт.
    Деталь №2 (№5) - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 4 шт.
    Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 8 шт.
    Деталь №4 - опорний кронштейн правий (11 81 1 176 564) - 1 шт.
    Деталь №5 (№2) - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 4 шт.
    Деталь №6 - не використовується.
    Деталь №7 - гумометалевий шарнір (11 81 1 132 321) - 2 шт.
    Деталь №8 - гайка M10 (07 11 9 915 558) - 4 шт.
    Деталь №9 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 122) - 2 шт.
    Деталь №10 - прокладочна шайба A10,5 (07119904198) - 2 шт.
    Деталь №11 - теплоізоляційний екран (11 81 1 127 4930 - 1 шт.

    Деталь №12 - упор (11 81 1 133 377) - 2 шт. В ETK вказана 1 шт. Але там же, в примітках до деталі №7 вказано 2 шт. Я замовив дві.
    Майже місяць чекав на ці підставки під подушки мотора! Нарешті, вони приїхали, і можна завершувати збірку мотора перед його установкою в машину.




    Прикручуємо опорні кронштейни до блоку двигуна.
    Ліва.


    Права.


    Тепер, нарешті, двигун повністю готовий до установки в машину! В такому вигляді і буду його встановлювати.










    Мені подобається, - красивий! ;)

    Але ж, потрібно встановити опори.
    Я не дуже розумію, яку функцію виконують ці деталі (№12), але називаються вони "упори". Що і як вони підпирають, я не розумію - подушка вільно в них стає, і вони її ніяк не підпирають.


    Можливо це теплозахист і ставиться тільки одна з правого боку...? Не зрозуміло... мабуть тому їх майже ні у кого і нема.... якась "зайва" деталь, та ще і не дешева :) Але ж не дарма я їх чекав майже місяць, тому буду ставити з обох боків! :)


    Ліва.


    Права.


    З правого боку зверху ще встановлюється теплозахисний екран (№11). Раніше у мене його теж не було.


    Весь комплект штатного теплозахисту.


    Знов розібрав передню частину :) Ретельно вимив весь моторний відсік від пилу і підготував все до установки двигуна.






    Скоро буду встановлювати.

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1203
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1146 : 05 Августа 2024, 11:38:19 »
  • 0
  • 0

  • Дуже красиво виходить) Треба тобі кришку маслозаливну іменну подарувати з написом "Аssembled by The Glory" :)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +28/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 139
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1147 : 05 Августа 2024, 12:34:22 »
  • 0
  • 0

  • Дуже красиво виходить) Треба тобі кришку маслозаливну іменну подарувати з написом "Аssembled by The Glory" :)

    Точно! Нужно фирменную авторскую табличку как на моторах AMG или Nissan GTR :)
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1148 : 05 Августа 2024, 21:21:27 »
  • 0
  • 0

  • Ага, або деталь 710  ))))

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1149 : 06 Августа 2024, 13:27:29 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_151. ЕТК_25_Механізм перемикання передач

    Коробка передач готова до установки, але ж потрібно ще встановити на неї механізм перемикання передач.
    Механізм перемикання передач

    Механізм перемикання передач МКПП




    Деталь №1 (№2...№12) - важіль перемикання передач (25 11 1 220 326) - 1 шт. Важіль йде в зборі, і звісно, що я його повністю не розбирав. Другий важіль (25 11 7 527 254) для Z3 M3.2. Це більш "спортивний" короткохідний важіль. Але забігаючи наперед, скажу, що встановити його не вдалося - він упирався в кардан. Не знаю чому так, але ж якось його ставлять на E30... Можливо для цього потрібен кардан меншого діаметру з молодших моделей. Отже, довелось замінити його на стандартний важіль.

    Деталь №13 - чохол важеля перемикання передач (25 11 1 220 204) - 1 шт. Йде в комплекті із пластиковою рамкою для його кріплення. У мене він пошитий із замінника шкіри. Може якось пізніше замовлю з натуральної шкіри.


    Конструкція механізму перемикання передач суттєво відрізняється до вересня 1985 року, та після вересня 1985 року. При чому, на ранніх варіантах МКПП відсутнє кріплення для більш пізнього механізму, а на пізні МКПП можна встановити обидва типи механізму перемикання передач. У вересні 1989 року були внесені не великі зміни в конструкцію та кріплення тяги механізму перемикання передач. В моєму випадку це самий пізній варіант, після 1989 року - але я це зрозумів тільки вже коли стикнувся з деякими складнощами при установці. :)
    Механізм перемикання передач МКПП




    Деталь №1 - рама опори важеля перемикання передач (25 11 1 221 201) - 1 шт. Для різним моторів та МКПП може бути різної довжини.
    Деталь №2 - втулка L=26MM (25 11 7 519 669) - 1 шт. Гумова втулка.
    Деталь №3 - вісь кріплення рами опори D=10MMX40MM (25 11 1 221 849) - 1 шт.
    Деталь №4 - не використовується.
    Деталь №5 - клема (25 11 1 220 837) - 1 шт. Пластикова кліпса для фіксації проводки на рамі.
    Деталь №6 - опора важеля перемикання передач (25 11 1 220 600) - 1 шт. Пластикова втулка.

    Деталь №7 - кожух (25 11 1 220 912) - 1 шт. Гумовий чохол важеля.
    Деталь №8 - шарнірний кронштейн кріплення рами опори важеля перемикання передач (25 11 1 220 707) - 1 шт. Металевий кронштейн з гумовою втулкою для заднього кріплення рами.
    Деталь №9 - гайка M8 (07 12 9 906 196) - 1 шт.

    Деталь №10 - тяга привода перемикання передач пряма (25 11 1 221 657) - 1 шт. Після 1989 року. У мене вона чомусь зварена по середині, мабуть її укорочували. Вони є декількох видів і різної довжини. По ній є деякі нюанси, але про них напишу в розділі про кардан.
    Деталь №11 - пластикова шайба 10X16X0,9 (25 11 1 220 439) - 2 шт.
    Деталь №12 - фіксуючий затискач (25 11 7 571 899) - 1 шт.
    Деталь №13 - обойма штоку вибору передач (25 11 7 503 525) - 1 шт. Після 1989 року.
    Деталь №14 - кільце круглого перетину 10X2,2 (25 11 1 221 243) - 2 шт. Тільки до 1989 року. Для варіанту після 1989 року вони не використовуються і фізично не поміщаються на вісь. Але я про це не знав і одне кільце таки туди всунув! Друге вже не влізло :)

    Деталь №15 - розпірна шайба 16X10,2X0,65 (25 11 1 220 199) - 1 шт. Для варіанту після 1989 року використовується шайба №11.
    Деталь №16 - шайба фіксуюча 8,0 (07 11 9 932 863) - 1 шт.

    Деталь №17 - циліндричний штифт (23 41 1 466 134) - 1 шт.
    Деталь №18 - втулка пружна (25 11 1 203 682) - 1 шт.
    Деталь №19 - пластикова шайба (25 11 1 434 194) - 1 шт. М'яка пластикова вставка.
    Деталь №20 - проводка вмикача ламп заднього ходу (23 14 1 220 263) - 1 шт.
    Деталь №21 - клема (61 13 8 364 037) - 1 шт. Металева кліпса для фіксації проводки на МКПП.

    Гумова втулка запресовується в раму за допомогою звичайного болта з з гайкою.


    Вставляємо важіль в шарнірну опору №6. Опору защолкуємо в рамі №1, повернувши її за годинниковою стрілкою. Змащуємо шарнір. Надіваємо на важіль гумовий чохол №7 та протягуємо через нього проводку №20. Проводку фіксуємо на рамі пластиковою кліпсою  №5. Встановлюємо на раму кронштейн №8. Верхня частина механізму в зборі.


    В обоймі №13 була велика виробка у пластиковій втулці. Замовив у токаря нову втулку та запресував в обойму.


    Вставляємо м'яку вставку №19 в обойму. Обойма фіксується на шток вибору передач циліндричним штифтом №17. Штифт фіксується пружною втулкою №18.


    Встановлюємо обойму на тягу №10. Тягу встановлюємо на важіль.
    Механізм перемикання передач повністю зібраний.




    Встановлюємо обойму на шток вибору передач та фіксуємо штифтом.


    Штифт фіксуємо пружною втулкою.


    Вставляємо вісь кріплення рами №3 в корпус МКПП та защьолкуємо її. Ставимо металеву кліпсу №21 на корпус МКПП та фіксуємо в ній проводку. Підключаємо проводку до вмикача ламп заднього ходу.


    Механізм перемикання передач встановлений на МКПП.


    Тепер коробка передач повністю готова до установки на машину.


    Залишиться встановити тільки ручку на важіль.
    До рестайлінгу були доступні "круглі" ручки в різних варіантах.
    Ручка важеля / чохли / емблеми


    Може колись я куплю і таку ручку для колекції, а поки що у мене буде встановлена ручка після рестайлінгу.
    Ручка важеля / чохли / емблеми




    Після рестайлінгу ручки були також в багатьох варіантах. У моєму випадку це дерев'яна ручка - я вже про неї писав у розділі про оздоблення із цінних порід дерева.
    Деталь №11 - ручка важеля дерево (25 11 1 221 674) - 1 шт.
    Деталь №3 - емблема, що наклеюється 5-GANG/SCHWARZ (25111221611) - 1 шт.


    Про стан ручки я теж вже писав, - вона буде відновлюватись. Емблема також буде замінена на №8 (25 11 1 221 612) M-TECHNIK.
    Окрім, цього, я хочу зробити цю ручку із підсвіткою. В оригіналі для E30 такі ручки були тільки обшиті шкірою. Але я хочу залишити дерев'яну ручку. Це буде пізніше.
    Комплект дооснащення шкіряної ручки МКПП із підсвіткою




    Деталь №1, №3 - повний комплект дооснащення , вже не доступний до замовлення.
    Деталь №2 - шкіряна ручка МКПП із підсвіткою M-TECHNIK (25 11 2 231 551).
    Деталь №4 - шкіряна ручка МКПП із підсвіткою M-SPORT/5-GANG (25 11 2 231 550).
    Деталь №5 - проводка ручки з підсвіткою (61 10 2 230 890). Не бачу сенсу її купувати, простіше і дешевше зробити самому. Я вже її встановив, і писав про це в розділі про проводку салонного обігрівача. Саме туди вона підключається, паралельно лампі підсвітки попільнички.


    Роз'єм оригінальний.


    Отже, весь механізм перемикання передач готовий до установки.

    Далі про кардан.
    « Последнее редактирование: 06 Августа 2024, 13:29:59 от The_Glory »
    Записан

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +28/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 139
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1150 : 06 Августа 2024, 15:43:06 »
  • 0
  • 0

  • Красота конечно!
    Я по недосмотру тоже купил чехол из кожзама, думал: придёт в негодность, куплю кожаный. Третий год катается и нормально, как ни странно. Вид вообще не потерял и не протёрся. Но, не спорю - нужно кожаный!
    Знаю, что твой агрегат в машине уже. У себя кулису всегда собирал на коробке уже под машиной. Вообще, при демонтаже силового агрегата снимать сначала коробку потом мотор и также ставить...
    Целиком проще (правда, у меня мотор маленький :D ), чем потом скручивать коробку с мотором навесу, как-то дотягиваясь до верхних болтов... Но дело хозяйское. Главное, что уже стоит!)
    « Последнее редактирование: 06 Августа 2024, 15:58:17 от Ray_ »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1151 : 06 Августа 2024, 15:58:35 »
  • 0
  • 0

  • Красота конечно!
    Я по недосмотру тоже купил чехол из кожзама, думал: придёт в негодность, куплю кожаный. Третий год катается и нормально, как ни странно. Вид вообще не потерял и не протёрся. Но, не спорю - нужно кожаный!
    Знаю, что твой агрегат в машине уже. У себя кулису всегда собирал на коробке уже под машиной. Вообще, при демонтаже силового агрегата снимать сначала коробку потом мотор и также ставить...
    Целиком проще, чем потом скручивать коробку с мотором навесу, как-то дотягиваясь до верхних болтов... Но дело хозяйское. Главное, что уже стоит!)
    да, з верхніми болтами було "весело"!! ))

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1152 : 06 Августа 2024, 16:00:44 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_152. ЕТК_26_Карданний вал

    Залишилось підготувати карданний вал.
    Карданний вал

    Еластична муфта / проміжна опора карданного валу




    Деталь №1 - центруюча втулка (26 11 7 526 611) - 1 шт.
    Деталь №2 - еластична муфта LK=78MM/D=110MM (26 11 1 225 624) - 1 шт.
    Деталь №3 - демпфер крутильних коливань (26 11 1 434 254) - 1 шт. Після 1988 року. Про нього нижче напишу трохи детальніше.

    Деталь №4 - болт M10X50/10.9 (26 11 1 209 498) - 3 шт.
    Деталь №5 - болт M10X50/10.9 (26 11 1 225 744) - 3 шт. Або болт №4. У мене всі болти були однакові.
    Деталь №6 - прокладочна шайба A10 (26 11 1 225 821) - 6 шт.
    Деталь №6 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 122) - 6 шт.
    Деталь №7 - гайка M10 (07 12 9 964 672) - 6 шт.
    Деталь №8 - пильник (26 11 1 225 089) - 1 шт. Я його не знімав з карданного валу.

    Деталь №9 - радіальний підшипник D=55/D=30 (26 12 1 225 071) - 1 шт.
    Деталь №10 - проміжна опора 55X13X30 (26 12 1 225 152) - 1 шт. В зборі з підшипником №9. Аналог SWAG 20870005.

    Деталь №11 - пильник D=30X58X5,5-CRH (26 11 1 225 088) - 1 шт.
    Деталь №12 - стопорне кільце (26 12 3 648 156) - 1 шт.
    Деталь №13 (№15) - різьбове кільце із затискним кільцем (26117514037) - 1 шт. В зборі з №15.
    Деталь №14 - зубчата шайба (26 11 1 209 285) - 1 шт.

    Деталь №15 (№13) - різьбове кільце із затискним кільцем (26117514037) - 1 шт. В зборі з №13. Аналог SWAG 20926858.

    Деталь №16 - гвинт M10X25 (26 11 1 206 718) - 4 шт.
    Деталь №17 - гайка M10 (07 12 9 964 672) - 4 шт.

    Деталь №18 - болт M8X22 (07 11 9 915 160) - 2 шт.
    Деталь №19 - ремкомплект карданних хрестовин з шарнірами.

    Фото карданного валу в зборі нема. Збирали його в гаражі у товариша, - не було часу фотографувати. Але виглядає десь так же ;)
    Карданний вал / шарнір з хрестовиною


    Деталь №1 - карданний вал 5-ступінчатої МКПП (26 11 1 225 635).

    Хрестовини в доброму стані, тому я залишив їх, як було.

    Коротко по зборці карданного валу.
    Спочатку міняємо центруючу втулку №1. Хоча можна було залишити і стару, але вирішив замінити. Це виявилось не так то просто. Витягти стару втулку вдалось тільки видовбавши її гумову частину, та нарізавши на ній різьбу. Запресовуємо нову.
    Потім запресовуємо підшипник проміжної опори №10 буртиком впритул до пильника №8. Встановлюємо пильник №11, фіксуємо його стопорним кільцем №12. Надіваємо на вал кільце №13 (№15) та зубчату шайбу №14.
    З'єднуємо обидві частини карданного валу по шліцах. Коли я його розбирав, то зробив мітки взаємного положення обох частин. По цим мітках і зібрали. Інакше, доведеться заново балансувати кардан. Затягуємо різьбове кільце №13.
    Вставляємо еластичну муфту №2 в демпфер №3 і прикручуємо трьома болтами№4 до карданного валу.
    Карданний вал готовий до установки.

    Але, насправді, вийшло не все так просто! :)
    Як я вже писав у попередньому записі, кардан упирався в короткохідну кулісу Z3M, тому довелось замінити її на стандартну. І це ще не всі проблеми.
    Раніше у мене не було демпфера №3. Оскільки, по ETK на моделі 325i він повинен бути, то вирішив встановити його. Але з кулісою Z3M, звісно, що він зовсім не ставав на своє місце. Після заміни куліси на стандартну, повинен був ставати. Але ж знову, ні! Він упирався в тягу. Оскільки роботи виконувались у мого товариша в гаражі, який потрібно було швидко звільнити, то не було часу із цим розбиратись, та шукати інші деталі. Тому зняли той демпфер і встановили карданній вал без нього, як і було раніше.
    Але ж було цікаво в чому проблема, тому тепер, я хоч трохи в цьому розібрався... принаймні теоретично! ;)

    Отже, як я писав в попередньому записі, тяга та обойма відрізняються до 89 року, і після 89 року. Фото з інтернету.
    Рання обойма зміщає тягу в бік, тим самим віддаляє її від демпфера.


    Крім того, рання тяга (25 11 1 220 838) в зоні демпфера має спеціальну виштамповку, і осі різної довжини.


    Мабуть саме це і дозволяє встановити демпфер.

    Пізня тяга (25 11 1 221 657)пряма, з осями однакової довжини, як і моя.


    Існує ще вигнута тяга (25 11 1 221 250), що по ETK ставиться на двигуни M40, M42 в E30, та на M50, M20 в E34.


    Демпфери  для E30 також є двох типів.
    До 1988 року (23 13 1 222 514).


    Та після 1988 року (26 11 1 434 254).


    Отже, у мене обойма після 89 року, тяга після 89 року, демпфер після 88 року - все сходиться... Чому воно не влазить??  :)
    Як скласти цей "пазл"? Якщо хтось знає, буду вдячний за підказки. Пізніше, коли може стане зовсім нудно, то спробую все-таки його встановити... ;)

    Наступного разу, нарешті, напишу про установку двигуна, коробки передач зі зчепленням, та карданного валу.
    « Последнее редактирование: 06 Августа 2024, 16:09:21 от The_Glory »
    Записан

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +28/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 139
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1153 : 06 Августа 2024, 16:19:01 »
  • 0
  • 0

  • У меня кардан с демпфером, который после 88 года, тяга м40, механизм кулисы такой же.
    Может там еще "поиграться" с установкой тяги - на фото она у тебя слева, а у меня, по-моему, справа. И это имеет значение, так как меня дратувало, что в етк нарисовано неправильно.
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +624/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4069
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1154 : 06 Августа 2024, 17:34:14 »
  • 0
  • 0

  • А у мене тяга була зліва, як намальовано в ЕТК... я так і поставив...