BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.
Історія про те, як я таки зібрав вентилятор.
Отже, нагадую початок історії )
Перший вентилятор я не правильно розібрав, і тепер не можу скласти, бо не знімалась крильчатка.
Другий вентилятор я зламав, бо не знімалась крильчатка.
Третій вентилятор вже був зі зламаною крильчаткою, але вона не знімається.
Четвертий вентилятор працював, але потрібно замінити підшипник. Для цього потрібно зняти крильчатку... )
Отож, набравшись рішучості, я відкрутив гайку... і крильчатка знялась абсолютно без будь-яких зусиль! Точно так, як на більшості відео в ютубі! )) Не знаю, чому мені три рази не пощастило, але на четвертий раз все склалось добре! ) Нарешті, вентилятор успішно повністю розібраний!
Всередині корозії майже не було, - тільки пил та бруд.
Підшипник заклепаний у верхній кришці. Висвердлюємо чотири заклепки та виймаємо підшипник.
Далі, традиційно - чистка, мийка, пісочка, фарбування.
Магніти дуже добре тримаються на корпусі, тому я їх не знімав. "Щітки" теж в доброму стані, не зношені.
До речі, в порівнянні з раннім аналогічним вентилятором, є не значні відмінності - по різному зафіксовані магніти, та два конденсатора замість одного.
На ранній проводці роз'єм з плоскими контактами, а на пізній проводці - з круглими.
На ранньому вентиляторі проводка значно коротша, так як роз'єм фіксується прямо на корпусі вентилятора.
Ротор з осі не було сенсу знімати, просто почистив його.
Крильчатку пофарбував, бо була дуже затерта. Лопасті на ній розташовані не симетрично. Десь читав, що це зроблено для зменшення шуму від них. Але я не впевнений, чи це дійсно так.
До речі, хтось знає для чого на ній по колу нанесені літери англійського алфавіту?
Крильчатка просто щільно сідає на вісь втулкою, і зверху стопориться шайбою під гайку. Не розумію, чому вона не знімається на першому вентиляторі. Невже така сильна корозія втулки?
Алюмінієвий корпус відпісочений та пофарбований. По ньому теж є не зрозумілий момент - на фото видно виріз по тильній частині ободу корпусу. Теж не розумію для чого він.
Зверху виріз - на E30 там йому нічого не заважає. Хіба, що може на інших моделях там щось заважає, чи упирається...
Резистор я купив новий, - аналогічний, виробництва GM. По номеру GM (94812213) він коштує в три рази дешевше, ніж точно такий же резистор Bosch (3134503020), або в чотири рази дешевше, ніж той же Bosch, замовлений по оригінальному номеру BMW (17401373177).
Конструкція та опір (0,6 Ом) - абсолютно однакові. Єдина відмінність - один отвір для кріплення, замість двох. При бажанні можна просвердлити, але він і так чудово фіксується. Я думаю, що не варто платити більше! ;)
В кришці розсвердлив отвори під заклепки діаметром 3 мм.
Новий підшипник SKF 6001. Кажуть, що багато китайських підробок, тому замовив підшипник саме європейського виробництва - Франція.
Старий заводський підшипник був NSK 6001. Він не заклинив, але був вже повністю сухий, тому дуже шумів.
Отже, щільно вставляємо підшипник у кришку.
Та заклепуємо чотирма заклепками 3x8 мм. Заклепки не повинні сильно виступати, щоб не чіпляли ротор та крильчатку.
Змащуємо вісь та втулку мастилом, всі контакти обробляємо спеціальним спреєм, залишки помиваємо антисиліконом.
Встановлюємо ротор.
Встановлюємо кришку з підшипником на вісь та болти. Важливо встановити кришку потрібним боком - приклепаною шайбою до гори. Бо я спочатку переплутав і кришка заклинювала ротор... )
Ще один нюанс - в корпусі двигуна є один отвір, - схоже на дренаж. Тому двигун ставимо на корпус цим отвором до низу.
В таке положення.
Прикручуємо двигун трьома гайками. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.
Змащуємо втулку (щоб вона потім знову нормально знялась, при необхідності) , та встановлюємо крильчатку.
Фіксуємо положення крильчатки на осі так, щоб стопорна шайба попали в пази на крильчатці. Затягуємо гайку - ЛІВА різьба! Гайку стопорим одним "вушком" шайби.
Встановлюємо та підключаємо до клем проводки резистор. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.
Защьолкуємо корпус роз'єму на піни.
Кронштейн на корпусі вентилятора використовується для фіксації роз'єму тільки на ранній проводці. В даному випадку він не використовується.
Вентилятор готовий до установки.
Перевірив - працює на обох швидкостях, майже безшумно.
Пізніше спробую таки зібрати й інші свої вентилятори. Принаймні один. А може вийде з двох зібрати і ще один.
Далі - конденсатор.
The_Glory:
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.
Історія про те, як я вибирав конденсатор.
В комплекті кондиціонера, звісно, був старий оригінальний конденсатор. Всі рекомендують його зразу замінити на новий. Я вибирав між Nissens та Behr Mahle. Але замовив Behr Mahle - бо на фото він був точно такий, як і оригінальний.
Але чуда не сталося, і приїхав звичайний "новодєльний" китайський радіатор! Точно такий же, як і Nissens, тільки трошки дорожчий. :)
Але з шильдиком Behr Mahle )
На вигляд він мені чомусь не дуже сподобався.... Тому, про всяк випадок, я вирішив перевірити старий радіатор. Прикрутив шланги, з заглушкою та вентилем.
І накачав 6 атмосфер. Більше качати було страшно, щоб болт не вилетів! ) Та й більше восьми все-одно компресор не накачає.
Поклав у воду, потримав деякий час - тиск тримає, бульбашок нема! ) Тобто, він цілий і герметичний.
Порівнюємо. Оригінальний по "сотах" ширший - 42x33 см, проти 37x33см у нового.
По товщині "сот" старий також значно більший.
Конструкція у них зовсім різна. В старому дві трубки йдуть паралельно "змійкою" по всій площині радіатора. А в новому мені спочатку здалося, що горизонтальні тоненькі трубочки просто всі паралельні - дурня якась же! ))
Але потім я придивився уважніше, і помітив, що вертикальні бокові трубки мають перегородки.
Рідина циркулює теж "змійкою", але по декількох трубках паралельно (11-9-7-5). На фото я показав схему циркуляції.
Люди кажуть, що при такій схемі, циркуляція та тепловіддача навіть краща, ніж по схемі старого радіатора. Хочеться вірити, що так воно і є... То ж я вирішив все-таки ставити новий китайський радіатор! )
Верхні кріплення були погано приклепані, тому довелось їх висвердлювати і переклепувати заново. Нижнє кріплення нормальне, але на ньому не було гумових подушок - потрібно переклеювати їх зі старого радіатора, або замовляти нові оригінальні.
Заразом вже й погрунтував та пофарбував кріплення, щоб вони не виглядали, як саморобні, з покрівельної жерсті ) Старий радіатор також почистив та пофарбував.
Що не кажіть, але старий оригінальний радіатор виглядає добротніше та надійніше!...
Особливо кріплення штуцерів трубок.
Встановив кріплення і поклав у коробку - буде запасний.
Ну а новий радіатор, із переклепанним заново та пофарбованим кріпленням готовий до установки.
До речі, сам радіатор китайці також пофарбували не повністю, довелось дофарбовувати за них...
Що, ж маю надію, що служитиме він краще, ніж виглядає...
Далі про установку вентилятора та конденсатора.
The_Glory:
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.
Нарешті, справа дійшла до установки вентилятора і конденсатора.
На машинах без кондиціонера, перед радіатором встановлений пластиковий дифузор. Він буває декількох типів, в залежності від моделі та року випуску. Але, при наявності кондиціонера він не встановлюється, так як на його місці знаходиться вентилятор і конденсатор. В цьому випадку встановлюються тільки бічні щитки.
Отже, спочатку потрібно встановити бічні щитки вентилятора. Вони в ETK показані в розділі по кузову - я вже згадував про них тоді, але на той момент я їх ще не купив. Тепер вони в мене є. Зараз мова тільки про них.
Деталі передка кузова
Деталь №6 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №8 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.
Ці ж самі щитки в ETK показані також в розділі по оснащенню кузова, там я теж про них вже згадував.
Повітряпровід
Деталь №6 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №11 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.
З кріпленням є несподіваний нюанс. Я ще тоді замовив оригінальні кліпси D=7,5MM (51 48 1 915 964), довелось взяти всю упаковку, хоча потрібно всього 4 штуки.
А ці кліпси, як не дивно, не підійшли! Отвори в кузові більші, ніж кліпси - діаметром 8 мм, і кліпси зовсім не тримали щитків.
Довелось купити універсальні кліпси більшого розміру під отвори 8 мм.
На фото зверху універсальні, внизу оригінальні.
Щитки зверху заводяться за кронштейн кузова та фіксуються двома кліпсами кожен.
Встановлюємо правий щиток.
Встановлюємо лівий щиток.
Через виріз у лівому щитку та через отвір у правому щитку прокладаємо всю проводку.
Тепер можна встановлювати вентилятор і конденсатор.
Конденсатор, вентилятор
Деталь №1 - конденсатор R12/R134A (64 53 8 391 509) - 1 шт. Я використовую аналог Behr Mahle (AC159000S)
Деталь №2 (№3+№4) - додатковий вентилятор (64 54 1 376 973) - 1 шт. Я використовую оригінальний вентилятор BOSCH.
Деталь №3 - крильчатка BOSCH (17 40 1 362 100) - 1 шт. Крильчатка на 5 лопастей.
Деталь №4 - корпус вентилятора BOSCH (17 40 1 371 261) - 1 шт.
Деталь №5 - резистор BOSCH (17 40 1 373 177) - 1 шт. Я використовую аналог GM (94812213) - писав про це в попередньому записі.
Деталь №6 - подвійний термовимикач 91/99CEL (61 31 1 378 073) - 1 шт. Замість двох окремих термовимикачів я використовую подвійний.
Деталь №7 - ущільнююче кільце A14X20-VF (07 11 9 963 227) - 1 шт.
Деталь №8 - гумова подушка (17 11 1 150 984) - 2 шт.
Деталь №9 - заклепка з розпірною втулкою (17 11 1 150 983) - 2 шт. Не використовується.
Деталь №10 - листова гайка (16 11 1 152 613) - 2 шт.
Деталь №11 - саморіз ST6,3X19 (07 11 9 916 9700 - 2 шт.
Деталь №12 - шильдик "Klimaanlage" 1075G (64 50 1 380 982) - 1 шт. Наклейка "Фреон R12" - буду клеїти пізніше, весь комплект разом.
Деталь №13 - гумова втулка (17 40 1 362 128) - 3 шт.
Деталь №14 - болт M5 (17 40 1 354 522) - 3 шт.
Деталь №15 - прокладочна шайба (17 40 1 354 523) - 3 шт.
Деталь №16 - пружинне кільце B5 (07 11 9 933 060) - 3 шт.
Деталь №17 - гайка M5 (07 11 9 922 038) - 3 шт.
Подвійний термовимикач (№6) на 3 контакта, та його ущільнююче кільце (№7) будуть встановлюватись в основний радіатор, тому про них напишу пізніше.
Як я вже казав, - на новому конденсаторі відсутні нижні гумові подушки. На моєму старому конденсаторі вони в доброму стані, а чекати нові не було часу, - тому я їх просто переклеїв на новий конденсатор.
До речі, відповідно до ETK, вони фіксуються кліпсами (№9), але ні в старому оригінальному, ні в новому конденсаторах не передбачено отворів для них. В подушках отворів також нема - вони були приклеєні. Мабуть кліпси використовували на більш ранніх варіантах.
Отже, приклеюємо дві нижні подушки (№8) та вставляємо три гумових втулки (№13) в кронштейни.
Прикручуємо вентилятор трьома болтами, через шайби та гумові втулки до конденсатора в такому положенні.
Знімаємо з фланців заглушки. До речі, конденсатор був під не великим тиском, - мабуть це така "гарантія" герметичності.
Готово до установки.
Листові гайки вставляємо у спеціальні отвори на кузові. Вставляємо вентилятор з конденсатором з внутрішнього боку кузова.
Вирівнюємо його, щоб він уперся внизу подушками в кузов, та прикручуємо двома саморізами.
Зверху залишається не великий зазор до кузова.
Знизу корпус вентилятора стає дуже щільно до трубки масляного радіатора.
Прокладаємо шланги через отвір у щитку та прикручуємо до фланців з новими ущільнюючими кільцями. Трубку довелось трохи підгинати. Затягувати потрібно дуже обережно - кріплення фланців на китайському конденсаторі не дуже надійне...
Тепер можна повністю підключити та закріпити осушувач - прикручуємо до нього трубку, шланг та датчик. Трубку довелось трохи підгинати.
Тут знову є нюанс по китайському аналогу осушувача (Behr Mahle) - замість трьох кріплень, на ньому всього два, але в заводські кліпси на кузові попадає тільки одне. Друге не співпадає. Ну таке...він то і так буде нормально триматися, але ж...
Шланг, що йде до компресора буває двох типів - з короткою металевою трубкою, або з довгою. В мене з довгою. Тому довелось замінити хомут кріплення шлангу на менший. Можливо це залежить від типу компресора. Компресор я буду встановлювати пізніше, тоді і буду дивитися, можливо доведеться міняти шланг... побачимо...
Шланг мав сліди тертя об ребро лонжерона, тому я встановив на ребро гумову накладку, - таку ж саму, як на лівому лонжероні під паливним шлангом. Думаю, це не буде зайвим.
Роз'єм проводки вентилятора підключаємо до проводки кондиціонера під лівою фарою.
Вентилятор та конденсатор встановлено та підключено.
Тепер можна закінчувати зборку передньої частини машини.
Ray_:
Даааа.... Машина по насыщенности и сложности догоняет современные экземпляры, где замену салонного фильтра надо начинать с разборки задней подвески)))))
А так, конечно, супер!
The_Glory:
))) ну , як то кажуть - в каждой шушкє єсть доля шутки! ))))
Добратись до чогось дійсно стає все важче... )
Але ж в цьому і фішка - фулл опшн! ))
Навигация
Перейти к полной версии