BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
Ray_:
--- Цитата: The_Glory от 29 Октября 2024, 18:03:18 ---Та якось взлетим! )))
--- Конец цитаты ---
Отличный и правильный настрой! (y) (y) (y)
The_Glory:
Збірка_171_Система охолодження. (ч.1)
Нарешті я вибрав та дочекався радіатор, то ж можна переходити до розділу ETK
Система охолодження
Про установку масляного радіатора я вже писав раніше. Тому зараз мова буде про основну систему охолодження двигуна.
Але я нагадую, що у мене система охолодження трохи не стандартна, а зроблена по аналогії із системою охолодження BMW E34 з двигуном M20. Основна її відмінність від стандартної системи - це радіатор із вбудованим розширювальним бачком. На мою думку вона має більш естетичний вигляд, без додаткових шлангів та раннього архаїчного розширювального бачка та радіатора. Можна було б встановити рестайлінговий бачок та радіатор, але, як ви вже побачили, на його місці у мене встановлений бачок автоматичного доливу масла. Тому я вирішив залишити все, як було, тільки замінити радіатор на більший, для кондиціонера.
Тому наступні розділи ETK для автомобілів до 87 року я не розглядаю.
Радіатор водяного охолодження, кожух вентилятора
Хоча випадково замовив одну деталь для кріплення цього радіатора.
Розширювальний бачок
Також я не розглядаю розділ ETK
Додатковий електровентилятор
У мене встановлений кондиціонер, в якому використовується аналогічний електровентилятор, що закріплений на конденсаторі кондиціонера. Про це я вже писав раніше. Відповідно, додаткові кронштейни кріплення електровентилятора в моєму випадку не використовуються.
Отже, так як система охолодження у мене не стандартна, і потрібно до неї підібрати радіатор з вбудованим розширювальним бачком, але більшого розміру, для кондиціонера, то я почав з порівняння розмірів радіаторів.
Радіатори бувають трьох типів за розмірами, в порядку збільшення - стандартний, для кондиціонера, і для тропічних країн.
Ранні радіатори для машин до 87 року мені взагалі не підходять по розташуванню шлангів.
Радіатори для машин після 87 року мені не підходять тому, що для двигуна M20 вони всі були з окремим розширювальним бачком.
Тому їх я розглядав чисто теоретично, для порівняння їх площі.
Радіатор водяного охолодження, кожух вентилятора
Хоча деякі деталі кріплення підходять, але про них далі.
Радіатори для BMW E34 з двигуном M20 мені не підходять тому, що у варіантах для кондиціонера та тропічних країн вони занадто широкі і фізично не помістяться в E30. А стандартний радіатор хоча і поміститься, але для кондиціонера він замалий по площі.
Який же вихід з цієї ситуації?
Радіатори для BMW E30 з двигунами M40 та M42. Варіант для тропічний країн має вбудований розширювальний бачок і потрібну ширину та площу.
Для зручності порівняння розмірів та площі радіаторів я навіть зробив таблицю - може комусь стане в нагоді теж.
Тут добре видно, що на ранніх автомобілях площа радіатора була найбільша. Після рестайлінгу її трохи зменшили. Для кондиціонера по ETK встановлювався радіатор 440x436 мм, площею 0,192 м2.
Що цікаво і не дуже зрозуміло - для E34 площа радіатора ще менша!
А от для тропічних країн з двигунами M40 та M42 встановлювався радіатор з вбудованим розширювальним бачком, аналогічних розмірів 440x436 мм та площі 0,192 м2. Саме такий я і замовив.
Ще була ідея купити такий же радіатор, але для АКПП - раптом колись я захочу встановити "автомат"! ;) Відмінність у наявності двох додаткових штуцерів для шлангів охолодження мастила АКПП. Але потрібного такого радіатора не знайшлось в наявності, тому довелось облишити цю ідею. Можливо, колись я до неї ще повернусь... ;)
Вибирав я серед аналогів, і як виявилось, є два типи виконання з'єднань трубок радіатора - механічне і запаяне. Радіатори із запаяними трубками більш якісні та надійні. Саме такі йдуть в оригіналі. Тому мій вибір впав на радіатор Nissens із запаяними трубками для тропічних країн з двигуном M40 та механічною КПП.
Запаяні трубки:
Номери:
В комплекті пробка на дні бачка, та зливна пробка:
Пробка на штуцер датчика температури для кондиціонера:
Пробка для прокачування повітря:
Отже, муки вибору радіатора позаду, - можна починати все встановлювати! :)
Відповідно, все, що стосується радіатора, розглядаємо по розділу ETK для двигунів M40 та M42.
Розширювальний бачок, радіатор водяного охолодження
Деталь №1 - радіатор охолоджуючої рідини (17 11 1 728 907). Для тропічних країн. Я використовую аналог Nissens 60623A.
Деталь №2 - розширювальний бачок (17 11 1 712 835) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №3 - ущільнююче кільце D=77,0MM (17 21 1 712 965). - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №4 - ущільнююче кільце D=14,5MM (17 11 1 712 966). - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №5 - кришка (17 11 1 712 825) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №6 - болт M6X16 (17 11 1 719 057) - 2 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №7 - пробка радіатора 1,4BAR (17 11 1 742 232) - 1 шт. Для двигуна M20 використовується аналогічна пробка 1,4BAR , але з новим номером (17 13 7 639 023). Всі радять брати саме оригінальну пробку.
Деталь №8 - гвинт для видалення повітря (17 11 1 712 788) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №9 - різьбова пробка (17 11 1 712 816) - 1 шт. В комплекті з радіатором. Пробка для зливу антифризу. Перекриває зливний патрубок.
Деталь №10 - подвійний термовимикач 91/99CEL (61 31 1 378 073) - 1 шт. Для двох режимів швидкості електровентилятора кондиціонера
Деталь №11 - різьбова пробка M14X1,5 (07 11 9 919 146) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №12 - ущільнююче кільце A14X18 (07 11 9 963 201) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №13- датчик рівня охолоджуючої рідини в радіаторі L= 95MM (61 31 1 384 739) - 1 шт. Я використовую аналог MEYLE 3148009018.
Деталь №14 - кільце круглого перетину D=19,3X2,4 (61 31 1 361 249) - 1 шт. В комплекті з радіатором.
Деталь №15 - пробка, чомусь не вказана в ETK, хоча йде в комплекті з радіатором.
Отже, встановлюємо пробку радіатора. Гвинт та його ущільнююче кільце були в комплекті радіатора.
Змість пробки встановлюємо датчик температури. Ущільнююче кільце було в комплекті радіатора, тому я даремно купив його окремо. То ж встановив оригінальне кільце.
Замість нижньої пробки встановлюємо датчик рівня охолоджуючої рідини. Ущільнююче кільце було в пробці. Крім того, таке ж кільце є і в комплекті датчика. Я знову даремно купив його окремо - тепер буде аж два запасних кільця.
Радіатор готовий до установки.
Далі про деталі для його кріплення.
Ray_:
У меня основная проблема с таким радиатором сначала оригинальным (которому просто срок при мне подошёл) потом китайским - это со временем потеет и подтекает обжимка сердцевины с пластиковыми бачками. Может неоригинальный ТОСОЛ виноват :o
Последний взял турецкий с механически вставленными круглыми трубками. Я такое в первый раз видел) Но вот второй год езжу пока нормально))) На нём еще верхний и нижний лотки, за которые радиатор крепится - пластиковые, а не алюминиевые!
При чём у меня самый маленький (370) радиатор из этой серии, поэтому твоего, мне кажется, хватит "за глаза"!)
The_Glory:
--- Цитата: Ray_ от 05 Ноября 2024, 14:12:52 ---У меня основная проблема с таким радиатором сначала оригинальным (которому просто срок при мне подошёл) потом китайским - это со временем потеет и подтекает обжимка сердцевины с пластиковыми бачками. Может неоригинальный ТОСОЛ виноват :o
Последний взял турецкий с механически вставленными круглыми трубками. Я такое в первый раз видел) Но вот второй год езжу пока нормально))) На нём еще верхний и нижний лотки, за которые радиатор крепится - пластиковые, а не алюминиевые!
При чём у меня самый маленький (370) радиатор из этой серии, поэтому твоего, мне кажется, хватит "за глаза"!)
--- Конец цитаты ---
ну кругом пишуть і кажуть, що паяні наче як надійніші. Ориг , судячи з фото, теж паяні... Побачимо... ) Антифриз буду лити, як і раніше - синій HEPU G11. Думав про G12, але так і не надумав.... )
The_Glory:
Збірка_171_Система охолодження. (ч.2)
Логічно, що для кріплення радіатора M40 потрібно використовувати і деталі кріплення для M40. Але я нюанси.
По-перше, через неточність в ETK, мою неуважність та плутанину між деталями M20 та M40, я купив не той щиток, що потрібно. Щиток повинен закривати простір ліворуч між кузовом та радіатором - ось тут:
Коштує той щиток M20 для кондиціонера (17 11 1 712 829) 60$ - не адекватно, за кусок пластика, як на мене. Без кондиціонера цей простір закривається стандартним дифузором (51 71 1 939 304).
Тому спочатку я хотів вирізати його з дифузора. Потім помітив в розділі по M40 щиток (17 11 1 712 828) - для кондиціонера. І його ціна 15$ - це вже більш-менш нормальна ціна за кусок пластику. Його і замовив. Через два тижні приїхало ось це.
Приміряв його до радіатора і тільки тут я зрозумів, що мені для M40 потрібен щиток для тропічного клімату, а не для кондиціонера! А це і є той самий щиток M20 для кондиціонера (17 11 1 712 829) за 60$ :) А цей зовсім не підходить! Фокус не удався! )))
Хотів вже повернутись до варіанту вирізання з дифузору...
А потім покрутив той щиток (17 11 1 712 828) в руках...
Подивився на фото щитка (17 11 1 712 829) в інтернеті...
І подумав - я ще ніколи не різав нових оригінальних деталей BMW - пора починати! )))
Ось таким, не хитрим, способом щиток (17 11 1 712 828) за 15$ перетворюється в щиток (17 11 1 712 829) за 60$! :)
Хороший старт-ап для бізнесу - купив за 15$, розрізав, - продав за 60$! ))) Жаль, що потенційних покупців не дуже багато... ))) Іноді над ціноутворенням деталей BMW можна дійсно, тільки жартувати! :) Але ж повертаємось до зборки.
Кожух вентилятора
Деталь №1 - кожух вентилятора (17 11 1 719 249) - 1 шт. Тут знову нюанс. Кожух вентилятора для M40 займає половину простору під капотом! :) Тому, звісно, що для M20 він фізично не поміститься між двигуном та радіатором.
По ширині мій старий кожух (17 11 1 712 846) підійшов, але я не був впевнений, чи нормально він стане на крильчатку, тому поки що його залишив, хоч він і поламаний знизу. Пізніше куплю кожух M20 (17 11 1 712 845) для кондиціонера.
Деталь №2 - кліпса (17 11 1 712 963) - 2 шт.
Деталь №3 - кронштейн радіатора A=30MM (17 11 1 712 347) - 1 шт. Ліва нижня опора радіатора для кондиціонера.
Деталь №4 - кронштейн радіатора 10MM (17 11 1 178 449) - 1 шт. Права нижня опора радіатора.
Деталь №5 - гумовий буфер (17 11 1 178 4120 - 2 шт.
Права опора для всіх радіаторів однакова. Ліва опора залежить від ширини радіатора і буває декількох типів. На фото ліві опори для радіаторів M20 та M40, і права стандартна опора. Тут також можна заплутатись...
Деталь №6 - кріплення (17 11 1 709 347) -1 шт. Верхнє кріплення радіатора.
Деталь №7 - гумовий буфер (17 11 1 150 984) - 2 шт.
Деталь №8 - саморіз ST6,3X22 (17 11 1 712 1420 - 2 шт.
Деталь №9 - щиток (17 11 1 712 829) - 1 шт. Він же в своєму першому житті (17 11 1 712 828) :)
Деталь №10 - кліпса D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 2 шт.
Деталь №11 - профільна накладка L=483MM (17 11 1 719 321) - 1 шт. Гумовий ущільнювач.
Надіваємо нижні буфери на ніжки радіатора.
Радіатор зручніше встановлювати без кожуха.
Нижнє кріплення кожуха
Верхнє кріплення кожуха
Надіваємо гумовий ущільнювач (№11) на щиток (№9).
Та фіксуємо щиток двома кліпсами на кузові. Защьолкуємо ліву нижню опору в спеціальний кронштейн на кузові.
Защьолкуємо праву нижню опору в спеціальний кронштейн на кузові.
Встановлюємо радіатор буферами на нижні опори, вирівнюємо, та прикручуємо ліворуч верхній та нижній шланги.
Підключаємо роз'єм до датчика рівня охолоджуючої рідини та фіксуємо проводку кліпсою.
Праворуч прикручуємо нижній шланг та підключаємо роз'єм до датчика температури.
Встановлюємо верхні гумові буфери на кронштейн, притискаємо ними радіатор та прикручуємо двома саморізами через спеціальні отвори в кузові.
Встановлюємо кожух в нижні кріплення та фіксуємо його кліпсами у верхні кріплення. Але тут знов щось не зрозуміло - кліпси короткі і не фіксуються в отворах.
Може це справа в не оригінальному радіаторі... При заміні кожуха підберу якісь інші кліпси, а поки що закріпив стяжками.
Радіатор встановлено.
Повернув на місце корпус повітряного фільтра та інші деталі, які були зняті. Під капотом майже все встановлено.
Майже все...
Залишилось встановити паливні форсунки та випускні колектори.
Навигация
Перейти к полной версии