BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
Збірка_181. ЕТК_41_Кузов (Переднє крило) продовження
Я ще на початку зборки писав про розділ ETK
Переднє крило
Також писав про його деталі. Тоді я тимчасово встановлював крила. А зараз, нарешті, вони встановлені остаточно, на герметик.
Верхнє кріплення на сім саморізів.
Нижнє кріплення на два самрізи.
Заднє кріплення на два саморізи.
Переднє кріплення на один саморіз під фарою, та на один саморіз під бампером, біля колісної арки.
Зверху стик крила з кузовом, та стик ребра моторного щита обов'язково потрібно закрити кузовним герметиком. Інакше вода буде потрапляти під капот. Пізніше я пофарбую герметик в колір кузова, як було із заводу.
Встановлюємо ущільнювач капоту та ущільнювачі на крила.
Для BMW E30 M3 Evo III на крила приклеювалися додаткові гумові ущільнювачі, що закривали зазор між крилом та капотом.
Лівий ущільнювач (51 71 2 233 121) та правий ущільнювач (51 71 2 233 122). Коштують вони невиправдано дорого - по 60 Євро за штуку, тому можливо колись я підберу щось аналогічне - вигляд з ними кращий.
Тепер можна встановити і захисні підкрилки.
Кріплення для них.
Пластикові кліпси вставляються в спеціальні квадратні отвори на кузові. Під час зварювальних робіт майстру здалося простіше приварити шпильку, ніж робити квадратний отвір :). Тому у мене внизу замість кліпси та саморізу, буде шпилька та пластикова гайка, - як і на верхньому кріплення. Думаю, це не критично.
Верхні дві шпильки.
Передні дві закладних пластини для саморізів.
Саморізи, якими закріплений обвіс BBS, із середини я закрив каучуковим герметиком.
Встановлюємо пластиковий щиток, прикручуємо внизу пластиковою гайкою та саморізом в кліпсу.
Зверху прикручуємо дві пластикові гайки.
Спереді прикручуємо одним саморізом.
Другий саморіз та отвір у щитку - для кріплення нижнього пластикового щитка. Він буде встановлений пізніше, так як спочатку мені потрібно буде встановити ще компресор кондиціонера
та насос гідропідсилювача керма.
Ліворуч все аналогічно.
Протитуманні фари вже встановлені та підключені. Потрібно була якось закріпити датчик зовнішньої температури для бортового комп'ютера. Так як у мене відсутній штатний передній спойлер та штатні рестайлінгові повітроводи, то місця для установки датчика нема. У фартуці BBS місця для його установки також не передбачено. Отже, довелося придумувати щось по місцю. Для датчика чудово підійшов отвір у передньому фартуці для кріплення штатного спойлера.
З іншого боку я надів на датчик гумове кільце (13 64 1 730 767) для паливних форсунок - підійшло ідеально і зафіксувало датчик у отворі. Вийшло чудове розташування датчика.
Пізніше це все ще закриється нижнім пластиковим щитком.
The_Glory:
Збірка_182. ЕТК_3_Блок запасних ламп
Я давно вже писав про деталі освітлення. В ETK є блок запасних ламп (72 60 8 361 986) - деталь №19 на схемі.
В ETK він також є в розділі
Дооснащення, аксесуари
Блок запасних ламп
Деталь №1 - блок запасних ламп
Він вже давно не доступний до замовлення, тому знайти його складно (фото з інету).
Є ще більш пізні варіанти, але вони також вже не доступні, або продаються на ібеї по 50-150$ - дуже дорого, як на мене. Наприклад такий блок.
Але недавно, колега по клубу запропонував мені за символічні гроші новий блок ламп, який візуально дуже схожий на оригінальний. Я купив, про всяк випадок - і на оригінальну опцію схоже, і по прямому призначенню може згодитись! ;)
Лампи не зовсім ті, що треба.
Тому я перекомплектував блок потрібними запасними лампами та запобіжниками.
Буде лежати в багажнику про всяк випадок. ;)
P.S.
Сьогодні забираю своє замовлення з усіма необхідними технічними рідинами та мастилами, заливаю, і буду пробувати заводити. Бензину ще трохи треба заїхати купити, бо так точно не заведеться! :)
Ray_:
Держу кулаки! И верю в тебя!
The_Glory:
Збірка_183. ЕТК_83_Технічні та допоміжні матеріали
Отже, розділ ETK
Технічні та допоміжні матеріали
В ньому всього один підрозділ
Трансмісійне мастило
Деталь №1, №2 - не використовується.
Деталь №3 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 225).
Деталь №4 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 220).
Як бачите, там також є варіант з мастилом для АКПП. В розділі про МКПП я вже писав, що для МКПП також може використовуватися мастило для АКПП Dexron II. На таких МКПП присутня помаранчева наклейка з написом "ATF Oil". Але, це переважно на більш пізніх моделях. На моїй МКПП такої наклейки ніколи не було, тому я, хоча і замислювався над тим, щоб перейти на ATF, але все ж таки вирішив не експерементувати, і залишив звичайне трансмісійне мастило, яке завжди заливав.
Комплект технічних рідин для E30 M20B25 з МКПП.
Як бачите, об'єм рідин не маленький! І це ще тут нема фреону для кондиціонера. :)
Хоча, всі рідини я купував, звісно, із не великим запасом.
Охолоджуюча рідина - синій антифриз HEPU G11, 5л х 3.
Моторне мастило - Q8 10W40, 4л х 2.
Трансмісійне мастило для МКПП - Q8 80W90, 1л х 2.
Мастило для гідропідсилювача керма - Q8 ATF Dexron III, 1л х 2.
Мастило для редуктора з блокуванням - Castrol LSD 75W140, 1л х 2.
Гальмівна рідина - TEXTAR DOT 4, 1л х 2.
Концентрат для склоомивача - LIQUI MOLY 1:100, 0,25л.
Вода дистильована для склоомивача, 5л.
Бензин А-95 EVRO, 20л.
Отже, мастило в редуктор я залив ще перед його установкою. А от в МКПП чомусь не залив. Мабуть з дуру! ) Тепер, на машині це робити дуже не зручно, особливо без підйомника. Тому довелось шукати "special tool".
Але й з ним, лежачи під машиною, було дуже не зручно. Тому, довелось ще шукати на нього шланг, та помічника, і таким чином заливати мастило в коробку передач.
Потім замінив мастило в двигуні, залив антифриз та бензин. Тепер вже абсолютно все готово для тестового запуску двигуна! ;)
Гальмівну рідину та мастило для гідропідсилювача буду заливати після установки гальмівних супортів та насоса. А омивач, то вже перед самим виїздом з гаража ;)
P.S.
Об'єми всіх технічних рідин я взяв із заводської інструкції для BMW E30 325i. Якщо в когось її нема, то може бути корисно.
Паливний бак (до 87 року, або для дизеля) - 55л
Паливний бак (після 87 року, крім дизеля) - 63л
Бачок склоомивача - 3л
Бачок інтенсивної очистки скла (опція) - 1л
Бачок заднього склоомивача (touring) - 2,5л
Система охолодження - 10,5л
Система охолодження з кондиціонером (опція) - 11л
Мастило моторне (з фільтром) - 4,75л
Мастило моторне (без фільтра) - 4,5л
Бачок автоматичного доливу моторного мастила (афтемаркет опція) - 3л
Мастило МКПП - 1,25л
Мастило АКПП - 3л
Мастило роздаточної коробки (325ix) - 0,5л
Мастило редуктора переднього (325ix) - 0,7л
Мастило редуктора заднього (188 тип) - 1,7л
Мастило гідропідсилювача керма - 1,2л
Гальмівна рідина - 1,2л
Фреон кондиціонера 850-900г
The_Glory:
Gentlemen, start your engines!
Цей день настав! :) Нарешті, пробний запуск двигуна!
Заради такої довгоочікуваної події, я навіть помив машину від пилу! )
Зовні залишилось тільки пофарбувати і встановити передній та задній бампери, та повернути молдинги на двері.
Мастило замінене, антифриз залитий.
Перший тест роботи моторної проводки, поки що без бензину )
http://www.youtube.com/watch?v=pBc7gBI_a4Q
Стартер крутить - вже добре! ) Заливаю бензин і знову пробую - let's get it started! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=8WhF_SM4ej8
Отакої!... Як виявилось - живлення нема ні на паливному насосі, ні на форсунках, ні на свічках... Починаю шукати куди ж воно ділось... Напряму, з перемичкою замість реле, насос працює, і нормально качає. Клапан регулятора холостого ходу також починає гудіти, якщо поставити перемичку. Я подумав, що не працює головне реле. Пробую запускати з перемичкою 30-87. oops, i did it again...
http://www.youtube.com/watch?v=zNkqvhegNZs
І знову, як кажуть москалі, - "отріцатєльний" запуск!... )
Починаю дивитись схеми ETM. До 86 року включно головне реле активувалось по зеленому (!) проводу живленням від замка запалювання на контакт головного реле 86. У мене там червоний провод з постійним живленням. Згадую, що в мене більш пізня моторна проводка Motronic 1.3, з 3-рядним роз'ємом DME. Беру ETM 89 року - там головне реле активується по коричневому проводу "масою" від DME на контакт головного реле 85! А в мене там ЗЕЛЕНИЙ (!!) провод! Згідно з ETM, зелений провод - це живлення від замка запалювання. В мене легкий ступор.... як може працювати реле від двох "плюсів"? Передивився знов ETM за всі роки, і тільки в схемах для 87 року знайшов цей ЗЕЛЕНИЙ провод! Як не дивно, виявилось, що це таки провод "маси" від DME! Мабуть німецькі інженери після заміни схеми живлення та активації головного реле, забули поміняти і колір цього провода! :) А потім, зрозумівши свою помилку, з 88 року замінили колір цього ЗЕЛЕНОГО провода "маси" (!!), на традиційний коричневий! Хоча, як на мене, то правильніше було б його замінити на коричневий з кольоровою полосою - це ж таки не постійна "маса", а активуюча.
Отже, якщо в когось моторна проводка 87 року, то майте це на увазі!
Поки я розбирався з цим "квестом" з проводами, звернув увагу, що головне реле має два контакти 87. Окреме живлення на насос та форсунки, і окреме живлення на DME. Поставив перемичку 30-87-87. it works!
http://www.youtube.com/watch?v=e-mYG6ItmNI
Нарешті!! Працює! Я зрадів, як дитина новій іграшці! )))
Але ж потрібно щось робити з тим реле. Перевірив його - на столі від блоку живлення воно нормально працює. Тобто, проблема не в реле. І тут я згадую, що колись давно, ще зразу після купівлі машини, у мене вже була така ж проблема. Тоді головне реле не працювало через згнивший провод. Розмотую край джгута, і бачу ту стару скрутку - на тому ж ЗЕЛЕНОМУ проводі! Але вона ціла. А провод все-одно не "продзвонюється. Тобто він знову десь згнив в іншому місці, і реле не активується... Не розумію чому, - може якийсь бракований провод...
Витягувати та розрізати всі пластикові гофри на моторній проводці у мене не було бажання, тому я просто додав ще один паралельний дублюючий ЗЕЛЕНИЙ (!) провод в гофрі, від контакту 36 DME до контакту 85 головного реле. Встановив біле головне реле, і знову пробую запускати двигун.
done!
http://www.youtube.com/watch?v=MdusdwjYgfs
Нарешті, тепер все нормально працює!
До речі, я звернув увагу, що схема роботи білого реле, аналогічна до схеми роботи чорного реле, що ставиться на ближнє світло та протитуманні фари. Але по ETK вони чомусь різні. З цікавості встановив чорне реле замість білого - все працює.
Тобто, при крайній необхідності, можна зняти реле з фар і встановити його замість головного реле.
Закриваємо реле пластиковою кришкою - все готово!
Двигун запускається, працює нормально. Але щоб машина змогла їздити своїм ходом, потрібно ще купити та встановити новий насос гідропідсилювача керма, та відреставрувати і встановити гальмівні супорти.
P.S.
До речі, про реле - якщо хтось помітив - додаткове жовте реле на блоці запобіжників. Може наступного разу напишу про нього! ;)
Навигация
Перейти к полной версии