BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
Фарбування бамперів ч.2 хром
На моїй машині присутня заводська опція "shadow line", тому в мене ніколи не було хромованих бамперів. Раніше вони були пофарбовані в чорний колір, і це виглядало доволі добре. Потім, після ДТП, передній бампер довелося замінити на хромований. Щоб не морочитись із фарбуванням хрому, я тоді його просто заклеїв чорною матовою плівкою. Але по заводу в опції "shadow line" бампери фарбувалися в колір кузова. Тому я вирішив робити, як має бути - фарбувати їх в синій колір. Щоб з економити час та гроші я вирішив пофарбувати самостійно - наче ж нічого складного... (ага, майже так і вийшло! :) )
Спочатку потрібно було зняти плівку.
Знімалась вона не так то і легко, навіть з промисловим теплофеном.
На перший погляд бампер виглядає доволі добре.
Але, якщо уважно придивитися, то стан хрому там вже такий, що його не жалко і пофарбувати! ))
Болти дуже ржаві, довелось їх зрізати.
Раніше я на це навіть не звертав увагу, але мабуть цей бампер вже хтось трохи рівняв - видно дрібні вм'ятинки.
Для того, щоб фарба добре трималася, потрібно з бампера зняти хром, або зробити його поверхню матовою. Це можна зробити за допомогою гальваніки, або піскострую. Для таких великих деталей гальваніка, - це дорого. Тому обрав пісочку. Але потрібна потужна промислова пісочка.
Отже, з двох комплектів бамперів я вибрав найкращі деталі і віддав їх на промислову пісочку.
Кронштейни вирівняв і також відпісочив. На передніх кронштейнах метал дуже міцний, тому довелось їх сильно нагрівати, щоб вирівняти.
Тим часом, разом з пластиком, пофарбував в чорний матовий колір свій старий кривий бампер. І не даремно. )
Після промислового піскоструя
Але навіть потужна пісочка не зняла всю ржавчину на втутрішній поверхні.
За те на задніх бокових частинах, біля кронштейнів кріплення утворилися наскрізні отвори! )) Я їх "зашпаклював" холодною зваркою, - вийшло добре. Ще й кронштейни обмазав, про всяк випадок.
Те ж саме зробив і з зайвими отворами в передньому бампері.
Після цього щітками вичистив всю ржавчину на внутрішніх ребрах, обробив внутрішню поверхню перетворювачем ржавчини та ще раз відпісочив, вже самостійно.
Нарешті, можна приступати до фарбування. Як я вже казав, я вирішив фарбувати самостійно. Бо на підборі фарби мене запевнили, що у них фарба та лак в аерозолі нічим не гірша за звичайне фарбування (ага ж ) - я їм повірив ))
Отже, "економ пропозиція" ))) Кислотний грунт, акриловий двокомпонентний грунт, фарба BMW 253 і лак.
Вже на першому етапі щось пішло не так! )) Кислотний грунт виявився дуже рідким, і я дуже багато його "налив", наробив місцями підтьоків...
З акриловим грунтом було простіше.
Результат, наче, не поганий.
Далі був довгий процес шпаклювання...
Потім ще один шар акрилового грунту.
І тепер саме цікаве - фарба. Добре, що я додумався спробувати на одній маленькій накладці, а не пофарбував все одразу! ))
Два шари фарби, та лак.
Наче ж і не погано? Колір, наче, той же. Але якщо порівняти з фарбою на машині, то різниця стає очевидна!
Це ж якийсь "напів-мат", а не "глянець"! )
І супер шагрінь! )
Отже, замість економії часу та грошей, я отримав дурну трату часу та грошей! )))
Фарба в аерозолі однакова, що на підборі фарби, що в будівельному магазині! Тепер я це знаю! ))
Завершувати малярні роботи, як то кажуть, "всраним доверху" зовсім не хочеться )) Тому я домовився з маляром, що фарбував машину, але там черга, тому це буде не так скоро, як хотілося б. Потрібно було зразу так зробити, то вже бампери були б пофарбовані. )
А поки що, вони залишаються в такому вигляді.
P.S.
Тимчасово встановлю свій старий кривий чорний бампер, щоб було куди прикрутити покажчики поворотів та номерний знак. Тоді можна буде вже їхати на СТО своїм ходом.
The_Glory:
Всякі дрібниці
Назбиралося досить багато всяких дрібниць, які я під час збірки машини не доробив по тих, чи інших причинах. То ж, починаю їх поступово дороблювати.
Механізм склоочисника я просто встановив, як він був, без його регулювання. Так же встановив і щітки. Після підключенні всієї проводки і перевірки, виявилось, що щітки починають свій рух не вгору, а вниз! ) Причина в тому, що кривошип прикручений до тяги в не правильному положенні. Регулювання механізму склоочисників добре описано в книзі Етцольда. Суть в наступному:
1. Знімаємо важелі щіток та відкручуємо кривошип від тяги.
2. Вмикаємо та вимикаємо склоочисник, чекаємо поки електропривід стане в своє кінцеве положення.
3. Вручну зміщуємо тяги механізму в бік лівого крила так, щоб тяга та кривошип стали в одну горизонтальну лінію.
4. В цьому положенні прикручуємо кривошип.
5. Прикручуємо важелі щіток так, щоб відстань між ущільнювачем скла та щітками була 6 сантиметрів.
6. Перевіряємо, щітки повинні повернутися в це ж положення.
Я не знаю, як правильно міряти - від краю, чи від центру ущільнювача. Я заміряв від центру, бо від краю виходить занадто високо, як на мене.
Пізніше відрегулював і форсунки омивача лобовго скла. Регулював приблизно, по цій схемі.
Також відрегулював форсунки та щітки омивача фар. Щітки регулюються просто своїм положенням на осі. На відео бачки омивача ще пусті, тому нічого не ллється, хоча насос працює.
[MEDIA=youtube]1QyngjeXlac[/MEDIA]
View: https://youtube.com/shorts/1QyngjeXlac
Вияснив чому перестали працювати покажчики поворотів та обігрів заднього скла. Коли я встановлював магнітолу, то злетіли роз'єми з цих двох кнопок. Пофіксив )
До речі, виявив цікаву штуку з реле поворотів для фаркопа - тепер при ввімкненні аварійної сигналізації основні лампи покажчиків поворотів на панелі приладів мигають по черзі із лампою покажчика поворотів для причепа. Красиво. ) А я коли її встановлював, то думав, що ніколи і не побачу, як вона світиться! ))
Наступні дві задачі по електриці, - вияснити чому не гасне лампа гальмівних колодок та лампа контролю стоп-сигналів.
Перед установкою заднього бампера вирішив вирівняти задній фартук BBS, бо по центру від був трохи увігнутий. Зробив додатковій упор з пластини, - щось схоже, по аналогії, до кронштейна M-Technic I.
Стало краще. Хоча, мабуть можна ще трохи більше змістити...
Підготував номерні знаки до установки. Вирішив їх закріпити на штатні кліпси кріплення - саморізами наскрізь. Просвердлив відповідні отвори. Але оригінальні саморізи із кольоровими заглушками закороткі для номерних рамок. Можливо доведеться відмовитися від них. Хоча, вони і клубні. Побачу...
Номерні знаки вже трохи пом'яті, тому мабуть заміню їх на нові, коли буду переоформлювати в документах зміну кольору машини.
До замовив ще собі кузовні наклейки, яких не вистачало.
До речі, про клубну атрибутику - за разом замовив і клубні наклейки для бажаючих.
В комплекті кузовних наклейок є наклейка для штатного домкрата Bilstein. А в мене інший штатний домкрат. Довелося під наклейку, шукати ще один домкрат, саме Bilstein. )
Випадково ще купив нові дзеркальні елементи з обігрівом - аналог, але кріплення, як на оригінальних дзеркалах. Пізніше поміняю, бо в мене оригінальні трохи подряпані, особливо праве.
Є ще трохи новин по збірці, але мабуть напишу про це наступного разу.
The_Glory:
Всякі дрібниці
Назбиралося досить багато всяких дрібниць, які я під час збірки машини не доробив по тих, чи інших причинах. То ж, починаю їх поступово дороблювати.
Механізм склоочисника я просто встановив, як він був, без його регулювання. Так же встановив і щітки. Після підключенні всієї проводки і перевірки, виявилось, що щітки починають свій рух не вгору, а вниз! ) Причина в тому, що кривошип прикручений до тяги в не правильному положенні. Регулювання механізму склоочисників добре описано в книзі Етцольда. Суть в наступному:
1. Знімаємо важелі щіток та відкручуємо кривошип від тяги.
2. Вмикаємо та вимикаємо склоочисник, чекаємо поки електропривід стане в своє кінцеве положення.
3. Вручну зміщуємо тяги механізму в бік лівого крила так, щоб тяга та кривошип стали в одну горизонтальну лінію.
4. В цьому положенні прикручуємо кривошип.
5. Прикручуємо важелі щіток так, щоб відстань між ущільнювачем скла та щітками була 6 сантиметрів.
6. Перевіряємо, щітки повинні повернутися в це ж положення.
Я не знаю, як правильно міряти - від краю, чи від центру ущільнювача. Я заміряв від центру, бо від краю виходить занадто високо, як на мене.
Пізніше відрегулював і форсунки омивача лобовго скла. Регулював приблизно, по цій схемі.
Також відрегулював форсунки та щітки омивача фар. Щітки регулюються просто своїм положенням на осі. На відео бачки омивача ще пусті, тому нічого не ллється, хоча насос працює.
http://www.youtube.com/watch?v=1QyngjeXlac
Вияснив чому перестали працювати покажчики поворотів та обігрів заднього скла. Коли я встановлював магнітолу, то злетіли роз'єми з цих двох кнопок. Пофіксив )
До речі, виявив цікаву штуку з реле поворотів для фаркопа - тепер при ввімкненні аварійної сигналізації основні лампи покажчиків поворотів на панелі приладів мигають по черзі із лампою покажчика поворотів для причепа. Красиво. ) А я коли її встановлював, то думав, що ніколи і не побачу, як вона світиться! ))
Наступні дві задачі по електриці, - вияснити чому не гасне лампа гальмівних колодок та лампа контролю стоп-сигналів.
Перед установкою заднього бампера вирішив вирівняти задній фартук BBS, бо по центру від був трохи увігнутий. Зробив додатковій упор з пластини, - щось схоже, по аналогії, до кронштейна M-Technic I.
Стало краще. Хоча, мабуть можна ще трохи більше змістити...
Підготував номерні знаки до установки. Вирішив їх закріпити на штатні кліпси кріплення - саморізами наскрізь. Просвердлив відповідні отвори. Але оригінальні саморізи із кольоровими заглушками закороткі для номерних рамок. Можливо доведеться відмовитися від них. Хоча, вони і клубні. Побачу...
Номерні знаки вже трохи пом'яті, тому мабуть заміню їх на нові, коли буду переоформлювати в документах зміну кольору машини.
До замовив ще собі кузовні наклейки, яких не вистачало.
До речі, про клубну атрибутику - за разом замовив і клубні наклейки для бажаючих.
В комплекті кузовних наклейок є наклейка для штатного домкрата Bilstein. А в мене інший штатний домкрат. Довелося під наклейку, шукати ще один домкрат, саме Bilstein. )
Випадково ще купив нові дзеркальні елементи з обігрівом - аналог, але кріплення, як на оригінальних дзеркалах. Пізніше поміняю, бо в мене оригінальні трохи подряпані, особливо праве.
Є ще трохи новин по збірці, але мабуть напишу про це наступного разу.
The_Glory:
Передня розпірка Eibach
Колись, дуже давно, я сам зробив комплект розпірок по заводських розмірах BMW E30 - передню, задню та середню (аналог Cabrio).
Свої креслення я виклав на клубному форумі. Багато хто ними вже користувався, - скарг, наче, не надходило :)
Задню та середню, я пофарбував і вже давно встановив, - писав про це раніше.
За час відновлення машини мені вдалося знайти та купити оригінальну алюмінієву передню розпірку Eibach для BMW E30. Як раз в комплект до пружин Eibach. І ось, нарешті, настав час встановити і її. Розпірка ціла, але не в ідеальному стані, - має дрібні, але місцями глибокі подряпини, та сліди від окислу алюмінію.
Подряпини, на жаль, є прямісінько на логотипі... Eibach Kit Nr 2003920
Отже, мені довелось добряче попрацювати, щоб привести її в належний вигляд.
По-перше, відпісочив її, та купив нові болти кріплення.
Вона стала матова та дуже шаршава. Я навіть спочатку подумав, що перестарався! )
З глибокими подряпинами нічого не вдієш. Зшліфовувати такий шар алюмінію не має сенсу. Хіба що, шпаклювати та фарбувати. Але ж вона повинна бути відполірованою, тому так вже і буде.
Для полірування я купив набір спеціальних паст, текстильний полірувальний круг та адаптер для нього.
Перед поліруванням вручну зачистив поверхні наждачним папером 600, щоб прибрати шероховатість. На фото видно різницю.
Тепер можна починати полірування.
Полірував за п'ять підходів всіма пастами по черзі - чорна, сіра, зелена, біла, синя. Це зайняло доволі багато часу та зусиль. Але результат мене цілком влаштовує.
Зразу скажу, що я не ставив собі за ціль, відполірувати алюміній в "дзеркало", так, щоб можна було в нього бритися! )) Я хотів зробити просто трохи блискучу поверхню. Навіть, думав зупинитись після білої пасти. Адже, дзеркального хрому на машині нема, то й тут він не дуже доречний, як на мене. Але, все-одно вийшло доволі блискуче! ))
Болти M8x70 та гайки для кріплення труби я купив нові. Гайки для кріплення фланців давно купив оригінальні (07 11 9 904 295).
Прикручуємо фланці розпірки до шпильок опорних підшипників. Лівий та правий не взаємозамінні.
Лівий
Правий
Встановлюємо та прикручуємо трубу розпірки.
Стала добре, нічого не заважає і ніде не упирається.
Eibach Kit Nr 2003920. Подряпини трохи псують вигляд, але на функціонал не впливають.
На фланці розпірки передбачений виріз для штатного кріплення "маси" моторної проводки до кузова, але в мене нема цього кронштейна, - я забув про нього, коли машина була на кузовних роботах...
Раніше клема "маси" в мене була прикручена разом із саморобною розпіркою до шпильки опорного підшипника. На розпірці Eibach для гайок передбачені спеціальні виштамповки, тому клема туди погано стає.
Отже, довелося перенести кріплення клеми "маси" нижче, на площадку. Там є прямокутна виштамповка з різьбовим отвором, що ідеально для цього підходить. Таке враження, що вона саме для цього і зроблена. Може воно так і є?..
Так навіть краще виглядає, - проводка заховані а під площадкою.
Тепер вже можна їхати на стенд для перевірки та регулювання кутів розвалу та сходження.
Тільки номерні знаки треба прикрутити ;)
The_Glory:
Збірка_191. ЕТК_51_Эмблеми - написи
По суті, машина повністю зібрана (бампери на паузі ;) ). Залишився останній крок - встановити емблеми BMW.
Отже, розділ ETK Оснащення кузова
Підрозділ Эмблеми - написи
Звісно, що емблеми я замовив нові.
Старі емблеми були оригінальні, ще тих часів, але їх стан та вигляд вже був не дуже добрий.
Внутрішня сторона
Деталь №1 - Емблема Ø 82MM (51 14 8 132 375) - 1 шт. Ця емблема використовується з 1990 року на багатьох моделях BMW.
До цього емблема мала інший номер (51 14 1 872 324), та відрізнялась внутрішньою частиною та мала напис BOMISA MILANO. Вже не доступна до замовлення.
Деталь №1 - Емблема для багажника (51 14 1 872 969) - 1 шт. Використовується тільки на E28, E30 та Z3 M3.2.
Ранні емблеми мають аналогічний номер, але відрізняються внутрішньою частиною.
Особливість цієї емблеми полягає в її формі - різна товщина зверху і знизу - під вигин кришки багажника.
Деталь №2 - Накінечник (51 14 1 902 279) - 4 шт. Білі пластикові кліпси для фіксації емблем. В ETK є примітка - при використанні сучасної передньої емблеми (51 14 8 132 375), потрібно використовувати інші накінечники (51 14 1 807 495) - чорні пластикові кліпси. Не розумію для чого, адже по діаметру вони однакові, і по суті, взаємозамінні. Але я замовив по дві штуки, - і білі, і чорні.
Деталь №3, №5, №10 - не використовується. Це шильди для дизельних та турбодизельних моделей "324d" та "324td" з двигуном M21D24.
Деталь №6 - не використовується. Це шильд для моделі "325e" з двигуном M20B27.
Деталь №4 - емблема "325" (51 14 1 924 867) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
Деталь №7 - емблема "i" (51 14 1 916 137) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
Це шильди для моделі "325i" з двигуном M20B25.
Для ринку США існували "спортивні" версії "325is" та "325es"
В заводській комплектації моєї машини присутня опція "S320 Відсутнє позначення моделі". Отже, якщо по заводу був відсутній шильд 316, то і шильд 325i нема сенсу встановлювати. Хоча, тепер вона повноцінна 325i.
До речі, мені завжди було цікаво, чи потрібно було ще додатково доплачувати гроші за цю опцію? :)
Деталь №8 - не використовується. Це шильд для повноприводної моделі "325ix" з двигуном M20B25.
Деталь №9 - Буква "М" задня (51 14 1 917 739) та передня (72 60 1 933 569) - 2 шт. Це шильд "///M", що міг встановлюватись на машини, що в комплектації мають "спортпакет", "М-пакет", або якісь опції з них. Фото з інету.
В моїй машині присутні опції з "М-пакету", тому шильди "///M" цілком мають право бути присутніми на ній. Але це або деталі підвіски, або салону. Зовні обвіс M-Technic I відсутній, то ж і літер "///M" мабуть не буде. А може пізніше я їх все таки замовлю і встановлю для краси! ) В мене раніше, взагалі, були шильди "///M3"! ))
Деталь №11 - емблема M TECHNIC передня (51 14 2 231 593) та задня (51 14 2 251 228) - 2 шт. Не використовується. Це шильди тільки для спеціальної серії кабріолетів M-Design з 1992 року. Не доступні до замовлення. Хоча, зараз репліки можна побачити і на седанах, але це не правильно. Фото з інету.
Отже, встановлюю емблеми. Почав із задньої.
Вставляємо білі кліпси в отвори на багажнику.
Щільно вставляємо емблему в кліпси.
BMW
Аналогічно і передня емблема.
Вставляємо чорні кліпси в отвори на капоті. До речі, чорні кліпси заходили в отвори дуже туго!
Щільно вставляємо емблему в кліпси.
Ну, тепер вже точно видно, що це BMW! :)
Готово.
Прикручу номерні знаки і можна виїжджати на дороги! )
Навигация
Перейти к полной версии