Збірка_22. ЕТК_34_Тормозные механизмы (ч.2)Після встановлення шумоізоляції, можна встановлювати гальмівні трубки і всю гальмівну систему.
Для цього я купив всі нові кліпси, гумові заглушки та кріплення.
Нові стальні гальмівні трубки з полімерним покриттям - передні оригінальні, а задні абсолютно точний аналог польського виробника WP. Різьба на всіх трубках М10, а довжина кожної вказана в ЕТК.
Комплект армованих гальмівних шлангів також польського виробника PHU Donocik Racing.
Також потрібен спец ключ для гнуття трубок, - без нього стальні трубки гнути було б важко.
Отже, повертаємось до цього розділу.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/']ЕТК_34_Тормозные механизмы[/URL]
В першій частині я вже писав про встановлення ручного гальма, а в другій частині мова піде про трубки та гідравлічний привід гальм для машин обладнаних задніми дисковими гальмами та системою АБС.
Почнемо з передньої частини.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/brake_pipe_front/']Трубопровод тормозного привода Пд[/URL]
Передні трубки:
Кліпса №7 на схемі вже не доступна до замовлення, тому я її замінив схожою кліпсою для шлангів. Думаю буде нормально.
Скоби шлангів №2 потрібно на передні трубки дві, але всього на машину їх потрібно 10 штук - як раз на фото в пакеті їх 10.
Права передня трубка фіксується трьома кліпсами №6, які одночасно є кріпленням звукоізоляції моторного щита - я про це вже писав недавно.
Трубка виходить в арку через гумову вставку №3.
І фіксується скобою до шланга №2.
З лівого боку теж саме.
Ліву трубку разом з правою я зафіксував кліпсою №7 на ребрі стакану. Я не впевнений на всі 100%, що так було з заводу, але іншого місця для цієї кліпси я не бачу.
Обидві передні трубки йдуть до місця установки гідроблока АБС.
Задні трубки потрібно було гнути по місцю, тому для цього спочатку необхідно встановити вакуумний підсилювач з головним гальмівним циліндром та гідроблок АБС.
Почнемо з гідроблока АБС.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/anti_block_system_control_unit/']ЭБУ антиблокировочной системы[/URL]
Всі кронштейни та болти були оцинковані, корпус вичищений та пофарбований. Кришку пофарбував спец текстурною фарбою для пластика - результат мені сподобався.
Почистив та обробив контакт-спреєм контакти обох реле, зібрав блок, встановив кріплення.
Гідроблок АБС готовий до установки.
Прикручуємо кріплення до електронного блоку АБС.
Встановлюємо на місце реле АБС.
Чисті контакти, готово до установки. Але після прокладки всієї проводки.
Ставим гумові подушки гідроблока та болт "маси" G104.
Вставляємо у паз кріплення третьої подушки, та прикручуємо. Прикручуємо також провід "маси".
Гідроблок АБС встановлено.
Далі - вакуумний підсилювач гальм. Я раніше вже писав про нього. Мені пощастило знайти подвійний підсилювач від E30 325ix, який стає болт-он. Але в ході установки виявились деякі нюанси - про них трохи пізніше.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/power_brake_unit_depression/']Вакуумный усилитель тормозов[/URL]
Деталі №7, 16, 17, 20 не використовуються.
На схемі звичайний підсилювач, тому на фото нижче є деталі, яких нема на схемі. А саме - оригінальна заводська перехідна проставка з прокладкою, завдяки якій подвійний підсилювач від Е32/Е34 стає на Е30 болт-он.
Проставка від E30 325ix (35 21 1 155 135)
Ще одна деталь, відсутня на схемі - кліпса-кронштейн для паливного шланга (13 31 1 714 455). Від не має відношення до цього розділу, але прикручується до вакуумного підсилювача, тому він тут.
Деталь №2 - повітряний фільтр, який вже не доступній до замовлення. Судячи по його залишкам - це звичайний паролон. Вирізав його по знятим розмірам.
Гумові деталі.
Подвійний вакуумний підсилювач гальм в зборі.
Простаку ставив на різьбовий герметик - так було з заводу.
Далі - головний гальмівний ціліндр.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/brake_master_cylinder_expansion_tank/']Главный тормозной цилиндр/бачок[/URL]
Головний гальмівний циліндр для подвійного вакуумного підсилювача відрізняється від звичайного. Тому деталь №3 в ньому відсутня. Також кришка може не підійти до проводки датчика рівня гальмівної рідини. Там різні роз'єми, але кришки можна замінити між собою. Встановлюємо бачок та кришку - все просто.
Залишилось прикрутити циліндр до підсилювача. Не забуваєм поставити нове гумове кільце між ними.
Також не забуваємо про кронштейн для паливного шланга, - його видно на фото.
Готово до установки.
Звісно, що вакуумний підсилювач кріпиться на кузов разом з педальним вузлом, але про нього буде окремий розділ.
Підсилювач встановлено.
На наступній фото видно той самий нюанс, про який я писав на початку.
Подвійний підсилювач має більшу товщину, ніж звичайний, крім того, завдяки проставці, він значно змістився вперед. І тепер, очевидно, виникнуть деякі труднощі при установці бачка ГУР - на своє місце він вже не влізе. Треба буде щось придумувати з його кріпленням по місцю. Але будемо вирішувати проблеми, по мірі їх надходження. Потім подивимось...
А тепер, коли гідроблок АБС та головний гальмівний циліндр встановлено, можна гнути та підганяти під них гальмівні трубки.
Починаємо з трубок гідроблока АБС.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/brake_pipe_front_abs/']Трубопровод тормозного привода c ABS Пд[/URL]
Трубки АБС я залишив свої, вони були в доброму стані. Просто почистив і пофарбував їх.
Пластикові тримачі трубок замовив нові, але потім виявилось, що вони у мене всі були, тому не згодились.
Підганяємо трубки, і з'єднуємо головний гальмівний циліндр з гідроблоком АБС.
На циліндрі передній штуцер - вихід на передні гальма, задній - на задні.
На гідроблоці АБС штуцери мають позначки:
V - вхід перед
H - вхід зад
l - вихід перед ліво
r - вихід перед право
h - вихід зад
Прикручуємо трубки і вирівнюємо їх пластиковими тримачами.
Аналог тримача передніх трубок, про який я вже згадував раніше.
Трубки АБС встановлено.
Залишилось встановити задні трубки.
http://ru.bmwfans.info/parts-catalog/E30-4-doors/Europe/325i-M20/L-M/1985/browse/brakes/brake_pipe_rear/']Трубопровод тормозного привода Зд[/URL]
Деталі №7 та №8 не використовуються. Судячи з ЕТК, вони призначені для машин із максимальним навантаженням більше 1700кг. Я думаю, що мова йде про буксирування великого причепа, або лафета.
Регулятор гальмівних зусиль №7 (34 34 1 156 716)
ставиться після головного гальмівного циліндра, а проставка №8 (34 32 1 156 869)
кріпиться замість звичайного регулятора гальмівних зусиль №5 (34 33 1 152 494)
Отже, в моєму випадку встановлено звичайний регулятор гальмівних зусиль.
Задні трубки:
Кліпса №15 (34 32 1 158 467) на схемі - я так і не зрозумів куди вона може ставитись. Вказано, що вона одна. Але по днищу в задній частині у мене було 5 кліпс. Так і замовив. Але вони зовсім не підійшли по кріпленню. Добре, що мої старі кліпси залишились цілі - їх і поставив, щоб не чекати ще декілька тижнів.
Кліпса №4 (34 30 1 161 567) вже недоступна до замовлення, але є її замінник (34 32 6 855 500) - підходить. Потрібно всього 4 шт., по дві на кожен задній важіль.
Скоби шлангів №2 потрібно на задні трубки всього сім штук.
Починаєм з установки регулятора гальмівних зусиль. Вигин трубки тут потрібно було робити менший. Далі покажу чому.
Гальмівна трубка прокладається по днищу паралельно паливним трубкам і кріпиться разом з ними.
Це кріплення знаходиться в розділі по паливним трубкам. Тому про нього напишу пізніше.
Добре, що хоч паливні трубки вже зігнуті з заводу - по ним і гнув гальмівну трубку. Скажу, що гнути 3-метрову стальну трубку, лежачи під машиною, не дуже зручно. Особливо над задньою балкою. До речі, саме тут ставляться ті кліпси, які нові не підійшли. На фото видно старі.
А ось і наслідки згинання трубки, про які я писав спочатку. На регуляторі гальмівних зусиль я зробив дуже великий згин, і мені не вистачило декілька сантиметрів трубки до місця кріплення трійника. До того ж, ще й сама трубка була на 3 см коротша, ніж оригінальна. Вирівнювати та перегинати заново всю стальну трубку не було бажання. Прокладати мимо кліпс по коротшій відстані також не хотів, тому зробив кронштейн-подовжувач для кріплення трійника. Трохи колхоз, але акуратний же наче )))
Далі, від трійника на ліву і праву сторони.
Лівий шланг
Лівий важіль - дві кліпси.
Лівий шланг на важелі
Правий шланг
Правий важіль - дві кліпси.
Правий шланг на важелі
Отже, всі трубки та гідравлічний привід гальм для машин обладнаних задніми дисковими гальмами та системою АБС встановлено.
Залишилось встановити тільки гальмівні супорти. Але спочатку треба їх привести в належний вигляд. Тому про це напишу пізніше, в третій частині цього розділу.