Повертаємось до електрики.
Загальне електрообладнання автомобіляЗбірка_50. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Джут проводів (ч.2)Джут проводів (ч.2)Я вже давно почав приводити до ладу основний джгут проводки і вже писав про це - передня та задня частини проводки були готові, залишилась середня частина, біля блоку запобіжників. Але в такому стані проводка майже два з половиною роки провисіла на стіні у гаражі... І ось зараз, я таки її закінчив!
Зараз мова буде йти тільки про деталь №1 - основний джгут проводки.
Деталь №2 - джгут проводки панелі приладів. Він прокладається по панелі, тому і мова про нього буде після її установки.
Отже, основний джгут я не просто привів до належного стану, а ще й трохи "проапгрейдив" ;)
Передня частина основного джгута була давно вже готова, зараз я лише додав нові білі роз'єми для фар, та один провод для датчика температури, щоб задіяти лампу чек-контроля OVERHEAT. В оригиналі вона була доступна тільки для ринку Японії, та вказувала на перегрів каталізатора. Датчика та проводки для цього у мене нема, та й самого каталізатора давно вже нема. Отже, у мене ця лампа буде вказувати на ввімкнення другої швидкості вентилятора кондиціонера.
В середній частині роботи було найбільше.
До роз'єму замка запалювання додав роз'єми штатного іммобілайзера:
Замість скруток додав окремий роз'єм для живлення телефону:
Проводку сигналізатора ввімкненого освітлення додав до загального джгута, та підключив до заводських скруток.
Додав проводку сигналізатора не пристебнутого водійського ременя безпеки. Ця опція була доступна тільки для ринку USA, тому залишилось знайти для неї реле та замок ременя з датчиком.
Додав в загальний джгут контрольну лампу заднього ходу, лампу CHECK ENGIN. Також додав провод для лампи чек-контроля O2 sensor, що вказує на вихід з ладу лямбда-зонду. Лямбда-зонд у мене є, але ця лампа не буде працювати без "американського" спідометра - може колись куплю панель приладів USA. Якщо я правильно зрозумів, то там просто кожні 30000 миль перегорає спеціальний запобіжник на платі спідометра.
Додав проводку CHECK ENGIN в моторний роз'єм С101. Потрібно ще замінити блок Motronic 172 на 173, щоб воно працювало.
Повністю замінив лівий водійський дверний роз'єм, та додав додаткові контакти для кінцевика дверей для опцій.
Додав до загального джгута та підключив до заводських скруток проводку додаткового третього стоп-сигналу.
Роз'єм додаткового обладнання C302 у версії "full edition"
Десь в інеті я знаходив інформацію, що на самих ранніх E30, а може ще й на E28 чи E23 подушка безпеки підключалась не до окремого роз'єму помаранчевого кольору, а до роз'єму C302 на піни I-O. Але в ETM для E30 нема підтверджень цьому. Але ж я, про всяк випадок, додав і проводку для Air Bag - може колись вирішу і цю опцію встановити
Також додав піни, які за звичай не використовуються - про це напишу пізніше, коли дійду до відповідних опцій.
Отже, проводка готова до установки. Про кріплення проводки я вже писав раніше, тепер починаю з його установки.
На передній фартук 6 хомутів.
По 2 хомути зліва та справа за фарами.
По лівому крилу ще 2 хомути.
Всього під капотом:
12 хомутів, що кріпляться в отвори кузова.
Переходимо в салон.
Зліва 1 хомут в отвір кузова біля динаміка, та 3 хомути на шпильки кузова. Чорний кронштейн для проводки кріпиться до моторного щита двома пластиковими гайками.
Білий кронштейн для роз'єма C302.
Зліва на підлозі 3 хомути на шпильки та 1 скоба. Ще одна скоба на тунелі КПП.
Аналогічно справа на підлозі - 3 хомути на шпильки та 1 скоба.
По лівому порогу 7 білих скоб.
Зліва під заднім сидінням 2 хомути на шпильку та 4 хомути в отвір.
Справа під заднім сидінням 1 хомут на шпильку.
Під заднім сидінням 3 хомути в отвори.
По правому порогу 7 білих скоб.
Справа 1 хомут в отвір кузова біля динаміка, та 1 хомут на шпильку кузова.
Всього в салоні:
9 хомутів, що кріпляться в отвори кузова.
13 хомутів, що кріпляться на шпильку кузова.
3 чорних скоби.
14 білих скоб.
Далі в багажник.
Зліва над колісною аркою 2 хомути в отвори.
По задньому лівому крилу та по задній панелі металеві скоби.
Всього у мене вийшла така кількість:
23 хомути, що кріпляться в отвори кузова.
13 хомутів, що кріпляться на шпильку кузова.
3 чорних скоби.
14 білих скоб.
Тепер можна починати вкладати проводку. Я не уявляю, як це швидко робили на заводському конвеєрі, - у мене це зайняло досить багато часу. Адже, потрібно акуратно протягнути ВСЮ проводку з під капоту, через отвір у моторному щиті аж до задніх ліхтарів. Чому не зробили один, чи два великих роз'єми між блоком запобіжників і салонною проводкою - я не розумію... Але маємо те, що маємо. Довелось поморочитись, але я таки це зробив.
Прокладена проводка під капотом. Підключені передні датчики ABS.
В салоні проводка йде зліва по порогу, та по підлозі до важеля ручного гальма. Далі під заднім сидінням, зліва та справа підключається проводка, що йде під днище. Підключені задні датчики ABS. По правому порогу йде проводка до кінцевиків правих дверей.
В багажнику по лівому крилу та задній панелі. Але не потрібно ставити замок багажника до прокладання проводки - він заважає, і довелось його знімати. Провод на підсвітку багажника потрібно буде ще протягнути по ребру кришки багажника.
Проводка просто прокладена, фіксувати її хомутами буду, звичайно, коли вже прокладу проводку всіх додаткових опцій.