Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 313440 раз)

0 Пользователей и 8 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +556/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 3979
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #870 : 02 Марта 2023, 17:53:30 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_43. ЕТК_61_Деталі склоомивача

    Перед тим, як ставити демпферну прокладку на капот, потрібно встановити шланги та форсунки склоомивача. Переходим у розділ:
    Загальне електрообладнання автомобіля

    Деталі склоомивача

    У мене встановлена топова система - з інтенсивною очисткою лобового скла, та з підігрівом форсунок. В комплект входить також омивач та очисник фар. Тому зараз я зупинюсь тільки на деталях, які ставляться в капот, а про все інше напишу у відповідному розділі.  До речі, деталі інтенсивної очистки чомусь в ЕТК взагалі не вказані.


    Отже - форсунки, шланги та проводка.




    Деталь №9 - шланг D= 4,6MM для системи з інтенсивною очисткою потрібно 2 шт.
    Деталь №10 - звичайні форсунки.
    Деталь №11 - форсунки з підігрівом.
    Деталь №12 - проводка обігріву форсунок. До рестайлінгу та після рестайлінгу відрізняється роз'ємами. У мене проводка після рестайлінгу, тому я переробив відповідний роз'єм на кузовній проводці. Підігрів працює при ввімкненому запаленні.
    Деталь №14 - тримач провода (12 42 1 284 411), біла кліпса на шланг та проводку 2 шт.
    Деталь №15 - клапан (61 66 1 374 978) для системи з інтенсивною очисткою потрібно 2 шт.
    Деталь №16 - тримач провода. Для системи з інтенсивною очисткою потрібно (61 13 1 267 476) D=12,8MM зелена 2 шт. та (12521276147) D=16,8MM синя 2шт.
    Деталь №20 - фітінг кутовий. Для системи з інтенсивною очисткою потрібно 4 шт.

    Шланги стандартної очистки та інтенсивної очистки з'єднуються з форсунками паралельно через трійники (2шт.), які на схемі не показані та кутові фітінги (4шт.). Фіксуються кліпсами з проводкою та кріпляться до капоту. Форсунки вставляються в капот та підключаються до проводки. Для шлангів на демпферній прокладці капоту передбачена спеціальна виштамповка, що їх закриває.


    Шланги та проводка протягуються по ребрам капота. Я використовував для цього пружний стальний провід.


    Виводяться в нижньому кутку капота та кріпляться кліпсами до капоту та до кузова. В тому ж місці до болта капота прикручується "мінусова" клема проводки.


    Шланги та проводка виводяться до місця установки бачка.


    Форсунки, шланги та проводка встановлені.


    Про інші деталі омивача напишу у розділі по очиснику фар.
    Далі буде про капот.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #871 : 02 Марта 2023, 23:02:48 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_44. ЕТК_41_Кузов (капот)

    Нарешті про капот. Знову розділ:
    Кузов

    Підрозділ:
    Привід капота




    Деталь №1 - трос з ручкою.
    Деталь №2 та №3 - два саморізи із закладними для кріплення ручки.
    Деталь №4 - наконечник. Що це таке, я не знаю. Не знайшов ні інформації про нього, ні фото. Вже не доступний для замовлення. Якщо хтось знає що це і куди ставиться, напишіть.
    Деталь №5 - замок капота. Є маленький нюанс. Механізм замка повинен мати білу пластикову вставку, для більш м'якої роботи пружини, як на фото нижче.


    Але її, як правило, вже нема - вона зношується, або губиться. До речі, це як раз і може бути той самий наконечник №4. Я так думаю...
    Деталь №6 - два саморіза кріплення замка.
    Деталь №7 - пластикова захисна кришка механізму замка.
    Деталь №8 - гумовий упорний буфер капота 2 шт.

    Привід капота я ставив вже давно. На моєму була розірвана гумова вставка, тому купив інший з цілою вставкою. Знімаємо механізм замка з тросу і протягуємо трос із салону під капот. Прикручуємо ручку двома саморізами.


    Ще раз звертаю увагу - гумова вставка повинна бути цілою, інакше при потраплянні води з водостоку крила, вона буде протікати в салон на підлогу. Саме тому я додатково залив вставку восковим консервантом. Ще нюанс - не ставте трос, поки не поставите шумоізоляцію. Я поставив, потім знову знімав. щоб поставити шумоізоляцію.


    Приєднуємо трос до тяги замка. На фото видно чорний ковпачок з м'якого пластику. Знайшов його у гаражі і замінив ним відсутню білу вставку, про яку казав вище (наконечник?)


    Змащуємо механізм та закриваємо захисною кришкою.


    Вставляємо з боку стійки передньої рами та прикручуємо.


    Отвір між болтами - аварійне відкривання капоту. Якщо трос порветься, можно просунути довгу викрутку через решітку в цей отвір, натиснути на тягу і відкрити капот. Тільки нікому про це не кажіть! :) І не нахиляйтеся при цьому занадто низько - можна отримати капотом у лоб! :)


    Замок на місці. Але потім ще треба буде  відрегулювати його разом із капотом.


    Під передні кути капота закручуємо у спеціальні отвори гумові буфери. Їх висоту також потрібно регулювати з капотом.


    Переходимо до збірки капота.
    Капот




    Деталь №1 - капот. Мабуть, це одна з не багатьох кузовних деталей, однакова для всіх Е30. Мій капот вже був у ДТП, був рихтований, шпакльований, і не дуже рівний. Тому замінив на цілий.
    Деталі №2-8 та №25 - обмежувач відкривання капоту та його кріплення.

    В ЕТК не вказаний розмір нижньої шайби (№4), тому я взяв їх однакові - 8 мм . Але потім нижню шайбу 8 я замінив на шайбу 10, бо вона не ставала на вісь.


    Деталь №25 - пластикова проставка (51 23 1 906 523), що згинається навпіл і ставиться в ухо на капоті.


    Деталь №22 та №23 - амортизатор капота та його кріплення.
    Прикручуємо обмежувач до кузова, та фіксуємо штифтом до капота.



    Ставимо амортизатор та фіксуємо його штифтами. Змащуємо осі мастилом для замків.


    Тепер, коли капот тримається без всяких підпірок, можна ставити інше деталі.
    Ставимо скоби №17 на кузов.
    В ЕТК є одна цікава деталь, яку я ніколи не зустрічав на машинах - скоба №19 (51 23 1 881 788). Замовив її із цікавості. Прийшла скоба, що показана на фото вище. Судячи з її конструкції, вона ставиться в отвори на лівій скобі капота і тримає його трос.


    Але тут у мене виникає конфлікт інтересів! :) На цьому місці у мене вже буде стояти кінцевик капота для штатної сигналізації. Тому цю скобу доведеться змістити вперед.


    Ось що вийшло.



    Приміряю на машині, і вийшло не дуже добре - вона не дістає до троса. Ну що ж - буде так, не викидати ж її...


    Права сторона


    Ставимо ролики №20 та пружні упори №21.


    Надіваємо ущільнювач капоту №27. Він буває двох типів - короткий (51 71 1 933 992) 1520MM, та довгий (51 71 1 919 961) 3020MM, що тягнеться по боках на крила. У мене короткий.


    Деталі №13-16 - торсіони капота. Мої були у поганому стані, з великими зносом та люфтами. Ремкомплектів для них не існує, тому я замінив на хороший комплект з турінга останніх років випуску. Тепер різниця дуже помітна - капот не має поперечних люфтів, і на багато краще відкривається.


    На цьому ж фото видно гумові упори №27 (51 23 1 916 567). Раніше їх у мене не було. Вони також значно пом'якшують роботу торсіонів.

    І ще одна деталь, яка не показана в цьому підрозділі ЕТК, але кріпиться вона до капоту, тому пишу про неї тут - кабель "заземлення" капоту (65 31 1 286 068) для зменшення радіоперешкод.


    Залишилась звукоізоляція, про яку я недавно писав. Коротко повторю ще і тут.
    Деталі №9-12 - звукоізоляція, що клеїться на капот.


    Деталь №28 - демпферна прокладка капоту, що кріпиться на кліпси №29 (18шт.)


    Капот повністю зібраний. Потім ще потрібно буде відрегулювати його по зазорах, та замку зі скобами.

    Далі буде про передні крила, а потім треба закінчити двері. Сьогодні приїхали кліпси та заглушки, яких не вистачало. Але з гальванікою затримки... Тому мабуть буде знову про проводку. Побачимо...

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 122
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #872 : 03 Марта 2023, 09:26:43 »
  • 0
  • 0

  • А потом снова будешь снимать капот, чтобы поставить мотор? Или это уже проще будет сделать?
    Или я как всегда чего-то недочитал?)
    « Последнее редактирование: 03 Марта 2023, 09:39:02 от Ray_ »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #873 : 03 Марта 2023, 11:02:23 »
  • 1
  • 0

  • Буду знімать, звичайно. Тому я зараз і не виставляв його по зазорам і замкам - просто накинув приблизно.
    Мотор я буду ставить судячи з темпів збірки, ще не скоро... ) Тому якщо капот буде просто лежать у гаражі, точно обдереться чимось

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #874 : 20 Марта 2023, 12:04:19 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_45. ЕТК_41_Кузов (Переднє крило)

    Далі про передні крила. Знову розділ:
    Кузов

    Підрозділ:
    Переднє крило




    Деталь №1 - переднє крило, однакове для всіх Е30, окрім кабріолета та М3. Але буває двох типів - без отвору для бокового покажчика повороту, та з отвором для бокового покажчика повороту. У мене були крила без отворів, але ж все таки я встановив бокові покажчики повороту, але про цей "апгрейд" чи "колхоз" розкажу пізніше :)
    Деталь №2 - пластикові захисні щитки.



    Деталі №3-4 - саморізи та закладні кріплення крила. Саморізи №3 4.8х16 ставляться по верху крила по 7 шт. , та по 2 шт. на стійку кузова на кожну сторону. Саморізи №5 4.8х13 з'єднують крило з переднім фартуком, по 1шт. на кожну сторону.
    Деталь №6 - закладна для саморіза №3, по 2шт. на кожну сторону. Ставиться в передній частині та з'єднує захисні щитки із передніми пластиковими щитками.
    Деталь №7 - пластикова закладна для саморіза №3, по 2шт. на кожну сторону. Кріпить захисні щитки до кузова.
    Деталь №8 - пластикова гайка, по 2шт. на кожну сторону. Кріпить захисні щитки до шпильок на кузові.
    Деталь №9 - гумовий ущільнювач. Використовується тільки з коротким ущільнювачем капоту, про який я писав минулого разу. Якщо встановлено довгий ущільнювач капоту, то ущільнювачі №9 не використовуються.
    З лівого боку у мене він розрізаний на три частини - для установки бачка автоматичного долива масла. До речі, цікавий нюанс - після того, як я добре вимив ущільнювачі капота та крил, побачив на них синю фарбу, дуже схожу на мою. Але це точно не моя фарба. Мабуть вони з такої ж, синьої Е30 - цікавий збіг ;) Фарбу, звісно, змию.



    Деталі №10, 14-16 - використовуються тільки для кабріолета.
    Деталі №11-13 - використовуються тільки для М3.
    Деталь №17 - додатковий гумовий ущільнювач (51 71 2 233 121 та 51 71 2 233 122), що клеїться на крило, використовується тільки для М3 EVO3. Може колись пізніше собі їх також замовлю.

    Крила я встановив "тимчасово", - лише на декілька верхніх саморізів, та з'єднав їх із переднім фартуком.




    Після того, як будуть виставлені всі зазори по всім кузовним деталям, крила будуть остаточно закріплені по верху на герметик, як це було зроблено на заводі - для запобігання потрапляння води під капот. Також будуть встановлені всі пластикові захисні щитки.
    Але про це трохи пізніше. Залишилося закінчити збірку дверей, і можна буде виставляти зазори по всім кузовним деталям. Кропітка буде робота.
    З гальванікою знову затримки.
    З фарбування накладок "shadow line" також - пройшов майже місяць, маляр захворів і нічого так і не зробив. Забрав їх, мабуть доведеться таки фарбувати самому. Паралельно займаюся укладкою проводки.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #875 : 10 Апреля 2023, 13:31:48 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_46. ЕТК_51_Оснащення кузова. Скління

    Продовжуємо розділ:
    Оснащення кузова

    Перший його підрозділ:
    Скління


    Для Е30 були доступні три види скла:
    - звичайне прозоре
    - теплоізолююче зелене Gruen (маркування G)
    - теплоізолююче коричневе Gold Bronze (маркування B )

    Крім цього, лобове скло (№1) могло ще бути із зеленою сонцезахисною смугою у верхній частині. Заднє скло (№5) завжди із обігрівом. Але про лобове та заднє скло я напишу пізніше, так як вони будуть встановлюватись майже в останню чергу, після збірки салону й обшивки даху.
    Отже, зараз мова буде тільки про дверне скло (№2, 3 ,4). Воно відрізняється (крім "глухих" №4) для машин виробництва до квітня 1988 року і після квітня 1988 року. Це зумовлено відмінностями у конструкції склопідйомників та дверей. Ці два типи скла та склопідйомників не взаємозамінні між собою, і можуть використовуватись тільки у відповідності одне одному.
    У мене, звичайно, скло зразку до квітня 1988 року.  Із опцією S350A  - теплоізолююче зелене Gruen. Попереднім власником воно було затоноване темною плівкою. До того ж, в задніх правих дверях було встановлене коричневе скло, замість зеленого. Тонування трохи приховувало різницю в кольорі, але ж, звичайно, що я купив зелене скло, замість коричневого. Зразу скажу, що і заднє скло було коричневе, але воно також буде замінене на зелене, лобове буде нове, також зелене, але про це пізніше.
    Весь мій дверний комплект


    Комплект зелених


    Звичайно, що тонувальну плівку я зняв, так як вона була місцями пошкоджена, і майже повністю вигоріла на сонці. Тут видно різницю.


    Та й взагалі, вирішив залишити скло в заводському зеленому кольорі, відповідно до комплектації по VIN.
    Коричневе скло задніх правих дверей - зустрічається не часто, може комусь знадобиться.


    Хоча, на ньому чомусь нема маркування "B", але воно точно коричневе.


    До речі, разом із дверями мені дісталось одне скло зразка після квітня 1988 року. Також зелене, але з іншим кріпленням.


    На ньому залишились цікаві наклейки, та якесь гравірування номеру, щось типу захисної системи.


    На наступному фото добре видно різницю між склом до 88 року, та після 88 року - різне розташування кронштейнів для кріплення, та різна форма нижньої грані скла.


    Зліва - до 88 року - нижня грань із "ступінчатими" виступами. Справа - після 88 року - нижня грань пряма. Аналогічно і скло задніх дверей.

    Отже, тонувальна плівка була знята. З деякого скла знялась дуже легко, а з інших було дуже важко відмити клей. Але ж таки скло було повністю відмито, та трохи відполіроване для кращого блиску.
    Передні


    Задні



    Якщо уважно придивитись, то помітно, що два скла мають інакше маркування виробника - SEKURIT.


    Крім кольору, було ще декілька різних варіантів виробників скла. На щастя, відтінок кольору у різних виробників однаковий, тому їх можна комбінувати між собою. Все скло має однакове маркування кольору G. Хоча, добре було б знайти ще два скла, щоб всі були одного виробника SOLIVER. Якщо знайду, заміню їх. По маркуванню також можна визначити країну, для якої було виготовлене скло. В моєму випадку це E1- Німеччина, та E6 - Бельгія. Мабуть моя машина приїхала в Україну з Бельгії... хоча, не факт )

    Щоб встановити скло, звичайно, що треба спочатку встановити склопідйомники, направляючі та ущільнювачі вікон. Про це далі.

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 176
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #876 : 17 Апреля 2023, 18:36:53 »
  • 0
  • 0

  • Слава, крутой, так держать
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #877 : 04 Мая 2023, 15:59:31 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_47. ЕТК_51_Оснащення кузова. Механізм переміщення скла дверей

    Продовжуємо розділ:
    Оснащення кузова

    В попередньому записі я вже казав, що скло та склопідйомники дверей відрізняються для машин виробництва до квітня 1988 року і після квітня 1988 року. Це зумовлено відмінностями у конструкції склопідйомників та дверей. Ці два типи скла та склопідйомників не взаємозамінні між собою, і можуть використовуватись тільки у відповідності одне одному. До квітня 1988 року склопідйомники були з приводом на тросах. Направляючі тросу одночасно служили і направляючими для скла. Після квітня 1988 року конструкцію склопідйомників суттєво змінили - вони отримали привід важільного типу ("ножиці") з додатковими направляючими для скла.
    Обидва типи можуть мати або ручний, або електричний привід. При цьому скло відповідного типу, однакове, не залежно від типу приводу.
    Ще є нюанс по сумісності склопідйомників з дверями. Оскільки внутрішня конструкція дверей була змінена після рестайлінгу у 1987 році, а конструкція склопідйомників змінена лише у 1988 році, то склопідйомники "тросикового" типу підходять на будь-які двері, а склопідйомники типу "ножиці" підходять тільки на двері після рестайлінгу. Щоб поставити їх на двері до 87 року, потрібно свердлити додаткові отвори. В дверях після 87 року передбачено отвори для кріплення обох типів склопідйомників.

    Отже, тепер у мене всі двері рестайлінгові, але склопідйомники, відповідно до року випуску, залишились "тросикового" типу. Раніше передні були електричні, а задні ручні. Але мені таки вдалося знайти і задні електричні, і тепер всі чотири склопідйомники мають електропривід.

    Підрозділ:
    Механізм переміщення скла дверей передніх



    Оскільки у мене передніх склопідйомників з ручним приводом ніколи не було, то далі розглядаємо тільки  склопідйомники з електричним приводом - деталь №10 на схемі.


    Деталь №11 - направляюча троса склопідйомника.
    Направляюча (№11) з електроприводом (№12) кріпиться до дверей чотирма болтами (№2) та трьома гайками (№13). До речі, в ЕТК не показані ще два аналогічні болти (№2), якими кріпиться скло до склопідйомника. Але про установку скла напишу пізніше.
    Деталь №14 - 6-гранний Z-подібний ключ для ручного аварійного закривання вікон (54 12 7 199 322). Використовується тільки для "тросикових" електричних склопідйомників. У випадку відмови двигуна, він через спеціальну заглушку в обшивці дверей вставляється на вісь двигуна і крутить його, як ручний склопідйомник. Також використовується для електролюка.
    Кришка №15 та чотири гвинти №16 притискає електропривід до направляючої троса.


    Кришка механізму електропривода та гумова заглушка осі, по ЕТК йде в зборі з мотором.


    Деталь №17 - пластиковий кронштейн, що додатково фіксує направляючу троса. Судячи з усього, він чомусь мало у кого зберігся. У мене його також не було. Хоч їх ціна не радує, але замовив нові - 51 33 1 919 541.


    Ставиться він внизу у спеціальний отвір, та фіксується на напровляючу троса.


    Поки методом проб та помилок вставляв склопідйомник в двері, трохи подряпав фарбу, довелось потім підфарбовувати. Щоб цього не сталося, потрібно зразу склопідйомник повернути на 90 градусів і завести в двері, потім повернути назад. Краще це робити до установки ущільнювачів скла. Інші три склопідйомники вставив вже швидше і без подряпин. Вирівнюємо по отворам і прикручуємо. До речі, на фото видно пусті отвори для установки рестайлінгових склопідйомників типу "ножиці".


    P.S.
    Знайшов таки свої чорні заводські кліпси для тяги дверної ручки - поставив їх замість нових білих, щоб були на всіх дверях однакові.

    Підрозділ:
    Механізм переміщення скла дверей задніх



    Тут знову неточність ETK - назва розділу та схема просто скопійована з попереднього розділу передніх склопідйомників. Але ж таки це задні.
    Задні "тросикові" електросклопідйомники зустрічаються не дуже часто, але мені пощастило їх знайти в доволі хорошому робочому стані. Хоча довелось їх добре мити та чистити, а потім змащувати. До речі, з передніми, я для профілактики зробив теж саме.
    Отже, миємо та чистимо направляючі та троси



    Потім знімаємр кришку, чистимо механізм троса та змащуємо його.


    З іншого боку також знімаємо кришку, чистимо механізм приводу та змащуємо його.


    Захисні кожухи зверху направляючих від старості стали крихкими, тому по їх формі вирізав нові з аналогічного матеріалу. Кріпляться вони звичайними скобами для степлера.



    Троси та їх направляючі змастив спеціальним тефлоновим мастилом для склопідйомників.


    Тепер вони готові до установки.


    Конструкція та кріплення задніх електросклопідйомників аналогічне до передніх. Тому повторювати опис не бачу сенсу. Єдина відмінність - на задніх не ставиться пластиковий кронштейн (№17), хоча він присутній на схемі ETK. Очевидно, це просто скопійована схема передніх. Я пробував його встановити, але він зовсім не фіксується в отворі і не співпадає з направляючою.


    Процес установки також аналогічний переднім. Встановлено. На фото для прикладу в привід вставлений ключ для аварійного закривання.


    Наступні фото просто для порівняння та інформації.
    Зліва ручний, справа електричний задній склопідйомник


    Те ж саме, з іншого боку


    Зліва передній, справа задній електричний склопідйомник


    Те ж саме, з іншого боку


    Тепер можна встановлювати скло та ущільнювачі.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #878 : 04 Мая 2023, 17:56:02 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_48. ЕТК_51_Оснащення кузова. Обшивка багажного відділення

    Продовжуємо розділ:
    Оснащення кузова

    Я вже писав про обшивку багажника, але в ETK нижній килим йде окремим підрозділом:
    Обшивка багажного відділення





    Деталь №1 - килим багажника, який одночасно є кришкою ніші запасного колеса. Буває тільки в одному кольорі ANTHRAZIT. Був варіант для запасного колеса з широкими шинами, та для додаткового бака. В першому випадку відмінності не суттєві, а в другому, він значно коротший. Якщо колись таки вирішу встановити свій додатковий бак, то мабуть прийдеться підрізати свій килим...
    На своєму килимі я номера не знайшов, то ж думаю, що це килим для звичайного запасного колеса, з додатковими посилюючими пластинами над колесом.


    Після хімчистки килим виглядає досить не погано, враховуючи, що колись я на нього розлив банку моторного мастила :)


    Деталь №2 - опора для килима. Стандартна ( 51 47 1 904 726), або для широких шин 205/55 (51 47 1 925 406). У мене була чорна стандартна - доказ, що і килим для звичайного запасного колеса.


    Але вона була вже зломана та склеєна, тому я купив білу, посилену опору ( 51 47 1 904 728).


    Для порівняння:




    Опора ставиться на шпильку кріплення запасного колеса.


    Деталі №3-6 - гумові баластні прокладки загальною масою 15 кг. Застосовувались на моделях 323i та 325i для кращого розподілу ваги між осями. Кладуться на дно ніші запасного колеса, та під килим. У мене їх поки що нема - в процесі пошуку. Тому фото з інету:


    Килим в багажнику.


    З обшивок багажника залишилась тільки опційна обшивка кришки багажника. Але з її кріпленням виникли несподівані труднощі, тому про неї напишу пізніше, коли їх подолаю.

    В передній обшивці багажника є великий отвір, який потрібно чимось закрити - про це далі.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #879 : 04 Мая 2023, 21:26:26 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_49. ЕТК_72_Запчастини+приладдя (кузов). Чохол для перевезення лиж

    Отже, щоб закрити отвір у перегородці багажника, потрібно встановити опцію "S464 Чохол для перевезення лиж". Для цього переходимо у розділ ETK:
    Запчастини+приладдя (кузов)

    Підрозділ:
    Чохол для перевезення лиж


    Деталь №2 - чохол для перевезення лиж (72 60 1 949 536). Всі інші деталі в Е30 не використовуються.



    Мабуть хтось колись таки возив у ньому лижі, при чому дуже довгі! :) Довелось його склеювати у торці.


    Наступний підрозділ:
    Деталі чохла для перевезення лиж




    Деталь №1 - скоба для фіксації чохла (72 60 8 111 914). У мене її не було, тому замовив нову по цьому номеру. Але приїхала скоба з іншим номером - (72 60 1 949 536):


    Цей же номер в ETK має сам чохол, показаний в попередньому підрозділі. А по факту на чохлі вказаний номер 52 20 1 934 880.


    Деталь №3 - Запірний механізм (72 60 8 111 916) - показаний в ETK, як окрема деталь, а по факту ця кнопка з важелем є невід'ємною частиною корпусу чохла.


    Знову якась суцільна плутанина в ETK... Скобу довелось трохи підпилювати...Ну то вже таке... головне, що все стало на місце. Хоча на цьому фото я поставив скобу не тим боком...


    Деталь №2 - пружина.
    Деталь №4 - кришка з магнітом для її фіксації до кузова у відкритому положенні.
    Кришку довелось трохи ремонтувати - на ній був відломаний кусок пластику. Відновив його:



    Пофарбував кришку текстурною фарбою для пластику, вийшло досить добре.
    Поставив пружину і зібрав чохол з кришкою - готово до встановлення.


    Деталі №5 та №6 не використовуються.

    Чохол ставиться дуже просто - вставляється нижніми пазами і зверху щільно защьолкується у отвір в перегородці багажника.


    В моєму випадку функціонал чохла обмежений задньою розпоркою - вона заважає повністю його відкрити. Але зимою на Е30 я їздити точно не буду, відповідно і лижі возить не буду! А тим більше, не буду возити довгу арматуру чи дошки :)
    До речі, я вже декілька разів згадував про додатковий бак - тепер наочно видно, що ці дві опції не сумісні. Поки що я вибрав з них чохол для лиж...хоча може колись встановлю бак замість нього... подивимось...
    Вигляд із салону:


    Тут скоба встановлена вже правильно:


    Декілька моїх старих фото після установки чохла:




    Багажник майже повністю зібраний.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #880 : 05 Мая 2023, 18:39:25 »
  • 1
  • 0

  • Повертаємось до електрики.
    Загальне електрообладнання автомобіля

    Збірка_50. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Джут проводів (ч.2)

    Джут проводів (ч.2)


    Я вже давно почав приводити до ладу основний джгут проводки і вже писав про це - передня та задня частини проводки були готові, залишилась середня частина, біля блоку запобіжників. Але в такому стані проводка майже два з половиною роки провисіла на стіні у гаражі... І ось зараз, я таки її закінчив!


    Зараз мова буде йти тільки про деталь №1 - основний джгут проводки.


    Деталь №2 - джгут проводки панелі приладів. Він прокладається по панелі, тому і мова про нього буде після її установки.

    Отже, основний джгут я не просто привів до належного стану, а ще й трохи "проапгрейдив" ;)
    Передня частина основного джгута була давно вже готова, зараз я лише додав нові білі роз'єми для фар, та один провод для датчика температури, щоб задіяти лампу чек-контроля OVERHEAT. В оригиналі вона була доступна тільки для ринку Японії, та вказувала на перегрів каталізатора.  Датчика та проводки для цього у мене нема, та й самого каталізатора давно вже нема. Отже, у мене ця лампа буде вказувати на ввімкнення другої швидкості вентилятора кондиціонера.


    В середній частині роботи було найбільше.


    До роз'єму замка запалювання додав роз'єми штатного іммобілайзера:


    Замість скруток додав окремий роз'єм для живлення телефону:


    Проводку сигналізатора ввімкненого освітлення додав до загального джгута, та підключив до заводських скруток.


    Додав проводку сигналізатора не пристебнутого водійського ременя безпеки. Ця опція була доступна тільки для ринку USA, тому залишилось знайти для неї реле та замок ременя з датчиком.


    Додав в загальний джгут контрольну лампу заднього ходу, лампу CHECK ENGIN. Також додав провод для лампи чек-контроля O2 sensor, що вказує на вихід з ладу лямбда-зонду. Лямбда-зонд у мене є, але ця лампа не буде працювати без "американського" спідометра - може колись куплю панель приладів USA. Якщо я правильно зрозумів, то там просто кожні 30000 миль перегорає спеціальний запобіжник на платі спідометра.


    Додав проводку CHECK ENGIN в моторний роз'єм С101.  Потрібно ще замінити блок Motronic 172 на 173, щоб воно працювало.


    Повністю замінив лівий водійський дверний роз'єм, та додав додаткові контакти для кінцевика дверей для опцій.


    Додав до загального джгута та підключив до заводських скруток проводку додаткового третього стоп-сигналу.


    Роз'єм додаткового обладнання C302 у версії "full edition" :)

    Десь в інеті я знаходив інформацію, що на самих ранніх E30, а може ще й на E28 чи E23 подушка безпеки підключалась не до окремого роз'єму помаранчевого кольору, а до роз'єму C302 на піни I-O. Але в ETM для E30 нема підтверджень цьому. Але ж я, про всяк випадок, додав і проводку для Air Bag - може колись вирішу і цю опцію встановити :)
    Також додав піни, які за звичай не використовуються - про це напишу пізніше, коли дійду до відповідних опцій.


    Отже, проводка готова до установки. Про кріплення проводки я вже писав раніше, тепер починаю з його установки.
    На передній фартук 6 хомутів.


    По 2 хомути зліва та справа за фарами.



    По лівому крилу ще 2 хомути.


    Всього під капотом:
    12 хомутів, що кріпляться в отвори кузова.

    Переходимо в салон.
    Зліва 1 хомут в отвір кузова біля динаміка, та 3 хомути на шпильки кузова. Чорний кронштейн для проводки кріпиться до моторного щита двома пластиковими гайками.


    Білий кронштейн для роз'єма C302.


    Зліва на підлозі 3 хомути на шпильки та 1 скоба. Ще одна скоба на тунелі КПП.


    Аналогічно справа на підлозі - 3 хомути на шпильки та 1 скоба.


    По лівому порогу 7 білих скоб.


    Зліва під заднім сидінням 2 хомути на шпильку та 4 хомути в отвір.


    Справа під заднім сидінням 1 хомут на шпильку.


    Під заднім сидінням 3 хомути в отвори.


    По правому порогу 7 білих скоб.


    Справа 1 хомут в отвір кузова біля динаміка, та 1 хомут на шпильку кузова.


    Всього в салоні:
    9 хомутів, що кріпляться в отвори кузова.
    13 хомутів, що кріпляться на шпильку кузова.
    3 чорних скоби.
    14 білих скоб.

    Далі в багажник.
    Зліва над колісною аркою 2 хомути в отвори.


    По задньому лівому крилу та по задній панелі металеві скоби.


    Всього у мене вийшла така кількість:
    23 хомути, що кріпляться в отвори кузова.
    13 хомутів, що кріпляться на шпильку кузова.
    3 чорних скоби.
    14 білих скоб.

    Тепер можна починати вкладати проводку. Я не уявляю, як це швидко робили на заводському конвеєрі, - у мене це зайняло досить багато часу. Адже, потрібно акуратно протягнути ВСЮ проводку з під капоту, через отвір у моторному щиті аж до задніх ліхтарів. Чому не зробили один, чи два великих роз'єми між блоком запобіжників і салонною проводкою - я не розумію... Але маємо те, що маємо. Довелось поморочитись, але я таки це зробив.
    Прокладена проводка під капотом. Підключені передні датчики ABS.


    В салоні проводка йде зліва по порогу, та по підлозі до важеля ручного гальма. Далі під заднім сидінням, зліва та справа підключається проводка, що йде під днище. Підключені задні датчики ABS. По правому порогу йде проводка до кінцевиків правих дверей.


    В багажнику по лівому крилу та задній панелі. Але не потрібно ставити замок багажника до прокладання проводки - він заважає, і довелось його знімати. Провод на підсвітку багажника потрібно буде ще протягнути по ребру кришки багажника.


    Проводка просто прокладена, фіксувати її хомутами буду, звичайно, коли вже прокладу проводку всіх додаткових опцій.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #881 : 06 Мая 2023, 11:57:31 »
  • 0
  • 0

  • Отож, поки є вільний час, напишу про всі блоки, та реле, відповідно до ETK. Встановлювати їх буду вже разом з їх відповідною проводкою.

    Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Блок запобіжників.

    Наступний підрозділ
    Блок запобіжників


    Деталь №1 - бок запобіжників (61 13 1 370 761) з планками фіксаторів контактів - однаковий для всіх E30.
    Деталь №2 - корпус блоку запобіжників є двох типів:
     до вересня 1986 року (61 13 1 368 813) - кріпиться передньою частиною до стакану стійки
     після вересня 1986 року (61 13 1 380 973) - кріпиться задньою частиною до моторного щита
    Відповідно, вони не взаємозамінні. Але на моєму кузові була замінена вся ліва опора і перероблене кріплення блока запобіжників, так як у мене вся основна проводка з блоком запобіжників після 1986 року.



    На фото видно дві пластини фіксатора контактів. Ставляться знизу по боках рядів запобіжників. Щоб їх вийняти, потрібно натиснути по 4 защьолки на кожному - їх пази видно на фото нижче. Для наглядності поставив їх нам місцем їх установки:


    Кріплення задньою частиною до моторного щита:


    До речі, саморіз для кріплення блоку до кузова в ETK не вказаний.
    Деталь №3 - кришка (61 13 1 368 802). У більшості вона з відломаними защьолками, так же, як і у мене. Добре, що на ній передбачено додаткове кріплення двома саморізами. Написи вже були на половину затерті, тому я їх стер повністю і відполірував кришку. Потім може замовлю нову разом із саморізами, поки вона ще доступна. До речі, в кришці по її периметру повинен бути гумовий ущільнювач, який не показаний в ETK.
    Деталь №4 - запобіжники номіналом 7.5A, 15A, 30A. Бувають ще 20A та 25A. Їх кількість на номінал краще дивитись в ETM для конкретного року випуску, так як є деякі не суттєві відмінності.
    Деталь №5 - два саморізи (07 11 9 907 802), що кріплять блок до корпусу. Думаю, що вони підійдуть також і для додаткового кріплення кришки, так як вони також не вказані в ETK.
    Деталь №6 - затискач для виймання запобіжників.
    Деталь №7 - металева перемичка (61 13 1 373 977) замість реле К9 . По ETK вона чомусь йде не на всі E30, хоча це може бути черговою помилкою. Про це реле і перемичку напишу у відповідному розділі.
    Деталі №8-10 - додатковий блок запобіжників з кронштейном. Має 2 запобіжника для підключення не штатних споживачів. Може колись і собі такий знайду, про всяк випадок. А поки що фото з інету.


    Комплектувати та закріплювати блок буду після укладки проводки кондиціонера, так як потрібно буде декілька проводів заводити у блок та додавати два запобіжника.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #882 : 06 Мая 2023, 14:34:30 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. ЕБУ та модулі кузова.

    Наступний підрозділ
    ЕБУ та модулі кузова




    Деталь №1 - блок контролю ламп задніх ліхтарів (61 31 1 368 324). Тільки для машин з бортовою системою контролю. Ставиться в багажнику біля лівої петлі кришки багажника.


    Деталь №2 - стандартне ЕБУ склоочисника (61 31 1 374 618). В ETK є ще декілька інших номерів цього ЕБУ. Ставиться в блок запобіжників (реле К10).
    Деталь №4 - ЕБУ склоочисника з системою інтенсивної очистки (61 31 1 369 829). Ставиться в блок запобіжників замість стандартного ЕБУ (реле К10). Відрізняється від стандартного двома додатковими контактами PS, TS. На фото верхнє реле для інтенсиву, нижнє стандартне:



    Деталь №3 - ЕБУ системи очисника та омивача фар (61 31 1 367 391). Ставиться на бачок омивача, при наявності даної опції.



    Деталь №5 - ЕБУ таймера салонного освітлення (61 31 1 373 974). Ставиться разом із ЕБУ центрального замка в нішу під переднім лівим динаміком.




    Деталь №6 - стандартне реле аварійної сигналізації та покажчиків повороту (61 31 1 371 814). В ETK є ще декілька інших номерів цього реле. Ставиться на рульовій колонці.
    Деталь №7 - реле аварійної сигналізації та покажчиків повороту для автомобілів з фаркопом (61 31 1 372 021). Ставиться на рульовій колонці замість стандартного реле. Відрізняється від стандартного додатковим контактом C2. На фото зліва стандартне реле, посередині оригінальне реле для фаркопа, справа "афтемаркет" реле для фаркопа:




    Деталь №8 - по ETK не використовується, але це схоже на ЕБУ бортового комп'ютера (65 81 1 373 726), або ЕБУ охоронної сигналізації (65 75 1 386 605). В залежності від наявних опцій, або одне, або інше ставиться зліва під приборною панеллю. На фото зліва ЕБУ бортового комп'ютера, справа ЕБУ охоронної сигналізації:



    Всі ЕБУ буду встановлювати разом із відповідною проводкою.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #883 : 06 Мая 2023, 15:56:35 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Обігрів циліндра замка.

    Наступний підрозділ
    Обігрів циліндра замка




    Деталь №1 - ЕБУ системи підігріву циліндра замка водійських дверей (61 31 1 374 784). Включає в себе і функцію таймера салонного освітлення. Ставиться на механізм зовнішньої дверної ручки водійських дверей.


    У більшості цих ЕБУ від постійного згинання дверною ручкою відламується контакт і вони перестають працювати. Я тільки з 4 чи 5 спроби знайшов ЕБУ з цілим контактом, і він працював. Але не дуже довго - його спіткала така ж доля... Судячи по тріщині, через декілька відкривань дверей він теж повністю відламається. Може спробую якось припаяти, але сумніваюсь, що це буде на довго...побачимо... або куплю новий.


    Деталь №2 - нагріваюча скоба (51 21 1 375 188). Ставиться на циліндр водійського замка замість стандартної стопорної скоби.
    Деталь №4 - кронштейн ЕБУ (51 21 1 906 403). Ставиться на механізм зовнішньої дверної ручки водійських дверей разом з ЕБУ.
    На фото також видно ЕБУ таймера салонного освітлення, що також входить у цю опцію.


    Деталь №3 - контакт таймера салонного освітлення (61 31 1 375 197). Ставиться на механізм зовнішньої дверної ручки водійських дверей замість ЕБУ системи підігріву циліндра при відсутності цієї опції. В цьому разі реалізована тільки функція затримки таймера салонного освітлення, без підігріву циліндра замка.

    Встановлювати буду разом із дверною ручкою та замком.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +556/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3979
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #884 : 06 Мая 2023, 18:14:50 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_51. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Реле.

    Наступний підрозділ
    Реле




    Реле бувають різних виробників, різних кольорів, з різними номерами, з фіксаторами на корпусі та без них - тому номери не вказую, вони всі є в ETK. Головне - щоб реле мало необхідну схему його роботи. До речі, схеми роботи також наведені на малюнку в ETK, а на деяких реле зображені прямо на його корпусі.
    Розглядаємо реле тільки для E30 M20B25.

    Деталь №1 - реле з замикаючим контактом. Має 4 контакти. Ставиться в блок запобіжників (реле К1, К2, К3, К5, К6, К7). Також використовуються, як реле паливного насосу, та реле підігріву лямбда-зонду. Буває помаранчевого, жовтого, коричневого, синього, світлозеленого кольору.







    Деталь №2 - реле з подвійним замикаючим контактом. Має 5 контактів. Ставиться в блок запобіжників (реле К4, К8). За звичай чорного кольору.


    Деталь №3 - реле електролюка. Має 5 контактів з різнокольоровим маркування. В металевому корпусі.


    Деталь №4 - реле з розмикаючим контактом. Має 4 контакти. Синього кольору. НЕ взаємозамінне з реле №1. Взаємозамінне з реле №5. Я не впевнений, але можливо, ставиться в блок запобіжників (реле К9). Потім перевірю це.

    Деталь №5 - реле з перемикаючим контактом. Має 5 контактів. Фіолетового кольору. НЕ взаємозамінне з реле №2 та №4. Використовуються, як реле комфорту електросклопідйомників.


    Деталі №6-11 не використовуються.

    На схемі ETK чомусь не показане основне реле. Має 5 контактів. Білого кольору. Ставиться разом з реле паливного насосу, та реле підігріву лямбда-зонду.

    Схема установки реле в блоці запобіжників:

    К1 - Реле електровентилятора 1 ступінь
    К2 - Реле звукового сигналу
    К3 - Реле дальнього світла
    К4 - Реле ближнього світла, задніх протитуманних ліхтарів
    К5 - Реле обігріву сидінь, електролюка, електросклопідйомників
    К6 - Реле електровентилятора 2 ступінь
    К7 - Реле вентилятора обігрівача салону, електродзеркал
    К8 - Реле протитуманних фар
    К9 - Реле вимкнення задніх протитуманних ліхтарів при увімкненні дальнього світла (Для Франції та Швейцарії. Для інших замість реле - перемичка)
    К10 - Реле склоочисника та/або омивача фар

    Три реле під пластиковою кришкою на лівому крилі (нумерація від капоту до лобового скла):

    1 - головне реле
    2 - реле паливного насоса
    3 - реле підігріву лямбда-зонду