Збірка_78. ЕТК_65_Антенне приладдяОтже, про антену. Їх було декілька видів - механічна або електрична, з різними кабелями та роз'ємами, різним кріпленням, з хромованим, або чорним штоком. Я про установку електроантени вже писав раніше, тому напишу коротко, без зайвих деталей та номерів.
До 1985 року антени були з різьбовими роз'ємами.
Антенне приладдяДеталь №1 - механічна антена. ЇЇ деталі не розглядаємо.
Деталь №3 - антена з електроприводом Hirschmann Auta 6000.
Деталь №5 - хромований, або чорний (shadow line) телескопічний елемент.
Деталь №7 - проводка та антенній кабель. Може бути з різьбовим або вставним роз'ємом до антени.
Деталь №8 - адаптер роз'єму антени
Деталь №10 - спеціальний ключ для кріплення антени
Деталь №11 - гайка кріплення антени
Деталь №12 - ремкомплект антени
Після 1985 року антени були з вставним роз'ємами.
Антенне приладдяПо суті, все те ж саме, але антенний кабель двох типів - з різними роз'ємами до магнітоли - "папа" або "мама", для різних магнітол.
Деталь №13 - кабель "папа", для більш пізніх моделей магнітол.
Деталь №14 - кабель "мама", для більш ранніх моделей магнітол (на фото вгорі ліворуч).
Також були передбачені адаптери на обидва типи кабелю.
Деталь №8 - адаптер "мама-папа" (65 12 1 394 202)
Деталь №16 - адаптер "папа-мама" (65 12 1 388 950)
Оригінальні адаптери коштують 18-20 Євро - невиправдано дорого, як на мене. Тому я купив аналоги, по ціні 0,5 Євро. До того ж, аналоги виконані в одному корпусі, без додаткових з'єднань кабелю - це навіть краще для якості прийому.
На фото нема самої антени - Hirschmann Auta 6000 мені знайти не вдалось. Але були доступні комплекти до оснащення в розділі аксесуарів.
Це міг бути комплект механічної антени - його ми не розглядаємо.
Механічна антенаКомплект електроантени Hirschmann Auta 6000. В принципі, та ж сама, що показана вище.
Автоматична антенаКомплект електроантени Hirschmann Hit Auta 5091. Це більш універсальна модель, яка встановлювалась на різні марки та моделі машин.
Автоматична антенаСаме таку антену мені вдалося знайти, хоча не повним комплектом, і в не робочому стані. Антена була відремонтована, почищена, до комплектована оригінальним реле та проводкою з кабелем, шлангом для водовідводу, зробив кронштейн для її кріплення замість універсальної монтажної пластини.
Коротко про ремонт. Скоріше за все, в антені був замінений телескопічний елемент, але він трохи коротший, тому крайні положення елементу не співпадали з положенням кінцевих вимикачів, і постійно перегорав запобіжник. Розбираємо корпус, виймаємо пластикові кришки , знімаємо шестерню з двигуна, щоб телескопічний елемент можна було вільно рухати руками.
З іншого боку знімаємо гумову прокладку, та кришку кінцевих вимикачів.
Суть в тому, щоб підібрати розмір сектору, що розриває контакти в крайніх положеннях телескопічного елементу. На словах складно, але по факту все просто - рухаєте телескоп, рахуєте оберти шестерні, та ставите мітки крайніх положень. Щоб збільшити сектор розриву контактів, я наклеїв шматочок чорного оракалу - норм працює.
Далі, для роботи антени потрібно реле для переполюсовки контактів, якого не було в комплекті. На більш пізніх моделях воно вже вбудоване в антену, а на цій моделі, воно винесене окремо. Спочатку я зробив його з двох штатних реле по такій схемі:
Теоретично, все повинно працювати. Але часто, особливо в момент запуску мотора при ввімкненій магнітолі, обидва реле спрацьовували не синхронно, а одне з якоюсь затримкою на долі секунди. Цього було достатньо для того, щоб виникало коротке замикання, і згорів запобіжник. А коли у мене закінчились оригінальні запобіжники, я з дуру поставив китайський запобіжник - згоріла вся проводка тих двох реле, добре, що машина не згоріла. То ж не раджу такий варіант.
В радіомагазині купив оригінальне реле переполюсовки і зібрав по оригінальній схемі виробника.
Реле
Розпіновка
Схема роботи
В проводці я замінив антенний кабель для більш ранніх моделей магнітол, з роз'ємом "мама".
1 - роз'єм антенного кабелю до магнітоли ("мама")
2.1 - роз'єм керування живленням електроантени (вмикається та вимикається при ввімкненні та вимкненні магнітоли)
2.2 - паралельний роз'єм, відповідний для 2.1 (для живлення аудіопідсилювача)
3 - роз'єм постійного живлення електроантени C302 пін Z
4 - роз'єм електроантени
5 - роз'єм антенного кабелю до електроантени
У мене взагалі не було штатної антени, тому для її установки потрібно було зробити отвір в крилі. Розміри отвору вказані в заводській інструкції EBA.
Штатно ця антена кріпиться універсальною монтажною пластиною. Я зробив для неї кронштейн - так надійніше і акуратніше на вигляд. Креслення додаю, може комусь теж знадобиться.
Кронштейн прикручується до корпусу антени в передбачений там отвір.
Підключаємо проводку та антенний кабель до антени. До речі, в попередній темі я писав про антенний адаптер. Тож в цьому випадку антенний кабель від магнітоли підключаємо на верхній роз'єм адаптера, а кабель від середнього роз'єму адаптера підключаємо до антени. До нижнього роз'єму підключений антенний кабель телефону.
Вставляємо антену в отвір, ставимо всі шайби, проставки, гумову прокладку, та декоративні накладки, що показані на фото і прикручуємо гайкою. Внизу прикручуємо кронштейн в отвір на ребрі колісної арки разом з клемою "маси". Реле я закріпив стяжкою до корпусу антени. На нижній водовідвідний штуцер корпусу надіваємо шланг та виводимо його назовні, через вентиляційну решітку в задньому крилі. Шланг закріпив стяжкою до шлангу водовідводу з люку.
Також зробив наклейку на корпус антени, бо стара повністю обдерлась.
Проводку та кабель протягуємо в салон та по лівому порогу. Червоний провод підключається до роз'єму C302 на пін Z.
Але там вже підключене реле комфорту ЕСП. Тому роз'єм антени підключаємо до відповідного роз'єму реле з червоно-жовтим проводом.
Білий провод підключаємо до відповідного роз'єму аудіопроводки біля магнітоли. Роз'єм антенного кабелю виводимо до магнітоли.
Антена встановлена.
P.S.
Може згодом, після збірки машини, куплю нову антену з чорним телескопічним елементом, якщо він ще буде доступний.
Також є аналоги від інших виробників.