Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 373237 раз)

0 Пользователей и 2 Гостей просматривают эту тему.

Ray_

  • ***
  • Рейтинг +27/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 136
  • Місто (Home): Харьков
    • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1020 : 29 Декабря 2023, 12:49:46 »
  • 0
  • 0

  • Уверен, что с моторчиком всё гаразд! У тебя по-другому быть не может)))
    У меня было 3 штуки. Первый сгорел. Ещё два очень плохо работали. И разбирал, и чистил. Всё равно! По сухому стеклу еле ползает. Зимой тоже чуть мороз - и надо руками помогать завершать взмах.
    Надоела лотерея - захотел новый моторчик (новый пластиковый чехол купил через "Берлин АГ"). Но он каких-то неадекватных денег стоит)))
    Поэтому заколхозил "блик" для ауди. По креплению вообще один в один (из-за этого и взял). Поменял колодку и пришлось поколдовать с контактами задающего диска. Потому что у ауди, как оказалось, сигнал на остановку это не разрыв дорожки, а наоборот - замыкание на маленькую контактную площадку.
    Теперь со скоростью работы никаких проблем. Небольшой недостаток: из-за большого разрыва контактной дорожки, надо дольше удерживать рычаг для одиночного взмаха. Иначе он сразу останавливается, как отпускаешь рычаг. Но это вопрос привычки. Уже не замечаю)
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1021 : 05 Января 2024, 10:47:04 »
  • 0
  • 0

  • Уверен, что с моторчиком всё гаразд!
    Я теж на це надіюсь! ) Принаймні, до розборки, ніяких проблем з ним не було...

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1022 : 05 Января 2024, 10:47:54 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_90. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.2) Підключення проводки, адаптери

    Отже, тепер все готово до установки кондиціонера. Сьогодні буде, так би мовити, "вступна частина".
    Кондиціонер в E30 - це мабуть опція, яка найбільше, та найчастіше змінювалась на протязі всього періоду виробництва E30. Кожного року вносились якісь зміни в його проводку та конструкцію. Тому існує багато комбінацій варіантів проводки, датчиків, регуляторів, компресорів, вентиляторів, радіаторів, корпусів обігрівача та інших деталей кондиціонера. І не всі вони сумісні між собою. Зараз, як правило, вибирати не приходиться, тому я купив те, що зміг знайти на даний час - комплект кондиціонера для M20, який був потім встановлений на M42, з сумними наслідками для компресора, через саморобне його кріплення - я вже про це раніше згадував.




    В принципі - нормальний повний комплект, за нормальною ціною.
    По проводці та по ETM я його ідентифікував, як варіант зразка 1989 року - тобто, рестайлінг. Основна проводка в моїй машині зразка 1986 року - відповідно, до рестайлінгу. Тому майже всі роз'єми різні, схеми відрізняються, кольори проводів та номери пінів також не співпадають. Але ж треба якось це все поєднати! :) То ж озброївшись схемами 86 та 89 року почав розбиратись, як це зробити. Вирішив нічого "по-варварськи" не відрізати в проводці, а зробити її на "перехідних" адаптерах. Купив для цього донорські куски проводки з потрібними роз'ємами.


    Насправді, не все так складно, як здається на перший погляд - потрібно правильно підключити всього декілька проводів.
    Цього разу мова буде тільки про підключення підкапотної проводки кондиціонера. Якщо проводка кондиціонера відповідає основній проводці, то підключення дуже просте - потрібно вставити 5 клем в блок запобіжників, та з'єднати там два роз'єми (або один, для рестайлінгу). Але ж це не мій випадок! :)
    Мій випадок - це поєднання проводки кондиціонера 89 року з основною проводкою 86 року. Саме для такого варіанту я зробив розпіновку адаптерів.


    Звертаю увагу - для інших років випуску, номери пінів та колір проводів можуть відрізнятись!

    На практиці я перевірив це тільки частково - вентилятор обігрівача працює, вентилятор кондиціонера працює, рециркуляція працює. Перевірити роботу компресора поки що нема можливості. То ж, якщо ви використовуєте цю інформацію, - то ви робите це на свій страх та ризик! :) Якщо будуть якісь неточності, то після повного запуску кондиціонера я зроблю відповідні зміни.

    Підкапотна проводка кондиціонера зразку 19989 року.


    1 - клема запобіжника №18 (30A), чорний-синій
    2 - клема запобіжника №3 (15A), чорний -зелений
    3 - роз'єм C413 підключення до основної проводки
    4.1, 4.2 - роз'єми для підключенні діода
    5 - клема 86 реле K1, чорний
    6 - клема 86 реле K6, чорний-коричневий
    7 - клема 85 реле K6, коричневий
    8 - "маса" G104 (біля лівої фари)
    9 - роз'єм додаткового вентилятора кондиціонера
    10 - роз'єм 2-контактного датчика температури радіатора
    11 - роз'єм муфти компресора кондиціонера
    12 - роз'єм датчика високого тиску
    13 - роз'єм датчика низького тиску





    З датчиками тиску я ще не повністю розібрався, тому синій роз'єм 12 тимчасовий, і пізніше можливо буде замінений на потрібний для відповідного датчика.
    З клемами все просто і однаково, не залежно від року випуску - на платі видно пусті місця для контактів реле та запобіжників.
    А от роз'єми різні. У мене в блоці запобіжників 86 року є два білих 2-пінових роз'єми для підключення проводки кондиціонера.




    Вони по формі є відповідними один до одного, але з'єднувати їх між собою НЕ потрібно! Вони підключаються до таких же відповідних роз'ємів проводки кондиціонера 86 року.
    Але відповідний до них роз'єм (C413) на проводці 89 року зовсім інший.


    По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №1 - для підкапотної проводки кондиціонера.


    Салонна проводка корпусу обігрівача/кондиціонера 89 року має такий роз'єм C204:


    Салонна проводка корпусу обігрівача 86 року має такий роз'єм C204 (пусті три місця для проводів кондиціонера):


    По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №2 - для салонної проводки кондиціонера.
    Додаємо три додаткових провода для кондиціонера.


    Та з'єднуємо відповідні піни по таблиці, наведеній вище, відповідно до кольорів.


    Отримуємо такий адаптер (по довжині можна було робити вдвічі коротший).


    По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №3 - для підключення салонної проводки кондиціонера до моторної проводки (по довжині можна було робити значно коротший).


    Отже, для підключення проводки кондиціонера зразка 89 року до основної та моторної проводки зразка 86 року потрібно зробити три таких адаптера:


    Як я вже сказав - довжину зробив із запасом, по місцю вкорочу, якщо буде потрібно.

    Отже, відкриваємо блок запобіжників та підключаємо до відповідних роз'ємів адаптер №1. Ці проводи, окрім чорно-зеленого, йдуть в салон до роз'єму кондиціонера C204. Чорно-зелений йде до запобіжника №19.


    В варіанті 86 року червоно-чорний провод не заходить в салон разом з іншими трьома, а підключається до моторної проводки під капотом. Тому цей провод виводимо окремо з блоку запобіжників під капот. Пізніше він буде підключений до моторної проводки.


    Виламуємо пластикову заглушку в корпусі блока запобіжників, та затягуємо в нього підкапотну проводку кондиціонера.


    Відповідно до ETM та EBA вставляємо дві клеми контактів запобіжників (№3 та №18) та три клеми контактів реле вентилятора кондиціонера (K1 та K6) у відповідні пусті місця на платі. Вище це наведено в описі роз'ємів проводки. Підключаємо роз'єм C413 до адаптера №1. Укладаємо ці всі роз'єми в блок запобіжників і закриваємо його.


    Є один нюанс - судячи з EBA, були прості комплектації машин, взагалі без підготовки під кондиціонер. Тобто, - без цих роз'ємів в блоці запобіжників. В такому випадку потрібно купити оригінальний додатковий джгут проводки, вказаний в EBA. Не знаю, чи він ще доступний.

    Або просто самому прокласти ці проводи з блоку запобіжників в салон до роз'єму C204, по таблиці з розпіновкою наведеною вище.

    Ще один невеличкий "апгрейд" ;)
    Попередній власник встановив додатковий електровентилятор, що вмикався кнопкою через окреме реле та запобіжник. Я до цього звик, тож вирішив залишити цю кнопку - раптом захочеться по палити гуму на "донатах" чи "барнаутах", то буде не зайвим ввімкнути вентилятор заздалегідь, а не чекати, поки мотор перегріється :) Але я підключив цю кнопку паралельно до датчика температури, що вмикає максимальну швидкість вентилятора кондиціонера - наче по заводу ;)
    Це звичайна зелена кнопка обігріву заднього скла.


    Схема підключення елементарна - паралельно датчику, до запобіжника №19 та до контакту 86 реле K6. Додав роз'єм для регулювання підсвітки кнопки.


    Для зручності, вивів проводи з блоку запобіжників на роз'єм, та через гумову вставку у моторному щиті завів у салон.


    Підсвітку підключив до кнопки обігріву заднього скла.


    Отже, підкапотна проводка кондиціонера підключена, та разом з іншою проводкою прокладена під капотом до правої фари. Інші її роз'єми буду підключати по мірі установки відповідних деталей кондиціонера.
    Тепер можна встановлювати корпус обігрівача/кондиціонера, та підключати його за допомогою адаптерів №2 та №3. Про це напишу наступного разу.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1023 : 08 Января 2024, 14:10:27 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_91. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.3) Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром

    BMW E30 оснащувалися двома типами обігрівачів салону. Відповідно, до кожного типу обігрівача був свій радіатор, клапан радіатору, електромотор вентилятора та проводка. Ці всі деталі не взаємозамінні між двома типами обігрівачів, і повинні відповідати один одному. Звісно, що корпуси обігрівачів теж абсолютно різні. Але, повністю в зборі з усіма цими деталями обігрівачі взаємозамінні. Різниця може бути тільки в роз'ємі C204, якщо міняти між рестайлінгом та до рестайлінгу. Обидва типи були доступні і до рестайлінгу, і після рестайлінгу - то ж варіантів комбінацій багато :)

    Крім цього, ці два типи обігрівачів були ще в декількох варіантах кожен.

    Отже, типи обігрівачів салону BMW E30:
    Тип 1
    1.1 - обігрівач
    1.2 - обігрівач з автоматичним регулюванням температури
    1.3 - обігрівач з навісним кондиціонером (можливо, це дилерське чи афтемаркет дооснащення)
    Тип 2
    2.1 - обігрівач
    2.2 - обігрівач з фільтром салону
    2.3 - кондиціонер без рециркуляції (я тільки десь читав про нього, але ніколи не бачив)
    2.4 - кондиціонер з рециркуляцією
    2.5 - кондиціонер з автоматичним регулюванням температури (клімат-контроль), та з рециркуляцією

    Перший тип, - це просто обігрівач. Але для нього існує комплект дооснащення кондиціонера, хоча зустрічається рідко, в основному, на ранніх машинах.

    Другий тип, - може бути просто обігрівачем, або кондиціонером. Фільтр салону може бути встановлений тільки в другий тип і тільки для варіанту обігрівача. У варіанті кондиціонера на його місце встановлюється випарювач. Трохи дивне рішення, як на мене.

    У мене був встановлений самий простий варіант - обігрівач (1.1), до рестайлінгу. Зараз я буду встановлювати кондиціонер з рециркуляцією (2.4), рестайлінг. В цій частині мова буде про збірку самого корпусу обігрівача/кондиціонера.

    Виглядав він так:


    Тому потрібно було спочатку його повністю розібрати, помити, почистити та привести в належний вигляд і стан.
    Відкручуємо та знімаємо всі навісні деталі.
    Корпус складається з верхньої та нижньої частин, які скріплені скобами.


    Скоби легко знімаються тонкою викруткою, головне їх всі знайти.


    Розділивши нижню та верхню частини, стало зрозуміло, що для того, щоб вийняти проводку, потрібно верхню частину розділити ще на ліву та праву частини. Вони склепані чотирма заклепками в місці установки електромотора вентилятора - дві зверху


    Та дві знизу


    Та ще чотирма заклепками внизу корпусу.


    Висвердлюємо заклепки.
    Потім потрібно викрутити саморіз у верхній частині. Для цього потрібна дуже довга тонка викрутка.


    Та ще один саморіз в нижній частині.


    Окрім цього, край корпусу виявився запаяним (риски на фото).


    Акуратно зрізаємо пайку і, нарешті, верхня частина розділена.


    Акуратно виймаємо їх з пазів. Центральну заслонку я не знімав. Між частинами корпусу був тонкий гумовий ущільнювач.


    Тепер можна зняти проводку та перемотати її.


    1 - роз'єм C204 для підключення до основної проводки
    2 - роз'єм реле регулятора температури
    3 - роз'єм датчика температури випарювача
    4 - роз'єм запобіжника (2A)
    5 - роз'єм клапана радіатора
    6 - роз'єм резистора швидкостей вентилятора
    7.1 - роз'єм живлення електромотора вентилятора
    7.2 - роз'єм "маси" електромотора вентилятора
    8 - роз'єм сервоприводу лівої заслонки рециркуляції
    9 - роз'єм реле лівої заслонки рециркуляції
    10 - роз'єм реле правої заслонки рециркуляції
    11 - роз'єм сервоприводу правої заслонки рециркуляції
    12 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
    13 - роз'єм перемикача швидкостей вентилятора
    14 - роз'єм кнопки кондиціонера/рециркуляції
    15 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
    16 - роз'єм для підключення до моторної проводки Motronic (пін 40, 41)
    17* - роз'єм лампи підсвітки прикурювача. У мене замість лампи, відповідно до інструкції EBA, там встановлений роз'єм для підключення проводки підсвітки ручки КПП (про це напишу пізніше)
    18.1 - роз'єм живлення прикурювача
    18.2 - роз'єм "маси" прикурювача

    * так виглядає додаткова проводка підсвітки прикурювача та ручки КПП


    Частини корпусу були ретельно помиті та вичищені від вікового пилу та бруду. Але з корпусом була одна, "класична" для E30, проблема - зламана заслонка рециркуляції. Навіть не те щоб зламана, а повністю саморобна з пластику від "жигулів"! :)


    Хтось дуже старався, але воно все-одно заклинювало і не працювало.


    Кришка реле ВАЗ :)


    І тут мені пощастило! На барахолці знайшов напіврозібраний корпус кондиціонера - з випарювачем, та з приводами заслонок, і з ЦІЛИМИ заслонками!


    Переставив заслонку і поклеїв на всі заслонки нові ущільнювачі зі сплену 4 мм.




    До речі, шаблони для всіх заслонок я зробив у .pdf форматі, то ж, якщо комусь вони будуть потрібні, можна роздрукувати і вирізати по ним. Розмірі перевірені на практиці! ;)
    https://drive.google.com/file/d/1pBzVuRbMJMIqI9nzqfZI5OLQCn9WMA6J/view?usp=drive_link

    Отже, корпус можна починати збирати,


    Спочатку вставляємо проводку та роз'єм резистора електромотора вентилятора. Також не забуваємо вставити корпус гумового клапана.


    В пази корпуса вставляємо гумовий ущільнювач. Я купив моток звичайної гумки у магазині для риболовлі - коштує копійки :) Хоча всього там потрібно декілька метрів. В місцях установки саморізів був якийсь герметик, тому я там також намазав трохи чорного прокладочного герметику.


    Тепер акуратно з'єднуємо дві частини, при цьому треба попасти в усі пази, і щоб ніде не випав гумовий ущільнювач. Трохи поморочився, але таки склав! Закручуємо два саморіза, заклепуємо нові заклепки через металеві пластини, та запаюємо край.






    Верхня частина корпусу зібрана - все, як і було.


    Тепер можна ставити бічні заслонки. Вставляємо вісь та фіксуємо її стопорними шайбами з обох боків.


    Ставимо червону тягу, чіпляємо до неї трос із червоною міткою. Не забуваємо надіти на вісь червону гумку. Загадкова деталь - я довго думав навіщо вона там, і таки придумав! :) Пізніше покажу ;)




    Також нові ущільнювачі на заслонки.


    Заслонки ставим акуратно, щоб не зламати - просовуємо тягу та надіваємо заслонку з іншого боку, при цьому заслонки повинні стати в свої пази.






    Щарніри всіх заслонок змастив тефлоновим мастилом.
    Встановлюємо кронштейни кріплення корпусу обігрівача до кузова - просто щільно заводимо їх у пази.




    Троси приєднані до відповідних тяг. До речі, я не знімав з корпусу всі троси, бо деякі приклепані. Але хтось раніше мабуть вже знімав не акуратно і пробив дірку, - довелось запаювати.


    Нарешті верхня частина корпусу обігрівача повністю зібрана. Дивно, що вона складається з багатьох деталей, але в ETK йде, як одна деталь. Хоча, наприклад, на тих же заслонках є номери, але вони не знаходяться в ETK.


    З нижньою частиною простіше - це просто корито з великою заслонкою. Також йде по ETK, як одна деталь. Почищена та поклеєні нові ущільнювачі.

    Отже,
    Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром




    Деталь №1 - корпус верхня частина
    Деталь №2 - корпус нижня частина
    Деталь №3 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 936)
    Деталь №4 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 937)
    Прокладки можна купити нові, але їх ціна дещо завищена, як на мене... :) Тому я їх вирізав сам з аналогічного матеріалу.

    Деталь №5 - скоба (64 11 1 370 938) Скоби для скріплення частин корпусу. Всього потрібно наче 22 шт., хоча точно вже не пам'ятаю...

    Деталь №6 - резистор (64 11 1 370 927)
    Деталь №7 - кришка (64 11 1 370 929) - тільки для обігрівача. На фото інша кришка - для кондиціонера.
    Деталь №8 - повітряний канал лівий (64 21 1 370 619) та правий (64 21 1 370 620)
    Деталь №9 - гвинт (64 11 1 370 949) - 6 шт. Для кріплення кришки та повітряних каналів.
    Деталь №10 - кришка (64 11 1 372 670) - 2 шт. Використовується тільки на 2-дверних машинах, при відсутності каналів в задню частину салону. В моєму випадку не використовується.

    Якби це був просто обігрівач, то можна було б його вже повністю зібрати. Але, оскільки це кондиціонер, то потрібно ще встановити всі його навісні деталі. Про це далі.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1024 : 08 Января 2024, 20:14:12 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_92. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.4) Деталі кондиціонера

    Отже, продовжую збирати корпус кондиціонера. Залишилось встановити навісні деталі.
    Деталі кондиціонера




    Деталь №1 - корпус верхня частина
    Деталь №2 - корпус нижня частина
    Деталь №3 - чаша вентилятора (64 11 1 372 507)
    Деталь №4 - сервопривід (64 11 1 372 511) - 2 шт.

    Деталь №5 - з'єднувальна тяга (64 11 1 372 512) - 2 шт. Знову помилка в ETK - ліва та права тяги різні і це дуже важливо, далі покажу чому.

    Деталь №6 - реле (61 36 1 388 911) - 2 шт.
    Деталь №7 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158) На схемі це деталь №20
    Деталь №8 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
    Деталь №9 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 998) - 2 шт.
    Деталь №10 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 995) - 1 шт.

    Деталь №11 - кронштейн лівий (64 11 1 372 635) та правий (64 11 1 372 636)
    Деталь №12 - гумова прокладка (64 11 1 372 637) Не доступна до замовлення, але як я вже казав, її чудово замінює звичайна "рибацька" гумка.
    Деталь №13 - скоба (64 11 1 372 638) - 2 шт. Це пластикова втулка шарніру тяги
    Деталь №14 - чаша вентилятора (64 11 1 370 934)
    Деталь №15...№18 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
    Деталь №19 - резистор (64 11 6 912 633)
    Деталь №20 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158)
    Деталь №21 - вставка фіксатора (64 11 1 376 327). Фіксатор для кріплення салонних кліпс

    З'єднуємо між собою внутрішні та зовнішні заслонки рециркуляції заслонки рециркуляції.


    Встановлюємо в пази резистор та защьолкуємо його в роз'єм.






    З'єднуємо верхню та нижню частини корпусу скобами, вставивши по периметру гумовий ущільнювач. Прокладаємо проводку та фіксуємо її металевими кліпсами, встановлюємо та підключаємо терморегулятор та термодатчик випарювача. Внизу місце для установки радіатора.


    Встановлюємо кронштейни з сервоприводами та підключаємо їх. Роз'єми фіксуємо в скобах кронштейнів. Встановлюємо реле та фіксуємо їх роз'єми на спеціальні пази на корпусі. Проводка фіксується ліворуч стяжкою, праворуч хомутом.


    Вставляємо тяги у відповідні отвори в корпусі, та защьолкуємо їх у втулки (№13) на сервоприводах. А тепер важливий момент. Тяги потрібно правильно відрегулювати. Якщо цього не зробити, то скоро заслонки зламаються, як це часто буває, і як було в моєму випадку. Справа в тому, що сервоприводи знаходяться постійно під живленням і "тягнуть" заслонки, щоб вони були щільно зачинені. Саме тому вони і ламаються. Щоб цього не сталося, потрібно вручну відвести сервопривод з тягою максимально назад, поки важіль сервоприводу не упреться в кронштейн.


    Тепер вручну притиснути заслонку, щоб вона закрилась, і по різьбі відрегулювати довжину тяги, та в такому положенні защьолкнути її в шарнір.


    Тепер сервопривід не буде надмірно "тягнути" заслонку, так як його важіль упреться в кронштейн.

    Праворуч так само, але є нюанс. Не розумію, чому не зробили аналогічно. Відмінність у тому, що важіль правого сервоприводу проходить повз кронштейн і не упирається в нього. Але права тяга (на відміну від лівої) має спеціальний вигин, яким вона упирається у сам важіль.


    Регулювання довжини тяги аналогічно лівій стороні.


    Змащуємо шарніри тефлоновим мастилом. Із заслонками закінчено.
    Місце для установки випарювача. До речі, саме сюди може встановлюватись салонний фільтр у варіанті звичайного обігрівача.


    Поки що, просто ставимо кришку.


    На кришці є спеціальне кріплення для фіксатора салонних кліпс №21. Ліворуч на корпусі повинно бути аналогічне кріплення, але воно відламане...


    Попросив товариша надрукувати "ремонтну вставку" цього кріплення. Заразом він надрукував мені ще декілька потрібних речей - кріплення панелі приладів, потолочної панелі та кришки на болти із замком.


    Може не ідеально, але кліпсу повинно тримати.




    Корпус кондиціонера повністю зібраний.
    « Последнее редактирование: 08 Января 2024, 20:44:51 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1025 : 09 Января 2024, 20:06:37 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_93. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.5) Нагрівальний елемент/вентилятор

    Отже, корпус зібраний, залишилось встановити в нього електромотор вентилятора, радіатор та випарювач. Почну з вентилятора та радіатора. Старий радіатор, що був у комплекті кондиціонера я ретельно промив, - на вигляд він цілий.


    Але йому вже 35 років і я не знаю як він працював до цього, і що від нього очікувати. Колись у мене вже лопнув радіатор обігрівача - ще раз такої "радості" не дуже хочеться :) То ж радіатор я замовив новий. Разом з ним ще осушувач та всякі дрібниці для кондиціонера.




    Вибрав Mahle Behr (AH95000S), як і було з заводу, але ж звісно, що тепер це також "Made in China".


    Але упаковка та комплектація цілком "фірмова" - ущільнювач, інструкція та рекламний буклет :)


    Електромотор вентилятора виявився робочим, навіть без скрипу його втулок, як це часто буває. Тому я просто добре його помив та почистив. А там вже експлуатація покаже...
    А от всі інші деталі потребували деякої уваги та відновлення.
    Почну з кришки заслонок рециркуляції.
    Запаяв тріщину під мотором, та тріщини на посадочних отворах заслонок.




    До речі, "вухо" над заслонкою - це місце установки датчика температури для варіанту клімат-контролю. В моєму випадку не використовується.
    Частина ребра, в яке упирається заслонка, була виламана. Відновлюємо її пластиковим термоклеєм.




    Зачищаємо


    Шпаклюємо та шліфуємо


    Грунт та матова фарба для пластику.


    Вийшло наче не погано.
    Тепер алюмінієві трубки радіатора - під хомутами вони часто кородують. Після чистки трубок піскоструєм там навіть утворились отвори.


    Паяти алюміній не просто, але завдяки гуглу я знайшов дуже простий спосіб! :) Купив спеціальний припой з флюсом Castolin 192 FBK. Потрібен ще простий газовий пальник.


    Процес дуже простий - розігріваємо газовим пальником трубку, потім прикладаємо в місце нагріву припой, він плавиться і рівномірно заповнює отвори. Після цього легенько зачищаємо.




    Та фарбуємо цинково-алюмінієвою фарбою.


    Тепер на черзі клапан радіатора. Вони є двох типів, як я вже казав раніше. Верхній до першого типу обігрівача, а нижній - до другого типу.


    Конструкція в них різна, але принцип роботи однаковий - клапан зазвичай відкритий, а при подачі на нього живлення - закривається з помітним на слух клацанням. Мій клапан не закривався, хоча на вигляд цілий і не має слідів протікання. В такому випадку потрібно, не довго думаючи, розбирати і чистити його. Скоріше за все він просто залип від бруду.
    Отже висвердлюємо чотири латунні заклепки.


    Очікуваний результат - все залипло брудом!


    Соленоїд клапана вдалось розібрати без проблем.


    А от кришка мембрани клапана ніяк не хотіла зніматися! Довелось її всю ніч відмочувати у WD-40.


    Під нею також було багато бруду.


    Канали в кришці також забиті брудом.


    На щастя, мембрана була ціла, то ж все дуже ретельно миємо. Особливо всі канали та сіточки в корпусі.


    До речі, стрілка вказує напрямок руху рідини - про це ще напишу нижче.




    Також ретельно чистимо гумову мембрану та канали в її кришці. Промиваємо соленоїд.




    На котушці соленоїда передбачений діод, але він чомусь згорів.


    Я не дуже розбираюсь в електроніці, тому не зовсім розумію навіщо він там - клапан працює і без нього - але все ж таки замінив його.


    Всі деталі клапана готові до збірки.


    Збірка проста - в трубку ставимо мембрану та закриваємо її кришкою. На соленоїд надіваємо шайбу, котушку з металевою обоймою, верхню шайбу та накриваємо пластиковою кришкою. Ставимо гумове кільце та пружинку на шток соленоїду. Акуратно стискаємо та рівномірно скручуємо чотирма гвинтами M3x30 з шайбами та гайками.


    Продуваємо клапан - він повинен бути відкритим. Подаємо живлення - на кришці контакти підписані.


    Клапан клацає при закриванні і не продувається - цілком робочий.

    Всі деталі готові до установки.

    Отже, Нагрівальний елемент/вентилятор




    Ще раз повторю - всі деталі цього розділу підходять тільки до корпусу обігрівача другого типу. І не взаємозамінні із аналогічними деталями для корпусу першого типу.

    Деталь №1 - нагрівальний елемент (64 11 8 391 363). В моєму випадку це Mahle Behr (AH95000S)
    Деталь №2 - вентилятор (64 11 1 370 930)
    Деталь №3 - стяжна стрічка (64 11 1 370 636) - 2 шт. Для фіксації кришки вентилятора.
    Деталь №4 - трубка (64 11 1 370 931)
    Деталь №5 - трубка (64 11 1 370 932)
    Деталь №6 - чаша вентилятора (64 11 1 372 507). Кришка заслонок рециркуляції. По цьому номеру вона йде в зборі разом із двома парами заслонок. Доступна до замовлення, але ціну в 300 Євро я вважаю не адекватною :) На моєму фото тільки одна пара заслонок. Інша пара залишилася на корпусі обігрівача. Я не хотів зайвий раз їх знімати, щоб не зламати... особливо враховуючи їх ціну ;)
    Деталь №7 - чаша вентилятора (64 11 1 370 934). Кришка вентилятора.
    Деталь №8 - лапка (64 11 1 370 935) Пластина для фіксації вентилятора.
    Деталь №9 - гайка квадратна M5 (07 11 9 921 431) - 5 шт.
    Деталь №10 - болт M5x20 (07 11 9 913 251) - 5 шт.
    Деталь №11 - пружинна шайба (07 11 9 933 060) - 5 шт.
    Деталь №12 - ущільнююче кільце D=17.12MM (64 11 8 377 824) - 3 шт.
    Деталь №13 - гумова втулка (64 11 1 370 809) Встановлюється в моторний щит.
    Деталь №14 - зворотня заслонка (64 11 1 372 653) Гумовий клапан - про нього я писав минулого разу при збірці верхньої частини корпусу обігрівача. Встановлюється над електромотором вентилятора.

    Складається з пластикової рамки та гумової заслонки - в центрі на фото.

    Деталь №15 - кронштейн (64 11 1 373 634) - 1 шт. Для фіксації трубок радіатора.
    Деталь №16 - водяний клапан (64 11 1 386 707)
    Деталь №17 - гвинт (64 11 1 370 949) - 1 шт.
    Деталь №18 - ремонтний комплект термодатчика (64 11 1 394 105) Не зовсім зрозуміло, що це таке.

    Встановлюємо кришку із заслонками, притискаємо металевими пружинами, що закріплені на корпусі.
    Установка вентилятора виглядає дуже просто - ставимо його в нішу та притискаємо скобою (№8).


    Насправді, потрібно трохи поморочитись - щоб вентилятор став на своє місце і не чіпляв крильчатками за корпус обігрівача та кришку. Скоба застібається з помітним зусиллям. Підключаємо клеми живлення та "маси" електромотора.


    Защьолкуємо в корпус пластикові хомути (№3), встановлюємо кришку (№7) та притискаємо її пластиковими хомутами на застібках.


    Вентилятор встановлено.

    Переходимо до установки радіатора. Спочатку потрібно прикрутити до нього клапан та алюмінієві трубки.


    На трубках є спеціальні пази, тому вони стають тільки в одному положенні. Головне не забути поставити на стики гумові кільця (№12). Вставляємо в спеціальні пази квадратні гайки та рівномірно прикручуємо болтами трубки та клапан.


    Радіатор обклеюємо ущільнювачем, що був у комплекті з радіатором. На задній площині клеїмо його по діагоналі.
    Хоча, мені його не вистачило, тому по передній площині я поклеїв сплен.




    Вставляємо радіатор в нішу корпусу обігрівача та прикручуємо двома саморізами.


    Трубки притискаємо кронштейном (№15) та прикручуємо саморізом. Підключаємо клапан. Гумова вставка поки просто висить на трубках. Також знайшов свою стару вставку шумоізоляції моторного щита.


    Нарешті, можна встановити лівий бічний канал для теплого повітря. З одного боку він ставиться на защьолку, з іншого боку на один саморіз.


    Все встановлено, але хочу ще написати про один нюанс. Часто виникають суперечки, - де стоїть клапан - на вході в радіатор, чи на виході з нього. І взагалі, - де вхід, а де вихід.
    Отже, судячи з ETK:
    Верхня трубка - це вихід з радіатора обігрівача
    Нижня трубка - це вхід в радіатор обігрівача

    Як я вже казав, на клапанах є стрілка, що вказує напрямок руху рідини. На моєму старому обігрівачі першого типу клапан стоїть на нижній трубці, там же вказана і стрілка в бік радіатора.


    Тобто, клапан стоїть на вході в радіатор обігрівача.


    А ось стрілка на клапані мого нового обігрівача - від радіатора:


    Клапан стоїть на верхній трубці. Тобто, клапан стоїть на виході з радіатора обігрівача.


    Отже, в суперечках праві обидві сторони! :) Просто це залежить від типу обігрівача - для першого типу клапан на вході, а для другого типу - на виході.

    Наступного разу напишу про установку випарювача.
    « Последнее редактирование: 09 Января 2024, 20:14:11 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1026 : 10 Января 2024, 15:32:10 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_94. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.6) Випарювач/запобіжний клапан. Мікрофільтр

    Отже, Випарювач/запобіжний клапан




    Деталь №1 - випарювач R12/R134A (64 51 8 391 780). Судячи з ETK, випарювач однаковий для обох типів фреону.
    Деталь №2 - запобіжний клапан R134A (64 51 8 391 209) А клапани мабуть різні. З цим фреоном потрібно буде потім ще розбиратись...
    Деталь №3 - ущільнююче кільце D=11.1MM (64 50 8 390 602) - 1 шт.
    Деталь №4 - ущільнююче кільце D=14MM (64 50 8 390 603) - 1 шт.
    Деталь №5 - гвинт (64 11 1 370 949) - 4 шт.
    Деталь №6 - кришка випарювача (64 11 1 376 851)
    Деталь №7, №8 - не використовується

    Випарювач, це по суті, радіатор "навпаки", Завдяки ньому, ми і отримуємо прохолоду в салоні. Новий коштує не дешево, але люди пишуть, що він вкрай рідко виходить з ладу. Тому я його залишив. Виглядав він так.


    До речі, клапан я також не став відкручувати, щоб просто поміняти гумові кільця - не бачу в цьому сенсу. А от трубки при цьому можна погнути чи зламати.... То ж залишив так. Хоча, купив великий набір гумових кілець всіх розмірів для кондиціонера.
    Ізоляція повністю струхла.


    Багато пилу та бруду.


    Я вже казав, що разом з донорським корпусом кондиціонера я купив і ще один осушувач з клапаном. Почистив їх обидва - один з двох повинен бути ж робочий! ;) Другий буде запасним.


    Вирівняв зігнуті пластини ребер.










    Відмінність у отворах для термодатчика - на одному один отвір, а на іншому, - два. Мабуть це залежить від року випуску, чи рестайлінгу.


    Випарювач встановлюється в нішу з правого боку. На задній стінці видно стержень термодатчика, який повинен попасти у отвір на випарювачі. Тому термодатчик краще зняти і ставити вже після установки випарювача.


    Клеїмо нову термоізоляцію, як було із заводу.


    І вставляємо випарювач в корпус кондиціонера. Отвори для термодатчика на випарювачі і на корпусі співпали.


    Вставляємо термодатчик на місце.


    З іншого боку заклеюємо трубки термоізоляцією, але так, щоб вона не заважала встановити кришку.


    Вставляємо в паз кришки тонкий гумовий ущільнювач (рибацька гумка), закриваємо випарювач та прикручуємо кришку.
    Тепер можна встановити і правий бічний канал для теплого повітря.


    Залишилося тільки приєднати троси до панелі регулювання заслонок.

    P.S.
    Як я я вже раніше казав - у варіанті звичайного обігрівача ця ніша залишається пустою, але в неї, міг бути встановлений салонний мікрофільтр. Але він чомусь дуже рідко зустрічається.
    Хоча, для кондиціонера він взагалі не доступний, але я напишу про нього, -  просто для інформації.

    Мікрофільтр


    Деталь №1 - мікрофільтр (64 31 1 394 093). В ETK є примітка "Для автомобілів з кондиціонером". Це явна помилка - в кондиціонері там, як бачите, стоїть випарювач, і місця для фільтра там фізично нема. Можливо, це мається на увазі сам корпус обігрівача/кондиціонера другого типу. Фільтр доступний до замовлення, але тільки в оригіналі. Аналогів від інших виробників я не знайшов. Отже, при бажанні, всі у кого встановлений обігрівач другого типу, можуть замовити оригінальний фільтр, або підібрати схожий за розмірами і дихати чистішим повітрям у салоні ;)

    Виглядає це так (всі фото знайдені в інтернеті)
    Наклейка під кришкою ящика для дрібниць




    Кришка мікрофільтра


    Мікрофільтр салону




    Схоже, що фільтр щільно вставляється у нішу та притискається ребрами кришки.


    Було б добре і логічно, якби такий фільтр був і для кондиціонера....але як це не дивно, - чомусь його не передбачили...

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1027 : 10 Января 2024, 21:20:40 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_95. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.7) Панель керування обігрівача. Тросик привода регулювання заслонок

    Отже, корпус кондиціонера повністю зібраний, залишилося приєднати панель та троси керування заслонками.

    Панель керування обігрівача




    Деталь №1 - передня панель (64 11 1 385 878) Для автомобілів з годинником або бортовим комп'ютером (як на фото). Для самих простих комплектацій (64 11 1 385 877) - з магнітолою та кнопками по центру панелі (як на схемі).
    Деталь №2 - панель підсвітки (64 11 1 385 878) В залежності від року випуску буває з різними піктограмами
    Деталь №3 - скоба (64 11 1 368 948) Для кріплення панелі підсвітки

    Деталь №4 - панель керування обігрівача (64 11 1 385 972)
    Деталь №5 - опорний кронштейн (64 11 1 385 972)
    Деталь №24 (№5...№8) - регулятор температури (64 11 1 375 746)
    Деталь №9 - гвинт M3X8 (07 11 9 907 602) - 3 шт.

    Деталь №10 - заглушка (64 11 1 368 498). Заглушка замість кнопок. В моєму випадку не використовується, так як всі місця для кнопок зайняті.
    Деталь №11 - накладка радіоприймача (64 11 1 368 515) Заглушка для простих комплектацій без радіо. В моєму випадку не використовується.
    Деталь №12 - гвинт ST2,9X6,5 (07 11 9 907 701) - 2 шт. Для верхнього кріпленні панелі.
    Деталь №13 - гвинт ST3,9X16 (07 11 9 906 734) - 2 шт. Для нижнього кріпленні панелі.
    Деталь №22 - листова гайка ST3,9-5 (07 12 9 925 727) - 2 шт. Для нижнього кріпленні панелі.
    Деталь №14 - гвинт M4X8 (07 11 9 906 407) - 4 шт. Для кріплення панелі керування обігрівача.
    Деталь №15 - кнопка (64 11 1 375 674) - 3 шт. Ручка з підсвіткою регулювання заслонок
    Деталь №16 - накладка (64 11 1 370 629)
    Деталь №17 - ручка, що обертається (64 11 1 375 508)
    Деталь №18 - ручка, що обертається регулювання температури (64 11 1 375 673)
    Деталь №19 - вимикач вентилятора (61 31 1 381 201) Буває на 3, або на 4 швидкості, в залежності від року випуску.
    Деталь №20 - гайка кріплення вимикача
    Деталь №21 - вимикач кондиціонера (61 31 1 372 051). Кнопка кондиціонера та рециркуляції.

    Деталь №23 - плівка (64 11 1 375 742) Для клімат контроля (64 11 1 375 743) - зі шкалою температури в градусах. (на фото вище обидва варіанта)
    Деталь №27 - лампа 2V 1,2W(63 21 7 167 000) - 2 шт. Для підсвітки панелі керування обігрівача.
    Деталь №25, №26 - не використовується. Регулятор температури тільки для клімат-контролю.

    Регулятор температури (№24) активує клапан радіатора обігрівача. При ввімкненні запалення на контакти регулятора подається живлення і клапан закривається.


    При повороті ручки регулятора на 15 градусів, контакт живлення розривається, і клапан відкривається. Далі регулятор працює механічно - просто при повороті тягне трос заслонки.


    Чистимо контакти змащуємо їх, та прикручуємо регулятор до панелі керування обігрівача. На фото видно світловоди підсвітки, потрібно щоб вони були чисті в стояли на своїх посадочних місцях.
    Фіксуємо скобами панель підсвітки на передній панелі.


    До речі, на фото на правій панелі прикручена рамка годинника. Для бортового комп'ютера вона не потрібна.
    Встановлюємо регулятори та їх ручки. Накладку на панель, та кнопку. Я встановив шкалу температури з цифровими позначками - для клімат-контролю. Може колись і клімат-контроль знайду... :)


    До речі, кругла решіточка біля регулятора температури - це місце для салонного датчика температури клімат-контролю. Для кондиціонера не використовується.


    Панелі зібрані, залишилось з'єднати їх тросами із заслонками.

    Тросик привода регулювання заслонок




    Деталь №1 - трос приводу регулювання температури повітря ( 64 11 1 370 915)
    Деталь №2 - трос приводу заслонки обігріву скла (64 11 1 370 916) Червона мітка.
    Деталь №3 - трос приводу заслонки теплого повітря (64 11 1 370 917)
    Деталь №4 - трос приводу заслонки подачі повітря в область ніг (64 11 1 370 918) Зелена мітка.
    Деталь №5 - скоба (64 11 1 367 615) - 4 шт.
    Деталь №6 - скоба (64 11 1 358 563) - 1 шт.
    Деталь №7 - скоба (64 11 1 368 019) - 3 шт.
    Деталь №8 - пружина (64 11 1 381 659) - 1 шт.


    Три троси я під'єднав до заслонок ще при збірці корпуса.


    Вони фіксуються до корпусу скобами №5 по одній на кожен трос.
    Трос №2 з червоною міткою та трос №3 без мітки.


    Трос №4 із зеленою міткою.


    Трос №1 фіксується скобою №5 до панелі регулювання заслонок.


    З іншого боку він фіксується до корпусу пружиною №8 та скобою №6.


    Скобами №7 троси №2, №3, №4 фіксуються на панелі регулювання заслонок, відповідно до кольорових міток - верхній червоний, середній чорний, нижній зелений. Трос №1 до важеля регулятора температури.


    Коли я приєднав усі троси, то, нарешті, зрозумів навіщо потрібна та червона резинка, про яку я згадував раніше! Все просто і зручно! :)


    Але, на жаль, вона порвалась від старості. Я замінив її на аналогічну нову зі швейного магазину :)

    Троси потрібно відрегулювати, тому не варто їх зразу фіксувати скобами. Перевіряємо , чи повністю заслонки закриваються і відкриваються у крайніх положеннях регуляторів. При необхідності зміщуємо трос в потрібну сторону. Потім фіксуємо скобами в цьому положенні.

    Тепер вже, нарешті, кондиціонер можна встановлювати на машину.
    « Последнее редактирование: 10 Января 2024, 21:26:19 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1028 : 11 Января 2024, 15:54:24 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_96. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.8) Обігрівач/кондиціонер

    Нарешті, кондиціонер можна встановлювати на машину!
    Але, знову але! :) Спочатку потрібно просвердлити (!!!) отвори для шлангів зливу конденсату. Шлангів всього 3 штуки. Під один шланг в кузові була заводська металева заглушка, яку я вибив, ще коли тільки розбирав машину. Під два інших шланги потрібно свердлити отвори по схемі з інструкції EBA. Невже так важко було зробити всі три заглушки на заводі?  :)
    Відмірюємо 254 мм від кронштейна вперед, до моторного щита, та по 133 мм в кожен бік. Робити це на вигнутій поверхні не дуже зручно.


    Тому , про всяк випадок, я приміряв нижній корпус обігрівача з трубками для зливу конденсату.




    Знову, скриплячи зубами, свердлим два отвори діаметром 21 мм.


    Краї отворів грунтуємо цинковим грунтом та фарбуємо.


    От тепер вже точно можна встановлювати!

    Обігрівач/кондиціонер




    Деталь №1 - блок обігрівача/кондиціонера
    Деталь №2 - гайка M6 (07 14 7 134 319) - 5 шт.
    Деталь №3 - демпфер (64 21 8 042 132) - 1 шт.
    Деталь №4 - саморіз ST4,8X13-C (07 11 9 916 813) - 1 шт.
    Деталь №5 - прокладочна шайба 5.3 (07 11 9 936 439) - 1 шт.
    Деталь №6 - кронштейн (64 11 1 370 637) - 1 шт.
    Деталь №7...№11 - не використовуються. Тільки для клімат-контролю.

    В ETK не показана закладна пластина для саморіза №4. Вставляється в паз на корпусі обігрівача.


    Фіксуємо панель регулювання заслонок червоною гумкою за спеціальний гачок, щоб вона не хиталась на тросах, та не заважала.


    Ось так ставляться шланги відводу конденсату.


    Додаткове кріплення корпусу кондиціонера до кузова.


    Вставляємо шланги у отвори та обробляємо їх восковим герметиком. Закручуємо демпфер у спеціальний кронштейн на кузові.




    Встановлюємо гумову вставку для трубок радіатора, та обробляємо восковим герметиком.


    І, нарешті, встановлюємо блок кондиціонера! Звучить і виглядає просто, але краще це робити удвох. Але, завдяки відсутності лобового скла, я справився і сам.


    Закручуємо чотири гайки в ніші кузова.


    Потім додаткове кріплення в салоні. Надіваємо задній шланг.


    Надіваємо бічні шланги для зливу конденсату. З'єднуємо бічні повітряні канали з каналами, що йдуть у задню частину салону.


    Конденсат відводиться на КПП.




    Ну, і в кінці кінців, підключаємо кондиціонер до салонної проводки через адаптери, про які я писав на самому початку.
    Адаптер №2 - вийшов трохи задовгий, але не критично.


    Адаптер №3 - дуже довгий, достатньо було б всього декілька сантиметрів - вкорочу його. Підключається до моторної проводки.


    Кондиціонер встановлено та підключено.
    В тестовому режимі перевірив - вентилятор обігрівача працює, заслонки рециркуляції працюють, додатковий вентилятор працює. Це вже добре! Далі встановлю трубки, а з компресором, радіатором та вентилятором доведеться зачекати до установки мотора...

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1202
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1029 : 12 Января 2024, 09:32:40 »
  • 0
  • 0

  • Вітаю)
    Слава, треба ще на інші мови перекладати твій бортовик) На https://e30.de/ закинемо)

     
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1030 : 12 Января 2024, 11:09:42 »
  • 0
  • 0

  • Я над цим працюю )  На е30,де , - то вже хіба шо фінальний результат!...  )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1031 : 12 Января 2024, 15:05:42 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_97. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.9) Бачок осушувача/пневмоперемикачі/ дрібні деталі. Трубопроводи

    Бачок осушувача/пневмоперемикачі/ дрібні деталі




    Деталь №1 - ізолююча стрічка (64 50 1 352 059) Вже не доступна, тому я замінив її звичайною термоізолюючою стрічкою з будівельного магазину.
    Деталь №2 - гумова втулка (64 53 1 372 609)
    Деталь №3 - розпірна гайка ST 6.3 (64 12 1 379 221) - 5 шт.
    Деталь №4 - хомут D=10/6,4 (12 14 1 305 0280 - 2 шт.
    Деталь №5 - хомут D=16/6,4 (12 42 7 840 4060 - 1 шт.
    Деталь №6, №7, №10 - саморіз 4,9X19 (64 50 1 380 494) - 5 шт.
    Деталь №8 - кронштейн (64 50 1 372 610)
    Деталь №9 - листова гайка (16 11 1 152 613) - 1 шт.
    Деталь №11 - гайка M6 (07 12 9 922 705) - 1 шт.
    Деталь №12 - хомут (64 53 1 372 613) - 1 шт.
    Деталь №13 - прокладочна шайба 6.4 (07 11 9 931 044) - 1 шт.
    Деталь №14 - пружинне кільце B6 (07 11 9 933 082) - 1 шт.

    Деталь №15 - прокладка (17 11 1 150 1700
    Деталь №16 - хомут D=22/6,4 (64 53 1 357 128) - 1 шт.
    Деталь №17 - саморіз 4,9X40 (64 50 1 380 496) - 1 шт.

    Деталь №18 - бачок осушувача (64 53 8 391 025) В моєму випадку це Knecht-Mahle (AD123000S)

    З датчиками я ще не зовсім розібрався, тому купив декілька:
    Деталь №19 - запобіжний пневмоперемикач (64 53 1 390 070) новий для E30, E32, E34 на 4 контакти
    Деталь №20 - запобіжний пневмоперемикач (64 53 8 390 971) для E30 на 2 контакти
    (64 53 8 390 536) - для Е23 на 4 контакти

    Деталь №21 - ущільнююче кільце. Я купив універсальний набір кілець різних розмірів - так простіше і дешевше.
    Деталь №22...№25 - використовуються для кріплення ранніх радіаторів для M20. В моєму випадку не використовуються.
    Деталь №26, №27 -  не використовуються.
    Деталь №28 - ковпачок (64 53 1 363 569) - 2 шт.

    Отже, все кріплення нове, дрібні деталі готові, - можна встановлювати трубопроводи.

    Трубопроводи


    Виглядали вони не дуже гарно.


    Тому, спочатку піскоструйна очистка.


    Потім гальваніка.


    В різні роки номери шлангів відрізняються, також є різниця по типу фреону. З цим мабуть буду розбиратися вже безпосередньо при заправці кондиціонера. А поки просто те, що є у мене по факту.

    Деталь №1, №2 - не використовується
    Деталь №3 - напорний трубопровід компресор-конденсатор
    Деталь №4 - напорний трубопровід конденсатор-осушувач
    Деталь №5 - напорний трубопровід осушувач-подвійні трубки
    Деталь №6 - напорний трубопровід подвійні трубки-випарювач
    Деталь №7 - всмоктуючий трубопровід випарювач-компресор
    Деталь №8 - всмоктуючий трубопровід випарювач-компресор

    Установку трубопроводів починаємо з установки гумової вставки у спеціальний отвір в кузові. Отвір був закритий металевою заглушкою - я її вибив ще при розбиранні машини. Тож вставляємо гумову вставку та обробляємо її восковим герметиком. Просовуємо в неї трубки №6 та №7.


    Прикручуємо ці трубки в салоні до клапана випарювача. В кожен стик трубок ставиться відповідне по розміру гумове кільце.


    Встановлюємо кронштейн для кріплення трубки №8.




    До трубок №6 та №7 прикручуємо відповідно трубки №5 та №8.


    Прокладаємо їх по правому крилу та закріплюємо хомутами.




    Два хомути біля скоби капоту.


    Та один хомут біля амортизатора капоту.


    Захисна гофра на трубці №8 була розірвана, тому я її замінив. Але довелось брати термогофру більшого діаметра, щоб вона налізла через велику гайку. Тому на кінцях гофру закріпив металевими стяжками. Трубку фіксуємо хомутом до кронштейна.


    Осушувач встановлюємо у спеціальний отвір в кузові. Отвір був закритий металевою заглушкою - я її вибив ще при розбиранні машини. В залежності від виробника осушувач може кріпитися на два, або на три саморізи. В моєму випадку на два.




    Встановлюємо проставку та хомут для трубки №3.


    На даному етапі, поки що це все. Трубки №3 та №4 будуть встановлюватись разом із компресором та конденсатором. Тоді ж буде підключатись і осушувач та датчики. Але це буде після установки мотора.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1032 : 12 Января 2024, 15:48:52 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_98. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.10) Перегородка системи опалення

    Залишилось встановити кришку ніши обігрівача.

    Перегородка системи опалення




    Деталь №1 - перегородка системи опалення (51 71 1 913 799)

    Для різних моторів відрізняється кількістю шпильок для кріплення моторної проводки.

    Деталь №2 - розпірна гайка ST 3.9 (51 71 1 874 203) - 4 шт.

    Деталь №3 - ущільнююча прокладка (51 71 1 825 972) Я її замінив ущільнюючою стрічкою.
    Деталь №4 - саморіз ST3,9X16-C-Z2 (07 11 9 916 808) - 4 шт.
    Деталь №5 - шланг (51 73 1 911 369) Для відведення води з ніші обігрівача.

    Вставляємо пластикові кліпси №2 в отвори в кузові. Надіваємо шланг №5 на спеціальні ребра на кузові.


    Насправді, це досить важлива деталь - вона запобігає потраплянню води під шумоізоляцію моторного щита та корозії кузова під нею.

    Клеїмо ущільнюючу стрічку та прикручуємо кришку саморізами.


    Пізніше до неї буде кріпитися моторна та інша підкапотна проводка.

    На цьому по кондиціонеру поки що все.

    Повертаємось до збірки салону.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1033 : 16 Января 2024, 11:38:59 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_99. ЕТК_51_Оснащення кузова. Оббивка на метри

    Отже, можна продовжувати збірку салону. А саме - установку дверних обшивок. Почну із шумоізоляції. Ці матеріали по ETK замовляються погонними метрами.

    Оббивка на метри


    Тут багато номерів в одній позиції, тому напишу коротко, по факту.
    Деталь №1 - звукоізоцяція, може бути шириною B=1450MM (51 95 8 101 124), або B=1050MM (51 95 8 103 058). Мабуть, це на передні та задні двері, відповідно. Не доступна до замовлення. Встановлюється на внутрішню сторону дверних обшивок. Буває двох видів - паралон на м'якій сірій основі, або на більш жорсткій сірій основі. Перша більш якісна, на ній паралон зберігся в доброму стані. Але частіше зустрічається друга, на якій паралон від старості майже весь обсипався і лишилась тільки сама основа.


    Деталь №1 - шумоізолююче покриття 1160X700MM ( 51 48 8 165 271) Це лист віброізоляції, що приклеєна на двері. У мене на всіх дверях вона в доброму стані, тому я її так і залишив.


    Деталь №1 - оббивка зі штучної шкіри. В моєму випадку, це чорні дверні обшивки SCHWARZ (51 92 1 932 925). На моїх передніх обшивках були вирізані дірки для динаміків, тому я давно вже купив інший цілий комплект такого ж кольору. Почистив обидва.


    Деталь №2 - обтяжна плівка B=1520MM (51 95 1 924 961). Доступна до замовлення, але ціну 55 Євро за метр вважаю недоречною. Тому купив таку ж саму щільні плівку у будівельному магазині по 2 Євро за метр , та двосторонній скотч! :) Спочатку я вирізав по шаблону зі звукоізоляції.




    До речі, плівка має два шари, тому виходять викройки зразу на двоє дверей - зручно.


    Але, примірявши плівку до дверей, стало зрозуміло, що вона замала - потрібно вирізати по контуру обшивки, а не по контуру звукоізоляції. Друга спроба - те, що треба..


    По периметру та по ребрам дверей клеїмо двосторонній скотч.


    Та приклеюємо плівку на двері, так, щоб закрити усі отвори.




    Двері готові до встановлення обшивок.
    До речі, попередньо я виставив зазори по всіх дверях, та замки. Доволі кропітка робота, що потребує багато часу та терпіння! І обов'язково потрібен помічник. Фото я не робив - там все, як по TIS. Починаємо із задніх дверей, - рівняємо їх по заднім крилам, використовуючи заводські прокладки під петлі товщиною 0,5мм та 1мм. Потім передні двері рівняємо по заднім дверям. Потім передні крила та капот рівняємо по переднім дверям. Хоча, передні крила та капот буду виставляти вже після установки мотора. Скоби дверних замків краще відкрутити від кузова, і встановлювати їх після того, як двері повністю виставлені. Потім просто підрегулювати замок. До речі, заводські технологічні отвори в кузові напроти гайок дверних петель для їх регулювання я не використовував - якось це дуже не зручно робити.

    Тепер звукоізоляція. На моїх обшивках, окрім двох, вона вся обсипалась. Тому я на шроті набрав купу цих сірих листів основи, почистив їх та вирішив поклеїти на них замість паралону - войлок. Такий же, як і під заднім сидінням, на середніх стійках та під торпедою. Мені здалось, що так буде краще... Купив листи войлоку і почав вирізати та клеїти.


    Ліворуч заводський паралон, праворуч войлок.



    Вийшло доволі не погано на вигляд.


    Приклеював поліуретановим клеєм - тримає добре.


    Але виявилось не все так добре. Войлок значно товщий, ніж заводський паралон, тому обшивка погано защьолкувалась на кліпси, а рамка дверної ручки взагалі ніяк не влазила. Потрібно було зразу приміряти, а не клеїти всі чотири обшивки...
    Ну що вже зробиш - зідрав той войлок з обшивок. Купив у будівельному магазині самий тонкий паралон 5мм і почав вирізати з нього.


    Знову ж таки - на вигляд вийшло добре.


    Але цього разу я вирішив зразу приміряти одну обшивку :) Різниця у товщині заводського та нового паралону.


    І що ви думаєте? Кліпси защьолкнулись, а рамка дверної ручки все-одно не влазить! Я промучився весь вечір, зламав при цьому дві дверних ручки, а вона не тримається! Фіаско! Хотілось, як краще, а вийшло, - як завжди... :) Даремно потрачений час та гроші...
    Плюнув я на цю затію і пішов шукати на барахолках цілу заводську звукоізоляію. Знайшов, почистив. Весь комплект.


    На фото одна передня заклеєна, але потім знайшов цілу.


    До речі, поки шукав, вияснив, що дверна звукоізоляція буває не тільки на сірій основі, а ще і на білій, або чорній. Пізніше потрібно буде ще знайти комплект на мої сині обшивки.
    Тепер, нарешті, можна встановлювати дверні обшивки.

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 187
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1034 : 17 Января 2024, 11:27:47 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо.. Интересно.... Давай дальше. А что у тебя с насосом кондея?
    Записан