Збірка_146. ЕТК_13_МКПППереходимо до розділу ETK
МКППОтже, коробка передач працювала абсолютно нормально, тому теж не бачу сенсу повністю її розбирати. Просто чистка, мийка та заміна деталей кріплення.
МКППДеталь №1 - Оборотна 5-ступ. КПП с підвищеною передачею 260/5.15-NW (23 00 1 220 893).
Ось такий вигляд вона мала після поверхневої мийки.
Верхніх болтів кріплення взагалі не було, бічні болти відкрутились просто рукою, а з чотирьох нижніх було тільки два. "Дякую" за це майстру, який це зробив!..
Номери на КПП відповідають для моделі 325i та номерам ETK
Модель GETRAG 260
Версія 038284NW
Починаю з чистки та мийки - розчинник, очищувач, щітки, та багато терпіння! Особливо всередині "колокола" - пил та сажа від зчеплення дуже погано відмивались.
Зовні було трохи простіше, але вичистити оці всі "квадратики" на корпусі, було теж не просто!
Під час чистки та перевертання, помітив, що з під цієї кришки тече мастило.
Про всяк випадок я її відкрутив, почистив, та прикрутив на прокладочний герметик. Під кришкою три пружини - верхня коротша та товща - важливо не переплутати.
Результат чистки всередині
Та зовні
Спочатку хотів її пофарбувати, але потім передумав - і так виглядає не погано.
Номер версії МКПП вказаний між двома верхніми отворами для болтів кріплення.
Кріплення коробки передачКупив комплект оригінальних болтів кріплення, почистив та оцинкував їх.
Деталь №1 - болт Torx M12X45 (23 00 1 222 890) - 2 шт. Верхні болти кріплення.
Деталь №2 - болт Torx M12X75 (23 00 1 222 893) - 2 шт. Бічні болти кріплення.
Деталь №3 - прокладочна шайба 13-140 HV-ZNS (07 11 9 931 699) - 4 шт. Верхні та бічні болти кріплення.
Деталь №4 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 7 524 470) - 2 шт. Я про них вже писав в розділі про блок двигуна - вони вже встановлені.
Деталь №5 - болт Torx M8X50 (23 00 1 222 887) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
Деталь №6 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
Деталь №7 - болт M6X16 (07 11 9 913 015) - 1 шт. Кріплення металевого щитка.
Деталь №8 - болт Torx M10X65 (07 12 9 904 681) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Деталь №9 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 122) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Деталь №10 - гайка M10 (07 12 9 904 864) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Тепер МКПП у мене буде закріплена так, як потрібно.
Кріплення КППДеталь №1 - траверса МКПП (23 71 1 176 574).
Деталь №2 - подушка МКПП (23 71 1 175 939) - 2 шт. Я використовую подушки Febi 07999.
Деталь №3 (№6, №9) - гайка (07 11 9 904 032) - 6 шт.
Деталь №4 (№8) - прокладочна шайба ( 33 31 1 108 205) - 4 шт.
Деталь №5 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №7 - болт з квадратною голівкою M8X18 (23 71 1 130 250) - 2 шт.
Деталь №10 - не використовується.
Встановлюємо подушки на траверсу.
Траверса готова до установки.
Getrag 260/5/50 Картер і додаткові елементиЯк я вже казав, коробка передач повністю не розбиралась, тому напишу тільки про ті деталі, які знімались, або замінювались.
Деталь №1 - картер коробки передач (23 11 1 222 658).
Деталь №2 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 527 440) - 1 шт. Пробка для заливки мастила.
Деталь №3 - втулка (23 13 7 545 703) - 1 шт. Металева втулка.
Деталь №4 - штуцер для прокачки (23 13 1 224 084) - 1 шт. Пластиковий ковпачок.
Деталь №5 - стальний сапун (23 13 1 204 841) - 1 шт. Якщо я правильно розумію, то використовується або деталь №5, або деталі №3 та №4. В моєму випадку №5 не використовується.
Деталі №6...№11 - сальник та його кришка з кріпленням, штифти та задня кришка - не знімалось.
Деталь №12 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 546 876) - 1 шт. Пробка з магнітом для зливки мастила.
Деталь №13 - задній сальник 40X55X8 (23 12 1 205 342) - 1 шт. Я використовую сальник 813528600 Victor Reinz.
Деталь №14 - не використовується.
Деталь №15, №16 - болти та шайби кріплення задньої кришки - не знімались.
Деталь №17 - сальник 15X21X5 (23 12 1 222 677) - 1 шт. Я використовую сальник 812401000 Victor Reinz.
Деталь №18 - вмикач ламп заднього ходу M12X1,5 (23 14 1 354 0710 - 1 шт. Не знімався.
Деталь №19 - не використовується.
Деталь №20 - болт кріплення задньої кришки - не знімались.
Деталь №21 - заглушка (21 11 1 225 047) - 2шт. Пластикові заглушки. Оригінальні коштують неадекватно, тому я просто підібрав по розміру.
При заміні сальника, я ще встановив нову стопорну шайбу (23 21 1 490 120), якої у мене чомусь взагалі не було. Вона показана в розділі про внутрощі МКПП, про які я не буду нічого писати, оскільки МКПП не розбиралась.
В ETK є ще розділ про спортивну МКПП, але це дуже рідкісна штука, і знайти її не просто. Якщо раптом колись знайду і куплю, то тоді напишу! ;)
МКПП була дуже сильно забруднена мастилом в задній частині, тому я вирішив замінити обидва задніх сальника. Отже, відкручуємо та знімаємо хвостовик. Маленький сальник я витягував за допомогою вкрученого в нього саморіза, а великий легко вийнявся викруткою.
Замінюємо обидва сальника.
Відпісочив та пофарбував хвостовик та гайку. Стопорна шайба нова.
Встановлюємо та прикручуємо хвостовик. Стопорна шайба надівається на гайку та фіксується буртом в три пази на хвостовику. Я зафіксую її вже після установки на машину та після повної затяжки гайки.
Прикручуємо траверсу до МКПП.
Вставляємо дві пластикові заглушки в отвори корпусу МКПП.
Ці отвори використовуються для установки датчика обертів та датчика мертвих точок на ранніх версіях Motronic чи на Jetronic. В моєму випадку там просто заглушки.
Закручуємо знизу пробку для злива мастила, та збоку праворуч пробку для заливки мастила.
Мастило буду заливати вже при установці.
До речі, для ринку США в такі МКПП по ETK йшло мастило ATF. Я чув, що з ним передачі перемикаються більш м'яко. Хотів також перейти на ATF, але мабуть таки залишу, як і було - 80W90. Буду вдячний за якісь рекомендації, чи поради з цього приводу.
Отже, коробка передач готова до установки. Залишилось встановити на неї деталі зчеплення.
Мій помічник-контролер - замучився бідолага з цією коробкою!
Далі про зчеплення.