Збірка_170_Система автоматичного доливу мастила Oil Level MaticЗ кріпленням накладок порогів є де-яка затримка, тому щоб потім знов до них не повертатись, напишу про них трохи пізніше.
А зараз, оскільки крила вже встановлені, то можна встановити одну цікаву штуку. Це "афтемаркет" опція для BMW E23, E28 та E30 - система автоматичного доливу мастила Oil Level Matic. Була доступна переважно у Франції та Австрії. Для кожного кузова відрізнялась формою бачка. Була двох типів - для машин без бортової системи контролю, та для машин з бортовою системою контролю. В першому варіанті система має спеціальний масляний щуп з вбудованим датчиком рівня мастила. В другому варіанті система використовує штатний датчик рівня мастила системи бортового контролю.
Отже, у мене комплект для E30 із системою бортового контролю.
В комплект входить пластиковий бачок на три літри мастила, насос, шланг, спеціальний масляний щуп, ЕБУ та проводка.
Бачок з кришкою та щупом рівня мастила в ньому.
Насос, шланг та щуп.
ЕБУ з проводкою.
Проводка була розрахована на машини з Jetronic, де котушка запалювання знаходиться біля повітряного фільтра, ще й була відрізана, тому мені довелось зробити подовжувач з роз'ємом.
Бачок прикручується разом з лівим крилом. Крила вже встановлені. Закриваємо стик крила з кузовом кузовним герметиком (пізніше мабуть ще пофарбую його, як було із заводу). Важливо закрити герметиком стик ребра кузова та крила, щоб вона не потрапляла під капот.
Встановлюємо бічні ущільнювачі. Лівий ущільнювач потрібно розрізати в місцях кріплення бачка.
Те ж саме з правого боку.
Все готово до установки Oil Level Matic. Починаю з підключення проводки. Я намалював схему прямо на схемі ETM.
Живлення підключаємо до контакту "+15" котушки запалювання.
Прокладаємо проводку разом із моторною проводкою по моторному щиту, та лівому крилу до датчика рівня мастила. Я зробив додатковий роз'єм на моторній проводці від провода "динамічного" рівня.
Підключаємо його, та фіксуємо проводку в кліпси. Для цього довелось зняти корпус повітряного фільтра.
Клему маси прикручуємо за лівою фарою в точці G104 та підключаємо проводку до ЕБУ.
ЕБУ защьолкується у спеціальну нішу на дні бачка. По низу бачка я поклеїв смужки антискрипу.
Бачок прикручується двома саморізами разом із крилом.
Встановлюємо насос, (аналогічно, як і в бачок омивача), підключаємо до нього проводку та шланг.
Замінюємо стандартний масляний щуп на спеціальний.
Мітки рівня мастила на них співпадають (мастило я ще не замінив).
Підключаємо шланг до щупу.
Фіксуємо його стрічкою з "липучкою" до інших шлангів.
Система автоматичного доливу мастила Oil Level Matic встановлена.
Коротко про принцип його роботи.
Бачок містить три літри мастила. Коли рівень мастила в двигуні знижується до критичної відмітки, то на штатній панелі бортової системи контролю (БСК) загорається лампа рівня мастила. Таймер ЕБУ Oil Level Matic починає відлік часу, і якщо лампа не гасне деякий час, то ЕБУ вмикає насос, і також по таймеру, впродовж 10-15 секунд доливає мастило через трубку масляного щупа. Після чого вимикається. Тобто, система працює і під час руху автомобіля.
Перший тип цієї системи працює від власного датчика на щупі, і вимірює рівень мастила тільки після зупинки автомобіля та вимкнення запалення. Очевидно, що другий тип має перевагу, бо може працювати постійно, під час руху.
Але є один нюанс. Штатний датчик рівня мастила, в силу своїх конструктивних особливостей, має певну "інерційність". Тобто, лампа гасне не одразу після відновлення рівня мастила - датчику потрібен певний час, щоб виміряти рівень мастила. А при відключенні акумулятора на довгий проміжок часу, ця лампа загорається в будь-якому випадку, - не залежно від реального рівня мастила. Тому в такому випадку Oil Level Matic доллє вам ще один рівень мастила зверху!
У мене таке було вже два рази - доводилось потім зливати зайве мастило!
) То ж, при відключенні акумулятора, краще зразу відключати і насос Oil Level Matic ;) А після підключення акумулятора зачекати, поки погасне лампа рівня мастила, і тільки тоді підключати насос. Отакеот ;)