Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Страницы: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : 09 Января 2024, 11:35:00 
Автор Charger69 - Последний ответ от Charger69
Поролон знайшовся.  :)

 92 
 : 08 Января 2024, 20:14:12 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_92. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.4) Деталі кондиціонера

Отже, продовжую збирати корпус кондиціонера. Залишилось встановити навісні деталі.
Деталі кондиціонера




Деталь №1 - корпус верхня частина
Деталь №2 - корпус нижня частина
Деталь №3 - чаша вентилятора (64 11 1 372 507)
Деталь №4 - сервопривід (64 11 1 372 511) - 2 шт.

Деталь №5 - з'єднувальна тяга (64 11 1 372 512) - 2 шт. Знову помилка в ETK - ліва та права тяги різні і це дуже важливо, далі покажу чому.

Деталь №6 - реле (61 36 1 388 911) - 2 шт.
Деталь №7 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158) На схемі це деталь №20
Деталь №8 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
Деталь №9 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 998) - 2 шт.
Деталь №10 - шланг відводу конденсату (64 11 1 370 995) - 1 шт.

Деталь №11 - кронштейн лівий (64 11 1 372 635) та правий (64 11 1 372 636)
Деталь №12 - гумова прокладка (64 11 1 372 637) Не доступна до замовлення, але як я вже казав, її чудово замінює звичайна "рибацька" гумка.
Деталь №13 - скоба (64 11 1 372 638) - 2 шт. Це пластикова втулка шарніру тяги
Деталь №14 - чаша вентилятора (64 11 1 370 934)
Деталь №15...№18 - не використовується. Використовується тільки для клімат-контролю
Деталь №19 - резистор (64 11 6 912 633)
Деталь №20 - регулятор температури випарювача (64 50 8 390 158)
Деталь №21 - вставка фіксатора (64 11 1 376 327). Фіксатор для кріплення салонних кліпс

З'єднуємо між собою внутрішні та зовнішні заслонки рециркуляції заслонки рециркуляції.


Встановлюємо в пази резистор та защьолкуємо його в роз'єм.






З'єднуємо верхню та нижню частини корпусу скобами, вставивши по периметру гумовий ущільнювач. Прокладаємо проводку та фіксуємо її металевими кліпсами, встановлюємо та підключаємо терморегулятор та термодатчик випарювача. Внизу місце для установки радіатора.


Встановлюємо кронштейни з сервоприводами та підключаємо їх. Роз'єми фіксуємо в скобах кронштейнів. Встановлюємо реле та фіксуємо їх роз'єми на спеціальні пази на корпусі. Проводка фіксується ліворуч стяжкою, праворуч хомутом.


Вставляємо тяги у відповідні отвори в корпусі, та защьолкуємо їх у втулки (№13) на сервоприводах. А тепер важливий момент. Тяги потрібно правильно відрегулювати. Якщо цього не зробити, то скоро заслонки зламаються, як це часто буває, і як було в моєму випадку. Справа в тому, що сервоприводи знаходяться постійно під живленням і "тягнуть" заслонки, щоб вони були щільно зачинені. Саме тому вони і ламаються. Щоб цього не сталося, потрібно вручну відвести сервопривод з тягою максимально назад, поки важіль сервоприводу не упреться в кронштейн.


Тепер вручну притиснути заслонку, щоб вона закрилась, і по різьбі відрегулювати довжину тяги, та в такому положенні защьолкнути її в шарнір.


Тепер сервопривід не буде надмірно "тягнути" заслонку, так як його важіль упреться в кронштейн.

Праворуч так само, але є нюанс. Не розумію, чому не зробили аналогічно. Відмінність у тому, що важіль правого сервоприводу проходить повз кронштейн і не упирається в нього. Але права тяга (на відміну від лівої) має спеціальний вигин, яким вона упирається у сам важіль.


Регулювання довжини тяги аналогічно лівій стороні.


Змащуємо шарніри тефлоновим мастилом. Із заслонками закінчено.
Місце для установки випарювача. До речі, саме сюди може встановлюватись салонний фільтр у варіанті звичайного обігрівача.


Поки що, просто ставимо кришку.


На кришці є спеціальне кріплення для фіксатора салонних кліпс №21. Ліворуч на корпусі повинно бути аналогічне кріплення, але воно відламане...


Попросив товариша надрукувати "ремонтну вставку" цього кріплення. Заразом він надрукував мені ще декілька потрібних речей - кріплення панелі приладів, потолочної панелі та кришки на болти із замком.


Може не ідеально, але кліпсу повинно тримати.




Корпус кондиціонера повністю зібраний.

 93 
 : 08 Января 2024, 14:10:27 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_91. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.3) Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром

BMW E30 оснащувалися двома типами обігрівачів салону. Відповідно, до кожного типу обігрівача був свій радіатор, клапан радіатору, електромотор вентилятора та проводка. Ці всі деталі не взаємозамінні між двома типами обігрівачів, і повинні відповідати один одному. Звісно, що корпуси обігрівачів теж абсолютно різні. Але, повністю в зборі з усіма цими деталями обігрівачі взаємозамінні. Різниця може бути тільки в роз'ємі C204, якщо міняти між рестайлінгом та до рестайлінгу. Обидва типи були доступні і до рестайлінгу, і після рестайлінгу - то ж варіантів комбінацій багато :)

Крім цього, ці два типи обігрівачів були ще в декількох варіантах кожен.

Отже, типи обігрівачів салону BMW E30:
Тип 1
1.1 - обігрівач
1.2 - обігрівач з автоматичним регулюванням температури
1.3 - обігрівач з навісним кондиціонером (можливо, це дилерське чи афтемаркет дооснащення)
Тип 2
2.1 - обігрівач
2.2 - обігрівач з фільтром салону
2.3 - кондиціонер без рециркуляції (я тільки десь читав про нього, але ніколи не бачив)
2.4 - кондиціонер з рециркуляцією
2.5 - кондиціонер з автоматичним регулюванням температури (клімат-контроль), та з рециркуляцією

Перший тип, - це просто обігрівач. Але для нього існує комплект дооснащення кондиціонера, хоча зустрічається рідко, в основному, на ранніх машинах.

Другий тип, - може бути просто обігрівачем, або кондиціонером. Фільтр салону може бути встановлений тільки в другий тип і тільки для варіанту обігрівача. У варіанті кондиціонера на його місце встановлюється випарювач. Трохи дивне рішення, як на мене.

У мене був встановлений самий простий варіант - обігрівач (1.1), до рестайлінгу. Зараз я буду встановлювати кондиціонер з рециркуляцією (2.4), рестайлінг. В цій частині мова буде про збірку самого корпусу обігрівача/кондиціонера.

Виглядав він так:


Тому потрібно було спочатку його повністю розібрати, помити, почистити та привести в належний вигляд і стан.
Відкручуємо та знімаємо всі навісні деталі.
Корпус складається з верхньої та нижньої частин, які скріплені скобами.


Скоби легко знімаються тонкою викруткою, головне їх всі знайти.


Розділивши нижню та верхню частини, стало зрозуміло, що для того, щоб вийняти проводку, потрібно верхню частину розділити ще на ліву та праву частини. Вони склепані чотирма заклепками в місці установки електромотора вентилятора - дві зверху


Та дві знизу


Та ще чотирма заклепками внизу корпусу.


Висвердлюємо заклепки.
Потім потрібно викрутити саморіз у верхній частині. Для цього потрібна дуже довга тонка викрутка.


Та ще один саморіз в нижній частині.


Окрім цього, край корпусу виявився запаяним (риски на фото).


Акуратно зрізаємо пайку і, нарешті, верхня частина розділена.


Акуратно виймаємо їх з пазів. Центральну заслонку я не знімав. Між частинами корпусу був тонкий гумовий ущільнювач.


Тепер можна зняти проводку та перемотати її.


1 - роз'єм C204 для підключення до основної проводки
2 - роз'єм реле регулятора температури
3 - роз'єм датчика температури випарювача
4 - роз'єм запобіжника (2A)
5 - роз'єм клапана радіатора
6 - роз'єм резистора швидкостей вентилятора
7.1 - роз'єм живлення електромотора вентилятора
7.2 - роз'єм "маси" електромотора вентилятора
8 - роз'єм сервоприводу лівої заслонки рециркуляції
9 - роз'єм реле лівої заслонки рециркуляції
10 - роз'єм реле правої заслонки рециркуляції
11 - роз'єм сервоприводу правої заслонки рециркуляції
12 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
13 - роз'єм перемикача швидкостей вентилятора
14 - роз'єм кнопки кондиціонера/рециркуляції
15 - роз'єм лампи підсвітки панелі кондиціонеру
16 - роз'єм для підключення до моторної проводки Motronic (пін 40, 41)
17* - роз'єм лампи підсвітки прикурювача. У мене замість лампи, відповідно до інструкції EBA, там встановлений роз'єм для підключення проводки підсвітки ручки КПП (про це напишу пізніше)
18.1 - роз'єм живлення прикурювача
18.2 - роз'єм "маси" прикурювача

* так виглядає додаткова проводка підсвітки прикурювача та ручки КПП


Частини корпусу були ретельно помиті та вичищені від вікового пилу та бруду. Але з корпусом була одна, "класична" для E30, проблема - зламана заслонка рециркуляції. Навіть не те щоб зламана, а повністю саморобна з пластику від "жигулів"! :)


Хтось дуже старався, але воно все-одно заклинювало і не працювало.


Кришка реле ВАЗ :)


І тут мені пощастило! На барахолці знайшов напіврозібраний корпус кондиціонера - з випарювачем, та з приводами заслонок, і з ЦІЛИМИ заслонками!


Переставив заслонку і поклеїв на всі заслонки нові ущільнювачі зі сплену 4 мм.




До речі, шаблони для всіх заслонок я зробив у .pdf форматі, то ж, якщо комусь вони будуть потрібні, можна роздрукувати і вирізати по ним. Розмірі перевірені на практиці! ;)
https://drive.google.com/file/d/1pBzVuRbMJMIqI9nzqfZI5OLQCn9WMA6J/view?usp=drive_link

Отже, корпус можна починати збирати,


Спочатку вставляємо проводку та роз'єм резистора електромотора вентилятора. Також не забуваємо вставити корпус гумового клапана.


В пази корпуса вставляємо гумовий ущільнювач. Я купив моток звичайної гумки у магазині для риболовлі - коштує копійки :) Хоча всього там потрібно декілька метрів. В місцях установки саморізів був якийсь герметик, тому я там також намазав трохи чорного прокладочного герметику.


Тепер акуратно з'єднуємо дві частини, при цьому треба попасти в усі пази, і щоб ніде не випав гумовий ущільнювач. Трохи поморочився, але таки склав! Закручуємо два саморіза, заклепуємо нові заклепки через металеві пластини, та запаюємо край.






Верхня частина корпусу зібрана - все, як і було.


Тепер можна ставити бічні заслонки. Вставляємо вісь та фіксуємо її стопорними шайбами з обох боків.


Ставимо червону тягу, чіпляємо до неї трос із червоною міткою. Не забуваємо надіти на вісь червону гумку. Загадкова деталь - я довго думав навіщо вона там, і таки придумав! :) Пізніше покажу ;)




Також нові ущільнювачі на заслонки.


Заслонки ставим акуратно, щоб не зламати - просовуємо тягу та надіваємо заслонку з іншого боку, при цьому заслонки повинні стати в свої пази.






Щарніри всіх заслонок змастив тефлоновим мастилом.
Встановлюємо кронштейни кріплення корпусу обігрівача до кузова - просто щільно заводимо їх у пази.




Троси приєднані до відповідних тяг. До речі, я не знімав з корпусу всі троси, бо деякі приклепані. Але хтось раніше мабуть вже знімав не акуратно і пробив дірку, - довелось запаювати.


Нарешті верхня частина корпусу обігрівача повністю зібрана. Дивно, що вона складається з багатьох деталей, але в ETK йде, як одна деталь. Хоча, наприклад, на тих же заслонках є номери, але вони не знаходяться в ETK.


З нижньою частиною простіше - це просто корито з великою заслонкою. Також йде по ETK, як одна деталь. Почищена та поклеєні нові ущільнювачі.

Отже,
Деталі корпусу обігрівача/з мікрофільтром




Деталь №1 - корпус верхня частина
Деталь №2 - корпус нижня частина
Деталь №3 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 936)
Деталь №4 - ущільнююча прокладка (64 11 1 370 937)
Прокладки можна купити нові, але їх ціна дещо завищена, як на мене... :) Тому я їх вирізав сам з аналогічного матеріалу.

Деталь №5 - скоба (64 11 1 370 938) Скоби для скріплення частин корпусу. Всього потрібно наче 22 шт., хоча точно вже не пам'ятаю...

Деталь №6 - резистор (64 11 1 370 927)
Деталь №7 - кришка (64 11 1 370 929) - тільки для обігрівача. На фото інша кришка - для кондиціонера.
Деталь №8 - повітряний канал лівий (64 21 1 370 619) та правий (64 21 1 370 620)
Деталь №9 - гвинт (64 11 1 370 949) - 6 шт. Для кріплення кришки та повітряних каналів.
Деталь №10 - кришка (64 11 1 372 670) - 2 шт. Використовується тільки на 2-дверних машинах, при відсутності каналів в задню частину салону. В моєму випадку не використовується.

Якби це був просто обігрівач, то можна було б його вже повністю зібрати. Але, оскільки це кондиціонер, то потрібно ще встановити всі його навісні деталі. Про це далі.

 94 
 : 05 Января 2024, 10:47:54 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_90. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.2) Підключення проводки, адаптери

Отже, тепер все готово до установки кондиціонера. Сьогодні буде, так би мовити, "вступна частина".
Кондиціонер в E30 - це мабуть опція, яка найбільше, та найчастіше змінювалась на протязі всього періоду виробництва E30. Кожного року вносились якісь зміни в його проводку та конструкцію. Тому існує багато комбінацій варіантів проводки, датчиків, регуляторів, компресорів, вентиляторів, радіаторів, корпусів обігрівача та інших деталей кондиціонера. І не всі вони сумісні між собою. Зараз, як правило, вибирати не приходиться, тому я купив те, що зміг знайти на даний час - комплект кондиціонера для M20, який був потім встановлений на M42, з сумними наслідками для компресора, через саморобне його кріплення - я вже про це раніше згадував.




В принципі - нормальний повний комплект, за нормальною ціною.
По проводці та по ETM я його ідентифікував, як варіант зразка 1989 року - тобто, рестайлінг. Основна проводка в моїй машині зразка 1986 року - відповідно, до рестайлінгу. Тому майже всі роз'єми різні, схеми відрізняються, кольори проводів та номери пінів також не співпадають. Але ж треба якось це все поєднати! :) То ж озброївшись схемами 86 та 89 року почав розбиратись, як це зробити. Вирішив нічого "по-варварськи" не відрізати в проводці, а зробити її на "перехідних" адаптерах. Купив для цього донорські куски проводки з потрібними роз'ємами.


Насправді, не все так складно, як здається на перший погляд - потрібно правильно підключити всього декілька проводів.
Цього разу мова буде тільки про підключення підкапотної проводки кондиціонера. Якщо проводка кондиціонера відповідає основній проводці, то підключення дуже просте - потрібно вставити 5 клем в блок запобіжників, та з'єднати там два роз'єми (або один, для рестайлінгу). Але ж це не мій випадок! :)
Мій випадок - це поєднання проводки кондиціонера 89 року з основною проводкою 86 року. Саме для такого варіанту я зробив розпіновку адаптерів.


Звертаю увагу - для інших років випуску, номери пінів та колір проводів можуть відрізнятись!

На практиці я перевірив це тільки частково - вентилятор обігрівача працює, вентилятор кондиціонера працює, рециркуляція працює. Перевірити роботу компресора поки що нема можливості. То ж, якщо ви використовуєте цю інформацію, - то ви робите це на свій страх та ризик! :) Якщо будуть якісь неточності, то після повного запуску кондиціонера я зроблю відповідні зміни.

Підкапотна проводка кондиціонера зразку 19989 року.


1 - клема запобіжника №18 (30A), чорний-синій
2 - клема запобіжника №3 (15A), чорний -зелений
3 - роз'єм C413 підключення до основної проводки
4.1, 4.2 - роз'єми для підключенні діода
5 - клема 86 реле K1, чорний
6 - клема 86 реле K6, чорний-коричневий
7 - клема 85 реле K6, коричневий
8 - "маса" G104 (біля лівої фари)
9 - роз'єм додаткового вентилятора кондиціонера
10 - роз'єм 2-контактного датчика температури радіатора
11 - роз'єм муфти компресора кондиціонера
12 - роз'єм датчика високого тиску
13 - роз'єм датчика низького тиску





З датчиками тиску я ще не повністю розібрався, тому синій роз'єм 12 тимчасовий, і пізніше можливо буде замінений на потрібний для відповідного датчика.
З клемами все просто і однаково, не залежно від року випуску - на платі видно пусті місця для контактів реле та запобіжників.
А от роз'єми різні. У мене в блоці запобіжників 86 року є два білих 2-пінових роз'єми для підключення проводки кондиціонера.




Вони по формі є відповідними один до одного, але з'єднувати їх між собою НЕ потрібно! Вони підключаються до таких же відповідних роз'ємів проводки кондиціонера 86 року.
Але відповідний до них роз'єм (C413) на проводці 89 року зовсім інший.


По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №1 - для підкапотної проводки кондиціонера.


Салонна проводка корпусу обігрівача/кондиціонера 89 року має такий роз'єм C204:


Салонна проводка корпусу обігрівача 86 року має такий роз'єм C204 (пусті три місця для проводів кондиціонера):


По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №2 - для салонної проводки кондиціонера.
Додаємо три додаткових провода для кондиціонера.


Та з'єднуємо відповідні піни по таблиці, наведеній вище, відповідно до кольорів.


Отримуємо такий адаптер (по довжині можна було робити вдвічі коротший).


По розпіновці наведеній вище, з відповідних частин роз'ємів робимо адаптер №3 - для підключення салонної проводки кондиціонера до моторної проводки (по довжині можна було робити значно коротший).


Отже, для підключення проводки кондиціонера зразка 89 року до основної та моторної проводки зразка 86 року потрібно зробити три таких адаптера:


Як я вже сказав - довжину зробив із запасом, по місцю вкорочу, якщо буде потрібно.

Отже, відкриваємо блок запобіжників та підключаємо до відповідних роз'ємів адаптер №1. Ці проводи, окрім чорно-зеленого, йдуть в салон до роз'єму кондиціонера C204. Чорно-зелений йде до запобіжника №19.


В варіанті 86 року червоно-чорний провод не заходить в салон разом з іншими трьома, а підключається до моторної проводки під капотом. Тому цей провод виводимо окремо з блоку запобіжників під капот. Пізніше він буде підключений до моторної проводки.


Виламуємо пластикову заглушку в корпусі блока запобіжників, та затягуємо в нього підкапотну проводку кондиціонера.


Відповідно до ETM та EBA вставляємо дві клеми контактів запобіжників (№3 та №18) та три клеми контактів реле вентилятора кондиціонера (K1 та K6) у відповідні пусті місця на платі. Вище це наведено в описі роз'ємів проводки. Підключаємо роз'єм C413 до адаптера №1. Укладаємо ці всі роз'єми в блок запобіжників і закриваємо його.


Є один нюанс - судячи з EBA, були прості комплектації машин, взагалі без підготовки під кондиціонер. Тобто, - без цих роз'ємів в блоці запобіжників. В такому випадку потрібно купити оригінальний додатковий джгут проводки, вказаний в EBA. Не знаю, чи він ще доступний.

Або просто самому прокласти ці проводи з блоку запобіжників в салон до роз'єму C204, по таблиці з розпіновкою наведеною вище.

Ще один невеличкий "апгрейд" ;)
Попередній власник встановив додатковий електровентилятор, що вмикався кнопкою через окреме реле та запобіжник. Я до цього звик, тож вирішив залишити цю кнопку - раптом захочеться по палити гуму на "донатах" чи "барнаутах", то буде не зайвим ввімкнути вентилятор заздалегідь, а не чекати, поки мотор перегріється :) Але я підключив цю кнопку паралельно до датчика температури, що вмикає максимальну швидкість вентилятора кондиціонера - наче по заводу ;)
Це звичайна зелена кнопка обігріву заднього скла.


Схема підключення елементарна - паралельно датчику, до запобіжника №19 та до контакту 86 реле K6. Додав роз'єм для регулювання підсвітки кнопки.


Для зручності, вивів проводи з блоку запобіжників на роз'єм, та через гумову вставку у моторному щиті завів у салон.


Підсвітку підключив до кнопки обігріву заднього скла.


Отже, підкапотна проводка кондиціонера підключена, та разом з іншою проводкою прокладена під капотом до правої фари. Інші її роз'єми буду підключати по мірі установки відповідних деталей кондиціонера.
Тепер можна встановлювати корпус обігрівача/кондиціонера, та підключати його за допомогою адаптерів №2 та №3. Про це напишу наступного разу.

 95 
 : 05 Января 2024, 10:47:04 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Уверен, что с моторчиком всё гаразд!
Я теж на це надіюсь! ) Принаймні, до розборки, ніяких проблем з ним не було...

 96 
 : 29 Декабря 2023, 12:49:46 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Уверен, что с моторчиком всё гаразд! У тебя по-другому быть не может)))
У меня было 3 штуки. Первый сгорел. Ещё два очень плохо работали. И разбирал, и чистил. Всё равно! По сухому стеклу еле ползает. Зимой тоже чуть мороз - и надо руками помогать завершать взмах.
Надоела лотерея - захотел новый моторчик (новый пластиковый чехол купил через "Берлин АГ"). Но он каких-то неадекватных денег стоит)))
Поэтому заколхозил "блик" для ауди. По креплению вообще один в один (из-за этого и взял). Поменял колодку и пришлось поколдовать с контактами задающего диска. Потому что у ауди, как оказалось, сигнал на остановку это не разрыв дорожки, а наоборот - замыкание на маленькую контактную площадку.
Теперь со скоростью работы никаких проблем. Небольшой недостаток: из-за большого разрыва контактной дорожки, надо дольше удерживать рычаг для одиночного взмаха. Иначе он сразу останавливается, как отпускаешь рычаг. Но это вопрос привычки. Уже не замечаю)

 97 
 : 29 Декабря 2023, 11:33:43 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_89. ЕТК_61_Система склоочисника

Перед тим, як встановлювати корпус обігрівача, я вирішив спочатку встановити механізм склоочисника. Без вентилятора  обігрівача це буде значно зручніше робити.
Отже, розділ Загальне електрообладнання автомобіля

Підрозділ Система склоочисника




Деталь №1 - важільний механізм склоочисника (61 61 1 370 792)
Деталь №2 - електромотор склоочисника (61 61 1 373 385)
Деталь №3 - захисний ковпак (61 61 1 369 586)
Деталь №4 - кривошип електромотора (61 61 1 370 799)
Деталь №5 - приводна тяга (61 61 1 370 796)
Деталь №6 - гофрований кожух D=16MM (61 61 1 370 800) - 2 шт.
Деталь №7 - болт M6X12-Z3-2 (07 11 9 915 014) - 3 шт.
Деталь №8 - стопорна гайка M6 (51 41 7 053 138) - 1 шт.



Деталь №9 - гайка M8 (07 11 9 904 948) - 2 шт.
Деталь №10 - захисний ковпак (61 61 1 370 387) - 2 шт.
Деталь №11 - гайка (61 61 8 744 121) - 2 шт.
Деталь №12 - прокладочна шайба (61 61 8 444 182) - 2 шт.
Деталь №13 - кільце (61 61 1 353 766) - 2 шт.
Деталь №14 - демпферне кільце 18X28X6 (61 61 1 353 754) - 2 шт.



Деталь №15 - болт M6X20-U2-8.8 (07 11 9 903 995) - 1шт.
Деталь №16 - втулка (61 61 1 372 677) - 1 шт.
Деталь №17 - демпферне кільце (61 61 1 372 676) - 1 шт.
Деталь №18 - гофрований чехол кривошипа D=16MM (61 61 1 370 649) - 1 шт.

В ETK чомусь не показані прокладочні шайби та стопорні кільця, якими фіксуються осі склоочисника.


В шарнірах люфту не було, тому я їх не розбирав, - просто добре їх почистив, та замінив в них змазку. Також змащуємо осі та вставляємо механізм в корпус. Ставимо на осі прокладочні шайби, щоб прибрати осевий люфт та фіксуємо осі стопорними кільцями. Електромотор працював добре, тому я його просто почистив. Прикручуємо трьома болтами №7 електромотор №2 до корпусу склоочисника №1 та накриваємо пластиковою кришкою №3.


Вставляємо в отвір корпусу гумовий демпфер №17 та втулку №16.
А от прикручувати кривошип №4 до осі мотора гайкою №8 краще вже після установки склоочисника на машину. Так буде на багато зручніше йото вставляти в нішу кузова. Хоча, й так це зробити не дуже просто.


Гумові кільця №14 вставляємо в отвори на кузові та відхиляємо роз'єм проводки, щоб не заважав.


Вставляємо кільця №13, та заводимо механізм склоочисника в нішу кузова.


Акуратно просовуємо його до отворів. Процедура доволі не проста, місця мало, та робити це не дуже зручно. Як я вже сказав, краще це робити з НЕ прикрученим кривошипом - так можна компактніше скласти важелі, щоб вони легше пройшли через нішу. І добре, що я це робив ДО встановлення обігрівача та його вентилятора. З ним це було б ще значно складніше.
Після того, як осі склоочисника, нарешті таки, встановлені на свої місця, ставимо на них прокладочні шайби №12, закручуємо гайки №11, та надіваємо захисні пластикові ковпачки №10. Накручуємо гайки №9, якими потім будуть фіксуватись важелі щіток. Але це буде після установки скла.




Після цього прикручуємо корпус склоочисника до кузова болтом №15, через гумовий демпфер №17 та втулку №16.


Кривошип я поки що залишив не прикрученим. Підключаємо роз'єм проводки до електромотора. Після установки скла потрібно буде ввімкнути склоочисник, щоб його електромотор  став в своє крайнє положення. Після цього прикрутити кривошип та важелі щіток.

 98 
 : 29 Декабря 2023, 11:32:59 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Таки в своей  расшифровке было написано "обивка 0252", т.е. таки синяя. Если верить инету, то должно было быть вот так: https://oldtimerseats.com/product/bmw-e30-vvfl-pacific-blauw-4cil-compleet-interieur-bauer/
о, оце клас, а не те шо у нас продають!  і кармани сині! (y)  але ж і ціна відповідна.... :)

 99 
 : 28 Декабря 2023, 17:11:31 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Таки в своей  расшифровке было написано "обивка 0252", т.е. таки синяя. Если верить инету, то должно было быть вот так: https://oldtimerseats.com/product/bmw-e30-vvfl-pacific-blauw-4cil-compleet-interieur-bauer/

 100 
 : 28 Декабря 2023, 16:02:22 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_88. ЕТК_51_Оснащення кузова. Бічні накладки та облицювання

Килим по периметру потрібно закріпити накладками.

Бічні накладки та облицювання







Деталь №1 - планка ліва (51 43 1 884 375) та планка права (51 43 1 884 376). Використовується тільки при наявності потолочної панелі. Без потолочної панелі ці планки мають іншу форму верхньої частини. Раніше у мене вони були різні, але тепер замінив ліву на потрібну.
Верхня звичайна, нижня під потолочну панель:


Деталь №2 - кронштейн (51 43 1 922 789) - 2 шт. Закладна пластина для нижнього кріплення планок №1.
Деталь №3 - скоба (51 43 1 881 429) - 2 шт. Кліпса для верхнього кріплення планок №1.

Закладна пластина №2 та кліпса №№1 вставляється в пази на планці. Часто вони зламані. Пластина вставляється в нижній отвір на стійці кузова та защьолкується кліпсою у верхній отвір на стійці кузова.


До речі, не зрозуміло для чого посередині стійки кузова передбачений отвір з різьбою, аналогічною різьбі для болтів ременів безпеки. Що туди може кріпитися?


Край обшивки планки вставляється під дверний ущільнювач та притискається ним.


Планка встановлена.


Деталь №4 - облицювання віконної рами ліве (51 41 1 906 475) та праве (51 41 1 906 476)
Деталь №5 - скоба (51 41 1 906 485) - 6 шт.


Скоби №5 вставляються в стійку передніх дверей, по 3 шт. на кожну сторону.


Накладки №4 щільно вставляються в скоби №5.


Деталь №6 - облицювання стійки середньої лівої (51 43 1 933 731) та правої (51 43 1 933 732). Зазвичай чорного кольору, але в ексклюзивній комплектації Edition були синього кольору INDIGO, або сірого кольору SILBER.
Деталь №7 - кришка ліва (51 43 1 916 681) та права (51 43 1 916 682)
Деталь №8 - пробка (51 44 1 854 624) - 4 шт. Кліпса для нижнього кріплення деталі №6. Може бути замінена деталлю №15.
Деталь №15 - заклепка з розпірною втулкою (51 47 1 919 209) - 4 шт. Кліпса для нижнього кріплення деталі №6. Може бути замінена деталлю №8.


Деталь №16 - скоба (51 47 1 933 985) - 2 шт. Для кріплення проводки під облицюванням стійки.


Деталь №17 - різьбова пробка (51 71 1 913 007) - 2 шт. На стійці кузова передбачено два різьбових отвори для кріплення ременя безпеки. Стандартно ремінь прикручується у верхній отвір. При перестановці ременя в нижній отвір, в облицюванні потрібно прорізати додатковий отвір по заводській розмітці. Заводський верхній отвір при цьому закривається цією різьбовою пробкою. Я ремені переставляти не збираюся, тому цієї деталі у мене нема. Виглядає вона так (фото з інету):


Для установки облицювання стійки потрібно відкрутити верхнє кріплення ременя безпеки, та протягнути його через отвір у накладці. Для фіксації накладки використовуються пластикові гачки, що приклеєні до неї. Вони часто вже зламані, як і у моєму випадку. Окремо їх замовити не можна, але можна роздрукувати на 3D-принтері. Потрібно по 2шт. на кожну накладку. На фото зламаній старий гачок, та нові.


Приклеюємо їх на потрібні місця, заразом я підклеєїв і звукоізоляцію на цих накладках та краї обшивки. Вставляємо накладку гачками в отвори в стійці кузова та зміщаємо її вгору до фіксації. Внизу притискаємо накладкою килим та вставляємо дві нижніх кліпси №15 (або №8). Вставляємо кришку №7 в отвір для ременя безпеки та прикручуємо його верхнє кріплення. Облицювання стійок встановлене.


Деталь №9 - накладка порога передня внутрішня (51 47 1 904 595) - 2 шт.
Деталь №10 - накладка порога передня зовнішня (51 47 1 904 641) - 2 шт.
Деталь №11 - накладка порога задня внутрішня ліва 51 47 1 933 557) - 1 шт.
Деталь №11 - накладка порога задня внутрішня права 51 47 1 933 558) - 1 шт
Деталь №12 - накладка порога задня зовнішня ліва (51 47 1 904 645) - 1 шт.
Деталь №12 - накладка порога задня зовнішня ліва (51 47 1 904 646) - 1 шт.



Зовнішні накладки порогів з логотипом M TECHNIC були доступні, як опція. Виглядають дуже красиво, коштують дуже дорого, зустрічаються дуже рідко :)
Деталь №10 - накладка порога передня зовнішня M TECHNIC (51 47 2 230 812) - 2 шт.
Деталь №12 - накладка порога задня зовнішня ліва M TECHNIC (51 47 2 230 813) - 1 шт.
Деталь №12 - накладка порога задня зовнішня права M TECHNIC (51 47 2 230 814) - 1 шт.

Фото з інету:


Деталь №13 - скоба (51 47 1 840 961) - 16 шт. Кліпса для кріплення внутрішніх накладок порога. По 5 шт. на передні накладки та по 3 шт. на задні накладки.
Деталь №14 - скоба (51 47 1 840 960) - 14 шт. Кліпса для кріплення зовнішніх накладок порога. По 4 шт. на передні накладки та по 3 шт. на задні накладки.
Деталь №18 - скоба (51 47 1 840 961) Кліпса для кріплення внутрішніх накладок порога. Деталі №13 та №18 мають однаковий номер, тобто, - це одна і та ж сама деталь. Не розумію для чого вона вказана двічі.

Перед установкою я почистив та відполірував всі накладки.


Установка дуже проста - вставляємо кліпси в паз накладки та защьолкуємо їх в отвори в кузові. Внутрішні накладки притискають край килима та дверний ущільнювач, а зовнішні несуть декоративно-захисну функцію для порогів.
Передні накладки встановлено.


А із задніми виникла проблема - ліворуч в кузові забули просвердлити один отвір для кліпс зовнішньої накладки... Довелось це виправляти. :( Отвір загрунтував цинковим грунтом та підфарбував.


З внутрішніми теж є нюанс. Як виявилось, вони є двох типів. У мене були різні - одна ширша, а інша вужча, з різною формою профілю.


На ширшій є отвори для додаткового кріплення на її задньому кінці.


Довелось шукати пару однакових. Вузькі мабуть більш ранні, бо знайти їх важче. Тому, я купив широкі. Але на кузові я не знайшов отворів для додаткового кріплення заднього кінця. З отворами для кріплення спинки сидіння вони також не співпадають. То ж я їх не використовував, вони і так добре тримаються. Мабуть ті отвори є на більш пізніх машинах.


Задні накладки встановлено.


Отже, килим повністю встановлений і закріплений по периметру. Тепер можна встановлювати корпус обігрівача/кондиціонера.

Страницы: 1 ... 8 9 [10]