Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Страницы: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : 27 Декабря 2023, 14:11:19 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Синій салон

Отже, прийшов час стелити килим та встановлювати деталі салону. І на цьому етапі у мене звідкілясь раптово з'явилась ідея - зібрати синій салон, - під колір машини! Ідея мені здалася дуже хорошою, і я почав шукати деталі синього оригінального салону PACIFIC, що встановлювався на машини до 1985 року.
Першим знайшовся килим. Хоча, на фото він спочатку мені здавався сірим, а не синім...  і не випадково...потрібно було ще тоді краще подумати, але ідея синього салону перемогла здоровий глузд, і я його купив! :)


Килим не в ідеальному стані, але з тих синіх, що я бачив у продажу - то мабуть, найкращий. Порівняв його зі своїм чорним килимом ANTHRAZIT - все таки різниця є... наче трохи схоже на синій... :)


Але ж, потрібно його добре помити та почистити.


Тепер вже більше схоже на синій! :) Хоча, місцями плями залишились... а під педалями він просто вже зношений і потертий.


Потім знайшлися сині дверні обшивки з тканевими вставками "гусяча лапка" 0212 PACIFIC. Як раз те, що треба для 325i зразка 1985 року. Як на мене, то "гусяча лапка" - одна з найкращих текстур тканини для E30. Дверні обшивки також не в ідеальному стані і мають деякі дефекти, але я їх також купив. Після чистки їх вигляд також став значно кращим.


Ще є варіант купити сині обшивки без тканевих вставок. До них буде простіше підібрати сидіння з будь-якою текстурою тканини. ;)
Цікавий нюанс - всі сині обшивки, що я бачив у нас в продажу, продавались із чорними карманами. Дивно. Але коли я все-таки знайшов сині кармани, то зрозумів чому це так. Сині кармани, на відміну від чорних, сірих, бежевих, коричневих та зелених, за 30-40 років практично повністю втрачають колір і стають майже білими! Мабуть це пояснюється різною якістю барвника для пластика... чи я не знаю чим...


До речі, випадково купив ще й синю рамку дверної ручки. Кольорові рамки були на E23 та E28. А на E30 були тільки чорні, окрім кабріолетів, де ще були червоні та бежеві.
Внутрішня сторона карману залишилась синьою, як і рамка. А зовнішня сторона дуже "вигоріла" на сонці.


А дверні ручки добре зберегли свій колір. Різниця просто величезна.


Пізніше я купив ще одну пару синіх карманів - вони трохи краще виглядають, але також майже повністю втратили колір. Мабуть потрібно їх відполірувати, або в крайньому випадку пофарбувати.


Ще цікава деталь - в ETK кармани різного кольору мають різні номери, а по факту, - не залежно від кольору, на карманах вказаний один і той же номер! Верхній чорний, нижній синій - 1 906 204. І такого номера взагалі нема в ETK! Дивовижно! :)


І ще одна деталь - деякі кармани кріпляться саморізами, а деякі гвинтами у різьбові втулки. Це також чомусь не вказано в ETK.


Залишилась сама складна частина задачі - знайти цілі сині сидіння... І тут я вже остаточно зрозумів, що ідея зібрати синій салон приречена на провал! :)
Все, що я бачив у продажу мало приблизно такий вигляд, або ще значно гірший:


До того ж, сині сидіння в "гусячу лапку" я взагалі не знайшов. Але дійшов висновку, що практично всі кольорові сидіння E30 після 30-40 років експлуатації стають сірими! :) Встановлювати сидіння в такому стані в свою машину я точно не буду...
Отже, порівнявши зібрані деталі синього салону із своїми деталями чорного салону...


...я вирішив відкласти цю божевільну ідею із синім салоном на не визначений термін, і встановлювати свій чорний салон! :)


Про це і напишу наступного разу.

 92 
 : 26 Декабря 2023, 17:12:32 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_86. ЕТК_51_Оснащення кузова. (ч.2) Звукоізоляція

Я вже давно писав про шумоізоляцію кузова, але окрім шумоізоляції підлоги, так як на той час ще не була прокладена проводка.
Отже, продовжу цей розділ.
Звукоізоляція



До 1985 року звукоізоляція днища була окремо від декоративного килиму.
По цьому розділу залишилось встановити ці дві деталі.
Деталь №5 - звукоізоляція днища передня (51 48 1 916 533)
Деталь №6 - звукоізоляція днища задня (51 48 1 906 357)

Вона вже не доступна до замовлення, і знайти її в хорошому стані дуже не просто. То ж я відновив свою, як зміг.
На передній було багато тріщин з водійської сторони.


Праворуч тріщин значно менше.


Стан задньої частини був досить поганий, але кращу мені знайти не вдалось.


Тому я просто поверх неї наклеїв нову звукоізоляцію з аналогічного матеріалу.


Тріщини в передній частині я раніше вже пробував заклеїти армованим скотчем, але це не дуже допомогло. Тому цього разу вирішив заклеїти будівельною герметизуючою стрічкою, - навіть схожий колір підібрав у будівельному магазині :)


Вийшло досить не погано, як на мене. Місцями трохи грів феном - приклеїлося дуже добре.




Через спеціальні отвори виводимо сопла обігрівача - спереду і під передніми сидіннями.




Звукоізоляцію днища встановлено.


Тепер можна класти килим.

 93 
 : 26 Декабря 2023, 17:12:00 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Ну, я вручну тряпочкою чищу періодично.
Да, на 2-дверних, там заглушки. Для них, це доп опція за окремі гроші ) Хоча, у мене ж машина 84 року, то їх також не було - сам ставив ще зразу, як перший раз салон розбирав )

 94 
 : 26 Декабря 2023, 16:16:01 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Как всегда супер! Антискрип точно лишним не будет.
А не подскажете: чем удобнее чистить грили (решетки) в соплах? Потому что чистка - это на 2-3 дня, если каждый день ездить, и вид теряется ))))) Тряпкой неудобно, а маленькую щеточку... ещё и её с собой возить ))))
В идеале пылесос со щёткой.
Воздуховоды для задних пассажиров у меня заглушены заводской заглушкой прям на печке. Только недавно узнал, что на ку... двудверных седанах это в порядке вещей.

 95 
 : 26 Декабря 2023, 15:30:49 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_85. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.1) Решітки та сопла

Отже, з салонною проводкою я майже закінчив - залишився тільки іммобілайзер та кондиціонер. Іммобілайзер я буду підключати вже тоді, коли машина буде їздити, а от записи про встановлення кондиціонера почну зараз. Буде декілька частин, бо багато інформації і фото.
То ж, починаємо великий розділ ETK Опалення та кондиціонування

Цього разу я почну з початку розділу :)

Вентиляційна решітка



Деталь №1 - вентиляційна решітка ліва (64 22 1 381 149)
Деталь №2 - вентиляційна решітка права (64 22 1 381 150)
Деталь №3 - вентиляційна решітка середня (64 22 1 381 147)

Решітки тримаються на защьолках. Але мені здалося, що знімати їх зручніше не в зборі, а спочатку вийняти ребра сопел решітки. Для цього опускаєм їм максимально вниз, потім сильно, але акуратно, натискаєм ще донизу до щьолчка, та витягуємо решітку. Потім виймаємо її корпус. Хоча, можна вийняти зразу все в зборі, а потім вже розбирати решітки. Бруду на них було досить багато. Миємо, чистимо.




Збираємо решітки сопел.


На торці я приклеїв смужки "антискрипу", щоб сопла краще тримались у встановленому положенні. На середню решітку приклеїв новий ущільнювач зі сплену.


Защьолкуємо сопла в корпуси. Решітки готові до установки.


Канал гарячого повітря задньої частини салону





Деталь №1 - канал гарячого повітря задньої частини салону лівий (64 22 1 913 815)
Деталь №2 - канал гарячого повітря задньої частини салону правий (64 22 1 913 816)
Деталь №3 - пластикова гайка (16 13 1 176 747) - 4 шт.
Деталь №4 - з'єднувальний елемент (64 21 1 370 635) - 2 шт.

Ці деталі з 1985 року йшли у базовій комплектації для 4-дверних седанів, або, як опція, для 2-дверних седанів.
Прикручуються до спеціальних шпильок на кузові двома пластиковими гайками з кожного боку. Деталь №4 з'єднує сопла обігрівача з цими каналами.




Канали виходять через спеціальні отвори в килимі під передніми сидіннями.


Тепер можна укладати шумоізоляцію підлоги та килим - про це пізніше. А зараз повертаємось знову до решіток та сопел торпеди.

Сопла/накладки





Деталь №1 - сопло обігріву скла ліве (51 45 1 888 231)
Деталь №2 - сопло обігріву скла праве (51 45 1 888 232)
Деталь №3 - сопло обігріву скла (51 45 1 888 230) - 2 шт.
Деталь №4 - канал теплого повітря лівий (64 22 1 888 241)
Деталь №5 - канал теплого повітря правий (64 22 1 888 242)
Деталь №6 - канал холодного повітря середній (64 22 1 888 243)
Деталь №7 - канал холодного повітря лівий (64 22 1 888 237)
Деталь №8 - канал холодного повітря правий (64 22 1 888 238)
Деталь №9 - саморіз ST4,2X13-Z2 (07 11 9 907 939) - 9 шт.
Деталь №11 - скоба (51 45 1 857 745) - 2 шт.



В ETK чомусь не вказані саморізи для кріплення деталей №3 - чорні саморізи ST2,9X16 (07 11 9 902 423) - 2 шт. , аналогічні тим, що використовується для кріплення щитка панелі приладів.
Також не вказані хомути для фіксації проводки. Всього їх потрібно:
61 13 1 391 721 - 2 шт.
61 13 1 370 660 - 7 шт.

Ще одна корисна річ, яка також чомусь взагалі не вказана в ETK - додаткова шумоізоляція торпеди. Використовувалась тільки на E30 з дизельним двигуном. Я вирішив її також встановити для кращої шумоізоляції салону. Виглядає вона так, і включає шість елементів (одного не вистачало, тому я вирізав його по аналогії сам з такого ж матеріалу).


Перед поклейкою шумоізоляції, зачистив від ржавчини закладні частини для встановлення хомутів та інші металеві поверхні торпеди.
Три хомута праворуч.


Три хомута ліворуч та ще один один на лівому бічному кронштейні торпеди.


Місце для закладної кліпси кріплення торпеди.


Грунтуємо та фарбуємо всі внутрішні металеві поверхні та бічні кронштейни.


Клеїмо шумоізоляцію на торпеду, та підклеюємо краї облицювання торпеди, де це потрібно.


Встановлюємо бічні сопла.


Мені просто цікаво - для чого місця для решіток зроблені різним кольором? Наче світлофор  - червоний, жовтий, зелений. :) Або схоже на габаритні вогні літака - ліворуч червоний, а праворуч зелений :)
Ліва


Середня


Права


Вставляємо сопла з решітками, але не защьолкуємо їх. Так буде зручніше встановлювати внутрішні сопла.


Встановлюємо хомути. Стики каналів я додатково проклеїв смужками "антискрипу" - так і пластик не буде скрипіти, і канали більш герметичні будуть.


Спочатку прикручуємо трьома саморізами центральне сопло №6, та ставимо в його отвори два хомута для проводки. Потім збираємо всі канали. Після цього прикручуємо сопла №1 та №2 трьома саморізами кожне. Тільки після цього защьолкуємо решітки. Додатково з'єднуємо середній (№6) та бічні (№1, №2) сопла металевими скобами, по одній з кожного боку.
Вирізав ліву деталь шумоізоляції по зразку з правої.


Всі сопла та канали встановлено, все готово до поклейки на них шумоізоляції.




Клеїмо шумоізоляцію на всі сопла.






Торпеда готова до установки. Тепер вона "дизельна" :)
Але спочатку потрібно встановити обігрівач. А перед цим - шумоізоляцію підлоги та килим. Про це напишу наступного разу.

 96 
 : 25 Декабря 2023, 15:52:32 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Зеркало в своё время еле вставил на место. Час протра..ся... Потом от безысходности просто попросил товарища, далёкого от е30 и автотематики в целом, и он за 3 минуты его воткнул! Там имеет значение не столько сила, сколько её вектор)))))
Надо пихать не вверх (инстинктивно), а еще и вперёд.
))
Ну мож я зразу вгадав правильний вектор - стало з першої спроби! )  За то на картах протр...ся! )))

 97 
 : 25 Декабря 2023, 15:43:42 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Зеркало в своё время еле вставил на место. Час протра..ся... Потом от безысходности просто попросил товарища, далёкого от е30 и автотематики в целом, и он за 3 минуты его воткнул! Там имеет значение не столько сила, сколько её вектор)))))
Надо пихать не вверх (инстинктивно), а еще и вперёд.

 98 
 : 25 Декабря 2023, 13:46:21 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_85. ЕТК_51_Внутрішнє дзеркало заднього виду

Повертаємось знову до розділу ETK Оснащення кузова.
В підрозділі Внутрішнє дзеркало заднього виду є ще одна додаткова електроопція, - майже остання ;)
S562 Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт




Давно мріяв про нього, і от, нарешті, встановив. Але, по порядку.
Деталь №1 - стандартне дзеркало заднього виду (51 16 1 817 121), йде в базовій комплектації.
Деталь №2 - додаткове дзеркало, але його номера в ETK я не знайшов.
Деталь №3 - додаткове дзеркало (51 16 2 125 362), судячи з інструкції EBA, воно встановлювалось праворуч, перед пасажирським сидінням, на передню потолочну панель. Для цього потрібно зробити в ній виріз для кронштейна по шаблону. Воно вже не доступне до замовлення. Може колись, якщо не буде більше чим зайнятись, то спробую зробити аналогічне зі свого стандартного...хоча, на вигляд мабуть воно не дуже гарно буде... побачимо... Очевидно, що дзеркала №2 та №3 використовувались на навчальних, поліцейських або інших машинах спеціального призначення.
Деталь №4 - Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт (51 16 1 906 525), йде , як додаткова опція, або в комплекті дооснащення "M-Technic".
Деталь №5, №6 - лівий (63 31 1 380 153) та правий (63 31 1 380 154) світильник індивідуального освітлення.


Деталь №7 - лампа 12V 10W, 2шт.
Деталь №8 - базова пластина (51 16 1 801 085) - кронштейн кріплення дзеркала на кузові.
Деталь №9 - щиток (51 44 1 900 133) - гумова вставка в потолочну панель. Відповідно, використовується тільки на машинах з цією панеллю.


В E30 нормальне салонне освітлення передньої частини салону є тільки в кабріолетах - там є штатний світильник над салонним дзеркалом заднього виду. На всіх інших моделях E30 німецькі інженери його чомусь не встановили, а вирішили, що достатньо буде і двох бічних світильників. Насправді, ними користуватися дуже не зручно - потрібно повертатись назад, щоб дотягнутись до нього, та  й все одно світла спереду від них мало - більше тіні від водія та пасажира :) Тому й не дивно, що багато власників, самі якось пробують вирішити цю проблему. В моїй машині попередній власник встановив плафон з підсвітки ящика для дрібниць в заглушку електролюка, але чомусь не підключив його. Я підключив його паралельно до лівого бічного світильника - стало набагато краще. Пізніше я замінив той світильник на стандартний бічний світильник з вмикачем - так стало дуже зручно. Він прекрасно стає туди замість заглушки електролюка, і виглядає, наче так і було із заводу. Чому так не зробили зразу на заводі, - не розумію.


Але ж таки німецькі інженери потім спробували "реабілітуватися" :) і зробили декілька додаткових опційних світильників, що підключались до прикурювача, та дзеркало із світильниками.  Світильник в прикурювач я ще не купив, а от дзеркало вдалось знайти в чудовому стані, хоча і без роз'єму. Але то не проблема, - встановив потрібний роз'єм.


Кнопки вмикання та світильники, з регулюванням кута освітлення.


Важливий нюанс. Дзеркало має більшу масу, ніж стандартне, тому на базовому кріпленні воно може хитатись на ходу. Щоб уникнути цієї вібрації, передбачений регулюємий упор в лобове скло, з гумовою накладкою. Часто вона губиться... у мене вона, на диво, була... але теж загубилася десь в ящиках із запчастинами... :( Може пізніше і знайдеться, а поки що я знайшов чудове рішення - гумова заглушка, що ставиться в двері - 51 71 1 904 603.


Як я вже писав у відповідній темі, отвори для них є не на всіх дверях, то ж у мене вони залишились зайві. От тут одна дуже згодилась - стала просто ідеально. Ще й з написом BMW :)


Ще один нюанс - гумова вставка №9 надівається на ніжку дзеркала через його шарнір. На дзеркалі зі світильниками цьому заважає той самий упор в скло. Як натягнути ту резинку, не порвавши її, я поки що не придумав...  На фото видно розмір отвору та товщину і форму ніжки дзеркала. По ETK вона однакова на обидва дзеркала. Я купив нову, але не розумію, як її  туди встановити. Хіба, що розрізати... Якщо хтось знає, буду вдячний за інформацію. Чи може вона з таким дзеркалом взагалі не встановлюється?


Установка дзеркала дуже проста. Проводка у мене вже була прокладена - це два провода, живлення та "маса", що йдуть з ніші переднього динаміка по лівій стійці кузова до дзеркала.
В ніші лівого переднього динаміка знаходимо чорний 2-піновмй роз'єм, та підключаємо до нього проводку.


Прокладаємо проводку разом з проводкою електролюка по стійці вгору, та виводимо до дзеркала.




Проводку заводимо в отвір кузова, та виводимо з отвору кронштейна дзеркала.


Підключаємо роз'єм дзеркала та защьолкуємо його в кронштейн. Стає доволі туго, із значним зусиллям. Знімається так же - просто сильно потягнути.


Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт встановлено.


Світильники працюють тільки при ввімкненому запалюванні - це не дуже зручно, але краще, ніж нічого :) Хоча, на цей випадок у мене вже є саморобний світильник - тепер зі світлом в салоні все добре ;)
Після установки переднього скла потрібно буде відрегулювати по різьбі упор з гумовою накладкою, щоб дзеркало не мало люфту.


P.S.
Ще одна "деталь" для дзеркала - срібний "BORBET A" ручної роботи! Якщо хтось помітив його на дзеркалі ;)


Товариш колись зробив такий сувенір. Треба його відполірувати, та повісити на дзеркало, але про це мабуть напишу колись в темі про диски :)))

 99 
 : 22 Декабря 2023, 16:30:14 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Сигналізатор ввімкненого освітлення

Я давно вже додав цю опцію, тому просто скопіюю та трохи доповню свій старий текст з форуму.

В розділі ETK Дооснащення, аксесуари я знайшов цікаву опцію:
Сигналізатор ввімкненого освітлення.


Судячи з застосування, він був доступний на всі Е30, Е32 (М30) і Е34 (М40, М20, М21, М30, S38)
Але, не дивлячись на це, в інтернеті по ньому інформації практично немає, і він зустрічається вкрай рідко на Е32 та Е34, а ще рідше на Е30. Мені вдалося знайти тільки одне його фото та інструкцію EBA:


Деталь №1 Сигналізатор увімкненого освітлення (82 93 9 401 607).

Оригінальна інструкція (EBA) щодо встановлення сигналізатора увімкненого освітлення:
http://www.ow.no/archive/eba/1593.PDF

В оригінальній інструкції EBA скани сторінок чомусь переплутані, через що читати її не дуже зручно. Тому я вирізав звідти все, що стосується тільки E30.
Гонг пищить, коли відкриваєш двері водія при включених габаритних вогнях або стоянкових вогнях - щоб не забути їх вимкнути - іноді буває дуже корисно.
Схема підключення дуже проста.
Чорний провод підключається до кінцевого вимикача водійських дверей.



Зелений провод підключається до піну X роз'му C302 - це живлення радіоприймача від ввімкненого запалювання.




Синій та жовтий проводи підключаються, відповідно, до лівого та правого габаритного вогню.
Тобто, до 7 та 9 пінів роз'єму C103 (після рестайлінгу).


Або до 1 та 4 пінів роз'єму C103 (до рестайлінгу).



Гонг встановлюється на підрульовий щиток, по шаблону з інструкції.


Отже:
синій - лівий габаритний вогонь у роз'ємі С103
жовтий – правий габаритний вогонь у роз'ємі С103
зелений - живлення для магнітоли у роз'ємі додаткового обладнання С302 (X)
чорний - кінцевий вимикач дверей водія

Як показала практика, знайти такий гонг практично не реально. Тому, зневірившись, я купив звичайний гонг з Е34, який ставився і на багато інших моделей BMW. Але вирішив підключити його за оригінальною схемою для Е30, наведеною вище в інструкції. Так як схема підключення гонгу в Е34 відрізняється від схеми Е30, то для цього довелося додати в проводку живлення діоди, щоб різні джерела живлення (лівий і правий габарит, та магнітола) не запаралелилися.
Отже, в моєму випадку, схема для E30 з гонгом від E34 виглядає так:


Розпінування роз'єму гонгу Е34 має такий вигляд:
"+" - синій - лівий габаритний вогонь у роз'ємі С103 пін 1
"+" - жовтий - правий габаритний вогонь у роз'ємі С103 пін 4
"+" - зелений - живлення для магнітоли в роз'єм додаткового обладнання С302 пін X
T2 (довгі гудки) - чорний - на кінцевик "маси" дверей водія
T1 (суцільний гудок) - не використовується
T3 (короткі гудки) – не використовується
"-" - коричневий - "маса"

Скручуємо разом синій, жовтий та зелений проводи (попередньо встановивши в них діоди).
У підключенні немає нічого складного, крім того, що фізично дуже незручно це все робити під торпедою. Тому, поки моя проводка була знята з машини, я підключив проводи гонга до відповідних заводських скруток, та проклав їх в загальному джгуті проводки.  Але я трохи "накосячив"... :) Помилково підключив живлення на пін W , замість піна X... Тому тепер воно у мене паралельно працює ще й від підсвітки приладів - "бонус". :) А провід "маси" я взагалі забув прокласти... :) Буває й таке... Але тут мені в нагоді стали піни роз'єму C302, які я сам додав - як раз те, що потрібно! Пін B - це "маса" від Y, а пін C - це живлення від X. Тож підібрав потрібний 2-піновий роз'єм та підключив його в C302 на піни BC. До речі, тепер там залишився не задіяним єдиний пін G.


Вирізати отвір для нього я не буду - раптом знайду пізніше оригінальний для E30! ;) Просто закріплю його до джгута проводки під щитком.

P.S.
В такому варіанті гонг пищить не тільки при відкриванні дверей з увімкненим освітленням, а й при відкриванні дверей з увімкненим запалюванням - теж буває корисно.

 100 
 : 13 Декабря 2023, 12:48:29 
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30
Слава, ты маньяк......  (muscle)

Страницы: 1 ... 8 9 [10]