Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 504215 раз)

0 Пользователей и 17 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +658/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 4109
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1290 : 29 Апреля 2025, 12:49:31 »
  • 1
  • 0

  • Фарбування бамперів ч.1 пластик

    Отже, бампери я вирішив фарбувати самостійно - не пропадати ж фарбі, яку я раніше замовляв для "shadow line"! )
    Звісно, що по заводу пластик на бамперах був не фарбований, але в моєму випадку його пофарбували ще до мене.  На ньому місцями були потертості та глибокі подряпини. Тому пізніше я фарбував його ще декілька разів. Тому довелось знімати всю стару фарбу, аж до пластику.




    Як бачите, я вирішив фарбувати всі накладки, які в мене були, щоб потім вибрати кращі з них. Назбирав їх більше, ніж два комплекти. Деякі були в поганому стані, тому довелось їх склеювати та шпаклювати. Встановлю їх на свою гаражну "тумбочку еЕ30".
    На деяких з них було дуже багато шарів старої фарби. Зняти її було не дуже просто.


    Потім зашпаклював шпаклівкою для пластику всі подряпини, нерівності, та дірки від саморізів. Підготував гладкі поверхні для фарбування. Доволі трудомісткий процес, на який пішло багато часу та зусиль.


    Потім ретельно все помив, знежирив, та наніс праймер для пластику.




    І нарешті, пофарбував в чорний мат, як і "shadow line".




    Але чомусь поверхня вийшла матовою "текстурною", а не просто матовою гладкою... Чи то така фарба, чи то такий фарбопульт, чи то я такий маляр! ))) Але , в принципі, для пластику це виглядає теж добре! ;)

    Після фарбування потрібно було зібрати передні покажчики поворотів, що одночасно є частиною накладок переднього бампера.
    Про них я вже писав у відповідній темі про освітлення, тому зараз коротко напишу про їх види та збірку.
    Отже, у мене є чотири лівих і два правих ліхтаря.


    Три з них були поламані та склеєні.


    Хоча, зовні тепер вони всі виглядають нормально.


    Тепер про їх відмінності. Ліхтарі для ранніх E30 є трьох виробників - ZKW, ULO та Sidler. Всі вони взаємозамінні між собою.
    ZKW та ULO практично нічим не відрізняються.
    Sidler відрізняється іншою конструкцією роз'єму. Він має окремий пластиковий корпус з двома контактами. На мою думку така конструкція краща.


    Відбивачі відрізняються діаметром вирізу для роз'єму. У Sidler він найбільший, а у ZKW найменший.


    Отже, я вибрав з них два найкращих, цілих ліхтаря Sidler.


    Відповідно, і скло буває цих трьох виробників, але між собою взаємозамінне, в тому числі і ліве з правим, хоча на деяких є позначка R. В мене є пара Sidler, пара ULO та одне аналог FIFFT, - воно також доволі гарної якості.


    Також є ще оригінальне скло ZKW - прозоре та димчасте.


    Дивно, що скло ZKW не залежно від його кольору (оранжеве, прозоре, димчасте) має однаковий номер ETK. Не зовсім зрозуміло, як вибрати його колір при замовленні.
    Я буду порівнювати їх вже на машині, і скоріше за все, встановлю прозоре скло. Або димчате. А оранжеві будуть про запас. До речі, як і оригінальні оранжеві бічні повторювачі.


    Отже, вставляємо відбивач, оранжеву лампу (для прозорого скла), ущільнювач та прикручуємо скло двома саморізами.


    Ліхтарі передніх покажчиків поворотів готові до установки.




    Решта ліхтарів також зібрана - пара ULO для моєї "тумбочки E30", і Sidler та ZKW буде про запас.


    Отже, пластик бамперів готовий до установки.
    Зараз займаюся підготовкою до фарбування металевих частин бамперів.
    Наступного разу напишу про це.
    « Последнее редактирование: 29 Апреля 2025, 12:55:59 от The_Glory »
    Записан

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +128/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1211
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1291 : 29 Апреля 2025, 13:02:50 »
  • 0
  • 0

  • Гарно)
    Як з кондеєм справи? 
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1292 : 29 Апреля 2025, 14:56:11 »
  • 0
  • 0

  • з кондєєм справи будуть, коли я хоча б поставлю передній бампер, щоб було куди прикрутити номер і повороти ) бо так до першого мєнта хіба шо доїду, а не до кондєйщика  )
    Ще б і колір в техпаспорті помінять )  і страховку зробить )
    « Последнее редактирование: 29 Апреля 2025, 14:58:57 от The_Glory »
    Записан

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +128/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1211
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1293 : 29 Апреля 2025, 18:42:08 »
  • 0
  • 0

  • Страхуй як нерухомість:) Жартую)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1294 : 29 Апреля 2025, 21:35:15 »
  • 0
  • 0

  • Нєдвіжимость всєгда в ценє! (С)  )))

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1295 : 15 Мая 2025, 12:17:12 »
  • 0
  • 0

  • Фарбування бамперів ч.2 хром

    На моїй машині присутня заводська опція "shadow line", тому в мене ніколи не було хромованих бамперів. Раніше вони були пофарбовані в чорний колір, і це виглядало доволі добре. Потім, після ДТП, передній бампер довелося замінити на хромований. Щоб не морочитись із фарбуванням хрому, я тоді його просто заклеїв чорною матовою плівкою. Але по заводу в опції "shadow line" бампери фарбувалися в колір кузова. Тому я вирішив робити, як має бути - фарбувати їх в синій колір. Щоб з економити час та гроші я вирішив пофарбувати самостійно - наче ж нічого складного... (ага, майже так і вийшло! :) )
    Спочатку потрібно було зняти плівку.


    Знімалась вона не так то і легко, навіть з промисловим теплофеном.


    На перший погляд бампер виглядає доволі добре.


    Але, якщо уважно придивитися, то стан хрому там вже такий, що його не жалко і пофарбувати! ))




    Болти дуже ржаві, довелось їх зрізати.


    Раніше я на це навіть не звертав увагу, але мабуть цей бампер вже хтось трохи рівняв - видно дрібні вм'ятинки.


    Для того, щоб фарба добре трималася, потрібно з бампера зняти хром, або зробити його поверхню матовою. Це можна зробити за допомогою гальваніки, або піскострую. Для таких великих деталей гальваніка, - це дорого. Тому обрав пісочку. Але потрібна потужна промислова пісочка.
    Отже, з двох комплектів бамперів я вибрав найкращі деталі і віддав їх на промислову пісочку.


    Кронштейни вирівняв і також відпісочив. На передніх кронштейнах метал дуже міцний, тому довелось їх сильно нагрівати, щоб вирівняти.


    Тим часом, разом з пластиком, пофарбував в чорний матовий колір свій старий кривий бампер. І не даремно. )


    Після промислового піскоструя




    Але навіть потужна пісочка не зняла всю ржавчину на втутрішній поверхні.




    За те на задніх бокових частинах, біля кронштейнів кріплення утворилися наскрізні отвори! )) Я їх "зашпаклював" холодною зваркою, - вийшло добре. Ще й кронштейни обмазав, про всяк випадок.




    Те ж саме зробив і з зайвими отворами в передньому бампері.


    Після цього щітками вичистив всю ржавчину на внутрішніх ребрах, обробив внутрішню поверхню перетворювачем ржавчини та ще раз відпісочив, вже самостійно.




    Нарешті, можна приступати до фарбування. Як я вже казав, я вирішив фарбувати самостійно. Бо на підборі фарби мене запевнили, що у них фарба та лак в аерозолі нічим не гірша за звичайне фарбування (ага ж ) - я їм повірив ))
    Отже, "економ пропозиція" ))) Кислотний грунт, акриловий двокомпонентний грунт, фарба BMW 253 і лак.


    Вже на першому етапі щось пішло не так! )) Кислотний грунт виявився дуже рідким, і я дуже багато його "налив", наробив місцями підтьоків...


    З акриловим грунтом було простіше.


    Результат, наче, не поганий.




    Далі був довгий процес шпаклювання...




    Потім ще один шар акрилового грунту.


    І тепер саме цікаве - фарба. Добре, що я додумався спробувати на одній маленькій накладці, а не пофарбував все одразу! ))
    Два шари фарби, та лак.


    Наче ж і не погано? Колір, наче, той же. Але якщо порівняти з фарбою на машині, то різниця стає очевидна!
    Це ж якийсь "напів-мат", а не "глянець"! )


    І супер шагрінь! )


    Отже, замість економії часу та грошей, я отримав дурну трату часу та грошей! )))
    Фарба в аерозолі однакова, що на підборі фарби, що в будівельному магазині! Тепер я це знаю! ))

    Завершувати малярні роботи, як то кажуть, "всраним доверху" зовсім не хочеться )) Тому я домовився з маляром, що фарбував машину, але там черга, тому це буде не так скоро, як хотілося б. Потрібно було зразу так зробити, то вже бампери були б пофарбовані. )
    А поки що, вони залишаються в такому вигляді.




    P.S.
    Тимчасово встановлю свій старий кривий чорний бампер, щоб було куди прикрутити покажчики поворотів та номерний знак. Тоді можна буде вже їхати на СТО своїм ходом.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1296 : 15 Мая 2025, 15:54:49 »
  • 0
  • 0

  • Всякі дрібниці

    Назбиралося досить багато всяких дрібниць, які я під час збірки машини не доробив по тих, чи інших причинах. То ж, починаю їх поступово дороблювати.
    Механізм склоочисника я просто встановив, як він був, без його регулювання. Так же встановив і щітки. Після підключенні всієї проводки і перевірки, виявилось, що щітки починають свій рух не вгору, а вниз! ) Причина в тому, що кривошип прикручений до тяги в не правильному положенні. Регулювання механізму склоочисників добре описано в книзі Етцольда. Суть в наступному:
    1. Знімаємо важелі щіток та відкручуємо кривошип від тяги.
    2. Вмикаємо та вимикаємо склоочисник, чекаємо поки електропривід стане в своє кінцеве положення.
    3. Вручну зміщуємо тяги механізму в бік лівого крила так, щоб тяга та кривошип стали в одну горизонтальну лінію.
    4. В цьому положенні прикручуємо кривошип.
    5. Прикручуємо важелі щіток так, щоб відстань між ущільнювачем скла та щітками була 6 сантиметрів.
    6. Перевіряємо, щітки повинні повернутися в це ж положення.

    Я не знаю, як правильно міряти - від краю, чи від центру ущільнювача. Я заміряв від центру, бо від краю виходить занадто високо, як на мене.




    Пізніше відрегулював і форсунки омивача лобовго скла. Регулював приблизно, по цій схемі.


    Також відрегулював форсунки та щітки омивача фар. Щітки регулюються просто своїм положенням на осі. На відео бачки омивача ще пусті, тому нічого не ллється, хоча насос працює.
    [MEDIA=youtube]1QyngjeXlac[/MEDIA]
    View: https://youtube.com/shorts/1QyngjeXlac


    Вияснив чому перестали працювати покажчики поворотів та обігрів заднього скла. Коли я встановлював магнітолу, то злетіли роз'єми з цих двох кнопок. Пофіксив )

    До речі, виявив цікаву штуку з реле поворотів для фаркопа - тепер при ввімкненні аварійної сигналізації основні лампи покажчиків поворотів на панелі приладів мигають по черзі із лампою покажчика поворотів для причепа. Красиво. ) А я коли її встановлював, то думав, що ніколи і не побачу, як вона світиться! ))

    Наступні дві задачі по електриці, - вияснити чому не гасне лампа гальмівних колодок та лампа контролю стоп-сигналів.

    Перед установкою заднього бампера вирішив вирівняти задній фартук BBS, бо по центру від був трохи увігнутий. Зробив додатковій упор з пластини, - щось схоже, по аналогії, до кронштейна M-Technic I.




    Стало краще. Хоча, мабуть можна ще трохи більше змістити...


    Підготував номерні знаки до установки. Вирішив їх закріпити на штатні кліпси кріплення - саморізами наскрізь. Просвердлив відповідні отвори. Але оригінальні саморізи із кольоровими заглушками закороткі для номерних рамок. Можливо доведеться відмовитися від них. Хоча, вони і клубні. Побачу...
    Номерні знаки вже трохи пом'яті, тому мабуть заміню їх на нові, коли буду переоформлювати в документах зміну кольору машини.


     До замовив ще собі кузовні наклейки, яких не вистачало.


    До речі, про клубну атрибутику - за разом замовив і клубні наклейки для бажаючих.


    В комплекті кузовних наклейок є наклейка для штатного домкрата Bilstein. А в мене інший штатний домкрат. Довелося під наклейку, шукати ще один домкрат, саме Bilstein. )


    Випадково ще купив нові дзеркальні елементи з обігрівом - аналог, але кріплення, як на оригінальних дзеркалах. Пізніше поміняю, бо в мене оригінальні трохи подряпані, особливо праве.


    Є ще трохи новин по збірці, але мабуть напишу про це наступного разу.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1297 : 15 Мая 2025, 15:57:08 »
  • 2
  • 0

  • Всякі дрібниці

    Назбиралося досить багато всяких дрібниць, які я під час збірки машини не доробив по тих, чи інших причинах. То ж, починаю їх поступово дороблювати.
    Механізм склоочисника я просто встановив, як він був, без його регулювання. Так же встановив і щітки. Після підключенні всієї проводки і перевірки, виявилось, що щітки починають свій рух не вгору, а вниз! ) Причина в тому, що кривошип прикручений до тяги в не правильному положенні. Регулювання механізму склоочисників добре описано в книзі Етцольда. Суть в наступному:
    1. Знімаємо важелі щіток та відкручуємо кривошип від тяги.
    2. Вмикаємо та вимикаємо склоочисник, чекаємо поки електропривід стане в своє кінцеве положення.
    3. Вручну зміщуємо тяги механізму в бік лівого крила так, щоб тяга та кривошип стали в одну горизонтальну лінію.
    4. В цьому положенні прикручуємо кривошип.
    5. Прикручуємо важелі щіток так, щоб відстань між ущільнювачем скла та щітками була 6 сантиметрів.
    6. Перевіряємо, щітки повинні повернутися в це ж положення.

    Я не знаю, як правильно міряти - від краю, чи від центру ущільнювача. Я заміряв від центру, бо від краю виходить занадто високо, як на мене.




    Пізніше відрегулював і форсунки омивача лобовго скла. Регулював приблизно, по цій схемі.


    Також відрегулював форсунки та щітки омивача фар. Щітки регулюються просто своїм положенням на осі. На відео бачки омивача ще пусті, тому нічого не ллється, хоча насос працює.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=1QyngjeXlac" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=1QyngjeXlac</a>



    Вияснив чому перестали працювати покажчики поворотів та обігрів заднього скла. Коли я встановлював магнітолу, то злетіли роз'єми з цих двох кнопок. Пофіксив )

    До речі, виявив цікаву штуку з реле поворотів для фаркопа - тепер при ввімкненні аварійної сигналізації основні лампи покажчиків поворотів на панелі приладів мигають по черзі із лампою покажчика поворотів для причепа. Красиво. ) А я коли її встановлював, то думав, що ніколи і не побачу, як вона світиться! ))

    Наступні дві задачі по електриці, - вияснити чому не гасне лампа гальмівних колодок та лампа контролю стоп-сигналів.

    Перед установкою заднього бампера вирішив вирівняти задній фартук BBS, бо по центру від був трохи увігнутий. Зробив додатковій упор з пластини, - щось схоже, по аналогії, до кронштейна M-Technic I.




    Стало краще. Хоча, мабуть можна ще трохи більше змістити...


    Підготував номерні знаки до установки. Вирішив їх закріпити на штатні кліпси кріплення - саморізами наскрізь. Просвердлив відповідні отвори. Але оригінальні саморізи із кольоровими заглушками закороткі для номерних рамок. Можливо доведеться відмовитися від них. Хоча, вони і клубні. Побачу...
    Номерні знаки вже трохи пом'яті, тому мабуть заміню їх на нові, коли буду переоформлювати в документах зміну кольору машини.


     До замовив ще собі кузовні наклейки, яких не вистачало.


    До речі, про клубну атрибутику - за разом замовив і клубні наклейки для бажаючих.


    В комплекті кузовних наклейок є наклейка для штатного домкрата Bilstein. А в мене інший штатний домкрат. Довелося під наклейку, шукати ще один домкрат, саме Bilstein. )


    Випадково ще купив нові дзеркальні елементи з обігрівом - аналог, але кріплення, як на оригінальних дзеркалах. Пізніше поміняю, бо в мене оригінальні трохи подряпані, особливо праве.


    Є ще трохи новин по збірці, але мабуть напишу про це наступного разу.
    « Последнее редактирование: 15 Мая 2025, 16:00:59 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1298 : 20 Мая 2025, 15:05:35 »
  • 2
  • 0

  • Передня розпірка Eibach

    Колись, дуже давно, я сам зробив комплект розпірок по заводських розмірах BMW E30 - передню, задню та середню (аналог Cabrio).
    Свої креслення я виклав на клубному форумі. Багато хто ними вже користувався, - скарг, наче, не надходило :)
    Задню та середню, я пофарбував і вже давно встановив, - писав про це раніше.
    За час відновлення машини мені вдалося знайти та купити оригінальну алюмінієву передню розпірку Eibach для BMW E30. Як раз в комплект до пружин Eibach. І ось, нарешті, настав час встановити і її. Розпірка ціла, але не в ідеальному стані, - має дрібні, але місцями глибокі подряпини, та сліди від окислу алюмінію.


    Подряпини, на жаль, є прямісінько на логотипі... Eibach Kit Nr 2003920


    Отже, мені довелось добряче попрацювати, щоб привести її в належний вигляд.
    По-перше, відпісочив її, та купив нові болти кріплення.


    Вона стала матова та дуже шаршава. Я навіть спочатку подумав, що перестарався! )




    З глибокими подряпинами нічого не вдієш. Зшліфовувати такий шар алюмінію не має сенсу. Хіба що, шпаклювати та фарбувати. Але ж вона повинна бути відполірованою, тому так вже і буде.


    Для полірування я купив набір спеціальних паст, текстильний полірувальний круг та адаптер для нього.


    Перед поліруванням вручну зачистив поверхні наждачним папером 600, щоб прибрати шероховатість. На фото видно різницю.


    Тепер можна починати полірування.


    Полірував за п'ять підходів всіма пастами по черзі - чорна, сіра, зелена, біла, синя. Це зайняло доволі багато часу та зусиль. Але результат мене цілком влаштовує.


    Зразу скажу, що я не ставив собі за ціль, відполірувати алюміній в "дзеркало", так, щоб можна було в нього бритися! )) Я хотів зробити просто трохи блискучу поверхню. Навіть, думав зупинитись після білої пасти. Адже, дзеркального хрому на машині нема, то й тут він не дуже доречний, як на мене. Але, все-одно вийшло доволі блискуче! ))


    Болти M8x70 та гайки для кріплення труби я купив нові. Гайки для кріплення фланців давно купив оригінальні (07 11 9 904 295).


    Прикручуємо фланці розпірки до шпильок опорних підшипників. Лівий та правий не взаємозамінні.
    Лівий


    Правий


    Встановлюємо та прикручуємо трубу розпірки.


    Стала добре, нічого не заважає і ніде не упирається.






    Eibach Kit Nr 2003920. Подряпини трохи псують вигляд, але на функціонал не впливають.


    На фланці розпірки передбачений виріз для штатного кріплення "маси" моторної проводки до кузова, але в мене нема цього кронштейна, - я забув про нього, коли машина була на кузовних роботах...
    Раніше клема "маси" в мене була прикручена разом із саморобною розпіркою до шпильки опорного підшипника. На розпірці Eibach для гайок передбачені спеціальні виштамповки, тому клема туди погано стає.


    Отже, довелося перенести кріплення клеми "маси" нижче, на площадку. Там є прямокутна виштамповка з різьбовим отвором, що ідеально для цього підходить. Таке враження, що вона саме для цього і зроблена. Може воно так і є?..


    Так навіть краще виглядає, - проводка заховані а під площадкою.

    Тепер вже можна їхати на стенд для перевірки та регулювання кутів розвалу та сходження.
    Тільки номерні знаки треба прикрутити ;)
    « Последнее редактирование: 20 Мая 2025, 15:40:35 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1299 : 22 Мая 2025, 14:47:01 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_191. ЕТК_51_Эмблеми - написи

    По суті, машина повністю зібрана (бампери на паузі ;) ). Залишився останній крок - встановити емблеми BMW.
    Отже, розділ ETK Оснащення кузова

    Підрозділ Эмблеми - написи





    Звісно, що емблеми я замовив нові.


    Старі емблеми були оригінальні, ще тих часів, але їх стан та вигляд вже був не дуже добрий.


    Внутрішня сторона


    Деталь №1 - Емблема Ø 82MM (51 14 8 132 375) - 1 шт. Ця емблема використовується з 1990 року на багатьох моделях BMW.

    До цього емблема мала інший номер (51 14 1 872 324), та відрізнялась внутрішньою частиною та мала напис BOMISA MILANO. Вже не доступна до замовлення.

    Деталь №1 - Емблема для багажника (51 14 1 872 969) - 1 шт. Використовується тільки на E28, E30 та Z3 M3.2.

    Ранні емблеми мають аналогічний номер, але відрізняються внутрішньою частиною.

    Особливість цієї емблеми полягає в її формі - різна товщина зверху і знизу - під вигин кришки багажника.

    Деталь №2 - Накінечник (51 14 1 902 279) - 4 шт. Білі пластикові кліпси для фіксації емблем. В ETK є примітка - при використанні сучасної передньої емблеми (51 14 8 132 375), потрібно використовувати інші накінечники (51 14 1 807 495) - чорні пластикові кліпси. Не розумію для чого, адже по діаметру вони однакові, і по суті, взаємозамінні. Але я замовив по дві штуки, - і білі, і чорні.
    Деталь №3, №5, №10 - не використовується. Це шильди для дизельних та турбодизельних моделей "324d" та "324td" з двигуном M21D24.
    Деталь №6 - не використовується. Це шильд для моделі "325e" з двигуном M20B27.
    Деталь №4 - емблема "325" (51 14 1 924 867) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
    Деталь №7 - емблема "i" (51 14 1 916 137) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
    Це шильди для моделі "325i" з двигуном M20B25.
    Для ринку США існували "спортивні" версії "325is" та "325es"
    В заводській комплектації моєї машини присутня опція "S320 Відсутнє позначення моделі". Отже, якщо по заводу був відсутній шильд 316, то і шильд 325i нема сенсу встановлювати. Хоча, тепер вона повноцінна 325i.
    До речі, мені завжди було цікаво, чи потрібно було ще додатково доплачувати гроші за цю опцію?  :)
    Деталь №8 - не використовується. Це шильд для повноприводної моделі "325ix" з двигуном M20B25.
    Деталь №9 - Буква "М" задня (51 14 1 917 739) та передня (72 60 1 933 569) - 2 шт. Це шильд "///M", що міг встановлюватись на машини, що в комплектації мають "спортпакет", "М-пакет", або якісь опції з них. Фото з інету.




    В моїй машині присутні опції з "М-пакету", тому шильди "///M" цілком мають право бути присутніми на ній. Але це або деталі підвіски, або салону. Зовні обвіс M-Technic I відсутній, то ж і літер "///M" мабуть не буде. А може пізніше я їх все таки замовлю і встановлю для краси! )  В мене раніше, взагалі, були шильди "///M3"! ))
    Деталь №11 - емблема M TECHNIC передня (51 14 2 231 593) та задня (51 14 2 251 228) - 2 шт. Не використовується. Це шильди тільки для спеціальної серії кабріолетів M-Design з 1992 року. Не доступні до замовлення. Хоча, зараз репліки можна побачити і на седанах, але це не правильно. Фото з інету.




    Отже, встановлюю емблеми. Почав із задньої.
    Вставляємо білі кліпси в отвори на багажнику.


    Щільно вставляємо емблему в кліпси.




    BMW


    Аналогічно і передня емблема.


    Вставляємо чорні кліпси в отвори на капоті. До речі, чорні кліпси заходили в отвори дуже туго!


    Щільно вставляємо емблему в кліпси.


    Ну, тепер вже точно видно, що це BMW! :)




    Готово.

    Прикручу номерні знаки і можна виїжджати на дороги! )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1300 : 27 Мая 2025, 10:34:05 »
  • 2
  • 2

  • Тимчасовий бампер

    Так як з фарбуванням бамперів виникла затримка, то я вирішив тимчасово встановити свій старий бампер, щоб було до чого прикрутити передні покажчики поворотів та номерні знаки і спокійно виїжджати на дорогу.
    Добре, що я раніше, разом з пластиком, пофарбував і цей бампер. То ж зняв його зі своєї "тумбочки", встановив зклеєну стару накладку, та кліпси для номеру.




    Верхні накладки та покажчики поворотів. Оскільки це тимчасово, то бічні пластикові накладки не встановлював.






    Цей бампер я колись вирівняв, як зміг, після ДТП - на вигляд таке шось... Видно, яке воно все криве... але на перший час буде так.


    Хоча, здалеку, на машині, то ще і більш-менш нормально виглядає! Навіть в чорному матовому кольорі :)


    Але, якщо придивитися, то все криво )) Бічні накладки не встановлював.


    Номерні знаки з клубними рамками прикрутив теж тимчасово звичайними саморізами. Потім встановлю оригінальні з кольоровими заглушками.




    Аналогічно і задні номери. Поки що буде без заднього бампера.




    Тепер можна вже виїжджати за межі своєї вулиці! :)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1301 : 27 Мая 2025, 13:06:57 »
  • 2
  • 0

  • Домкрат BILSTEIN

    Я вже раніше писав про штатний домкрат у відповідному розділі ETK, але коротко повторю.
    В основному E30 комплектувалися домкратом Storz (71 12 1 178 721). Але деякі машини комплектувались домкратом Bilstein (71 12 1 178 722). Що дивно, - на схемі в ETK зображений саме цей домкрат, але його номер в ETK відсутній. Мабуть чергова помилка.
    Для рестайлінгових машин з порогами M-Technic II був спеціальний домкрат Storz (71 12 1 180 172), з ширшою "лапою".

    Отже, недавно я вже писав, що придбав домкрат Bilstein Heber.




    Але ж потрібно було його привести в належний вигляд. Почистив та відпісочив.


    Пофарбував в чорний мат.


    Нижній гумовий буфер та верхня пластикова кришка.


    Шестерні зроблені у вигляді плоских "зірочок".


    Змащуємо шестерні та вал графітним мастилом, встановлюємо внизу гумовий буфер, шестерні закриваємо пластиковою кришкою.






    Bilstein Heber


    BMW 71 12 1 178 722


    Вантажопідйомність 700 кг


    Мабуть ви спитаєте, - а навіщо мені потрібен ще один домкрат, якщо у мене вже є один, повністю відреставрований?
    Справа в тому, що я купив заводські наклейки для E30, і в комплекті була наклейка на домкрат. Судячи по фото в інеті, то ця наклейка клеїлась саме на домкрати Bilstein Heber. В принципі, ніщо не заважає приклеїти цю наклейку і на домкрат Storz. Але ж, по-перше, - це не зовсім коректно. А по-друге, - мій домкрат не зовсім комплектний, на ньому відсутня кришка шестерень. Тому я і вирішив купити домкрат Bilstein Heber для цієї наклейки! :) Він і на вигляд мені більше подобається.
    Отже, два штатних домкрата для BMW E30, - ліворуч Storz BMW 71 12 1 178 721, а праворуч Bilstein Heber BMW 71 12 1 178 722 (з наклейкою! :) )






    Bilstein Heber


    Storz


    Ніяких принципових відмінностей у них нема.


    Storz BMW 71 12 1 178 721


    Bilstein Heber BMW 71 12 1 178 722


    В багажнику обидва домкрати фіксуються однаково.

    Наступного разу мабуть напишу про наклейки.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1302 : 29 Мая 2025, 13:39:05 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_192. ЕТК_71_Попереджувальна табличка (ч.1)

    Машина практично повністю зібрана. Залишились тільки "останні штрихи до портрету" - заводські наклейки. Більшість з них вже не доступні до замовлення, тому я замовляв точні копії. Замовив всі, які тільки зміг знайти, навіть багато зайвих.


    З оригінальних у мене було лише декілька штук в поганому стані, тому їх теж, звісно, замінив.


    Отже, повертаюсь до розділу ETK Запчастини+приладдя

    Підрозділ Попереджувальна табличка





    Деталь №1 - заводська табличка ALU (51 14 2 121 107) - 1 шт. Алюмінієва дублююча табличка з VIN-кодом автомобіля. В мене вона завжди була відсутня. В офісі офіційного дилера BMW мені сказали, що на старі моделі не можливо замовити "номерну" табличку. Набити на ній мій номер вони теж не можуть. Тому замовив пусту табличку - просто для загального вигляду. ;)


    Деталь №4 - глуха заклепка 3,2 2A (07 12 9 948 747) - 2 шт. Заклепка для кріплення заводської таблички. Звичайні заклепки 3,2x6,4 мм. За ціну двох штук можна купити в будівельному магазині цілу упаковку таких самих :)
    Деталь №2 - Шильдик "Batterie" (51 14 1 806 553) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Наклейка по заміні акумулятора.
    Деталь №2 - Шильдик "Motoroel" (51 14 1 822 234) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Наклейка по заміні мастила.
    Ці дві наклейки я ні разу не бачив в живу на машині, тому не впевнений куди саме вони клеїлись, але ж вони таки були до 86 року.

    Деталь №2 - Шильдик "Original BMW Teile" (51 14 1 827 417 або 51 14 2 121 500) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Оранжева наклейка оригінальні деталі на ліву опору передньої підвіски.
    З 88 року на машинах з двигуном M40 та на touring була замінена на чорну наклейку (2 121 173). Чорна наклейка (2 121 174) на E30 не використовувалася, вона для пізніших моделей.

    Деталь №2 - Шильдик "Einfahrvorschrift" (51 14 2 121 181) - 1 шт. Прозора наклейка "обкатка" на лівий верхній кут лобового скла.

    Деталь №3 - Шильдик "Tsz Anlage" (51 14 1 363 259) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Жовта наклейка висока напруга на праву опору передньої підвіски до 87 року.
    Деталь №3 - Шильдик "Tsz Anlage" (51 14 2 121 919) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Жовта наклейка висока напруга на котушку запалювання.
    Деталь №3 - Шильдик "Tsz Anlage" (71 21 2 122 014) - 1 шт. Жовта наклейка висока напруга на праву опору передньої підвіски з 91 року.

    Деталь №5 - Шильдик 5-ступінчатої КПП (51 14 2 121 028) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Чорна наклейка на консоль ручного гальма.

    Деталь №6 - Шильдик 5-ступінчатої спортивної КПП (51 14 2 121 134) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Чорна наклейка на консоль ручного гальма. В моєму випадку не використовується.
    Деталь №7 - Шильдик "Bleifreier Kraftstoff" (51 14 2 121 497) - 1 шт. Біла, або червона наклейка на лючок паливного баку.

    Деталь №7 - Шильдик "Nur bleifrei Tanken" (51 14 2 121 638) - 1 шт. Прозора наклейка на панель приладів. Була доступна на різних мовах. Я замовив англійською мовою (51 14 2 121 684).
    Також замовив всі варіанти наклейок на пробку паливного бака, хоча вони чомусь відсутні в ETK. Біла рання (2 122 072), біла пізня (2 122 182), червона на кришку із замком (2 121 497). Для дизельних машин червоні наклейки на лючок (2 121 408) та кришку (2 121 632).

    Наклейки кольору кузова в окремих розділах ETK:

    Звичайна фарба


    Фарба металлік




    В мене колір BMW Pur Blau Metallic - 253/5. Штатно по заводу в цей колір фарбувались тільки BMW Z1, а для інших моделей BMW він був доступний тільки в лінійці "Individual". Тому ця наклейка в ETK для E30 не пробивається. Замовив її, як для Z1! ;)

    Деталь №1 - Шильдик фарба металлік PUR BLAU (71 21 2 122 025) - 1 шт. Чорна наклейка на ліву опору передньої підвіски. Внизу на фото копія, - трохи є відмінності.


    Це були базові наклейки, а є ще багато регламентних та опційних наклейок. Більшість з них нема в ETK, або вони вже не доступні. Тому не буду розписувати їх номери.
    Наклейки тиск в шинах, заміна ременя, подушка безпеки, сигналізація, допомога в дорозі, АБС, неетильований бензин, кондиціонер, кришки задніх ліхтарів та фари, домкрат, вакуумний підсилювач гальм, регулювання сидінь, гідропідсилювач керма, МКПП з ATF, M-шильди сидінь.


    Білі наклейки на фари Hella та Hella Black, жовті наклейки на фари Bosch, білі наклейки на кришки задніх ранніх ліхтарів.


    Оранжеві наклейки ATF Oil на кришку бачка гідропідсилювача керма та на корпус пізніх МКПП.


    Сині наклейки на вакуумний підсилювач гальм ATE, та жовта наклейка на подвійний вакуумний підсилювач гальм Girling.


    Отже, я прибрав всі зайві наклейки, і отримав такий комплект наклейок для своєї E30.


    Наклейки під капот (якщо акумулятор під капотом)


    Наклейки в салон.


    Наклейки в багажник (якщо акумулятор в багажнику).


    Про поклейку напишу в другій частині.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +658/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4109
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1303 : 29 Мая 2025, 16:10:05 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_192. ЕТК_71_Попереджувальна табличка (ч.2)

    Отже, приступаємо до поклейки всіх наклейок. Їх номери я повторювати не буду, - вони вказані в попередній частині.

    Почну з моторного відсіку.

    Заводська табличка кріпиться в спеціальні отвори над правою фарою двома заклепками. "Чистий лист"! :)


    Наклейка кольору кузова клеїться збоку на ліву опору. Приклеїв оригінальну наклейку.


    Наклейка оригінальних деталей клеїться на ліву опору.


    Клеїв як найвище, щоб наклейки не закривав бачок автодоливу мастила.


    Наклейку по регламенту заміни моторного мастила я приклеїв на щиток правої фари.

    Куди саме вона клеїлася по заводу я не знаю. На фото зустрічав її тільки на "акулах" на капоті. В мене там шумоізоляція, тому приклеїв, де знайшлося місце, як найближче до заливної горловини. - наче, логічно ж? )


    Наклейка кондиціонера клеїться на праву решітку фар, або на правий щиток фари. В мене на щитку вже є наклейка, то цю приклеїв на решітку.


    Велика наклейка висока напруга клеїться на праву опору.


    Мала наклейка висока напруга клеїться на котушку запалювання.


    Наклейка ATF Oil клеїться на кришку бачка гідропідсилювача керма.


    Наклейка на подвійний вакуумний підсилювач гальм Girling


    Наклейка по регламенту заміни ременя. Дати та пробіг напишу пізніше.


    Наклейка на фари Hella Black
    Ближнє світло


    Дальнє світло


    Ліві фари


    Праві фари


    В мене залишилося ще декілька зайвих наклейок.
    Чорна наклейка оригінальних деталей на машинах з 88 року з мотором M40 замінювала оранжеву на лівій опорі. На всіх touring вона клеїлась праворуч перед радіатором. Тому мабуть вона буде зайвою.


    Наклейка по регламенту заміни антифризу також зайва, оскільки із заводу на E30 не застосовувався "long-life" антифриз. Хоча, якщо його залити, то можна приклеїти сюди...


    Маленька наклейка високої напруги з 91 року замінювала велику на правій опорі. Можна її наклеїти на щиток високовольтних проводів , але мабуть теж зайве )


    Отже всі наклейки в моторному відсіку поклеєні. Фінальний вигляд:







    Переходимо до багажника.

    Я недавно вже згадував про наклейку на домкрат Bilstein - приклеїв.

    Замінив домкрат.


    Наклейку по регламенту заміни акумулятора я приклеїв на кришку акумулятора. Куди саме вона клеїлася по заводу я не знаю. Наче, логічно ж? )




    Наклейки на корпус задніх ліхтарів клеяться всередині корпусу.




    Наклейка допомоги в дорозі клеїться на ящик для інструменту, або на кришку багажника. Я приклеїв на ящик.




    Комплект з двох наклейок на лючок та кришку паливного баку. Червоні наклейки в основному були на кришках із замком.


    Червону приклеїв на кришку, а на лючку в мене є оригінальна біла.




    Хоча, може варто її замінити на червону...


    Може і заміню.



    Переходимо до салону.

    Наклейка тиску в шинах для 325i, клеїться внизу на ліву середню стійку кузова.


    Наклейка по режиму "обкатки" перші 2000 км клеїться в лівий верхній кут лобового скла.


    Наклейка ABS клеїться на панель приладів під лампою дальнього світла.


    Наклейка по використовуванню тільки неетилованого бензину клеїться на панель приладів під покажчиком рівня палива. В мене англійською мовою, як і всі написи на приладах.


    Наклейка схеми передач МКПП клеїться на консоль ручного гальма.


    Наклейка подушки безпеки клеїться на верхній щиток ящика для дрібниць.

    Хоча, в мене подушка безпеки встановлена не повноцінно, але ж таки є, то нехай буде і наклейка! :)


    Ліворуч на щиток ще може бути приклеєна наклейка по регламенту заміни салонного фільтра. Але при наявності кондиціонера, салонний фільтр встановити не можливо, тому і цієї наклейки не буде.

    Наклейки регулювань сидінь клеяться на бічні щитки сидінь. В мене добре збереглися оригінальні наклейки, тому поки що їх залишив.




    Наклейки M-Technic на шильди сидінь в мене також ще в доброму стані, тому поки що їх залишив.

    Хоча, на копіях кольори трохи не такі. Оригінальні шильди я купував новими, але наклейка на водійському сидінні почала дуже швидко затиратись. Я їх заклеїв поверх прозорою плівкою, щоб не зтерлись зовсім.

    Наклейка штатної сигналізації клеїться на скло передніх дверей, над дверною ручкою. Ці наклейки я купив оригінальні.


    Поклеїв їх на обох передніх дверях.




    Отже, всі заводські наклейки поклеєні.

    Залишилися дві "бонусні" наклейки, та одна клубна. Також вирішив наклеїти наклейку України UA. В мене їх дуже багато - колекція ще зі студентських часів, коли їх роздавали на всяких автомобільних виставках ))




    Трошки "чорного" гумору з "бандитських" 90-х років )))


    Мабуть клеїться десь на видному місці в багажнику )) Але я мабуть не буду її клеїти... )


    RESPECT YOUR ELDERS - це вже мабуть "класика"! )




    UA


    Ну, і звісно, клубна "іменна" наклейка!


    На цьому по наклейках все.



    P.S.
    Пізніше може ще щось буде по наклейках BBS...