BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
Збірка_146. ЕТК_13_МКПП
Переходимо до розділу ETK
МКПП
Отже, коробка передач працювала абсолютно нормально, тому теж не бачу сенсу повністю її розбирати. Просто чистка, мийка та заміна деталей кріплення.
МКПП
Деталь №1 - Оборотна 5-ступ. КПП с підвищеною передачею 260/5.15-NW (23 00 1 220 893).
Ось такий вигляд вона мала після поверхневої мийки.
Верхніх болтів кріплення взагалі не було, бічні болти відкрутились просто рукою, а з чотирьох нижніх було тільки два. "Дякую" за це майстру, який це зробив!..
Номери на КПП відповідають для моделі 325i та номерам ETK
Модель GETRAG 260
Версія 038284NW
Починаю з чистки та мийки - розчинник, очищувач, щітки, та багато терпіння! Особливо всередині "колокола" - пил та сажа від зчеплення дуже погано відмивались.
Зовні було трохи простіше, але вичистити оці всі "квадратики" на корпусі, було теж не просто!
Під час чистки та перевертання, помітив, що з під цієї кришки тече мастило.
Про всяк випадок я її відкрутив, почистив, та прикрутив на прокладочний герметик. Під кришкою три пружини - верхня коротша та товща - важливо не переплутати.
Результат чистки всередині
Та зовні
Спочатку хотів її пофарбувати, але потім передумав - і так виглядає не погано.
Номер версії МКПП вказаний між двома верхніми отворами для болтів кріплення.
Кріплення коробки передач
Купив комплект оригінальних болтів кріплення, почистив та оцинкував їх.
Деталь №1 - болт Torx M12X45 (23 00 1 222 890) - 2 шт. Верхні болти кріплення.
Деталь №2 - болт Torx M12X75 (23 00 1 222 893) - 2 шт. Бічні болти кріплення.
Деталь №3 - прокладочна шайба 13-140 HV-ZNS (07 11 9 931 699) - 4 шт. Верхні та бічні болти кріплення.
Деталь №4 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 7 524 470) - 2 шт. Я про них вже писав в розділі про блок двигуна - вони вже встановлені.
Деталь №5 - болт Torx M8X50 (23 00 1 222 887) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
Деталь №6 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 4 шт. Нижні болти кріплення.
Деталь №7 - болт M6X16 (07 11 9 913 015) - 1 шт. Кріплення металевого щитка.
Деталь №8 - болт Torx M10X65 (07 12 9 904 681) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Деталь №9 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 122) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Деталь №10 - гайка M10 (07 12 9 904 864) - 2 шт. Кріплення стартера - про це потім напишу у відповідному розділі.
Тепер МКПП у мене буде закріплена так, як потрібно.
Кріплення КПП
Деталь №1 - траверса МКПП (23 71 1 176 574).
Деталь №2 - подушка МКПП (23 71 1 175 939) - 2 шт. Я використовую подушки Febi 07999.
Деталь №3 (№6, №9) - гайка (07 11 9 904 032) - 6 шт.
Деталь №4 (№8) - прокладочна шайба ( 33 31 1 108 205) - 4 шт.
Деталь №5 - пружна шайба B8(07 11 9 932 095) - 2 шт.
Деталь №7 - болт з квадратною голівкою M8X18 (23 71 1 130 250) - 2 шт.
Деталь №10 - не використовується.
Встановлюємо подушки на траверсу.
Траверса готова до установки.
Getrag 260/5/50 Картер і додаткові елементи
Як я вже казав, коробка передач повністю не розбиралась, тому напишу тільки про ті деталі, які знімались, або замінювались.
Деталь №1 - картер коробки передач (23 11 1 222 658).
Деталь №2 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 527 440) - 1 шт. Пробка для заливки мастила.
Деталь №3 - втулка (23 13 7 545 703) - 1 шт. Металева втулка.
Деталь №4 - штуцер для прокачки (23 13 1 224 084) - 1 шт. Пластиковий ковпачок.
Деталь №5 - стальний сапун (23 13 1 204 841) - 1 шт. Якщо я правильно розумію, то використовується або деталь №5, або деталі №3 та №4. В моєму випадку №5 не використовується.
Деталі №6...№11 - сальник та його кришка з кріпленням, штифти та задня кришка - не знімалось.
Деталь №12 - різьбова пробка M24X1,5 (23 11 7 546 876) - 1 шт. Пробка з магнітом для зливки мастила.
Деталь №13 - задній сальник 40X55X8 (23 12 1 205 342) - 1 шт. Я використовую сальник 813528600 Victor Reinz.
Деталь №14 - не використовується.
Деталь №15, №16 - болти та шайби кріплення задньої кришки - не знімались.
Деталь №17 - сальник 15X21X5 (23 12 1 222 677) - 1 шт. Я використовую сальник 812401000 Victor Reinz.
Деталь №18 - вмикач ламп заднього ходу M12X1,5 (23 14 1 354 0710 - 1 шт. Не знімався.
Деталь №19 - не використовується.
Деталь №20 - болт кріплення задньої кришки - не знімались.
Деталь №21 - заглушка (21 11 1 225 047) - 2шт. Пластикові заглушки. Оригінальні коштують неадекватно, тому я просто підібрав по розміру.
При заміні сальника, я ще встановив нову стопорну шайбу (23 21 1 490 120), якої у мене чомусь взагалі не було. Вона показана в розділі про внутрощі МКПП, про які я не буду нічого писати, оскільки МКПП не розбиралась.
В ETK є ще розділ про спортивну МКПП, але це дуже рідкісна штука, і знайти її не просто. Якщо раптом колись знайду і куплю, то тоді напишу! ;)
МКПП була дуже сильно забруднена мастилом в задній частині, тому я вирішив замінити обидва задніх сальника. Отже, відкручуємо та знімаємо хвостовик. Маленький сальник я витягував за допомогою вкрученого в нього саморіза, а великий легко вийнявся викруткою.
Замінюємо обидва сальника.
Відпісочив та пофарбував хвостовик та гайку. Стопорна шайба нова.
Встановлюємо та прикручуємо хвостовик. Стопорна шайба надівається на гайку та фіксується буртом в три пази на хвостовику. Я зафіксую її вже після установки на машину та після повної затяжки гайки.
Прикручуємо траверсу до МКПП.
Вставляємо дві пластикові заглушки в отвори корпусу МКПП.
Ці отвори використовуються для установки датчика обертів та датчика мертвих точок на ранніх версіях Motronic чи на Jetronic. В моєму випадку там просто заглушки.
Закручуємо знизу пробку для злива мастила, та збоку праворуч пробку для заливки мастила.
Мастило буду заливати вже при установці.
До речі, для ринку США в такі МКПП по ETK йшло мастило ATF. Я чув, що з ним передачі перемикаються більш м'яко. Хотів також перейти на ATF, але мабуть таки залишу, як і було - 80W90. Буду вдячний за якісь рекомендації, чи поради з цього приводу.
Отже, коробка передач готова до установки. Залишилось встановити на неї деталі зчеплення.
Мій помічник-контролер - замучився бідолага з цією коробкою! :)
Далі про зчеплення.
The_Glory:
Збірка_148. ЕТК_21_Зчеплення. Зчеплення
Я вже давно писав про установку приводу зчеплення, а тепер прийшов час написати і про саме зчеплення.
Переходимо до розділу ETK
Зчеплення
Підрозділ
Зчеплення
Всі деталі зчеплення були замінені раніше, при ремонті двигуна, тому вони в прекрасному стані. Отже, роботи суто косметичні - чистка, мийка, фарбування, оцинковка.
Деталь №1 - нажимний диск D=228MM (21 21 1 223 026) - 1 шт. Я використовую SACHS 3082001454.
Деталь №2 - ведений диск D=228MM (21 21 1 223 097) - 1 шт. Я використовую SACHS 1861661133.
Деталь №3 - важіль вижимного підшипника (21 51 1 204 229) - 1 шт.
Деталь №4 - вижимний підшипник (21 51 7 521 471) - 1 шт. Я використовую SACHS 3151231031.
Деталь №5 - втулка H=15MM (21 51 1 202 659) - 1 шт. Я її не знімав з корпусу МКПП.
Деталь №6 - скоба (21 51 1 204 327) - 1 шт. Кріплення важеля.
Деталь №7 - болт (07 11 9 919 939) - 6 шт.
Деталь №8, №9 - не використовується.
Деталь №10 - комплект деталей зчеплення D=228MM (21 21 1 223 102). Мабуть це оригінальний ремкомплект.
Отже, основні деталі SACHS в прекрасному стані, тому просто все почистив. Товщина диска, як у нового.
Але потрібно якось же його відцентрувати. Оригінального інструменту у мене нема, і купувати його заради одноразового використання недоцільно. Може потім зроблю саморобний. А зараз використовував підручні засоби - свердло 12мм, та головка 16мм ;)
Головка 16мм майже ідеально входить в отвір диска. До речі на диску написано німецькою - "сторона коробки передач". Щоб не помилитися, і правильною стороною встановити диск.
В отвір головки ідеально стає свердло 12мм.
Так же ідеально свердло 12мм стає в отвір підшипника маховика. Вставляємо свердло, надіваємо на нього головку - і " special tool" готовий! ;)
Надіваємо на нього диск.
І прикручуємо нажимний диск, рівномірно затягуючи болти. Для болтів я використовував різьбовий фіксатор.
Зчеплення встановлено.
Тепер встановлюємо деталі зчеплення в корпус МКПП.
Прикручуємо двома гайками M8 новий робочий циліндр зчеплення.
Встановлюємо важіль та вижимний підшипник. Місця їх контакту трохи змащуємо.
Важіль фіксуємо скобою в отвори корпусу МКПП.
Тепер коробка передач та зчеплення повністю готові до установки на машину.
Машина теж готова! Нарешті, я поставив її колесами на підлогу! :)
Все готово....майже....чекаю на дрібні детальки...
vlad-e30:
Крутецкая красотища.... Ждём финал.... Жду обзор по кондею
The_Glory:
та, до фіналу ще далеко.... особливо по кондєю...
The_Glory:
Збірка_149. ЕТК_11_Двигун. Водяний шланг системи охолодження
Для 1985 року це повинно виглядати так:
Водяний шланг системи охолодження
Але на моїй машині вся система охолодження була встановлена з E34 M20B25. В тому числі і радіатор із вбудованим розширювальним бачком. Нижнє кріплення його було саморобне. Тепер у мене встановлене штатне кріплення для рестайлінгу, і відповідно, радіатор буде закріплений штатним кріпленням. Радіатор буде більший, для кондиціонера. Отже, я не бачу сенсу повертатись до системи охолодження зразка 1985 року. Тим більше, що навіть візуально, той розширювальний бачок виглядає занадто архаїчно, як на мене. А рестайлінговий розширювальний бачок я не можу встановити, бо на тому місці вже стоїть інший цікавий бачок, але про нього пізніше.
Нарешті, прийшли всі дрібнички, і можна продовжувати зборку двигуна.
Отже, система охолодження M20B25 E30, по аналогії з M20B25 E34. Може хтось скаже, що це "колхоз", а я скажу, що це "апгрейд"! :)
Водяний шланг системи охолодження
Деталь №1 - водяний шланг (11 53 1 287 651) - 1 шт.
Деталь №2 (№5) - хомут L42-48 (07 12 9 952 119) - 2 шт.
Деталь №3 - тримач шлангу (11 53 1 714 433) - 1 шт.
Деталь №4 - водяний шланг (11 53 1 722 214) - 1 шт.
Деталь №5 (№2) - хомут L42-48 (07 12 9 952 119) - 3 шт.
Деталь №6 - хомут L37-43 (07 12 9 952 117) - 3 шт.
Деталь №7 - водяний шланг (11 53 1 722 486) - 1 шт.
Деталь №8 - трубка (11 53 1 719 788) - 1 шт.
Деталь №9 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 1 шт.
Деталь №10 - болт з шайбою M6X16 (07 11 9 915 123) - 1 шт.
Деталь №11 - водяний шланг D=45MM (11 53 1 718 982) - 1 шт.
Деталь №12 - шланг подачі (64 24 1 374 911) - 1 шт. Подача на обігрівач салону. Цей шланг з E30.
Деталь №13 - шланг обратки (11 53 1 720 524) - 1 шт. Обратка з обігрівача салону. Цей шланг з E34.
Деталь №14 - хомут L28-33 (07 12 9 952 113) - 3 шт.
Деталь №15 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 2 шт.
Деталь №16 - хомут D=24,5MM (61 13 1 379 580) - 2 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігрівача салону.
Деталь №17 - бандаж 120MM (61 13 1 379 580) - 2 шт. Пластиковий ремінець для шлангу (№13) обігрівача салону. Вставляється в отвори на лівому лонжероні рестайлінгового кузова. На моєму кузові цих отворів не передбачено, тому у моєму випадку ця деталь не використовується. Замість них я буду використовувати металевий кронштейн для до рестайлінгового кузову.
Деталь №5 на першій схемі для 1985 року - кронштейн (11 53 1 279 946) - 1 шт.
Деталь №18 - водяний шланг (13 54 1 705 568) - 1 шт. Подача на обігрів дроселя. Цей шланг з E30.
Деталь №19 - водяний шланг (13 54 1 289 976) - 1 шт. Обратка з обігріву дроселя. Цей шланг з E30.
Деталь №20 - хомут L15-18 (11 15 1 727 509) - 4 шт.
Деталь №21 - тримач проводу (61 13 1 378 529) - 2 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігріву дроселя.
Деталь №22 - тримач шлангу (12 51 1 309 471) - 1 шт. Пластиковий хомут для шлангів обігрівача салону. Для рестайлінгу E30.
Металеву трубку (№8) я встановив ще раніше, разом зі шківом водяної помпи.
До речі, саме через її кріплення до помпи довелось міняти і саму помпу. Тому що до рестайлінгу на помпі не передбачено це кріплення.
Установку шлангів починаю зі шлангів обігрівача салону.
До речі в розділі ETK по опаленню та кондиціонеру є окремий підрозділ по цих шлангах.
Додаткова водяна помпа / водяний шланг
Деталь №1 - шланг обратки (11 53 1 720 524) - 1 шт. Обратка з обігрівача салону. Цей шланг з E34.
Деталь №2 - шланг подачі (64 21 1 380 527) - 1 шт. Подача на обігрівач салону. Цей шланг з E30.
Деталь №3 - хомут L28-33 (07 12 9 952 113) - 3 шт.
Деталь №3 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 2 шт.
Всі інші деталі для M20B25 не використовуються.
Всі шланги оригінальні в доброму стані, тому не бачу сенсу їх міняти на нові китайські, що тріснуть через рік... Всі хомути теж оригінальні, частина старі, частина нові.
Отже, починаю зі шлангів обігрівача салону. На фланець головки блоку циліндрів встановлюємо шланг подачі на радіатор обігрівача салону.
Прокладаємо Т-подібний шланг обратки від радіатора обігрівача салону до основного радіатора та термостата.
На металевий кронштейн встановлюємо два пластикові хомути (№16) та фіксуємо в них шланг.
До радіатора шланг буде йти по лівому лонжерону.
Там він буде фіксуватися металевим кронштейном до лонжерону.
Далі прокладаємо шланги обігріву дроселя.
Прикручуємо їх до фланців дроселя.
На фланець блоку циліндрів встановлюємо шланг подачі на обігрів дроселя.
На металевий кронштейн встановлюємо два пластикові хомути (№21) та фіксуємо в них шланги.
Шланг обратки з обігріву дроселя прикручуємо до нижнього фланця термостату.
Шланг фіксуємо в пластиковий хомут (№21).
Пластиковий тримач шлангу (№22) поки що я встановив ось так - на трубку масляного щупу.
Не впевнений що саме так має бути, але інших ідей у мене нема :) Може після установки двигуна той тримач можна буде використати для фіксації паливного шлангу... не знаю. Потім по місцю побачу.
Переходимо до основних шлангів системи охолодження.
Встановлюємо тримач шлангу (№3). Вставляється в отвір на скобі і фіксується штифтом.
Я вже писав, що проклав провід від імпульсного датчика 6 циліндра разом з проводом датчика положення колінчастого валу. Так от, це не правильно! На тримачі шлага є спеціальне вушко для цього проводу. Довелось його витягувати, те перекладати правильно.
Далі фіксуємо його в гумовий щиток
І виводимо до кронштейна.
Встановлюємо шланг та фіксуємо його в тримачі.
Прикручуємо шланги до водяної помпи та трубки.
Та до термостату.
Всі шланги системи охолодження встановлено.
Далі про підвіску мотора.
Навигация
Перейти к полной версии