BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
The_Glory:
Збірка_144. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Провід високої напруги. Свічки запалювання
Двигун майже зібраний, залишилось дочекатись декілька нових деталей до нього. Тому переходимо до розділу ETK
Електрообладнання двигуна
Починаємо з підрозділу
Провід високої напруги
Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №1 (12 12 1 710 631) - 1шт.
Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №2 (12 12 1 710 632) - 1шт.
Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №3 (12 12 1 710 633) - 1шт.
Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №4 (12 12 1 710 634) - 1шт.
Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №5 (12 12 1 710 635) - 1шт.
Деталь №2 - Провід високої напруги циліндр №6 (12 12 1 717 375) - 1шт. З імпульсним датчиком положення розподільного валу.
Деталь №3 - Провід високої напруги центральний T1KL4 (12 12 1 720 601) - 1шт. Провід на котушку запалювання із захисним гумовим чохлом.
У мене комплект проводів BOSCH. Вони в доброму стані, і їх опір відповідає номіналу. Десь в інтернеті знаходив інформацію, що високовольтні проводи для M20B25 повинні мати опір близько 6 кОм, а центральний провід 2 кОм. Результати моїх замірів аналогічні - верхній рядок цифр:
До речі, існує цікава оригінальна опція - "Джут проводів високої напруги із захистом від гризунів"! :)
Джгут проводів високої напруги із захистом від гризунів
Це комплект високовольтних проводів із захисними пластиковими кільцями на них, та додаткова пластикова кришка. Мабуть вони зроблені із пластику, який не подобається гризунам на смак! :)
Деталь №1 - Джгут проводів високої напруги із захистом від гризунів (12 12 1 735 217). Вже не доступно до замовлення.
Виробник проводів
Крім захисту від гризунів, я виявив ще таку цікаву річ - опір цих проводів значно нижчий - всього 1кОм (нижній рядок цифр). Я чув щось про проводи низького опору, - то може це вони і є? Не думаю, що це випадковість, бо на чотирьох проводах однакові показники. Два останні проводи, очевидно, що розірвані. Та й загалом стан їх поганий. Я взяв їх, в надії переставити пластикові кільця на свої проводи, - для поповнення своєї колекції оригінальних опцій ;) Але для цього проводи доведеться різати і заново обтискати контакти. Не став цього робити. Може якось потім спробую розрізати кільця, та переставляти їх таким чином.
Пластикову кришку можна замовити тільки в комплекті з проводами. На ній є номер (12 12 1 735 181), але такого номера чомусь нема в ETK. Тому окремо її замовити не вийде.
Ця кришка добре стикується із стандартною кришкою.
Свічки запалювання
Деталь №1 - свічка запалювання BOSCH W7 DCR (12 12 9 061 871) - 6 шт.
Деталь №2 - комплект для 4-циліндрових двигунів. Не доступно до замовлення.
Деталь №3 - комплект для 6-циліндрових двигунів. Не доступно до замовлення.
Я завжди використовую свічки NGK ZGR5A.
Джгут проводів високої напруги
Деталь №1 - джгут проводів високої напруги (12 12 1 710 664). В комплект входять всі деталі, окрім деталей №12...№15.
Деталь №2 - кабелепровід (12 12 1 719 889). Пластиковий пенал для укладки проводів.
Деталь №3 - провід високої напруги (12 12 1 705 675). Мабуть продається на метри.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №1 (12 12 1 706 186) - 1 шт.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №2 (12 12 1 706 187) - 1 шт.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №3 (12 12 1 706 188) - 1 шт.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №4 (12 12 1 706 189) - 1 шт.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №5 (12 12 1 706 190) - 1 шт.
Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №6 (12 12 1 706 191) - 1 шт. Пластикові бірки на провід із відповідним номером. У мене проводи промарковані, тому ці бірки я поки що не замовляв.
Може потім колись замовлю, для краси, хоча їх все-одно не буде видно під кришками :)
Деталь №5 - циліндричний роз'єм (12 12 1 705 656) - 14 шт.
Деталь №6 - перешкодоподавляючий штекер KBB 1000-OHM (12 12 1 289 829) - 7шт.
Деталь №7 - перешкодоподавляючий штекер 1000-OHM (12 12 1 289 825) - 1шт.
Деталь №8 - накінечник проводу до свічки запалювання 5000-OHM (12 12 1 289 821) - 6 шт.
Деталь №9 - гумова втулка (12 12 1 710 584) - 1 шт. Замість неї я встановлю додаткову пластикову кришку "захисту від гризунів". Вона виглядає красивіше.
Деталь №10 - захисний ковпак (12 12 1 284 464) - 1 шт. Гумовий чохол на котушку запалювання.
Деталь №11 - не використовується.
Деталь №12 - кришка розподільника запалювання (12 11 1 715 905). Йде в комплекті з пластиковою кришкою, болтами та шайбами для кріплення.
Деталь №13 - ротор розподільника запалювання (12 11 1 715 906). Йде в комплекті з болтами та шайбами для кріплення.
Деталь №14 - кришка (12 11 1 287 718). Захисна пластикова кришка шестерні розподільчого валу.
Деталь №15 - захисний ковпак (12 11 1 710 553) - 1 шт. Пластикова кришка.
Деталь №16 - свічка запалювання BOSCH W8DC (12 12 1 276 283) - 6 шт. Як я вже казав, я завжди використовую свічки NGK ZGR5A.
Отже, надіваємо пластикову кришку, вставляємо болти з шайбами в кришку та ротор.
Вставляємо пластикову кришку шестерні та прикручуємо ротор трьома гвинтами.
Прикручуємо кришку трьома болтами.
Акуратно та щільно укладаємо проводи в пластиковий пенал, відповідно до їх номера та довжини. Вирівнюємо їх кінці та закриваємо пенал кришкою. Пенал прикручується двома гайками до шпильок, разом з клапанною кришкою.
Через клятих москалів знов вимкнули світло, тому встановлювати проводи довелось вже в темряві...
Кришка (№15) защьолкується на нижню пластикову кришку. Потім на пенал (№2) та кришку (№15) надівається пластикова кришка "захисту від гризунів".
Вигляд з нею значно кращий, хоча вона якось не дуже щільно стала. Потрібно буде якось її трохи притиснути.
Проводи високої напруги встановлено.
Залишилось прикрутити декілька кронштейнів для проводки, та прокласти провід імпульсного датчика шостого циліндру.
The_Glory:
Збірка_145. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Елементи кріплення джгута проводів (ч.1)
Елементи кріплення джгута проводів
Тут якась плутанина з номерами та деталями, але спробую хоч якось в цьому розібратись.
Деталь №1 - тримач штекера діагностичного роз'єму (12 52 1 714 132) - 1 шт. Встановлювався з 1986 року. Оскільки у мене моторна проводка 86 року, то й тримач, відповідно, більш пізній.
Деталь №2 - не використовується. Хоча по картинці схоже на кронштейн трубки масляного щупа.
Деталь №3 - пластина (12 14 1 269 699) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
Деталь №4 - пластина (12 42 1 289 510) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
Деталь №5 - не використовується. Але тут якась помилка.
Деталь №6 - кронштейн (12 52 1 711 228) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №5. Кронштейн для моторної проводки. Встановлюється під капотом, на щитку ніші вентилятора обігрівача салону.
Деталь №7 - кронштейн (12 52 1 285 040) - 1 шт. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Схоже на тримач роз'єму датчиків ABS, або Airbag.
Деталь №8 - кронштейн (12 52 1 714 333) - 1 шт. Клема "маси" на правій опорі кузова.
Деталь №9 - не використовується.
Деталь №10 - кронштейн (12 52 1 719 510) - 1 шт. Кронштейн для моторної проводки. Встановлюється під впускним колектором.
Деталь №11 - кронштейн (12 52 1 288 127) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Але тут якась помилка.
Деталь №12 - кронштейн (12 52 1 719 521) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №11. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
Деталь №13 - провід на "масу" 235MM (12 51 1 714 039) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №14. Я вже писав раніше про нього - провід на "масу" двигуна.
Деталь №14 - не використовується. Але тут якась помилка.
В цій частині я напишу тільки про деталі №1, №5 та №10, бо вони встановлюються на двигун. Про інші деталі напишу вже після установки двигуна на машину.
Отже, кронштейн (№10) прикручується двома гайками M6 до шпильок на впускному колекторі.
Разом з ним до передньої шпильки фіксується кронштейн трубки масляного щупа, про який я вже писав раніше.
Цей кронштейн служить для фіксації моторної проводки та шлангів системи охолодження. Про це у відповідному розділі.
Кронштейн (№1) прикручується гайкою M8 до верхньої шпильки на впускному колекторі.
В ньому фіксується штекер датчика положення колінчастого валу.
Там же фіксується і штекер імпульсного датчика положення розподільчого валу.
Я проклав ці два проводи разом, за шківами, але мабуть це не правильно. Після установки шлангів системи охолодження я це перевірю. Якщо я помилився, то потім напишу про це.
Далі встановлю дросель.
P.S.
Я вже дуже давно встановив сигналізацію з магнітним замком, але сам замок не встановив, бо на його покритті чомусь не трималась фарба. Нарешті, я цю проблему вирішив - піскостуй, грунтування та фарбування. Тепер фарба тримається добре.
І, нарешті, я його встановив. Накладка замка з діодом через гумову прокладку вставляється зовні, а замок із середини. Потім фіксується пружною скобою.
Підключаємо до дверної проводки, фіксуємо штекер скобою.
Тепер все встановлено.
Два замка! ;)
Ray_:
Красота!
По мотору: когда "свадьба"?
The_Glory:
як тільки приїдуть ще пару детальок ;) Наступного тижня, надіюсь, що приїдуть, а там будєм пасматрєть! )
The_Glory:
Збірка_146. ЕТК_13_Підготовка і регулювання робочої суміші. Корпус дросельної заслонки
Корпус дросельної заслонки
Майже всі деталі дросельної заслонки вже не доступні до замовлення, тому важливо не губити їх.
Деталь №1 - корпус дросельної заслонки (13 54 1 707 730). Корпус я добре почистив, фарбувати не став. Він йде в комплекті з фланцями для шлангів, які часто вже не тримаються в корпусі. Я зафіксував їх на прокладочний герметик.
Деталь №2 - важіль приводу (13 54 1 714 174).
Деталь №3 - пружина (13 54 1 717 027) - 1 шт.
Деталь №4 - втулка (13 54 1 714 176) - 2 шт.
Деталь №5 - розпірна шайба 19X8X0,1 (13 54 1 256 344) - 1 шт.
Деталь №6 - пружна шайба (13 54 1 714 204) - 1 шт.
Деталь №7 - шайба фіксуюча 8,4X13 (13 54 1 267 663) - 1 шт.
Деталь №8 - гайка M8X1 (13 54 1 267 664) - 1 шт.
Деталь №9 - пружина (13 54 1 717 028) - 1 шт.
Деталь №10 - втулка (13 54 1 714 178) - 2 шт.
Деталь №11 - втулка (13 54 1 714 177) - 2 шт.
Деталь №12 - пружна шайба (13 54 1 714 204) - 1 шт.
Деталь №13 - шайба фіксуюча 7,0 (07 11 9 905 858) - 1 шт.
Деталь №14 - розпірна шайба 13,5X8X0,5 (13 54 1 256 351) - 1 шт. Вісь я не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №15 - стопорне кільце 8X0,8 (07 11 9 934 034) - 1 шт. Вісь я не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №16 - установочний штифт (13 54 1 278 976) - 1 шт. Я його не знімав, тому він залишилась на корпусі.
Деталь №17 - ковпачок D=4,7MM (13 54 1 278 977) - 1 шт. Вже не доступний до замовлення, тому я просто підібрав щось схоже по розміру.
Деталь №18 - гвинт (13 54 1 714 186) - 1 шт. Я його не знімав, тому він залишилась на корпусі.
Деталь №19 - кільце круглого перетину (13 54 1 711 026) - 1 шт. Я його не знімав, тому він залишилась на корпусі.
Деталь №20 - ковпачок BLAU (13 54 1 713 477) - 1 шт. Вже не доступний до замовлення, тому я просто підібрав щось схоже по розміру.
Деталь №21 - ущільнююча прокладка (13 54 1 285 471) - 1 шт. Я її не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №22 - кришка (13 54 1 711 042) - 1 шт. Я її не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №23 - болт M4 TX20 8.8 (13 54 1 705 561) - 3 шт. Я їх не знімав, тому вони залишилась на корпусі.
Деталь №24 - датчик положення дросельної заслонки (13 63 1 710 559). Розібрав, почистив, змастив контакти.
Деталь №25 - болт M4 X 9,2 (13 54 1 705 562) - 2 шт.
Деталь №26 - ковпачок D=7,0MM (11 61 1 727 176) - 1 шт. Судячи по його розміру та фото, цей ковпачок використовується, як заглушка на фланець корпусу заслонки, на машинах без вугільного адсорбера. В моєму випадку туди надівається шланг від адсорбера, тому ковпачок не використовується.
Деталь №27 - прокладка (13 54 1 289 576) - 1 шт. Я вирізав її сам.
Деталь №28 - гайка з шайбою M6 (07 14 9 156 628) - 4 шт. Кріплення корпусу заслонки до колектора.
Деталь №29 - опора троса педалі акселератора SCHWARZ (13 54 1 747 519) - 1 шт. Вона вже встановлена на машину разом з тросом.
В ETK чомусь є ще один розділ по дроселю - більш крупно-узловий:
Корпус дросельної заслонки
Деталь №1 - корпус дросельної заслонки в зборі (13 54 1 716 065).
Деталь №2 - датчик положення дросельної заслонки (13 63 1 710 559).
Деталь №3 - болт M4 X 9,2 (13 54 1 705 562) - 2 шт.
Деталь №4 - кришка (13 54 1 711 042) - 1 шт. Я її не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №5 - ущільнююча прокладка (13 54 1 285 471) - 1 шт. Я її не знімав, тому вона залишилась на корпусі.
Деталь №6 - болт M4 TX20 8.8 (13 54 1 705 561) - 3 шт. Я їх не знімав, тому вони залишилась на корпусі.
Деталь №7 - ковпачок D=7,0MM (11 61 1 727 176) - 1 шт. Судячи по його розміру та фото, цей ковпачок використовується, як заглушка на фланець корпусу заслонки, на машинах без вугільного адсорбера. В моєму випадку туди надівається шланг від адсорбера, тому ковпачок не використовується.
Деталь №8 - прокладка (13 54 1 289 576) - 1 шт. Я вирізав її сам.
Деталь №9 - гайка з шайбою M6 (07 14 9 156 628) - 4 шт. Кріплення корпусу заслонки до колектора.
Деталь №10 - опора троса педалі акселератора SCHWARZ (13 54 1 747 519) - 1 шт. Вона вже встановлена на машину разом з тросом.
Отже, збираємо всі деталі важеля, відповідно до схеми.
Встановлюємо датчик.
Його потрібно відрегулювати на осі так, щоб в крайньому положенні закритої заслонки були замкнені контакти 2 і 18, а в крайньому положенні відкритої заслонки були замкнені контакти 3 і 18. У мене це крайнє положення проти годинникової стрілки по регуліровочним пазам.
Після установки дроселя на впускний колектор регулювати буде дуже не зручно. Тому краще зробити це до його установки.
Тепер можна прикручувати дросель до колектора, через прокладку, та підключити до нього шланг вентиляції картера.
Залишилось тільки встановити шланги системи охолодження, але потрібно дочекатись поки приїдуть деякі деталі для їх кріплення.
А поки що підготую до установки коробку передач та зчеплення.
Навигация
Перейти к полной версии