Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 303041 раз)

0 Пользователей и 11 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +552/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 3974
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #840 : 14 Ноября 2022, 14:19:53 »
  • 0
  • 0

  • Паперова ЕТК - Круть!
    Слава, покладеш під заднє скло після того, як збереш машину, і атлас автошляхів:) Як в старі часи)

    Угу, у мене є атлас автодоріг СРСР )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #841 : 14 Ноября 2022, 14:22:51 »
  • 0
  • 0

  • Посматриваю американские видео-интервью про сохранившиеся маслкары в семье. Там кроме самого автомобиля очень ценится и вся макулатура, сопровождавшая покупку. Прайсы, рекламные буклеты, товарные чеки, даже таблички, с которыми эти машины были выставлены в салоне. Так что, очень нужное приобретение для раритета!

    Та, да, класно коли воно все збереглось разом з машиною. У мені в Х5 збереглось. А в Е30 нічого не було. Та й мало в кого воно є.... власники залишали "на сувеніри" )) Я зібрав наче всі бумажки, але вони з різних Е30....але краще, ніж нічого.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #842 : 22 Декабря 2022, 15:09:40 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_28. ЕТК_61_Провода ABS

    По збірці майже нічого нового - через клятих підорашистів світло буває лише по декілька годин на добу, і то вранці, або вночі. А так як гараж у мене у підвалі, то без світла, у повній темряві, там нічого не зробиш... Треба мабуть якесь автономне "аварійне" освітлення робити... Тому пишу про те, що встиг зробити ще трохи раніше.

    Отже, продовжуємо розділ ЕТК_61 Общее э/оборудование автомобиля

    А саме, Провода ABS


    Система ABS для BMW E30 була доступна, як додаткова опція, а для топових моделей була в базовій комплектації. Тому в першому випадку проводка ABS була окремим жгутом, що підключався через роз'єм С302 для додаткового обладнання. А в другому випадку проводка ABS була одним цілим жгутом з основною проводкою. У моєму випадку проводка з топової моделі 325i, - тому це другий варіант. Отже, про основну проводку напишу пізніше.
    Датчики ABS та їх кріплення в ЕТК показані чомусь не в цьому ж розділі, а у розділах по ходовій частині. Там я про них вже згадував.
    Передні (лівий та правий відрізняються довжиною провода - правий довший):


    Задні (лівий та правий однакові):


    Тому й писати майже нема про що. Але є деякі нюанси, по установці та кріпленню датчиків.
    На схемі ЕТК показано кріплення.


    Деталь №2 (61 13 1 371 074) - в ЕТК не зовсім вірно вказано їх кількість. Для машин з 6-циліндровими двигунами їх потрібно 2 штуки - на лівий і правий передні датчики.
    А деталь №3 (61 13 1 374 899) використовується тільки на машинах з 4-циліндровими моторами для лівого переднього датчика (фото з інету).

    А для правого датчика там використовується також деталь №2 (61 13 1 371 074). Тобто для 4-циліндрових, потрібно по 1 штуці кожної.
    Деталь №4 (61 61 1 356 460) - в ЕТК не вірно вказано їх кількість. Їх потрібно 2 штуки - на лівий і правий передні датчики. Вони доступні до замовлення, але ціна в 25-30 Євро за штуку мені не дуже сподобалась - чергова неадекватна ціна.  Аналогів я не знайшов. Але раніше я замовляв схожі гумові кільця для склоочисників (61 61 1 353 754). Приміряв їх - підійшли майже ідеально! Різниця в 1-2 міліметри по діаметру. А різниця по ціні - 3.5 Євро за штуку. Для мене логіка ціноутворення на ці дві майже однакові деталі не зрозуміла :) Звісно замовив ще дві 61 61 1 353 754.
    Деталь №5 (12 52 1 276 147) - 1 штука, D=16.8мм (синя). Доступна до замовлення, але, як виявилось, її можна купити майже в будь-якому автомагазині набагато дешевше. Це універсальні скоби, що повністю відповідають оригінальним по розміру і кольору, в залежності від розміру. Вони багато ще де використовуються, тому купив зразу із запасом різних - сірі, зелені, сині, червоні, жовті - в порядку збільшення розміру.
    Деталь №6 - ремонтний кусок провода з роз'ємом. Мені здається, що краще купити зразу весь датчик. Я задні купив в дуже доброму стані, бо мої були дуже пошкоджені в багатьох місцях.

    Отже, установка датчиків. Все елементарно.
    Передній лівий.
    Чистим посадочне місце, вставляємо до упору, і прикручуємо гвинтом.


    Фіксуємо провод петлею на стійці у пластиковий тримач та у металевий кронштейн.


    Зразу скажу, що двома петлями на металевому кронштейні фіксувати не потрібно, бо тоді не вистачає довжини провода. Потім я залишив лише одну петлю. Не знаю навіщо там зробили дві гумових обойми і два пази в кронштейні...
    Вибиваємо металеві заглушки в кузові (на щастя, я це зробив ще до фарбування). Обробляємо отвір воском і встановлюємо гумові кільця, про які я говорив вище. Протягуємо через них провід у моторний відсік.


    Як бачите, провід короткий. Тому залишаємо тільки одну петлю на стійці, і тягнемо провод до тримача роз'єму, що встановлений на кузов у спеціальний отвір.


    Все теж саме з правого боку.




    Тягнемо провод до тримача роз'єму, що встановлений на лонжероні у спеціальний отвір. Далі на правому лонжероні встановлюємо синю скобу для проводки.


    Передні датчики встановлено.


    Із задніми було трохи складніше. Мій кузов виробництва кінця 1984 року під мотор М10 на карбюраторі. Мені здається, що для такої конфігураціі ABS взагалі була не доступна. Мабуть тому для задніх датчиків у кузові не передбачено ні отворів, ні заглушок. Раніше проводка датчиків була протягнута через отвори для кузовної проводки, через що вони були не герметичні і в середину попадав пил та бруд. Зробити ці отвори перед фарбуванням я забув... Хотів вже так і залишити, як було, але потім все-таки вирішив зробити так, як потрібно. Для цього купив спеціальне свердло (до речі класна штука), поміряв гумову втулку - вона на більш новіших датчиках виявилась трохи більшою, ніж була на моїх старих.


    Тому і отвір прийшлося свердлити більший, ніж був передбачений на віброізоляції. Скриплячи зубами із злості на самого себе, почав дуже акуратно свердлити....


    Але все вийшло нормально :) Отвори обробив цинком, грунтом та підфарбував.


    Установка задніх датчиків також дуже проста.
    Задній лівий.
    Чистим посадочне місце, вставляємо до упору, і прикручуємо гвинтом.


    Фіксуємо провод на важелі двома пластиковими кліпсами та гумовою втулкою в металеву скобу важеля.


    Фіксуємо провод на балці пластиковим кронштейном. До речі, місця фіксації на проводі промарковані білою фарбою.


    Обробляємо отвір воском і встановлюємо гумові втулки з проводом.

    Все теж саме з правого боку.



    Провід з роз'ємом виводимо в салон під заднє сидіння.


    Після прокладки основної проводки з проводкою ABS залишиться тільки з'єднати роз'єми датчиків та гідроблоку. Установка ЕБУ буде вже після установки торпеди.

    Далі мабуть ще трохи напишу про проводку, а потім уже щось буде і по збірці.... Кляті москалі не дають нормально щось робити.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #843 : 22 Декабря 2022, 19:36:35 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_29. ЕТК_61_Пучки проводов (АКБ)

    Далі, продовжуємо розділ ЕТК_61 Общее э/оборудование автомобиля

    Наступний підрозділ Пучки проводов (АКБ)


    На всіх дизельних та топових моделях Е30 акумулятор був розташований в правій ніші багажника - для кращого розподілу маси між осями.
    На моїй машині він також був у багажнику, але зроблено це було не зовсім правильно. "Плюсова" клема була прикручена не на своєму місці, а на площадці для акумулятора під капотом, "мінусова" клема також була прикручена не до заднього крила, а до кріплення заднього бампера, а сам акумулятор в ніші взагалі ніяк не був закріплений і просто лежав там на шматку паралону та кришці, що ставиться над баком. Звісно, що я це все виправив і зробив так, як це повинно бути. Все було вичищено, кріплення оцинковано, те що не вистачало, замінено на нержавіюче.


    Деталі №1 та №2 не використовуються, вони для машин із акумулятором під капотом.
    В комплект входить основний кабель з тонким дублюючим проводом (№3), кабель до стартера (№4), "мінусова" клема (№5), провод "маси" на двигун (№6), кронштейн клем з кришкою (№7-9), кріплення М6 під внутрішній шестигранник (№10,11), пластиковий захисний кожух (№12), гумова втулка (№13) та запобіжник 50А (№14).
    На схемі ЕТК не показано кріплення кронштейна клем - три болта М6 з гайками та шайбами, кріплення "мінусової" клеми та провода "маси" - болт та гайка М8 з шайбами.
    Отже, починаємо з передньої частини. Отвір для кабеля обробляємо воском, та встановлюємо в нього гумову втулку (№13) разом з кабелем (№3). Кронштейн клеми (№7-9) потрібно ставити після установки шумоізоляції моторного щита. Ще важливо не забути спочатку вставити в нього три болта М6. Я забув. :) Довелось відкручувати. Кронштейн кріпиться у отвори двома болтами під внутрішній шестигранник та гайками з іншого боку (№10,11).



    До верхньої шпильки прикручується дублюючий тонкий провод, а до двох нижній притискається основний кабель.


    До речі, тонкий та основний кабелі паралельні і йдуть від однієї клеми. Запобіжник на 50А (№14) стоїть тільки на тонкому проводі - в задній його частині, під кожухом.


    До клеми основного кабеля (№3) прикручуємо кабель до стартера (№4)


    Ставимо пластикову кришку клем та закриваємо її.


    На цьому під капотом на даному етапі все.


    Кабель стартера має захисну гофру - перевіряємо її стан.


    В салоні кабель опускаємо до порогу та прокладаємо по порогу до заднього сидіння.




    Під заднім сидінням кабель проходить між кузовом та трубою для трубок вентиляції бака. В цьому місці встановлена захисна гофра - перевіряємо її стан.


    Звісно кабель буде закріплений кліпсами та хомутами разом з іншою проводкою після її установки.

    Через отвір у перегородці кабель виводим у багажник. Там він закриввається захисним пластиковим кожухом (№12). Кожух вставляється в отвір перегородки, а в задній частині кріпиться на кузовну шпильку. Пізніше він буде закріплений пластиковою гайком разом із захисним щитком арки. Про це буде в наступному записі.


    "Мінусова" клема прикручується до спеціального кронштейна на задньому крилі.


    Все готово до установки акумулятора.

    Залишився "мінусовий" провод на двигун. Прикручуємо його до кронштейна лівого лонжерона.


    Свій я відновив. Виглядав він так.


    Відпісочив, покрив цинком та замінив термоусадку.


    До речі, про "мінусові" провода - десь в інеті знайшов толкове фото їх всіх з описом - дякую автору.


    Цитировать
    Ось купа інших заземлюючих проводів, які ви також повинні замінити, поки ви це робите. Загалом, ви можете використовувати будь-який товстий дріт із відповідним отвором для кріплення, але для тих пуристів у серці:
     
    12-52-1-285-011 Кабель заземлення генератора, однак я використав його для заземлення компресора кондиціонера на блок двигуна.
    12-52-1-312-124 Кабель маси генератора (червоний).
    12-51-1-714-039 Заземлення двигуна до рами.
    65-31-1-286-069 Рокерне покриття, але замість нього я використовував 12-42-7-551-714 з e9x через заводський вигин 90*. Крім того, виглядає набагато приємніше =).
    12-61-1-311-511 Датчик рівня масла мас. Він кріпиться до масляного піддону, який імітує рівень масла, оскільки наші машини не мають датчика. (для хлопців m3/s14).
    65-31-9-055-973 Радіозахисна стрічка заземлення.
    65-31-1-286-068 Ремінь заземлення капота.
    12-42-7-551-714 від e9x, який я використовував як землю для покриття рокера замість потворного кабелю 65-31-1-286-069.


    Далі про акумулятор та ще трохи про проводку.
    « Последнее редактирование: 22 Декабря 2022, 21:41:26 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #844 : 23 Января 2023, 14:36:36 »
  • 2
  • 0

  • Останнім часом, через клятих москалів, займався нагальними домашніми справами - альтернативним та автономним освітленням, енергопостачанням та опаленням. На це пішло доволі багато часу та фінансів, тому по збірці знову прогрес зовсім не значний. В основному також по електриці.

    Збірка_30. ЕТК_61_Акумуляторна батарея

    Далі, продовжуємо розділ ЕТК_61 Общее э/оборудование автомобиля

    Наступний підрозділ Аккумулятор BMW фирм. с электролитом


    По ЕТК на 325i ставились акумулятори 65Ah, але у мене був 70Ah. Мій акумулятор за декілька років простою в гаражі зовсім помер. Пробував його зарядити, але марно. Тому просто фото для картинки :)


    Зараз, через ці відключення світла, не найкращий час для купівлі акумулятора чи генератора - ціни неадекватні. Може трохи пізніше куплю новий. Ще не вирішив, - чи оригінальний БМВ, чи просто Exide, що йде в оригіналі.

    Крім самого акумулятора, повинно бути і його кріплення. У мене раніше його не було, і акумулятор просто лежав на дні правої ніші багажника. Звісно, тепер я це виправив і встановив усі необхідні деталі.

    Акумуляторна батарея


    Деталі №3 та №10 йдуть разом з новим акумулятором, тому їх на фото поки нема. Деталі №8, №9 та пластикова проставка №11 - це кріплення, що використовуються тільки при установці акумулятора під капотом. Деталь №13, судячи з усього, взагалі на Е30 не використовується.

    Отже, в комплект кріплення входить бачок №4, газовідвідний шланг №5, фітінг шланга №12, піддон №6 та болт з пластиною №7.


    По деяким деталям є нюанси.
    Бачок №4 для до рестайлінгу і після рестайлінгу різний. До 87 року (61 21 1 374 963) він на багато менший, але вже не доступний до замовлення. Після 87 року (61 21 1 376 693) бачок більший і служить додатковою опорою для піддона. До того ж, його простіше знайти, і він нормально стає і на до рестайлінгові машини, тому не бачу сенсу шукати бачок саме для до рестайлінга.


    На фото видно ще кусок білого пінопласту - він там лежить не випадково ;) Але по ЕТК він в іншому розділі, тому там про нього і напишу. А якщо коротко, - то це також додаткова опора для піддона. Хоч виглядає, як "колхоз", але це заводське рішення проблеми, яку, мабуть, зразу не взяли до уваги. :) Хоча, я в цьому не впевнений на всі 100%, але іншого застосування для нього я не уявляю... Якщо в когось він зберігся із заводу і ставиться якось не так, чи не туди - виправте мене будь-ласка.


    А ось так виглядає сама проблема - без цієї опори, проушина  кріплення на піддоні ломається під вагою акумулятора.



    Як показує практика, такий вигляд мають більшість цих піддонів на до рестайлінгових машинах, тому що той пінопласт не зберігся. Мабуть саме тому на рестайлі і зробили більший бачок, щоб він був опорою для піддона. До речі, піддони до рестайл і рестайл відрізняються саме цією проушиною. Мій піддон вже хтось клеїв, але дуже не вдало, - він навіть не влазив на своє місце. Тому я переробив все заново - виглядає не ідеально, але функцію свою виконує добре. Отвір прийшлось трохи збільшити, бо шпильку приварили не зовсім точно. Може потім колись куплю новий.



    Ще один не зрозумілий момент - в ЕТК нема ніякого гумового ущільнення замість кузовної заглушки, для установки бачка. Діаметр отвору в кузові на багато більший, ніж діаметр патрубка бачка. Не знаю, може на рестайлі там просто отвір в кузові менший, але я підібрав по розміру гумову заглушку, вирізав у ній отвір для патрубка і це все чудово і герметично стало на кузов. До речі, менші пробки в ліву та праву ніші багажника я також не знайшов у ЕТК, тому їх також просто підібрав по розміру у автомагазині. Ось так це виглядає знизу.


    Шланг (61 21 1 377 745) продається по 1 метру, хоча там достатньо буде половини.

    Кріплення №7 (61 21 7 564 274) складається з трьох деталей, але кожну з яких потрібно замовляти окремо:
    61 21 7 564 274 - пластина 1 шт.
    61 21 7 577 620 - болт 1 шт.
    07 14 9 158 226 - фіксуюча шайба 1 шт.

    Болт вставляється у пластину, потім на нього накручується фіксуюча шайба, що не дає пластині зіскочити з болта.


    І останній нюанс - в ЕТК не показано болт, шайби та гайки, якими прикручується піддон - один болт М8, три шайби 8 та дві гайки М8.

    Кріплення акумулятора в зборі.


    Залишилось тільки купити та поставити новий акумулятор.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #845 : 23 Января 2023, 17:37:15 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_31. ЕТК_61_Провода контакти хомути

    Далі, продовжуємо розділ ЕТК_61 Общее э/оборудование автомобиля

    Мова піде про "загальні" підрозділи ЕТК, в яких наведені багаточисленні дроти, роз'єми, контакти, піни, хомути, кліпси та інше кріплення проводки. Детально все розписувати по кожному піну не бачу сенсу, тому просто напишу, що і як я використовую при ремонті та відновлення проводки.

    Провод


    При заміні, чи доповненні проводки використовую оригінальні проводи, з донорських кусків проводки Е30, Е34 та новіших БМВ. Вибираю проводи відповідно до кольорів, наведених в ЕТК. Хоча проводи багатьох кольорів ще можна замовити новими, але не бачу в цьому сенсу.


    Корпус вилки разъема


    Деякі роз'єми та піни з них беру також з донорських проводок. В ЕТК дуже багато їх типорозмірів, тому складно розібратися в їх номерах та кількості - простіше брати і приміряти по факту. До того ж багато з них вже не доступні до замовлення, або коштують невиправдано дорого.
    У мене основні проблеми (як і у більшості) з дверними роз'ємами. Тому купив декілька таких донорських роз'єми, а також роз'єм додаткового обладнання С302 для до оснащення свого, та роз'єм С103. Купив ще один комплект зйомників для знімання пінів, бо вони не дуже міцні.


    Невеличний оффтоп - покажу на прикладі донорських роз'ємів, як деякі люди ремонтують та "апгрейдять" проводку ;) Після таких чудо-електриків потім чорт ногу зломить в тій проводці :)
    Наприклад, судячи з усього, це стиковка проводки рестайл с роз'ємом до рестайла - все просто - все відрізали, і потім все припаяли. Про перепінову не чули :) От така чорна каракатиця вийшла:



    Тепер чудо дверний роз'єм - провода ЦЗ всі в одну скрутку - і на масу! )) Ну і ще купа дивовижних скруток різних кольорів!

    І "логічне" продовження - червоний провод через вставку з двома скрутками до заводського коричневого провода маси! ) Як воно там шось працювало - не уявляю! ))


    Єдиний нормальний роз'єм С302 - його просто відрізали.


    Отже, повертаючись до своєї проводки. Помив, почистив, відрізав всі "шедевральні" скрутки, і приготував донорські роз'єми, зйомники пінів, та нові папки-мамки.


    Як я вже сказав, основні проблеми у мене були на дверному роз'ємі. Як показує практика, такі проблема майже у всіх - гумова гофра від старості попускає воду, що стікає по стійці вниз, контакти окисляються й з часом повністю згнивають. Особливо ті, на яких постійне живлення. Через це ці роз'єми складно знімаються, а особливо коли люди не вміють їх знімать, і розбирають їх абсолютно по варварськи. Судячи по стану тих, що я бачив - практично виривають. Отже покажу, як правильно і акуратно їх розбирать - може комусь знадобиться.
    По-перше, - добре залити роз'єм WD-40 чи чимось аналогічним. Почекати, а потім вже розбирати. Зняти гумову гофру, натиснути на два ушка по бокам і витягнути дверну частину (№14 на схемі ЕТК) з кузовної (№15 та №16). Далі акуратно натиснути на три защьолки на корпусі і видавити роз'єм в нішу переднього динаміка.
    Тепер, як розібрати кузовний роз'єм для заміни в ньому пінів.
    Дверний роз'єм С405 (лівий) та С404 (правий) конструктивно аналогічні, і складаються з трьох частин (хоча в ЕТК чомусь показано тільки дві)
    №15 - зовнішній корпус - 61 13 1 380 587
    №16 - внутрішній корпус - 61 13 1 375 690
    накладка внутрішнього корпусу



    Щоб добратися до пінів, натискаємо на дві защьоки по бокам.


    Відсовуємо їх вгору по направляючих


    Витягуємо накладку внутрішнього корпусу, і вже маємо доступ до пінів.


    Але на багато зручніше міняти піни, відокремивши внутрішній корпус від зовнішнього. Для цього зі сторони проводки вставляємо у пази по бокам дві тонких викрутки, притискаємо ними фіксатори, і витягуємо внутрішній корпус на себе. Повністю розібраний дверний кузовний роз'єм.


    До речі, в зовнішньому корпусі залишаються 4 піни. Це зроблено, для зручності, щоб розділити основну проводку і проводки різних додаткових опцій. Про це напишу у відповідному розділі з детальною розпіновкою.


    При заміні до рестайлінгових фар на рестайлінгові з лінзами, потрібно міняти їх всі роз'єми. Цей раз я зробив все як треба, без "колхоза". Може комусь теж буде корисно:
    Корпус роз'єма прямий:
    61131378400 прямий чорний
    61131378401 прямий білий (дальнє світло)
    61131378402 прямий сірий (габарит)
    61131378403 прямий жовтий (ближнє світло)
    Прямий пін з куском провода:
    61130007441 прямий тонкий (0.5-1.0мм2)
    61130007442 прямий товстий (1.0-2.5мм2)

    Корпус роз'єма кутовий:
    61131378416 кутовий чорний
    61131378417 кутовий білий (дальнє світло)
    61131378418 кутовий сірий (габарит)
    61131378419 кутовий жовтий (ближнє світло)
    Кутовий пін з куском провода:
    61130007445 кутовий тонкий (0.5-1.0мм2)
    61130007446 кутовий товстий (1.0-2.5мм2)

    По всім іншим роз'ємам та пінам, що буду міняти чи добавляти, буду писати далі по ходу справи, у відповідних розділах.

    Различные детали для ремонта проводов


    Тут все просто - ізолента Tesa, що йде в оригіналі - пвх, тканинна та лавсанова, термоусадка та сірники :)

    Джгути мотаю ізолентою без зазорів - мені так більше подобається.


    Кабельные зажимы


    Зібрав всяке кріплення для проводки - судячи з фото в інеті, в різні роки використовували різні хомути, тому буду ставити їх на свій розсуд. Кількість в ЕТК не вказується, тому буду дивитись по ходу справи - маю надію, що вистачить.


    Деталь №1 - пластикові скоби для проводки різного діаметру і відповідного кольору. Продаються у будь-якому автомагазині.
    Деталь №2 - не знаю для чого вона, у себе не знайшов. Якщо хтось в курсі, підкажіть будь-ласка.
    Деталь №3 - хомути для кріплення проводки вздовж порогів. В кожному порозі я нарахував по 11 підходящих для їх установки отворів. Але думаю, що мінімум буде достатньо по 5-6 штук на кожну сторону.
    Деталь №4 - хомут для кріплення проводки. Судячи з фото в інеті, використовувався на більш пізніших машинах.
    Деталь №5 - кронштейн для дверної проводки. Принаймі у мене він був там.
    Деталь №6 - хомут для кріплення проводки в отвори кузова. Судячи з фото в інеті, використовувався на більш ранніх машинах. Більш старі мають форму "ялинки", а більш нові "драбинки". Потрібно приблизно 10шт.
    Деталь №7 - хомут для кріплення проводки на шпильки кузова. Судячи з фото в інеті, використовувався на більш ранніх машинах. Більш старі мають форму "ялинки", а більш нові "драбинки". Потрібно приблизно 20шт.
    Деталь №8 - хомут для кріплення проводки на шпильки кузова. Судячи з фото в інеті, використовувався на більш ранніх машинах. У мене вони були встановлені зовні під днищем. По ЕТК чомусь мають один номер з хомутами №7, хоча по факту вони різні.
    Деталь №9 - звичайна стяжка 4,8/300мм
    Деталь №10 - хомут для кріплення проводки. У себе такого не знайшов. Мабуть щось схоже на синій хомут на фото. Якщо хтось в курсі, підкажіть будь-ласка.
    Деталь №11 - хомут для кріплення проводки на торпеду. Більш старі мають форму "ялинки", а більш нові "драбинки". Потрібно приблизно 10шт.
    Деталь №12, 13, 14 - металеві скоби різного діаметра.
    Деталь №15 - хомут для кріплення проводки. Судячи з фото в інеті, використовувався на більш пізніших машинах.
    Деталь №16 - не використовувалася.
    Деталь №17 - кронштейн для кріплення роз'ємів проводки С103 та С302. Використовувався на машинах до рестайлінгу.
    Деталь №18 - кронштейн для кріплення проводки. Використовувався на машинах після рестайлінгу, ставилася на місце деталі №17.
    Деталь №19 - кронштейн для кріплення роз'ємів проводки С103 та С302. Використовувався на машинах після рестайлінгу.
    Деталь №20 - не використовувалася.
    Деталь №21 - пластикова гайка з вушками для кріплення проводки.

    На цьому із "загальними" підрозділами все.
    Детально про проводку та її монтаж у наступних розділах.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #846 : 23 Января 2023, 22:11:49 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_32. ЕТК_61_Различные дополнит.комплекты проводов.

    Различные дополнит.комплекты проводов


    Недавно я вже писав про цей розділ ЕТК, вірніше про одну позицію з нього - №3. Зараз продовжу про інші позиції:

    №1 - проводка освітлення салону (на плафони та "кінцевики" дверей) - 61 12 1 373 554.


    Проводка на лівий та правий плафони однакова. Додатково я зробив аналогічну проводку для третього плафона, який я вже давно встановив спереді, біля салонного зеркала замість заглушки. Не знаю, - чому так не зробили на заводі?

    №2 - проводка датчика швидкості, зносу гальмівних колодок (окремим жгутом). На моїй машині вона замінена на №3.

    №3 - проводка датчика швидкості, рівня палива та датчика зносу гальмівних колодок (датчика рівня палива додаткового бака, як опція). Про неї я вже писав раніше.

    №4 - проводка автоматичного запобіжника електричних склопідйомників - 61 12 1 370 980.


    Провод живлення електричних склопідйомників через кнопку-запобіжник. Кнопка блокує роботу всіх електричних склопідйомників.

    №5 - проводка реле комфорту електричних склопідйомників (робота електричних склопідйомників при вимкненому запалюванні і відкритих водійських дверях) - 61 12 1 376 064.

    Реле:

    Знайшов ще одну, без реле.


    №6 - проводка денного освітлення (не впевнений, але наче для скандинавських країн була передбачена опція денних ходових вогнів). У мене такої нема.

    №7 - ремонтна проводка передніх дверей (ліва та права). Ремонтної у мене теж нема, але є стандартна, про неї пізніше.

    №8 - Діод (не знаю, що це за діод)

    №9 - проводка піропатрона подушки безпеки (для машин з подушкою безпеки). Поки що у мене її нема, але може скоро буде. Хоча, ставити ейрбег я не буду - просто для колекції опцій.

    №10 - проводка таймера затримки салонного освітлення (вимкнення світла в салоні після закривання дверей із затримкою в декілька секунд) - 61 12 1 380 379.

    Реле:

    На фото окремо  виплетена проводка. У мене проводка в "топовій" комплектації, тому така ж сама проводка вплетена в джгут проводки центрального замка, тому про неї теж напишу пізніше.

    №11 - не знайшов, мабуть не використовується

    Наступний підрозділ.
    Различные дополнит.комплекты проводов


    №1 - проводка обігрівача. У мене буде кондиціонер, тому і проводка буде інша - про неї у відповідному розділі.

    №2 - проводка електролюка - 61 12 1 369 295.

    Реле:

    До речі, на цьому реле цікаве маркування контактів - кольорами, відповідно до кольору проводів:



    №3 - проводка додаткового електровентилятора. У мене буде кондиціонер, тому і проводка буде інша - про неї у відповідному розділі.

    №4 - проводка склоочисника. У мене вона, звісно, є частиною основної проводки, і з'єднана з блоком запобіжників.


    №5 - проводка подушки безпеки (для машин з подушкою безпеки). Поки що у мене її нема, але може скоро буде. Хоча, ставити ейрбег я не буду - просто для колекції опцій.

    На цьому по додатковим проводам все. Про їх монтаж буду писати вже разом з монтажем всієї проводки.
    Наступного разу напишу про так званий "електропакет" - електричні склопідйомники, електричний люк, електричні дзеркала, центральний замок, таймер салонного освітлення, та обігрів водійського замка.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #847 : 26 Января 2023, 17:03:11 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_33. ЕТК_61_Пучки проводов (електропакет)

    Далі, продовжуємо розділ ЕТК_61 Общее э/оборудование автомобиля

    Наступний підрозділ - так званий, "електопакет".

    Пучки проводов (електропакет)


    Це набір опцій, об'єднаний в один джгут салонної проводки та дверна проводка. В цей набір входять наступні опції:
    - електродзеркала
    - електросклопідйомники (два передніх, або всі чотири)
    - центральний замок
    - реле комфорту електросклопідйомників
    - електролюк
    - таймер вимкнення салонного світла
    - обігрів замка водійських дверей

    Проводка останніх чотирьох опцій була вже показана в попередньому розділі.
    В залежності від комплектації машини можуть бути різні комбінації цих опцій. В моєму випадку - комплектація "топ", тому всі вони присутні.
    Проводка пасажирського електродзеркала на ранніх машинах була окремим джгутом (№1 та №2 на схемі), а пізніше вже йшла разом з проводкою центрального замка. До речі, в моїй машині після її купівлі, вони були обидві, а дзеркала все одно не працювали :)
    Отже, переходимо до основної проводки "електропакета" (№6 на схемі).
    Я вже давно купив проводку на чотири електросклопідйомники, ну і "пакетом" з нею йшли залишки проводки центрального замка. Потрібно було їх відокремити. Гараж у мене у підвалі, там темно навіть вдень, і без світла там зараз робити нічого. Тому притягнув проводку до дому - дружині мабуть це не дуже сподобалося, але ж таки не вигнала - вдячний їй за це :)
    Ось такий клубок дротів:


    Виплутав з нього все зайве - залишки проводки центрального замка, з відрізаними основним роз'ємом і задньою частиною на бак та багажник.


    І залишилася проводка на чотири електросклопідйомники в доволі доброму стані. Замінив тільки два піна на правому передньому.


    Збереглась навіть бірка з номером - 61 12 1 380 369 - що відповідає 85-86 року. Те, що треба.


    Але ж по цьому номеру в ЕТК йде той самий "електропакет" - "Для автомобілів з склопідйомник з електроприводом і Центральний замок". Тому забрав з гаража й свою проводку, з якої також відокремив проводку двох передніх електросклопідйомників.


    І залишився "пакет" з проводки електродзеркал, центрального замка, таймера вимкнення салонного світла та обігріву замка водійських дверей.


    Зліва вплетена проводка таймера вимкнення салонного світла та обігріву замка водійських дверей.


    Справа центральний замок та електродзеркала.


    Задні дверні роз'єми, та роз'єми центрального замка на люк бака та багажник.


    Я вже вище казав, що в залежності від комплектації машини можуть бути різні комбінації цих опцій. І щоб простіше було їх комбінувати, передні дверні роз'єми С405 (лівий) та С404 (правий) складаються з двох роз'ємів - зовнішнього та внутрішнього. Завдяки цьому проводку "електропакета" можна дуже легко відокремити від основної кузовної проводки - достатньо просто відокремити внутрішню частину від зовнішньої (як це правильно робити, я писав у попередніх записах).
    Зовнішня частина залишається на кузовній проводці - там всього три проводи для живлення всього "електопакету":
    червоний/чорний - постійне живлення
    зелений/чорний - живлення від замка запалювання
    коричневий - маса

    Внутрішня частина залишається на проводці всього "електропакету" і може замінюватись повністю, або доукомплектовуватись пінами для різних опцій з "електропакета".


    Якби я знав це раніше, то не витягував би цю всю проводку через отвір у моторному щиті! )))

    Справа у зовнішній частині залишається маса та три провода правого електродзеркала.
    У внутрішній частині залишається проводка електросклопідйомників та/або центрального замка.


    До речі, на внутрішніх частинах з обох боків, як правило, є ще по два проводи з 1-піновими роз'ємами (синій та білий) - це аудіопроводка для передніх твітерів у дверях.

    Бірка на моїй проводці теж збереглась, але толку від цього мало - номер затерся повністю. За логікою, повинен бути такий же - 61 12 1 380 369


    Отже накладаєм проводки одну на одну.


    Збираєм в один джгут.





    Перемотуємо оригінальною тканинною ізолентою, і отримуємо красивий джгут повного "електропакета".


    З двома бірками :)


    А тепер, корисна (маю таку надію) інформація по роз'ємам.

    Передня ліва сторона:


    1.1 - С405 внутрішній дверний роз'єм
    1.2 - С405 зовнішній дверний роз'єм
    2.1 - твітер +
    2.2 - твітер -
    3 - штатна сигналізація
    4 - живлення електросклопідйомників С302 (Q)
    5 - маса електросклопідйомників G200
    6 - кінцевик дверей для реле комфорта електросклопідйомників
    7 - живлення центрального замка С302 (D)
    8 - маса центрального замка G200
    9 - блок центрального замка
    10 - реле таймера вимкнення салонного світла та обігріву замка водійських дверей
    11 - кінцевик водійських дверей
    12 - контакт для стокового кінцевика водійських дверей

    Передня права сторона:


    1.1 - С404 внутрішній дверний роз'єм
    1.2 - С404 зовнішній дверний роз'єм
    2.1 - твітер +
    2.2 - твітер -
    3 - кінцевик дверей для реле комфорта електросклопідйомників

    Кнопки електросклопідйомників:


    1 - кнопка переднього лівого електросклопідйомника
    2 - кнопка переднього правого електросклопідйомника
    3 - кнопка заднього лівого електросклопідйомника
    4 - кнопка заднього правого електросклопідйомника
    5 - кнопка блокування задніх електросклопідйомників

    Задня частина:


    1 - С401 задній лівий дверний роз'єм
    2 - С402 задній правий дверний роз'єм
    3 - центральний замок багажника
    4 - центральний замок лючка бака

    Щоб весь цей "електропакет" функціонував, потрібно щоб в кожних дверях також була відповідна проводка.


    Водійська сторона (№3 на схемі) - проводка буває в різних комплектаціях. У мене, знову ж таки, "топова" версія з повним переліком опцій "електропакету". Крім того, в ній ще присутня проводка для магнітного замка штатної сигналізації - 61 12 1 385 855.


    1 - С405 дверний роз'єм
    2 - електродзеркало
    3 - кнопка регулювання електродзеркал
    4.1 - твітер +
    4.2 - твітер -
    5 - електросклопідйомник
    6 - центральний замок
    7 - кінцевик замка дверей
    8 - таймер вимкнення салонного світла та обігрів замка водійських дверей
    9.1 - магнітний замок штатної сигналізації
    9.2 - блок штатної сигналізації

    Розпіновка С405:


    Пасажирська сторона (№4 на схемі) - проводка буває в різних комплектаціях. Буває тільки з електродзеркалом. Буває зовсім без проводки, з механічним дзеркалом. А буває, навіть, взагалі без дзеркала. У мене, знову ж таки, "топова" версія з повним переліком опцій "електропакету" - 61 12 1 385 856.


    1 - С404 дверний роз'єм
    2 - електродзеркало
    3.1 - твітер +
    3.2 - твітер -
    4 - електросклопідйомник
    5 - центральний замок
    6 - кінцевик замка дверей

    Розпіновка С404:


    Задня ліва та права сторони (№5 на схемі) однакові - проводка буває в одній комплектації для повного "електропакету" - 61 12 1 375 794.
    Ліва:


    Права:


    1 - С401 лівий, або С402 правий дверний роз'єм (аналогічні)
    2 - кнопка електросклопідйомника
    3 - електросклопідйомник
    4 - центральний замок

    Розпіновка С401, або С402:


    Вся проводка "електропакету" виглядає так:


    Окрім підключення до дверної проводки, та живлення через зовнішній роз'єм С405, "електропакет" підключається також до роз'єму додаткового обладнання С302:
     - реле комфорта електросклопідйомників - на піни Q (білий/чорний), та Z (червоний/жовтий) - живлення для роботи електросклопідйомників при вимкненому запаленні та відкритих дверях;
    - центральний замок - на пін D (червоний роз'єм з зеленим проводом) - живлення для аварійного відкривання центрального замка;


    Також частини "електропакета" з'єднуються між собою через проводку кнопки аварійного запобіжника електросклопідйомників.


    1 - живлення від реле на кнопку аварійного запобіжника
    2 - живлення від реле на електролюк
    3 - живлення від кнопки аварійного запобіжника до електросклопідйомників
    4 - кнопка аварійного запобіжника

    Мабуть це все, що я знаю про "електропакет" Е30.

    Зараз майже закінчую перемотувати проводку інших додаткових опцій. Потім треба закінчити з С302 та С103 на основній проводці, що вже два роки висить в гаражі на стіні. Потім це все змонтувати й підключити. Тоді може й збірка по кузову піде швидше...

    GeisT

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 151
    • Місто (Home): Киев
    • 0679597937 ;0932218827
      • 1984 седан М10В18 Geliebte
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #848 : 26 Января 2023, 18:29:54 »
  • 0
  • 0

  • Колосальна робота (y), навіть не уявляю скільки потрібно терпіння на таку монотонну працю з проводкою. Впевнений що по закінченню робіт це авто буде просто зіркою на дорогах. :o
    Записан
    Mit Seele und Feuer

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #849 : 26 Января 2023, 19:05:39 »
  • 0
  • 0

  • Колосальна робота (y), навіть не уявляю скільки потрібно терпіння на таку монотонну працю з проводкою. Впевнений що по закінченню робіт це авто буде просто зіркою на дорогах. :o
    Абсолютно согласен и поддерживаю!
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #850 : 26 Января 2023, 19:43:07 »
  • 0
  • 0

  • Дякую, я люблю возитись з проводкою ) Хоча, часу на це йде дуже багато... За те результат радує )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #851 : 30 Января 2023, 16:57:59 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_34. ЕТК_41_Кузов (задня частина)

    По проводці невелика перерва, а поки що напишу, що вже було давно зроблено по кузову. Хоча, зроблено і не багато.

    Отже, починаємо великий розділ ЕТК_41 Кузов

    Чомусь мені часто зручніше починати збірку з кінця розділу ЕТК :)

    Самий останній підрозділ:
    Механічні з'єднувальні елементи


    Я вже раніше писав про відновлення всього кріплення жовтим цинком, та закупку нового нержавіючого кріплення, тому писати тут більше нічого не буду. Все кріплення, кліпси, закладні гайки та саморізи заново оцинковане, або нове.

    Перший встановлений елемент - спойлер. Я поставив його ще рік тому, але пишу тільки зараз.
    Деталі заднього спойлера


    Задній спойлер (№1 на схемі) для 325i ставився в базовій комплектації, а для інших моделей був додатковою опцією - S325. А для 325i була опція навпаки - відсутність спойлера - S326.
    Також він міг бути пофарбованим у колір автомобіля - опція S324. Саме такий варіант у мене.


    Спойлер кріпиться шпильками на шість пластикових гайок М6 (№3) з ущільнюючими прокладками (№4). Чотири гайки були білого кольору, - не зустрічав таких раніше, тому вирішив їх залишити. Прокладки вирізав сам, бо оригінальні, хоч і доступні, але не дешеві, і їх потрібно було довго чекати.


    Деталі №6-11 - це спойлер для опційного пакету M-Technic I. Встановлюється він у ті ж отвори, що й звичайний спойлер, але ще додатково клеїться на двосторонній скотч.

    Встановлюємо спойлер на кришку багажника.


    Мабуть ви помітили, що зі спойлером щось не так... ;) У нього підрізані обидва кінці.


    Це було зроблено попереднім власником для того, щоб зверху встановити антикрило Breyton. Може хтось скаже - "колхоз" :) Але мені подобається як це виглядає, тому я це так і залишив. До речі, аналогічно зроблене, антикрило Zender.


    І по тому ж "двоповерховому" принципу зроблене оригінальне антикрило M-Technic II. Воно складається зі спойлера та антикрила. Спойлер кріпиться у тіж отвори. Для антикрила йде додаткове кріплення.



    Отже, поверх штатного спойлера, встановлюємо антикрило Breyton.


    Використовуємо гумові прокладки та нержавіюче кріплення.


    До речі, я видалив з нього саморобний додатковий діодний стоп-сигнал. Тепер він виглядає так, як повинно бути.



    Breyton


    Встановлюємо та кріпимо чотирма болтами.



    "два поверхи" ;)


    Наступний підрозділ:
    Багажні двері/система замків




    Все встановлено:


    Деякі подробиці по окремим деталям.
    Ущільнювач (№2) вдалось знайти у відмінному стані, так як новий коштує невиправдано дорого.
    Гумові упори (№3) для регулювання притиску багажника.


    Деталі №5 та №6 не показані на фото - петлі багажника, вони не знімались з кузова.
    Деталі №7 та №8 не показані на фото - торсіони багажника, вони не знімались з кузова.
    Є три типи торсіонів, в залежності від навантаження на них:
    - сток (лівий 41 62 1 937 495, правий 41 62 1 937 496)
    - для звичайного спойлера чи спойлера M-Technic I (лівий 41 62 1 937 497, правий 41 62 1 937 498)
    - для спойлера M-Technic II (лівий 41 62 2 238 835, правий 41 62 2 238 836)
    Декілька років тому я встановив оригінальні нові торсіони M-Technic - кришка багажника стала нормально відкриватись, і не падає на голову :)
    Деталі №9 та №10 - фіксатори торсіонів. Крайні були зломані, тому я замовив нові, а середній був цілий.



    Торсіони у першому положенні. Пізніше, якщо вони перестануть тримати кришку багажника, їх можна переставити у друге положення, для більшої жорсткості. Натягувати їх треба дуже обережно - можна й пальці зломати.



    Середній фіксатор під металевою скобою.


    Бокові фіксатори знаходяться під цими кронштейнами на задній полиці.


    До речі, хтось знає для чого вони, і для чого в цих кронштейнах отвори з різьбою? Що туди прикручується? Не можу ніде знайти цю інформацію.

    Деталь №12 - прокладка під замок. Буває двох типів - сток ( 51 24 1 884 147), та під пластикову накладку заднього номерного знака (51 24 1 884 152) На фото видно їх відмінності, але детальніше про неї напишу у відповідному розділі.



    Деталь №14 - скоба замка багажника. Має спеціальну гайку для регулювання притиску.


    Деталь №15 - це гумова вставка під скобу у замок. У багатьох вона не збереглась - бежевого кольору на фото. Не став її другий раз виймати, щоб не порвалась.


    Замок №16 та №17 відрізняється для машин з центральним замком та без нього. Замок кріпиться трьома болтами в ніші задньої панелі.



    Деталь №18 - пластикова заглушка діаметром D=11MM (51 14 1 823 900). Чергова деталь з неадекватною ціною - 10 евро за штуку. Я переміряв усі отвори в багажнику, і підходящих не знайшов. Зате знайшов два отвори в задній панелі, не знаю навіщо їх там зробили, адже в оригінальній панелі їх там не було - треба буде їх чимось закрити.


     Але й туди ці заглушки не підходять за розміром. Передивився купу фото в інеті, і ніде не побачив цих заглушок... Тому їх і не замовив. І правильно зробив. Потім, якось випадково, в інеті побачив фото задньої рами скла для М3 - саме там, під нижніми кутами заднього скла вони й ставляться. Це чергова помилка в ЕТК - ці заглушки потрібні тільки для М3.


    Деталь №19 - металева пластина товщиною 1мм для регулювання положення кришки багажника по висоті. Підкладається під петлі багажника.


    Купив чотири штуки про всяк випадок, але мабуть вони не пригодяться. Кришка нормально стала й без них, як і було раніше. Треба буде тільки підфарбувати кріплення кришки після регулювання.
    Деталі №20, 25-27 використовуються тільки для М3. Ну і також №18, як виявилось.
    Деталі №21-24, 28 використовуються тільки для кабріолетів.

    Отже, задня частина трохи зібралась, наступного разу продовжу ще трохи.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #852 : 03 Февраля 2023, 18:02:36 »
  • 1
  • 0

  • Продовжую попередній запис.

    Наступні підрозділи в ЕТК йдуть про дах кузова, але вони, в деякій мірі, також пов'язані із задньою частиною:
    Дах


    Тут писати особливо нічого - буває звичайних дах (№1), та дах з люком (№2). При великому бажанні, обшивку даху та піддон люка (№3) можна замінити між собою по заводським зварним стикам. Дах з люком майже на всіх машинах має корозію по стику з піддоном люка. Мабуть це конструктивний недолік стику, або не підходящий герметик, по якому і розповсюджується корозія. Я все детально вже описав про ремонт даху раніше. Тепер мій дах та піддон люка в дуже доброму стані.


    Фартук


    По суті, це окремі деталі даху з попереднього розділу.
    Деталь №1 - обшивка даху, з люком, або без люка. До речі, обшивка однакова для 2 та 4 дверних седанів.
    Деталі №2-13 - окремі деталі силового каркасу даху.
    Деталь №14 - нижня частина каркасу лобового скла. Це важлива деталь кузова, так як на ній знаходиться заводський номер автомобіля - VIN. По формі виштамповки для номера можна відрізнити машину до рестайлінгу, та після рестайлінгу.
    Деталі №15 та №16 - задня полиця. Відрізняється для машин до 85 року та після 85 року.
    Деталь №18 - пластикова заглушка (51 71 1 801 066) D=20MM.


    В задній частині, зі сторони багажника, біля його ущільнювача, ставляться три таких заглушки.



    Я вже про них згадував раніше - такі ж заглушки використовуються в порогах, та в багажнику.
    В мене хтось раніше  їх поставив ще й у задню полицю - підійшли по розміру. Хоч їх там не повинно бути, але так і залишив, про всяк випадок.


    Наступний підрозділ по задній частині кузова:

    Крило/облицювання задньої частини




    Деталь №1 та №21 - заднє крило та його ремонтна вставка для 2-дверних седанів.
    Деталь №2 - задня панель. Про неї я раніше вже писав - новий польський аналог, виготовлений у Тайвані ) Якість хороша, стала добре, але має два не зрозумілих отвори під кронштейном замка багажника. Я недавно про них згадував, потрібно було їх зразу заварити. Тепер треба шукати заглушки для них.
    Деталі №3-7 - лючок бака в зборі.

    Деталь №7 складається з двох деталей - металева втулка, та гумова манжета (на фото нижче).
    Деталь №8 - пластиковий тримач для пробки бака.
    Деталь №13 - металеві пластини для регулювання положення лючка відносно кузова. Підкладаються під петлю (№4).


    51 17 1 906 869 - товщина 0,5MM
    51 17 1 906 877 - товщина 1,0MM
    Замовив про всяк випадок по дві штуки кожної, але вони не згодились - лючок став добре і без них.
    Деталь №14 - гумовий чехол на заливну горловину бака. Практично на всіх машинах, під дією бензину та часу він рветься. Тому замовив новий (51 71 1 884 358).

    Деталь №15 - гумовий буфер лючка бака. Я довго не міг зрозуміти що це таке, і куди воно ставиться. Потім звернув увагу на вказаний в ЕТК його розмір - 1,5 MM. Придивився уважніше, і таки знайшов його! :) Це дві малесенькі гумові вставки в петлі лючка, в які він упирається при відкриванні. Вони були зафарбовані, - відмив їх від фарби. Хоча, доступні нові, але по неадекватній ціні 9 Евро за штуку.


    Отже, лючок на своєму місці.



    Деталі №9-12 - кріплення заднього номерного знаку. Детальніше про нього та декоративні ковпачки напишу пізніше в іншому розділі ЕТК.


    Деталь №16 - заднє крило для 4-дверних седанів.
    Деталь №17 - пластикова заглушка D=12MM в заднє крило (51 71 9 057 117)


    Ставиться в нижній кут задніх дверей, перед колісною аркою.


    Деталь №18 - щиток (51 71 1 917 437). Вже не доступний для замовлення, але ж було цікаво що це таке. В інеті знайшов всього одне його фото.

    Кількість в ЕТК вказана 2 штуки. Я не впевнений, але це дуже схоже на заглушки в отвори для кронштейнів штатного фаркопа. З заводу там стоять металеві заглушки, що видаляються при встановленні фаркопа.


    Тож мабуть при демонтажі фаркопа, отвори закриваються такими пластиковими щитками. Я так думаю. Якщо це не так, то виправте мене.
    Деталь №19 - щиток (51 71 1 920 010). Гумова вставка на задню буксирувальну проушину. До речі, мало у кого вона збереглась.


    Деталі №20 та №22 - ремонтні вставки заднього крила. Доступні до замовлення, але як показує практика, краще купити аналог, і поміняти весь край арки, що я й зробив.
    Деталь №23 - тримач ЕБУ AEGS (41 35 1 937 998). Не зрозуміла й цікава деталь. Я не зміг знайти в інеті навіть жодного її фото. Судячи з назви та розташування, мабуть це кронштейн для опційного телефону AEGS, що кріпився до заднього лівого крила. Замовив його виключно із цікавості. І ось що приїхало.




    Пробував його прикладати до крила в різних місцях в багажнику, так і не зрозумів як і куди він кріпиться.



    Мабуть треба свердлити отвори для нього, як вказано в ЕВА для інших штатних телефонів. Хоча, мені він не потрібен і ставити його не збирався. Просто було цікаво ;)

    Наступний підрозділ по задній частині кузова:

    Нижні частини задніх сидінь


    Це силовий каркас задньої частини кузова. Про його ремонт я також раніше писав. Тепер всі його деталі також в доброму стані.
    Тому зупинюсь лише на двох деталях.


    Деталь №8 - нижня розпірка тунелю кузова. Використовувалася тільки на кабріолетах, а також на седанах для ринку США (51 71 1 913 824). На фото, не вона :) Я давно вже зробив саморобні розпірки, - передню, задню, і нижню. Функцію свою вона виконує так же, як і оригінальна, тому поки що її залишу. А згодом може куплю і оригінальну, вона ще доступна до замовлення.
    Деталь №9 - пластикова заглушка D=14MM (33 11 1 236 826), що ставиться у верхні опори задніх пружин. Я забув їх зняти перед фарбуванням, тому тут вони сині :)


    Такі ж самі заглушки використовуються в порогах, про них буде далі.

    Останній підрозділ по задній частині кузова:

    Підлога багажника/бризговик Зд


    Знову ж таки, я вже описував ремонт задніх арок, та багажника - тепер там всі деталі мають гарний вигляд та стан.
    Тому зупинюсь лише на двох деталях.


    Деталь №11 - мені здається, що це знову помилка в ЕТК. Такі щитки в ніші між заднім крилом та аркою я бачив тільки на 2-дверних седанах. Вони відділяють салон від багажника. На 4-дверних седанах в них нема сенсу, так як арка повністю закрита. Та й фізично нема доступу для їх установки. Тож мабуть їх у мене нема, та й за логікою не повинно бути.
    Деталь №19 - пластикова заглушка (51 71 1 801 066) D=20MM. Та сама заглушка, про яку я писав на початку цього запису. Такі ж шість заглушок ставляться і в отвори лонжеронів на підлозі багажника.


    По задній частині кузова все. Далі буде про боковини та передню частину.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #853 : 03 Февраля 2023, 22:57:49 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_35. ЕТК_41_Кузов (Боковий каркас)

    Отже, продовжуємо розділ ЕТК_41 Кузов


    Боковий каркас


    Боковий каркас - це силовий каркас, що складається з порогів, стійок даху, та заднього крила. Після кузовних робіт боковий каркас має такий вигляд.


    В наступному підрозділі показані окремі деталі бокового каркасу.
    Деталі бокового каркаса


    В ході кузовного ремонту у мене були встановлені нові зовнішні пороги (№4), відновлені піддомкратники (№8-10), посилені стики стійок з дахом (№1,3, №5,6, №14-16), відновлена задня полиця (№13) та кріплення бензонасосу (№12,22), встановлені ремонтні арки задніх крил. Це все раніше вже було описано. Тому зараз зупинюсь лише на дрібних деталях.



    Деталь №11 - кришка ліва (51 71 1 916 123) та кришка права (51 71 1 916 124), що встановлюються на дно ніші передніх динаміків. У мене була тільки права, та й та десь загубилася під час кузовних робіт, тому купив обидві нові.




    І лише потів зрозумів, що ліва кришка ставиться тільки при відсутності на машині центрального замка. Оскільки його блок керування встановлюється саме на місце цієї кришки. Мабуть тому у мене її і не було. Остаточно перевірю це при встановленні центрального замка.
    Отже, поки що ставлю тільки праву кришку.


    При наявності люка, на кришці передбачені вирізи для шланга водовідводу.


    Виламуємо кут


    І приміряємо кришку до ніші.


    Не лякайтесь ) В ніші не ржавчина. Це товстий шар старого масляного антикору, на який налип пісок після піскоструя кузова. :) Видалити його не реально, та й нема сенсу. Не естетично, але маємо те, що маємо.
    Шланг водовідводу я вивів з порогу назовні, під крило. Не розумію, чому так не зробили на заводі. Тоді пороги та підлога на машинах з люком були б на багато ціліші ;)


    Шланг трохи змістився, тому довелось більше вирізати кут кришки, щоб вона нормально стала.



    Ліва кришка поки що чекає установки центрального замка, тоді буду її примірять. Але думаю, що вона не влізе туди. Побачимо...
    Я вже писав про заглушки, повторю про деякі, що ставляться в боковий каркас.


    Деталь №17 - пластикова заглушка D=23MM (51 71 1 904 843). Ставиться в стійки напроти гайок кріплення дверних петель. На передніх дверях по дві з кожного боку.


    На задніх дверях по одній з кожного боку, напроти верхніх дверних петель.


    Заглушки фіксуються дуже туго, тому ставити їх потрібно після регулювання дверей. До речі, саме для цього й зроблені ці отвори - через них можна крутити гайки петель при закритих дверях для їх регулювання.
    Ще дві таких заглушки ставляться у випадку відсутності на машині центрального замка та задніх електросклопідйомників - замість гумових гофр задньої дверної проводки. Хоча, на схемі в ЕТК вони позначені під №18, але там отвори більші і вони туди не підходять, а №17 стають добре. Мабуть знову помилка в ЕТК.

    Деталь №18 - пластикова заглушка D=20MM (51 71 1 801 066). Це знову та сама заглушка, про яку я писав у попередньому записі, що ставиться під задньою полицею, та на підлозі багажника. У даному випадку вони ставляться ззаду на внутрішній поріг по дві штуки на кожну сторону.
    Зліва у мене їх заварили.

    А справа вони залишилися під фарбою


    Деталь №19 - пластикова заглушка D=14MM (33 11 1 236 826) Про неї я також згадував у попередньому записі, - вона ставиться на верхні опори задніх пружин. В даному випадку, така ж сама заглушка ставиться знизу посередині порогів, по одній на кожну сторону.


    Під №19 вказана ще якась заглушка (51 71 1 839 321) D=16,5MM, але я не знайшов там таких отворів для 6 таких заглушок. Не зрозумів що це і куди воно ставиться. Може ще одна помилка...

    Деталь №20 - пластикова овальна заглушка 33X42,5MM (51 71 1 911 996). Ця заглушка ставиться на передню пасажирську сторону, у випадку відсутності на машині "електропакету" - замість гумової гофри передньої дверної проводки.

    По боковому каркасу все.
    По кузову залишилась передня частина та двері. Про це поки що нема чого писати, ще майже нічого не складав.
    Далі, мабуть, напишу ще трохи по оснащенню кузова, - як раз сьогодні таки приїхала чергова посилка з новими пакетиками, а потім знову буде проводка...

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #854 : 04 Февраля 2023, 12:33:30 »
  • 0
  • 0

  • Пластмасски в нишах динамиков - очередное откровение!)))
    Записан