Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 303242 раз)

0 Пользователей и 9 Гостей просматривают эту тему.

vlad-e30

  • ***
  • Рейтинг +5/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 175
  • Місто (Home): КИЕВ
    • 320I
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #915 : 15 Июня 2023, 15:16:12 »
  • 0
  • 0

  • Странно конечно, как долго проживёт нагревающий элемент......
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #916 : 15 Июня 2023, 15:41:37 »
  • 0
  • 0

  • Странно конечно, как долго проживёт нагревающий элемент......
    Я ще десь читав, що в зеркалі є якийсь терморезистор, чи шось таке, і типу він замикає нагрівальний елемент тільки при якійсь температурі... але хз чи це так насправді. Хоча, на фото видно якусь фіговину на пластику - на протележній стороні від контактів. Може там всередині шось подібне встановлено... А на не оригінальному склі такої фіговини нема.



    До речі, я тестером перевіряв - між контактами "прозвонюється", значить обігрів повинен бути живий...
    « Последнее редактирование: 15 Июня 2023, 15:43:59 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #917 : 25 Июня 2023, 21:19:06 »
  • 2
  • 0

  • Покупки та подарунки.

    Сьогодні мова буде не про збірку машини, а про покупки та подарунки.
    Давно нічого не купував до машини і ось не втримався, при нагоді, і купив хоч щось, хоча, може й не дуже потрібне :) Я вирішив все-таки зібрати однакове скло на всі двері - зелене SOLIVER. І саме таке скло на задні ліві двері знайшлося в Києві, на відомій багатьом "розборці" старих BMW. Раніше я декілька разів замовляв там запчастини з доставкою поштою, а цього разу вирішив сам поїхати туди, щоб забрати скло. Видовище вражаюче - і це тільки мала частина...


    Помітив там такого "динозавра" - M20 на карбюраторі в E12.


    Але ж мене цікавила E30 із зеленим склом. І ось вона, вірніше те що від неї залишилося (зверніть увагу, де знаходиться наклейка з вказаним кольором).


    Невеличкий "ліричний" відступ :)
    Дивлячись на її колір, мені стало цікаво, що це була за E30. Як не дивно, VIN не вирізали, тому я перевірив його. І ось які цікаві речі виявились:
    місяць і рік - листопад 1984 - точно, як на моїй
    колір - PLATANENGRUEN METALLIC (188) - точно, як на моїй
    колір обивки - PINIENGRUEN (0149) - точно, як на моїй
    колір скла - S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM - точно, як на моїй
    Це був точно такий же 4-дверний седан, з механічним люком, з лівим кермом, з механічною КПП, для ринку Європи.
    Відмінність тільки у моторі та комплектації. У мене була сама "дешева" 316 з M10 на карбюраторі, в дуже простій комплектації, а це була сама "дорога" на той час 323i з M20 Jetronic, і судячи по залишках, у дуже гарній комплектації. Дуже схожі, але дві крайності. І доля у них різна...
    Машина згнила, наче лежала на дні морському! Все, що з неї зняли, чи вирвали, - валяється навкруги неї - мотор, КПП, радіатор... Продали мабуть тільки сидіння та деталі салону - все інше - сміття.... Але дещо корисне збереглося і я це забрав собі про запас :)
    Отже, повертаємось до покупок:


    Дома помив, почистив і ось що маю - може пригодится ;)


    Скло було, звісно, тоноване плівкою, яка дуже погано знімалася.


    Але я таки це зробив. Скло виявилося в чудовому стані, без подряпин.


    Я недавно писав, про пластикові кришки в нішах передніх динаміків. На цій машині вони збереглись незайманими, і я зрозумів, що встановив їх не правильно. Ліворуч знята стара, праворуч моя нова.

    На старій більша "ручка" і "вухо", яким вона фіксується на отворі динаміка. Мабуть "вухо" зробили меншим при заміні обшивки динаміка з тканинної на пластикову. Кришку не потрібно запихати максимально вниз, як я це зробив. Тому переставив правильно - вухом фіксуємо по низу отвора.


    Таким чином, тепер повинна стати кришка і на ліву сторону - ЕБУ центрального замка не буде заважати. Пізніше встановлю і її.

    Також я писав про кронштейни салонних світильників - замінив їх на хорошу "репліку". Але на цій машині вони, на диво, збереглися абсолютно цілі!


    Теж їх замінив для порядку :)


    Забрав зламаний бокс для касет, що валявся там під ногами. У мене давно лежить такий, теж зламаний. Думав скласти з двох один. Але виявилось, що вони були двох типів. У мене був з "віконцями" індикатора наявності касети, а цей без них. Тепер доведеться складати їх обидва :)


    До речі, позавчора одноклубник подарував мені ще третій тип "касетниці", у відмінному стані, але без рамки. За те з касетами ))


    Тепер буде вся "лінійка" касетних боксів E30. Хоча, мені нікуди їх ставити, - на їх місці стоїть телефон. Може колись переставлю його на консоль, тоді й "касетниця" пригодиться.
    До речі, в консоль купив ще один мікрофон для телефона з декоративною решіткою, якої мені не вистачало, кабелі телефонної антени, та  кнопку блокування задніх склопідйомників. Також, взяв майже цілу аудіо проводку, та проводку електроантени. Ще несподівано там знайшов на порізаному в хлам кузові E30 перемикач склоочисника з кнопкою "інтенсиву" та рамку панелі обігрівача із шкалою температури з цифрами - для клімат-контролю - приємна знахідка :) Також для "творчих" експериментів взяв проводку електролюка E34, та замок ременя безпеки, - але про це пізніше. Ну і ще всякі там дрібниці, роз'єми.

    Недавно купив ще цікаву штуку, але не знаю навіщо. :) Я казав, що не буду ставити подушку безпеки, хоча зробив для неї проводку. Тепер купив і сам комплект проводки, датчиків та ЕБУ...


    Помив, почистив і склав у коробку.... Може колись, якщо стане зовсім нудно, то почну шукати всі деталі рульового управління для подушки безпеки, - рейку, колонку, перемикачі, кермо.... Хоча повноцінно встановити не вийде, без зварювальних робіт по тунелю КПП.... То ж таке...

    А все почалось зі скла. Так от - недавно знайшлося останнє зелене скло SOLIVER - на передні праві двері. Помінялися з одноклубником, за що я йому щиро вдячний. Теж скло було тоноване, але тут плівка знялась дуже легко.



    Скоро віддам всі чотири скла на поліровку і тоді, нарешті, можна буде завершити роботу по дверях.

    Ну, покупками наче похвастався, а тепер про подарунки ) Недавно у мене був день народження, і ось що мені подарували дружина і донька!


    Цікаві та рідкісні речі - дуже їм вдячний.
    Штатний аудіо підсилювач. Дуже потрібен кронштейн кріплення для нього - шукаю.


    Штатний радіоприймач BMW BAVARIA DIGITAL II. Так би мовити - головний аудіопристрій самого початкового рівня :) Без програвача касет, - просто радіо. Не часто зустрічається. Тим більше, в стані практично нового. Мабуть його й замінили ще коли він був новим - на якусь касетну магнітолу.



    Роз'єми ще старого типу.


    Разом з радіоприймачем була заводська інструкція, але як виявилось, інструкція для діаметрально протилежної моделі - топової касетної магнітоли для того часу BMW BAVARIA C BUSINESS. У мене є така магнітола, тому заводська інструкція буде доречним доповненням до неї.


    Автомобільний ліхтар - мабуть це не заводська опція, а "афтемаркет", але ж з тих часів і зроблена в Німеччині. Цікавий аксесуар, як на мене. Повністю розібрав, почистив. Працює від 5 батарейок, хоча лампи 6V.



    Компактно складається.



    В робочому положенні, має два режима - постійного світла, та блимаючий. Але батарейки я ще не купив, тому перевірю вже після виїзду ;)



    І ще один дуже гарний подарунок від старих друзів по клубу E30. Юра і Женя - дякую вам!
    Настільний годинник зроблений із штатного годинника BMW E30 - супер!


    Клубний! ) Живлення від звичайної розетки.


    Ось такі обновки у мене )

    По збірці теж скоро щось напишу.

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #918 : 27 Июня 2023, 13:14:24 »
  • 0
  • 0

  • Слава с прошедшим, отличные подарки и улов хороший... Надеюсь не сильно потратился... А с карбюраторной можно маховик забрать для строкера...
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #919 : 27 Июня 2023, 13:18:05 »
  • 0
  • 0

  • Слава с прошедшим, отличные подарки и улов хороший... Надеюсь не сильно потратился... А с карбюраторной можно маховик забрать для строкера...
    Кстати по зеркалам, нашол у себя в загашнике правое зеркало с подогревом, правда само зеркало потресканое...
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #920 : 27 Июня 2023, 14:06:07 »
  • 0
  • 0

  • Дякую )
    Ну, я строкер наврят чи буду робить )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #921 : 28 Июня 2023, 13:20:43 »
  • 0
  • 0

  • Починаємо новий розділ ETK:
    Запчастини+приладдя (двигун+шасі)

    Хочу вже, нарешті, закінчити збірку багажника, тому починаю з підрозділу
    Бортовий інструмент/ домкрат




    Деталь №1 - домкрат Storz (71 12 1 178 721).
    Деякі машини комплектувались домкратом Bilstein (71 12 1 178 722). Фото з інету.


    Для машин з порогами M-Technic II був спеціальний домкрат Storz (71 12 1 180 172), з ширшою "лапою". Фото з інету.


    Деталі кріплення домкрата:


    Деталь №3 - натяжний важіль (71 12 1 126 858)
    Деталь №4 - гвинт з головкою (71 12 1 127 514)
    Деталь №5 - болт M6x4 (07 11 9 907 529), або болт M6x10 (07 11 9 907 519) для домкрата M-Technic
    Деталь №10 - щиток (51 71 1 916 269)

    Прикручуємо планку №3 гвинтом №5, та закручуємо гвинт №4 у спеціальний кронштейн на лівій колісній арці.


    Регулюємо, щоб планка №3 попадала своїм пазом на гвинт №4. Затягуємо гвинт №5. Ставимо декоративну кришку №10




    Ставим домкрат, та притискаємо його планкою з гвинтом.


    До речі, щоб не обдиралась фарба на домкраті, я на планку приклеїв "антискрипну" смужку. На моєму домкраті нема верхньої захисної кришки, - вона десь загубилася, - потрібно буде знайти і встановити.

    Деталь №2 - ключ для колісних болтів ( 71 12 1 179 953)
    Деталь №6 - затискач для кріплення ключа (51 47 1 933 468) - 1 шт. Ставиться на ліву обшивку багажника. Обшивку я поки ще не встановлюю, так як спочатку потрібно встановити електроантену та аудіо підсилювач. З антеною виникли деякі проблеми - в процесі ремонту, а для підсилювача дуже потрібен кронштейн кріплення, не можу його ніде знайти...
    Але, на ранніх машинах для кріплення ключа для колісних болтів використовувались інші затискачі (71 12 1 126 859) - 2 шт. Ставились вони на стінку лівої ніші багажника у спеціальні закладні пластини.
    Я купив обидва типи - можна буде поставити два ключа! :)


    Ставимо затискачі у спеціальні закладні пластини та защьолкуємо в них ключ.


    Домкрат не заважає


    Після установки обшивки, встановлю і інший затискач, так як обшивка вже від більш пізньої машини, і має спеціальний отвір для цього.

    Деталь №9 - противідкатний упор (71 11 1 179 052) - 1 шт. Я купив його у стані нового, але так і не знайшов достовірної інформації, де саме він повинен розміщуватись... Просто поклав його у нішу поряд з ключем і домкратом - це, наче ж, логічно... Якщо хтось напевно знає, правильне місце його розташування, поділіться інформацією, будь-ласка.


    Деталь №7 - кронштейн запасного колеса (71 15 1 180 625) - 1шт.
    Деталь №8 - барашкова гайка M8 (71 15 1 179 257) - 1шт.

    На фото вище, видно дві круглих "тарілки" для кріплення запасного колеса - з прорізом, та без прорізу. На більш ранніх машинах використовувалась "тарілка" без прорізу ( мабуть з таким номером - 71 15 1 179 095). Пізніше - з прорізом.
    Я поставив більш ранню - без прорізу, хоча, щоб дістати колесо, потрібно повністю відкрутити барашкову гайку і зняти "тарілку". При наявності прорізу, достатньо просто на декілька обертів послабити барашкову гайку і витягти "тарілку" у бік - це зручніше. Але за весь час, запасним колесом я користувався всього декілька разів, тому це не критично.


    Запасне колесо, ще не готове, тому поки не поклав його.

    До речі, я колись вже згадував про корисну опцію - оригінальне пластикове "відро", що встановлюється всередину перевернутого колісного диска, і служить додатковою нішею для різного приладдя. Але в базовий стальний диск воно не поміщається.... Побачу, може доведеться в якості запасного, возити колесо 9x16 :)

    Деталь №11 - буксирувальна проушина (72 15 1 965 186), використовується тільки на рестайлінгових машинах. Кріпиться на лівій обшивці багажника.
    Деталі №12, №13, №15, №16 - не використовуються.
    Деталь №14 - ключ для знімання декоративних кришок дисків (36 13 2 294 421), використовується тільки для опційних дисків "стиль 10".

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #922 : 28 Июня 2023, 16:47:28 »
  • 0
  • 0

  • Ужас! А как же возить весь мой хлам в нише для домкрата, ключа и упора, которых у меня нет?!)))))))
     (y)
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #923 : 29 Июня 2023, 17:48:03 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_67. ЕТК_71_Запчастини+приладдя (двигун+шасі). Ящик для інструментів

    Наступний підрозділ:
    Ящик для інструментів маленький


    В ETK чомусь маленький ящик не доступний для моделі 325i та для дизельних машин, хоча по факту, в більшості випадків вони ним комплектувались із заводу. А великий ящик був додатковою опцією. Мабуть знов помилка... Ще дивує наявність свічного ключа для дизеля :) Та й взагалі, якась плутанина з номерами - всі номери ящиків, наведені в ETK, я ні разу не зустрічав по факту, в той же час всі номери, що я маю в наявності, не знаходяться в ETK. Хоча це можна пояснити тим, що в ETK наведено номер не самого ящика, а номер комплекту, разом з його кріпленням.
    Отже, в мене назбиралось чимало цих ящиків, включаючи, доволі раритетний великий ящик для E30.


    Всередині вони мають деякі відмінності.


    Великий - (71 11 1 120 002) - (в ETK 71 11 1 119 997) - використовувався для E30, як додаткова опція. Також на E23 та E28.
    Перший - (71 11 1 128 911) - (в ETK 71 11 1 128 913) - використовувався для машин з моторами M10, M20, M42, S14. Також на E23 та E28.
    Другий - (71 11 1 179 926) - (в ETK 71 11 1 179 925) - використовувався для машин з моторами M40, M42, S14.
    Різниця між ними тільки у розмірі ніші для свічного ключа - в першому вона ширша для ключа 21мм, а в другому вужча для ключа 16мм.
    Третій та четвертий однакові - (71 11 1 152 080) - (в ETK 71 11 1 152 079) - більш ранній, використовувався для машин з моторами M10, M20, M42, S14. Також на E23 та E28.
    Відрізняється від першого розташуванням свічного ключа та штифта - навпаки, та розташуванням ключа для аварійного відкривання електросклопідйомників - внизу праворуч, а не по центру. Також різні виробники - ELBATAINER та SAFIPLAST, відповідно.
    Не впевнений на всі 100%, але такі висновки я зробив, судячи з інформації, наведеної в ETK.
    Отже, всі ящики помив і вибрав найкращий. Ним виявився другий ящик, хоча він для M40 (до речі на ньому крім номера є і це маркування - M40). Ще я помітив, що на пізніх ящиках, стрічка кріплення чорного кольору.


    Чому не поставив перший для M20? Тому, що у мене поки що нема свічного ключа 21мм, а ключ 16мм в ньому не тримається. Пізніше знайду потрібний свічний ключ, заміню ключі 8х10 та 12х13 на кращі, - тоді поміняю і ящик.
    А поки що мій комплект виглядає так:


    Деталь №1 - ящик для інструментів (71 11 1 128 911)
    Деталь №2 - різьбова вставка (71 11 1 179 445) - вставляється в отвір на кришці багажника.
    Деталь №3, №4 - не використовується.
    Деталь №5 - різьбова пробка (71 11 1 117 440) - закручується в №2.
    Деталь №6 - стрічка кріплення (71 11 1 179 443) - вставляється в прорізи в ящику та в кришці багажника, служить обмежувачем відкривання ящика.
    Деталь №7 - демпфіруюча прокладка (71 11 1 152 109) - поролон, що приклеюється на кришку багажника.
    Деталь №8 - саморіз ST4,2X19 (07 11 9 904 431) - 2 шт. для кріплення ящика.
    Деталь №9 - гаєчний ключ ріжковий двосторонній 17-19 (71 11 9 690 008). Не доступний до замовлення.
    Деталь №9 - гаєчний ключ ріжковий двосторонній 8-10 (71 11 1 112 893)
    Деталь №9 - гаєчний ключ ріжковий двосторонній 12-13 (71 11 1 126 148)
    Деталь №10 - викрутка (71 11 1 179 629)
    Деталь №11 - штифт (71 11 1 093 774) - використовується, як вороток для свічного ключа, та як направляюча при заміні запасного колеса (багато хто про це не знає - дуже зручно). Фото з інету:

    Деталь №12 - свічний ключ 21мм (71 11 1 179 745)
    Деталь №12 - свічний ключ 16мм (71 11 1 179 700)
    Деталь №13 - плоскогубці (71 11 1 179 522)
    Деталь 14 - сумка з інструментами (71 11 1 128 360) - використовувалась тільки на спеціальних автомобілях. Не доступна до замовлення.

    Ключ для аварійного відкривання електросклопідйомників (54 12 7 199 322) не показаний в цьому розділі ETK. Але я про нього раніше вже згадував - Z-подібний 6-гранник. Використовується тільки при наявності електросклопідйомників, та/або електролюка.

    Отже, весь інструмент ще можна купити новим, крім ключа 17-19.

    Ящик прикручується двома саморізами до кришки багажника. Мені для цього прийшлось знімати обшивку кришки - потрібно було зразу його прикрутити. Хоча, бачив на більшості фото в інеті - ящик прикручують поверх обшивки, тим самим, додатково притискаючи її. Але вигляд не дуже естетичний. Тож я "заховав" кріплення ящика під обшивку - так виглядає значно краще.
    Вставляємо стрічку, та приклеюємо поролон. До речі я купив новий поролон, і думав, що він прийде на клейовій основі. Але ні - просто поролон. Довелось приклеювати його на будівельний клей для пористих матеріалів. Розкладаєм ключі по місцях.


    Про пусті місця в ящику - вони використовуються на більш старих кузовах E23 та E28 для інструменту аварійного відкривання електросклопідйомників:
     - штифт (71 11 1 150 191) - кладеться всередину свічного ключа
     - пластикова насадка на штифт (71 11 1 150 500) - кладеться ліворуч внизу. Не доступна до замовлення.
    Фото з інету:


    Для E30 ці деталі не використовуються. Але можна буде і їх купити, - просто щоб місця не пустували ;)

    Закриваємо ящик - краса! :)


    Наступний підрозділ:
    Ящик для інструментів великий


    Додаткова опція - великий ящик для інструментів, з розширеним набором ключів. Кріпиться аналогічно, але на 4 саморізи. Додаткові отвори в кришці передбачені, але він не сумісний з обшивкою кришки багажника. Крім цього, на моєму ящику відламане його кріплення. Тож він у мене залишиться просто для колекції опцій. Але з усього комплекту інструменту для малого ящика, у великий ящик підходить тільки викрутка. Всі інші ключі потрібно купувати саме для великого ящика - вони теж великі. Це добре видно на фото - просто перекласти їх з малого ящика у великий не вийде:


    А поки що, у мене є для нього тільки поролонова вставка для запасних ламп (71 11 1 127 113).
    Але весь комплект доступний до замовлення, при чому, його можна купити по одному номеру - (71 11 1 115 329). Єдина відмінність нових комплектів, від старих - зелений колір ручок на викрутках. Фото з інету:


    В ранніх комплектах - червоний. Фото з інету:


    Може якось потім куплю для колекції.

    Наступний підрозділ:
    Лампи/запобіжники


    Про лампи та запобіжники я вже писав у відповідних розділах, тому тут повторювати не буду. Тому в цьому підрозділі розглядаємо лише одну рідкісну деталь. Хоча, про неї я теж вже колись писав.
    Деталь №1 - полірувальне сукно (71 11 1 115 810). Не доступне до замовлення. Звичайна блакитна серветка. але з лого BMW. Лого буває в двох варіантах кольру. Дуже рідко зустрічається й дуже дорого коштує, як на мене. Тому я давно купив "репліку" :)  Виглядає не гірше оригінальної.


    Поклав її в ящик.


    На цьому з бортовим інструментом все.

    Залишились підрозділи по фаркопу. Фаркоп я ставити точно не буду, так як для цього потрібно буде вирізати величезний отвір у задньому фартуці BBS. На такі жертви заради фаркопа, я не готовий :) Отже, буду ним займатись вже після збірки машини - просто ради колекції опцій. До речі, у мене їх аж два - звичайний і зі з'ємним гаком. Потім про них і напишу, а поки, просто "тізер" ;)



    Останній, вірніше, перший, підрозділ - наклейки.
    Але це буде "останнім аккордом" по завершенні збірки машини!

    P.S.
    Вчора забрав все бокове скло з поліровки - тепер закінчу збірку дверей.
    « Последнее редактирование: 29 Июня 2023, 17:52:51 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #924 : 06 Июля 2023, 21:34:24 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_68. ЕТК_61_Загальне електрообладнання автомобіля. Звуковий сигнал.

    По електриці я вже багато чого зробив, але якось нема часу про це все написати. Тож потрохи почну і повертаюсь в розділ:
    Загальне електрообладнання автомобіля

    Наступний підрозділ:
    Звуковий сигнал




    В ETK чергова неточність - чомусь для 325i вказаний лише один звуковий сигнал, але по факту їх два. Один звуковий сигнал встановлювався тільки на "молодші" моделі 316 та 318 - по центру перед радіатором. На "старші" моделі встановлювалось два звукових сигнали - високого та низького тону. Їх було багато видів, різних виробників, тому номери вказувати не буду.

    Деталь №1 - звуковий сигнал низького тону Hella(335Hz), в зборі з трьома демпферними пластинами, та їх кріпленням.


    Деталь №3 - кронштейн
    Деталь №4 - болт M6x12 - для кріплення кронштейна №3 до демпферних пластин.
    Деталь №5 - болт M8x16 - для кріплення звукового сигналу.
    Деталь №7 - гайка M8 - не розумію для чого вона - болт №5 закручується в різьбу кронштейна. Можливо вона для якогось іншого кронштейна, або для рестайлінгу - мені не згодилася.
    Деталь №2 - звуковий сигнал високого тону Hella (500Hz), в зборі з кронштейном, та його кріпленням.


    Деталь №6 - болт з шайбою M8x16 - для кріплення звукового сигналу.

    Звукові сигнали готові до установки.


    Раніше звукові сигнали у мене були встановлені взагалі не правильно - один ліворуч від радіатора, а другий за правою фарою. Отже, тепер встановлю їх на свої місця.
    Звуковий сигнал низького тону (335Hz) встановлюється ліворуч за протитуманною фарою. Забігаючи наперед, у мене там вже встановлений звуковий сигнал штатної сигналізації. Можливо тому, що моя машина була 316, то в кузові передбачений отвір для кріплення тільки одного звукового сигналу, -  посередині перед радіатором. А по боках я таких отворів не знайшов. Тому прикрутив просто у вільний отвір та підключив проводку. Провод закріпив кліпсою разом з проводом датчика зовнішньої температури.


    Зі сторони колеса він потім закриється пластиковим щитком.


    Звуковий сигнал високого тону (500Hz) встановлюється праворуч за протитуманною фарою. По тій же причині, я різьбового отвору не знайшов, болт M8 не пригодився. Тому прикрутив болтом M6 з гайкою, просто у вільний отвір та підключив проводку.




    Зі сторони колеса він потім закриється пластиковим щитком.


    Тепер можна гудіти! )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #925 : 06 Июля 2023, 23:00:12 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_69. ЕТК_17_Система охолодження. Охолодження системи змащення двигуна.

    Встановивши звукові сигнали, я згадав про масляний радіатор - він вже давно лежить готовий до установки, тож вирішив його теж
    встановити. Тож починаємо новий розділ:
    Система охолодження

    Перший підрозділ:
    Охолодження системи змащення двигуна




    Для моделі 325i масляний радіатор встановлювався в базовій комплектації.
    Деталь №1 - масляний радіатор (17 21 1 712 658), для до рестайлінгових моделей. Хоча номер по факту інший:


    Деталь №2 - трубопровід підводящий (17 21 1 707 863)
    Деталь №3 - трубопровід возвратний (17 21 1 707 864)
    Деталь №4 - саморіз ST6,3X16-C-ZN (07 11 9 916 822) - 2 шт.
    Деталь №5 - шайба A6,4-200HV-ZNS3 (07 11 9 903 791) - 2 шт.
    Деталь №6 - листова гайка ST6,3-1-ZN (07 12 9 925 742) - 2 шт.
    Деталі №7...10 - використовуються на рестайлінгових моделях, для кріплення відповідного радіатора - він має спеціальні кронштейни для демпферів. На до рестайлінгових моделях не використовується, так як радіатор кріпиться до кузова жорстко. Фото з інету:


    Деталь №11 - скоба (17 21 1 709 491) - 1 шт.
    Деталь №12 - шайба A6,4-200HV-ZNS3 (07 11 9 903 791) - 1 шт.
    Деталь №13 - саморіз ST6,3X50-C (07 11 9 916 842) - 1 шт.
    Деталь №14 - кронштейн маслопроводу (17 21 1 709 492) - 2 шт.


    Деталь №15 - кільце круглого перерізу13,4X1,78 (17 22 2 245 358) - 4 шт.


    Деталь №16 - кронштейн маслопроводу (17 21 1 712 759) - 2 шт. Використовується, як замінник №15.
    Деталь №17 - втулка (61 13 1 362 361) - 1 шт. Використовується разом з №16.

    Радіатор я дуже добре промив, вирівняв всі його ребра, почистив та пофарбував. Шланги від нього не відкручував, тому нові гумові кільця потрібно буде встановити лише з боку мотора.


    Встановлюємо три закладних пластини у спеціальні отвори.


    Прикручуємо радіатор двома саморізами та праворуч притискаємо скобою №11 через кронштейни №14 трубопроводи.


    Радіатор встановлено.




    Шланги поки що просто висять. Після установки мотора залишиться їх прикрутити до масляного фільтра.


    P.S.
    Мені здається, що при установці радіатора кондиціонера, доведеться знімати масляний радіатор, бо він буде заважати - подивимось... Добре, що це просто і швидко.
    Інші підрозділи про охолодження вже будуть аж після установки мотора... мабуть це буде ще не скоро...

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #926 : 17 Июля 2023, 15:49:13 »
  • 1
  • 0

  • Ремонт замків під один ключ

    Дійшла черга до установки дверних замків. Після покупки машини мені віддали два ключа - один від замка запалювання, а другий від лівих дверей і багажника - і жоден з них не підходив до правих дверей і ящика для дрібниць. :) Оскільки була встановлена універсальна сигналізація з дистанційним керуванням штатним центральним замком, то мене , в принципі, все і так влаштовувало. Тепер, без сигналізації, виникла потреба в користуванні замками, то ж я вирішив всі замки переробити під один ключ. Потім я знайшов ще один ключ в кармані дверей, але забув про нього. Зараз згадав, і виявилось, що він не має слідів зношення і підходить до замка запалювання і до багажника - мабуть це "другий" ключ з заводського комплекту. Мій основний ключ з підсвіткою дуже зношений. Тож вирішив робити всі замки під той "другий" ключ. Ще один важливий момент, що вплинув на такий вибір - замок запалювання не розбірний, і без "варварських" методів різання чи свердління, його розібрати не вийде. То ж, логічно брати замок запалювання і його ключ за основу, а решту замків перероблювати. Але якщо на машині є кришка бака із замком, то може логічніше брати за основу замок кришки бака - бо кришка зовсім не розбірна. У мене є центральний замок, відповідно - кришка без замка.
    Отже, свій правий дверний замок я не зміг розібрати - він закис в смерть, тому я купив донорський замок і почав з нього. Хоча, можна купити оригінальний ремкомплект (51 21 9 556 313) - по суті, це весь новий замок в розібраному вигляді. Але ціна не маленька.
    За допомогою простих інструментів розбираємо замок.


    Вибиваємо тонкий штифт на задньому торці, і знімаємо важіль з пружиною та витягуємо сердечник з корпусу. Краще це робити з вставленим ключем. Потім виймаємо ключ. Далі виймаємо пластини і потім дістаємо пружини.


    Особливо акуратним потрібно бути з пружинками - вони дуже крихітні і легко губляться.


    Всі деталі стандартного замка:


    Тепер про головний принцип цієї операції. Без ключа сердечник замка виглядає ось так - пластини стирчать з сердечника і не дають його повернути ключем:


    Коли ключ вставлений в замок, пластини ховаються всередину сердечника, і ключ може його повернути. Але, якщо ключ не підходить, то частина пластин все одно стирчить, і не дає повернути ключ.


    Отже, наша мета - підібрати пластини так, щоб вони всі ховались у сердечник.
    Починаю із замка водійських дверей. Для центрального замка він відрізняється від звичайного замка - на задньому торці він має додатковий механізм для керування центральним замком. Але розбирається по тому ж принципу - вибиваємо штифт:




    Запам'ятовуємо розташування пружин і розбираємо:


    Знизу на фото видно зламаний важіль, але замок наче й так працював...

    Пластини в замках однотипні, але різної форми і мають відповідні номери.


    Сердечник для центрального замка має не чотири, а шість пар пластин. Дві останні пари і відповідають за керування центральним замком.


    Всі деталі ретельно помиті, і починаємо по одній пластині підбирати, щоб вони при вставлянні ключа не виступали вище сердечника. Кропітка, монотонна робота... В крайньому випадку можна виступаючу пластину зпиляти, але вже на другому замку я вивчив їх форму та номери, і легко все підібрав без всяких зпилювань. Головне, щоб був запас донорських пластин. Кінцевий результат з вставленим ключем:


    Без ключа:


    Все змащуємо і збираємо замок. І він нормально не працює, через зламаний важіль! :)
    Купив інший замок.


    Але в ньому виявилась аналогічна тріщина...


    З цікавості все ж таки розібрав його.


    Важіль зламаний точно так же, як і на моєму замку.




    Виявляється, що це "болячка" таких старих замків для центрального замка, і вони практично всі зламані в цьому місці.
    Замок про всяк випадок переробив також під свій ключ - вже майже, як професіонал! :)
    До речі - дві пари пластин для центрального замка виступають з корпусу.


    Замок працює, але після замикання ключ не виймається. Для цього треба вручну відщьолкнути важіль. На машині це буде не можливо зробити.


    Отже, доведеться замовляти новий замок, або ремкомплект (51 21 9 061 343).

    Тепер замок пасажирських дверей. У мене їх два, тож переробив обидва. До речі, якщо на машині нема центрального замка, то з правого замка можна легко зробити лівий - просто переставити на 180 градусів важіль.






    Готово:




    Аналогічно другий.


    В кінцевому результаті маю:
    - залишки двох донорів
    - два не робочих лівих замка для центрального замка під свій ключ.
    - правий та лівий стандартний замки під свій ключ.


    Залишився замок ящика для дрібниць. Це самий простий замок для переробки під свій ключ.


    Відкручуємо ручку із замком


    Знімаємо стопорне кільце із серцевини




    Витягуємо серцевину


    І за тим же принципом розбираємо, чистимо і перероблюємо під свій ключ.


    Вже майже із заплющеними очима! ))  Готово.


    Змащуємо, ставим серцевину, фіксуємо стопорне кільце.

    Замок запалювання і замок багажника переробляти не потрібно - отже, тепер всі замки зроблені під один ключ. Хоча, потім водійський буде новий.
    Далі, про їх установку.

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #927 : 17 Июля 2023, 18:42:56 »
  • 1
  • 0

  • Мегаполезная инфа! (y)
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #928 : 18 Июля 2023, 11:51:10 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо, очень интересно... А центральный замок ты имеешь ввиду под оригинальные замки?
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #929 : 18 Июля 2023, 11:53:26 »
  • 0
  • 0

  • У меня стоят универсальные ц.з.. Поэтому даже не  знаю какая у меня личика. У меня тоже разные ключи, тоже нужно провести такую процедуру...
    Записан