Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 303221 раз)

0 Пользователей и 6 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +552/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 3974
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #960 : 02 Октября 2023, 13:02:21 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_72. ЕТК_41_Кузов. Одночасне замикання (водійський замок).

    І знову про замки... Я вже писав про те , що знайти цілий водійський замок виявилось не просто. На новий замок також прийшла відмова - їх вже нема в наявності. Тому продовжував шукати на барахолках, та шротах, - і мені все-таки вдалося знайти циліндр водійського замка для центрального замка. З четвертої спроби... Майже цілий... :) Фіксуючий хвостовик був з тріщиною, але головне, що важіль цілий!


    Я хотів просто переставити цілий важіль на свій, вже перебраний замок, але виявилось, що не все так просто. На моїх обох зламаних замках на важелі був роликовий підшипник, а на тому, що я знайшов - кульковий. Отже, вони бувають, як мінімум, двох типів.
    Відповідно, відрізняються і інші деталі замка. Це видно на фото.


    Шайба підшипника - ліворуч для кулькового, праворуч для роликового.


    Шайба з пружиною також має не значні відмінності у фіксаторах.


    І саме головне - різні проточки на самому циліндрі замка!  Ліворуч для кулькового, праворуч для роликового підшипника.


    Отже, просто переставити важіль не вийде - всі деталі замків різні.


    Окрім фіксуючого хвостовика та пружин - тут мені пощастило, вони однакові. Тож довелося і цей замок перебрати під свій ключ, та переставити на нього цілий хвостовик зі свого замка. Досвід у мене вже є, тому зробив це швидко і без проблем.


    Але, цей замок мабуть хтось вже пробував відкривати викруткою - тому довелось міняти і декоративну кришку. На інших замках я її не знімав. Вона зафіксована керном, а під нею шторка щілини для ключа і мікроскопічна пружинка на осі. Тому знімати потрібно дуже акуратно, щоб пружинка не вилетіла. Я тільки чудом її не загубив.


    А встановити її було ще складніше. Хоча, по суті все просто - вставляємо вісь з пружинкою саме так:



    Вставляємо в пази шторку, притискаючи нею пружину і тримаємо викруткою. Тепер потрібно якось надіти кришку на циліндр, і щоб при цьому пружинка не вилетіла разом із шторкою! Я мучився мабуть хвилин 20.... Потім знайшов робочий варіант - вставляємо ключ в кришку (на задньому плані фото):


    Потім вставляємо ключ з кришкою в циліндр, і притискаємо ним шторку з пружиною. Тепер можна опустити кришку по ключу і зафіксувати її керном. Кернити потрібно не по старим міткам, а в інших місцях. Фото нема, бо всі руки були зайняті. :)
    З декількох спроб все вийшло - кришка на місці, і шторка нормально рухається ключем.
    Далі просто збірка замка під свій ключ, я про це вже писав, - не варто повторюватись. Замок готовий.


    Замок в зборі з обігрівом.


    Встановлюємо замок з кронштейном, фіксуємо його скобою з обігрівом. Потім встановлюємо кінцевик ключа, підключаємо до дверної проводки та фіксуємо проводку в кліпси. Робити це не дуже зручно, але по суті, все аналогічно, як я раніше описував для правих дверей.


    Водійський замок для центрального замка встановлено.


    Залишилось встановити магнітний замок сигналізації, але про це напишу пізніше в окремій темі.


    Отже, тепер вже всі замки встановлені, але водійський замок працює ДУЖЕ туго і жорстко... Якщо замок пасажирських дверей відкривається і закривається легким рухом ключа, то для повороту ключа в водійських дверях потрібно прикласти значне зусилля, після чого він гучно клацає... Мабуть тому вони всі вже й зламані....і мені здається, що й цей замок так довго не проживе... Не знаю, що з цим можна зробити, і чи повинно так бути...? Можливо доведеться повернути сучасний блок сигналізації з дистанційним пультом керуванням замками...

    P.S.
    Доповнення до попереднього доповнення :)
    Все-таки мені вдалося знайти правильний нижній щиток моторного відсіку для 85-87 року.


    Вже повністю його відмив, потрібно ще трохи відремонтувати.
    Тепер там буде все, як повинно бути.
    « Последнее редактирование: 02 Октября 2023, 13:14:29 от The_Glory »
    Записан

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #961 : 03 Октября 2023, 14:59:12 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо, было интересно... Слава есть где посмотреть о подключении борт комп? А то кацапские сайты
    Не работает.... я как раз поставил новый дисплей, и очень хочется его подключить
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #962 : 03 Октября 2023, 16:35:09 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо, было интересно... Слава есть где посмотреть о подключении борт комп? А то кацапские сайты
    Не работает.... я как раз поставил новый дисплей, и очень хочется его подключить


    Тут шось я писав, але фотки пропали, тому таке...
    http://forum.e30club.com.ua/index.php/topic,1097.msg12041.html#msg12041

    Набирай, розкажу онлайн ;)

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #963 : 04 Октября 2023, 10:40:49 »
  • 0
  • 0

  • Спасибо..
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #964 : 13 Октября 2023, 15:04:41 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_73. ЕТК_52_Сидіння. Обігрів сидіння.

    Продовжу про електропроводку. Отже, основну проводку, проводку "електропакету" та проводку додаткових опцій прокладено, тепер потрібно це все підключити.


    Буду писати про проводку кожної опції окремо. Але, оскільки салон ще не зібраний, то про установку деяких блоків та кнопок потім доповню в окремих записах.
    Почну з проводки обігріву сидінь.
    Це останній підрозділ великого розділу ETK Сидіння

    Для E30 був доступний обігрів тільки для передніх сидінь. Комплекти відрізняються для звичайних і спортивних сидінь. Також відрізняються по типу обшивки сидінь - тканина, або шкіра.

    Комплект дооснащення обігріву сидіння Пд


    Я додав обігрів і на задні сидіння - по аналогії з E32 та E34.
    Але спочатку про передні.

    Обігрів сидіння


    Деталь №1 - нагрівальний елемент подушки сидіння - 2 шт.
    Деталь №2 - нагрівальний елемент спинки сидіння - 2 шт.
    Обидва елементи відрізняються по типу сидіння та його обшивці. У мене встановлені елементи для шкіряних спортивних сидінь кабріолета (64 11 1 380 687, 64 11 1 380 688) - такі колись вдалось купити новими.


    Деталь №3 - кнопка включення обігріву сидінь (61 31 1 366 464) - 2 шт. - ліворуч на фото. На більш ранніх машинах встановлювались кнопки із зеленою підсвіткою - на фото в центрі. Праворуч кнопка E32/E34.


    Деталь №4 - реле (61 31 1 373 588) - 1 шт. Про реле я вже писав раніше, але уточню - це реле K5. Також необхідно встановити запобіжник №16 номіналом 15A.


    Деталь №5 - проводка обігріву сидінь (61 12 1 380 484) - 1 шт. Звісно, проводку всю перевірив та заново перемотав.




    1 - роз'єм живлення, підключається до роз'єму додаткових опцій C302 на піни T та U. На справді, використовується тільки один пін U. На пін T приходить провод від регулювання яскравості підсвітки приладів, але не використовується. Я так і не зрозумів навіщо він там... До речі, я обновив свою таблицю по розпіновці C302.


    2 - провод "маси", прикручується в точці G200.


    3, 4 - роз'єми для елементів обігріву, лівого та правого сидінь.


    5, 6 - роз'єми кнопок обігріву, лівого та правого сидінь.


    Деталь №6 - конштейн (52 10 1 916 175) - 2 шт. Встановлюється під сидіннями на пружини каркасу для фіксації роз'ємів елементів обігріву.


    Деталь №7 - клема D=9/B=4 (61 13 1 351 045) - 1 шт. Для фіксації проводки, але в якому саме місці, я не зрозумів... тому і не ставив її..
    Деталь №8 - стяжка L=292MM/B=4,8MM (61 13 1 377 134) - 4 шт. Для додаткової фіксації проводки до основних джгутів.

    Проводку для підігріву задніх сидінь я зробив сам. За основу взяв універсальний комплект підігріву сидінь і переробив його по схемі ETM та під кнопки E32/E34.




    1 - роз'єм живлення, підключається до роз'єму додаткових опцій C302 на пін P. Цей пін не використовується і пустий із заводу. Я додав його паралельно від піна U для підігріву передніх сидінь. Потрібно ще підібрати до нього  пластиковий корпус з потрібним "кодом",
    2 - провод "маси", прикручується в точці G300.
    3.1, 3.2 - роз'єми для елементів обігріву подушки та спинки лівого заднього сидіння.
    4.1, 4.2 - роз'єми для елементів обігріву подушки та спинки правого заднього сидіння.
    5, 6 - роз'єми кнопок обігріву, лівого та правого задніх сидінь.


    7 - роз'єм живлення підсвітки кнопок, підключається до лампи підсвітки задньої попільнички.
    8 - провод "маси" підсвітки кнопок, прикручується до шпильки кріплення консолі.

    Отже, проводка прокладена по лівому порогу, до тунеля КПП та під заднє сидіння. Підключаємо роз'єми живлення в C302. Передні на піни T та U, а задні на пін P.


    Роз'єми кнопок виводимо на тунель КПП, а роз'єми елементів обігріву - під ліве та під праве переднє сидіння.


    Потім вони будуть виходити через спеціальні прорізи у килимі, підключені до сидінь та закріплені у спеціальні кронштейни (№6). Це мої старі фото. Мабуть саме тут потрібно буде додати клему та стяжки (№7 та №8), але так, щоб це не заважало регулювати положення сидіння.




    Роз'єми на підігрів задніх сидінь виводимо під заднє сидіння. Потім до них буде підключена подушка та спинка сидіння.


    Роз'єми на кнопки та їх підсвітку виводимо на тунель КПП та підключаємо до лампи задньої попільнички. Для цього я зробив там спеціальний роз'єм, пізніше покажу.


    Після повної збірки салону, обігрів сидінь матиме такий вигляд (поки що, це моє старе фото):


    Я не буду їздити на цій машині взимку, але обігрів всіх сидінь встановлено! ;)

    P.S.
    Насправді, вже багато чого зроблено, - буду якось потроху писати про це...

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #965 : 13 Октября 2023, 15:30:44 »
  • 0
  • 0

  • Как всегда круто!
    Но решение об интеграции кнопок в крышку пепельницы как-то не очень(
    Это, конечно, моё личное мнение. Я понимаю, что пепельницы всё менее актуальны (тем не менее я не хочу переделывать переднюю в подстаканник :o), но может лучче под штатными в консоль ручника? Дотягиваться задним пассажирам будет проблемно, но тут всё проблемно))))))
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #966 : 13 Октября 2023, 16:03:51 »
  • 0
  • 0

  • Я їх ставив вже давно, і на практиці виявилось доволі зручно. Тоді були ідеї врізать кнопки в двері, типа, як ЕСП, або в обшивку середніх стійок. Так проводку тягнуть далеко і геморно. Ще думав про підлокотник...але якось дуже сложно.... Тож зупинився знову ж таки на варіанті , приблизно як на Е32/Е34. Але з заднього торця вони погано влазили, то ж поставив зверху в кришку.
    На консоль було б зовсіс не зручно - там же тепер ще телефон стоїть і підлокотник над ним. Та й на консолі тепер буде ще одна кнопка ;)

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #967 : 13 Октября 2023, 16:07:32 »
  • 0
  • 0

  • ..На консоль було б зовсіс не зручно - там же тепер ще телефон стоїть і підлокотник над ним. Та й на консолі тепер буде ще одна кнопка ;)
    вот что-то подобное я и подозревал :D
    Записан

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +123/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1193
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • Е46 Touring
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #968 : 13 Октября 2023, 17:24:10 »
  • 0
  • 0

  • Насправді, вже багато чого зроблено, - буду якось потроху писати про це...
    Чекаємо) Як завжди цікаво читати)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)
    Моя колишня Е30 http://www.drive2.ru/cars/bmw/3_series/3_series_e30/yntu/

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #969 : 13 Октября 2023, 19:24:05 »
  • 0
  • 0

  • Чекаємо) Як завжди цікаво читати)
    Як буде час та натхнення! )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #970 : 25 Октября 2023, 16:44:49 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_74. ЕТК_65_Система охоронної сигналізації

    Наступна, доволі рідкісна для E30, опція - штатна охоронна сигналізація.
    В ETK цей підрозділ знаходиться в загальному розділі Аудіо, навігація, інформ. системи
    На машинах останніх років випуску була доступна вже більш сучасна сигналізація, з дистанційним керуванням з пульта.
    Але у мене самий ранній її варіант, з магнітним ключем - S301 Протиугінна сигналізація.
    Система охоронної сигналізації
    Скажу наперед, що планую встановити також штатний іммобілайзер - S900 Визнаний іммобілайзер AZT/TÜV. Але це, мабуть, буде в останню чергу.
    Отже, сигналізація може бути встановлена окремо, або разом з бортовим комп'ютером - у них спільна підкапотна частина проводки та ЕБУ. При чому, ЕБУ сигналізації підходить і для БК, але ЕБУ БК не підходить для сигналізації. Тому в цій темі я опишу частково і установку бортового комп'ютера, принаймні, його проводки. А пізніше буде окремий запис про нього.


    Комплект штатної сигналізації (№1):


    На фото не вистачає декількох деталей, які вже встановлені на машину - основна проводка (№13), проводка діода (№9). Також не показана проводка БК (№15) - про неї потім буде окремий запис.

    Деталь №2 - ЕБУ сигналізації (65 75 1 386 605) - він же використовується і для БК.
    Деталь №3 - гайка пластикова (61 13 1 372 722) - 1 шт.
    Деталь №4 - саморіз ST6,3X25-C-Z2 (07 11 9 916 973) - 1 шт. Деталі №3 та №4 для кріплення ЕБУ до кузова. Але у мене там чомусь взагалі не було ні отворів, ні шпильок. Можливо це залежить від року випуску машини. Отже, я зробив кріплення для рестайлінгового кронштейна, і до нього закріпив двома саморізами (№4) ЕБУ.
    Деталь №5 - магнітний замок зі стопорною скобою (65 75 1 368 904) - 1 шт. Встановлюється на водійські двері.
    Деталь №6 - накладка замка з світлодіодом (65 75 1 368 903) - 1 шт.
    Деталь №7 - гумова прокладка (65 75 1 368 912) - 1 шт.
    Деталь №8 - магнітний ключ (65 75 1 380 684) - буває двох типів, але принцип роботи та його кодування аналогічний.


    Деталь №9 - контрольна лампа (65 75 1 369 412) - дублюючий світлодіод, що ставиться під заднім номером.


    Я про нього вже згадував раніше, при установці накладки під номер. До речі, в накладці чомусь не передбачено місце для його установки - довелось розмічати та свердлити самостійно.


    Деталь №10 - звуковий сигнал з двома пластинами для кріплення (61 33 1 367 358) - 1 шт. Встановлюється біля блоку запобіжників. Після рестайлінгу встановлюється за лівою протитуманною фарою. У мене саме такий варіант.
    Деталь №26 - кронштейн звукового сигналу (61 33 1 380 019), або (65 75 1 385 783) після рестайлінгу.





    Деталь №11 - щиток пластиковий (65 81 1 373 714), або металевий (65 75 1 385 907) після рестайлінгу.
    Деталь №12 - саморіз ST6,3X16-C-Z2 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення звукового сигналу. Мабуть це помилка, або це для до рестайлінгу. На моєму кронштейні (№26) передбачено кріплення на болти.
    Деталь №13 - основна проводка сигналізації (61 12 1 375 608). Я вже встановив її на машину разом з іншою проводкою.


    1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
    2 - роз'єм до проводки №16 (або проводки БК)
    3.1, 3.2 - відповідні роз'єми до кінцевика дверей
    4 - роз'єм до проводки "електропакету"
    5 - "маса" G300 під заднім сидінням
    6.1, 6.2 - відповідні роз'єми до обігріву заднього скла
    7.1, 7.2 - відповідні роз'єми до кінцевика багажника
    8 - роз'єм до заднього світлодіода

    Деталь №14 - кабель магнітного замка (61 12 1 380 488) - вставляється в дверний роз'єм водійських дверей.


    1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
    2 - в дверний роз'єм C405

    Деталь №15 - проводка сигналізації (61 12 1 375 606) - до ЕБУ мотора (або проводка БК). На фото позначена літерою A.
    Деталь №16 - підкапотна проводка сигналізації (61 12 1 375 606), аналогічна і для БК. На фото позначена літерою B.


    З'днання двох проводок.


    A1 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B1
    A2 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B2
    A3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
    A9, A10 - відповідні роз'єми до ЕБУ Motronic моторної проводки
    Ймовірно, що у випадку установки сигналізації без бортового комп'ютера, ця проводка мала лише ці роз'єми. Інші роз'єми цієї проводки використовуються тільки для бортового комп'ютера. Про них напишу у відповідній темі.

    B1 - роз'єм до проводки №15 A1
    B2 - роз'єм до проводки №15 A2
    B3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
    B4 - роз'єм C302 пін H
    B5 - "маса" G200 під рульовою колонкою
    B6 - роз'єм до проводки сигналізації №13, роз'єм 2
    B7 - роз'єм до кінцевика капоту
    B8 - роз'єм до датчика зовнішньої температури
    B9.1, B9.2 - роз'єм до звукового сигналу

    Деталь №17 - кінцевик капота (65 75 1 370 492) - 1 шт.
    Деталь №18 - кронштейн кінцевика капота (65 71 1 378 069) - 1шт. Ставиться на ліву скобу капота, я вже про нього раніше згадував в темі про капот.
    Деталь №19 - привід центрального замка водійських дверей (51 26 1 375 111) - 1 шт. Не знаю чим він відрізняється від звичайного привода, але у мене все працювало і на звичайному.
    Деталь №20 - болт кріплення привода (51 26 1 375 979) - 2 шт.
    Деталь №21 - кронштейн D = 13MM (61 13 1 371 074) - 1 шт. Для фіксації роз'єма датчика зовнішньої температури.
    Деталь №22 - кліпса D=16,8MM (12 52 1 276 147) - 1 шт. Для фіксації провода звукового сигналу.
    Деталь №23 - клема D=15/B=4 (61 13 1 353 866) - 1 шт. Для фіксації провода датчика зовнішньої температури.
    Деталь №24 - затискач для мікровимикача (65 81 1 377 861). Я не впевнений, але мабуть це та сама деталь, що й №18.

    Отже, починаємо встановлювати сигналізацію.
    Основна проводка (№13) вже прокладена по лівому порогу, під заднє сидіння, та у багажник до заднього номера. Також заведена по ребру в кришку багажника, та підключена роз'ємом 7.1 до кінцевика. До відповідного роз'єму 7.2 підключається основна проводка кінцевика.


    В кузові заводом не передбачено отвору для установки контрольної лампи сигналізацції під заднім номером. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:


    Вставляємо в отвір світлодіод та підключаємо його до роз'єму 8.




    В багажнику на цьому все. Переходимо до передньої частини. Протягуємо проводку №16 через спеціальний отвір в гумовій вставці моторного щита.


    Далі виводимо проводку до блоку запобіжників та прокладаємо її вздовж лівого крила за ліву протитуманну фару. Знизу площадки, у передбачені отвори прикручуємо звуковий сигнал. Попередньо підключаєм до нього роз'єми B9.1 та B9.2, та фіксуємо провод кліпсою №22.




    Звуковий сигнал закривається захисним щитком, що кріпиться на шпильку на лонжероні пластиковою гайкою та двома болтами у отвори в площадці.


    Роз'єм датчика зовнішньої температури B8 з датчиком виводимо під ліву протитуманну фару та фіксуємо провод до щитка кліпсою №23.


    Штатно він вставляється у спеціальний отвір в передньому спойлері (або у воздуховод після рестайлінгу). Але у мене замість штатного спойлера буде встановлено фартук BBS, в якому не передбачено цього отвору. Тому буду потім дивитись по місцю, як його краще там закріпити.
    Місця кріплення звукового сигналу та щитка на площадці - вид зверху:


    Біля блоку запобіжників підключаємо кінцевик капоту №17 до роз'єму B7. За допомогою кронштейну №18 (та/або №24) фіксуємо кінцевик на лівій скобі замків капоту.


    Прикручуємо скобу з кінцевиком.


    Кінцевик встановлено. На цьому під капотом все.


    Переходимо в салон.
    Підключаємо до ЕБУ сигналізації №2 роз'єм 1 проводки №13, роз'єм 1 кабелю №14, роз'єм A3 проводки №15, роз'єм B3 проводки №16. З'єднуємо між собою чорний роз'єм B6 проводки №16 та чорний роз'єм 2 проводки сигналізації №13.
    Роз'єм B4 проводки №16 підключаємо в роз'єм додаткових опцій C302 на пін H.






    Блок ЕБУ кріпимо двома саморізами до пластикового кронштейну, що встановлено за панеллю приладів.
    Прикручуємо клему "маси" B5 проводки №16 в точці G200 під рульовою колонкою.


    Роз'єми проводки сигналізації №13 3.1, 3.2 та 4 виводимо в нішу лівого динаміка. Роз'єм 3.1 підключаємо до кінцевика водійських дверей, а до відповідного роз'єму 3.2 підключаєм основну проводку кінцевика.


    Роз'єм 4 підключаємо до відповідного роз'єму проводки "електропакету" в ніші динаміка.


    З'єднуємо між собою відповідні роз'єми проводки №15 та №16  - A1 з B1, та A2 з B2.


    Проводку №15 прокладаємо праворуч, роз'єми A9 та A10 підключаємо в розрив до відповідних роз'ємів ЕБУ Motronic моторної проводки. Моторну проводку я ще не встановив, тому зроблю це пізніше.


    Ці роз'єми використовуються для розриву живлення ЕБУ Motronic. Якщо з якихось причин у вас не буде підключена проводка №15 до проводки №16 (A1 з B1, та A2 з B2.), або підкапотної проводки взагалі не буде, то ці роз'єми не потрібно підключати - інакше мотор не запуститься.
    Переходимо в задню частину салону.
    Прикручуємо клему "маси" 5 проводки №13 в точці G300 під заднім сидінням.
    Залишилось підключити не зовсім зрозумілий для мене роз'єм - до обігріву заднього скла. Навіщо він - я не розумію... Може сигналізація спрацює при розриві ниток обігріву, якщо розбити заднє скло... Експериментувати не буду. :)
    Отже, підключаємо роз'єм 6.2 проводки №13 до лівого контакту обігріву заднього скла (скло ще не встановлено).

    А до відповідного роз'єму 6.1 підключаємо роз'єм обігріву скла з основної проводки.


    На цьому по салону все.
    Залишилось тільки встановити магнітний замок в водійські двері, та підключити його.
    Прокладаємо кабель №14 до ніші лівого динаміка.


    Вставляємо його роз'єм 2 в спеціальний отвір в дверному роз'ємі C405 та фіксуємо защьолками.


    Встановлюємо роз'єм та підключаємо до нього відповідний роз'єм дверної проводки. Робити це не дуже зручно, але врешті решт, я таки це зробив.


    Звісно, що в дверях заводом не передбачено отвору для установки магнітного замка сигналізації. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:


    Отримуємо такий акуратний отвір (це також моє старе фото):


    Оскільки, при кузовних роботах було замінено всі двері, то довелось знову свердлити такий отвір в інших дверях. Я вирішив, що простіше буде, якщо отвір зроблять зразу майстри по місцю - дав їм ту ж схему з розмірами з EBA. Даремно я так зробив... ось, що з цього вийшло...


    ...*??%№№"""**??:%; Інших слів у мене не було, коли я це побачив....ну ЯК ТАК то??? Наочний приклад народної мудрості - "хочеш щось зробити гарно - зроби це сам!" (с)
    На моє щастя, нова гумова прокладка закриває цю срамоту - хоч це трохи втішає...
    То ж виводимо роз'єм кабелю дверної проводки на магнітний замок в цю дірку (називати це отвором, - язик не повертається).


    Вставляємо замок із середини в дірку, ззовні ставимо гумову прокладку та накладку зі світлодіодом. Потім все в сборі із середини фіксуємо стопорною скобою у спеціальний паз в замку. Замок я ще не встановив, так як забув пофарбувати його накладку в чорний мат. Буду фарбувати пізніше, з іншими деталями разом.


    Роз'єм світлодіода та роз'єм кабелю дверної проводки підключається до замка. Виглядатиме це ось так (знову моє старе фото):


    Щоб не було сумнівів, що ключ магнітний! ;)

    Штатна система охоронної сигналізації встановлена.

    Якщо цікаво, як це працює, я ще минулого разу зняв відео:
    https://youtu.be/LyveS8qmx34
    https://youtu.be/vQHqyZiRz34

    Наступного разу мабуть напишу про бортовий комп'ютер.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #971 : 03 Ноября 2023, 16:02:03 »
  • 3
  • 0

  • Збірка_75. ЕТК_62_Бортовий комп'ютер

    Отже, як і обіцяв, далі мова буде йти про бортовий комп'ютер.
    В ETK цей підрозділ знаходиться в загальному розділі Контрольні прилади
    Комплекти БК трохи відрізняються для машин до рестайлінгу, та після рестайлінгу. Основні відмінності в проводці, та розташуванню сирени.
    У мене комбінований варіант :) Салонна проводка до рестайлінгу, а підкапотна проводка після рестайлінгу. При чому, цей комплект був знятий з однієї машини в США. Можливо це особливість комплектації для цього ринку, адже на європейських машинах ці проводки не дуже сумісні, без додаткових доробок. А у мене все підключилось без проблем.
    Бортовий комп'ютер

    Отже, нагадую, що у мене вже встановлена заводська сигналізація. В цьому випадку БК є "додатком" до неї -  у них спільна підкапотна частина проводки та ЕБУ. При чому, ЕБУ сигналізації підходить і для БК, але ЕБУ БК не підходить для сигналізації. Тому в цій темі я опишу тільки установку деталей бортового комп'ютера, які не стосуються сигналізації (ліва частина схеми):


    Бортовий комп'ютер:


    На фото не вистачає декількох деталей, які вже встановлені на машину - салонна проводка (№13), підкапотна проводка (№14). Також не показаний ЕБУ (№7), підрульовий перемикач (№12), та сирена (№20...№25).

    Деталь №1 - блок бортового комп'ютера (65 81 1 374 917) - для ринку США, з написами на англійській мові.






    Деталь №2 - кодер (65 81 1 373 698) - відповідає, в основному, за точність показників витрати палива.

    Згідно з таблицею - це 3-8 Typ - для 325e. Не зовсім те, що потрібно для 325i, але норм :)


    На фото також видно перемикач таймера для керуванням автономним обігрівачем (Webasto).

    Деталь №3 - лампа підсвітки кнопок 1,2W (62 11 1 368 299) - 1 шт.
    Деталь №4 - блок підсвітки екрана (65 81 1 375 461) - білий корпус з двома впаяними лампами. Для заміни ламп просто витягується з корпусу БК.


    Деталь №5 - заглушка (65 81 1 374 938)
    Деталь №6 - гвинт M3X10 (07 11 9 907 605) - 4 шт.
    Деталь №7 - ЕБУ сигналізації (65 75 1 386 605) - він же використовується і для БК. У варіанті без сигналізації використовується ЕБУ (65 81 1 373 726) - без роз'єму для кабелю магнітного замка.
    Деталь №8 - саморіз ST6,3X25-C-Z2 (07 11 9 916 973) - 1 шт.
    Деталь №9 - гайка пластикова (61 13 1 372 722) - 1 шт. Деталі №8 та №9 для кріплення ЕБУ до кузова. Але у мене там чомусь взагалі не було ні отворів, ні шпильок. Можливо це залежить від року випуску машини. Отже, я зробив кріплення для рестайлінгового кронштейна, і до нього закріпив двома саморізами (№8) ЕБУ.
    Деталь №10 - гонг (65 81 1 376 047) - для ринку США, з двома роз'ємами. Один для БК, інший для сигналізатора не пристебнутого ременя безпеки водія. На європейський машинах має тільки один роз'єм для БК.


    Деталь №11 - кронштейн (62 13 1 373 572) - тримач гонга, що ставиться в підрульову панель.


    Деталь №12 - перемикач покажчика поворотів (61 31 1 375 186) - для БК має на торці додаткову кнопку, що циклічно дублює натискання кнопок на БК


    Деталь №13 - салонна проводка бортового комп'ютера (61 12 1 373 727). На фото позначена літерою A.
    Деталь №14 - підкапотна проводка бортового комп'ютера (61 12 1 373 729), аналогічна і для сигналізації. На фото позначена літерою B.


    З'єднання двох проводок.


    A1 - роз'єм до підкапотної проводки №14 B1
    A2 - роз'єм до підкапотної проводки №14 B2
    A3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації (або БК)
    A4 - роз'єм до гонгу
    A5 - роз'єм до перемикача покажчика поворотів
    A6 - роз'єм до жовтого роз'єму C3 панелі приладів
    A7 - роз'єм до блоку бортового комп'ютера
    A8 - роз'єм до автономного обігрівача (Webasto)
    A9, A10 - відповідні роз'єми до ЕБУ Motronic моторної проводки

    B1 - роз'єм до проводки №13 A1
    B2 - роз'єм до проводки №13 A2
    B3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації (або БК)
    B4 - роз'єм C302 пін H
    B5 - "маса" G200 під рульовою колонкою
    B6 - роз'єм до проводки сигналізації
    B7 - роз'єм до кінцевика капоту
    B8 - роз'єм до датчика зовнішньої температури
    B9.1, B9.2 - роз'єм до сирени

    Деталь №15 - датчик зовнішньої температури (65 81 1 385 337). В моєму випадку датчик інший, - рестайлінговий. Тому деталі його кріплення №16...№19 та №22, №24 не використовуються. Застосовується кріплення описане вище, в розділі про сигналізацію.
    Всі деталі сирени та її кріплення також аналогічні сигналізації.
    Деталь №20 - звуковий сигнал з двома пластинами для кріплення (61 33 1 367 358) - 1 шт. Встановлюється біля блоку запобіжників. Після рестайлінгу встановлюється за лівою протитуманною фарою. У мене саме такий варіант.
    Деталь №21 - щиток пластиковий (65 81 1 373 714), або металевий (65 75 1 385 907) після рестайлінгу.
    Деталь №23 - саморіз ST6,3X16-C-Z2 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення звукового сигналу. Мабуть це помилка, або це для до рестайлінгу. На моєму кронштейні (№25) передбачено кріплення на болти.
    Деталь №25 - кронштейн звукового сигналу (61 33 1 380 019), або (65 75 1 385 783) після рестайлінгу.




    Отже, починаємо встановлювати бортовий комп'ютер.
    Оскільки підкапотна частина аналогічна сигналізації, то просто повторю все:

    Протягуємо проводку №14 через спеціальний отвір в гумовій вставці моторного щита.


    Виводимо проводку до блоку запобіжників та прокладаємо її вздовж лівого крила за ліву протитуманну фару. Знизу площадки, у передбачені отвори прикручуємо звуковий сигнал. Попередньо підключаєм до нього роз'єми B9.1 та B9.2, та фіксуємо провод кліпсою.




    Звуковий сигнал закривається захисним щитком, що кріпиться на шпильку на лонжероні пластиковою гайкою та двома болтами у отвори в площадці.


    Роз'єм датчика зовнішньої температури B8 з датчиком виводимо під ліву протитуманну фару та фіксуємо провод до щитка кліпсою.


    Штатно він вставляється у спеціальний отвір в передньому спойлері (або у воздуховод після рестайлінгу). Але у мене замість штатного спойлера буде встановлено фартук BBS, в якому не передбачено цього отвору. Тому буду потім дивитись по місцю, як його краще там закріпити.
    Місця кріплення звукового сигналу та щитка на площадці - вид зверху:


    Біля блоку запобіжників підключаємо кінцевик капоту до роз'єму B7. Кінцевик капоту використовується тільки для сигналізації. При установці окремо бортового комп'ютера він не використовується. За допомогою кронштейну фіксуємо кінцевик на лівій скобі замків капоту.


    Прикручуємо скобу з кінцевиком.


    Кінцевик встановлено. На цьому під капотом все.


    Переходимо в салон.
    Підключаємо до ЕБУ сигналізації  роз'єм проводки сигналізації, роз'єм кабелю магнітного замка , роз'єм A3 проводки №13, роз'єм B3 проводки №14. З'єднуємо між собою чорний роз'єм B6 проводки №14 та чорний роз'єм проводки сигналізації.
    Роз'єм B4 проводки №14 підключаємо в роз'єм додаткових опцій C302 на пін H.





    Блок ЕБУ кріпимо двома саморізами до пластикового кронштейну, що встановлено за панеллю приладів.
    Прикручуємо клему "маси" B5 проводки №14 в точці G200 під рульовою колонкою.


    З'єднуємо між собою відповідні роз'єми проводки №13 та №14  - A1 з B1, та A2 з B2.

    На фото також видно роз'єми гонга та перемикача поворотів.
    Підключаємо гонг до  роз'єму А4.


    Встановлюємо перемикач поворотів


    Та підключаємо до нього синій роз'єм А5.


    Перемикач поворотів для ринку США не має роз'єму для паркувальних габаритних вогнів - ця опція була не доступна в США. Тому цей білий 2-піновий роз'єм основної проводки залишився не задіяним. Може згодом знайду європейський перемикач поворотів для БК, тоді підключу і паркувальні габаритні вогні.

    Жовтий роз'єм A6 підключаємо до жовтого роз'єму C3 панелі приладів, коли вона буде встановлена.
    Прикручуємо блок БК прямо до рамки - без адаптера, який використовується тільки для годинника.


    В зборі встановлюємо рамку в торпедо. Закріпити блок БК, не знімаючи всю рамку мабуть практично не можливо.


    Проводку №13 прокладаємо праворуч, зелений роз'єм A7 підключаємо до блоку бортового комп'ютера.
    Білий маленький роз'єм A8 - це роз'єм до автономного обігрівача (Webasto). У мене його поки що нема, тому залишається не задіяним.
    Роз'єми A9 та A10 підключаємо в розрив до відповідних роз'ємів ЕБУ Motronic моторної проводки. Моторну проводку я ще не встановив, тому зроблю це пізніше.


    Ці роз'єми використовуються для розриву живлення ЕБУ Motronic за допомогою функції CODE бортового комп'ютера. Якщо з якихось причин у вас не буде підключена проводка №13 до проводки №14 (A1 з B1, та A2 з B2.), або підкапотної проводки взагалі не буде, то ці роз'єми не потрібно підключати - інакше мотор не запуститься.

    На цьому по установці бортового комп'ютера все.

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #972 : 06 Ноября 2023, 14:30:26 »
  • 0
  • 0

  • Вот спасибо, теперь всё ясно и понятно....Не хватает в моём комплекте кучу мелочевки....
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #973 : 21 Ноября 2023, 12:26:04 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_76. ЕТК_65_Деталі аудіосистеми (ч.1 проводка)

    Повертаємось в розділ ETK Аудіо, навігація, інформ. системи

    Отже, розділ Деталі аудіосистеми


    Зараз я коротко напишу тільки про топову для E30 аудіо проводку "Soundsystem" (деталь №4 на схемі), а про весь комплект буду писати вже після збірки салону. Мені вдалося знайти проводку "Soundsystem" для турінга - вона відрізняється від седана роз'ємами та довжиною проводів для задніх динаміків та клемою "масси". Тому доведеться підключати задні динаміки через саморобні адаптери, але про це пізніше. Ось такі роз'єми, до яких знайти відповідні "папки" виявилось дуже не просто.




    Проводка була в дуже доброму стані....але з наслідками mp3-аудіотюнінгу початку 2000-х років. - з відрізаним роз'ємом для штатної магнітоли... Довелося його взяти з донорської аудіопроводки E46, та встановити на свою проводку.


    Заразом зробив і розпіновку роз'ємів магнітоли та підсилювача "Soundsystem" - може комусь теж знадобиться.



    Додав в проводку два проводи пов'язані з роботою телефона - TEL MUTE приглушення звуку при вхідному дзвінку на штатний телефон, та шину I-BUS. Не знаю, чи згодиться і чи буде працювати остання, але нехай буде про всяк випадок! ;) Детальніше про це напишу у відповідному записі про телефон.
    Отже, в результаті маю таку проводку "Soundsystem":


    1 - роз'єм магнітоли на 16 пінів (для більш пізніх моделей, після рестайлінгу)
    2 - роз'єм керування живленням електроантени (та аудіопідсилювача)
    3 - роз'єм сигналу швидкості для керування гучністю (будь-який з трьох однакових пінів в зеленому роз'ємі на панелі приладів С6 (Tempo)
    4.1 - роз'єм BATT+ постійне живлення підсилювача від аккумулятора - С302 ( H )
    4.2 - роз'єм, відповідний до 4.1, для паралельного підключення проводки бортового комп'ютера - С302 ( H )
    4.3 - роз'єм живлення магнітоли:
              BATT+ постійне живлення від аккумулятора - С302 (V)
              Підсвітка - С302 (W)
              ACC+ живлення від запалювання - С302 (Х)
              GND маса - С302 ( Y )
    5.1, 5.2, 5.3 - роз'єми переднього лівого динаміка та твіттера
    6.1, 6.2, 6.3 - роз'єми переднього правого динаміка та твіттера
    7 - роз'єм для підключення телефону (TEL MUTE та I-BUS) - доданий самостійно.
    8 - роз'єм заднього лівого динаміка
    9 - роз'єм заднього правого динаміка
    10 - клема "маси"
    11 - роз'єм аудіопідсилювача

    Підключаємо роз'єм живлення магнітоли 4.3 до роз'єму додаткового обладнання C302 (піни V, W, X, Y), та роз'єм живлення підсилювача 4.1 (пін H).


    Але на пін H вже підключений бортовий комп'ютер. Тому виймаємо його, підключаємо на його місце підсилювач 4.1, а до паралельного відповідного роз'єму підсилювача 4.2 підключаємо роз'єм бортового комп'ютера.


    Роз'єм сигналу швидкості 3 виводимо до зеленого роз'єму панелі приладів.


    Роз'єм магнітоли 1 та роз'єм керування живленням електроантени 2 виводимо до магнітоли.


    Роз'єми передніх динаміків прокладаємо до ніш та підключаємо сині роз'єми 5.3 та 6.3 до дверної проводки на твіттери. Інші два роз'єми підключаються до динаміків.


    Аналогічно і з правого боку.
    Роз'єм 7 виводимо на центральну консоль, до телефону - про це напишу в окремій темі.
    Прокладаємо проводку по лівому порогу до задньої частини, та виводимо роз'єми задніх динаміків 8 та 9.  Як я вже казав, у мене проводка з турінга, тому доведеться ставити адаптери-подовжувачі. Принаймні з лівого боку точно.





    Протягуємо проводку в багажник. Мабуть у турінгу є спеціальний контакт для "маси", якого нема в седані. Тому, щоб не нарощувати провод до клеми G300, довелось клему 10 прикрутити у заводський отвір на кронштейні кузова.


    Роз'м аудіопідсилювача 11 виводимо за ліву петлю багажника - там буде встановлено підсилювач.


    Про установку динаміків, магнітоли та підсилювача напишу в другій частині, коли вже буде зібраний салон.

    Нступний запис буде про електроантену, або про телефон.
    « Последнее редактирование: 21 Ноября 2023, 12:28:05 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #974 : 21 Ноября 2023, 15:57:08 »
  • 2
  • 0

  • Рівнодовгий колектор Turbo Works та інші цяцьки

    Щось мені набридло вже писати про ту проводку.... Краще похвастаюсь цяцьками, які купив за останній час! :)

    Давно хотів встановити рівнодовгий колектор - не так для "спорту", як для краси! :) І от недавно товариш продавав новий комплект по хорошій ціні, тому вирішив купити. Все одну, всю випускну систему потрібно буде робити фактично з нуля. Хіба що, тільки старий подвійний стронгер можна буде залишити... побачимо...
    Отже, колектор Turbo Works - польський колектор, зроблений, скоріш за все, в Китаї! )) Люди кажуть, що це копія Supersprint, але не знаю наскільки це відповідає дійсності...


    В комплекті передній та задній колектори, X-пайп, прокладки та стяжки для термоізоляції. До речі, термоізоляція обов'язкова чи можна ставити і без неї? Без неї красивіше! )))


    На вигляд, якість труб та зварних швів хороша, по площині всі фланці стають рівно.




    Приміряв - наче норм стає... Хоча одна шпилька трохи не проходить... До речі, старі шпильки викручувати, чи краще не чіпати, щоб не зламати? Шість штук викрутились, а ще шість залишились.


    А от заміна масляного фільтра тепер мабуть буде "особливим задоволенням"! :)


    Але ж, краса потребує жертв! (с) :)


    "Бонусом" до колектора стала фактично нова оригінальна коротка куліса від Z3M. До цього у мене був її аналог, тепер буде оригінальна. Також почав робити дерев'яну ручку з підсвіткою.


    Купив ще пару касетниць - з вертикальним розташуванням касет - я одна ідея, відносно них, але про це пізніше.




    Ну і ще дрібнички - товариш надрукував деякі корисні пластмаски на 3D-принтері. До речі, я не всі сфотографував..


    Та трошки гальваніки - те, що забув минулого разу.


    Ось такі обновки! ;)

    Далі таки знову про проводку.... )