Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 303461 раз)

0 Пользователей и 7 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +552/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 3974
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #990 : 27 Ноября 2023, 16:15:16 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_80. ЕТК_66_Круїз-контроль

    Ця опція викладена окремим  розділом в ETK
    Підтримка дистанції, круїз-контроль

    Підрозділ
    Система підтримки заданої швидкості


    Не знаю для чого, але це ще продубльовано в аналогічному підрозділі для рестайлінгу:
    Система підтримки заданої швидкості


    Також ця опція була доступна, як комплект до оснащення:
    Система підтримки заданої швидкості


    Системи для до рестайлінгу та після рестайлінгу мають не значні відмінності. Також є відмінності для МКПП та АКПП.
    У мене комплект для до рестайлінгу для МКПП. Але з кріпленням сервоприводу для рестайлінгу.



    Деталь №1 - ЕБУ (65 71 1 386 189). Встановлюється в торпеді, над ящиком для дрібниць.
    Деталь №2 - кронштейн ЕБУ (65 71 1 373 332)
    Деталь №3 - саморіз 4,2х13 (07 11 9 904 310) - 2 шт.
    Деталь №4 - сервопривід (65 71 1 373 681)
    Деталь №5 - кронштейн сервоприводу (41 14 1 902 591). У моєму випадку використовується рестайлінговий кронштейн (65 71 1 386 226).
    Деталі №6...10 - кріплення кронштейну
    Деталь 11 - підрульовий перемикач круїз-контролю. Буває декількох видів, з написами на різних мовах. Також відрізняється до рестайлінгу, та після рестайлінгу. Після рестайлінгу доступна ступінчата зміна швидкості з кроком в 1 км/год. У мене варіант до рестайлінгу, з написами на англійській мові.
    Деталь №12 - гвинт M5x16 (07 11 9 906 415) - 1шт. Для кріплення перемикача.
    Деталь №13 - проводка круїз-контролю (61 12 1 372 793)



    1 - роз'єм підрульового перемикача
    2 - роз'єм кінцевого вимикача педалі зчеплення
    3 - клема "маси" G200
    4 - роз'єм сервоприводу
    5 - роз'єм C302 піни R та S
    6 - не використовується (для АКПП)
    7 - роз'єм сигналу швидкості - будь-який з трьох однакових пінів в зеленому роз'ємі на панелі приладів С6 (Tempo)
    8 - роз'єм ЕБУ круїз-контролю

    Деталь №14 - трос сервоприводу (65 71 1 371 394)
    Деталь №15 - не використовується
    Деталь №16 - опора троса сервоприводу (13 54 1 747 519)
    Деталь №17 - пластикова гайка троса (35 41 1 156 139)
    Деталь №18, 19 - не використовується
    Деталь №20 - кінцевий вимикач педалі зчеплення (61 31 1 362 809)
    Деталь №21 - кронштейн вимикача педалі зчеплення (65 71 1 370 487)
    Деталь №22 - болт M6x12 (07 11 9 915 033) - 1 шт.
    Деталь №23 - зелений роз'єм панелі приладів (62 11 1 372 218)
    Деталь №24 - стяжки для фіксації проводки L=292MM/B=4,8MM (61 13 1 377 134) - 5 шт.

    Починаємо з установки сервоприводу. До рестайлінгу для його установки потрібно свердлити три отвори в кузові, за лівою фарою. У мене був саме такий кронштейн, але свердлити отвори не хотілось. Тому я купив новий рестайлінговий кронштейн, який прикручується біля корпусу повітряного фільтру - це зручніше і простіше, як на мене. Прикручуємо сервопривід, протягуємо його трос до дроселя. Після установки мотору, приєднаю його до важеля дросельної заслонки. Трос кріпиться до опори кузова скобою (35 41 1 120 354) під гайку опорного підшипника. Скоба в ETK чомусь вказана тільки на схемі для рестайлінгу (деталь №19). Вона вже не доступна, тому зробив її сам. На тросу передбачено місце для цієї скоби - біла накладка.


    Проводку від сервоприводу прокладаємо по лівому крилу і через гумову вставку в моторному щиті заводимо в салон. Підключаємо її до роз'му 4 салонної проводки круїз-контролю №13.


    Підключаємо роз'єм 5 до C302 на піни R та S. Це живлення та сигнал ввімкнених стоп-сигналів. Прикручуємо клему "маси" 3 до точки G200 під кермом.




    Встановлюємо на рульову колонку перемикач круїз-контролю. Для цього в пластиковій накладці потрібно вирізати отвір по заводській розмітці.


    Підключаємо його до роз'єму 1 - на фото верхній роз'єм на рульовій колонці.


    На фото комплекту відсутній кінцевий вимикач педалі зчеплення та його кронштейн. Це тому, що я його встановив на педальний вузол раніше, коли збирав педалі. Так було зручніше, ніж прикручувати його вже на місці. Отже, підключаємо роз'єм 2 до вимикача. На машинах з АКПП замість нього використовується перемичка.


    Роз'єм сигналу швидкості 7 підключаємо на будь-який з трьох однакових пінів в зеленому роз'ємі на панелі приладів С6 (Tempo). Тепер всі три паралельні піни зайняті - круїз-контроль, магнітола та телефон. На машинах з АКПП з електронним управлінням сюди також підключається проводка АКПП. Потім цей роз'єм вставляється в приборну панель.


    Прокладаємо проводку праворуч та підключаємо до роз'єму 8 ЕБУ круїз-контролю. Блок ЕБУ буде закріплений в торпеді , над ящиком для дрібниць після збірки салону.


    Круїз-контроль встановлено.

    Отже, всі штатні піни роз'єму C302 задіяні, навіть один пін додатковий (P). Але ж я "проапгрейдив" C302, тому підключу до нього ще декілька роз'ємів. ;)
    Про це наступного разу.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #991 : 30 Ноября 2023, 13:58:43 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_81. Електрошторка (ч.1 проводка)

    Отже, проводка всіх штатних опцій, що підключаються до роз'єму додаткового обладнання C302 прокладена і підключена. Перший тест - вона жива!!! :)


    Згорів всього один запобіжник! :) Було коротке замикання в лампі заднього ліхтаря. Замінив лампу - все ОК. Ще замінив пару ламп в кнопках задніх ЕСП. Тільки центральний замок не працює... треба розбиратись... Але пізніше.
    А поки що розкажу про одну із самих рідкісних опцій для E30 - задню електроштору. Вона була двох видів - з центральною направляючою (до 87 року), та з бічними важелями ( з 88 року). Обидві зустрічаються дуже рідко. Штора могла бути декількох кольорів. Аналогічні штори були і на E23 та E28 - відрізнялись, мабуть, розміром. Така штора з Е28 була у одноклубника.




    Я навіть думав її купити, але мені не дуже подобається її вигляд, особливо її центральна направляюча. Вигляд має не дуже естетичний, навіть трохи архаїчний... Аналогічна штора для E30 (фото з інету):




    Заводські номери всіх варіантів моделей та кольорів (хоча вони всі чомусь не знаходяться в ETK)


    З 88 року конструкція шторки була змінена - замість центральної направляючої встановили механізм з бічними важелями, як на всіх сучасних електрошторках. Такий варіант знайти ще важче. Я її бачив тільки в інеті на цьому відео:
    https://www.youtube.com/watch?v=Ng2itydpbEI&ab_channel=E30Passion

    ЇЇ номер 82 11 9 430 230 - дякую автору за цю інформацію.

    Судячи з заводської інструкції EBA, обидві шторки встановлюється поверх штатної задньої полки, та підключаються до проводів прикурювача.




    Так от, до чого я це все пишу - перший варіант у мене була можливість купити, але він з E28 і не дуже мені подобається візуально, а другий варіант виглядає краще, але знайти його практично не реально. То ж, я вирішив зробити електрошторку сам! :) По аналогу більш сучасних електрошторок E32 та E34. Може це й "колхоз", але, я маю надію, що буде виглядати добре! ;)
    Для цього я купив донорську полку з механічною шторою - на ній буду експериментувати, щоб не зіпсувати свою.




    Над вибором електрошторки ще думаю... По суті, потрібна штора з будь-якої моделі BMW, що підійде за розміром...побачимо...

    Також купив кнопку електроштори E32/E34, донорську аудіопроводку E34, та донорську проводку електролюку E34.


    Оптимальним мені здався варіант схеми проводки для E32 - по ній і почав робити джгут проводки для E30.
    З аудіопроводки мені була потрібна лише проводка живлення - все зайве видаляємо.


    Також видаляємо все зайве з проводки електролюку, залишаючи тільки роз'єм кнопки та необхідні проводи по схемі ETM. Сплітаємо все це в джгут потрібної довжини, і отримуємо таку "кастомну" проводку електроштори для E30.


    1 - роз'єм постійного живлення C302 пін A (я додав цей пін самостійно)
    2 - роз'єм живлення від ввімкненого запалення RUN C302 пін P (я додав цей пін самостійно)
    3 - роз'єм кнопки електроштори
    4.1 - роз'єм підсвітки кнопки електроштори
    4.2 - відповідний паралельний роз'єм підсвітки кнопки електроштори
    5 - клема "маси" G300
    6 - роз'єм електроштори

    Отже, по підключенню, - я вважаю, що мій варіант навіть кращий, ніж заводське підключення до прикурювача. Я вже раніше писав, що додав пін P для підігріву задніх сидінь, паралельно від штатного піна U для підігріву передніх сидінь. Це живлення йде не на пряму, а через реле розгрузки K5, як і для електросклопідйомників. Для постійного живлення був доданий пін A, паралельно від штатного піна V постійного живлення радіо. На проводку електрошторки я ще пізніше додав корпуси роз'ємів, що відповідають "коду" по їх формі. Коричнево-білий на задній підігрів (відповідно до кольору провода на передній підігрів), та відповідний паралельний чорний роз'єм від нього, для підключення електроштори. Чорно-синій та чорний на електроштору.


    З'єднуємо чорні роз'єми між собою, а кольорові підключаємо на відповідні піни C302.


    Проводку прокладаємо по лівому порогу, та під водійським сидінням виводимо кнопку на консоль.


    Там же підключаємо підсвітку до роз'єму підсвітки кнопок заднього обігріву та телефону, що йде від підсвітки задньої попільнички.
    Клему маси прикручуємо під заднім сидінням в точці G300.


    Далі виводимо проводку на задню полицю, де буде підключатись електроштора (поки там тільки відповідний роз'єм).


    Проводка підключена, залишилось тільки підібрати та встановити штору. ;)

    P.S.
    В роз'ємі C302 штатно був присутній пін F, до якого, судячи з EBA, підключається живлення штатного іммобілайзера для двигуна M40. Оскільки у мене двигун не M40, то цей пін був не задіяним. Живлення на ньому є тільки в положенні RUN, тому я вирішив підключити до нього відеорегістратор. Зараз, під час воєнного стану їх заборонено використовувати, але ж колись ця війна закінчиться...і маю надію, що я доживу до того часу і зберу свою "тридцятку"... Тому тоді він стане в нагоді.
    Підключив через універсальну розетку прикурювача.


    Потім закріплю її десь під торпедою, а провод прокладу по лівій стійці до салонного дзеркала, разом з проводкою електролюку.


    В роз'ємі C302 залишились не задіяними піни B, C та G. Я додав їх самостійно, але ще не придумав, що туди підключити! :) На BC можна було підключити телефон, але я відразу про це не подумав, і вивів для нього окремий роз'єм. Переробляти вже не хотілось. Тож може колись знадобляться для чогось...
    Про піни IKLMNO напишу наступного разу.
    « Последнее редактирование: 30 Ноября 2023, 14:00:42 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #992 : 05 Декабря 2023, 15:54:55 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_82. ЕТК_65_Електричні деталі НПБ (ч.1 проводка)

    Колись давно, десь в інтернеті, я прочитав, що на ранніх моделях E30 подушка безпеки підключалась до роз'єму додаткового обладнання C302 на піни IKLMNO. Але я так і не знайшов документального підтвердження цієї інформації ні в ETM, ні в EBA. Мабуть, то було написано не про E30, або це помилка. Насправді, для цього використовується окремий роз'єм C240 помаранчевого кольору. У мене такого роз'єму не було, тому я вивів цю проводку все-таки на C302 на піни IKLMNO - по формі ці роз'єми аналогічні. Навіщо я це зробив? Не знаю... мабуть просто "для краси" :) Я чудово розумію, що для повноцінної установки подушки безпеки водія, потрібно повністю замінити все рульове управляння - від руля, до рульової рейки, включно з рульовою колонкою та її перемикачами. Окрім цього, приварити на тунель спеціальну металеву накладку-підсилювач для кріплення розпорки рульової колонки, і встановити ще купу всяких специфічних дрібниць. Сумніваюсь, що я це колись буду робити... Тим більше, що мені не подобається дизайн керма з подушкою безпеки, особливо ранніх років випуску, і я буду встановлювати або дерев'яне кермо momo, або кермо BBS.
    Отже, у мене ця опція буде носити виключно "декоративний" характер - помаранчеве на синьому красиво виглядає! :)
    І буде встановлена лише електрична частина. Купив її у товариша, поблизу і не дорого ;)
    Електричні деталі НПБ




    Деталь №1 - ЕБУ подушки безпеки
    Деталь №2 - конденсатор подушки безпеки. Не знаю, що це, у мене його мабуть нема. А може це ота прямокутна "вставка" в ЕБУ...?


    Деталь №3 - проводка передніх датчиків подушки безпеки
    Деталь №4 - датчики удару - 2 шт.

    Деталь №5 - запобіжний вимикач подушки безпеки. Ніколи не бачив його на машинах, навіть на фото. Можливо він встановлювався додатково, чи тільки в певні роки випуску.
    Деталь №6 - кріплення лівого переднього датчика. Мабуть застосовується тільки разом із деталлю №5.
    Деталь №7 - кріплення правого переднього датчика.
    Деталь №8 - спеціальні болти кріплення датчиків - 4 шт.
    Деталь №9 - кронштейн для роз'єму датчика - 2 шт.
    Деталь №10 - гвинт кріплення запобіжного вимикача - 2 шт.
    Деталь №11 - кронштейн. Я не впевнений, але це може бути металевий кронштейн кузова, до якого прикручуються датчики удару.
    Деталі №12...№18 - не використовуються.

    Чомусь на схемі не показана проводка до самої подушки в кермі. У мене вона є.


    1 - роз'єм живлення C240 ( в моєму випадку - C302 піни IKLMNO)
    2.1, 2.2 - роз'єми проводки до керма
    3.1, 3.2 - роз'єми проводки до датчиків удару
    4 - роз'єм подушки безпеки в кермі
    5.1, 5.2 - роз'єми датчиків удару

    Отже, якщо у вас нема проводки для подушки безпеки, але ви хочете її вcтановити, то потрібно вивести живлення для неї на роз'єм C240. Це просто.
    Потрібно, відповідно до ETM, додати три провода живлення від роз'єму замка запалювання (C200), один провод "маси" до контрольної лампи подушки безпеки на панелі БСК, та один провод в діагностичний роз'єм.
    1BR/BK коричневий-чорний0,5мм2маса контр. лампи на БСК (7)
    2Не використовується
    3RD червоний0,5мм2BAT+ постійне живлення від C200 (9)
    4VI фіолетовий0,5мм2ACC живлення від C200 (4)
    5BK/YL чорний-жовтий0,5мм2RUN живлення від C200 (10)
    6WT/BK білий-чорний0,5мм2С101 (16), діагностика (6)

    Я вивів ці проводи до роз'єму додаткового обладнання C302 на піни IKLMNO, які зазвичай не використовуються.




    Сюди буде підключатись ЕБУ подушки безпеки. Але без самої подушки, мабуть, весь час буде світитись контрольна лампа на панелі БСК, тому, мабуть, я не буду це підключати :) Побачимо...
    Проводку датчиків протягуємо через гумову вставку в моторному щиті - тепер всі її отвори задіяні. Фіксуємо її ущільнювачем. Після установки ЕБУ підключаємо до нього цю проводку.


    Роз'єм лівого датчика виводимо до лівого крила.

    До речі, я не впевнений, що вийде його встановити на потрібне місце - там буде встановлена ще одна додаткова опція... Може щось придумаю...
    Роз'єм правого датчика виводимо по моторному щиту до правого крила.


    Проводка подушки безпеки встановлена.


    ЕБУ та датчики встановлю трохи пізніше.

    Ось така, безтолкова та декоративна опція у мене вийшла! :)

    Наступного разу напишу про корисні дрібні електроопції, що будуть працювати. ;)

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +123/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1193
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • Е46 Touring
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #993 : 06 Декабря 2023, 08:50:00 »
  • 0
  • 0

  • " - не е*%нет?
     - не должно... "
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)
    Моя колишня Е30 http://www.drive2.ru/cars/bmw/3_series/3_series_e30/yntu/

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #994 : 06 Декабря 2023, 09:18:02 »
  • 0
  • 0

  • " - не е*%нет?
     - не должно... "

     (rofl)
    отож, краще не підключати! ))

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #995 : 06 Декабря 2023, 15:51:53 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_83. Додаткові опції БСК (Active check control)

    Деякі E30 були оснащені бортовою системою контролю БСК (Active check control). В основному це були машини з 6-циліндровими двигунами. Були різні варіанти цієї системи, але у мене її топовий варіант, що був доступний тільки для ринку США та Японії. Він відрізняється додатковими чотирма лампами на червоному полі, які відсутні в базовому варіанті, та написами на англійській мові.


    Для ринку Європи топовий варіант був тільки для дизельних Е28. Виглядає він так:


    Додаткові функції могли бути в різних комбінаціях, в залежності від комплектації машини. У мене є ще й найпростіший варіант.


    На платі розташовані чотири додаткові лампи.


    Але реалізація контактів якась досить дивна...


    Я встановив його вже давно, але проводку зробив тільки зараз. Моє старе фото.


    Отже, додаткові опції БСК (Active check control) по порядку:
    1. Лампа контролю ременя безпеки водія та ключа в замку запалювання - для ринку США та Японії
    2. Лампа контролю подушки безпеки водія
    3. Лампа контролю кисневого датчика (лямбда-зонд) - для ринку США
    4. Лампа контролю перегріву каталізатора - для ринку Японії

    Так як ці опції були не доступні для європейського ринку, то довелось реалізовувати їх самотужки. По-перше, потрібно додати необхідні проводи в роз'єм блоку БСК. Для цього я зробив його розпіновку. Додаткові проводи опцій виділені кольором.


    Далі, по порядку.

    1. Лампа контролю ременя безпеки водія.

    Повний комплект виглядає так (фото з інету):


    З усього цього у мене був тільки гонг бортового комп'ютера з двома роз'ємами (для США) та сам блок БСК. Проводку я зробив сам, у відповідності до схеми ETM.


    За винятком кінцевика контролю ключа замка запалювання. Очевидно, що для цього европейський замок не підходить. Може колись знайду американський...
    Панель БСК поки ще не встановлена, так як не встановлена обшивка потолка.


    Реле-таймер я ще не знайшов, мабуть замовлю нове, поки ще доступне.


    Роз'єм для нього встановлено під роз'ємом C302, праворуч від реле комфорту склопідйомників.


    Замок водійського ременя безпеки з кінцевиком мабуть також доведеться замовляти новий, або купувати в США.


    Або робити самому - я купив замок з новіших моделей, спробую переставити кінцевик з нього в свій замок.
    А поки що до нього тільки виведений роз'єм проводки.


    Підключаємо проводку до другого роз'єму гонгу бортового комп'ютера.


    Наче все просто і повинно працювати ;)

    2. Лампа контролю подушки безпеки водія

    Про подушу безпеки я писав минулого разу - повторюватись не буду.

    3. Лампа контролю кисневого датчика (лямбда-зонд)

    Цікава опція для ринку США. Інформацію про неї я знайшов в інеті, тому наскільки вона достовірна я не знаю :) Люди пишуть, що в спідометр встановлюється спеціальний запобіжник, який спрацьовує кожні 30 тисяч миль, і вмикає цю лампу. Це сигналізує про те, що прийшов час перевірити роботу лямбда-зонду. Ніякого електричного зв'язку із самим лямбда-зондом ця лампа не має.

    Запобіжник ставиться ось тут.




    Для реалізації цієї опції потрібно додати один провод до роз'єму БСК (пін 5), та підключити його до зеленого роз'єму панелі приладів C6 на пін O2S, відповідно до схеми ETM.


    Про зелений роз'єм я вже згадував раніше. Це додатковий роз'єм, що може бути встановлений на будь-яку панель приладів E30. Виглядає так:


    На платі підписані всі його піни.


    На платі всього 5 "доріжок" з контактами для підключення до спідометра:


    1) Доріжка V - цей контакт виходить на зелений корпус зліва на два однакові паралельні 1-пінові роз'єми (V), які ніде в схемах ЕТМ не зустрічаються. Тому мені поки що не вдалося з'ясувати, що туди підключається.

    2) Доріжка Tempo - сигнал швидкості зі спідометра, цей контакт виходить на зелений корпус праворуч на три однакові паралельні 1-пінові роз'єми (A).


    До цих роз'ємів підключалися додаткові опції:
      - круїз контроль;
      - АКПП з електронним керуванням;
      - штатна аудіосистема з автоматичним регулюванням рівня гучності, залежно від швидкості руху;
      - штатний телефон з автоматичним регулюванням рівня гучності, залежно від швидкості руху;
    Всі три роз'єми паралельні, тому не важливо яку опцію, в який роз'єм із трьох, підключати.

    3) Доріжка 31 - зазвичай так позначається "маса", цей контакт виходить на зелений корпус праворуч, на ті ж три роз'єми, що і доріжка Tempo. Але судячи з плати - ця доріжка взагалі не використовується, тому що на ній немає пінів ні з боку спідометра, ні з боку роз'ємів, - всі вони "заглушені" на платі.

    4) Доріжка O2S - сигнал пробігу зі спідометра, цей контакт виходить на зелений корпус зверху на перший пін двох однакових паралельних 2-пінових роз'ємів (O2S).

    5) Доріжка 15 – зазвичай так позначається живлення +12V, цей контакт виходить на зелений корпус зверху, на другий пін тих же двох роз'ємів, що й доріжка O2S.
    Але судячи з плати - правий 2-піновий роз'єм взагалі не використовується, тому що в ньому немає пінів з боку роз'ємів - вони "заглушені" на платі на обох доріжках, відповідно. У лівий 2-піновий роз'єм підключається додаткова опція БСК – контроль лямбда-зонда. Але ця опція була доступна лише на машинах для ринку США та Японії.

    Підключення зеленого роз'єму С6 до спідометра виглядає ось так:


    Видно, що насправді, у звичайний спідометр для ринку Європи підключається лише один пін із чотирьох – Tempo(А). Для всіх інших пінів на платі спідометра відсутні відповідні контакти .

    Тобто, у європейській версії вони не використовуються. Мабуть, для їхнього використання, як мінімум, потрібен спідометр з "американської" панелі приладів.
    А в європейській версії використовуються лише три 1-пінові роз'єми (А) праворуч, від доріжки Tempo.

    Але я підключив його! :)


    Залишилось знайти американську панель приладів, щоб воно працювало... :)

    4. Лампа контролю перегріву каталізатора

    Ця опція була доступна лише для ринку Японії. Вона контролює температуру каталізатора. Інформація та всі фото взяті з інету.
    Наклейка, на якій написано попередження - не паркуватись на сухій траві при перегріві каталізатора, щоб не виникла пожежа.


    Термодатчик у каталізаторі


    Термореле


    Електричної схеми цієї опції я не знайшов. Але вона мені і не потрібна, так як каталізатор я вже давно видалив. Я планую використовувати цю лампу в інших цілях - для контролю перегріву мотора. Підключу її до датчика температури вентилятора кондиціонера. Але про це пізніше в записі про кондиціонер.

    Отже, проводка зроблена під всі чотири лампи, але поки що жодна з них не буде працювати... :) Але згодом, я знайду потрібні деталі, встановлю їх, і все запрацює! ;)

    GeisT

    • ***
    • Рейтинг +6/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 151
    • Місто (Home): Киев
    • 0679597937 ;0932218827
      • 1984 седан М10В18 Geliebte
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #996 : 07 Декабря 2023, 13:21:52 »
  • 0
  • 0

  • Мабуть ті контакти реалізував вже хтось сам  :D
    Записан
    Mit Seele und Feuer

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #997 : 07 Декабря 2023, 16:15:12 »
  • 0
  • 0

  • ) мабуть.. Підключу все, а тоді вже буду розбиратись з цим і всім іншим заразом )

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #998 : 08 Декабря 2023, 11:32:54 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_83. Опція Check Engine та додаткові лампи в панель приладів

    Продовжуємо "американізовувати" E30! :) Я давно вже додав цю опцію, тому просто скопіюю свій старий текст з форуму.

    З 1987 року на BMW E30 з мотором M20B25 призначених для ринку США була доступна функція самодіагностики - Check Engine.
    Для цього використовувався спеціальний контакт DME Motronic 1.3, інформація з якого виводилася на контрольну лампу "CHECK ENGINE" помаранчевого кольору на панелі приладів. Ця лампа знаходиться зліва внизу панелі приладів, в одній з резервних осередків.



    Не плутати її з помаранчевою лампою "CHECK" для БСК, яка знаходиться між спідометром та тахометром - це зовсім різні речі.

    Оригінальна інструкція з експлуатації по функції CHECK ENGINE:

    Цитировать
    Контрольні та сигнальні лампи
    1 - Індикатор роботи двигуна

    Лампа повинна згаснути після запуску двигуна.
    Якщо індикатор Check Engine загоряється або блимає, двигун, як і раніше, може експлуатуватися, але його електроніка повинна бути перевірена.


    Ця функція працює наступним чином:

    Цитировать
    BMW MOTRONIC "ПЕДАЛЬ" коди несправностей
    (моделі 1989-94)
    Всі автомобілі BMW 1989-94 оснащені діагностичною системою самодіагностики для виявлення несправності системи упорскування. При виявленні несправності вона фіксується за допомогою системи електронного блоку управління (ECU) і код, що відповідає несправності, записується в пам'ять ЕБУ доти, поки:
     
    1) Батарея автомобіля або ECU вимикається.
    2) Двигун запускається 60 разів без повторення несправності.
    3) Пам'ять ЕБУ очищується за допомогою Bosch KTS300, програмного забезпечення CARSOFT BMW або ручним сканером CS1000 BMW,

    Щоб переглянути коди несправності з пам'яті ЕБУ, використовуйте таку процедуру:
     
    1) Поверніть ключ запалення у положення "Запалювання увімкнено".
    2) Натисніть педаль газу п'ять разів поспіль.
     
    Лампа CHECK ENGINE блиматиме, відображаючи коди несправності, починаючи з першого з найменшим номером. Ці КОДИ
    складаються з 4-х цифр, відокремлених один від одного короткою паузою (тобто спалах, пауза, спалах спалах, пауза, спалах, пауза, спалах, перекладається як 1 2 1 1).
    За відсутності помилок - блиматиме код 1 4 4 4.


    Розшифровку значень цих кодів можна переглянути тут

    Корисна функція, але на європейських BMW E30 вона була недоступною.
    Але, якщо подивитися на схему ETM, то видно, що її можна реалізувати досить легко - додавши лише кілька проводів. Хоча не факт, що вона запрацює на всіх машинах, оскільки працює тільки на DME Motronic 1.3. Тому краще відразу перевірити номер DME та версію Motronic за цією таблицею
    Блок DME Motronic знаходиться за верхнім облицюванням ящика для дрібниць.
    У моєму випадку, це блок DME Motronic 1.3 із номером 0 261 200 173.


    Електрична схема ЕТМ для Е30 з М20В25 1987 року для ринку США:


    Як видно, на лампу CHECK ENGINE йде два дроти:
    1) зелено-білий - живлення при включеному запаленні від запобіжника №10 7.5А через скручування S212
    2) коричневий (1988 - сірий з діодом, з 1989 - сірий) - керуючий сигнал з 15 піна DME Motronic, через 12 пін підкапотного роз'єму С101.
    Все досить просто, але починаємо з перевірки підкапотного роз'єму С101 на наявність у ньому контакту та дроту на 12 піні.
    Розпинування роз'єму С101:


    Знімаємо гумку з роз'єму та шукаємо потрібний провід (вказаний червоною стрілкою):


    Якщо на 12 піні С101 є коричневий (або сірий) провід, потрібно "продзвонити" його на 15 пін роз'єму DME Motronic1.3 (обведений на картинці і в ньому встановлений щуп тестера):


    Якщо він "дзвониться", то завдання спрощується і є шанси, що воно працюватиме :)
    Якщо ні, то тоді складніше – потрібно ще самому протягнути провід від 15 піна ЕБУ до 12 піна С101. Але краще відразу приєднати якусь лампочку  до 15 піна ЕБУ і до будь-якого "плюсу", включити запалення і 5 разів швидко і різко натиснути на педаль газу до підлоги, як описано в інструкції вище. Якщо лампа не буде блимати, то й не буде сенсу тягнути дроти в приборку - швидше за все, проблема у не відповідному ЕБУ.
    Далі, потрібно у відповідну частину роз'єму С101 встановити в 12 пін контакт "мама" з коричнево-чорним проводом, перетином 0,5мм (на фото обведений червоним):


    12 пін "папа" - заводський коричневий (або сірий)
    12 пін "мама" - встановлений коричнево-чорний

    З'єднуємо роз'єм, протягуємо коричнево-чорний провід, через гумову вставку у моторному щиті, і виводимо до панелі приладів з невеликим запасом по довжині.
    Далі потрібно протягнути провід живлення. Живлення при увімкненому запаленні йде від запобіжника №10. Скрутка S212, судячи з ЕТМ, знаходиться в косі, що йде по порозі, поруч із сидінням водія. Зелено-білий провід виводимо до панелі приладів з невеликим запасом по довжині. Я ці проводи одразу вплів в основний джгут проводки. Під'єднуємо до проводів лампу, таку ж, як у контрольній лампі ABS, або підсвічуванні торпеди. Проводи про всяк випадок завів в оригінальну ізоляцію.


    На панелі приладів є три резервні осередки (використовуються на дизельних моторах і АКПП) помаранчевого і зеленого кольору. Вставляємо патрон лампи в одну з них, де вона краще тримається, тому що вони різної форми:


    Збираємо все та перевіряємо роботу:
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=ixtLORLLHdc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ixtLORLLHdc</a>

    Функція CHECK ENGINE відразу ж запрацювала і чітко мигає код 1444 – відсутність помилок!
    Хто не зрозумів - довгий спалах спочатку і далі - це "пауза", а короткі спалахи між "паузами" - коди помилок. Усі коди блиматимуть по колу, доки не буде вимкнено запалювання. У моєму випадку по колу блимає 1444 – відсутність помилок.
    Здавалося б - все добре! ) Але, як видно на відео, лампа спалахує після включення запалювання і не гасне після запуску двигуна, а починає мерехтіти. Вдень це ще не так помітно, а ось увечері це постійне мерехтіння напружує. Як я говорив вище, на схемі ЕТМ для 1988 року в ланцюзі лампи на сірому дроті встановлено діод, у напрямку від лампи до DME Motronic 1.3.


    У примітці на схемі написано: "Діод встановлено як частину сервісної інформації."
    Виникла думка, що ймовірно він потрібен для того, щоб уникнути цього мерехтіння під час роботи двигуна. Хоча, дивлячись на схему його встановлення, були сумніви, що це допоможе... Але все-таки я взяв діод зі старої сигналізації та поставив його за схемою ETM для 1988 року.
    Це не допомогло - лампа так само мерехтіла при заведеному моторі. Якщо поставити діод зворотним боком, то, природно, лампа не горить взагалі.
    Як уникнути цього настирливого мерехтіння лампи, крім як поставити в її ланцюг кнопку, і вимикати її - я не знаю. Хіба що звикнути і не звертати на неї уваги! :)
    Після кількох днів тестів, CHECK ENGINE почав блимати інший код – просто 1.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=jRukyC7j8N8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=jRukyC7j8N8</a>

    У файлі розшифровки, в іншій таблиці, він є, 1 - це помилка при діагностиці DME. У першій таблиці є аналогічний код цієї ж помилки - 1211. Швидше за все, це одне й те саме, але його сенс не зовсім зрозумілий, тому що в роботі двигуна, в динаміці, у витраті пального немає жодних змін. Судячи з інформації в інтернеті, ця помилка з'являється зрідка у багатьох, причому причина її появи достовірно не відома і жодних наслідків вона не дає. Цю помилку можна скинути, запустивши тест перевірки, і під час миготіння лампи CHECK ENGINE натиснути до упору педаль газу та утримувати її приблизно 10 секунд. Після цього лампа перестане блимати і просто горітиме. Вимикаємо запалювання і повторюємо тест – тепер лампа блиматиме 1444 – відсутність помилок. Якщо ця помилка не скидається, то, судячи з її опису в таблицях, блок DME підлягає заміні.
    Щоб переконатися в повній працездатності цієї функції, я провів ще один тест, із заздалегідь відомою помилкою. Від'єднав роз'єм з витратоміра повітря, завів мотор і почекав, поки Motronic це "зрозумів" і "запідозрив" щось негаразд :) Холості почали стрибати, мотор трусити. Заглушив і запустив тест:
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=jW562o5pbIg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=jW562o5pbIg</a>

    Як видно на відео, CHECK ENGINE визначив помилку витратоміра повітря і чітко мигає код 1215 – Air Mass/Volume Sensor.
    Скинути цю помилку шляхом утримування натиснутої педалі газу не вдасться. Для скидання потрібно від'єднати акумулятор або скидати її спеціальним тестером або ж чекати, поки вона не скинеться сама після 60 запусків мотора без цієї помилки. Я вибрав перший варіант :) Після скидання знову з'явився код 1444 - відсутність помилок.
    Тобто, опція повноцінно працює.

    Поки підключав живлення лампи, звернув увагу, що з тієї ж скрутки S212 живлення йде і на лампи заднього ходу, і на лампу ременя безпеки, про яку я писав вище.


    Тож заразом, вирішив додати ще контрольну лампу заднього ходу до панелі приладів ;) Це друга лампа на фото вище.
    Протягнув ще один зелено-білий провід та синьо-білий провід від роз'єму C301 вмикача ламп заднього ходу до панелі приладів. Ці проводи також одразу вплів в основний джгут проводки.
    Потрібно буде ще зробити відповідні піктограми на ці лампи.

    І ще одна лампа - контрольна лампа показчиків поворотів причепа. Я вже писав, що купив оригінальний фаркоп, навіть два - звичайний і зі знімним гаком. Про це детально колись мабуть напишу пізніше. Але різати задній фартук BBS, заради установки фаркопу, я точно не буду. То ж встановив тільки реле і лампу :) Потрібно ж по максимуму задіяти всі роз'єми! :)


    Реле з додатковим контактом встановлюється замість звичайного реле покажчиків поворотів, додається один пін в його роз'єм, та прикручується клема "маси" лампи в точці G200. Лампа вставляється в передбачене місце в панелі приладів під спідометром.


    В панелі приладів залишилось ще одне пусте місце для лампи, але я ще не придумав, що туди підключити! :)
    « Последнее редактирование: 08 Декабря 2023, 11:38:15 от The_Glory »
    Записан

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +123/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1193
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • Е46 Touring
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #999 : 08 Декабря 2023, 17:05:31 »
  • 0
  • 0

  • Цитировать
    В панелі приладів залишилось ще одне пусте місце для лампи, але я ще не придумав, що туди підключити!

    Тобто і в 30 ці ти хочеш щоб була герлянда на приборці:)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)
    Моя колишня Е30 http://www.drive2.ru/cars/bmw/3_series/3_series_e30/yntu/

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1000 : 08 Декабря 2023, 17:10:23 »
  • 0
  • 0

  • "мы легких путей не ищем!" (с)  )))

    vlad-e30

    • ***
    • Рейтинг +5/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 175
    • Місто (Home): КИЕВ
      • 320I
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1001 : 13 Декабря 2023, 12:48:29 »
  • 1
  • 0

  • Слава, ты маньяк......  (muscle)
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1002 : 22 Декабря 2023, 16:30:14 »
  • 2
  • 0

  • Сигналізатор ввімкненого освітлення

    Я давно вже додав цю опцію, тому просто скопіюю та трохи доповню свій старий текст з форуму.

    В розділі ETK Дооснащення, аксесуари я знайшов цікаву опцію:
    Сигналізатор ввімкненого освітлення.


    Судячи з застосування, він був доступний на всі Е30, Е32 (М30) і Е34 (М40, М20, М21, М30, S38)
    Але, не дивлячись на це, в інтернеті по ньому інформації практично немає, і він зустрічається вкрай рідко на Е32 та Е34, а ще рідше на Е30. Мені вдалося знайти тільки одне його фото та інструкцію EBA:


    Деталь №1 Сигналізатор увімкненого освітлення (82 93 9 401 607).

    Оригінальна інструкція (EBA) щодо встановлення сигналізатора увімкненого освітлення:
    http://www.ow.no/archive/eba/1593.PDF

    В оригінальній інструкції EBA скани сторінок чомусь переплутані, через що читати її не дуже зручно. Тому я вирізав звідти все, що стосується тільки E30.
    Гонг пищить, коли відкриваєш двері водія при включених габаритних вогнях або стоянкових вогнях - щоб не забути їх вимкнути - іноді буває дуже корисно.
    Схема підключення дуже проста.
    Чорний провод підключається до кінцевого вимикача водійських дверей.



    Зелений провод підключається до піну X роз'му C302 - це живлення радіоприймача від ввімкненого запалювання.




    Синій та жовтий проводи підключаються, відповідно, до лівого та правого габаритного вогню.
    Тобто, до 7 та 9 пінів роз'єму C103 (після рестайлінгу).


    Або до 1 та 4 пінів роз'єму C103 (до рестайлінгу).



    Гонг встановлюється на підрульовий щиток, по шаблону з інструкції.


    Отже:
    синій - лівий габаритний вогонь у роз'ємі С103
    жовтий – правий габаритний вогонь у роз'ємі С103
    зелений - живлення для магнітоли у роз'ємі додаткового обладнання С302 (X)
    чорний - кінцевий вимикач дверей водія

    Як показала практика, знайти такий гонг практично не реально. Тому, зневірившись, я купив звичайний гонг з Е34, який ставився і на багато інших моделей BMW. Але вирішив підключити його за оригінальною схемою для Е30, наведеною вище в інструкції. Так як схема підключення гонгу в Е34 відрізняється від схеми Е30, то для цього довелося додати в проводку живлення діоди, щоб різні джерела живлення (лівий і правий габарит, та магнітола) не запаралелилися.
    Отже, в моєму випадку, схема для E30 з гонгом від E34 виглядає так:


    Розпінування роз'єму гонгу Е34 має такий вигляд:
    "+" - синій - лівий габаритний вогонь у роз'ємі С103 пін 1
    "+" - жовтий - правий габаритний вогонь у роз'ємі С103 пін 4
    "+" - зелений - живлення для магнітоли в роз'єм додаткового обладнання С302 пін X
    T2 (довгі гудки) - чорний - на кінцевик "маси" дверей водія
    T1 (суцільний гудок) - не використовується
    T3 (короткі гудки) – не використовується
    "-" - коричневий - "маса"

    Скручуємо разом синій, жовтий та зелений проводи (попередньо встановивши в них діоди).
    У підключенні немає нічого складного, крім того, що фізично дуже незручно це все робити під торпедою. Тому, поки моя проводка була знята з машини, я підключив проводи гонга до відповідних заводських скруток, та проклав їх в загальному джгуті проводки.  Але я трохи "накосячив"... :) Помилково підключив живлення на пін W , замість піна X... Тому тепер воно у мене паралельно працює ще й від підсвітки приладів - "бонус". :) А провід "маси" я взагалі забув прокласти... :) Буває й таке... Але тут мені в нагоді стали піни роз'єму C302, які я сам додав - як раз те, що потрібно! Пін B - це "маса" від Y, а пін C - це живлення від X. Тож підібрав потрібний 2-піновий роз'єм та підключив його в C302 на піни BC. До речі, тепер там залишився не задіяним єдиний пін G.


    Вирізати отвір для нього я не буду - раптом знайду пізніше оригінальний для E30! ;) Просто закріплю його до джгута проводки під щитком.

    P.S.
    В такому варіанті гонг пищить не тільки при відкриванні дверей з увімкненим освітленням, а й при відкриванні дверей з увімкненим запалюванням - теж буває корисно.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +552/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 3974
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1003 : 25 Декабря 2023, 13:46:21 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_85. ЕТК_51_Внутрішнє дзеркало заднього виду

    Повертаємось знову до розділу ETK Оснащення кузова.
    В підрозділі Внутрішнє дзеркало заднього виду є ще одна додаткова електроопція, - майже остання ;)
    S562 Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт




    Давно мріяв про нього, і от, нарешті, встановив. Але, по порядку.
    Деталь №1 - стандартне дзеркало заднього виду (51 16 1 817 121), йде в базовій комплектації.
    Деталь №2 - додаткове дзеркало, але його номера в ETK я не знайшов.
    Деталь №3 - додаткове дзеркало (51 16 2 125 362), судячи з інструкції EBA, воно встановлювалось праворуч, перед пасажирським сидінням, на передню потолочну панель. Для цього потрібно зробити в ній виріз для кронштейна по шаблону. Воно вже не доступне до замовлення. Може колись, якщо не буде більше чим зайнятись, то спробую зробити аналогічне зі свого стандартного...хоча, на вигляд мабуть воно не дуже гарно буде... побачимо... Очевидно, що дзеркала №2 та №3 використовувались на навчальних, поліцейських або інших машинах спеціального призначення.
    Деталь №4 - Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт (51 16 1 906 525), йде , як додаткова опція, або в комплекті дооснащення "M-Technic".
    Деталь №5, №6 - лівий (63 31 1 380 153) та правий (63 31 1 380 154) світильник індивідуального освітлення.


    Деталь №7 - лампа 12V 10W, 2шт.
    Деталь №8 - базова пластина (51 16 1 801 085) - кронштейн кріплення дзеркала на кузові.
    Деталь №9 - щиток (51 44 1 900 133) - гумова вставка в потолочну панель. Відповідно, використовується тільки на машинах з цією панеллю.


    В E30 нормальне салонне освітлення передньої частини салону є тільки в кабріолетах - там є штатний світильник над салонним дзеркалом заднього виду. На всіх інших моделях E30 німецькі інженери його чомусь не встановили, а вирішили, що достатньо буде і двох бічних світильників. Насправді, ними користуватися дуже не зручно - потрібно повертатись назад, щоб дотягнутись до нього, та  й все одно світла спереду від них мало - більше тіні від водія та пасажира :) Тому й не дивно, що багато власників, самі якось пробують вирішити цю проблему. В моїй машині попередній власник встановив плафон з підсвітки ящика для дрібниць в заглушку електролюка, але чомусь не підключив його. Я підключив його паралельно до лівого бічного світильника - стало набагато краще. Пізніше я замінив той світильник на стандартний бічний світильник з вмикачем - так стало дуже зручно. Він прекрасно стає туди замість заглушки електролюка, і виглядає, наче так і було із заводу. Чому так не зробили зразу на заводі, - не розумію.


    Але ж таки німецькі інженери потім спробували "реабілітуватися" :) і зробили декілька додаткових опційних світильників, що підключались до прикурювача, та дзеркало із світильниками.  Світильник в прикурювач я ще не купив, а от дзеркало вдалось знайти в чудовому стані, хоча і без роз'єму. Але то не проблема, - встановив потрібний роз'єм.


    Кнопки вмикання та світильники, з регулюванням кута освітлення.


    Важливий нюанс. Дзеркало має більшу масу, ніж стандартне, тому на базовому кріпленні воно може хитатись на ходу. Щоб уникнути цієї вібрації, передбачений регулюємий упор в лобове скло, з гумовою накладкою. Часто вона губиться... у мене вона, на диво, була... але теж загубилася десь в ящиках із запчастинами... :( Може пізніше і знайдеться, а поки що я знайшов чудове рішення - гумова заглушка, що ставиться в двері - 51 71 1 904 603.


    Як я вже писав у відповідній темі, отвори для них є не на всіх дверях, то ж у мене вони залишились зайві. От тут одна дуже згодилась - стала просто ідеально. Ще й з написом BMW :)


    Ще один нюанс - гумова вставка №9 надівається на ніжку дзеркала через його шарнір. На дзеркалі зі світильниками цьому заважає той самий упор в скло. Як натягнути ту резинку, не порвавши її, я поки що не придумав...  На фото видно розмір отвору та товщину і форму ніжки дзеркала. По ETK вона однакова на обидва дзеркала. Я купив нову, але не розумію, як її  туди встановити. Хіба, що розрізати... Якщо хтось знає, буду вдячний за інформацію. Чи може вона з таким дзеркалом взагалі не встановлюється?


    Установка дзеркала дуже проста. Проводка у мене вже була прокладена - це два провода, живлення та "маса", що йдуть з ніші переднього динаміка по лівій стійці кузова до дзеркала.
    В ніші лівого переднього динаміка знаходимо чорний 2-піновмй роз'єм, та підключаємо до нього проводку.


    Прокладаємо проводку разом з проводкою електролюка по стійці вгору, та виводимо до дзеркала.




    Проводку заводимо в отвір кузова, та виводимо з отвору кронштейна дзеркала.


    Підключаємо роз'єм дзеркала та защьолкуємо його в кронштейн. Стає доволі туго, із значним зусиллям. Знімається так же - просто сильно потягнути.


    Дзеркало заднього виду з лампами для читання карт встановлено.


    Світильники працюють тільки при ввімкненому запалюванні - це не дуже зручно, але краще, ніж нічого :) Хоча, на цей випадок у мене вже є саморобний світильник - тепер зі світлом в салоні все добре ;)
    Після установки переднього скла потрібно буде відрегулювати по різьбі упор з гумовою накладкою, щоб дзеркало не мало люфту.


    P.S.
    Ще одна "деталь" для дзеркала - срібний "BORBET A" ручної роботи! Якщо хтось помітив його на дзеркалі ;)


    Товариш колись зробив такий сувенір. Треба його відполірувати, та повісити на дзеркало, але про це мабуть напишу колись в темі про диски :)))

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 121
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1004 : 25 Декабря 2023, 15:43:42 »
  • 0
  • 0

  • Зеркало в своё время еле вставил на место. Час протра..ся... Потом от безысходности просто попросил товарища, далёкого от е30 и автотематики в целом, и он за 3 минуты его воткнул! Там имеет значение не столько сила, сколько её вектор)))))
    Надо пихать не вверх (инстинктивно), а еще и вперёд.
    Записан