BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30
BMW E30 Тень Интеллигенции
yntu:
Чергова серія еротичних коміксів)
Гарно виходить ;)
The_Glory:
Збірка_136. ЕТК_11_Двигун. Змащувальна система масляний фільтр. Масловимірювальний щуп
Автомобілі BMW E30 з двигуном M20B25 штатно комплектувались масляним радіатором. Для установки його шлангів на блок двигуна встановлюється спеціальний адаптер масляного фільтра із вбудованим термостатом.
Змащувальна система масляний фільтр
Деталь №1 - масляний фільтр (11 42 1 707 779). Я завжди використовую фільтр Mann-Filter (W71915).
Деталь №2 - кільце круглого перерізу 65X3 (11 42 1 265 670) - 1 шт. Гумове кільце.
Деталь №3 - адаптер масляного фільтра PUROLATOR (11 42 1 711 070). Йде в комплекті із вбудованим термостатом та пружиною.
Деталь №4 - кільце круглого перерізу 20,0X3 (11 42 1 714 764) - 1 шт. Гумове кільце, що встановлюється на болт (№6). Але воно там не круглого перерізу, а плоске , і в рівень з поверхнею болта. При цьому болт заходить досить щільно. А з круглим кільцем він може взагалі не влізти... Тому я хоч і купив таке аналогічне кільце, вирішив залишити старе оригінальне. Якщо хтось його міняв, напишіть яке воно в оригіналі.
Деталь №5 - ущільнююче кільце A27X32-AL (07 11 9 963 441) - 1 шт. Алюміній.
Деталь №5 - ущільнююче кільце A24X29-AL ( 07 11 9 963 384) - 1 шт. Алюміній. Не зрозуміло для чого це кільце. Воно по розміру нікуди не підходить і його там не було встановлено. Можливо, це чергова помилка в ETK. Якщо хтось знає точно, напишіть будь-ласка.
Деталь №6 - пустотілий болт PUROLATOR (11 42 1 711 071) - 1 шт.
Деталь №7 - комплект прокладок (11 42 9 059 338) - 1 шт. Комплект складається із гумового ущільнюючого кільця 24,5x3 мм, алюмінієвої пробки, та металевого стопорного кільця. Не розумію чому не можливо замовити окремо оригінальне гумове кільце, а тільки разом з пробкою та стопорним кільцем? Навіщо міняти пробку? Тому купив окремо аналогічне гумове кільце 24х3 мм, хоча й старе було нормальне.
Збірка проста - вставляємо термостат та пружину в адаптер.
Надіваємо гумове кільце на пробку, вставляємо пробку, стискаємо нею пружину і ставимо в паз стопорне кільце. Потім надіваємо алюмінієве ущільнююче кільце на болт і вставляємо його в адаптер. Вставляємо в паз адаптера велике гумове кільце. Адаптер зібраний.
Прикручуємо болтом адаптер до блоку двигуна на місце масляного фільтра в такому положенні. До адаптера прикручуємо масляний фільтр.
Після установки мотора, до адаптера прикручуємо шланги вже встановленого масляного радіатора.
В ETK є ще один вид масляного фільтра:
Екологічний масляний фільтр
Я його ніколи не зустрічав на E30. Якщо у когось є такий фільтр, буду вдячний за фото. Цікаво як він виглядає. Мабуть, щось схоже на фільтр на двигунах M50...
Інші розділи по змащувальній системі я пропускаю, так як вони стосуються "внутрощів" двигуна.
Як я вже казав, при його ремонті там все, що було необхідно вже було замінено.
Наступний розділ ETK
Масловимірювальний щуп
Деталь №1 - масловимірювальний щуп L=533,5MM (11 43 1 718 863).
Деталь №2 - направляюча труба (11 11 1 705 786).
Деталь №3 - кронштейн (11 43 1 720 566).
Деталь №4 - болт M6X12 (07 11 9 905 524) - 1шт.
Деталь №5 - хомут (11 43 1 258 342).
Деталь №6 - гайка M6 (07 11 9 905 543) - 2 шт.
Важливо використовувати щуп відповідний до мотора, оскільки вони мають різну довжину та мітки рівня мастила.
Трубка щільно вставлена в блок двигуна. Зверху на трубку надівається хомут, до якого болтом з гайкою прикручений кронштейн. Кронштейн фіксується гайкою з шайбою до шпильки на впускному колекторі. Оскільки колектор поки що не встановлений, то й кронштейн на трубку я не встановлював. Поки що просто приміряв його приблизно в такому положенні.
Далі про деталі блоку двигуна.
The_Glory:
Збірка_137. ЕТК_11_Двигун. Блок картер двигуна
Блок картер двигуна
Знову ж таки, я блок двигуна повністю не розбирав, тому на фото тільки ті деталі, які знімалися.
Деталь №1 - блок циліндрів з поршнями (11 11 1278 921). В ETK такого номера чомусь нема... дивно..
Деталь №2 - болт M10X75 (11 11 1 735 525). Не знімалось.
Деталь №3 - датчик тиску мастила (12 61 1 710 509). У мене був встановлений датчик під роз'єм рестайлінгової проводки, так його і залишив.
Деталь №4 - пробка D=12,0MM (11 11 1 268 539)- 2 шт. Не знімалось.
Деталь №5 - різьбовий штуцер (11 11 2 140 435). На моєму блоці місце для його установки, як і сам штуцер, відсутній. Можливо це залежить від року випуску...
Деталь №6 - центруюча втулка D=12,5MM (11 11 1 280 594) - 2 шт. Не знімалось.
Деталь №7 - різьбова пробка AM14X1,5 (07 11 9 919 228) - 1 шт. Пробка для зливу антифризу з блока двигуна.
Деталь №8 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 1 шт. Алюміній.
Деталь №9 - кільце круглого перерізу (11 15 1 714 390) - 2 шт.
Деталь №10 - прокладочна шайба (11 15 1 280 937) - 1 шт.
Деталь №11 - трубка (11 15 1 280 938) - 1 шт.
Деталь №12 - пружина (11 15 1 265 346) - 1 шт.
Деталь №13 - різьбова пробка AM12X1,5 (07 11 9 919 225) - не використовується.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 2 шт. Алюміній.
Деталь №15 - кільце круглого перерізу 79X2,5 (11 11 1 285 403) - 1 шт. Не знімалось.
Деталь №16 - кришка (11 11 1 285 395) - 1 шт. Не знімалось.
Деталь №17 - захисний щиток (11 14 1 280 826) - 1 шт.
Деталь №18 - кришка (11 11 1 714 712) - 11 шт. Не знімалось.
Деталь №19 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 1 743 118) - 2 шт. Однієї не вистачало, встановив.
Деталі №20...№22 - Не знімалось.
Деталь №23 - підшипник 11,4X16 (11 11 1 265 412) - 1 шт.
Деталь №24 - ущільнююче кільце 42х3 (12 11 1 363 190) - 1 шт.
Деталь №25 - кришка підшипника (11 41 1 276 333) - 1 шт.
Деталь №26 - кронштейн (12 12 1 364 199) - 1 шт.
Деталь №27 - болт M8X28 (07 11 9 913 659) - 1 шт.
Деталь №28 - різьбовий штуцер M12 (11 12 1 740 3960 - 1 шт.
Деталь №29 - гумова прокладка 305MM (11 14 1 287 846) - 1 шт.
Деталь №30 - вкладиш жорсткості (11 14 1 286 342) - 1 шт.
Деталь №31 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 4 шт.
Деталь №32 - болт M8X65 (07 11 9 912 535) - 2 шт.
Деталь №33 - болт M8X45 (07 11 9 902 955) - 1 шт.
Деталь №33 - болт M8X80 (07 11 9 912 558) - 1 шт.
Деталь №34 - болт Torx M8X80 (23 00 1 434 509) - 4 шт. Болти кріплення МКПП.
Деталь №35, №36 - не використовуються.
Деталь №37 - кришка (11 11 1 718 873). В моєму випадку не використовується - на її місці встановлена трубка масляного щупа.
Деталь №38 - комплект прокладок. Не знімалось.
Кришка підшипника (№25) просто витягується вгору, за допомогою викрутки чи плоскої лопатки. Вона у мене була зі старим кільцем на герметику. Я купив кільце 42х3 мм, але мабуть потрібно брати трохи менше, десь 41х3, чи може навіть 40х3, щоб щільніше сідало на кришку. Надіваємо кільце на кришку з підшипником.
Вставляємо кришку та щільно забиваємо її в блок двигуна до упору. Зверху фіксуємо її кронштейном з болтом.
Ставимо трубку (№11) з шайбою, пружиною та гумовими кільцями. Пружину я поки що не ставив, тому, що вона притискається впускним колектором.
Закручуємо штуцер (№28) з алюмінієвим кільцем (№14).
Встановлюємо щиток (№17) на втулки (№19).
Прикручуємо болтами (№32, №33) вкладиш жорсткості через гумову прокладку (№29).
Закручуємо через алюмінієве кільце (№8) різьбову пробку (№7) для зливу антифризу з блоку двигуна.
Закручуємо через алюмінієве кільце (№14) датчик тиску мастила (№3).
По блоку на цьому все.
Всі інші розділи по поршневій системі я пропускаю, так як там все необхідне було замінено раніше.
Далі мабуть трохи про навісне обладнання...
The_Glory:
Збірка_138. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Генератор
Переходимо до розділу ETK
Електрообладнання двигуна
Починаю з підрозділів по генератору.
Елементи кріплення генератора
Деталь №1 - опорний кронштейн (32 41 1 264 642).
Деталь №2 - болт M8X30 (07 11 9 913 664) - 2 шт.
Деталь №3, №6, №12 - пружна шайба (07 11 9 932 095) - 5 шт.
Деталь №4 - болт M8X60 (07 11 9 901 797) - 1 шт.
Деталь №5 - болт M8X85 (12 31 1 716 014) - 1 шт.
Деталь №7, №11 - гайка самоконтряча (07 12 9 946 400) - 3 шт.
Деталь №8 - затискна пластина (12 31 1 274 833) - 1 шт.
Деталь №9 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
Деталь №10 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X80 (12 31 1 276 516) - 1 шт.
Опорний кронштейн генератора одночасно є кронштейном і для насоса гідропідсилювача керма. Хоча, існує і окремий кронштейн, - тільки для генератора. Саме такий кронштейн і був у мене установлений раніше, але я його замінив при установці гідропідсилювача. Тому одразу тут напишу і про кріплення насоса гідропідсилювача керма.
Насос гідропідсилювача керма. опорний кронштейн
На фото вийшов якийсь дивний відблиск на пластинах - наче вони ржаві ) Насправді, вони блискучі і красиві )
Деталь №1 - опорний кронштейн (32 41 1 264 642). Той же кронштейн №1, що і для генератора.
Деталь №2 (№11) - болт M8X60 (07 11 9 901 797) - 1 шт. Болт №4 для генератора.
Деталь №3 - пружна шайба (07 11 9 932 095) - 6 шт. Шайба №3 для генератора.
Деталь №4 - болт M8X30 (07 11 9 913 664) - 2 шт. Болт №2 для генератора.
Деталь №5 - пластина кріплення (32 41 1 284 735) - 1 шт.
Деталь №6 - пластина кріплення (32 41 1 284 736) - 1 шт.
Деталь №7 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 5 шт.
Деталь №8 - пластина кріплення ZF (32 41 1 128 080) - 1 шт. Для насосу VICKERS (32 41 1 132 164).
Деталь №9 - пластина кріплення ZF (32 41 1 288 597) - 1 шт. Для насосу VICKERS (32 41 1 132 166).
Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 2 шт.
Деталь №11 - болт M8X35 (07 11 9 913 676) - 3 шт.
Деталь №12 - затискна пластина (12 31 1 719 992) - 1 шт.
Деталь №13 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X30 (32 41 1 277 375) - 1 шт.
Деталь №14 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
Деталь №15 - гайка самоконтряча (07 12 9 946 400) - 1 шт.
Отже, збираємо кронштейн для генератора та насоса. Пластини №8 та №9 будуть встановлюватись пізніше, разом з насосом.
Прикручуємо кронштейн до блоку двигуна двома болтами збоку, та одним болтом з переднього торця.
Далі про деталі генератора.
Клиновий ремінь
Деталь №1 - клиновий ремінь 9,5X965 (11 51 1 706 710). Я всі ремені купив виробника Continental. Ремінь генератора AVX10X960.
Деталь №2 - ізоляційна деталь 8/5MM (12 31 1 286 664) - 1 шт. Пластикова накладка на клеми генератора. В ETK не вказані пластикові шайби на клеми генератора та гайки з шайбами для клем проводки.
Деталь №3 - конденсатор генератора BOSCH (12 31 1 356 564) - 1 шт. По номеру Bosch (0290800036) він значно дешевший.
Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 1 шт.
Деталь №5 - болт M6X8 (07 11 9 913 420) - 1 шт.
Деталь №6 - провід "маси" генератора L=170MM (12 52 1 312 124) - 1 шт. В оригіналі він чомусь червоного кольору - дивно. Я його зробив сам з коричневого проводу, як і всі проводи "маси" в BMW.
Нарікань на роботу генератора у мене не було, але вигляд він мав не дуже красивий, тому, звісно, що я його теж повністю розібрав і відновив. Замінені обидва підшипники, щітки, контактні кільця щіток, гумове ущільнююче кільце, гумові втулки, конденсатор. Все інше почищено, пофарбовано та оцинковано.
На E30 встановлювалось декілька видів генераторів. В моєму випадку це генератор на 80A - Bosch Тип N 0 120 469 619.
Деталі генератора на 80 А
Деталь №1 - гайка M14X1,5 (07 11 9 901 309) - 1 шт.
Деталь №2 - пружинне кільце B14 (07 11 9 933 148) - 1 шт.
Деталь №3 - шків D=66MM (12 31 1 288 238) - 1 шт. Складається з п'яти частин - дві "тарілки" шківа та три шайби.
Деталь №4 - крильчатка (12 31 1 735 306) - 1 шт.
Деталь №5 - шпонка 4X5 (07 11 9 951 453) - 1 шт.
Деталь №6 - опора привода (12 31 1 288 458) - 1 шт. Передня кришка.
Деталь №7 - стопорне кільце (12 31 1 276 226) - 2 шт.
Деталь №8 - прокладочна шайба (12 31 1 268 420) - 4 шт.
Деталь №9 - втулка 75 SHORE LANG (12 31 1 268 433) - 4 шт. Я використовував аналог 01612 Febi.
Деталь №10 - втулка (12 31 1 276 227) - 2 шт. Металева направляюча втулка для болта.
Деталь №11 - підшипник 47X17X14 (12 31 1 722 979) - 1 шт.
Деталь №12 - пластина кріплення (12 31 1 727 7400 - 1 шт.
Деталь №13 - ротор (12 31 1 288 423) - 1 шт.
Деталь №14 - підшипник 28X12X12 (12 31 1 714 521) - 1 шт.
Деталь №15 - обмотка генератора (12 31 1 727 758) - 1 шт.
Деталь №16 - діодна панель LIMA ( 12 31 1 288 457) - 1 шт.
Деталь №17 - кільце круглого перетину ( 12 31 1 276 2240 - 1 шт.
Деталь №18 - корпус (12 31 1 288 456) - 1 шт.
Деталь №19 - регулятор (12 31 1 726 022) - 1 шт.
Деталь №20 - болт (12 31 1 747 251) - 2 шт.
Деталь №21 - болт (12 31 1 727 760) - 3 шт.
Деталь №22 - болт (12 31 1 738 099) - 1 шт. Довгий гвинт для провода "маси".
Деталь №23 - "щітки" генератора (12 31 1 727 756) - 1 шт. Комплект "щіток" Bosch (1127014022).
Деталь №24 - ремонтний комплект ротора (12 31 1 727 762).
Встановлюємо гумові втулки в передню кришку та металеві направляючі, фіксуємо їх шайбами та стопорним кільцем. Якщо уважно подивитися на схему ETK, то верхня і нижня направляючі встановлюються з різних боків. Це не випадково, і важливо! Раніше, я на це не звертав уваги і ставив втулки з одного боку. При цьому генератор стає трохи навскіс, і мабуть саме тому, у мене весь час зношувалась верхня гумова втулка і починав пищати ремінь. Втулки виступають на різну відстань і цим компенсується різниця в площині нижнього кріплення та натяжної планки. В більш пізніх генераторах ці втулки взагалі прибрали, і на передній кришці просто зробили різні виступи зверху і знизу.
Встановлюємо гумове кільце в корпус генератора.
Прикручуємо шістьма гвинтами діодну панель з обмоткою.
Встановлюємо конденсатор та клеми.
Вставляємо ротор з підшипниками, прикручуємо передню кришку, шків та крильчатку.
Готовий результат:
Генератор
Деталь №1 - генератор (12 31 1 288 409).
Тепер генератор має значно кращий вигляд і стан.
Тут добре видно різницю у величині виступу верхньої та нижньої втулок:
Встановлюємо нижнє кріплення на кронштейн, а верхнє, - на натяжну планку. Натяжна планка прикручується до шпильки кришок.
Генератор встановлено. Ремінь встановлю та натягну після установки всіх шківів.
The_Glory:
Збірка_139. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. Додаткові елементи компресора кондиціонера. Ремінний привід
Отже, кронштейн генератора та насоса гідропідсилювача керма встановлено. Мій старий насос вже не підлягає відновленню, тому буду замовляти новий. Але це буде пізніше.
Майже те ж саме і з компресором кондиціонера - мабуть його потрібно повністю відновлювати. Тому, це я також відклав на потім. А поки що напишу про кронштейн кріплення компресора.
Переходимо до розділу ETK
Опалення та кондиціонування
Підрозділ
Додаткові елементи компресора кондиціонера. Ремінний привід
Деталь №1 - опорний кронштейн (64 52 1 717 007)
Деталь №2 - болт M8X25 (07 11 9 920 022) - 4 шт.
Деталь №3 - болт M8X100 (07 11 9 912 570) - 2 шт.
Деталь №4 - гайка самоконтряча M8 (07 12 9 946 400) - 3 шт.
Деталь №5 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 7 шт.
Деталь №6 - натяжна планка (64 52 1 284 748) - 1 шт. Або (64 55 1 714 458) - трохи коротша.
Деталь №7 - прокладочна шайба (07 11 9 936 441) - 1 шт.
Деталь №8 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
Деталь №9 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X110 (64 52 1 284 966) - 1 шт.
Деталь №10 - клиновий ремінь 12,5X823 KLIMA (64 55 1 722 991). Я всі ремені купив виробника Continental. Ремінь компресора кондиціонера AVX13X825.
Збираємо кронштейн.
Та прикручуємо його чотирма болтами до блоку двигуна.
Компресор буду встановлювати пізніше, після його відновлення.
Навигация
Перейти к полной версии