BMW E30 Club Ukraine > Наші BMW E30

BMW E30 Тень Интеллигенции

<< < (227/258) > >>

The_Glory:
Збірка_140. ЕТК_11_Двигун. Масляний картер, масловимірювальний прилад

Масляний картер, масловимірювальний прилад


Тут я нічого не розбирав, тому і писати особливо нема про що. Але є нюанс. :)



Деталь №1 - масляний картер (11 13 1 720 754). Я вже хвастався, що при багаторічній їзді на низькій статичній підвісці, піддон двигуна у мене залишився цілим! :) Я його просто почистив та помив. Фарбувати не став. Адже він із заводу був не фарбований, тому так його і залишив.

Деталь №2 - ущільнююча прокладка (11 13 1 730 234) - не знімалось.
Деталь №3 - болт M6X20 (07 11 9 915 031) - не знімалось.
Деталь №4 - гумова втулка (12 61 1 276 240). От тут той самий нюанс! Я її купив, але виявилось, що вона на Е30 не використовується.

Я не міг зрозуміти куди саме вона ставиться... Отворів для неї ніде нема.

І як виявилось, вона ставиться в деталь №5, яка використовується тільки на двигунах M30.
Деталь №5 - захисний щиток (12 52 1 276 200). Не використовується.

Верхній отвір - саме для цієї вставки.

Датчик на M30 ставиться у піддон знизу, тому закривається захисним металевим щитком (№11 на схемі M30), щоб не чіпляти по лежачих поліцейських. Саме в тому щитку на виході проводу і є отвір для цієї вставки (№14на схемі M30). Датчик та щиток в M30 на 3 болта.
На М20 датчик на 2 болта, тому той щиток разом з цією вставкою на М20 ніяк не стане. Хоча, по ETK від йде і на M20 - це помилка.
Деталь №6 - гайка M6 (07 11 9 905 543) - 2 шт. В ETK знову помилка по кількості.
Деталь №7 - не використовується.
Деталь №8 - шпилька M6X25 (07 12 9 908 100) - 2 шт. В ETK знову помилка по кількості.
Деталь №9 - датчик рівня мастила (12 61 1 277 240). До рестайлінгу з круглим роз'ємом, після рестайлінгу з квадратним.
Деталь №10 - кільце круглого перерізу (12 61 1 277 602) - 1 шт. Я його про всяк випадок купив, але міняти не став. Не бачу в цьому сенсу.
Деталь №11 - заглушка замість датчика. Тільки для машин без системи контролю. В моєму випадку не використовується.
Деталь №12 - ущільнююче кільце A12X17-CU (07 11 9 963 151) - 1 шт. Мідь.
Деталь №13 - різьбова пробка M12X1,5 (11 13 1 273 0930 - 1 шт. Пробка для зливу мастила.
Старе мастило я ще не зливав, тому пробка на своєму місці.


На фото ще видно болт M8 з шайбою. Він чомусь не вказаний в ETK - це болт, яким прикручується провід "маси" від кузова до двигуна.

P.S.
Впускний колектор та клапанна кришка пофарбовані, - тепер можна повністю завершувати зборку двигуна.


P.P.S
Похвастаюсь подарунком від друзів-одноклубників на мій день народження! :)




Тест-драйв пройшов успішно! :)


Далі про шківи та ремені.

The_Glory:
Збірка_141. ЕТК_11_Двигун. Демпфер крутильних коливань клиновий ремінь приводу. Вентилятор муфта приводу вентилятора

Демпфер крутильних коливань клиновий ремінь приводу




Деталь №1 - демпфер крутильних коливань (11 23 1 708 852). На демпфері по колу приклеєна гумова стрічка, на якій є мітка, що дублює мітку на колінчастому валі.

Деталь №2 - ремінний шків D=116MM (11 23 1 280 958). Використовується тільки при наявності гідропідсилювача керма та / або кондиціонера.
Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 6 шт.
Деталь №4 - болт M8X16 (07 11 9 913 612) - 6 шт.
Деталь №6...№11 - болт та шестерня колінчатого валу. Не знімалося. Я їх просто почистив та пофарбував на місці.
Деталь №12 - клиновий ремінь 9,5X965 (11 51 1 711 091). Я вже про нього писав в розділі про генератор - всі ремені я купив виробника Continental. Ремінь генератора AVX10X960.

Отже, прикручуємо демпфер та шків до фланця колінчастого валу. На демпфері є спеціальний отвір, яким він надівається на штифт, - тобто, не правильно його поставити не можливо. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.


Дублююча мітка на демпфері співпадає із дублюючою міткою на нижній кришці.


Демпфер встановлено.

Вентилятор муфта приводу вентилятора




Деталь №1 - вентилятор 11-лопастний D=410MM (11 52 1 723 363). Оскільки, вся система охолодження у мене встановлена рестайлінгова, то і вентилятор теж для рестайлінгових машин. До рестайлінгу встановлювався вентилятор 9-лопастний D=420MM (11 52 1 273 086).
Деталь №2 - муфта вентилятора BEHR (11 52 1 740 962).
Деталь №3 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 8 шт.
Деталь №4 - болт M6X16 (07 12 9 905 536) - 4 шт.
Деталь №5 - болт M6X10 (07 11 9 913 426) - 4 шт.
Деталь №6 - ремінний шків D=129MM B=9,7 (11 51 1 271 424).
Деталь №7 - фланець (11 51 1 277 387). Є невід'ємною частиною водяної помпи.
Деталь №8 - гайка муфти. Є невід'ємною частиною муфти.

Прикручуємо муфту до вентилятора. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.


Цікаво, що лопаті на вентиляторі розташовані не симетрично, з різним кроком між ними.


Прикручуємо шків до водяної помпи. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.
Надіваємо та натягуємо ремінь помпи та генератора.


Оскільки, новий насос гідропідсилювача керма я ще не купив, а компресор кондиціонера ще не відновив, то відповідно, і їх ремені ставити нема куди. Тому їх шків поки що залишається пустим.
Я зразу прикрутив металеву трубку системи охолодження, бо на машині це буде трохи не зручно робити. Про неї напишу пізніше, у відповідному розділі. Трубка кріпиться двома болтами. Одним до верхньої кришки.


Другим до спеціального "вуха" на водяній помпі.


Тепер прикручуємо муфту з вентилятором. Звертаю увагу, що тут лівостороння різьба!


Далі про впускний колектор та клапанну кришку.

The_Glory:
Збірка_142. ЕТК_11_Двигун. Кришка головки блока циліндрів. Система вентиляції картера

Кришка головки блока циліндрів


Моя клапанна кришка раніше була пофарбована порошковою фарбою в червоний колір. Але фарба місцями обдерлась, тому я спробував її зняти повністю, але це виявилось не просто... Тоді не було часу, тому просто поверх пофарбував звичайною чорною фарбою. Вийшло не дуже гарно, але так і їздив весь час. Фарба знову обдерлась і кришка виглядала якось так.


Але всередині вона була доволі чиста.


Особливо у порівнянні з кришкою для Jetronic, яку я колись давно купив.


Нею тимчасово накрив головку блока циліндрів - теж червона, "гоночна"! :)


Також у мене була ще одна кришка для Motronic, не фарбована - вирішив її ставити. Але всередині вона була теж дуже брудна. Тому вирішив зняти з неї пластину, що приклепана із заводу. І не даремно - під нею просто жах!


Я не знаю що заливати в той мотор, на якому вона стояла, але бруду та нагару дуже багато і відмивався він дуже важко...


Дивлячись на це, вирішив зняти ту пластину і на своїй кришці. Там було значно чистіше, але все-одно багато нагару.


Відмити кришки було не легко - мив розчинником, щітками, за декілька разів. Потім піскостуй. Зняти залишки порошкової фарби з моєї кришки було дуже важко. Але в результаті я таки отримав дві абсолютно чисті кришки.


Тепер потрібно встановити пластини. На заводі пластини клепались не заклепками, а просто розклепувались штифти відлиті разом з кришкою. Тому отворів там нема. Отже, просвердлив отвори, та нарізав в них різьбу M3. Використовував шайби, пружні шайби та гвинти M3 з нержавіючої сталі. Це важливо, тому, що контакт алюмінію зі звичайною сталлю викликає хімічну корозію.
Про всяк випадок, для додаткової фіксації гвинтів, використовував різьбовий фіксатор.


Готово.


Маю надію, що ці гвинтики не відкрутяться і не попадають в двигун! :)


По кольору у мене були варіанти - сріблястий, чорний і синій ;) Або не фарбувати взагалі, але алюміній окисляється і на ньому залишаються плямі від бруду. Тому вирішив таки фарбувати. Одну кришку пофарбував порошковою фарбою в сріблястий колір, а другу кришку буду пізніше фарбувати в чорний колір зі сріблястими смугами та написом BMW. А третю для Jetronic може для експерименту пофарбую в колір кузова ;)
А поки що, - класика!


Деталь №1 - ущільнююча прокладка (11 12 1 730 271). Я використовую прокладку Elring 774693.
Деталь №2 - кришка головки блока циліндрів (11 12 1 713 116). Як я вже писав вище, вони відрізняються для Jetronic та для Motronic кріпленням кронштейнів впускного колектора. Хоча, всі двигуни M20B25 на Motronic, але кришка стає і з Jetronic, тільки без кронштейна колектора.
Деталь №3 - запірна кришка маслозаливної горловини (11 12 1 716 993). У мене дві кришки, і обидві не зовсім для E30. Одна кругла металева з більш старих "акул" E21, E23, E28. Друга квадратна пластикова з більш нових E32, E34, E36. Оригінальна кришка для E30 мені не дуже подобається, тому, що нагадує мені ручку газової плити. :) Тому, скоріш за все, залишу квадратну пластикову.

Деталь №4 - гайка з шайбою M6 (07 14 9 156 628) - 8 шт.
Деталь №5 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 8 шт.

Кришку я не прикручував, тому що потрібно буде ще регулювати клапани перед запуском двигуна.



Система вентиляції картера




Деталь №1 - трубопровод (11 42 1 265 376). Не знімалось.

Деталь №2 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 1 шт.
Деталь №3 - шланг (11 15 1 708 801). Я його недавно замінив на новий Febi 12554.
Деталь №4 - хомут L18-24 (07 12 9 952 109) - 1 шт.

Шланг встановлю після установки впускного колектора та дроселя.




Далі про впускний колектор.

The_Glory:
Збірка_143. ЕТК_11_Двигун. Система впуску

Система впуску


Про фарбування клапанної кришки я вже писав, а з впускним колектором історія була ще складніша... Його також, ще до мене, пофарбували порошковою фарбою, в не менш "гоночний" жовтий колір! :) Але за 24 роки фарба також місцями почала злазити...


Досвід піскострую клапанної кришки показав, що навіть на плоскій поверхні порошкову фарбу зняти дуже складно, не кажучи вже про всі "викрутаси" на колекторі. Тому піскоструй - не варіант. Обдирати вручну - тим більше, не варіант. Я вже хотів купити інший колектор, не фарбований. Але потім мені порадили спробувати змивку для фарби, - саме таку, як на фото. Спробував - ефект є!


Обробив щіткою весь колектор тією змивкою, і десь через 15-20 хвилин отримав таку картину - прямо рак колектора якийсь! :)


Фарба знімалась, наче плівка, - результат досить добрий!


Залишки фарби обробляв ще повторно, та знімав вручну металевою щіткою. Також почистив щіткою та вимив колектор всередині.


Готово.


Тепер ще піскоструй, і колектор виглядає, як новий!


Можна і не фарбувати. Але поверхня пориста і з часом вона забрудниться пилом та брудом. Тому вирішив все таки пофарбувати його порошковою фарбою в сріблястий колір.






Деталь №1 - впускний колектор (11 61 1 289 210). По факту номер трохи інший (11 61 1 289 211), якого нема в ETK - чергова загадка..

Деталь №2 - ущільнююча прокладка (11 61 1 726 012) - 1 шт. Я використовую прокладки VICTOR REINZ 712703810
Деталь №3 - ущільнююча прокладка (11 61 1 726 010) - 4 шт. Я використовую прокладки VICTOR REINZ 712703710

Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 61 1 717 286) - 1 шт. Мені не дуже сподобалась ціна оригінальної прокладки, а аналогів я не знайшов. Тому вирізав її сам.
Деталь №5 - кришка (11 61 1 708 858).
Деталь №6 - болт M6X25 (07 11 9 919 926) - 3 шт. Чому в ETK вказано кількість 1 шт. - не розумію.

Деталь №7...№10 - не використовується. Це деталі для Jetronic.
Деталь №11 - прокладочна шайба 6,4 (07 11 9 936 425) - 2 шт.
Деталь №12 - болт M6X16 (07 12 9 905 536) - 2 шт.
Деталь №13 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 12 шт.
Деталь №14 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 12 шт.

Деталь №15 - шпилька M6X35 (07 12 9 908 103) - 4 шт. Кріплення дроселя.

Деталь №17 - не використовується.
Деталь №16 - кронштейн (11 61 1 277 431). Кріплення троса акселератора.
Деталь №18 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 3 шт.

Деталь №19, №20 - не використовується.
Деталь №21 - шпилька M6X30 (07 12 9 908 102) - 2 шт. Кріплення кронштейна проводки.
Деталь №22 - шпилька M8X28 (07 12 9 908 147) - 1 шт. Кріплення кронштейна діагностичного роз'єму.
Деталь №23 - кронштейн (11 61 1 708 838). Додаткове кріплення колектора.
Деталь №24 - ковпачок D=5,0MM (11 61 1 437 694) - 1 шт. Ставиться, як заглушка, на більш ранні кришки №5 на додатковий відвід. У мене кришка без додаткового відводу, тому в моєму випадку не використовується.

Прикручуємо кронштейн (№23) до клапанної кришки. Встановлюємо прокладки колектора.


Щоб встановити колектор на шпильки, та одночасно вставити в нього трубку вентиляції картера з пружиною, потрібен або помічник, або третя рука! :) У мене не було ні того, ні того, тому довелось використовувати підручні матеріали - тонку проволоку для стяжки пружини. Так можна повністю вставити трубку, надіти на неї гумові кільця, та надіти на неї колектор.


Потім витягуємо проволоку і трубка підпирається пружиною.


Прикручуємо кронштейн (№16)


З іншого боку встановлюємо кришку (№5) через прокладку (№4), та фіксуємо колектор до кронштейна (№23)


Ці болти я не затягував, так як потрібно буде ще знімати кришку для регулювання клапанів.

Колектор встановлено - тепер це вже щось схоже на M20! ;)

yntu:
Гарно)

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница

Перейти к полной версии