Збірка_170_Система автоматичного доливу мастила Oil Level Matic
З кріпленням накладок порогів є де-яка затримка, тому щоб потім знов до них не повертатись, напишу про них трохи пізніше.
А зараз, оскільки крила вже встановлені, то можна встановити одну цікаву штуку. Це "афтемаркет" опція для BMW E23, E28 та E30 - система автоматичного доливу мастила Oil Level Matic. Була доступна переважно у Франції та Австрії. Для кожного кузова відрізнялась формою бачка. Була двох типів - для машин без бортової системи контролю, та для машин з бортовою системою контролю. В першому варіанті система має спеціальний масляний щуп з вбудованим датчиком рівня мастила. В другому варіанті система використовує штатний датчик рівня мастила системи бортового контролю.
Отже, у мене комплект для E30 із системою бортового контролю.
В комплект входить пластиковий бачок на три літри мастила, насос, шланг, спеціальний масляний щуп, ЕБУ та проводка.
Бачок з кришкою та щупом рівня мастила в ньому.
Насос, шланг та щуп.
ЕБУ з проводкою.
Проводка була розрахована на машини з Jetronic, де котушка запалювання знаходиться біля повітряного фільтра, ще й була відрізана, тому мені довелось зробити подовжувач з роз'ємом.
Бачок прикручується разом з лівим крилом. Крила вже встановлені. Закриваємо стик крила з кузовом кузовним герметиком (пізніше мабуть ще пофарбую його, як було із заводу). Важливо закрити герметиком стик ребра кузова та крила, щоб вона не потрапляла під капот.
Встановлюємо бічні ущільнювачі. Лівий ущільнювач потрібно розрізати в місцях кріплення бачка.
Те ж саме з правого боку.
Все готово до установки Oil Level Matic. Починаю з підключення проводки. Я намалював схему прямо на схемі ETM.
Живлення підключаємо до контакту "+15" котушки запалювання.
Прокладаємо проводку разом із моторною проводкою по моторному щиту, та лівому крилу до датчика рівня мастила. Я зробив додатковий роз'єм на моторній проводці від провода "динамічного" рівня.
Підключаємо його, та фіксуємо проводку в кліпси. Для цього довелось зняти корпус повітряного фільтра.
Клему маси прикручуємо за лівою фарою в точці G104 та підключаємо проводку до ЕБУ.
ЕБУ защьолкується у спеціальну нішу на дні бачка. По низу бачка я поклеїв смужки антискрипу.
Бачок прикручується двома саморізами разом із крилом.
Встановлюємо насос, (аналогічно, як і в бачок омивача), підключаємо до нього проводку та шланг.
Замінюємо стандартний масляний щуп на спеціальний.
Мітки рівня мастила на них співпадають (мастило я ще не замінив).
Підключаємо шланг до щупу.
Фіксуємо його стрічкою з "липучкою" до інших шлангів.
Система автоматичного доливу мастила Oil Level Matic встановлена.
Коротко про принцип його роботи.
Бачок містить три літри мастила. Коли рівень мастила в двигуні знижується до критичної відмітки, то на штатній панелі бортової системи контролю (БСК) загорається лампа рівня мастила. Таймер ЕБУ Oil Level Matic починає відлік часу, і якщо лампа не гасне деякий час, то ЕБУ вмикає насос, і також по таймеру, впродовж 10-15 секунд доливає мастило через трубку масляного щупа. Після чого вимикається. Тобто, система працює і під час руху автомобіля.
Перший тип цієї системи працює від власного датчика на щупі, і вимірює рівень мастила тільки після зупинки автомобіля та вимкнення запалення. Очевидно, що другий тип має перевагу, бо може працювати постійно, під час руху.
Але є один нюанс. Штатний датчик рівня мастила, в силу своїх конструктивних особливостей, має певну "інерційність". Тобто, лампа гасне не одразу після відновлення рівня мастила - датчику потрібен певний час, щоб виміряти рівень мастила. А при відключенні акумулятора на довгий проміжок часу, ця лампа загорається в будь-якому випадку, - не залежно від реального рівня мастила. Тому в такому випадку Oil Level Matic доллє вам ще один рівень мастила зверху! У мене таке було вже два рази - доводилось потім зливати зайве мастило! ) То ж, при відключенні акумулятора, краще зразу відключати і насос Oil Level Matic ;) А після підключення акумулятора зачекати, поки погасне лампа рівня мастила, і тільки тоді підключати насос. Отакеот ;)
- 23 Ноября 2024, 19:32:06
- Добро пожаловать, Гость
Новости:
Слава Україні!
Ми в соціальних мережах:
https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/
https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/
Спілкування:
https://t.me/bmwe30clubua
Купівля - продаж:
https://t.me/e30shopua
81
: 29 Октября 2024, 12:22:39
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
82
: 22 Октября 2024, 15:41:40
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_169_Установка обвісу BBS (ч.2) - накладки на двері
Повертаємося, до кузовних зазорів. Як я вже казав, - після примірки накладок на двері, стало зрозуміло, що при відкривання всіх дверей, накладки будуть тертись об двері та крила. Що ж, - потрібно заново виставляти всі зазори, та трохи їх збільшити. Але спочатку потрібно встановити накладки на двері. Вони приклеюються на кузовний поліуретановий герметик. Я використовував герметик APP PU50. Вистачило одного балона. Комплект дверних накладок BBS. Чотири штуки на двері. Передні. Задні. Дві на передні крила. Дві на задні арки. Отже, суть проблеми виявилась не стільки в малих зазорах, стільки в тому, що накладки упиралися в декоративні молдинги, і не щільно прилягали до дверей. Тому довелось знімати всі молдинги. Після цього накладки ставали на своє місце і не затирали. Обезжирюємо двері і клеїмо накладку. Важливо, при цьому не заклеїти дренажні канали накладок. Фіксуємо малярною стрічкою. Готово. Але зазори, про всяк випадок, ми збільшили десь на 0,5-1мм. Передні крила, також змістили на 0,5-1мм вперед. До речі, тут видно різницю у формі ребра крил. Хоча по ЕТК вони всі під одним номером. Крила встановлюємо по верху на герметик. Виставляємо рівні зазори, та фіксуємо на сім саморізів кожне. Пізніше потрібно ще буде нанести герметик на стик крила біля лобового скла. В передній частині з'єднуємо крило з фартуком під фарою та під бампером біля колісної арки. Ребро крила прикручуємо з внутрішнього боку двома саморізами до кузовних кронштейнів біля дверних петель. Зверху. І знизу Низ крила прикручуємо двома саморізами. Тепер сюди виходить передній дренаж люка - це логічніше, ніж в поріг, як було по заводу. Заново виставляємо капот, і отримуємо практично однакові та рівні зазори по кузову. Ліва сторона. Права сторона. Цього разу день кропіткої праці пройшов не даремно! Може не всі зазори по кузову ідеальні, але в цілому вийшло досить пристойно, як на мене. Всі двері відкриваються нормально, нічого не затирає. Але не може бути все так просто! ) Тепер молдинги не стають, бо краєм упираються в приклеєні накладки! Здуріти можна! ))) Але, то вже таке, - щось придумаю! ;) Далі, про накладки порогів. |
83
: 22 Октября 2024, 13:51:29
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_168_Установка обвісу BBS (ч.1) - задній фартук
Отже, - установка боді-кіта BBS. Це дуже рідкісний комплект для до рестайлінгових E30. Я почав збирати його по частинах ще задовго до початку кузовних робіт. Весь комплект шукав приблизно десь років вісім. Спойлер, до речі, я так і не знайшов, хоча він мені і не треба. Хіба що куплю, просто для комплекту. І ось, нарешті, настав час його встановити! Почну знову ззаду! Задній фартук займав багато місця в гаражі, тому щоб він не заважав, та щоб не подряпати його, я встановив його ще на самому початку зборки машини. Мабуть ви вже помічали його на фото. Також я вже писав, що для кріплення фартуків та накладок на пороги я перед фарбування машини встановив різьбові заклепки з нержавіючої сталі. Тому, для кріплення буду використовувати болти М4 з шайбами з нержавіючої сталі та універсальний гумовий ущільнювач. Нержавіюча різьбова заклепка в кузові. Приклеїв гумовий ущільнювач по контуру фартука. Вставляємо в отвори нержавіючі болти М4 з шайбами. Шість болтів на задній панелі та по два болти по боках в задніх крилах. Прикручуємо фартук. Готово. Але без саморізів обійтись не вдалося! Торці колісних арок дуже вузькі, тому туди не поміщаються ні стальні, ні пластикові заклепки. До речі, виробник BBS передбачає кріплення свого боді-кіта саме на саморізи. Дешево, та сердито! В задніх арках фіксуємо фартук двома саморізами. Потім замінив їх на чорні, щоб було не помітно ;) Саморізи із середини закрив незастигаючою бітумно-каучуковою стрічкою. Зимою машина їздити не буде, тому думаю корозія там з'явиться не дуже скоро... ;) |
84
: 17 Октября 2024, 12:46:33
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_167_ Збірка передньої частини (перша спроба)
Отже, встановлюю передні крила і капот. Звучить все просто, а по факту - майже цілий день роботи вдвох з кузовщиком! Передні двері довелось виставляти заново. Капець, який же це гемор! Але в результаті - всі зазори рівні і мінімальні по ширині, наскільки це було можливо. Закінчили, все було добре... Але тільки до тих пір, поки я вирішив приміряти на двері накладку BBS! Приміряли, - і при повному відкриванні дверей, накладка терла об крило! А задня накладка терла об передні двері. І так на всіх чотирьох дверях! Фіаско! Зазори занадто малі, - потрібно їх збільшувати - все заново! ))) У кузовщика від цього аж голова запаморочилася! ))) День кропіткої роботи - в дупу! )) Потрібно було ті накладки із самого початку встановити... Ну, ми ж легких шляхів не шукаємо! ))) Хоча, забігаючи наперед, скажу, що проблема була не лише в малих зазорах. Пороги та накладки BBS я збирався встановлювати в останню чергу, але, як показала практика, потрібно з цього починати! Отже, далі про установку порогів та накладок BBS. P.S. Є і хороші новини - нарешті, приїхав радіатор, чекаю ще на його кріплення та щитки. За цей час трохи зайнявся випускною системою - там також виявилось все не так просто, як би хотілося! ) Але про це пізніше. |
85
: 26 Сентября 2024, 21:06:38
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Та, да ) не втримався, і хоч так просто накинув )
|
86
: 26 Сентября 2024, 19:00:57
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от yntu | ||
Нарешті
ОО=[]`[]=ОО |
87
: 26 Сентября 2024, 16:18:34
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_166. ЕТК_63_Фари. Установка фар та збірка передньої частини.
Отже, нарешті, можна встановлювати фари. Спочатку укладаємо всі джгути проводки та фіксуємо їх хомутами під лівою фарою. Перевіряємо всі клеми "маси" G104 за лівою фарою. Перевіряємо роз'єми підключення проводки очисника фар, та електровентилятора. Прикручуємо фару трьома саморізами. Підключаємо всі роз'єми до фари. Синій - габаритні вогні. Жовтий - ближнє світло. Білий - дальнє світло. Вставляємо трубку гідрокоректора в штуцер на приводі. Хоча, поки що він працювати не буде. Підключаємо роз'єм електропривода очисника фар, та через спеціальний отвір в рамці фар протягуємо шланг форсунки омивача фар. Роз'єм протитуманної фари буде підключений після установки переднього фартука BBS разом з протитуманними фарами. Надіваємо щиток на гофру повітряного фільтра, та встановлюємо пластиковий захисний щиток фар. Фіксуємо його двома кліпсами. Ліва сторона готова. Переходимо до правої сторони. Протягуємо перед вентилятором та укладаємо всі джгути проводки та шланги. Фіксуємо їх хомутами під правою фарою. Я використовував ще декілька тримачів для проводки. Підключаємо правий звуковий сигнал. До речі, кронштейни для роз'ємів очисника фар не згодились. Не знаю чому, але для них не знайшлось підходячих отворів в кузові, та й роз'єми не дістають до них. Може вони для рестайлінгу... Встановлюємо бачок для омиваючої рідини та підключаємо ЕБУ і три насоси. Шланг омивача фар підключений до тильного насосу. Два інших шланги, виходять із капоту, тому будуть підключені після його установки. Укладаємо проводку по лонжерону та фіксуємо її. Проводка до компресора кондиціонера буде підключена після його установки. Прикручуємо фару трьома саморізами. Всі роз'єми та шланги правої фари підключаємо аналогічно лівій фарі. Пластиковий захисний щиток фар потрібно підрізати, бо він упирається в шланг і осушувач кондиціонера. На щитку для цього є заводські мітки. Виріз для шланга омивача фар. Виріз для осушувача кондиціонера. Виріз для шланга кондиціонера. Цікаво, що з лицевої сторони щитка теж є заводські аналогічні мітки, але їх контур більший. Може це для різних комплектацій... Виріз для шланга омивача фар. Виріз для осушувача кондиціонера. Виріз для шланга кондиціонера. Я вирізав по меншому контуру на внутрішній стороні щитка. На фото видно різницю із контуром на лицевій стороні. Під осушувач потім довелось ще трохи підрізати, бо упирався. Мабуть аналог трохи більший за розмірами, ніж був оригінал. Встановлюємо пластиковий захисний щиток фар. Фіксуємо його двома кліпсами. Праворуч все встановлено. Про установку переднього фартука я писав вже давно у відповідному розділі. Але, повторю, оскільки фартук знімався для зручності. Вставляємо закладні пластини в спеціальні отвори в кузові - під кріпленням фар та під буксирувальними петлями. Прикручуємо фартук двома саморізами з кожного боку. Фартук встановлено. Через спеціальні отвори протягуємо проводку з роз'ємами покажчиків поворотів. Вставляємо гумові накладки на буксирувальні петлі. Джгути проводки та шланги щільно фіксуємо хомутами по всьому фартуку. На фото видно для чого в фартуці зроблені додаткові вирізи для кондиціонера - з ними обдув конденсатора та радіатора значно кращий. В моєму випадку проводки багато, тому джгути проходять дуже близько до вентилятора - потрібно добре їх там закріпити, щоб не терлись об крильчатку. Передній фартук встановлений. Тепер можна встановлювати крила, капот, та виставляти зазори по ним. P.S. А поки що, просто з цікавості, накинув решітки та ніздрі - наче все більш-менш рівно! ;) Симпатична мордаха! |
88
: 26 Сентября 2024, 14:50:39
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30 | ||
Я наверное что-то пропустил... Извини
|
89
: 26 Сентября 2024, 14:22:21
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
так я ж його вже поставив ) Нафіга його мінять, якщо він норм працював?
|
90
: 26 Сентября 2024, 10:33:01
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30 | ||
Значит и расходомер останется родной.......
|