Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Страницы: 1 ... 8 9 [10]
 91 
 : 25 Сентября 2024, 11:32:07 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Круто,,, наблюдаю с удовольствием... А чего не поставил вентилятор типа спал..
Релігія не дозволяє! ))))

 92 
 : 25 Сентября 2024, 11:07:52 
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30
Круто,,, наблюдаю с удовольствием... А чего не поставил вентилятор типа спал..

 93 
 : 24 Сентября 2024, 19:37:29 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
))) ну , як то кажуть - в каждой шушкє єсть доля шутки! ))))
Добратись до чогось  дійсно стає все важче... )
Але ж в цьому і фішка - фулл опшн! ))

 94 
 : 24 Сентября 2024, 18:48:49 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Даааа.... Машина по насыщенности и сложности догоняет современные экземпляры, где замену салонного фильтра надо начинать с разборки задней подвески)))))
А так, конечно, супер!

 95 
 : 24 Сентября 2024, 17:46:04 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Нарешті, справа дійшла до установки вентилятора і конденсатора.
На машинах без кондиціонера, перед радіатором встановлений пластиковий дифузор. Він буває декількох типів, в залежності від моделі та року випуску. Але, при наявності кондиціонера він не встановлюється, так як на його місці знаходиться вентилятор і конденсатор. В цьому випадку встановлюються тільки бічні щитки.
Отже, спочатку потрібно встановити бічні щитки вентилятора. Вони в ETK показані в розділі по кузову - я вже згадував про них тоді, але на той момент я їх ще не купив. Тепер вони в мене є. Зараз мова тільки про них.
Деталі передка кузова




Деталь №6 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №8 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.

Ці ж самі щитки в ETK показані також в розділі по оснащенню кузова, там я теж про них вже згадував.
Повітряпровід




Деталь №6 - повітряпровід правий (51 71 1 937 974) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №7 - повітряпровід лівий (51 71 1 937 973) - 1 шт. Для машин до 87 року.
Деталь №11 - заклепка з розпірною втулкою D=7,5MM (51 48 1 915 964) - 4 шт.

З кріпленням є несподіваний нюанс. Я ще тоді замовив оригінальні кліпси D=7,5MM (51 48 1 915 964), довелось взяти всю упаковку, хоча потрібно всього 4 штуки.




А ці кліпси, як не дивно, не підійшли! Отвори в кузові більші, ніж кліпси - діаметром 8 мм, і кліпси зовсім не тримали щитків.
Довелось купити універсальні кліпси більшого розміру під отвори 8 мм.


На фото зверху універсальні, внизу оригінальні.


Щитки зверху заводяться за кронштейн кузова та фіксуються двома кліпсами кожен.
Встановлюємо правий щиток.

 
Встановлюємо лівий щиток.


Через виріз у лівому щитку та через отвір у правому щитку прокладаємо всю проводку.


Тепер можна встановлювати вентилятор і конденсатор.
Конденсатор, вентилятор




Деталь №1 - конденсатор R12/R134A (64 53 8 391 509) - 1 шт. Я використовую аналог Behr Mahle (AC159000S)

Деталь №2 (№3+№4) - додатковий вентилятор (64 54 1 376 973) - 1 шт. Я використовую оригінальний вентилятор BOSCH.

Деталь №3 - крильчатка BOSCH (17 40 1 362 100) - 1 шт. Крильчатка на 5 лопастей.
Деталь №4 - корпус вентилятора BOSCH (17 40 1 371 261) - 1 шт.
Деталь №5 - резистор BOSCH (17 40 1 373 177) - 1 шт. Я використовую аналог GM (94812213) - писав про це в попередньому записі.

Деталь №6 - подвійний термовимикач 91/99CEL (61 31 1 378 073) - 1 шт. Замість двох окремих термовимикачів я використовую подвійний.
Деталь №7 - ущільнююче кільце A14X20-VF (07 11 9 963 227) - 1 шт.

Деталь №8 - гумова подушка (17 11 1 150 984) - 2 шт.
Деталь №9 - заклепка з розпірною втулкою (17 11 1 150 983) - 2 шт. Не використовується.
Деталь №10 - листова гайка (16 11 1 152 613) - 2 шт.
Деталь №11 - саморіз ST6,3X19 (07 11 9 916 9700 - 2 шт.

Деталь №12 - шильдик "Klimaanlage" 1075G (64 50 1 380 982) - 1 шт. Наклейка "Фреон R12" - буду клеїти пізніше, весь комплект разом.

Деталь №13 - гумова втулка (17 40 1 362 128) - 3 шт.
Деталь №14 - болт M5 (17 40 1 354 522) - 3 шт.
Деталь №15 - прокладочна шайба (17 40 1 354 523) - 3 шт.
Деталь №16 - пружинне кільце B5 (07 11 9 933 060) - 3 шт.
Деталь №17 - гайка M5 (07 11 9 922 038) - 3 шт.


Подвійний термовимикач (№6) на 3 контакта, та його ущільнююче кільце (№7) будуть встановлюватись в основний радіатор, тому про них напишу пізніше.




Як я вже казав, - на новому конденсаторі відсутні нижні гумові подушки. На моєму старому конденсаторі вони в доброму стані, а чекати нові не було часу, - тому я їх просто переклеїв на новий конденсатор.
До речі, відповідно до ETK, вони фіксуються кліпсами (№9), але ні в старому оригінальному, ні в новому конденсаторах не передбачено отворів для них. В подушках отворів також нема - вони були приклеєні. Мабуть кліпси використовували на більш ранніх варіантах.


Отже, приклеюємо дві нижні подушки (№8) та вставляємо три гумових втулки (№13) в кронштейни.


Прикручуємо вентилятор трьома болтами, через шайби та гумові втулки до конденсатора в такому положенні.


Знімаємо з фланців заглушки. До речі, конденсатор був під не великим тиском, - мабуть це така "гарантія" герметичності.
Готово до установки.


Листові гайки вставляємо у спеціальні отвори на кузові. Вставляємо вентилятор з конденсатором з внутрішнього боку кузова.


Вирівнюємо його, щоб він уперся внизу подушками в кузов, та прикручуємо двома саморізами.




Зверху залишається не великий зазор до кузова.


Знизу корпус вентилятора стає дуже щільно до трубки масляного радіатора.


Прокладаємо шланги через отвір у щитку та прикручуємо до фланців з новими ущільнюючими кільцями. Трубку довелось трохи підгинати. Затягувати потрібно дуже обережно - кріплення фланців на китайському конденсаторі не дуже надійне...


Тепер можна повністю підключити та закріпити осушувач - прикручуємо до нього трубку, шланг та датчик. Трубку довелось трохи підгинати.


Тут знову є нюанс по китайському аналогу осушувача (Behr Mahle) - замість трьох кріплень, на ньому всього два, але в заводські кліпси  на кузові попадає тільки одне. Друге не співпадає. Ну таке...він то і так буде нормально триматися, але ж...


Шланг, що йде до компресора буває двох типів - з короткою металевою трубкою, або з довгою. В мене з довгою. Тому довелось замінити хомут кріплення шлангу на менший. Можливо це залежить від типу компресора. Компресор я буду встановлювати пізніше, тоді і буду дивитися, можливо доведеться міняти шланг... побачимо...
Шланг мав сліди тертя об ребро лонжерона, тому я встановив на ребро гумову накладку, - таку ж саму, як на лівому лонжероні під паливним шлангом. Думаю, це не буде зайвим.


Роз'єм проводки вентилятора підключаємо до проводки кондиціонера під лівою фарою.


Вентилятор та конденсатор встановлено та підключено.

Тепер можна закінчувати зборку передньої частини машини.

 96 
 : 24 Сентября 2024, 14:41:47 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Історія про те, як я вибирав конденсатор.

В комплекті кондиціонера, звісно, був старий оригінальний конденсатор. Всі рекомендують його зразу замінити на новий. Я вибирав між Nissens та Behr Mahle. Але замовив Behr Mahle - бо на фото він був точно такий, як і оригінальний.


Але чуда не сталося, і приїхав звичайний "новодєльний" китайський радіатор! Точно такий же, як і Nissens, тільки трошки дорожчий. :)


Але з шильдиком Behr Mahle )


На вигляд він мені чомусь не дуже сподобався.... Тому, про всяк випадок, я вирішив перевірити старий радіатор. Прикрутив шланги, з заглушкою та вентилем.


І накачав 6 атмосфер. Більше качати було страшно, щоб болт не вилетів! ) Та й більше восьми все-одно компресор не накачає.


Поклав у воду, потримав деякий час - тиск тримає, бульбашок нема! ) Тобто, він цілий і герметичний.


Порівнюємо. Оригінальний по "сотах" ширший - 42x33 см, проти 37x33см у нового.




По товщині "сот" старий також значно більший.


Конструкція у них зовсім різна. В старому дві трубки йдуть паралельно "змійкою" по всій площині радіатора. А в новому мені спочатку здалося, що горизонтальні тоненькі трубочки просто всі паралельні - дурня якась же! ))


Але потім я придивився уважніше, і помітив, що вертикальні бокові трубки мають перегородки.




Рідина циркулює теж "змійкою", але по декількох трубках паралельно (11-9-7-5). На фото я показав схему циркуляції.


Люди кажуть, що при такій схемі, циркуляція та тепловіддача навіть краща, ніж по схемі старого радіатора. Хочеться вірити, що так воно і є... То ж я вирішив все-таки ставити новий китайський радіатор! )
Верхні кріплення були погано приклепані, тому довелось їх висвердлювати і переклепувати заново. Нижнє кріплення нормальне, але на ньому не було гумових подушок - потрібно переклеювати їх зі старого радіатора, або замовляти нові оригінальні.




Заразом вже й погрунтував та пофарбував кріплення, щоб вони не виглядали, як саморобні, з покрівельної жерсті ) Старий радіатор також почистив та пофарбував.




Що не кажіть, але старий оригінальний радіатор виглядає добротніше та надійніше!...




Особливо кріплення штуцерів трубок.






Встановив кріплення і поклав у коробку - буде запасний.


Ну а новий радіатор, із переклепанним заново  та пофарбованим кріпленням готовий до установки.










До речі, сам радіатор китайці також пофарбували не повністю, довелось дофарбовувати за них...
Що, ж маю надію, що служитиме він краще, ніж виглядає...
Далі про установку вентилятора та конденсатора.

 97 
 : 24 Сентября 2024, 12:13:29 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Історія про те, як я таки зібрав вентилятор.

Отже, нагадую початок історії )
Перший вентилятор я не правильно розібрав, і тепер не можу скласти, бо не знімалась крильчатка.
Другий вентилятор я зламав, бо не знімалась крильчатка.
Третій вентилятор вже був зі зламаною крильчаткою, але вона не знімається.
Четвертий вентилятор працював, але потрібно замінити підшипник. Для цього потрібно зняти крильчатку... )

Отож, набравшись рішучості, я відкрутив гайку... і крильчатка знялась абсолютно без будь-яких зусиль! Точно так, як на більшості відео в ютубі! )) Не знаю, чому мені три рази не пощастило, але на четвертий раз все склалось добре! ) Нарешті, вентилятор успішно повністю розібраний!


Всередині корозії майже не було, - тільки пил та бруд.


Підшипник заклепаний у верхній кришці. Висвердлюємо чотири заклепки та виймаємо підшипник.


Далі, традиційно - чистка, мийка, пісочка, фарбування.


Магніти дуже добре тримаються на корпусі, тому я їх не знімав. "Щітки" теж в доброму стані, не зношені.


До речі, в порівнянні з раннім аналогічним вентилятором, є не значні відмінності - по різному зафіксовані магніти, та два конденсатора замість одного.


На ранній проводці роз'єм з плоскими контактами, а на пізній проводці - з круглими.


На ранньому вентиляторі проводка значно коротша, так як роз'єм фіксується прямо на корпусі вентилятора.


Ротор з осі не було сенсу знімати, просто почистив його.




Крильчатку пофарбував, бо була дуже затерта. Лопасті на ній розташовані не симетрично. Десь читав, що це зроблено для зменшення шуму від них. Але я не впевнений, чи це дійсно так.


До речі, хтось знає для чого на ній по колу нанесені літери англійського алфавіту?


Крильчатка просто щільно сідає на вісь втулкою, і зверху стопориться шайбою під гайку. Не розумію, чому вона не знімається на першому вентиляторі. Невже така сильна корозія втулки?




Алюмінієвий корпус відпісочений та пофарбований. По ньому теж є не зрозумілий момент - на фото видно виріз по тильній частині ободу корпусу. Теж не розумію для чого він.


Зверху виріз - на E30 там йому нічого не заважає. Хіба, що може на інших моделях там щось заважає, чи упирається...


Резистор я купив новий, - аналогічний, виробництва GM. По номеру GM (94812213) він коштує в три рази дешевше, ніж точно такий же резистор Bosch (3134503020), або в чотири рази дешевше, ніж той же Bosch, замовлений по оригінальному номеру BMW (17401373177).


Конструкція та опір (0,6 Ом) - абсолютно однакові. Єдина відмінність - один отвір для кріплення, замість двох. При бажанні можна просвердлити, але він і так чудово фіксується. Я думаю, що не варто платити більше! ;)




В кришці розсвердлив отвори під заклепки діаметром 3 мм.


Новий підшипник SKF 6001. Кажуть, що багато китайських підробок, тому замовив підшипник саме європейського виробництва - Франція.




Старий заводський підшипник був NSK 6001. Він не заклинив, але був вже повністю сухий, тому дуже шумів.


Отже, щільно вставляємо підшипник у кришку.


Та заклепуємо чотирма заклепками 3x8 мм. Заклепки не повинні сильно виступати, щоб не чіпляли ротор та крильчатку.




Змащуємо вісь та втулку мастилом, всі контакти обробляємо спеціальним спреєм, залишки помиваємо антисиліконом.


Встановлюємо ротор.


Встановлюємо кришку з підшипником на вісь та болти. Важливо встановити кришку потрібним боком - приклепаною шайбою до гори. Бо я спочатку переплутав і кришка заклинювала ротор... )
Ще один нюанс - в корпусі двигуна є один отвір, - схоже на дренаж. Тому двигун ставимо на корпус цим отвором до низу.


В таке положення.


Прикручуємо двигун трьома гайками. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.


Змащуємо втулку (щоб вона потім знову нормально знялась, при необхідності) , та встановлюємо крильчатку.


Фіксуємо положення крильчатки на осі так, щоб стопорна шайба попали в пази на крильчатці. Затягуємо гайку - ЛІВА різьба! Гайку стопорим одним "вушком" шайби.


Встановлюємо та підключаємо до клем проводки резистор. Проводку фіксуємо стяжками в передбачених для цього місцях.




Защьолкуємо корпус роз'єму на піни.


Кронштейн на корпусі вентилятора використовується для фіксації роз'єму тільки на ранній проводці. В даному випадку він не використовується.


Вентилятор готовий до установки.




Перевірив - працює на обох швидкостях, майже безшумно.

Пізніше спробую таки зібрати й інші свої вентилятори. Принаймні один. А може вийде з двох зібрати і ще один.
Далі - конденсатор.

 98 
 : 19 Сентября 2024, 17:53:06 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

Історія про те, як я шукав та ламав вентилятори.

Отже, повертаюсь знов до установки деталей кондиціонера, а саме - конденсатора та вентилятора. Почну з вентилятора.
В комплекті кондиціонера був ось такий вентилятор, - на 7 лопастей, канадського виробника Power Motion.
Стан не відомий, вигляд так собі...








Перша перевірка показала, що він не працює.
Для E30 був доступний ще один вид вентиляторів - на 5 лопастей, німецького виробника Bosch. Вони частіше зустрічаються на більш ранніх машинах. Я десь читав, що вони більш надійні і їх простіше ремонтувати. Тепер можу сказати, що це не так - ніякої принципової різниці в них нема, окрім різної конструкції крильчатки та кількості лопастей на ній. Але тоді я вирішив шукати вентилятор Bosch, і на диво, знайшов доволі швидко. Зі слів продавця - "був робочий"....  Його вигляд теж не дуже вселяв надію, але я його все- таки купив.




Виявилось, що він був з до рестайлінгової машини, і мав інший роз'єм, з плоскими контактами. Але це не проблема. А проблема в тому, що він взагалі не працював! :)
Ну, що ж! Тепер у мене є обидва типи вентиляторів, і обидва не працюють! :) Вирішив ремонтувати Bosch - більш ремонтопригодний, ага! ))
Крильчатка ніяк не хотіла зніматись з осі, тому я відкрутив три гайки на тильній стороні і таким чином "через жопу" розібрав його! Це була помилка.
Від бруду в ньому були заклинені "щітки", тому він і не працював. Почистив щітки, відпісочив та пофарбував корпус.


Магніти погано тримались, ізоляція майже вся обдерлась. Вирізав ізоляцію з аналогічного матеріалу, приклеїв та встановив магніти в корпус.




Хотів ще замінити підшипник, але крильчатка мертво сидить на осі ротора, і ніяк не хоче зніматись!


При спробах вибити вісь, я навіть трохи розклепав різьбу... Тепер гайка не накручується. До речі там ліва різьба!


Вирішив збирати вже так, без заміни підшипника. Пофарбував крильчатку, і тут мене наздогнала моя помилка. З крильчаткою, нема доступу до головок болтів, щоб їх зафіксувать і прикрутить мотор до корпусу вентилятора!


Як я не старався, - марно, бо болти не виходить вставити в отвори і зафіксувати їх, щоб закрутити гайки. Фіаско! ) Правильно було б спочатку зняти крильчатку, а потім вже розбирати мотор. І потім збирати у зворотній послідовності. Тепер я це знаю! ;)
Склав все в коробку і пішов знову шукати вентилятори в барахолку! )) Знайшов, але від E34. Подивився ETK, - там кажуть, що вони однакові для E30, E32, E34. ОК, беру!


Перевіряю - працює! Але тільки на другій (максимальній ) швидкості. Резистор не працює. Та й таке, то вже дрібниці!... Поклав в ту ж коробку і відклав на "потім". Згодом в барахолці побачив ще один такий самий вентилятор з E34. Купив - буде запасний! ;)




Він взагалі без резистора, тому також працює тільки на максимальній швидкості і дуже гуде підшипник. Я із задоволенням, поклав його в ту ж коробку і знову відклав на "потім"! :)

І ось настало "потім"! :) Дістав все з коробки, поклав на стіл.... І що я бачу!? То вони ж різні по діаметру! )


Для E30 діаметр 38 см


Для E34 діаметр 41 см


А ETK про це нічого мені не сказала! ))) Не треба було їй довіряти! )
Що ж, надія вмирає останньою... приміряємо...
Спочатку вентилятор для E30


Зверху стає майже впритул до кузова


Знизу стає дуже щільно між кузовом та масляним радіатором


Тепер вентилятор для E34
Зверху зовсім не влазить


Якщо вставити зверху, то заважає масляний радіатор.


Без масляного радіатора, можливо він би помістився, якщо переробити кріплення для нього. Але це не мій варіант. Знову фіаско! Ще й подвійне! ))

Згадую про мій самий перший вентилятор з комплекту. :)
Як виявилось, проблема була в проводці та в резисторі. Відремонтував проводку, купив новий резистор, почистив все.


Перевіряю - працює, але тільки на максимальній швидкості, і з дуже сильним тріском та хрустом. Навіть з новим резистором перша швидкість не працює, резистор моментально нагрівається, наче праска! Розумію, що довго він так не буде працювати, або ще й машина згорить.
Розібрав. Ну, як розібрав... розламав нахрен!


Крильчатка тут теж не знімалася з осі ротора. Довелось вибивати молотком. Старався бити обережно, але в результаті - тріснута крильчатка


Розламаний ротор


Розламаний корпус "щіток"


Проблема була в тому, що від корозії, магніти повідпадали від корпусу, крутились разом із ротором і заклинювали його.




І знову я йду шукати вентилятори в барахолку! )))) Тепер тільки діаметром 38 см )
Хоч в пошуках мені щастить! )) Знайшов вентилятор для E30, знову, зі слів продавця -  "був робочий" :)  Купив.


І таки робочий! Звісно, що тільки на максимальній швидкості. І підшипник гуде. Резистор не працює.



І тут вже просто фартануло ще раз! )) Товариш подарував свій старий вентилятор - точно такий же, як я поламав. Але він теж вже поламаний. :) Крильчатка зламана, але мотор працює.


Резистор не працює - я вже звик до цього! :) До речі, резистор тут не такий, як на попередніх.


Забрав обидва! )


Тепер у мене чотири вентилятори для E30! І ще два для E34  )


Перший я не правильно розібрав, трохи відновив, але тепер не можу скласти.


Другий я зламав... )


Третій вже був зламаний... ))


Четвертий працює, але потребує ремонту... я вже боюсь його чіпати!... )))


Але ж , "вовків боятися - в ліс не ходить!" (с)  :)))
Далі буде...

P.S.
Зі свого, тепер вже багатого, досвіду - основні причини виходу вентиляторів з ладу:
1. Згорів резистор, працює тільки на максимальній швидкості. Мабуть так в більшості. В мене так всі шість.
2. Гуде підшипник, з часом може заклинити. Підшипник вже без мастила від старості, або від бруду. Мабуть теж в більшості.
3. Від корозії відпали магніти. Сильний шум та тріск при роботі. Може заклинити.
4. Від бруду заклинило "щітки". Не працює зовсім.
5. Корозія клем чи проводів. Не працює зовсім.

 99 
 : 19 Сентября 2024, 13:11:14 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_164. ЕТК_61_Деталі системи омивачів фар

Повертаємось в розділ ETK
Загальне електрообладнання автомобіля

Омивачі фар доволі рідкісна опція для E30. Для ринку США вона була взагалі не доступна, як це не дивно. Але на європейські повноприводні моделі встановлювалася в базовій комплектації.

Приводи очисника фар знаходяться в підрозділі
Деталі системи омивачів фар








Деталь №1 - електродвигун склоочисника лівий (61 63 1 370 895) та правий (61 63 1 370 896) - 2 шт.
Деталь №2 - кріплення (61 63 1 370 8940 - 2 шт.
Деталь №3 - болт з шайбою M6X16 (07 11 9 904 5240 - 4 шт.
Деталь №4 - гайка M6 ( 07 12 9 922 705) - 4 шт.
Деталь №5 - зубчаста шайба J10,5 (07 11 9 936 2270 - 2 шт.
Деталь №6 - гайка (61 63 1 363 530) - 2 шт. Всього таких гайок шість штук, - але по дві гайки та по одній втулці входять в комплект кожного електродвигуна.
Деталь №7 - гумовий ковпачок (61 63 1 359 5310 - 2 шт.
Деталь №8 - важіль склоочисника лівий ( 61 63 1 370 887) та правий ( 61 63 1 370 888) - 2 шт. Йде в комплекті з пластиковими тримачами щіток.
Деталь №9 - щітка склоочисника (61 63 1 356 734) - 4 шт.
Деталь №10 - гайка M5 (07 11 9 905 710) - 2 шт. В мене були встановлені також ще шайби та пружні кільця.
Деталь №11 - джгут проводів системи омивачів фар (61 12 1 370 730) - 1 шт.
Деталь №12 - кронштейн D = 13MM (61 13 1 371 0740 - 2 шт.

Джгут проводки




1 - роз'єм ЕБУ системи омивачів фар
2 - роз'єм "папа" до основної проводки насоса омивача (фіолетовий-чорний, коричневий-чорний)
3 - роз'єм насоса омивача лобового скла (фіолетовий-чорний, коричневий-чорний) - великий бачок, на місці стандартного
4 - роз'єм насоса омивача інтенсивної очистки лобового скла (фіолетовий-чорний, коричневий-сірий) - малий бачок
5 - роз'єм насоса омивача фар (синій, коричневий) - великий бачок, з тильного боку
6 - роз'єм правого електродвигуна
7 - роз'єм лівого електродвигуна
8 - роз'єм живлення, до основної проводки
9 - клема "маси" G104

Проводку я встановив вже давно, разом з іншими джгутами.
Електроприводи в мене нормально працюють, без зайвих звуків і проблем, тому вирішив їх просто так не розбирати. Тим більше, що це не дуже просто - защьолки дуже тугі, тому є шанси їх поламати.


Тому я просто все ретельно помив та почистив.
Встановлюємо втулки, прикручуємо гайку, потім встановлюємо кронштейн і прикручуємо його гайкою із зубчастою шайбою.


На шток надіваємо гумовий ковпачок - важлива деталь, що захищає шток від потрапляння бруду та вологи.


Защьолкуємо пластикові тримачі щіток на важелі, потім в тримачі защьолкуємо шарніри щіток.
Електроприводи та щітки зібрано.


Проводи фіксуємо в спеціальні гачки на корпусі двигунів. На машині роз'єми фіксуються у спеціальні тримачі №12.


До речі, про щітки. Нові щітки фар вже не доступні, або коштують дуже дорого. Мої щітки ще в більш-менш нормальному стані, але гума від старості стала вже доволі тверда. Мій товариш по клубу зробив аналогічний гумовий профіль для щіток.




Але потрібно буде якось підібрати в нього якусь пружну пластинку і придумати, як його закріпити в шарнірі. Пізніше може цим займуся...

Отже, прикручуємо електроприводи до рамок фар. Для цього там передбачені спеціальні отвори.


Тут також видно спеціальний отвір для шлангу омивача.


Тепер фари повністю готові до установки.




Важелі щіток, звісно, будуть встановлюватися вже після установки декоративних решіток радіатора.

Наступний підрозділ по деталях омивачів фар
Деталі системи омивачів фар




Деталь №1 - бачок для омиваючої рідини (61 67 1 370 777) - 1 шт. Бачки відрізняються формою, розміром та розташуванням для дизельних та повнопривідних моделей.
Деталь №2 - насос склоомивача (61 66 1 368 589) - 3 шт.
Деталь №3 - ущільнююча прокладка (61 66 1 365 657) - 3 шт.

Деталь №4 - датчик рівня омиваючої рідини (61 31 1 369 263) - 1 шт.
Деталь №5 - гумова втулка (61 31 1 369 343) - 1 шт.

Деталь №6 - кришка бачка інтенсивного омивача ( 61 66 1 369 516) - 1 шт. Кришка білого кольору. Більш рання кришка (61 66 1 373 175) червоного кольору з отвором вентиляції.
Деталь №7 - шильдик "Intensivreinigung" (51 14 1 885 911) - 1 шт. Пластикова бірка на кришку, червоного кольору.
Деталь №8 - ЕБУ склоочисника та омивача (61 31 1 367 391) - 1 шт.
Деталь №9 - саморіз ST4,8X13 (07 11 9 907 957) - 1 шт.
Деталь №10 - листова гайка (61 67 1 372 655) - 1 шт.
Деталь №11 - кришка бачка склоомивача (61 66 1 364 807) - 1 шт.
Деталь №12 - сітчастий фільтр бачка (61 66 1 365 8480 - 1 шт.
Деталь №13 - пластикова гайка (61 66 1 368 599) - 1 шт. Кріплення бачка.

Деталь №14 - адаптер (61 66 1 355 9390 - 1 шт. Пластиковий "трійник" для шлангів омивача фар.
Деталь №15 - клапан (61 66 1 380 464) - 2 шт. Зворотній клапан.
Деталь №16 - шланг D= 4,6MM (61 66 1 357 388)

Деталь №17 - форсунка (61 67 1 369 1240 - 2 шт. Я не знімав форсунки з декоративних решіток, щоб не зламати їх.

Деталь №18 - тримач провода D=16,8MM (12 52 1 276 1470 - 4 шт.
Деталь №19 - адаптер (61 66 1 378 617) - 2 шт. Не використовуються. Мабуть це аналог деталі №14.
Деталь №20 - бачок (61 67 1 385 254) - 1 шт. Не використовуються. Для дизельних або повнопривідних моделей.
Деталь №21 - сітка фільтра (61 66 1 371 257) - 1 шт. Не використовуються. Для дизельних або повнопривідних моделей.
Деталь №22 - прокладка (16111176910) - 1 шт. Не використовуються. Фетрова прокладка під бачок для дизельних моделей. На моєму бачку були її залишки, тому я вирішив зробити її таким чином:


Отже, приклеюємо фетрову прокладку на бачок в місцях контакту з кузовом. Встановлюємо насос омивача фар з тильного боку бачка та приєднуємо шланг з адаптером та клапанами.


Встановлюємо датчик рівня омиваючої рідини та насос омивача лобового скла на стандартні місця. Встановлюємо насос інтенсивної очисти лобового скла в малий бачок. Встановлюємо та прикручуємо ЕБУ. В мене кріплення для ЕБУ на бачку зламалося, тому я зробив саморобне. Закриваємо бачки кришками з біркою.


Бачок готовий до установки. Шланг прокладаємо разом з джгутами проводки. Але встановлювати буду трохи пізніше, коли все буде готово до збірки передньої частини машини.


В ETK всі деталі системи омивачів фар були доступні і одним комплектом дооснащення.
Комплект дооснащення системи омивачів фар




Деталь №1 - комплект дооснащення системи омивачів фар(61 67 1 372 665) - 1 шт. Вже не доступно до замовлення.

Далі про установку радіатора та вентилятора кондиціонера. Після цього можна буде, нарешті, повністю зібрати передню частину машини.

 100 
 : 17 Сентября 2024, 14:40:14 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_163. ЕТК_63_Фари (ч.3)

Отже, встановлюємо гвинти регулювання фар.
Починаємо з "глухих" шпильок, що стоять нерухомо. Це чотири самі короткі шпильки, без різьби. Щільно надіваємо на них пластикові втулки, щоб відстань від втулки до краю шарніру була 25 міліметрів.


Після 89 року ці шпильки були пластикові, і зроблені одним цілим з втулкою - щось схоже мені зробили на 3D принтері. Будуть запасні.
Вставляємо шпильки в отвори в рамці і повертаємо на 90 градусів. Для фар дальнього світла це нижній внутрішній отвір, а для фар ближнього світла, це верхній зовнішній отвір.


Втулка повинна зафіксуватися в паз.




Вигляд з внутрішнього боку.


Втулки повернуті на 90 градусів.




Тепер встановлюємо гвинти регулювання.
Довжина гвинтів регулювання для фар дальнього світла 84 міліметра - 4 шт.
Довжина гвинтів регулювання для фар ближнього світла 77 міліметрів - 2 шт. (без гідрокоректора - 4 шт.)


Як я вже писав в першій частині, пластикові втулки та ручки окремо не доступні для замовлення - тільки в зборі з гвинтами. Коштують вони не виправдано дорого. Можна купити гвинти по номеру Hella, але вони не на багато дешевші, і судячи по відгукам, коротші.
Тому мій товариш надрукував мені ці втулки та ручки на 3D принтері. Ручки різні для гвинтів ближніх і дальніх фар.
Накручуємо втулку на гвинт, потім трохи нагріваємо край гвинта і щільно надіваємо ручку.
Вставляємо гвинти у відповідні отвори в рамках, по діагоналі, і повертаємо на 90 градусів. Для фар ближнього світла вставляємо гвинт тільки у верхній отвір. В нижньому буде встановлено привод гідрокоректора.


Втулка повинна зафіксуватися в паз.




Вигляд з внутрішнього боку.


Втулки повернуті на 90 градусів.




Закручуємо привод гідрокоректора в адаптер.


Защьолкуємо адаптер у спеціальні отвори в рамці, та фіксуємо його двома розпірними пластиковими штифтами.


Гвинти регулювання та приводи гідрокоректора встановлено.


Вирівнюємо приблизно всі гвинти по довжині.


Вставляємо пластикові втулки в "уши" на корпусі фари. Для гідрокоректора спеціальні втулки білого кольору. Хоча, я встановив поки що звичайні втулки білого кольору :) Не розумію в чому різниця, окрім не адекватної ціни за них... Коли відновлю коректор, або куплю новий, то замовлю і їх, а поки що так.


Акуратно защьолкуємо втулки на шарніри гвинтів.




Теж саме і для фар дальнього світла, але тут всі три втулки однакові.


Акуратно защьолкуємо втулки на шарніри гвинтів.




Вставляємо патрон з лампою габаритних вогнів в корпус фари ближнього світла, та фіксуємо, повернувши важіль на патроні. Провод фіксуємо на спеціальні гачки на рамці фар.


Роз'єм защьолкуємо у спеціальний отвір на рамці фар.


Фари повністю зібрані.


Приблизно вирівнюємо їх гвинтами.


На кузов встановлюємо закладні пластини для саморізів 6,3 мм. По три штуки на кожну сторону. В ці закладні саморізами прикручуємо фари.




З внутрішнього боку защьолкуємо в кузов фіксатори та кліпси для кріплення захисних щитків фар.




Але встановлювати фари та щитки я буду трохи пізніше. Потрібно спочатку встановити на фари приводи очисника фар.







Отже, фари готові.
Фара




Деталь №1 - подвійна фара з регулюванням ліва (63 12 1 394 259) та права (63 12 1 394 260) - 2 шт.

Останній підрозділ ETK по освітлювальних приборах:
Проблисковий ліхтар, що обертається


Проблисковий ліхтар, що обертається був доступний в синьому, червоному та жовтому кольорах. Ну тут ясно, що це опція для спеціальних автомобілів, тому у мене її нема, і не буде. :)


Далі про установку приводів очисника фар.

Страницы: 1 ... 8 9 [10]