Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 374302 раз)

0 Пользователей и 2 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +619/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 4064
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1170 : 05 Сентября 2024, 12:17:03 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_159. ЕТК_13_Підготовка та регулювання робочої суміші (ч.2)

    Витратомір повітря




    Деталь №1 - витратомір повітря (13 62 1 286 615) - 1 шт.
    Деталь №2 - ковпачок (13 62 1 363 874) - 1 шт. Пластикова заглушка червоного кольору. Колись вона у мене була, але потім десь загубилася. Вона  ще доступна до замовлення, але її ціна не адекватна, як на мене. Тому я просто підібрав по розміру заглушку, з тих, що були у мене в гаражі.
    Деталь №3 - гумометалевий шарнір (13 71 1 272 495) - 3 шт. Мабуть це помилка в ETK. Ці шарніри на E30 з M20B25 не використовуються.
    Деталь №4 - гайка з шайбою M6 (07 14 7 134 319) - 3 шт. Не використовуються.
    Деталь №5 - клапан регулювання холостого ходу L-подібний (13 41 1 286 065) - 1 шт. Буває T-подібний (13 41 1 433 626). Відрізняється розташуванням фланців.
    Деталь №6 - гумовий кронштейн (13 41 1 705 5640 - 1 шт. Для машин з каталізатором.
    Деталь №7 - кронштейн (13 41 1 708 832) - 1 шт. Для машин з каталізатором.
    Деталь №8 - гофрований кожух (13 71 1 708 800) - 1 шт. Відрізняється для різних клапанів регулювання холостого ходу.
    Деталь №9, №10 - хомут L71-78 (07 12 9 952 129) - 2 шт.
    Деталь №11 - шланг (13 41 1 718 777) - 1 шт.
    Деталь №12 - хомут L28-33 (07 12 9 952 113) - 2 шт. Використовується тільки на машинах після 88 року. Але я вирішив їх також встановити про всяк випадок.
    Деталь №13 - гумове кільце (13 71 1 272 494) - 1 шт. Використовується тільки для важких умов експлуатації (Heavy Duty). В моєму випадку не використовується.
    Деталь №14...№17 - роз'єми моторної проводки для клапана регулювання холостого ходу та витратоміра повітря. Про них я писав в розділі про моторну проводку.

    Витратомір повітря у мене працює нормально, в ньому ніхто не довбався своїми руками, тому я його просто почистив та пофарбував. І поставив червону заглушку в отвір для регулювання.






    Глушник шуму всмоктування. Змінний елемент фільтра




    Деталь №1 - глушник шуму всмоктування( 13 71 1 726 965) - 1 шт. Пластиковий корпус для повітряного фільтру.
    Деталь №2 - змінний елемент фільтру (13 72 1 720 861) - 1 шт. Я використовую фільтр BOSCH S9964.

    Деталь №3 - скоба кріплення L=34MM (13 71 1 707 0440 - 4 шт.
    Деталь №4 - гумова накладка (13 71 1 312 328) - 1 шт.
    Деталь №5 - гумометалевий шарнір (13 71 1 259 818) - 2 шт. Я їх не знімав з корпусу фільтра.
    Деталь №6 - гайка з шайбою M6 (07 14 7 134 319) - 2 шт.
    Деталь №7 - ущільнююча прокладка (13 71 1 705 064) - 1 шт.
    Деталь №8 - стопорна гайка M6 (51 21 1 803 3630 - 4 шт.

    Деталь №9 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 1 шт. Встановлений в корпусі фільтра.
    Деталь №10 - труба всмоктування (13 71 1 713 1280 - 1 шт.
    Деталь №11 - шнорхель (13 71 1 284 612) - 1 шт. В моєму випадку не використовується. Замість нього використовується вставка в кришку фари. Про це напишу у відповідному розділі.

    Існує інший варіант корпусу для повітряного фільтру - з металевим коробом, для важких умов експлуатації (Heavy Duty).

    Глушник шуму всмоктування. Змінний елемент фільтра


    З нього в моєму випадку використовується тільки одна деталь:
    Деталь №7 - гумова накладка (13 71 1 312 328) - 1 шт. Не розумію чому її нема в попередньому розділі ETK. На пластиковому корпусі також передбачене місце для її установки.

    Прикручуємо витратомір повітря до корпусу фільтра чотирма гайками №8, через прокладку №7 та одним болтом, який не вказаний в ETK.
    Защьолкуємо в корпус фільтра пластиковий дифузор, який чомусь взагалі не вказаний в ETK. Встановлюємо фільтр №2 та скоби №3.


    Закриваємо корпус фільтра та фіксуємо скобами.






    Встановлюємо гумову вставку №4 на лонжерон, та вставку №7 на кронштейн.


    Кронштейн клапана регулятора холостого ходу я встановив на колектор ще раніше.


    Встановлюємо корпус фільтра в пази кронштейна та прикручуємо двома гайками, разом з кронштейном привода круїз-контролю.
    Встановлюємо гофру та клапан регулятора холостого ходу, фіксуємо все хомутами. Встановлюємо трубу всмоктування. Підключаємо роз'єми проводки до витратоміра та клапана регулювання холостого ходу.


    Далі про вакуумні шланги.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1171 : 05 Сентября 2024, 14:09:14 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_160. ЕТК_12_Двигун. Двигун з вакуумною системою управління

    Двигун з вакуумною системою управління




    Деталь №1 - повітряний нагнітач системи нейтралізації вихлопних газів (11 61 1 284 269) - 1 шт. Пластикова трубка, складається з двох частин.
    Деталь №2 - зворотній клапан (34 33 1 158 1130 - 1 шт.
    Деталь №3 - шланг (34 33 1 153 977) - 1 шт.
    Деталь №4, №5 - вакуумний шланг 12X19 (34 33 1 115 926)
    Деталь №6 - хомут L18-24 (07 12 9 952 109) - 9 шт.

    Шланг на вакуумному підсилювачі гальм я встановив вже давно.
    Нагадаю, що я встановив подвійний вакуумний підсилювач гальм з повнопривідної E30 324ix, тому шланг знаходиться з іншого боку, і його довелось трохи вкоротити.




    З'єднуємо шланги, відповідно до схеми ETK. Я одразу приєднав до шлангів фланці дросельної заслінки. Вони часто випадають з корпусу дроселя від старості. Я їх посадив на клей - маю надію, що тепер будуть добре триматися.


    Приєднуємо шланги до відповідних штуцерів на дроселі та до гофри і вакуумного підсилювача гальм. Між шлангами на дроселі є ще один штуцер - до нього приєднуємо шланг клапана вентиляції бака, про який я писав раніше.


    Вакуумні шланги встановлені, і тепер розташовані таким чином:


    Також приєднані до дроселя, та відрегульовані троси педалі акселератора та круїз-контролю.

    З усього, що стосується двигуна, мені залишилося встановити тільки паливні форсунки, радіатор та випускну систему.

    Я вже згадував про шланги гідро підсилювача керма, то ж наступного разу напишу про них.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1172 : 05 Сентября 2024, 15:48:15 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_161. ЕТК_32_Мастилопроводи гідро підсилювача рульового управління. Масляний резервуар, деталі

    Отже, повертаємось до розділу ETK
    Рульове управління та геометрія підвіски

    Мастилопроводи гідро підсилювача рульового управління




    Деталь №1 - не використовується.
    Деталь №2 - пустотілий гвинт M14X1,5X26 (32 41 6 783 886) - 2 шт.
    Деталь №3 - ущільнююче кільце A14X20-ALMG (32 41 1 129 986) - 4 шт.


    Деталь №4 - не використовується.
    Деталь №5 - шланг високого тиску (32 41 1 137 153) - 1 шт.
    Деталь №6 - ущільнююче кільце A16X21-ALMG  - 4 шт. Чомусь не вказано в ETK/
    Деталь №7 - пустотілий гвинт M16X28 (32 41 6 783 886) - 2 шт.
    Деталь №8 - кільцевий штуцер (32 41 1 128 765) - 1 шт.

    Деталь №9 - хомут L18-24 (07 12 9 952 109) - 2 шт.
    Деталь №10 - хомут L15-19 (07 12 9 952 107) - 2 шт.

    Деталь №11 - шланг 16X22MM (32 41 1 131 545) - 1 шт. Довжина 0.5 м. На фото старий шланг, бо новий я десь загубив :) Замовив вже новий ще раз.
    Деталь №12 - шланг 12X18MM (32 41 1 131 524) - 1 шт. Довжина 0.5 м.
    Деталь №13 - кільцевий штуцер (32 41 1 127 472) - 1 шт.


    Щоб було зручніше, я прикрутив шланги до рульової рейки ще перед установкою двигуна.
    До рейки прикручується шланг високого тиску та шланг обратки.


    Болти та штуцери мають різні діаметри, тому переплутати їх не можливо.


    Масляний резервуар, деталі




    Деталь №1 - резервуар для мастила ATF (32 41 1 097 1640 - 1 шт. В бачок вбудований фільтр, тому потрібно його періодично міняти на новий.
    Деталь №2 - кришка (32 41 1 128 332) - 1 шт.
    Деталь №3 - ущільнююче кільце (32 41 1 128 333) - 1 шт.
    Деталь №4 - кронштейн (32 41 1 126 321) - 1 шт.
    Деталь №5 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 2 шт.
    Деталь №6 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 1 шт.
    Деталь №7 - пружне кільце B6 (07 11 9 933 082) - 1 шт.
    Деталь №8 - гайкотримач M6 (32 41 1 127 1860 - 1 шт.

    Вставляємо закладну гайку №8 в спеціальний отвір на кузові, та прикручуємо кронштейн№4. Як я вже казав, я встановив подвійний вакуумний підсилювач гальм з повнопривідної E30 325ix, тому він суттєво змістився вперед. І тепер виникла така проблема із установкою бачка гідро підсилювача керма...


    На щастя, ця проблема виявилась не критичною, і легко вирішилась шляхом не значного підгинання кронштейну.


    І бачок все таки став на своє місце.


    Але трохи вище, ніж було раніше. Це також не критично.


    Тепер трохи не зручно буде заливати та перевіряти рівень гальмівної рідини в бачку гальмівного циліндра, але це також не критично.


    Насос гідро підсилювача керма я ще не купив, тому про нього напишу пізніше.

    А взагалі, то двигун майже повністю зібраний.




    Чекаю на радіатори, тоді вже буду закінчувати повністю все по двигуну та кондиціонеру.

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1203
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1173 : 06 Сентября 2024, 13:07:54 »
  • 0
  • 0

  • Цитировать
    В бачок вбудований фільтр, тому потрібно його періодично міняти на новий.

    Неочикувано :)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1174 : 10 Сентября 2024, 12:49:42 »
  • 0
  • 0

  • Неочикувано :)
    таладно! :)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1175 : 10 Сентября 2024, 12:51:04 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_162. ЕТК_63_Фари протитуманні

    Приїхав новий радіатор кондиціонера MAHLE, але ж, -  Made in China... Що вам сказати....дивлюсь я на нього, і думаю, що може краще встановити все таки старий оригінальний радіатор....? Виглядає він значно надійніше, ніж цей новий китайський... Ну то таке... Зібрався встановлювати і вентилятор. Вирішив перевірити його ще раз про всяк випадок... і він почав заклинювати...отакої! Добре, що перевірив. Спробував розібрати - клильчатка прикипіла намертво до осі... при спробі її вибити я його зламав... :( Добре, що у товариша є такий самий вентилятор, теж зламаний - спробую з двох зібрати один. То ж запис про радіатори і кондиціонер відкладаються на не визначений термін...
    А поки що, напишу про фари.
    Освітлювальні прилади

    Почну з протитуманних фар.
    Фари протитуманні

    На машинах до рестайлінгу протитуманні фари бувають двох видів, в залежності від типу переднього фартука. До 85 року "косий" фартук, і 85-87 рік "прямий" фартук. Відмінність в рамках кріплення фар. Самі фари однакові. Скло протитуманних фар могло бути прозоре, або жовте (для ринку Франції).
    Отже, в моєму випадку, це "прямий" фартук 85-87 року і, відповідно фари для нього.



    Деякі деталі не вказані окремо в ETK, і йдуть в зборі під одним номером. Ось так:



    Деталь №1 - протитуманна фара в зборі ліва (63 17 1 376 935) та права (63 17 1 376 936) - 2 шт. Фара в корпусі, з проводкою та з рамкою.
    Деталь №2 - протитуманна фара ліва (63 17 1 381 419) та права (63 17 1 381 420) - 2 шт. Фара в корпусі, з проводкою та скобою з гвинтом для регулювання кута нахилу фари.
    Деталь №3 - розсіювач лівий (63 17 1 375 067) та правий (63 17 1 375 068) - 2 шт. Скло фари в зборі з відбивачем.
    Деталь №4 - лампа галогенна 12V 55W H3 (63 21 7 160 779) - 2 шт.
    Деталь №5 - рамка кріплення розсіювача (63 17 1 374 883) - 2 шт.
    Деталь №6 - саморіз (07 14 6 977 197) - 4 шт.

    Деталь №7 - рамка кріплення (63 17 1 376 916) - 2 шт. Йде в комплекті з гумовим ущільнювачем.

    Деталь №8 - не використовується.
    Деталь №9 - реле (61 36 8 353 447) - 1 шт. 5-контактне реле (K8), чорного кольору, аналогічне до реле (K4) ближнього світла та задніх протитуманних ліхтарів. Встановлюється в блок запобіжників, разом із запобіжниками №29 та №30. Я про нього писав в розділі по реле.
    Деталь №10 - щиток (63 17 1 373 577) - 4 шт. Заглушка в кріплення фар.
    Деталь №11 - саморіз ST4,8X13 (07 11 9 904 285) - 6 шт.
    Деталь №12 - розпірна гайка ST 4.8 WEISS (63 17 1 367 868) - 6 шт.
    Деталь №13 - не використовується.

    Корпус фари йде в зборі з ущільнювачем розсіювача, проводкою та скобою з гвинтом для регулювання кута нахилу фари. Ущільнювач я замінив на новий - вирізав з аналогічного матеріалу. Встановив проводку та скобу з гвинтом регулювання кута нахилу фари.




    Встановив лампи. До речі, про лампи. Декілька років тому я купив нові оригінальні розсіювачі. Встановив в них лампи Osram Night Breaker +150%. З цими лампами скло фари дуже сильно нагрівалось. І через декілька тижнів, в дощ, при потраплянні на скло холодної води з калюжі, обидва нові скла тріснули.... Тому тепер я використовую стандартні лампи, без всяких "+100500%". Скло коштує не дешево, тому знову купувати нові зараз не готовий. Залишив, як є, з тріщинами - відбивачі нові, світять добре.


    Скло встановлене - фара в корпусі, з проводкою та скобою з гвинтом для регулювання кута нахилу фари (№2).


    Встановлюємо пластикові кліпси в передній фартук з внутрішнього боку.





    Вставляємо гумовий ущільнювач в рамки, та прикручуємо саморізами рамки кріплення фар.









    Але в моєму випадку ці рамки не будуть використовуватись взагалі. Я встановив їх просто, щоб не лежали в гаражі. То ж просто примірка фари.


    Я вже казав, що протитуманні фари були і жовтого кольору. Мені здалося, що з синім кольором машини це буде добре виглядати. То ж вирішив поклеїти на них жовту плівку. Додатковий захист для скла, хоча воно вже з тріщинами...


    Стандартні лампи. Жовта захисна плівка. Потрібно було так відразу зробити, ще тоді, - може й скло було б ціле...


    Ще одна примірка.


    Фари готові до установки.


    Але встановлювати я їх буду не в заводські рамки кріплення на передньому фартуці, а в фартук BBS. В ньому передбачено кріплення фар без рамок. Ось таким чином:


    Виглядає гарно, мені подобається! ;)


    Отже, протитуманні фари встановлено.
    А сам фартук та весь боді-кіт BBS я буду встановлювати після того, як складу всю передню частину.

    Далі мабуть про основні фари.
    Або про вентилятор, якщо вийде скласти його з двох ;)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1176 : 10 Сентября 2024, 15:26:36 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_163. ЕТК_63_Фари (ч.1). Підготовка та цікаві досліди.

    Чомусь по фарах у мене вийшло дуже багато фото, тому вирішив їх розділити на декілька частин.
    В першій частині напишу про підготовку фар, та цікаві хімічні досліди :)

    Отже, колись давно я зі звичайних фар Hella зробив аналог фар Hella Black. Як на мене, то вийшло досить добре. Але за ці роки експлуатації вигляд фар трохи погіршився...




    То ж я вирішив знову їх повністю розібрати і привести до належного вигляду. Почистив та помив скло, відбивачі та лінзи. Нові оригінальні ущільнювачі коштують не виправдано дорого, тому замінив їх на звичайні універсальні - вони нічим не гірше.




    На відбивачах трохи помітно результат все тих же Osram Night Breaker +150% - плями та цятки від перегріву. Хоча, відбивачі тоді були заново покриті хромом.


    Лінзи


    Фари дальнього світла відпісочив, погрунтував та пофарбував.


    Саморізи та шпильки регулювання оцинковані.


    На моїх фарах встановлений гідрокоректор. Гідроприводи я не став розбирати (мабуть вони зовсім не розбірні), тому вони залишились не оцинковані. Я відпісочив їх шпильки і вирішив спробувати якось їх захистити від корозії в домашніх умовах.


    В ютубі знайшов відео про міднення - наче все просто і красиво... То ж вирішив зробити ці цікаві хімічні досліди! :)
    Купив необхідні інгрідієнти, відповідно до "рецепту" ;)

    Мідний купорос - 100 г
    Дистильована вода - 450 г
    Електроліт для акумуляторів - 100 г


    Готуємо суміш.
    Насипаємо мідний купорос.


    Додаємо воду.


    Потім додаємо кислоту. Не навпаки! Це важливо!


    Розмішуємо і отримуємо рідину красивого синього кольору. Ретельно обезжирюємо шпильки у розчиннику, або в кислоті, і опускаємо їх на секунду в розчин.  І в результаті цього хімічного "фокусу" отримуємо шпильки покриті міддю!


    Після повторного занурення стає ще краще.


    Але не на довго.... :) Після повного висихання покриття стало більше схоже на ржавчину, і легко стиралося руками! :)
    Отже, "фокус" не  удався! :)
    Довелося повторно пісочити шпильки і просто пофарбувати їх цинковою фарбою.


    Тепер про пластикові різьбові втулки для регулювання. Вони чомусь доступні тільки в зборі зі шпильками та пластиковими ручками, і коштують, наче вони золоті! :)
    Ручки різні для фар ближнього та дальнього світла. Шпильки також мають різну довжину.
    У мене було аж три типи ручок.




    Проблема з втулками та ручками була вирішена завдяки моєму товаришу, що займається 3D-друком. Вдячний йому за це.


    Накінечники шпильок можна купити оригінальні, або аналоги. Окрім двох накінечників для шпильок гідрокоректора. Вони доступні тільки в оригіналі і коштують теж не адекватно. На фото - біла втулка внизу ліворуч. Коли відновлю роботу гідрокоректора, то тоді може їх і замовлю. Хоча, не розумію в чому в них різниця...
    Ну і останнє з підготовчих робіт - поклейка на фари захисної прозорої плівки.


    Тепер все готово до зборки фар.

    Charger69

    • Член Клуба
    • ***
    • Рейтинг +60/-13
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 364
    • Місто (Home): Черновцы
    • ДА, У МЕНЯ М40, НО Я ВСЁ РАВНО ЛЮБЛЮ PIERBURG 2BE
      • BMW Е30, 316, М40В18, BMW - Arctisblau Metallic 045, 1986
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1177 : 12 Сентября 2024, 15:44:42 »
  • 1
  • 0

  • Все дуже гарно виглядає, молодець!  (y)
    "... То ж вирішив поклеїти на них жовту плівку. Додатковий захист для скла, хоча воно вже з тріщинами..."
    Мені дістались такими в жовтій плівці ще давно, тож так воно і стоїть на машині десь з 2016 року. :)
    А за спеціальні ущільнювачі не знав ... :|
    Записан
    Если хочешь что-то сделать - сделай это СВОИМИ руками
    http://forum.e30club.com.ua/index.php/topic,1306.0.html

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1178 : 12 Сентября 2024, 16:53:50 »
  • 0
  • 0

  • Все дуже гарно виглядає, молодець!  (y)
    "... То ж вирішив поклеїти на них жовту плівку. Додатковий захист для скла, хоча воно вже з тріщинами..."
    Мені дістались такими в жовтій плівці ще давно, тож так воно і стоїть на машині десь з 2016 року. :)
    А за спеціальні ущільнювачі не знав ... :|
    О, Рома, сто років тебе не чув! )
    Дякую )
    А твоя там як?

    Charger69

    • Член Клуба
    • ***
    • Рейтинг +60/-13
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 364
    • Місто (Home): Черновцы
    • ДА, У МЕНЯ М40, НО Я ВСЁ РАВНО ЛЮБЛЮ PIERBURG 2BE
      • BMW Е30, 316, М40В18, BMW - Arctisblau Metallic 045, 1986
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1179 : 16 Сентября 2024, 14:25:26 »
  • 0
  • 0

  • О, Рома, сто років тебе не чув! )
    Дякую )
    А твоя там як?
    :)
    Моя стоїть під навісом на роботі, вкрита чохлом. Їнколи виїжджємо, прогуляємось і назад.  :|
    Записан
    Если хочешь что-то сделать - сделай это СВОИМИ руками
    http://forum.e30club.com.ua/index.php/topic,1306.0.html

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1180 : 17 Сентября 2024, 12:55:09 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_163. ЕТК_63_Фари (ч.2)

    Отже, розділ ETK
    Освітлювальні прилади

    Для E30 існує два типи фар:
    До рестайлінгу - звичайні фари.
    Деталі фари вільної форми


    Після рестайлінгу - фари з лінзами.
    Деталі еліпсоїдної фари


    Конструктивно вони різні і їх деталі не взаємозамінні. Але фари в зборі по кріпленню взаємозамінні. Відмінність тільки в роз'ємах проводки.
    Фари бувають двох виробників - Hella, або Bosch.  Рестайлінгові фари ближнього світла до 88 року не значно відрізняються. Після 88 року під лінзою з'явився додатковий виріз в масці відбивача.  Фари обох виробників в зборі по кріпленню взаємозамінні, роз'єми однакові.
    Для кожного типу фар було доступне прозоре, або жовте скло. Також для обох типів був доступний гідрокоректор кута нахилу фар ближнього світла, та очисник фар.
    Я не впевнений, але десь читав, що після 87 року фари з лінзами були доступні для ранніх моделей E30, як комплект переоснащення. Я це давно зробив самостійно - купив рестайлінгові фари з лінзами, та замінив роз'єми фар в основній проводці.
    Як афтемаркет дооснащення, були доступні фари з лінзами Hella Black - з ефектом темної оптики. Я зробив аналогічні фари самостійно.
    Відповідно, далі мова піде саме про такі фари - рестайлінгові фари з лінзами, аналог Hella Black, з гідрокоректором та очисником фар - топова комплектація фар.


    Деталь №1 - оптичний елемент дальнього світла лівий (63 12 1 386 407) та правий (63 12 1 386 408) - 2 шт.
    Деталь №2 - розсіювач Hella лівий (63 12 1 385 633) та правий (63 12 1 385 634) - 2 шт.
    Деталь №3 - відбивач Hella (63 12 1 390 270) - 2 шт.


    Деталь №4 - кільце кріплення розсіювача (63 12 1 373 529) - 4шт. Кільця фар сріблястого кольору. Однакові на всі типи фар. Опційно бувають хромовані (підходять з E32, або з E34). Для фар Hella Black кільця чорного кольору.
    Для фар з очисником фар всі чотири кільця різні і мають обмежувачі для щіток. Кільця пронумеровані.

    Деталь №4 - кільце кріплення розсіювача дальнього світла ліве 03 (63 12 1 385 591) - 1 шт.
    Деталь №4 - кільце кріплення розсіювача дальнього світла праве 04 (63 12 1 385 592) - 1 шт.
    Деталь №4 - кільце кріплення розсіювача ближнього світла ліве 01 (63 12 1 385 593) - 1 шт.
    Деталь №4 - кільце кріплення розсіювача ближнього світла праве 02 (63 12 1 385 594) - 1 шт.
    Деталь №5 - захисний ковпак Hella (63 12 1 378 333) - 2 шт.
    Деталь №6 - захисний ковпак (63 12 8 357 401) - 2 шт.


    Деталь №7 - патрон лампи (63 12 1 385 6030 - 2 шт. Патрон з проводом та роз'ємом.
    Деталь №8 - несучий каркас лівий (63 12 1 385 601) та правий (63 12 1 385 602) - 2 шт. Пластикові рамки кріплення фар Hella.
    Деталь №9 - гвинт регулювання (63 12 1 385 397) - 8 шт. Йде в зборі з пластиковою різьбовою втулкою та ручкою. При наявності гідрокоректора - 6 шт.
    Деталь №10 - проставка (63 12 1 378 339) - 4 шт. "Глухе" кріплення фар для регулювання. Йде в зборі з пластиковою втулкою. Після 89 року замінено на цільну пластикову втулку (63 12 1 394 252).
    Деталь №11 - втулка шарніра Schwarz (63 12 1 378 369) - 12 шт. Чорні втулки регулювання фар. При наявності гідрокоректора - 10 шт.
    Деталь №11 - втулка шарніра (63 12 1 386 616) - 2 шт. Білі втулки регулювання фар для гідрокоректора.

    Деталь №12 - лампа галогенна 12V 55W H1 (63 21 7 160 777) - 4 шт. Лампи ближнього та дальнього світла. Я використовую лампи Osram.
    Деталь №13 - лампа 12V 5W ( 63 21 7 160 797) - 2 шт. Лампи габаритних вогнів. Я використовую лампи Osram.
    Деталь №14 - гвинт M4X22 (63 12 1 379 998) - 6 шт. Кріплення корпусу лінз.
    Деталь №15 - саморіз (63 12 1 352 070) - 6 шт. Кріплення фар до кузова. Закладні деталі для саморізів чомусь в ETK не вказані - 6 шт.
    Деталь №16 - щиток лівий (51 71 1 965 241) та правий (51 71 1 965 252) - 2 шт. Пластикові захисні щитки фар.
    Деталь №17 - адаптер (63 12 1 385 604) - 2 шт. Адаптер для установки приводу гідрокоректора фар. Встановлюється замість гвинтів регулювання №9. Кріпиться до рамки двома пластиковими штифтами, які не вказані в ETK.
    Деталь №18 - з'єднувальна деталь (51 71 1 942 084) - 1 шт. Пластикова вставка в щиток лівої фари для патрубка повітряного фільтра.
    Деталь №19 - ущільнююче кільце (63 12 1 386 641) - 2 шт. Коштує не виправдано дорого, я їх замінив універсальним ущільнювачем. Так же, як і ущільнювачі в кришках фар, які взагалі не вказані в ETK.

    Не знаю чому, але кліпси кріплення захисних щитків фар знаходяться в окремому розділі ETK.
    Деталі еліпсоїдної фари

    Деталь №20 - запірний механізм (51 71 1 916 197) - 4 шт. Кліпса кріплення щитка фар.
    Деталь №21 - вставка фіксатора (51 71 1 916 199) - 4 шт. Кліпса кріплення щитка фар.

    Починаємо з фар ближнього світла. Прикручуємо лінзу до корпусу відбивача. Вони однакові на обидві сторони.


    Відбивач з лінзою прикручуємо до лівого та правого корпусу розсіювача фари трьома саморізами з новим ущільнювачем.


    Це кріплення має пази регулювання для правостороннього та лівостороннього руху. Для правостороннього руху потрібно встановити лінзу таким чином, щоб "вушко" на корпусі лінзи вказувало на позначку R/D на корпусі фари (мабуть це абревіатура від Right Drive)


    Якщо вам захочеться поїхати на своїй E30 до Великобританії, чи Японії :) , то після перетину кордону, щоб не сліпити зустрічних, вам потрібно буде відкрутити ці саморізи, і повернути лінзу до позначки I/G - я не знаю, що значить ця абревіатура, але це для лівостороннього руху.

    Вставляємо лампу, не торкаючись скла пальцями, підключаємо контакти, та закриваємо кришку з новим ущільнювачем.




    Надіваємо кільце. Фара зібрана.


    Аналогічно збираємо і другу фару ближнього світла.

    З фарами дальнього світла простіше. Вставляємо лампу, не торкаючись скла пальцями, підключаємо контакти, та закриваємо кришку з новим ущільнювачем.




    Надіваємо кільце. Фара зібрана.


    Аналогічно збираємо і другу фару дальнього світла.

    Всі фари зібрані. Тепер потрібно встановити їх та гвинти регулювання на пластикові рамки.


    P.S.
    Я зробив декілька різнокольорових комплектів кілець - чорний, сріблястий та синій (в колір машини). Раніше я міняв їх періодично ;)


    Жаль, що тільки один комплект для очисника фар. -  з обмежувачами для щіток. Але може колись поміняю для різноманіття! :)


    Далі про  установку фар та гвинтів регулювання на пластикові рамки.

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1203
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1181 : 17 Сентября 2024, 13:08:03 »
  • 1
  • 0

  • Краса, як завжди)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1182 : 17 Сентября 2024, 14:40:14 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_163. ЕТК_63_Фари (ч.3)

    Отже, встановлюємо гвинти регулювання фар.
    Починаємо з "глухих" шпильок, що стоять нерухомо. Це чотири самі короткі шпильки, без різьби. Щільно надіваємо на них пластикові втулки, щоб відстань від втулки до краю шарніру була 25 міліметрів.


    Після 89 року ці шпильки були пластикові, і зроблені одним цілим з втулкою - щось схоже мені зробили на 3D принтері. Будуть запасні.
    Вставляємо шпильки в отвори в рамці і повертаємо на 90 градусів. Для фар дальнього світла це нижній внутрішній отвір, а для фар ближнього світла, це верхній зовнішній отвір.


    Втулка повинна зафіксуватися в паз.




    Вигляд з внутрішнього боку.


    Втулки повернуті на 90 градусів.




    Тепер встановлюємо гвинти регулювання.
    Довжина гвинтів регулювання для фар дальнього світла 84 міліметра - 4 шт.
    Довжина гвинтів регулювання для фар ближнього світла 77 міліметрів - 2 шт. (без гідрокоректора - 4 шт.)


    Як я вже писав в першій частині, пластикові втулки та ручки окремо не доступні для замовлення - тільки в зборі з гвинтами. Коштують вони не виправдано дорого. Можна купити гвинти по номеру Hella, але вони не на багато дешевші, і судячи по відгукам, коротші.
    Тому мій товариш надрукував мені ці втулки та ручки на 3D принтері. Ручки різні для гвинтів ближніх і дальніх фар.
    Накручуємо втулку на гвинт, потім трохи нагріваємо край гвинта і щільно надіваємо ручку.
    Вставляємо гвинти у відповідні отвори в рамках, по діагоналі, і повертаємо на 90 градусів. Для фар ближнього світла вставляємо гвинт тільки у верхній отвір. В нижньому буде встановлено привод гідрокоректора.


    Втулка повинна зафіксуватися в паз.




    Вигляд з внутрішнього боку.


    Втулки повернуті на 90 градусів.




    Закручуємо привод гідрокоректора в адаптер.


    Защьолкуємо адаптер у спеціальні отвори в рамці, та фіксуємо його двома розпірними пластиковими штифтами.


    Гвинти регулювання та приводи гідрокоректора встановлено.


    Вирівнюємо приблизно всі гвинти по довжині.


    Вставляємо пластикові втулки в "уши" на корпусі фари. Для гідрокоректора спеціальні втулки білого кольору. Хоча, я встановив поки що звичайні втулки білого кольору :) Не розумію в чому різниця, окрім не адекватної ціни за них... Коли відновлю коректор, або куплю новий, то замовлю і їх, а поки що так.


    Акуратно защьолкуємо втулки на шарніри гвинтів.




    Теж саме і для фар дальнього світла, але тут всі три втулки однакові.


    Акуратно защьолкуємо втулки на шарніри гвинтів.




    Вставляємо патрон з лампою габаритних вогнів в корпус фари ближнього світла, та фіксуємо, повернувши важіль на патроні. Провод фіксуємо на спеціальні гачки на рамці фар.


    Роз'єм защьолкуємо у спеціальний отвір на рамці фар.


    Фари повністю зібрані.


    Приблизно вирівнюємо їх гвинтами.


    На кузов встановлюємо закладні пластини для саморізів 6,3 мм. По три штуки на кожну сторону. В ці закладні саморізами прикручуємо фари.




    З внутрішнього боку защьолкуємо в кузов фіксатори та кліпси для кріплення захисних щитків фар.




    Але встановлювати фари та щитки я буду трохи пізніше. Потрібно спочатку встановити на фари приводи очисника фар.







    Отже, фари готові.
    Фара




    Деталь №1 - подвійна фара з регулюванням ліва (63 12 1 394 259) та права (63 12 1 394 260) - 2 шт.

    Останній підрозділ ETK по освітлювальних приборах:
    Проблисковий ліхтар, що обертається


    Проблисковий ліхтар, що обертається був доступний в синьому, червоному та жовтому кольорах. Ну тут ясно, що це опція для спеціальних автомобілів, тому у мене її нема, і не буде. :)


    Далі про установку приводів очисника фар.
    « Последнее редактирование: 17 Сентября 2024, 15:13:09 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1183 : 19 Сентября 2024, 13:11:14 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_164. ЕТК_61_Деталі системи омивачів фар

    Повертаємось в розділ ETK
    Загальне електрообладнання автомобіля

    Омивачі фар доволі рідкісна опція для E30. Для ринку США вона була взагалі не доступна, як це не дивно. Але на європейські повноприводні моделі встановлювалася в базовій комплектації.

    Приводи очисника фар знаходяться в підрозділі
    Деталі системи омивачів фар








    Деталь №1 - електродвигун склоочисника лівий (61 63 1 370 895) та правий (61 63 1 370 896) - 2 шт.
    Деталь №2 - кріплення (61 63 1 370 8940 - 2 шт.
    Деталь №3 - болт з шайбою M6X16 (07 11 9 904 5240 - 4 шт.
    Деталь №4 - гайка M6 ( 07 12 9 922 705) - 4 шт.
    Деталь №5 - зубчаста шайба J10,5 (07 11 9 936 2270 - 2 шт.
    Деталь №6 - гайка (61 63 1 363 530) - 2 шт. Всього таких гайок шість штук, - але по дві гайки та по одній втулці входять в комплект кожного електродвигуна.
    Деталь №7 - гумовий ковпачок (61 63 1 359 5310 - 2 шт.
    Деталь №8 - важіль склоочисника лівий ( 61 63 1 370 887) та правий ( 61 63 1 370 888) - 2 шт. Йде в комплекті з пластиковими тримачами щіток.
    Деталь №9 - щітка склоочисника (61 63 1 356 734) - 4 шт.
    Деталь №10 - гайка M5 (07 11 9 905 710) - 2 шт. В мене були встановлені також ще шайби та пружні кільця.
    Деталь №11 - джгут проводів системи омивачів фар (61 12 1 370 730) - 1 шт.
    Деталь №12 - кронштейн D = 13MM (61 13 1 371 0740 - 2 шт.

    Джгут проводки




    1 - роз'єм ЕБУ системи омивачів фар
    2 - роз'єм "папа" до основної проводки насоса омивача (фіолетовий-чорний, коричневий-чорний)
    3 - роз'єм насоса омивача лобового скла (фіолетовий-чорний, коричневий-чорний) - великий бачок, на місці стандартного
    4 - роз'єм насоса омивача інтенсивної очистки лобового скла (фіолетовий-чорний, коричневий-сірий) - малий бачок
    5 - роз'єм насоса омивача фар (синій, коричневий) - великий бачок, з тильного боку
    6 - роз'єм правого електродвигуна
    7 - роз'єм лівого електродвигуна
    8 - роз'єм живлення, до основної проводки
    9 - клема "маси" G104

    Проводку я встановив вже давно, разом з іншими джгутами.
    Електроприводи в мене нормально працюють, без зайвих звуків і проблем, тому вирішив їх просто так не розбирати. Тим більше, що це не дуже просто - защьолки дуже тугі, тому є шанси їх поламати.


    Тому я просто все ретельно помив та почистив.
    Встановлюємо втулки, прикручуємо гайку, потім встановлюємо кронштейн і прикручуємо його гайкою із зубчастою шайбою.


    На шток надіваємо гумовий ковпачок - важлива деталь, що захищає шток від потрапляння бруду та вологи.


    Защьолкуємо пластикові тримачі щіток на важелі, потім в тримачі защьолкуємо шарніри щіток.
    Електроприводи та щітки зібрано.


    Проводи фіксуємо в спеціальні гачки на корпусі двигунів. На машині роз'єми фіксуються у спеціальні тримачі №12.


    До речі, про щітки. Нові щітки фар вже не доступні, або коштують дуже дорого. Мої щітки ще в більш-менш нормальному стані, але гума від старості стала вже доволі тверда. Мій товариш по клубу зробив аналогічний гумовий профіль для щіток.




    Але потрібно буде якось підібрати в нього якусь пружну пластинку і придумати, як його закріпити в шарнірі. Пізніше може цим займуся...

    Отже, прикручуємо електроприводи до рамок фар. Для цього там передбачені спеціальні отвори.


    Тут також видно спеціальний отвір для шлангу омивача.


    Тепер фари повністю готові до установки.




    Важелі щіток, звісно, будуть встановлюватися вже після установки декоративних решіток радіатора.

    Наступний підрозділ по деталях омивачів фар
    Деталі системи омивачів фар




    Деталь №1 - бачок для омиваючої рідини (61 67 1 370 777) - 1 шт. Бачки відрізняються формою, розміром та розташуванням для дизельних та повнопривідних моделей.
    Деталь №2 - насос склоомивача (61 66 1 368 589) - 3 шт.
    Деталь №3 - ущільнююча прокладка (61 66 1 365 657) - 3 шт.

    Деталь №4 - датчик рівня омиваючої рідини (61 31 1 369 263) - 1 шт.
    Деталь №5 - гумова втулка (61 31 1 369 343) - 1 шт.

    Деталь №6 - кришка бачка інтенсивного омивача ( 61 66 1 369 516) - 1 шт. Кришка білого кольору. Більш рання кришка (61 66 1 373 175) червоного кольору з отвором вентиляції.
    Деталь №7 - шильдик "Intensivreinigung" (51 14 1 885 911) - 1 шт. Пластикова бірка на кришку, червоного кольору.
    Деталь №8 - ЕБУ склоочисника та омивача (61 31 1 367 391) - 1 шт.
    Деталь №9 - саморіз ST4,8X13 (07 11 9 907 957) - 1 шт.
    Деталь №10 - листова гайка (61 67 1 372 655) - 1 шт.
    Деталь №11 - кришка бачка склоомивача (61 66 1 364 807) - 1 шт.
    Деталь №12 - сітчастий фільтр бачка (61 66 1 365 8480 - 1 шт.
    Деталь №13 - пластикова гайка (61 66 1 368 599) - 1 шт. Кріплення бачка.

    Деталь №14 - адаптер (61 66 1 355 9390 - 1 шт. Пластиковий "трійник" для шлангів омивача фар.
    Деталь №15 - клапан (61 66 1 380 464) - 2 шт. Зворотній клапан.
    Деталь №16 - шланг D= 4,6MM (61 66 1 357 388)

    Деталь №17 - форсунка (61 67 1 369 1240 - 2 шт. Я не знімав форсунки з декоративних решіток, щоб не зламати їх.

    Деталь №18 - тримач провода D=16,8MM (12 52 1 276 1470 - 4 шт.
    Деталь №19 - адаптер (61 66 1 378 617) - 2 шт. Не використовуються. Мабуть це аналог деталі №14.
    Деталь №20 - бачок (61 67 1 385 254) - 1 шт. Не використовуються. Для дизельних або повнопривідних моделей.
    Деталь №21 - сітка фільтра (61 66 1 371 257) - 1 шт. Не використовуються. Для дизельних або повнопривідних моделей.
    Деталь №22 - прокладка (16111176910) - 1 шт. Не використовуються. Фетрова прокладка під бачок для дизельних моделей. На моєму бачку були її залишки, тому я вирішив зробити її таким чином:


    Отже, приклеюємо фетрову прокладку на бачок в місцях контакту з кузовом. Встановлюємо насос омивача фар з тильного боку бачка та приєднуємо шланг з адаптером та клапанами.


    Встановлюємо датчик рівня омиваючої рідини та насос омивача лобового скла на стандартні місця. Встановлюємо насос інтенсивної очисти лобового скла в малий бачок. Встановлюємо та прикручуємо ЕБУ. В мене кріплення для ЕБУ на бачку зламалося, тому я зробив саморобне. Закриваємо бачки кришками з біркою.


    Бачок готовий до установки. Шланг прокладаємо разом з джгутами проводки. Але встановлювати буду трохи пізніше, коли все буде готово до збірки передньої частини машини.


    В ETK всі деталі системи омивачів фар були доступні і одним комплектом дооснащення.
    Комплект дооснащення системи омивачів фар




    Деталь №1 - комплект дооснащення системи омивачів фар(61 67 1 372 665) - 1 шт. Вже не доступно до замовлення.

    Далі про установку радіатора та вентилятора кондиціонера. Після цього можна буде, нарешті, повністю зібрати передню частину машини.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +619/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4064
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1184 : 19 Сентября 2024, 17:53:06 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.

    Історія про те, як я шукав та ламав вентилятори.

    Отже, повертаюсь знов до установки деталей кондиціонера, а саме - конденсатора та вентилятора. Почну з вентилятора.
    В комплекті кондиціонера був ось такий вентилятор, - на 7 лопастей, канадського виробника Power Motion.
    Стан не відомий, вигляд так собі...








    Перша перевірка показала, що він не працює.
    Для E30 був доступний ще один вид вентиляторів - на 5 лопастей, німецького виробника Bosch. Вони частіше зустрічаються на більш ранніх машинах. Я десь читав, що вони більш надійні і їх простіше ремонтувати. Тепер можу сказати, що це не так - ніякої принципової різниці в них нема, окрім різної конструкції крильчатки та кількості лопастей на ній. Але тоді я вирішив шукати вентилятор Bosch, і на диво, знайшов доволі швидко. Зі слів продавця - "був робочий"....  Його вигляд теж не дуже вселяв надію, але я його все- таки купив.




    Виявилось, що він був з до рестайлінгової машини, і мав інший роз'єм, з плоскими контактами. Але це не проблема. А проблема в тому, що він взагалі не працював! :)
    Ну, що ж! Тепер у мене є обидва типи вентиляторів, і обидва не працюють! :) Вирішив ремонтувати Bosch - більш ремонтопригодний, ага! ))
    Крильчатка ніяк не хотіла зніматись з осі, тому я відкрутив три гайки на тильній стороні і таким чином "через жопу" розібрав його! Це була помилка.
    Від бруду в ньому були заклинені "щітки", тому він і не працював. Почистив щітки, відпісочив та пофарбував корпус.


    Магніти погано тримались, ізоляція майже вся обдерлась. Вирізав ізоляцію з аналогічного матеріалу, приклеїв та встановив магніти в корпус.




    Хотів ще замінити підшипник, але крильчатка мертво сидить на осі ротора, і ніяк не хоче зніматись!


    При спробах вибити вісь, я навіть трохи розклепав різьбу... Тепер гайка не накручується. До речі там ліва різьба!


    Вирішив збирати вже так, без заміни підшипника. Пофарбував крильчатку, і тут мене наздогнала моя помилка. З крильчаткою, нема доступу до головок болтів, щоб їх зафіксувать і прикрутить мотор до корпусу вентилятора!


    Як я не старався, - марно, бо болти не виходить вставити в отвори і зафіксувати їх, щоб закрутити гайки. Фіаско! ) Правильно було б спочатку зняти крильчатку, а потім вже розбирати мотор. І потім збирати у зворотній послідовності. Тепер я це знаю! ;)
    Склав все в коробку і пішов знову шукати вентилятори в барахолку! )) Знайшов, але від E34. Подивився ETK, - там кажуть, що вони однакові для E30, E32, E34. ОК, беру!


    Перевіряю - працює! Але тільки на другій (максимальній ) швидкості. Резистор не працює. Та й таке, то вже дрібниці!... Поклав в ту ж коробку і відклав на "потім". Згодом в барахолці побачив ще один такий самий вентилятор з E34. Купив - буде запасний! ;)




    Він взагалі без резистора, тому також працює тільки на максимальній швидкості і дуже гуде підшипник. Я із задоволенням, поклав його в ту ж коробку і знову відклав на "потім"! :)

    І ось настало "потім"! :) Дістав все з коробки, поклав на стіл.... І що я бачу!? То вони ж різні по діаметру! )


    Для E30 діаметр 38 см


    Для E34 діаметр 41 см


    А ETK про це нічого мені не сказала! ))) Не треба було їй довіряти! )
    Що ж, надія вмирає останньою... приміряємо...
    Спочатку вентилятор для E30


    Зверху стає майже впритул до кузова


    Знизу стає дуже щільно між кузовом та масляним радіатором


    Тепер вентилятор для E34
    Зверху зовсім не влазить


    Якщо вставити зверху, то заважає масляний радіатор.


    Без масляного радіатора, можливо він би помістився, якщо переробити кріплення для нього. Але це не мій варіант. Знову фіаско! Ще й подвійне! ))

    Згадую про мій самий перший вентилятор з комплекту. :)
    Як виявилось, проблема була в проводці та в резисторі. Відремонтував проводку, купив новий резистор, почистив все.


    Перевіряю - працює, але тільки на максимальній швидкості, і з дуже сильним тріском та хрустом. Навіть з новим резистором перша швидкість не працює, резистор моментально нагрівається, наче праска! Розумію, що довго він так не буде працювати, або ще й машина згорить.
    Розібрав. Ну, як розібрав... розламав нахрен!


    Крильчатка тут теж не знімалася з осі ротора. Довелось вибивати молотком. Старався бити обережно, але в результаті - тріснута крильчатка


    Розламаний ротор


    Розламаний корпус "щіток"


    Проблема була в тому, що від корозії, магніти повідпадали від корпусу, крутились разом із ротором і заклинювали його.




    І знову я йду шукати вентилятори в барахолку! )))) Тепер тільки діаметром 38 см )
    Хоч в пошуках мені щастить! )) Знайшов вентилятор для E30, знову, зі слів продавця -  "був робочий" :)  Купив.


    І таки робочий! Звісно, що тільки на максимальній швидкості. І підшипник гуде. Резистор не працює.



    І тут вже просто фартануло ще раз! )) Товариш подарував свій старий вентилятор - точно такий же, як я поламав. Але він теж вже поламаний. :) Крильчатка зламана, але мотор працює.


    Резистор не працює - я вже звик до цього! :) До речі, резистор тут не такий, як на попередніх.


    Забрав обидва! )


    Тепер у мене чотири вентилятори для E30! І ще два для E34  )


    Перший я не правильно розібрав, трохи відновив, але тепер не можу скласти.


    Другий я зламав... )


    Третій вже був зламаний... ))


    Четвертий працює, але потребує ремонту... я вже боюсь його чіпати!... )))


    Але ж , "вовків боятися - в ліс не ходить!" (с)  :)))
    Далі буде...

    P.S.
    Зі свого, тепер вже багатого, досвіду - основні причини виходу вентиляторів з ладу:
    1. Згорів резистор, працює тільки на максимальній швидкості. Мабуть так в більшості. В мене так всі шість.
    2. Гуде підшипник, з часом може заклинити. Підшипник вже без мастила від старості, або від бруду. Мабуть теж в більшості.
    3. Від корозії відпали магніти. Сильний шум та тріск при роботі. Може заклинити.
    4. Від бруду заклинило "щітки". Не працює зовсім.
    5. Корозія клем чи проводів. Не працює зовсім.