Збірка_158. ЕТК_13_Підготовка та регулювання робочої суміші (ч.1)
Отже, переходимо до розділу ETK
Підготовка та регулювання робочої суміші
Я раніше вже писав про зборку та установку дроселя. Тепер про інші підрозділи.
Деякі деталі я встановив вже давно, ще коли прокладав паливні трубки, але напишу про них тільки зараз.
Система подачі палива, фільтр
Деталь №1 - паливний фільтр D=80MM ( 13 32 1 270 038) - 1 шт. Я завжди використовую фільтр Mahle KL9.
Деталь №2 - паливний фільтр з відділювачем D=82MM (13 32 1 278 330) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
Деталь №3 - кронштейн паливного фільтра (13 32 1 713 062) - 1 шт. Одночасно є кронштейном і для адсорбера.
Деталь №4 - хомут L77-84 (07 12 9 952 131) - 1 шт.
Деталь №5 - гайка M6 (07 14 7 134 319) - 1 шт. В моєму випадку не використовується.
Деталь №6 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 2 шт.
Деталь №7 - пружне кільце B6 (07 11 9 933 082) - 2 шт.
Деталь №8, №11 - паливний шланг 8X13MM (16 12 1 180 409).
Деталь №9, №12 - паливопровід (13 32 1 289 037). В моєму випадку не використовується.
Деталь №10 - хомут L12-15 (07 12 9 952 104) - 4 шт.
Деталь №13 - пустотілий гвинт M14X1,5X26 (32 41 6 783 886) - 2 шт. В моєму випадку не використовується.
Деталь №14 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 4 шт. В моєму випадку не використовується.
Деталь №15 - кронштейн паливного шлангу (13 54 1 287 046) - 1 шт.
Деталь №16 - захисна окантовка GRAU (51 72 1 832 146) - 1 шт.
Прикручуємо до лонжерона кронштейн фільтра, фіксуємо фільтр хомутом. На ребро лонжерона надіваємо захисну окантовку, щоб шланг не терся об нього. Приєднуємо шланги хомутами до відповідних паливних трубок.
Шланг подачі палива.
Шланги обратки та вентиляції бака.
Шланги подачі та обратки фіксуємо один до одного пластиковим кронштейном (№15).
Фільтр та його шланги встановлено.
Клапан вентиляції паливного бака
Деталь №1 - клапан вентиляції паливного бака AB-ELEKTRONIK (13 90 1 726 705) - 1 шт.
Деталь №2 - паливний шланг 32MM-210MM (13 31 1 288 284).
Деталь №3 - паливний шланг 6X11MM (13 31 1 272 750).
Деталь №4 - не використовується.
Деталь №5 - паливний шланг 8X13MM (16 12 1 180 409).
Деталь №6 - адаптер - 1шт. Чомусь не вказаний в ETK.
З'єднуємо шланги хомутами по схемі.
Та підключаємо до адсорбера.
Адсорбер фіксуємо хомутом на кронштейні паливного фільтра, підключаємо шланги вентиляції бака до відповідної трубки.
Шланги вентиляції фіксуємо один до одного пластиковим кронштейном.
Клапан підключаємо до дросельної заслінки разом із вакуумними трубками. Про це напишу пізніше.
ЕБУ системи регулювання холостого ходу
На більш ранніх варіантах, біля ЕБУ Motronic встановлювався окремий ЕБУ регулювання холостого ходу. В моїй, більш пізній, моторній проводці він не передбачений. Отже, з цього розділу в моєму випадку використовуються тільки датчики. Я про них вже писав в інших розділах.
Деталь №13 - датчик температури (12 62 1 710 512) - 1 шт. Для панелі приладів (коричневий на 1 пін)
Деталь №14 - датчик температури M12X1,5 (13 62 1 709 966) - 1 шт. Для ЕБУ Motronic (синій на 2 піна)
Деталь №15 - датчик тиску мастила (61 31 1 354 274) - 1 шт.
Датчики температури встановлюємо в корпус термостата та підключаємо до моторної проводки.
Датчик тиску мастила встановлюємо в блок двигуна під масляним фільтром та підключаємо до жовтого роз'єму моторної проводки.
Його провод прокладаємо разом з проводом датчика положення колінчастого валу.
Далі про повітряний фільтр та розходомір повітря.
- 27 Ноября 2024, 12:15:14
- Добро пожаловать, Гость
Новости:
Слава Україні!
Ми в соціальних мережах:
https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/
https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/
Спілкування:
https://t.me/bmwe30clubua
Купівля - продаж:
https://t.me/e30shopua
71
: 03 Сентября 2024, 15:07:00
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
72
: 03 Сентября 2024, 10:56:11
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_157. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Імпульсний датчик DME
Отже, останні підрозділи ETK по електрообладнанню двигуна. Імпульсний датчик DME Деталь №1...№3 - не використовуються. Замість них для кріплення ЕБУ використовуються кронштейни кріплення торпеди, що показані на фото. Деталь №4 - саморіз ST6,3X19 (07 11 9 916 970) - 4 шт. Для кріплення ЕБУ. Деталь №5 - листова гайка ST6,3-1 (07 12 9 925 742) - 4 шт. Для кріплення ЕБУ. Деталь №6 - корпус роз'єму ЕБУ 35 пінів (12 52 1 270 971) - 1 шт. Я про всі роз'єми моторної проводки вже писав у відповідному розділі. Деталь №7 - імпульсний датчик (12 14 1 710 668) - 1 шт. Датчик положення колінчастого валу. Я також вже про нього писав раніше. Деталь №8 - болт M6X16 (07 12 9 905 536) - 1 шт. Для кріплення датчика. Деталь №9 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 0990 - 1 шт. Для кріплення датчика. Деталь №10 - кронштейн (12 14 1 710 747) - 1 шт. Деталь №11 - тримач провода D=12,8MM (61 13 1 267 476) - 1 шт. Деталь №12 - кронштейн (12 52 1 711 227) - 1 шт. Кронштейн для фіксації діагностичного роз'єму та роз'ємів датчиків положення колінчастого та розподільчого валів. Про нього я вже писав раніше. Деталь №13 - болт M6X12 (07 11 9 905 524) - 1 шт. Мабуть цей болт використовується для більш ранніх кронштейнів. В моєму випадку не використовується , так як кронштейн прикручується гайкою M8 до шпильки впускного колектора. Деталь №14 - спіральний шланг (61 13 1 363 375) - 1 шт. Пластикова захисна трубка для провода датчика. Отже, імпульсний датчик я встановив ще на етапі збірки двигуна, тому просто повторюю фото його установки на двигун. Прикручуємо датчик до спеціального кронштейна. На його провод надіваємо захисну спіральну трубку. Вона захищає від контакту зі шківом. Провод прокладаємо над водяною помпою, через захисний пластиковий футляр. Роз'єм фіксуємо в кронштейні, що прикручується до впускного колектора. Підключаємо до моторної проводки. Деталі №10 та №11 я встановив на шпильку колектора разом з кронштейнами проводки та масляного щупа.. Не впевнений, що так і має бути, але іншого місця для них я не знайшов. Фіксуємо в них проводку. Тепер, нарешті, про салонну частину - установку та підключення ЕБУ. DME Деталь №1 - ЕБУ DME (12 14 1 710 537) - 1 шт. Для двигуна M20B25 були доступні декілька варіантів ЕБУ. Найчастіше це Motronic 1.1 або Motronic 1.3. Таблиця з інету: 12 325e/es E30 M20/B27 (122hp) 9/84-12/86 0 261 200 027 Bosch Motronic Basic M1.0 13 325e/es E30 M20/B27 (127hp) 1/87-9/87 0 261 200 154 Bosch Motronic M1.1 14 325i/ECE E30 M20/B25 (171hp) 85-87 0 261 200 081 Bosch Motronic M1.0 15 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 153 Bosch Motronic M1.1 16 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 173 Bosch Motronic M1.3 17 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 351 Bosch Motronic M1.3 18 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 380 Bosch Motronic M1.3 19 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 382 Bosch Motronic M1.3 20 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 524 Bosch Motronic M1.3 21 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 525 Bosch Motronic M1.3 22 325i/is/iX E30 M20/B25 (170hp) 87-91 0 261 200 526 Bosch Motronic M1.3 У мене було два ЕБУ Motronic 1.1 (0 261 200 153) та Motronic 1.3 (0 261 200 173). В Motronic 1.3 доступна функція самодіагностики - я про це вже писав раніше. Але поки що я встановив Motronic 1.1, бо Motronic 1.3 виявився не робочим. Пізніше заміню. ЕБУ я встановив ще коли встановлював торпеду, тому також просто повторюю фото установки. ЕБУ прикручується до кронштейнів торпеди, та підключається до моторної проводки. Там же підключаємо білий 3-піновий роз'єм тахометра та економетра, та чорний 1-піновий роз'єм кондиціонера. Роз'єми АКПП залишаються не задіяними, примотуємо їх до джгута проводки. Може колись я захочу встановити АКПП, тоді їх і підключу! ;) ЕБУ закривається пластиковим щитком. Отже, все електрообладнання двигуна встановлене та підключене. Далі переходимо до розділу ETK про підготовку та регулювання робочої суміші. |
73
: 29 Августа 2024, 14:29:20
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_156. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Котушка запалювання. Стартер.
Котушка запалювання Деталь №1 - котушка запалювання (12 13 1 286 087) - 1 шт. Деталь №2 - хомут (12 13 1 286 080) - 1 шт. Деталь №3 - гайка M6 (23 11 2 322 368) - 1 шт. Деталь №4 - прокладочна шайба 6.4 (07 11 9 931 044) - 1 шт. Деталь №5 - гайка M5 (07 11 9 922 038) - 1 шт. Деталь №6 - прокладочна шайба 5.3 (07 11 9 936 439) - 1 шт. Деталь №7 - гайка з шайбою M6 (07 14 9 156 628) - 1 шт. Прикручуємо котушку хомутом до шпильки на кузові. Прикручуємо до її контактів клеми моторної проводки. Контакти закриваємо гумовим чохлом. Котушка запалювання встановлена та підключена. Під капотом із електрообладнання двигуна залишився тільки стартер. Стартер Деталь 1 - стартер 1,1KW (12 41 1 361 874) - 1 шт. Мій стартер раніше вже був повністю відновлений, тому я просто його почистив та пофарбував. Тип N 0 001 108 018 Тому розділи по його деталях, я не розглядаю. Деталі стартера Деталі стартера Але скажу, що, як виявилось, стартери бувають двох типів. Про це в наступному розділі. Елементи кріплення стартера Деталь №1 - болт M10X75 (11 11 1 735 525) - 2 шт. Деталь №2 - пружна шайба B10 (07 11 9 932 1220 - 4 шт. Деталь №3 - гайка M10 (07 12 9 900 8120 - 2 шт. Деталь №4...8 - не використовуються. Деталь №9 - кожух тягового реле (61 13 1 361 340) - 1 шт. Гумовий лист. Деталь №10 - бандаж L=292MM/B=4,8MM (61 13 1 377 134) - 2 шт. Пластикові стяжки. Ніколи не бачив цієї оригінальної гумової накладки на машинах, але це дуже простий і дієвий захист від води для клем стартера. Накладка надівається на провід клеми, та фіксується двома стяжками. Все геніальне - просто! (с) Отримуємо такий "козирок" над клемами. Приміряв на двигуні - дах для стартера! А тепер про деталі №4...8. Чергова не точність в ETK. Кронштейн №6 не використовується, а його кріплення №4, 5, 7, 8 використовується - не логічно. На моєму моторі був просто закручений болт №7 із шайбою №8. Мені стало цікаво, і я знайшов кронштейн №6 в ETK - 12 41 1 266 711. Він для моторів M20. Тому я вирішив його також встановити про всяк випадок. Ледве знайшов його, почистив, оцинкував. Почав встановлювати, і тут фіаско! Він не підходить по розміру шпильок. Крім цього, він не підходить і по довжині стартера! Залишати його так нема сенсу, - там і так не дуже зручно прикручувати клеми. Тому зняв його, а болт з шайбою залишив, як і було - як заглушку. А вся суть в тому, що існує два типи стартерів для M20. "Редукторний", - як мій. І "без редукторний", - більш ранній. Так от, цей кронштейн підходить тільки для "без редукторного" стартера. Тепер я це знаю! Стартер встановлювали вже після установки двигуна - робити це не дуже зручно, але ж встановили. Підключаємо кабель від акумулятора, та клеми моторної проводки. Клеми різного діаметру, тому переплутати їх не можливо. Клеми під дахом. ;) До речі, козирок можна зробити і самому - я зняв розміри з оригінального, якщо комусь треба. На цьому по електрообладнанню двигуна під капотом все, - залишилась тільки його салонна частина. Далі про це. |
74
: 29 Августа 2024, 11:55:54
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_155. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна.
Коротко напишу про всі дрібниці електрообладнання двигуна. Раніше я вже писав про елементи кріплення джгута проводів на двигуні. Тепер про кріплення під капотом. Елементи кріплення джгута проводів (ч.2) Деталь №1 - захисний ковпачок (12 52 1 279 703). Мабуть це помилка. Я ніколи не зустрічав цю деталь на E30 (фото з інету). Судячи по фото з інтернету, то вона використовувалася на більш ранніх моделях із Jetronic. Отже, деталь не використовується. Деталь №2 - захисний ковпачок (12 52 1 284 465) - 1 шт. Ця деталь використовується тільки на ранніх моделях E30 до 1985 року, з прямокутним роз'ємом C101, який закріплений на корпусі блоку запобіжників. Ця кришка закриває роз'єм C101. Фото з інету. Оскільки у мене проводка більш пізня, то деталь не використовується. Деталь №3 - кришка (12 52 1 286 052) - 1 шт. Це кришка червоного кольору для діагностичного роз'єму на машинах до 1985 року. Аналогічно з деталлю №2, не використовується. Деталь №4 - захисний ковпак (12 52 1 279 603) - 1 шт. Кришка реле моторної проводки. Деталь №5 - кронштейн ( 12 52 1 279 602) - 1 шт. Кронштейн для кріплення реле моторної проводки. Деталь №6 - гумова втулка (61 31 1 369 343) - 1 шт. Це гумова втулка в бачок омиваючої рідини, в яку вставляється датчик рівня рідини. Чому вона знаходиться в цьому розділі, я не розумію. Деталь №7 - тримач роз'єму C101 (12 52 1 710 729) - 1 шт. В ETK чомусь написано, що це тримач діагностичного роз'єму - це помилка. Прикручується до щитка. Фіксує роз'єм C101. Штекерне з'єднання проводки Я вже писав про ці роз'єми в розділі про моторну проводку. Деталь №1...5 - роз'єм C101 в зборі. З'єдную моторну проводку з основною проводкою. Закріплений в спеціальному кронштейні ліворуч на моторному щитку. Деталь №6...9 - діагностичний роз'єм в зборі. Закріплений в спеціальному кронштейні на впускному колекторі. Ще один розділ ETK по роз'ємах моторної проводки. Штекерне з'єднання проводки Я вже писав про ці роз'єми в розділі про моторну проводку. В мене вони всі в доброму стані, тому я їх не розбирав, і нічого в них не замінював. То ж тому і писати нема про що. Розділ ETK по кріпленню проводки. Тримач проводки Тут дуже багато різних кліпс та хомутів, і я не уявляю де вони всі одночасно можуть застосовуватись. Тому теж не бачу сенсу детально тут про це писати. Я вже писав про ці деталі в розділах про різні джгути проводки. В моторній проводці я використовував лише декілька з них - №1, 2 ,3, 13, 14, 15, 17, 20, 22, 24 ,25, 27. Реле двигуна Реле також дуже багато, але по факту в моторній проводці використовується тільки два типи реле. Деталь №1 (№2) - реле (61 31 1 373 588) - 2 шт. Реле паливного насосу та реле підігріву лямбда-зонду. Таке саме 4-контактне реле, як і реле в блоці запобіжників. В основному помаранчевого кольору. Може бути жовтого, коричневого, або синього кольору. Я про це писав в розділі про блок запобіжників. Деталь №10 - реле (61 36 1 729 004) - 1 шт. Головне реле. Специфічне 5-контактне реле. Білого кольору. Всі інші реле в моєму випадку не використовуються. Ще один розділ ETK по реле паливного насосу. Реле паливного насосу Знову якась не точність ETK. Для моєї моторної проводки реле паливного насосу знаходиться в попередньому розділі. А ці всі реле мабуть для більш ранніх моделей на Jetronic. Отже, в моєму випадку ці реле не використовуються. Реле фіксуються на пластиковому кронштейні, що защьолкується на кузовний кронштейн. 1 - реле підігріву лямбда-зонду. 2 - реле паливного насосу. 3 - головне реле. Реле закриваються пластиковою кришкою Отже, по дрібницях електрообладнання двигуна на цьому все. Заразом напишу і про підключення шлангів до двигуна. Про них я вже писав у відповідних розділах, тому тут просто прикручуємо їх до встановленого двигуна. Права подушка двигуна із термозахисним щитком. Прикручуємо трубки масляного радіатора до фланців адаптера масляного фільтра. Звісно з новими гумовими кільцями. Ліва подушка двигуна. Перед установкою двигуна я прикрутив до рульової рейки шланги гідропідсилювача. Про них ще напишу окремо. Прикручуємо шланги обігрівача салону - нижній на подачу, верхній на обратку. Про паливні шланги напишу пізніше. Далі про стартер та котушку запалювання. |
75
: 24 Августа 2024, 10:58:16
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30 | ||
Красота.....
|
76
: 24 Августа 2024, 09:21:27
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Коли вже " от винта ? " ;)В середу, або в жовтні (с) |
77
: 23 Августа 2024, 18:19:10
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от yntu | ||
Коли вже " от винта ? " ;)
|
78
: 22 Августа 2024, 15:55:00
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Збірка_154. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Джгут проводів двигуна
Отже, мотор встановлено, джгут проводів я теж вже встановив раніше, - потрібно тільки все підключити. Джгут проводів двигуна Деталь №1 - джгут проводів двигуна (12 51 1 711 212). 1 - роз'єм ЕБУ Motronic 2 - роз'єм для підключення тахометра та економетра (до рестайлінгу) 3 - роз'єм для АКПП, положення селектора (я точно не впевнений) 4 - роз'єм для АКПП (я точно не впевнений) 5 - роз'єм для підключення кондиціонера (сигнал підвищення обертів холостого ходу при ввімкненні кондиціонера) 6 - роз'єм для лямбда-зонду 7.1, 7.2 - клеми котушки запалювання "+" і "-" 8 - клеми "маси" 9 - роз'єм C101 для підключення до основної проводки 10 - роз'єми паливних форсунок (6 шт.) 11 - роз'єм датчика температури для ЕБУ Motronic (синій на 2 піна) 12 - роз'єм датчика температури для панелі приладів (коричневий на 1 пін) 13.1, 13.2 - клеми стартера "+" і "-" 14 - роз'єм датчика положення дросельної заслонки 15 - роз'єм клапана вентиляції бака 16 - роз'єм клапана регулятора холостого ходу 17 - роз'єм витратоміра повітря 18 - роз'єм реле підігріву лямбда-зонду 19 - роз'єм реле паливного насосу 20 - роз'єм головного реле 21 - роз'єм датчика положення колінчастого валу 22 - роз'єм датчика положення розподільчого валу 23.1, 23.2 - клеми генератора 24 - роз'єм датчика рівня мастила 25 - діагностичний роз'єм 26 - роз'єм для підключення кондиціонера 27 - роз'єм датчика тиску мастила 28* - роз'єм датчика рівня мастила для OIL Level Matic (афтемаркет, я додав його самостійно) Отже, проводка протягується через моторний щит праворуч, в салон, до ЕБУ Motronic. Там до неї підключаються роз'єми 1, 2, 5 (та 3 і 4 при наявності АКПП). Про це напишу пізніше, а зараз мова піде про підкапотну її частину. Прикручуємо клеми "маси" до правої кузовної стійки, прикручуємо клеми на котушку запалювання, фіксуємо проводку кліпсами. Роз'єм лямбда-зонду буде підключений після установки випускної системи. Укладаємо джгут в спеціальний тримач на щитку та фіксуємо стяжками і одним хомутом. Встановлюємо роз'єм C101 в спеціальний тримач та підключаємо до основної проводки. Всього потрібно три таких хомута. Два ще на впускному колекторі. Перший хомут на колекторі Тут же я розташував і роз'єм кондиціонера. Штатно він повинен бути десь біля компресора, але так як, я підключав рестайлінгову проводку кондиціонера через адаптери, то у мене він буде тут. Нема сенсу тягнути його через весь моторний відсік. Другий хомут на колекторі. Фіксуємо проводку кліпсами до кронштейнів масляного щупа. Підключаємо датчики положення колінчастого та розподільного валів, встановлюємо діагностичний роз'єм. Прикручуємо клеми генератора, та провід його "маси". Підключаємо датчик рівня мастила та прикручуємо кабель основної "маси" двигуна до піддону. Роз'єм витратоміра повітря буде підключений після його установки. Встановлюємо тримач реле, фіксуємо їх там та накриваємо пластиковою кришкою. Прикручуємо додатковий провід "маси" клапанної кришки (65 31 1 286 069). Я зробив його сам - майже не відрізняється від оригінального ;) Роз'єми паливних форсунок будуть підключені після їх установки. Підключаємо датчики температури для панелі приладів (1 пін), та для ЕБУ Motronic (2 піна). Далі буде про підключення іншого електрообладнання двигуна, та підключення всіх шлангів. |
79
: 14 Августа 2024, 21:41:10
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory | ||
Так, отож )
|
80
: 14 Августа 2024, 18:59:34
|
||
Автор The_Glory - Последний ответ от yntu | ||
ОК, Юра, але я не знаю коли це буде Якщо тільки запустити, то хоч на цих вихідних ;) Але ж це не твій метод (С) )))) |