Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Автор Тема: BMW E30 Тень Интеллигенции  (Прочитано 373049 раз)

0 Пользователей и 4 Гостей просматривают эту тему.

The_Glory

  • Администрация
  • *
  • Рейтинг +617/-0
  • Оффлайн Оффлайн
  • Сообщений: 4059
  • Місто (Home): Киев, Вишневое
  • Влюбился в BMW с первого взгляда!
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
« Ответ #1125 : 13 Июня 2024, 16:40:07 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_135. ЕТК_11_Двигун. Зубчастий ремінь ГРМ. Корпус блока ГРМ

    Зубчастий ремінь ГРМ




    Як я й казав раніше, мотор розбиратися не буде, так як недавно вже був відремонтований, тому зараз тільки заміна ременя та ролика. Та й то, -  більше для профілактики та краси.
    Деталь №1 - зубчастий ремінь Z=127 (11 31 1 713 361). Буває двох видів - на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ремінь Continental CT520 на 127 зубців.

    Деталі №2...№15 - шестерні газорозподільного механізму. Їх я просто почистив та пофарбував, не знімаючи.
    Деталь №16 - натяжний ролик (11 31 1 711 154). Буває двох видів - для ременя на 127 та на 128 зубців. В моєму випадку це ролик INA 531000110 для ременя на 127 зубців.

    Важливо, щоб ролик відповідав ременю по кількості зубців! Кількість зубців вказана на ньому.

    Деталь №17 - гвинт (11 31 1 272 433) - 1 шт. Шпилька для кріплення ролика.
    Деталь №18 - пружина (11 31 1 267 746) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
    Деталь №19 - штифт (11 31 1 280 960) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
    Деталь №20 - болт M8X20 (07 11 9 915 093) - 1 шт. Механізм натягування ременя.
    Деталь №21 - наклейка заміни зубчастого ременя (11 31 1 739 073) - 1 шт. Всі заводські наклейки я буду клеїти вже після завершення зборки. А поки що приклею наклейку, що була в комплекті з ременем.

    Прикручуємо ролик до блока шпилькою, але не затягуємо. Вставляємо штифт з пружиною, та максимально стискаємо її. В такому положенні фіксуємо ролик болтом.


    При установці зубчатого ременя дуже важливо правильно виставити шестерні колінчастого та розподільчого валів по заводських мітках!
    Нижня мітка - риска на фланці колінчастого валу повинна співпадати з вирізом на нижній кришці.


    Верхня мітка - стрілка на шестерні розподільчого валу повинна співпадати з рискою на головці блоку циліндрів.


    Виставляємо обидві мітки і в такому положенні надіваємо ремінь на шестерні. Потім відпускаємо болт ролика, щоб він натягував ремінь. Робимо два повних оберти колінчастого валу, і перевіряємо, чи не збились мітки.






    Якщо мітки на місці, затягуємо болт та шпильку ролика. Ремінь встановлено. Поршні з клапанами не зустрічаються! :)


    Наклейка Continental чудово підходить по розміру для цієї площадки. Потім запишу в неї дату виїзду ;)


    Далі встановлюємо кришки ременя.
    Корпус блока ГРМ нижній




    Цю кришку я не знімав, просто почистив та пофарбував.
    Деталь №1 - кришка (11 14 1 272 390)
    Деталь №2 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 2 шт. Купив ці втулки, але вони не пригодились.
    Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
    Деталь №4 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 2 шт.
    Деталі №5...№9 - сальники та прокладки мінялись при ремонті двигуна.

    Блок циліндрів / додаткові елементи

    Сальник та прокладка задньої кришки мінялись при ремонті двигуна.

    Корпус блока ГРМ верхній




    Деталь №1 - щиток верхня частина (11 14 1 714 863) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Але має однаковий номер. Відрізняється наявністю кріплення для пластикового щитка проводки та кріплення для металевої трубки системи охолодження.
    Деталь №2 - щиток нижня частина (11 14 1 271 862) - 1 шт. Буває декількох видів, в залежності від року випуску. Відрізняється наявністю кріплення для датчика положення колінчастого валу. В моєму випадку він більш ранній, тому кріплення для датчика на ньому не використовується.
    Деталь №3 - болт M6X22 (07 11 9 904 505) - 1 шт.
    Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 2 шт.
    Деталь №5 - болт M6X55 - 1 шт. Тут в EKT якась помилка. №5 не вказано, а замість нього вказано №6 (07 11 9 912 351) M6X60. Не знаю чому, але у мене він виявився довгим і до кінця не закручувався. Тому я вкоротив його до 55мм.
    Деталь №6 - болт M8X25 (07 11 9 913 653) - 3 шт.
    Деталь №7 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 2 шт.
    Деталь №8 - гумова прокладка (11 14 1 269 557) - 1шт. Гумовий захисний щиток.
    Деталь №9 - не використовується.
    Деталь №10 - гачок (11 14 1 706 959) - 1 шт.

    Деталь №11 - датчик положення колінчастого валу (12 52 1 279 695) - 1шт. Про нього потім напишу окремо у відповідному розділі.
    Деталь №12 - кронштейн (11 14 1 713 173) - 1 шт. Кронштейн датчика положення колінчастого валу.
    Деталь №13 - не використовується.
    Деталь №14 - кронштейн (11 14 1 716 134) - 2 шт. Кронштейн пластикового щитка для проводки датчика.

    Деталь №15 - щиток (11 14 1 716 133) - 1 шт. Щиток для проводки датчика.
    Деталь №17 - центруюча втулка D=10,5MM (11 12 1 726 238) - 1 шт.
    Деталь №18 - центруюча втулка D=8,5X13MM (11 12 1 726 244) - 1 шт.

    Втулки №17 у мене чомусь не було, - через неї кріпиться гачок за який піднімається мотор, тому для безпеки, звісно, що там повинні стояти ці втулки. Встановив.


    Тепер гачок буде надійніше триматись на втулках.


    Прикручуємо спочатку нижню кришку, потім верхню. До речі, в ETK не вказана гайка M8, що фіксує обидві кришки. Затягувати її не треба - пізніше там ще буде кріпитись нятяжна планка генератора.


    Вставляємо у верхню кришку пластикові кронштейни щитка, та защьолкуємо в них щиток, проклавши під ним провід датчика. Датчик встановлюється на кронштейн, що прикручений до блока двигуна.


    На провід датчика, щоб він не пошкодився шківом, надівається ще захисна пластикова спіраль, але про неї напишу у відповідному розділі.


    На задню частину кришки надівається захисний гумовий щиток. На щитку затискається провід датчика.




    Всі захисні кришки ГРМ встановлено.


    Далі, адаптер масляного фільтра.

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1202
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1126 : 13 Июня 2024, 18:02:25 »
  • 0
  • 0

  • Чергова серія еротичних коміксів)
    Гарно виходить ;)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1127 : 18 Июня 2024, 11:21:29 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_136. ЕТК_11_Двигун. Змащувальна система масляний фільтр. Масловимірювальний щуп

    Автомобілі BMW E30 з двигуном M20B25 штатно комплектувались масляним радіатором. Для установки його шлангів на блок двигуна встановлюється спеціальний адаптер масляного фільтра із вбудованим термостатом.

    Змащувальна система масляний фільтр




    Деталь №1 - масляний фільтр (11 42 1 707 779). Я завжди використовую фільтр Mann-Filter (W71915).
    Деталь №2 - кільце круглого перерізу 65X3 (11 42 1 265 670) - 1 шт. Гумове кільце.
    Деталь №3 - адаптер масляного фільтра PUROLATOR (11 42 1 711 070). Йде в комплекті із вбудованим термостатом та пружиною.

    Деталь №4 - кільце круглого перерізу 20,0X3 (11 42 1 714 764) - 1 шт. Гумове кільце, що встановлюється на болт (№6). Але воно там не круглого перерізу, а плоске , і в рівень з поверхнею болта. При цьому болт заходить досить щільно. А з круглим кільцем він може взагалі не влізти... Тому я хоч і купив таке аналогічне кільце, вирішив залишити старе оригінальне. Якщо хтось його міняв, напишіть яке воно в оригіналі.
    Деталь №5 - ущільнююче кільце A27X32-AL (07 11 9 963 441) - 1 шт. Алюміній.
    Деталь №5 - ущільнююче кільце A24X29-AL ( 07 11 9 963 384) - 1 шт. Алюміній. Не зрозуміло для чого це кільце. Воно по розміру нікуди не підходить і його там не було встановлено. Можливо, це чергова помилка в ETK. Якщо хтось знає точно, напишіть будь-ласка.
    Деталь №6 - пустотілий болт PUROLATOR (11 42 1 711 071) - 1 шт.

    Деталь №7 - комплект прокладок (11 42 9 059 338) - 1 шт. Комплект складається із гумового ущільнюючого кільця 24,5x3 мм, алюмінієвої пробки, та металевого стопорного кільця. Не розумію чому не можливо замовити окремо оригінальне гумове кільце, а тільки разом з пробкою та стопорним кільцем? Навіщо міняти пробку? Тому купив окремо аналогічне гумове кільце 24х3 мм, хоча й старе було нормальне.


    Збірка проста - вставляємо термостат та пружину в адаптер.


    Надіваємо гумове кільце на пробку, вставляємо пробку, стискаємо нею пружину і ставимо в паз стопорне кільце. Потім надіваємо алюмінієве ущільнююче кільце на болт і вставляємо його в адаптер. Вставляємо в паз адаптера велике гумове кільце. Адаптер зібраний.


    Прикручуємо болтом адаптер до блоку двигуна на місце масляного фільтра в такому положенні. До адаптера прикручуємо масляний фільтр.


    Після установки мотора, до адаптера прикручуємо шланги вже встановленого масляного радіатора.

    В ETK є ще один вид масляного фільтра:
    Екологічний масляний фільтр


    Я його ніколи не зустрічав на E30. Якщо у когось є такий фільтр, буду вдячний за фото. Цікаво як він виглядає. Мабуть, щось схоже на фільтр на двигунах M50...

    Інші розділи по змащувальній системі я пропускаю, так як вони стосуються "внутрощів" двигуна.




    Як я вже казав, при його ремонті там все, що було необхідно вже було замінено.

    Наступний розділ ETK
    Масловимірювальний щуп




    Деталь №1 - масловимірювальний щуп L=533,5MM (11 43 1 718 863).
    Деталь №2 - направляюча труба (11 11 1 705 786).
    Деталь №3 - кронштейн (11 43 1 720 566).
    Деталь №4 - болт M6X12 (07 11 9 905 524) - 1шт.
    Деталь №5 - хомут (11 43 1 258 342).
    Деталь №6 - гайка M6 (07 11 9 905 543) - 2 шт.


    Важливо використовувати щуп відповідний до мотора, оскільки вони мають різну довжину та мітки рівня мастила.
    Трубка щільно вставлена в блок двигуна. Зверху на трубку надівається хомут, до якого болтом з гайкою прикручений кронштейн. Кронштейн фіксується гайкою з шайбою до шпильки на впускному колекторі. Оскільки колектор поки що не встановлений, то й кронштейн на трубку я не встановлював. Поки що просто приміряв його приблизно в такому положенні.


    Далі про деталі блоку двигуна.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1128 : 18 Июня 2024, 15:27:50 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_137. ЕТК_11_Двигун. Блок картер двигуна

    Блок картер двигуна


    Знову ж таки, я блок двигуна повністю не розбирав, тому на фото тільки ті деталі, які знімалися.


    Деталь №1 - блок циліндрів з поршнями (11 11 1278 921). В ETK такого номера чомусь нема... дивно..

    Деталь №2 - болт M10X75 (11 11 1 735 525). Не знімалось.
    Деталь №3 - датчик тиску мастила (12 61 1 710 509). У мене був встановлений датчик під роз'єм рестайлінгової проводки, так його і залишив.
    Деталь №4 - пробка D=12,0MM (11 11 1 268 539)- 2 шт. Не знімалось.
    Деталь №5 - різьбовий штуцер (11 11 2 140 435). На моєму блоці місце для його установки, як і сам штуцер, відсутній. Можливо це залежить від року випуску...
    Деталь №6 - центруюча втулка D=12,5MM (11 11 1 280 594) - 2 шт. Не знімалось.
    Деталь №7 - різьбова пробка AM14X1,5 (07 11 9 919 228) - 1 шт. Пробка для зливу антифризу з блока двигуна.
    Деталь №8 - ущільнююче кільце A14X18-AL (07 11 9 963 200) - 1 шт. Алюміній.
    Деталь №9 - кільце круглого перерізу (11 15 1 714 390) - 2 шт.
    Деталь №10 - прокладочна шайба (11 15 1 280 937) - 1 шт.
    Деталь №11 - трубка (11 15 1 280 938) - 1 шт.
    Деталь №12 - пружина (11 15 1 265 346) - 1 шт.

    Деталь №13 - різьбова пробка AM12X1,5 (07 11 9 919 225) - не використовується.
    Деталь №14 - ущільнююче кільце A12X15,5 AL (07 11 9 963 130) - 2 шт. Алюміній.
    Деталь №15 - кільце круглого перерізу 79X2,5 (11 11 1 285 403) - 1 шт. Не знімалось.
    Деталь №16 - кришка (11 11 1 285 395) - 1 шт. Не знімалось.
    Деталь №17 - захисний щиток (11 14 1 280 826) - 1 шт.
    Деталь №18 - кришка (11 11 1 714 712) - 11 шт. Не знімалось.
    Деталь №19 - центруюча втулка D=14,5MM (11 11 1 743 118) - 2 шт. Однієї не вистачало, встановив.
    Деталі №20...№22 - Не знімалось.
    Деталь №23 - підшипник 11,4X16 (11 11 1 265 412) - 1 шт.
    Деталь №24 - ущільнююче кільце 42х3 (12 11 1 363 190) - 1 шт.
    Деталь №25 - кришка підшипника (11 41 1 276 333) - 1 шт.
    Деталь №26 - кронштейн (12 12 1 364 199) - 1 шт.
    Деталь №27 - болт M8X28 (07 11 9 913 659) - 1 шт.
    Деталь №28 - різьбовий штуцер M12 (11 12 1 740 3960 - 1 шт.

    Деталь №29 - гумова прокладка 305MM (11 14 1 287 846) - 1 шт.
    Деталь №30 - вкладиш жорсткості (11 14 1 286 342) - 1 шт.
    Деталь №31 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 4 шт.
    Деталь №32 - болт M8X65 (07 11 9 912 535) - 2 шт.
    Деталь №33 - болт M8X45 (07 11 9 902 955) - 1 шт.
    Деталь №33 - болт M8X80 (07 11 9 912 558) - 1 шт.

    Деталь №34 - болт Torx M8X80 (23 00 1 434 509) - 4 шт. Болти кріплення МКПП.
    Деталь №35, №36 - не використовуються.
    Деталь №37 - кришка (11 11 1 718 873). В моєму випадку не використовується - на її місці встановлена трубка масляного щупа.
    Деталь №38 - комплект прокладок. Не знімалось.

    Кришка підшипника (№25) просто витягується вгору, за допомогою викрутки чи плоскої лопатки. Вона у мене була зі старим кільцем на герметику. Я купив кільце 42х3 мм, але мабуть потрібно брати трохи менше, десь 41х3, чи може навіть 40х3, щоб щільніше сідало на кришку. Надіваємо кільце на кришку з підшипником.


    Вставляємо кришку та щільно забиваємо її в блок двигуна до упору. Зверху фіксуємо її кронштейном з болтом.


    Ставимо трубку (№11) з шайбою, пружиною та гумовими кільцями. Пружину я поки що не ставив, тому, що вона притискається впускним колектором.
    Закручуємо штуцер (№28) з алюмінієвим кільцем (№14).
    Встановлюємо щиток (№17) на втулки (№19).
    Прикручуємо болтами (№32, №33) вкладиш жорсткості через гумову прокладку (№29).





    Закручуємо через алюмінієве кільце (№8) різьбову пробку (№7) для зливу антифризу з блоку двигуна.
    Закручуємо через алюмінієве кільце (№14) датчик тиску мастила (№3).


    По блоку на цьому все.
    Всі інші розділи по поршневій системі я пропускаю, так як там все необхідне було замінено раніше.












    Далі мабуть трохи про навісне обладнання...

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1129 : 20 Июня 2024, 14:37:01 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_138. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Генератор

    Переходимо до розділу ETK
    Електрообладнання двигуна

    Починаю з підрозділів по генератору.

    Елементи кріплення генератора




    Деталь №1 - опорний кронштейн (32 41 1 264 642).
    Деталь №2 - болт M8X30 (07 11 9 913 664) - 2 шт.
    Деталь №3, №6, №12 - пружна шайба (07 11 9 932 095) - 5 шт.
    Деталь №4 - болт M8X60 (07 11 9 901 797) - 1 шт.
    Деталь №5 - болт M8X85 (12 31 1 716 014) - 1 шт.
    Деталь №7, №11 - гайка самоконтряча (07 12 9 946 400) - 3 шт.
    Деталь №8 - затискна пластина (12 31 1 274 833) - 1 шт.
    Деталь №9 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
    Деталь №10 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X80 (12 31 1 276 516) - 1 шт.

    Опорний кронштейн генератора одночасно є кронштейном і для насоса гідропідсилювача керма. Хоча, існує і окремий кронштейн, - тільки для генератора. Саме такий кронштейн і був у мене установлений раніше, але я його замінив при установці гідропідсилювача. Тому одразу тут напишу і про кріплення насоса гідропідсилювача керма.
    Насос гідропідсилювача керма. опорний кронштейн




    На фото вийшов якийсь дивний відблиск на пластинах - наче вони ржаві ) Насправді, вони блискучі і красиві )

    Деталь №1 - опорний кронштейн (32 41 1 264 642). Той же кронштейн №1, що і для генератора.
    Деталь №2 (№11) - болт M8X60 (07 11 9 901 797) - 1 шт. Болт №4 для генератора.
    Деталь №3 - пружна шайба (07 11 9 932 095) - 6 шт. Шайба №3 для генератора.
    Деталь №4 - болт M8X30 (07 11 9 913 664) - 2 шт. Болт №2 для генератора.
    Деталь №5 - пластина кріплення (32 41 1 284 735) - 1 шт.
    Деталь №6 - пластина кріплення (32 41 1 284 736) - 1 шт.
    Деталь №7 - болт M8X22 (07 11 9 913 652) - 5 шт.
    Деталь №8 - пластина кріплення ZF (32 41 1 128 080) - 1 шт. Для насосу VICKERS (32 41 1 132 164).
    Деталь №9 - пластина кріплення ZF (32 41 1 288 597) - 1 шт. Для насосу VICKERS (32 41 1 132 166).
    Деталь №10 - болт M8X20 (07 11 9 903 039) - 2 шт.
    Деталь №11 - болт M8X35 (07 11 9 913 676) - 3 шт.
    Деталь №12 - затискна пластина (12 31 1 719 992) - 1 шт.
    Деталь №13 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X30 (32 41 1 277 375) - 1 шт.
    Деталь №14 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
    Деталь №15 - гайка самоконтряча (07 12 9 946 400) - 1 шт.

    Отже, збираємо кронштейн для генератора та насоса. Пластини №8 та №9 будуть встановлюватись пізніше, разом з насосом.


    Прикручуємо кронштейн до блоку двигуна двома болтами збоку, та одним болтом з переднього торця.




    Далі про деталі генератора.
    Клиновий ремінь




    Деталь №1 - клиновий ремінь 9,5X965 (11 51 1 706 710). Я всі ремені купив виробника Continental. Ремінь генератора AVX10X960.

    Деталь №2 - ізоляційна деталь 8/5MM (12 31 1 286 664) - 1 шт. Пластикова накладка на клеми генератора. В ETK не вказані пластикові шайби на клеми генератора та гайки з шайбами для клем проводки.
    Деталь №3 - конденсатор генератора BOSCH (12 31 1 356 564) - 1 шт. По номеру Bosch (0290800036) він значно дешевший.

    Деталь №4 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 1 шт.
    Деталь №5 - болт M6X8 (07 11 9 913 420) - 1 шт.
    Деталь №6 - провід "маси" генератора L=170MM (12 52 1 312 124) - 1 шт. В оригіналі він чомусь червоного кольору - дивно. Я його зробив сам з коричневого проводу, як і всі проводи "маси" в BMW.


    Нарікань на роботу генератора у мене не було, але вигляд він мав не дуже красивий, тому, звісно, що я його теж повністю розібрав і відновив. Замінені обидва підшипники, щітки, контактні кільця щіток, гумове ущільнююче кільце, гумові втулки, конденсатор. Все інше почищено, пофарбовано та оцинковано.


    На E30 встановлювалось декілька видів генераторів. В моєму випадку це генератор на 80A - Bosch Тип N 0 120 469 619.
    Деталі генератора на 80 А




    Деталь №1 - гайка M14X1,5 (07 11 9 901 309) - 1 шт.
    Деталь №2 - пружинне кільце B14 (07 11 9 933 148) - 1 шт.
    Деталь №3 - шків D=66MM (12 31 1 288 238) - 1 шт. Складається з п'яти частин - дві "тарілки" шківа та три шайби.

    Деталь №4 - крильчатка (12 31 1 735 306) - 1 шт.
    Деталь №5 - шпонка 4X5 (07 11 9 951 453) - 1 шт.
    Деталь №6 - опора привода (12 31 1 288 458) - 1 шт. Передня кришка.
    Деталь №7 - стопорне кільце (12 31 1 276 226) - 2 шт.
    Деталь №8 - прокладочна шайба (12 31 1 268 420) - 4 шт.
    Деталь №9 - втулка 75 SHORE LANG (12 31 1 268 433) - 4 шт. Я використовував аналог 01612 Febi.
    Деталь №10 - втулка (12 31 1 276 227) - 2 шт. Металева направляюча втулка для болта.

    Деталь №11 - підшипник 47X17X14 (12 31 1 722 979) - 1 шт.
    Деталь №12 - пластина кріплення (12 31 1 727 7400 - 1 шт.
    Деталь №13 - ротор (12 31 1 288 423) - 1 шт.
    Деталь №14 - підшипник 28X12X12 (12 31 1 714 521) - 1 шт.
    Деталь №15 - обмотка генератора (12 31 1 727 758) - 1 шт.
    Деталь №16 - діодна панель LIMA ( 12 31 1 288 457) - 1 шт.

    Деталь №17 - кільце круглого перетину ( 12 31 1 276 2240 - 1 шт.

    Деталь №18 - корпус (12 31 1 288 456) - 1 шт.
    Деталь №19 - регулятор (12 31 1 726 022) - 1 шт.
    Деталь №20 - болт (12 31 1 747 251) - 2 шт.
    Деталь №21 - болт (12 31 1 727 760) - 3 шт.
    Деталь №22 - болт (12 31 1 738 099) - 1 шт. Довгий гвинт для провода "маси".
    Деталь №23 - "щітки" генератора (12 31 1 727 756) - 1 шт. Комплект "щіток" Bosch (1127014022).

    Деталь №24 - ремонтний комплект ротора (12 31 1 727 762).

    Встановлюємо гумові втулки в передню кришку та металеві направляючі, фіксуємо їх шайбами та стопорним кільцем. Якщо уважно подивитися на схему ETK, то верхня і нижня направляючі встановлюються з різних боків. Це не випадково, і важливо! Раніше, я на це не звертав уваги і ставив втулки з одного боку. При цьому генератор стає трохи навскіс, і мабуть саме тому, у мене весь час зношувалась верхня гумова втулка і починав пищати ремінь. Втулки виступають на різну відстань і цим компенсується різниця в площині нижнього кріплення та натяжної планки. В більш пізніх генераторах ці втулки взагалі прибрали, і на передній кришці просто зробили різні виступи зверху і знизу.


    Встановлюємо гумове кільце в корпус генератора.


    Прикручуємо шістьма гвинтами діодну панель з обмоткою.


    Встановлюємо конденсатор та клеми.


    Вставляємо ротор з підшипниками, прикручуємо передню кришку, шків та крильчатку.
    Готовий результат:

    Генератор




    Деталь №1 - генератор (12 31 1 288 409).

    Тепер генератор має значно кращий вигляд і стан.








    Тут добре видно різницю у величині виступу верхньої та нижньої втулок:


    Встановлюємо нижнє кріплення на кронштейн, а верхнє, - на натяжну планку. Натяжна планка прикручується до шпильки кришок.






    Генератор встановлено. Ремінь встановлю та натягну після установки всіх шківів.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1130 : 20 Июня 2024, 16:27:59 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_139. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. Додаткові елементи компресора кондиціонера. Ремінний привід

    Отже, кронштейн генератора та насоса гідропідсилювача керма встановлено. Мій старий насос вже не підлягає відновленню, тому буду замовляти новий. Але це буде пізніше.
    Майже те ж саме і з компресором кондиціонера - мабуть його потрібно повністю відновлювати. Тому, це я також відклав на потім. А поки що напишу про кронштейн кріплення компресора.
    Переходимо до розділу ETK
    Опалення та кондиціонування

    Підрозділ
    Додаткові елементи компресора кондиціонера. Ремінний привід




    Деталь №1 - опорний кронштейн (64 52 1 717 007)
    Деталь №2 - болт M8X25 (07 11 9 920 022) - 4 шт.
    Деталь №3 - болт M8X100 (07 11 9 912 570) - 2 шт.
    Деталь №4 - гайка самоконтряча M8 (07 12 9 946 400) - 3 шт.
    Деталь №5 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 7 шт.
    Деталь №6 - натяжна планка (64 52 1 284 748) - 1 шт. Або (64 55 1 714 458) - трохи коротша.
    Деталь №7 - прокладочна шайба (07 11 9 936 441) - 1 шт.
    Деталь №8 - шестерня натяжного механізму (12 31 7 677 914) - 1 шт.
    Деталь №9 - гвинт з напівкруглою голівкою M8X110 (64 52 1 284 966) - 1 шт.
    Деталь №10 - клиновий ремінь 12,5X823 KLIMA (64 55 1 722 991). Я всі ремені купив виробника Continental. Ремінь компресора кондиціонера AVX13X825.


    Збираємо кронштейн.


    Та прикручуємо його чотирма болтами до блоку двигуна.




    Компресор буду встановлювати пізніше, після його відновлення.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1131 : 25 Июня 2024, 15:39:29 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_140. ЕТК_11_Двигун. Масляний картер, масловимірювальний прилад

    Масляний картер, масловимірювальний прилад


    Тут я нічого не розбирав, тому і писати особливо нема про що. Але є нюанс. :)



    Деталь №1 - масляний картер (11 13 1 720 754). Я вже хвастався, що при багаторічній їзді на низькій статичній підвісці, піддон двигуна у мене залишився цілим! :) Я його просто почистив та помив. Фарбувати не став. Адже він із заводу був не фарбований, тому так його і залишив.

    Деталь №2 - ущільнююча прокладка (11 13 1 730 234) - не знімалось.
    Деталь №3 - болт M6X20 (07 11 9 915 031) - не знімалось.
    Деталь №4 - гумова втулка (12 61 1 276 240). От тут той самий нюанс! Я її купив, але виявилось, що вона на Е30 не використовується.

    Я не міг зрозуміти куди саме вона ставиться... Отворів для неї ніде нема.

    І як виявилось, вона ставиться в деталь №5, яка використовується тільки на двигунах M30.
    Деталь №5 - захисний щиток (12 52 1 276 200). Не використовується.

    Верхній отвір - саме для цієї вставки.

    Датчик на M30 ставиться у піддон знизу, тому закривається захисним металевим щитком (№11 на схемі M30), щоб не чіпляти по лежачих поліцейських. Саме в тому щитку на виході проводу і є отвір для цієї вставки (№14на схемі M30). Датчик та щиток в M30 на 3 болта.
    На М20 датчик на 2 болта, тому той щиток разом з цією вставкою на М20 ніяк не стане. Хоча, по ETK від йде і на M20 - це помилка.
    Деталь №6 - гайка M6 (07 11 9 905 543) - 2 шт. В ETK знову помилка по кількості.
    Деталь №7 - не використовується.
    Деталь №8 - шпилька M6X25 (07 12 9 908 100) - 2 шт. В ETK знову помилка по кількості.
    Деталь №9 - датчик рівня мастила (12 61 1 277 240). До рестайлінгу з круглим роз'ємом, після рестайлінгу з квадратним.
    Деталь №10 - кільце круглого перерізу (12 61 1 277 602) - 1 шт. Я його про всяк випадок купив, але міняти не став. Не бачу в цьому сенсу.
    Деталь №11 - заглушка замість датчика. Тільки для машин без системи контролю. В моєму випадку не використовується.
    Деталь №12 - ущільнююче кільце A12X17-CU (07 11 9 963 151) - 1 шт. Мідь.
    Деталь №13 - різьбова пробка M12X1,5 (11 13 1 273 0930 - 1 шт. Пробка для зливу мастила.
    Старе мастило я ще не зливав, тому пробка на своєму місці.


    На фото ще видно болт M8 з шайбою. Він чомусь не вказаний в ETK - це болт, яким прикручується провід "маси" від кузова до двигуна.

    P.S.
    Впускний колектор та клапанна кришка пофарбовані, - тепер можна повністю завершувати зборку двигуна.


    P.P.S
    Похвастаюсь подарунком від друзів-одноклубників на мій день народження! :)




    Тест-драйв пройшов успішно! :)


    Далі про шківи та ремені.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1132 : 27 Июня 2024, 10:52:33 »
  • 2
  • 0

  • Збірка_141. ЕТК_11_Двигун. Демпфер крутильних коливань клиновий ремінь приводу. Вентилятор муфта приводу вентилятора

    Демпфер крутильних коливань клиновий ремінь приводу




    Деталь №1 - демпфер крутильних коливань (11 23 1 708 852). На демпфері по колу приклеєна гумова стрічка, на якій є мітка, що дублює мітку на колінчастому валі.

    Деталь №2 - ремінний шків D=116MM (11 23 1 280 958). Використовується тільки при наявності гідропідсилювача керма та / або кондиціонера.
    Деталь №3 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 6 шт.
    Деталь №4 - болт M8X16 (07 11 9 913 612) - 6 шт.
    Деталь №6...№11 - болт та шестерня колінчатого валу. Не знімалося. Я їх просто почистив та пофарбував на місці.
    Деталь №12 - клиновий ремінь 9,5X965 (11 51 1 711 091). Я вже про нього писав в розділі про генератор - всі ремені я купив виробника Continental. Ремінь генератора AVX10X960.

    Отже, прикручуємо демпфер та шків до фланця колінчастого валу. На демпфері є спеціальний отвір, яким він надівається на штифт, - тобто, не правильно його поставити не можливо. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.


    Дублююча мітка на демпфері співпадає із дублюючою міткою на нижній кришці.


    Демпфер встановлено.

    Вентилятор муфта приводу вентилятора




    Деталь №1 - вентилятор 11-лопастний D=410MM (11 52 1 723 363). Оскільки, вся система охолодження у мене встановлена рестайлінгова, то і вентилятор теж для рестайлінгових машин. До рестайлінгу встановлювався вентилятор 9-лопастний D=420MM (11 52 1 273 086).
    Деталь №2 - муфта вентилятора BEHR (11 52 1 740 962).
    Деталь №3 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 8 шт.
    Деталь №4 - болт M6X16 (07 12 9 905 536) - 4 шт.
    Деталь №5 - болт M6X10 (07 11 9 913 426) - 4 шт.
    Деталь №6 - ремінний шків D=129MM B=9,7 (11 51 1 271 424).
    Деталь №7 - фланець (11 51 1 277 387). Є невід'ємною частиною водяної помпи.
    Деталь №8 - гайка муфти. Є невід'ємною частиною муфти.

    Прикручуємо муфту до вентилятора. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.


    Цікаво, що лопаті на вентиляторі розташовані не симетрично, з різним кроком між ними.


    Прикручуємо шків до водяної помпи. Про всяк випадок я використовував різьбовий фіксатор на болтах.
    Надіваємо та натягуємо ремінь помпи та генератора.


    Оскільки, новий насос гідропідсилювача керма я ще не купив, а компресор кондиціонера ще не відновив, то відповідно, і їх ремені ставити нема куди. Тому їх шків поки що залишається пустим.
    Я зразу прикрутив металеву трубку системи охолодження, бо на машині це буде трохи не зручно робити. Про неї напишу пізніше, у відповідному розділі. Трубка кріпиться двома болтами. Одним до верхньої кришки.


    Другим до спеціального "вуха" на водяній помпі.


    Тепер прикручуємо муфту з вентилятором. Звертаю увагу, що тут лівостороння різьба!


    Далі про впускний колектор та клапанну кришку.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1133 : 02 Июля 2024, 12:44:33 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_142. ЕТК_11_Двигун. Кришка головки блока циліндрів. Система вентиляції картера

    Кришка головки блока циліндрів


    Моя клапанна кришка раніше була пофарбована порошковою фарбою в червоний колір. Але фарба місцями обдерлась, тому я спробував її зняти повністю, але це виявилось не просто... Тоді не було часу, тому просто поверх пофарбував звичайною чорною фарбою. Вийшло не дуже гарно, але так і їздив весь час. Фарба знову обдерлась і кришка виглядала якось так.


    Але всередині вона була доволі чиста.


    Особливо у порівнянні з кришкою для Jetronic, яку я колись давно купив.


    Нею тимчасово накрив головку блока циліндрів - теж червона, "гоночна"! :)


    Також у мене була ще одна кришка для Motronic, не фарбована - вирішив її ставити. Але всередині вона була теж дуже брудна. Тому вирішив зняти з неї пластину, що приклепана із заводу. І не даремно - під нею просто жах!


    Я не знаю що заливати в той мотор, на якому вона стояла, але бруду та нагару дуже багато і відмивався він дуже важко...


    Дивлячись на це, вирішив зняти ту пластину і на своїй кришці. Там було значно чистіше, але все-одно багато нагару.


    Відмити кришки було не легко - мив розчинником, щітками, за декілька разів. Потім піскостуй. Зняти залишки порошкової фарби з моєї кришки було дуже важко. Але в результаті я таки отримав дві абсолютно чисті кришки.


    Тепер потрібно встановити пластини. На заводі пластини клепались не заклепками, а просто розклепувались штифти відлиті разом з кришкою. Тому отворів там нема. Отже, просвердлив отвори, та нарізав в них різьбу M3. Використовував шайби, пружні шайби та гвинти M3 з нержавіючої сталі. Це важливо, тому, що контакт алюмінію зі звичайною сталлю викликає хімічну корозію.
    Про всяк випадок, для додаткової фіксації гвинтів, використовував різьбовий фіксатор.


    Готово.


    Маю надію, що ці гвинтики не відкрутяться і не попадають в двигун! :)


    По кольору у мене були варіанти - сріблястий, чорний і синій ;) Або не фарбувати взагалі, але алюміній окисляється і на ньому залишаються плямі від бруду. Тому вирішив таки фарбувати. Одну кришку пофарбував порошковою фарбою в сріблястий колір, а другу кришку буду пізніше фарбувати в чорний колір зі сріблястими смугами та написом BMW. А третю для Jetronic може для експерименту пофарбую в колір кузова ;)
    А поки що, - класика!


    Деталь №1 - ущільнююча прокладка (11 12 1 730 271). Я використовую прокладку Elring 774693.
    Деталь №2 - кришка головки блока циліндрів (11 12 1 713 116). Як я вже писав вище, вони відрізняються для Jetronic та для Motronic кріпленням кронштейнів впускного колектора. Хоча, всі двигуни M20B25 на Motronic, але кришка стає і з Jetronic, тільки без кронштейна колектора.
    Деталь №3 - запірна кришка маслозаливної горловини (11 12 1 716 993). У мене дві кришки, і обидві не зовсім для E30. Одна кругла металева з більш старих "акул" E21, E23, E28. Друга квадратна пластикова з більш нових E32, E34, E36. Оригінальна кришка для E30 мені не дуже подобається, тому, що нагадує мені ручку газової плити. :) Тому, скоріш за все, залишу квадратну пластикову.

    Деталь №4 - гайка з шайбою M6 (07 14 9 156 628) - 8 шт.
    Деталь №5 - пружна шайба B6 (07 11 9 932 099) - 8 шт.

    Кришку я не прикручував, тому що потрібно буде ще регулювати клапани перед запуском двигуна.



    Система вентиляції картера




    Деталь №1 - трубопровод (11 42 1 265 376). Не знімалось.

    Деталь №2 - хомут L16-30 (64 21 8 367 179) - 1 шт.
    Деталь №3 - шланг (11 15 1 708 801). Я його недавно замінив на новий Febi 12554.
    Деталь №4 - хомут L18-24 (07 12 9 952 109) - 1 шт.

    Шланг встановлю після установки впускного колектора та дроселя.




    Далі про впускний колектор.

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1134 : 02 Июля 2024, 14:29:26 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_143. ЕТК_11_Двигун. Система впуску

    Система впуску


    Про фарбування клапанної кришки я вже писав, а з впускним колектором історія була ще складніша... Його також, ще до мене, пофарбували порошковою фарбою, в не менш "гоночний" жовтий колір! :) Але за 24 роки фарба також місцями почала злазити...


    Досвід піскострую клапанної кришки показав, що навіть на плоскій поверхні порошкову фарбу зняти дуже складно, не кажучи вже про всі "викрутаси" на колекторі. Тому піскоструй - не варіант. Обдирати вручну - тим більше, не варіант. Я вже хотів купити інший колектор, не фарбований. Але потім мені порадили спробувати змивку для фарби, - саме таку, як на фото. Спробував - ефект є!


    Обробив щіткою весь колектор тією змивкою, і десь через 15-20 хвилин отримав таку картину - прямо рак колектора якийсь! :)


    Фарба знімалась, наче плівка, - результат досить добрий!


    Залишки фарби обробляв ще повторно, та знімав вручну металевою щіткою. Також почистив щіткою та вимив колектор всередині.


    Готово.


    Тепер ще піскоструй, і колектор виглядає, як новий!


    Можна і не фарбувати. Але поверхня пориста і з часом вона забрудниться пилом та брудом. Тому вирішив все таки пофарбувати його порошковою фарбою в сріблястий колір.






    Деталь №1 - впускний колектор (11 61 1 289 210). По факту номер трохи інший (11 61 1 289 211), якого нема в ETK - чергова загадка..

    Деталь №2 - ущільнююча прокладка (11 61 1 726 012) - 1 шт. Я використовую прокладки VICTOR REINZ 712703810
    Деталь №3 - ущільнююча прокладка (11 61 1 726 010) - 4 шт. Я використовую прокладки VICTOR REINZ 712703710

    Деталь №4 - ущільнююча прокладка (11 61 1 717 286) - 1 шт. Мені не дуже сподобалась ціна оригінальної прокладки, а аналогів я не знайшов. Тому вирізав її сам.
    Деталь №5 - кришка (11 61 1 708 858).
    Деталь №6 - болт M6X25 (07 11 9 919 926) - 3 шт. Чому в ETK вказано кількість 1 шт. - не розумію.

    Деталь №7...№10 - не використовується. Це деталі для Jetronic.
    Деталь №11 - прокладочна шайба 6,4 (07 11 9 936 425) - 2 шт.
    Деталь №12 - болт M6X16 (07 12 9 905 536) - 2 шт.
    Деталь №13 - пружна шайба B8 (07 11 9 932 095) - 12 шт.
    Деталь №14 - гайка M8 (11 61 1 713 432) - 12 шт.

    Деталь №15 - шпилька M6X35 (07 12 9 908 103) - 4 шт. Кріплення дроселя.

    Деталь №17 - не використовується.
    Деталь №16 - кронштейн (11 61 1 277 431). Кріплення троса акселератора.
    Деталь №18 - болт M6X16 (07 11 9 904 357) - 3 шт.

    Деталь №19, №20 - не використовується.
    Деталь №21 - шпилька M6X30 (07 12 9 908 102) - 2 шт. Кріплення кронштейна проводки.
    Деталь №22 - шпилька M8X28 (07 12 9 908 147) - 1 шт. Кріплення кронштейна діагностичного роз'єму.
    Деталь №23 - кронштейн (11 61 1 708 838). Додаткове кріплення колектора.
    Деталь №24 - ковпачок D=5,0MM (11 61 1 437 694) - 1 шт. Ставиться, як заглушка, на більш ранні кришки №5 на додатковий відвід. У мене кришка без додаткового відводу, тому в моєму випадку не використовується.

    Прикручуємо кронштейн (№23) до клапанної кришки. Встановлюємо прокладки колектора.


    Щоб встановити колектор на шпильки, та одночасно вставити в нього трубку вентиляції картера з пружиною, потрібен або помічник, або третя рука! :) У мене не було ні того, ні того, тому довелось використовувати підручні матеріали - тонку проволоку для стяжки пружини. Так можна повністю вставити трубку, надіти на неї гумові кільця, та надіти на неї колектор.


    Потім витягуємо проволоку і трубка підпирається пружиною.


    Прикручуємо кронштейн (№16)


    З іншого боку встановлюємо кришку (№5) через прокладку (№4), та фіксуємо колектор до кронштейна (№23)


    Ці болти я не затягував, так як потрібно буде ще знімати кришку для регулювання клапанів.

    Колектор встановлено - тепер це вже щось схоже на M20! ;)

    yntu

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +126/-8
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 1202
    • Місто (Home): Київ, найкраще місто в світі)
    • Юрій
      • X3 F25
      • Український клуб BMW E30
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1135 : 02 Июля 2024, 18:29:49 »
  • 0
  • 0

  • Гарно)
    Записан
    Найкраща колискова - звук двигуна, що працює (с)

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1136 : 04 Июля 2024, 13:55:33 »
  • 1
  • 0

  • Збірка_144. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Провід високої напруги. Свічки запалювання

    Двигун майже зібраний, залишилось дочекатись декілька нових деталей до нього. Тому переходимо до розділу ETK

    Електрообладнання двигуна

    Починаємо з підрозділу
    Провід високої напруги




    Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №1 (12 12 1 710 631) - 1шт.
    Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №2 (12 12 1 710 632) - 1шт.
    Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №3 (12 12 1 710 633) - 1шт.
    Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №4 (12 12 1 710 634) - 1шт.
    Деталь №1 - Провід високої напруги циліндр №5 (12 12 1 710 635) - 1шт.
    Деталь №2 - Провід високої напруги циліндр №6 (12 12 1 717 375) - 1шт. З імпульсним датчиком положення розподільного валу.
    Деталь №3 - Провід високої напруги центральний T1KL4 (12 12 1 720 601) - 1шт. Провід на котушку запалювання із захисним гумовим чохлом.

    У мене комплект проводів BOSCH. Вони в доброму стані, і їх опір відповідає номіналу. Десь в інтернеті знаходив інформацію, що високовольтні проводи для M20B25 повинні мати опір близько 6 кОм, а центральний провід 2 кОм. Результати моїх замірів аналогічні - верхній рядок цифр:


    До речі, існує цікава оригінальна опція - "Джут проводів високої напруги із захистом від гризунів"! :)

    Джгут проводів високої напруги із захистом від гризунів


    Це комплект високовольтних проводів із захисними пластиковими кільцями на них, та додаткова пластикова кришка. Мабуть вони зроблені із пластику, який не подобається гризунам на смак! :)


    Деталь №1 - Джгут проводів високої напруги із захистом від гризунів (12 12 1 735 217). Вже не доступно до замовлення.
    Виробник проводів

    Крім захисту від гризунів, я виявив ще таку цікаву річ - опір цих проводів значно нижчий - всього 1кОм (нижній рядок цифр). Я чув щось про проводи низького опору, - то може це вони і є? Не думаю, що це випадковість, бо на чотирьох проводах однакові показники. Два останні проводи, очевидно, що розірвані. Та й загалом стан їх поганий. Я взяв їх, в надії переставити пластикові кільця на свої проводи, - для поповнення своєї колекції оригінальних опцій ;) Але для цього проводи доведеться різати і заново обтискати контакти. Не став цього робити. Може якось потім спробую розрізати кільця, та переставляти їх таким чином.


    Пластикову кришку можна замовити тільки в комплекті з проводами. На ній є номер (12 12 1 735 181), але такого номера чомусь нема в ETK. Тому окремо її замовити не вийде.


    Ця кришка добре стикується із стандартною кришкою.


    Свічки запалювання




    Деталь №1 - свічка запалювання BOSCH W7 DCR (12 12 9 061 871) - 6 шт.
    Деталь №2 - комплект для 4-циліндрових двигунів. Не доступно до замовлення.
    Деталь №3 - комплект для 6-циліндрових двигунів. Не доступно до замовлення.

    Я завжди використовую свічки NGK ZGR5A.


    Джгут проводів високої напруги




    Деталь №1 - джгут проводів високої напруги (12 12 1 710 664). В комплект входять всі деталі, окрім деталей №12...№15.
    Деталь №2 - кабелепровід (12 12 1 719 889). Пластиковий пенал для укладки проводів.
    Деталь №3 - провід високої напруги (12 12 1 705 675). Мабуть продається на метри.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №1 (12 12 1 706 186) - 1 шт.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №2 (12 12 1 706 187) - 1 шт.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №3 (12 12 1 706 188) - 1 шт.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №4 (12 12 1 706 189) - 1 шт.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №5 (12 12 1 706 190) - 1 шт.
    Деталь №4 - маркувальне кільце циліндр №6 (12 12 1 706 191) - 1 шт. Пластикові бірки на провід із відповідним номером. У мене проводи промарковані, тому ці бірки я поки що не замовляв.

    Може потім колись замовлю, для краси, хоча їх все-одно не буде видно під кришками :)
    Деталь №5 - циліндричний роз'єм (12 12 1 705 656) - 14 шт.
    Деталь №6 - перешкодоподавляючий штекер KBB 1000-OHM (12 12 1 289 829) - 7шт.
    Деталь №7 - перешкодоподавляючий штекер 1000-OHM (12 12 1 289 825) - 1шт.
    Деталь №8 - накінечник проводу до свічки запалювання 5000-OHM (12 12 1 289 821) - 6 шт.
    Деталь №9 - гумова втулка (12 12 1 710 584) - 1 шт. Замість неї я встановлю додаткову пластикову кришку "захисту від гризунів". Вона виглядає красивіше.
    Деталь №10 - захисний ковпак (12 12 1 284 464) - 1 шт. Гумовий чохол на котушку запалювання.
    Деталь №11 - не використовується.
    Деталь №12 - кришка розподільника запалювання (12 11 1 715 905). Йде в комплекті з пластиковою кришкою, болтами та шайбами для кріплення.

    Деталь №13 - ротор розподільника запалювання (12 11 1 715 906). Йде в комплекті з болтами та шайбами для кріплення.

    Деталь №14 - кришка (12 11 1 287 718). Захисна пластикова кришка шестерні розподільчого валу.
    Деталь №15 - захисний ковпак (12 11 1 710 553) - 1 шт. Пластикова кришка.
    Деталь №16 - свічка запалювання BOSCH W8DC (12 12 1 276 283) - 6 шт. Як я вже казав, я завжди використовую свічки NGK ZGR5A.

    Отже, надіваємо пластикову кришку, вставляємо болти з шайбами в кришку та ротор.


    Вставляємо пластикову кришку шестерні та прикручуємо ротор трьома гвинтами.


    Прикручуємо кришку трьома болтами.


    Акуратно та щільно укладаємо проводи в пластиковий пенал, відповідно до їх номера та довжини. Вирівнюємо їх кінці та закриваємо пенал кришкою. Пенал прикручується двома гайками до шпильок, разом з клапанною кришкою.
    Через клятих москалів знов вимкнули світло, тому встановлювати проводи довелось вже в темряві...
    Кришка (№15) защьолкується на нижню пластикову кришку. Потім на пенал (№2) та кришку (№15) надівається пластикова кришка "захисту від гризунів".




    Вигляд з нею значно кращий, хоча вона якось не дуже щільно стала. Потрібно буде якось її трохи притиснути.




    Проводи високої напруги встановлено.


    Залишилось прикрутити декілька кронштейнів для проводки, та прокласти провід імпульсного датчика шостого циліндру.
    « Последнее редактирование: 04 Июля 2024, 16:40:20 от The_Glory »
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1137 : 04 Июля 2024, 15:32:01 »
  • 0
  • 0

  • Збірка_145. ЕТК_12_Електрообладнання двигуна. Елементи кріплення джгута проводів (ч.1)

    Елементи кріплення джгута проводів



    Тут якась плутанина з номерами та деталями, але спробую хоч якось в цьому розібратись.



    Деталь №1 - тримач штекера діагностичного роз'єму (12 52 1 714 132) - 1 шт. Встановлювався з 1986 року. Оскільки у мене моторна проводка 86 року, то й тримач, відповідно, більш пізній.
    Деталь №2 - не використовується. Хоча по картинці схоже на кронштейн трубки масляного щупа.
    Деталь №3 - пластина (12 14 1 269 699) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
    Деталь №4 - пластина (12 42 1 289 510) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
    Деталь №5 - не використовується. Але тут якась помилка.
    Деталь №6 - кронштейн (12 52 1 711 228) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №5. Кронштейн для моторної проводки. Встановлюється під капотом, на щитку ніші вентилятора обігрівача салону.
    Деталь №7 - кронштейн (12 52 1 285 040) - 1 шт. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Схоже на тримач роз'єму датчиків ABS, або Airbag.
    Деталь №8 - кронштейн (12 52 1 714 333) - 1 шт. Клема "маси" на правій опорі кузова.
    Деталь №9 - не використовується.
    Деталь №10 - кронштейн (12 52 1 719 510) - 1 шт. Кронштейн для моторної проводки. Встановлюється під впускним колектором.
    Деталь №11 - кронштейн (12 52 1 288 127) - 1 шт. Не доступна до замовлення. Але тут якась помилка.
    Деталь №12 - кронштейн (12 52 1 719 521) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №11. Я не знаю що це, у мене такої мабуть нема. Якщо хтось знає, - буду вдячний за інформацію.
    Деталь №13 - провід на "масу" 235MM (12 51 1 714 039) - 1 шт. Насправді, судячи по фото, то це деталь №14. Я вже писав раніше про нього - провід на "масу" двигуна.
    Деталь №14 - не використовується. Але тут якась помилка.

    В цій частині я напишу тільки про деталі №1, №5 та №10, бо вони встановлюються на двигун. Про інші деталі напишу вже після установки двигуна на машину.

    Отже, кронштейн (№10) прикручується двома гайками M6 до шпильок на впускному колекторі.


    Разом з ним до передньої шпильки фіксується кронштейн трубки масляного щупа, про який я вже писав раніше.


    Цей кронштейн служить для фіксації моторної проводки та шлангів системи охолодження. Про це у відповідному розділі.


    Кронштейн (№1) прикручується гайкою M8 до верхньої шпильки на впускному колекторі.


    В ньому фіксується штекер датчика положення колінчастого валу.


    Там же фіксується і штекер імпульсного датчика положення розподільчого валу.




    Я проклав ці два проводи разом, за шківами, але мабуть це не правильно. Після установки шлангів системи охолодження я це перевірю. Якщо я помилився, то потім напишу про це.

    Далі встановлю дросель.


    P.S.
    Я вже дуже давно встановив сигналізацію з магнітним замком, але сам замок не встановив, бо на його покритті чомусь не трималась фарба. Нарешті, я цю проблему вирішив - піскостуй, грунтування та фарбування. Тепер фарба тримається добре.


    І, нарешті, я його встановив. Накладка замка з діодом через гумову прокладку вставляється зовні, а замок із середини. Потім фіксується пружною скобою.


    Підключаємо до дверної проводки, фіксуємо штекер скобою.


    Тепер все встановлено.


    Два замка! ;)

    Ray_

    • ***
    • Рейтинг +27/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 136
    • Місто (Home): Харьков
      • 1986г, 2х дверный седан, M42disa(140HP)
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1138 : 04 Июля 2024, 16:33:30 »
  • 0
  • 0

  • Красота!
    По мотору: когда "свадьба"?
    Записан

    The_Glory

    • Администрация
    • *
    • Рейтинг +617/-0
    • Оффлайн Оффлайн
    • Сообщений: 4059
    • Місто (Home): Киев, Вишневое
    • Влюбился в BMW с первого взгляда!
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
      • BMW 316 M20B25 седан интересного цвета, BBS bodystyle
    Re: BMW E30 Тень Интеллигенции
    « Ответ #1139 : 04 Июля 2024, 16:42:13 »
  • 0
  • 0

  • як тільки приїдуть ще пару детальок ;) Наступного тижня, надіюсь, що приїдуть, а там будєм пасматрєть! )