Збірка_165. ЕТК_64_Опалення та кондиціонування. (ч.11) Конденсатор, вентилятор.Історія про те, як я шукав та ламав вентилятори.Отже, повертаюсь знов до установки деталей кондиціонера, а саме - конденсатора та вентилятора. Почну з вентилятора.
В комплекті кондиціонера був ось такий вентилятор, - на 7 лопастей, канадського виробника Power Motion.
Стан не відомий, вигляд так собі...
Перша перевірка показала, що він не працює.
Для E30 був доступний ще один вид вентиляторів - на 5 лопастей, німецького виробника Bosch. Вони частіше зустрічаються на більш ранніх машинах. Я десь читав, що вони більш надійні і їх простіше ремонтувати. Тепер можу сказати, що це не так - ніякої принципової різниці в них нема, окрім різної конструкції крильчатки та кількості лопастей на ній. Але тоді я вирішив шукати вентилятор Bosch, і на диво, знайшов доволі швидко. Зі слів продавця - "був робочий".... Його вигляд теж не дуже вселяв надію, але я його все- таки купив.
Виявилось, що він був з до рестайлінгової машини, і мав інший роз'єм, з плоскими контактами. Але це не проблема. А проблема в тому, що він взагалі не працював!
Ну, що ж! Тепер у мене є обидва типи вентиляторів, і обидва не працюють!
Вирішив ремонтувати Bosch - більш ремонтопригодний, ага! ))
Крильчатка ніяк не хотіла зніматись з осі, тому я відкрутив три гайки на тильній стороні і таким чином "через жопу" розібрав його! Це була помилка.
Від бруду в ньому були заклинені "щітки", тому він і не працював. Почистив щітки, відпісочив та пофарбував корпус.
Магніти погано тримались, ізоляція майже вся обдерлась. Вирізав ізоляцію з аналогічного матеріалу, приклеїв та встановив магніти в корпус.
Хотів ще замінити підшипник, але крильчатка мертво сидить на осі ротора, і ніяк не хоче зніматись!
При спробах вибити вісь, я навіть трохи розклепав різьбу... Тепер гайка не накручується. До речі там ліва різьба!
Вирішив збирати вже так, без заміни підшипника. Пофарбував крильчатку, і тут мене наздогнала моя помилка. З крильчаткою, нема доступу до головок болтів, щоб їх зафіксувать і прикрутить мотор до корпусу вентилятора!
Як я не старався, - марно, бо болти не виходить вставити в отвори і зафіксувати їх, щоб закрутити гайки. Фіаско! ) Правильно було б спочатку зняти крильчатку, а потім вже розбирати мотор. І потім збирати у зворотній послідовності. Тепер я це знаю! ;)
Склав все в коробку і пішов знову шукати вентилятори в барахолку! )) Знайшов, але від E34. Подивився ETK, - там кажуть, що вони однакові для E30, E32, E34. ОК, беру!
Перевіряю - працює! Але тільки на другій (максимальній ) швидкості. Резистор не працює. Та й таке, то вже дрібниці!... Поклав в ту ж коробку і відклав на "потім". Згодом в барахолці побачив ще один такий самий вентилятор з E34. Купив - буде запасний! ;)
Він взагалі без резистора, тому також працює тільки на максимальній швидкості і дуже гуде підшипник. Я із задоволенням, поклав його в ту ж коробку і знову відклав на "потім"!
І ось настало "потім"!
Дістав все з коробки, поклав на стіл.... І що я бачу!? То вони ж різні по діаметру! )
Для E30 діаметр 38 см
Для E34 діаметр 41 см
А ETK про це нічого мені не сказала! ))) Не треба було їй довіряти! )
Що ж, надія вмирає останньою... приміряємо...
Спочатку вентилятор для E30
Зверху стає майже впритул до кузова
Знизу стає дуже щільно між кузовом та масляним радіатором
Тепер вентилятор для E34
Зверху зовсім не влазить
Якщо вставити зверху, то заважає масляний радіатор.
Без масляного радіатора, можливо він би помістився, якщо переробити кріплення для нього. Але це не мій варіант. Знову фіаско! Ще й подвійне! ))
Згадую про мій самий перший вентилятор з комплекту.
Як виявилось, проблема була в проводці та в резисторі. Відремонтував проводку, купив новий резистор, почистив все.
Перевіряю - працює, але тільки на максимальній швидкості, і з дуже сильним тріском та хрустом. Навіть з новим резистором перша швидкість не працює, резистор моментально нагрівається, наче праска! Розумію, що довго він так не буде працювати, або ще й машина згорить.
Розібрав. Ну, як розібрав... розламав нахрен!
Крильчатка тут теж не знімалася з осі ротора. Довелось вибивати молотком. Старався бити обережно, але в результаті - тріснута крильчатка
Розламаний ротор
Розламаний корпус "щіток"
Проблема була в тому, що від корозії, магніти повідпадали від корпусу, крутились разом із ротором і заклинювали його.
І знову я йду шукати вентилятори в барахолку! )))) Тепер тільки діаметром 38 см )
Хоч в пошуках мені щастить! )) Знайшов вентилятор для E30, знову, зі слів продавця - "був робочий"
Купив.
І таки робочий! Звісно, що тільки на максимальній швидкості. І підшипник гуде. Резистор не працює.
І тут вже просто фартануло ще раз! )) Товариш подарував свій старий вентилятор - точно такий же, як я поламав. Але він теж вже поламаний.
Крильчатка зламана, але мотор працює.
Резистор не працює - я вже звик до цього!
До речі, резистор тут не такий, як на попередніх.
Забрав обидва! )
Тепер у мене чотири вентилятори для E30! І ще два для E34 )
Перший я не правильно розібрав, трохи відновив, але тепер не можу скласти.
Другий я зламав... )
Третій вже був зламаний... ))
Четвертий працює, але потребує ремонту... я вже боюсь його чіпати!... )))
Але ж , "вовків боятися - в ліс не ходить!" (с)
))
Далі буде...
P.S.
Зі свого, тепер вже багатого, досвіду - основні причини виходу вентиляторів з ладу:
1. Згорів резистор, працює тільки на максимальній швидкості. Мабуть так в більшості. В мене так всі шість.
2. Гуде підшипник, з часом може заклинити. Підшипник вже без мастила від старості, або від бруду. Мабуть теж в більшості.
3. Від корозії відпали магніти. Сильний шум та тріск при роботі. Може заклинити.
4. Від бруду заклинило "щітки". Не працює зовсім.
5. Корозія клем чи проводів. Не працює зовсім.