Збірка_74. ЕТК_65_Система охоронної сигналізаціїНаступна, доволі рідкісна для E30, опція - штатна охоронна сигналізація.
В ETK цей підрозділ знаходиться в загальному розділі
Аудіо, навігація, інформ. системиНа машинах останніх років випуску була доступна вже більш сучасна сигналізація, з дистанційним керуванням з пульта.
Але у мене самий ранній її варіант, з магнітним ключем - S301 Протиугінна сигналізація.
Система охоронної сигналізаціїСкажу наперед, що планую встановити також штатний іммобілайзер - S900 Визнаний іммобілайзер AZT/TÜV. Але це, мабуть, буде в останню чергу.
Отже, сигналізація може бути встановлена окремо, або разом з бортовим комп'ютером - у них спільна підкапотна частина проводки та ЕБУ. При чому, ЕБУ сигналізації підходить і для БК, але ЕБУ БК не підходить для сигналізації. Тому в цій темі я опишу частково і установку бортового комп'ютера, принаймні, його проводки. А пізніше буде окремий запис про нього.
Комплект штатної сигналізації (№1):
На фото не вистачає декількох деталей, які вже встановлені на машину - основна проводка (№13), проводка діода (№9). Також не показана проводка БК (№15) - про неї потім буде окремий запис.
Деталь №2 - ЕБУ сигналізації (65 75 1 386 605) - він же використовується і для БК.
Деталь №3 - гайка пластикова (61 13 1 372 722) - 1 шт.
Деталь №4 - саморіз ST6,3X25-C-Z2 (07 11 9 916 973) - 1 шт. Деталі №3 та №4 для кріплення ЕБУ до кузова. Але у мене там чомусь взагалі не було ні отворів, ні шпильок. Можливо це залежить від року випуску машини. Отже, я зробив кріплення для рестайлінгового кронштейна, і до нього закріпив двома саморізами (№4) ЕБУ.
Деталь №5 - магнітний замок зі стопорною скобою (65 75 1 368 904) - 1 шт. Встановлюється на водійські двері.
Деталь №6 - накладка замка з світлодіодом (65 75 1 368 903) - 1 шт.
Деталь №7 - гумова прокладка (65 75 1 368 912) - 1 шт.
Деталь №8 - магнітний ключ (65 75 1 380 684) - буває двох типів, але принцип роботи та його кодування аналогічний.
Деталь №9 - контрольна лампа (65 75 1 369 412) - дублюючий світлодіод, що ставиться під заднім номером.
Я про нього вже згадував раніше, при установці накладки під номер. До речі, в накладці чомусь не передбачено місце для його установки - довелось розмічати та свердлити самостійно.
Деталь №10 - звуковий сигнал з двома пластинами для кріплення (61 33 1 367 358) - 1 шт. Встановлюється біля блоку запобіжників. Після рестайлінгу встановлюється за лівою протитуманною фарою. У мене саме такий варіант.
Деталь №26 - кронштейн звукового сигналу (61 33 1 380 019), або (65 75 1 385 783) після рестайлінгу.
Деталь №11 - щиток пластиковий (65 81 1 373 714), або металевий (65 75 1 385 907) після рестайлінгу.
Деталь №12 - саморіз ST6,3X16-C-Z2 (07 11 9 916 966) - 1 шт. Для кріплення звукового сигналу. Мабуть це помилка, або це для до рестайлінгу. На моєму кронштейні (№26) передбачено кріплення на болти.
Деталь №13 - основна проводка сигналізації (61 12 1 375 608). Я вже встановив її на машину разом з іншою проводкою.
1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
2 - роз'єм до проводки №16 (або проводки БК)
3.1, 3.2 - відповідні роз'єми до кінцевика дверей
4 - роз'єм до проводки "електропакету"
5 - "маса" G300 під заднім сидінням
6.1, 6.2 - відповідні роз'єми до обігріву заднього скла
7.1, 7.2 - відповідні роз'єми до кінцевика багажника
8 - роз'єм до заднього світлодіода
Деталь №14 - кабель магнітного замка (61 12 1 380 488) - вставляється в дверний роз'єм водійських дверей.
1 - роз'єм ЕБУ сигналізації
2 - в дверний роз'єм C405
Деталь №15 - проводка сигналізації (61 12 1 375 606) - до ЕБУ мотора (або проводка БК). На фото позначена літерою A.
Деталь №16 - підкапотна проводка сигналізації (61 12 1 375 606), аналогічна і для БК. На фото позначена літерою B.
З'днання двох проводок.
A1 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B1
A2 - роз'єм до підкапотної проводки №16 B2
A3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
A9, A10 - відповідні роз'єми до ЕБУ Motronic моторної проводки
Ймовірно, що у випадку установки сигналізації без бортового комп'ютера, ця проводка мала лише ці роз'єми. Інші роз'єми цієї проводки використовуються тільки для бортового комп'ютера. Про них напишу у відповідній темі.
B1 - роз'єм до проводки №15 A1
B2 - роз'єм до проводки №15 A2
B3 - роз'єм до ЕБУ сигналізації
B4 - роз'єм C302 пін H
B5 - "маса" G200 під рульовою колонкою
B6 - роз'єм до проводки сигналізації №13, роз'єм 2
B7 - роз'єм до кінцевика капоту
B8 - роз'єм до датчика зовнішньої температури
B9.1, B9.2 - роз'єм до звукового сигналу
Деталь №17 - кінцевик капота (65 75 1 370 492) - 1 шт.
Деталь №18 - кронштейн кінцевика капота (65 71 1 378 069) - 1шт. Ставиться на ліву скобу капота, я вже про нього раніше згадував в темі про капот.
Деталь №19 - привід центрального замка водійських дверей (51 26 1 375 111) - 1 шт. Не знаю чим він відрізняється від звичайного привода, але у мене все працювало і на звичайному.
Деталь №20 - болт кріплення привода (51 26 1 375 979) - 2 шт.
Деталь №21 - кронштейн D = 13MM (61 13 1 371 074) - 1 шт. Для фіксації роз'єма датчика зовнішньої температури.
Деталь №22 - кліпса D=16,8MM (12 52 1 276 147) - 1 шт. Для фіксації провода звукового сигналу.
Деталь №23 - клема D=15/B=4 (61 13 1 353 866) - 1 шт. Для фіксації провода датчика зовнішньої температури.
Деталь №24 - затискач для мікровимикача (65 81 1 377 861). Я не впевнений, але мабуть це та сама деталь, що й №18.
Отже, починаємо встановлювати сигналізацію.
Основна проводка (№13) вже прокладена по лівому порогу, під заднє сидіння, та у багажник до заднього номера. Також заведена по ребру в кришку багажника, та підключена роз'ємом 7.1 до кінцевика. До відповідного роз'єму 7.2 підключається основна проводка кінцевика.
В кузові заводом не передбачено отвору для установки контрольної лампи сигналізацції під заднім номером. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:
Вставляємо в отвір світлодіод та підключаємо його до роз'єму 8.
В багажнику на цьому все. Переходимо до передньої частини. Протягуємо проводку №16 через спеціальний отвір в гумовій вставці моторного щита.
Далі виводимо проводку до блоку запобіжників та прокладаємо її вздовж лівого крила за ліву протитуманну фару. Знизу площадки, у передбачені отвори прикручуємо звуковий сигнал. Попередньо підключаєм до нього роз'єми B9.1 та B9.2, та фіксуємо провод кліпсою №22.
Звуковий сигнал закривається захисним щитком, що кріпиться на шпильку на лонжероні пластиковою гайкою та двома болтами у отвори в площадці.
Роз'єм датчика зовнішньої температури B8 з датчиком виводимо під ліву протитуманну фару та фіксуємо провод до щитка кліпсою №23.
Штатно він вставляється у спеціальний отвір в передньому спойлері (або у воздуховод після рестайлінгу). Але у мене замість штатного спойлера буде встановлено фартук BBS, в якому не передбачено цього отвору. Тому буду потім дивитись по місцю, як його краще там закріпити.
Місця кріплення звукового сигналу та щитка на площадці - вид зверху:
Біля блоку запобіжників підключаємо кінцевик капоту №17 до роз'єму B7. За допомогою кронштейну №18 (та/або №24) фіксуємо кінцевик на лівій скобі замків капоту.
Прикручуємо скобу з кінцевиком.
Кінцевик встановлено. На цьому під капотом все.
Переходимо в салон.
Підключаємо до ЕБУ сигналізації №2 роз'єм 1 проводки №13, роз'єм 1 кабелю №14, роз'єм A3 проводки №15, роз'єм B3 проводки №16. З'єднуємо між собою чорний роз'єм B6 проводки №16 та чорний роз'єм 2 проводки сигналізації №13.
Роз'єм B4 проводки №16 підключаємо в роз'єм додаткових опцій C302 на пін H.
Блок ЕБУ кріпимо двома саморізами до пластикового кронштейну, що встановлено за панеллю приладів.
Прикручуємо клему "маси" B5 проводки №16 в точці G200 під рульовою колонкою.
Роз'єми проводки сигналізації №13 3.1, 3.2 та 4 виводимо в нішу лівого динаміка. Роз'єм 3.1 підключаємо до кінцевика водійських дверей, а до відповідного роз'єму 3.2 підключаєм основну проводку кінцевика.
Роз'єм 4 підключаємо до відповідного роз'єму проводки "електропакету" в ніші динаміка.
З'єднуємо між собою відповідні роз'єми проводки №15 та №16 - A1 з B1, та A2 з B2.
Проводку №15 прокладаємо праворуч, роз'єми A9 та A10 підключаємо в розрив до відповідних роз'ємів ЕБУ Motronic моторної проводки. Моторну проводку я ще не встановив, тому зроблю це пізніше.
Ці роз'єми використовуються для розриву живлення ЕБУ Motronic. Якщо з якихось причин у вас не буде підключена проводка №15 до проводки №16 (A1 з B1, та A2 з B2.), або підкапотної проводки взагалі не буде, то ці роз'єми не потрібно підключати - інакше мотор не запуститься.
Переходимо в задню частину салону.
Прикручуємо клему "маси" 5 проводки №13 в точці G300 під заднім сидінням.
Залишилось підключити не зовсім зрозумілий для мене роз'єм - до обігріву заднього скла. Навіщо він - я не розумію... Може сигналізація спрацює при розриві ниток обігріву, якщо розбити заднє скло... Експериментувати не буду.
Отже, підключаємо роз'єм 6.2 проводки №13 до лівого контакту обігріву заднього скла (скло ще не встановлено).
А до відповідного роз'єму 6.1 підключаємо роз'єм обігріву скла з основної проводки.
На цьому по салону все.
Залишилось тільки встановити магнітний замок в водійські двері, та підключити його.
Прокладаємо кабель №14 до ніші лівого динаміка.
Вставляємо його роз'єм 2 в спеціальний отвір в дверному роз'ємі C405 та фіксуємо защьолками.
Встановлюємо роз'єм та підключаємо до нього відповідний роз'єм дверної проводки. Робити це не дуже зручно, але врешті решт, я таки це зробив.
Звісно, що в дверях заводом не передбачено отвору для установки магнітного замка сигналізації. Але в оригінальній інструкції EBA наведено схему розмітки отвору, по якій необхідно просвердлити його самостійно. Розмічаємо, та свердлимо. Це моє старе фото:
Отримуємо такий акуратний отвір (це також моє старе фото):
Оскільки, при кузовних роботах було замінено всі двері, то довелось знову свердлити такий отвір в інших дверях. Я вирішив, що простіше буде, якщо отвір зроблять зразу майстри по місцю - дав їм ту ж схему з розмірами з EBA. Даремно я так зробив... ось, що з цього вийшло...
...*??%№№"""**??:%; Інших слів у мене не було, коли я це побачив....ну ЯК ТАК то??? Наочний приклад народної мудрості - "хочеш щось зробити гарно - зроби це сам!" (с)
На моє щастя, нова гумова прокладка закриває цю срамоту - хоч це трохи втішає...
То ж виводимо роз'єм кабелю дверної проводки на магнітний замок в цю дірку (називати це отвором, - язик не повертається).
Вставляємо замок із середини в дірку, ззовні ставимо гумову прокладку та накладку зі світлодіодом. Потім все в сборі із середини фіксуємо стопорною скобою у спеціальний паз в замку. Замок я ще не встановив, так як забув пофарбувати його накладку в чорний мат. Буду фарбувати пізніше, з іншими деталями разом.
Роз'єм світлодіода та роз'єм кабелю дверної проводки підключається до замка. Виглядатиме це ось так (знову моє старе фото):
Щоб не було сумнівів, що ключ магнітний! ;)
Штатна система охоронної сигналізації встановлена.
Якщо цікаво, як це працює, я ще минулого разу зняв відео:
https://youtu.be/LyveS8qmx34https://youtu.be/vQHqyZiRz34Наступного разу мабуть напишу про бортовий комп'ютер.