Збірка_117. ЕТК_52_Сидіння. Сидіння заднє.СидінняВ салоні все готово для установки задніх сидінь.
Трохи загальної інформації про них.
Турінг, кабріолет, та М3 мали задні сидіння іншої конструкції.
В турінгу його можна було складувати для збільшування об'єму багажника. Тому спинка складалася з чотирьох частин.
В кабріолеті заднє сидіння вужче, і було двомісним.
В М3 заднє сидіння було двомісним, і мало додаткову бокову підтримку по центру.
Про седани напишу детальніше, у вигляді FAQ:
В 2-дверних та 4-дверних седанах задні сидіння, конструктивно відрізняються, в залежності від року випуску, але, в принципі, взаємозамінні, хоча є деякі нюанси.
Подушка заднього сидіння до 83 року мала додаткове кріплення двома болтами до кузова.
Подушка для 2-дверного седана має прямі передні кути, а на подушці для 4-дверного седана вони закруглені, для зручності при посадці через задні двері. Конструктивно вони взаємозамінні, але якщо поставити подушку з 2-дверного седана на 4-дверний, то передні кути будуть заважати зручній посадці задніх пасажирів. Якщо поставити навпаки, то між боковиною 2-дверного кузова і сидінням в передній частині буде великий зазор.
Подушка та спинка заднього сидіння до 85 року на пружинному каркасі, а після 85 року на паралоні. Також вони мають "дзеркальне" розташування кріплень для замків ременів безпеки.
Спинки для 2-дверних та 4-дверних седанів однакові.
Спинка може бути звичайна, або з підлокітником. Підлокітник не можливо встановити на звичайну спинку.
Спинка з підлокітником може бути тільки на пружинному каркасі.
Задні підголівники можуть бути встановлені на будь-яку спинку.
Задні та передні підголівники однакові (окрім передніх RECARO).
Підігрів для заднього сидіння був не доступний.
Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами.
Отже, тепер про конкретне моє заднє сидіння. Спочатку було встановлене сидіння на пружинному каркасі, що відповідало 84 року випуску машини. Але потім я повністю замінив всі сидіння на топовий комплект з машини 89 року - передні спортивні сидіння та заднє сидіння з підлокітником та підголівниками. Перешив їх в чорний колір та встановив підігрів на всі сидіння.
Сидіння заднє пружинний каркас / основаЯк я вище вже сказав, в залежності від року випуску, двигуна, типу обшивки та комплектації машини, сидіння мають дуже багато номерів ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
Деталь №1, 3 - пружинний каркас, або подушка з паралону. У мене подушка з паралону.
Додатково встановлено підігрів подушки.
Деталь №2, 4 - пружинний каркас, або спинка з паралону. У мене спинка з підлокітником - вона завжди на пружинному каркасі. На паралоні її не існує.
Додатково встановлено підігрів спинки.
1989 рік
Деталь №5 - болт M6X20-Z3-2 (07 11 9 915 032) - 2 шт. Додаткове кріплення подушки до кузова. Тільки для машин до 83 року. В даному випадку не використовується.
Деталь №6 - захисний ковпак SCHWARZ (52 20 1 844 402) - 2 шт. Чорна пластикова кришка болтів. Тільки для машин до 83 року. В даному випадку не використовується.
Деталь №7 - саморіз ST6,3X16 (07119916965) - 2 шт. Нижнє кріплення спинки.
Деталь №8 - кріплення замка ременя безпеки (52 20 1 941 332)
Деталь №9 - кріплення замка ременя безпеки (52 20 1 941 338)
Монтаж заднього сидіння дуже простий. Спочатку надіваємо спинку її скобами на гачки на кузові, та прикручуємо саморізами (№7) нижнє кріплення.
До речі, на пластиковій накладці порогу є отвір. Я думав, що накладка фіксується разом зі спинкою одним саморізом. Але отвори не співпадають - це видно на фото. Іншого отвору для накладки у мене нема. Не зрозуміло... може це теж залежить від року випуску машини? В когось накладка прикручується до кузова в цьому місці?
Вставляємо замки ременів в кріплення. Витягуємо ремені поверх спинки. Підключаємо роз'єми "кастомного" підігріву.
Засовуємо подушку під спинку та защьолкуємо її передні скоби на кузовні кронштейни.
Заднє сидіння встановлено.
Обшивка сидінняДеталь №1 - обшивка подушки тканина
Деталь №2 - обшивка спинки тканина
Деталь №3 - не вказана в ETK. Це можуть бути скоби для кріплення обшивки, але я не впевнений в цьому...
Як я вище вже сказав, в залежності від року випуску, двигуна, та комплектації машини, сидіння мають дуже багато варіантів обшивки з різними номерами ETK. Тому не має сенсу їх вказувати.
Була доступна обшивка з тканини, зі штучної шкіри та з натуральної шкіри. Основні кольори - чорний, синій, зелений, коричневий, бежевий, сірий, червоний. До рестайлінгу, та після рестайлінгу ці кольори мали різні відтінки та текстури. Набори текстур тканини для обшивки були різні для машин з 4-циліндровими та 6-циліндровими моторами. Були ще спеціальні обшивки для ексклюзивних та індивідуальних комплектацій - M-Technic, Edition та інші. На всіх E30 обшивка має повздовжні шви, окрім кабріолетів - там шви поперечні.
По VIN коду в моїй машині була обшивка із зеленої тканини PINIENGRUEN (0149) - для машин з 4-циліндровими двигунами (316). Але я купив машину вже з іншим салоном. Дверні обшивки були 0211 ANTHRAZIT, а сидіння перешиті в схожу тканину. Після заміни всіх сидінь я довго шукав тканину 0211 ANTHRAZIT, яка була доступна з 85 року для машин із 6-циліндовими двигунами - те, що треба для моєї нинішньої комплектації! І таки знайшов і купив, завдяки товаришу.
Але по факту, колір виявився не чорним, а коричневим... нажаль...
На той час чорну "гусячу лапку" я так і не знайшов, тому вирішив перешити сидіння просто в чорний колір, з поперечними швами, як на кабріолетах. Вийшло теж дуже гарно. Але ідея зробити весь салон в чорну "гусячу лапку" мене не залишає...
Та й така тканина зараз вже попадається в продажу... У мене вже є задня спинка та чотири підголівника в оригінальній тканині 0211 ANTHRAZIT. Колись, може, у мене таки буде весь салон "гусяча лапка" 0211 ANTHRAZIT. Або синій "гусяча лапка" 0212 PACIFIC - дверні обшивки також вже є ;)
На фото на спинці видно декоративні накладки M TECHNIC (52 20 1 927 590).
Для E30 на задні сидіння вони були доступні лише для кабріолетів та M3. Але я їх теж встановив - з ними вигляд салону значно кращий! ;) Проколюємо ними обшивку, та загинаємо їх спиці всередині. Один нюанс - хоча я їх замовляв новими, на водійському сидінні колір наклейок швидко почав стиратися... Тому я їх "заламінував" прозорою клейкою плівкою.
ПідлокітникДеталь №1 - підлокітник тканина
Про підлокітник я теж вже вище писав - він може бути тільки в комплекті із спеціальною спинкою на пружинному каркасі. Обшивка, звісно, відповідає обшивці сидінь. Має спеціальний кронштейн для фіксації на каркасі спинки.
Монтаж / демонтаж дуже простий та швидкий. Вставляємо кронштейн в прорізи в каркасі, та защьолкуємо на скоби каркасу.
Чохол для перевезення лиж закривається обшивкою, яка фіксується зверху на застібку "липучку". Для користування чохлом, підлокітник так же легко та швидко знімається.
Підлокітник встановлено.
Складений
Підголівники задніДеталь №1 - підголівник тканина
Повторюю - задні підголівники можуть бути встановлені на будь-яку спинку. Задні та передні підголівники однакові (окрім передніх RECARO).
Деталь №2 (№3...№8) - комплект додаткових елементів підголівника заднього (52 20 9 058 393).
Цей комплект встановлюється на задню спинку.
Збирається та прикручується до спинки двома болтами.
В обшивці робимо отвори на вставляємо пластикові накладки для направляючих підголівників.
Підголівники просто вставляються в отвори. Можуть регулюватися по висоті та нахилу.
Деталі заднього сидінняДеталь №1 - подушка
Деталь №2 - спинка
Деталь №3 - кріплення замка ременя безпеки ANTHRAZIT (52 20 1 941 332). Чорне пластикове кріплення для замка ременя безпеки.
Деталь №4 - кріплення замка ременя безпеки ANTHRAZIT (52 20 1 941 338). Чорне пластикове кріплення для замка ременя безпеки.
До 85 року середній ремінь безпеки встановлювався ліворуч, а його замок праворуч. Після 85 року їх розташування змінили, навпаки - середній ремінь безпеки встановлювався праворуч, а його замок ліворуч. Відповідно, і кріплення для замків у спинках до 85 року, та після 85 року, теж "дзеркальне". Щоб привести у відповідність свої ремені до 85 року, із спинкою та полицею після 85 року, мені довелось поміняти місцями кріплення до кузова середнього ременя та його замка. І все стало на свої місця! ;)
Отже, заднє сидіння в топовій комплектації встановлено.
Вигляд салону разом зі шторками (через шторки і погане освітлення, якість фото погана).
Тепер, в повністю чорному салоні, стало темно та страшно! )))
Пізніше, надворі, в сонячну погоду, будуть кращі фото!
Далі встановлю торпеду, а потім передні сидіння. Це все, що залишилось по салону.