Український клуб BMW E30

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.




Расширенный поиск  

Новости:

Слава Україні!

Ми в соціальних мережах:

(takoe) https://ru-ru.facebook.com/bmwe30clubukraine/

(takoe) https://instagram.com/bmw_e30_club_ukraine/

Спілкування:

(takoe) https://t.me/bmwe30clubua

Купівля - продаж:

(takoe) https://t.me/e30shopua

Страницы: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10
 61 
 : 30 Января 2025, 12:39:15 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_187. ЕТК_36_Колісний диск стальний, дизайн 1

Відповідно до мого плану збірки, останніми пунктами в ньому були бампери та колеса. З плану якось випали гальмівні супорти - вони повинні бути вже встановленими, але щось пішло трохи не за планом.. :) Зараз займаюся бамперами, але паралельно вирішив трохи приділити уваги і колесам. Хоча не всім, а лише запасному.
Отже, мова піде про стандартне запасне колесо. За весь час мені доводилося користуватися ним не більше 2-3 разів. Тому я вирішив зробити його більше, як "декоративне", ніж запасне аварійне колесо. :)

Починаю розділ ETK
Колеса з шинами

Перший його підрозділ
Колісний диск стальний, дизайн 1




Може колись для колекції я куплю ще і комплект стальних дисків з декоративними ковпаками, а поки що розглядаю тільки один диск для запасного колеса. До рестайлінгу стальні диски були сріблястого кольору, а після рестайлінгу чорного. На ранніх машинах зустрічаються сріблясті стальні диски "метричного" розміру під шини TRX.

Деталь №1 - Колісний диск стальний Silber 51/2JX14 ET:35 (36 11 1 125 686), Schwarz 51/2JX14 ET:35 (36 11 1 178 826), "метричний" 365X150TD ET:35 (36 11 1 179 309). У мене більш вузький стальний диск Silber 5JX14 ET:35

Деталь №2 - вентиль шини L=42,5MM (36 12 1 116 326). При замовленні по цьому номеру вентиля шини, він приходить в зборі із золотником та ковпачком. Тому окремо їх можна не замовляти.
Деталь №3 - золотник вентиля (36 14 1 095 389)
Деталь №4 - ковпачок для вентиля (36 12 1 120 779)


Для того, щоб викрутити чи закрутити золотник доведеться використовувати старий ковпачок зі спеціальною головкою. На оригінальному ковпачку її не передбачено.

Вентиль в зборі

Деталь №5 - колісний болт Schwarz M12X1,5 (36 13 6 781 150). Оригінальні болти мають чорне покриття. Я свої відпісочив та оцинкував. Коли дійду до комплектів коліс, то мабуть куплю комплект нових болтів.

Наступні позиції для запасного колеса, звісно, що я не використовую, але напишу просто для інформаціі.
Деталь №6 - декоративний обід (36 13 1 120 543). Хромована накладка на обід стального диска.
Деталь №7 - фіксуюча пружина (36 13 1 122 301). Кріплення накладки на обід.
Деталь №8 - ковпак маточини колеса (36 13 1 127 230). Хромований декоративний ковпак в центральний отвір диска.
Деталь №9 - емблема D=45MM (36 13 1 181 082). Наклейка з емблемою на ковпак.
Фото з інету:

Деталь №10 - ковпак колеса D=375MM на сріблястий диск (36 13 1 178 778). ковпак колеса D=391MM на чорний диск (36 13 1 179 170). Фото з інету:

Для моделей 318is та деяких Touring і Cabrio були доступні ковпаки (36 13 1 180 667). Фото з інету:

Деталь №11 - емблема D=70MM (36 13 6 758 569). Наклейка з емблемою на ковпак.

Щоб зібрати колесо, потрібні ще грузки для балансування. Нажаль "олдскульні" свинцеві грузки з клеймом BMW вже давно не доступні до замовлення.
Грузок, свинець


Тому я замовив декілька цинкових грузків нового зразка. Нажаль, вони вже без клейма BMW, тому можна було просто встановити звичайні грузки з шиномонтажа.
Цинковий грузок




Деталь №1 - фіксуюча пружина для легкосплавного диску (36 11 6 766 311), або для стального диску (36 11 6 766 312). Звісно, що у мене для стального диску.
Деталь №2 - цинковий грузок. Доступні різні варіанти ваги. Я замовив 4 штуки: 10G (36 11 6 766 315), 15G (36 11 6 766 316), 20G (36 11 6 766 317), 25G (36 11 6 766 318). До речі грузок 10G не цинковий, а пластиковий. Нові технології! :)

Деталь №3 - цинковий грузок, що приклеюється. Це вже сучасні грузки. Я їх не використовував.

Як я вже сказав, я вирішив зробити автентичне запасне колесо, хоч воно і буде більше "декоративним", ніж аварійним запасним. Оригінальні свинцеві грузки BMW знайти не вдалось, але шина мабуть таки ще оригінальна 80-х років, виробництва MICHELIN. Звісно, що вона вся в дрібних тріщинках, їздити на ній страшнувато... Сподіваюся, що не доведеться! :) Бачили б ви вираз обличчя майстра на шиномонтажі, коли я показав йому цю шину і попросив встановити її на диск! )))
Отже, диск був відпісочений, вирівняний, та пофарбований порошковою фарбою. Наділи шину, а з балансуванням там була ціла історія - а саме із установкою грузків. Мабуть майстри вже звикли їх клеїти, тому виникли деякі складнощі. :) Але врешті решт, колесо було зібране. Вийшло ось так красиво! ;)




Made in W. Germany


MICHELIN XZX


Старе маркування розміру шини - 175SR14






Сучасного маркування дати виробництва на шині нема. Цікаво було б дізнатися дату виробництва, але я не знаю як...
Зовні колесо виглядає гарно і "олдскульно"! ;)




Приміряв на машину - теж прикольно! :) Може таки і куплю потім комплект стальних дисків ;)






Але, його місце в багажнику.


Фіксуємо кришкою та гайкою.


Ставимо пластикову опору для обшивки підлоги багажника.


Кладем обшивку.


До речі, я вже писав у відповідному розділі по обшивці - зазвичай фіксуюча кришка має проріз, щоб не було потреби повністю викручувати гайку, щоб зняти її, та витягти колесо. Але я встановив більш ранню кришку, без прорізу, - щоб її зняти та витягти колесо, потрібно повність викрутити гайку. Ми ж легких шляхів не шукаємо! )))


Закриваємо обшивку. Тепер багажник повністю укомплектований.


P.S.
Нарешті я таки встановив молдинги на накладки BBS. Довелось нижню грань молдинга трошки підпиляти.




Отже, зовні залишилось встановити тільки бампери. Зараз готую їх до фарбування.

P.P.S.
Замовив ремкомплекти для гальмівних супортів. Але їх потрібно почистити та пофарбувати. Розглядаю три варіанти:
1 - гальванічне цинкування. Повна та рівномірна очистка і покриття. Просто, надійно і не дорого.
2 - порошкове фарбування. Кращий вигляд, але проблема з різьбовими отворами та внутрішніми поверхнями циліндрів - вони залишаться без покриття.
3 - керамічне покриття. Красивий вигляд, але ті самі проблеми, що й з порошковим фарбуванням. Трохи дорожче.

Якщо хтось вже робив якісь з цих варіантів, буду вдячний за відгуки та рекомендації.

 62 
 : 28 Января 2025, 11:31:23 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_186. ЕТК_61_Важіль склоочисника / щітка склоочисника

Я дуже давно збирався замовити щітки склоочисника, але постійно про них забував. І от, нарешті, при черговому замовленні ременя для насоса гідропідсилювача керма, я якось випадково згадав і про щітки! :) Замовив. Отже, насос працює нормально, система покачалась, все ОК. Тому повертаюсь до розділу ETK
Загальне електрообладнання автомобіля

Останній його підрозділ
Важіль склоочисника / щітка склоочисника





Оригінальні склоочисники можуть бути двох виробників - SWF, або BOSCH.

Деталь №1 - важіль склоочисника лівий (61 61 1 372 551) та правий (61 61 1 372 552) - 2 шт. В моєму випадку це важелі BOSCH - лівий 66577 та правий 66578. Лівий важіль має більший згин в двох площинах, та меншу довжину, ніж правий.





Важелі SWF відрізняються від BOSCH коротшою пружиною та відсутністю заклепки на корпусі.

На фото, чорний - SWF, сірі - BOSCH. До речі, не раджу клацати пружиною на знятому важелі - я так зламав кронштейн кріплення важеля. Потім випадково купив важіль SWF, і зрозумів, що вони різні :) Довелось шукати важіль саме BOSCH.
Деталь №2 - щітка склоочисника ліва (61 62 7 140 965) та права (61 61 8 353 297), або комплект щіток (61 61 9 069 196) - 2 шт. В оригіналі частіше всього йдуть щітки SWF. Я їх замовив по номеру аналогу SWF 116112, - так значно дешевше.


Щітки мають індикатор регламенту заміни - чорний кружечок біля кріплення щітки. Коли кружечок стає жовтого кольору - потрібно замінити щітки.

Щітки потрібно встановлювати цим кружечком догори, щоб його було видно.

Деталь №3 - гумовий елемент щітки склоочисника (61 61 1 372 747) - 2 шт. Можна замінити тільки саму гумову вставку, але я не впевнений, чи є в цьому сенс.
Деталь №4 - захисний ковпак SWF (61 61 1 372 746), або BOSCH (61 61 1 376 313) - 2шт. В моєму випадку SWF.


Встановлюємо та защьолкуємо щітки на важелі.


Надіваємо важелі на осі механізму склоочисника, вирівнюємо та прикручуємо гайкою.


Вставляємо під важіль захисний ковпачок та закриваємо ним гайку.


Щітки склоочисника встановлені.




Закриваємо капот - готово.






Отже, зовні мені залишилося тільки пофарбувати і встановити передній та задній бампери. По технічці, - відновити та встановити гальмівні супорти. Працюю над цим.
Скоро вже фінішна пряма! :)

P.S.
Ще потрібно привести до ладу хоч один комплект колісних дисків. Трохи вже почав, наступного разу напишу про це.

 63 
 : 27 Января 2025, 11:03:06 
Автор The_Glory - Последний ответ от vlad-e30
Круто, дуже цікаво...

 64 
 : 21 Января 2025, 13:49:12 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_185. ЕТК_32_Насос гідропідсилювача керма. (продовження)

Нагадаю, що минулого разу установка насосу гідропідсилювача керма була призупинена по цій причині - зазор в 1 мм між шківом та зливною пробкою радіатора.


Установка тонких шайб та болтів з плоскою головкою проблему не вирішували - виграш по болтах всього в 2 мм, але ж вісь насосу залишалася на тому ж місці. Радіатор змістити теж нема куди - він і так стоїть впритул до кузова. Отже, залишався тільки варіант зміщення насосу. Вгору його змістити не вдалось, бо він упирався в генератор. Тому потрібно зміщати тільки вниз. А тут з'явилися нові проблеми - коротка натяжна планка, ремінь та шланг від бачка.
Для натяжної планки я зробив "подовжувач" та прикрутив його болтом.




Хотів прикрутити двома болтами, але другий болт заважав при натяжці, тому залишив один. Завдяки бортикам на планці пластина добре фіксується і одним болтом.
Третій раз замовив шланг для бачка :)
Довжину ременя вимірював вірьовкою та рахував по якихось формулах :) Вирахував 838мм. Штатний 825мм. Різниці в 13мм мені одразу здалася замалою... але ж математика - точна наука! Замовив.




Приїхав ремінь, приміряв - короткий! ))) Насос залишився практично на тому ж місці.
Другий раз заміри зробив більш точно - гумовим шнуром, з аналогічним перерізом, що і ремінь. Насос зафіксував в потрібному положенні. Вийшло 880мм. Це вже щось схоже на реальність. Знайшов ремінь 875мм. Цього разу вирішив "економити", і купити самий дешевий ремінь, який був в наявності у місцевому магазині автозапчастин - просто для примірки. Раптом знову він не підійде... А він підійшов! :)


Що, ж, тепер замовляю хороший ремінь - Continental AVX10x875. Це ремінь генератора для двигунів M10 та S14. Тепер під капотом буде хоч одна деталь, що відповідає VIN коду машини! :)
Ремені в асортименті! :)


До речі, дешевий ремінь 10x875, судячи по напису на упаковці, для двигуна автомобіля АЗЛК "Москвич"! Мабуть не випадково ж той двигун зовні так схожий на двигун BMW M10! ;)


Отже, встановлюю новий ремінь, натягую та фіксую на планці з подовжувачем.


Прикручую довший шланг від бачка, та шланг високого тиску до рульової рейки. Насос встановлений.


Тепер зазор між шківом та зливною пробкою радіатора трохи більше 1 см. Думаю, що цього цілком достатньо.




Але тепер насос стоїть дуже низько - в рівні з масляним піддоном двигуна.




Може це не дуже добре, але ж і не критично, - головне, що не нижче!
Приміряв захисний пластиковий щиток, - він стає впритул до насосу, але закриває його.


В рестайлінговому щитку для кондиціонера є спеціальні вентиляційні отвори - вони знаходяться майже під насосом.




Насос закритий.


Я буду встановлювати ранній пластиковий щиток, в якому нема вентиляційних отворів. Я їх збирався вирізати в цьому ж місці, але добре, що не встиг вирізати. Тепер я їх зміщу на декілька сантиметрів, щоб вони були точно під шківом, щоб він не терся об щиток.
Але щиток буду встановлювати пізніше, після того , як встановлю компресор кондиціонера. Думаю, що все буде добре.

 65 
 : 16 Января 2025, 16:30:07 
Автор The_Glory - Последний ответ от Ray_
Очень актуально! Спасибо)

 66 
 : 16 Января 2025, 13:50:45 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_185. ЕТК_32_Насос гідропідсилювача керма

Отже, переходимо до останнього підрозділу ETK по рульовому управлінню:
Насос гідропідсилювача керма


Нарешті я купив новий насос гідропідсилювача керма. Я не впевнений, що цей насос дійсно новий, скоріше за все, він відновлений в заводських умовах. Я вибрав виробника Meyle, хоча по факту, на вигляд цей насос нічим не відрізняється від аналогічних більш дешевих варіантів.






Але виглядає досить добре. Сподіваюсь, що і працювати буде добре. )




Заявлено 120bar. Оригінальний насос був 110bar. Побачимо, як він буде качати...


Заразом я вирішив поміняти і бачок. Я ставив його колись новим, але то було дуже давно. В бачку є вбудований фільтр, тому краще його замінити. Я вибрав бачок Febi.




На кришці вказаний номер ETK (83 29 0 429 576) - Робоча рідина гідросистеми CHF 11 S. Тобто, бачок для мастила Pentosin.


Кришка звичайна.


Фільтр на вигляд аналогічний, як і в старому бачку ZF для мастила ATF.


Ще раз купив новий шланг на бачок, бо десь його загубив, чи не знаю куди він подівся.


Оскільки я використовую ATF, то встановив стару кришку на новий бачок, щоб не виникало плутанини з мастилами )


Бачки на вигляд однакові.


Я вже писав про установку бачка та шлангів, тому просто замінив старий шланг та бачок, на новий.




Новий бачок зі старою кришкою для ATF


Повертаємось до насоса. В комплекті був кронштейн кріплення, скоріш за все, він для E36. Про кронштейни кріплення я також вже писав раніше, вони вже встановлені на мотор. Але два кронштейни потрібно встановити на насос.


Відкручуємо кріплення, що було в комплекті, і встановлюємо один кронштейн в таке положення:


З іншого боку прикручуємо другий кронштейн:


Насос готовий до установки.


Комплект для установки насоса гідропідсилювача керма:


Деталь №1 - насос гідропідсилювача керма 110BAR (32 41 1 133 969). Я використовую насос Meyle (314 631 0001) 120BAR

Деталь №2 - шків (32 42 1 730 371) - 1 шт.
Деталь №3 - болт M8X12 (07 11 9 913 616) - 3 шт.
Деталь №4 - прокладочна шайба A8,4 (07 11 9 900 052) - 3 шт.

Деталь №5 - клиновий ремінь 9,5X825 (32 42 1 706 5970 - 1 шт. Я використовую ремінь Continental AVX10x825

Деталь №6 - ремкомплект насоса ZF (32 41 1 135 880), або насоса VICKERS (32 41 1 133 023). Мій оригінальний насос ZF був дуже зношений і не підлягав ремонту. Тому і був замінений на новий.

Прикручуємо шків до насоса трьома болтами.


Про шланги я також вже писав раніше. Залишилось прикрутити два штуцера до насосу. Діаметр різьби в них різний, тому шланги входу та виходу фізично не можливо переплутати.


Прикручуємо насос двома болтами до кронштейнів на двигуні. Надіваємо ремінь.


На моторний шків вже встановлений додатковий подвійний шків для насоса гідропідсилювача та компресора кондиціонера. Для насоса гідропідсилювача використовується передній шків.

Натягуємо ремінь за допомогою спеціального болта та шестерні і фіксуємо гайкою. Потім затягуємо інші болти кріплення насоса та планки для натягування.


Прикручуємо штуцер шлангу подачі від бачка, та штуцер шлангу високого тиску до рульової рейки.


Насос гідропідсилювача керма встановлено. Можна заливати мастило ATF та прокачувати систему.


АЛЕ є один нюанс!
Ось такий зазор між болтами шківа насосу та зливною пробкою радіатора...


Великий радіатор з вбудованим розширювальним бачком від M40/M42 став чудово. Але, тільки тепер з'ясувалося, що його зливна пробка опинилася прямо напроти шківа! Так залишати страшно, - щоб при вібрації двигуна шківом не зламало пробку. А що тепер робити, - я не знаю... є одна ідея, але, якщо вийде, то про це напишу наступного разу.
На цій "оптимістичній" ноті установка насоса гідропідсилювача керма призупинена! :)

 67 
 : 14 Января 2025, 11:56:48 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Новорічні подарунки

На святах по машині майже нічого не робив, тому напишу про "подарунки" для самого себе, та моєї "тридцятки"! :)

До речі, перед Новим Роком зустрів таку прикольну "новорічну" E30 - з ялинкою на даху та гирляндами! ))


Ввечері 31 грудня приїхав до дому, а перед воротами лежить комплект коліс з дисками MIM 1900!




Такий несподіваний новорічний подарунок я отримав від сусіда, що розгрібав старий мотлох в своєму гаражі! :) Колись вони стояли на Alfa Romeo, не дивлячись, що там PCD 4x98 ) А останні років 15 лежали в гаражі. Диски MIM 1900 з параметрами саме для E30 - 7J15 ET13 PCD 4x100. Хоча, вони мені і не дуже потрібні, бо і так вже маю три комплекти коліс, але вирішив таки взяти - нехай будуть! Тим більше, що ціна була символічна, реально - подарунок! ;)


Звісно, є подряпини по борту, але цілком стан дисків хороший. Приміряв - виглядає гарно! )


Але шини 205/55, то занадто широко! )


Мої диски OZ з аналогічними параметрами та шинами 195/60 по ширині стають краще.




Отже, на свята накрив машину тентом, щоб менше припадала пилом.


Та пішов святкувати! :))


А після Нового Року приїхало ще два "подарунки" - дві касетниці з вертикальними боксами.


На диво, обидві повністю цілі, та в робочому стані!




Я вже раніше згадував про них, а згодом напишу детальніше.


P.S.
По збірці теж вже є новини, та не великі проблеми з насосом гідропідсилювача керма. Про це напишу наступного разу.

 68 
 : 17 Декабря 2024, 14:40:32 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_184_Додаткові опції БСК - OVERHEAT

Я вже давно писав про те, що встановив собі топовий блок бортової системи контролю для ринку Японії, із додатковими чотирма опціями, та додав в джгут салонної проводки проводи для них. Не буду повторюватись про це.


Тепер прийшов час повністю доробити їх функціонал.
Зараз мова піде про додаткову опцію, що була доступна тільки для ринку Японії - OVERHEAT. Ця лампа сигналізує про перегрів каталізатора. Для цього в ньому встановлений датчик температури та спеціальне реле. Каталізатора у мене давно вже нема, відповідно, і  нема сенсу шукати той датчик і реле.
Тому я вирішив використати цю лампу інакше - підключити її до датчика температури, що при температурі 99 градусів вмикає вентилятор кондиціонера на другу швидкість. Тобто, лампа буде заздалегідь попереджати про можливий перегрів двигуна. Також я вже писав раніше, що додав у електросхему вентилятора додаткову кнопку для ручного ввімкнення другої швидкості. Кнопку я підключив до відповідних контактів в блоці запобіжників. А провід від лампи, не задумуючись тоді, проклав аж до датчика на радіаторі. Тепер зрозумів, що даремно - логічно підключити його на ті ж контакти, що і кнопку. Але є нюанс. Реле (K6) другої швидкості вентилятора активується "плюсом" живлення, а додаткові лампи бортової системи контролю активуються "масою". Отже, довелось встановити додаткове реле, що конвертує "плюс" в "масу". Схему підключення кнопки і реле я намалював на схемі електровентилятора ETM.


Контакт 86 підключив до роз'єму кнопки, що йде на контакт 86 реле K6. Контакти 30 та 85 підключив до "маси" в точці G104 за лівою фарою. Контакт 87 підключив до провода лампи OVERHEAT.


Реле жовтого кольору встановив на штатне місце для реле на блоці запобіжників.


Це звичайне реле, таке ж, як і всі помаранчеві реле в блоці запобіжників. Просто у мене було жовте. Також вони є помаранчеві або коричневі. Жовте саме красивіше! :)


Тепер при ручному ввімкненні другої швидкості електровентилятора кондиціонера в салоні світиться зелена кнопка і лампа OVERHEAT бортової системи контролю.




Якщо температура охолоджуючої рідини досягне 99 градусів, то лампу OVERHEAT увімкне датчик температури разом з вентилятором. При цьому кнопка світитись не буде.
Наче все вийшло логічно, корисно і зручно!
Як на мене, то такий функціонал цієї лампи навіть корисніший, ніж штатний японський! ;)

P.S.
Якщо хтось помітив, то в блоці запобіжників встановлене ще одне додаткове реле фіолетового кольору - K9. Я про нього також вже згадував у відповідному розділі про реле, але повторю ще раз. Це реле, що при ввімкненні дальнього світла, автоматично вимикає задні протитуманні ліхтарі. якщо вони були ввімкнені. Ця опція була доступна для ринку Франції та Швейцарії. Мабуть тому, що там часто буває туман. На інших машинах замість реле там стоїть металева перемичка. Не розумію, чому це реле на встановлювали штатно на всі машини. Адже, це логічно - ніякий нормальний водій не буде вмикати дальнє світло в тумані. А якщо вмикає, то логічно, що туману вже нема, тому і задні протитуманні ліхтарі можна автоматично вимкнути (якщо водій забув це зробити сам), щоб не сліпити яскравим червоним світлом водіїв, що їдуть позаду. Ще більше мене дивує повна відсутність задніх протитуманних ліхтарів для ринку США, особливо на фоні того, що там були більш жорсткі вимого безпеки, ніж у Європі. Дивно.
Отже, я вважаю це корисною опцією, яку дуже просто встановити. Просто виймаємо металеву перемичку і замість неї ставимо фіолетове реле на 5 контактів. Таке ж саме реле використовується, як реле комфорту електросклопідйомників.

Колись пізніше напишу про ще одну додаткову лампу бортової системи контролю, - водійський ремінь безпеки. А поки що вона в мене ще не працює.

 69 
 : 12 Декабря 2024, 14:19:52 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Gentlemen, start your engines!

Цей день настав! :) Нарешті, пробний запуск двигуна!
Заради такої довгоочікуваної події, я навіть помив машину від пилу! )


Зовні залишилось тільки пофарбувати і встановити передній та задній бампери, та повернути молдинги на двері.








Мастило замінене, антифриз залитий.


Перший тест роботи моторної проводки, поки що без бензину )

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=pBc7gBI_a4Q" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=pBc7gBI_a4Q</a>


Стартер крутить - вже добре! ) Заливаю бензин і знову пробую - let's get it started! ;)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=8WhF_SM4ej8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=8WhF_SM4ej8</a>

Отакої!... Як виявилось - живлення нема ні на паливному насосі, ні на форсунках, ні на свічках... Починаю шукати куди ж воно ділось... Напряму, з перемичкою замість реле, насос працює, і нормально качає. Клапан регулятора холостого ходу також починає гудіти, якщо поставити перемичку. Я подумав, що не працює головне реле. Пробую запускати з перемичкою 30-87. oops, i did it again...

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=zNkqvhegNZs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=zNkqvhegNZs</a>

І знову, як кажуть москалі, - "отріцатєльний" запуск!... )
Починаю дивитись схеми ETM. До 86 року включно головне реле активувалось по зеленому (!) проводу живленням від замка запалювання на контакт головного реле 86. У мене там червоний провод з постійним живленням. Згадую, що в мене більш пізня моторна проводка Motronic 1.3, з 3-рядним роз'ємом DME. Беру ETM 89 року - там головне реле активується по коричневому проводу "масою" від DME на контакт головного реле 85! А в мене там ЗЕЛЕНИЙ (!!) провод! Згідно з ETM, зелений провод - це живлення від замка запалювання. В мене легкий ступор.... як може працювати реле від двох "плюсів"? Передивився знов ETM за всі роки, і тільки в схемах для 87 року знайшов цей ЗЕЛЕНИЙ провод! Як не дивно, виявилось, що це таки провод "маси" від DME! Мабуть німецькі інженери після заміни схеми живлення та активації головного реле, забули поміняти і колір цього провода! :) А потім, зрозумівши свою помилку, з 88 року замінили колір цього ЗЕЛЕНОГО провода "маси" (!!), на традиційний коричневий! Хоча, як на мене, то правильніше було б його замінити на коричневий з кольоровою полосою - це ж таки не постійна "маса", а активуюча.
Отже, якщо в когось моторна проводка 87 року, то майте це на увазі!
Поки я розбирався з цим "квестом" з проводами, звернув увагу, що головне реле має два контакти 87. Окреме живлення на насос та форсунки, і окреме живлення на DME. Поставив перемичку 30-87-87. it works!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=e-mYG6ItmNI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=e-mYG6ItmNI</a>

Нарешті!! Працює! Я зрадів, як дитина новій іграшці! )))
Але ж потрібно щось робити з тим реле. Перевірив його - на столі від блоку живлення воно нормально працює. Тобто, проблема не в реле. І тут я згадую, що колись давно, ще зразу після купівлі машини, у мене вже була така ж проблема. Тоді головне реле не працювало через згнивший провод. Розмотую край джгута, і бачу ту стару скрутку - на тому ж ЗЕЛЕНОМУ проводі! Але вона ціла. А провод все-одно не "продзвонюється. Тобто він знову десь згнив в іншому місці, і реле не активується... Не розумію чому, - може якийсь бракований провод...


Витягувати та розрізати всі пластикові гофри на моторній проводці у мене не було бажання, тому я просто додав ще один паралельний дублюючий ЗЕЛЕНИЙ (!) провод в гофрі, від контакту 36 DME до контакту 85 головного реле. Встановив біле головне реле, і знову пробую запускати двигун.


done!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=MdusdwjYgfs" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=MdusdwjYgfs</a>

Нарешті, тепер все нормально працює!
До речі, я звернув увагу, що схема роботи білого реле, аналогічна до схеми роботи чорного реле, що ставиться на ближнє світло та протитуманні фари. Але по ETK вони чомусь різні. З цікавості встановив чорне реле замість білого - все працює.


Тобто, при крайній необхідності, можна зняти реле з фар і встановити його замість головного реле.
Закриваємо реле пластиковою кришкою - все готово!


Двигун запускається, працює нормально. Але щоб машина змогла їздити своїм ходом, потрібно ще купити та встановити новий насос гідропідсилювача керма, та відреставрувати і встановити гальмівні супорти.

P.S.
До речі, про реле - якщо хтось помітив - додаткове жовте реле на блоці запобіжників. Може наступного разу напишу про нього! ;)

 70 
 : 10 Декабря 2024, 14:25:57 
Автор The_Glory - Последний ответ от The_Glory
Збірка_183. ЕТК_83_Технічні та допоміжні матеріали

Отже, розділ ETK
Технічні та допоміжні матеріали

В ньому всього один підрозділ
Трансмісійне мастило




Деталь №1, №2 - не використовується.
Деталь №3 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 225).
Деталь №4 - мастило для МКПП SAE 80 1000ML, TU (81 22 9 401 220).

Як бачите, там також є варіант з мастилом для АКПП. В розділі про МКПП я вже писав, що для МКПП також може використовуватися мастило для АКПП Dexron II. На таких МКПП присутня помаранчева наклейка з написом "ATF Oil". Але, це переважно на більш пізніх моделях. На моїй МКПП такої наклейки ніколи не було, тому я, хоча і замислювався над тим, щоб перейти на ATF, але все ж таки вирішив не експерементувати, і залишив звичайне трансмісійне мастило, яке завжди заливав.

Комплект технічних рідин для E30 M20B25 з МКПП.




Як бачите, об'єм рідин не маленький! І це ще тут нема фреону для кондиціонера. :)
Хоча, всі рідини я купував, звісно, із не великим запасом.
Охолоджуюча рідина - синій антифриз HEPU G11, 5л х 3.


Моторне мастило - Q8 10W40, 4л х 2.
Трансмісійне мастило для МКПП - Q8 80W90, 1л х 2.
Мастило для гідропідсилювача керма - Q8 ATF Dexron III, 1л х 2.
Мастило для редуктора з блокуванням - Castrol LSD 75W140, 1л х 2.


Гальмівна рідина - TEXTAR DOT 4, 1л х 2.
Концентрат для склоомивача - LIQUI MOLY 1:100, 0,25л.
Вода дистильована для склоомивача, 5л.
Бензин А-95 EVRO, 20л.


Отже, мастило в редуктор я залив ще перед його установкою. А от в МКПП чомусь не залив. Мабуть з дуру! ) Тепер, на машині це робити дуже не зручно, особливо без підйомника. Тому довелось шукати "special tool".


Але й з ним, лежачи під машиною, було дуже не зручно. Тому, довелось ще шукати на нього шланг, та помічника, і таким чином заливати мастило в коробку передач.


Потім замінив мастило в двигуні, залив антифриз та бензин. Тепер вже абсолютно все готово для тестового запуску двигуна! ;)

Гальмівну рідину та мастило для гідропідсилювача буду заливати після установки гальмівних супортів та насоса. А омивач, то вже перед самим виїздом з гаража ;)

P.S.
Об'єми всіх технічних рідин я взяв із заводської інструкції для BMW E30 325i. Якщо в когось її нема, то може бути корисно.

Паливний бак (до 87 року, або для дизеля) - 55л
Паливний бак (після 87 року, крім дизеля) - 63л
Бачок склоомивача - 3л
Бачок інтенсивної очистки скла (опція) - 1л
Бачок заднього склоомивача (touring) - 2,5л
Система охолодження - 10,5л
Система охолодження з кондиціонером (опція) - 11л
Мастило моторне (з фільтром) - 4,75л
Мастило моторне (без фільтра) - 4,5л
Бачок автоматичного доливу моторного мастила (афтемаркет опція) - 3л
Мастило МКПП - 1,25л
Мастило АКПП - 3л
Мастило роздаточної коробки (325ix) - 0,5л
Мастило редуктора переднього (325ix) - 0,7л
Мастило редуктора заднього (188 тип) - 1,7л
Мастило гідропідсилювача керма - 1,2л
Гальмівна рідина - 1,2л
Фреон кондиціонера 850-900г

Страницы: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10